“Mannen met baarden” . . .

Geplaatst door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Idee: “Tistochwat”

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in humor, sarcasme, Satire. Bookmark de permalink .

43 reacties op “Mannen met baarden” . . .

  1. BertG. zegt:

    Baardverzorging

    Voor een mooie, volle en glanzende baard heb je goede baardverzorgingsproducten nodig.
    Een speciale baardshampoo verzorgt en verzacht de baard en voorkomt huidirritaties. Een gewone shampoo droogt de haren uit waardoor de baard hard en stug wordt.
    Baardolie maakt de baard zacht en glanzend en geeft de huid onder de baard ook extra verzorging.
    Baardbalsem is een soort gel voor de baard en geeft de baard extra stevigheid om een mooie strakke vorm te krijgen en te houden.
    Een baardwax geeft net iets meer stevigheid dan een baardbalsem en is perfect om de baard te stylen.
    Een baardborstel reinigt de baard en masseert de huid onder de baard.
    Een baardkam is essentieel voor het verzorgen van de baard, bij voorkeur van hout of hoorn. Een plastic kam wordt statisch geladen en laadt vervolgens ook de baard op. Gebruik daarom een houten kam.
    http://webshop.total-shave.nl/epages/0808112.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/0808112/Categories/Baardverzorgingsprodukten

    En verder een goede tondeuse om het de goede lengte te houden.

    Like

  2. Tistochwat zegt:

    http://www.uitgeverijdefontein.nl/kinderboeken/boek/de-griezels/

    Roald Dahl, de beste kinderboekenschrijver ter wereld.
    Het boek is in 1980 verschenen en kijk toch eens hoe toepasselijk op onze tijd:

    Maar als je nou weer eens zo’n baardaap
    ziet (waarschijnlijk meteen als je één voet buiten de
    deur zet)

    De tekeningen Quentin Blake zijn ook zo grappig.
    En jawel: ook hem ik in de jaren ’80 een keer ontmoet.
    Het hield destijds maar niet op. 😉
    Aardige vent, maakte een bescheiden indruk op me.
    Ook de tekening die ik van hem heb gekregen, heb ik weggegeven, de stommeling die ik ben.

    Like

    • BertG. zegt:

      Als ik hier toch iedereen die ik ontmoet heb moet gaan opschrijven, dan kan ik beter een eigen site beginnen.
      Maar laat ik dat nou helemaal niet belangrijk vinden om dat mede te delen.
      Iedereen komt wel eens iemand tegen, en daarna ga je weer verder met je eigen leven.
      Sommige blijven daar in hangen, en teren op de bekendheid van andere die ze gesproken hebben.

      Like

      • BertG. zegt:

        Vaak uit gebrek van een eigen interessant en boeiend eigen leven.

        Like

      • BertG. zegt:

        Of een aangeleerd minderwaardigheid complex.

        Like

      • Taljaard zegt:

        @Bert
        ds. Beyers Naudee (vriend)
        Daan Modderman (vriend van vader)
        Gerrit Komrij
        ds. Tj. de Jong
        Willem Wilmink

        Blij deze mensen persoonlijk gekend en gesproken te hebben.
        Wanneer ds. Beyers Naudee, in alle opzichten een door en door integere vent (in flagrante tegenstelling tot Alan Busak), zou weten wat er van ZA is geworden zou hij zich in zijn graf omdraaien. Ik was destijds al een stuk sceptischer over het ANC en die communistentroep dan hij. Want daar kon volgens mij alleen maar ellende van komen ”Ek hoop van ganser harte ek he ongelyk”, zei en schreef ik hem een paar keer.
        Maar helaas wel gelijk gekregen.
        Goed dat hij dit niet meer heeft hoeven mee maken.

        Net als Roald Dahl, die ik nooit ontmoet heb, vind ik baarden smerig.

        Liked by 1 persoon

    • J. C. Th. Köhler zegt:

      “Aardige vent, maakte een bescheiden indruk op me.”

      Iemand die jou tegenkomt wordt vanzelf bescheiden. 🙂

      j.c.th.kohler@ziggo.nl

      Like

      • Tistochwat zegt:

        @ J. C. Th. Köhler 8 augustus 2017 om 23:33

        Och, heer Köhler, valt wel mee hoor.
        Dat ik enkele mensen die met (strip)tekenen en schrijven te maken hadden, heb gekend, kwam door mijn activiteiten destijds.

        Frans Piët (Van Sjors en Sjimmie) was onze huisvriend en kwam regelmatig een dagje op bezoek. Hij heeft heel veel cartoontjes en gewone portretten van en voor me getekend.
        Piët kon geniaal tekenen (niet ‘alleen maar’ de stripfiguurtjes Sjors en Sjimmie).
        Hij noemde mij altijd een kunstenares. “Kunstenaars onder elkaar, dat schept een band, ” zei hij elke keer. Ach, die Frans… Hij was ook altijd met muziek bezig.
        Ik zou heel veel boeiende dingen over deze man kunnen vertellen, maar dat dat doe ik niet. Dat blijft privé. 😉
        Willy Vandersteen en Paul Geerts heb ik ook gekend. Het was leuk om de mensen die daar de plaatjes zaten in te kleuren, in Studio Vandersteen bezig te zien.
        Ik ben blij dat ik de correspondentie die ik een paar jaar met Marten Toonder heb gevoerd, nog wél heb. Zowel Frans Piët als Marten Toonder konden mijn werk ook wel waardeerden.
        Jaren geleden heb ik iets voor Marten Toonder gemaakt, dat ik later, in een tv-interview met hem, nog steeds op zijn schoorsteenmantel in Eyrefield Lodge zag staan. Daar waar ik het zelf had neergezet.

        Ach, dat waren nog eens tijden.
        Het leven is nu wel saai, vergeleken met vroeger.

        Liked by 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ mezelf

        waardeerden = waarderen

        Like

    • Elisah zegt:

      Blake had de illustraties van het Engelsboek op mijn middelbare school gemaakt.

      Like

  3. Tistochwat zegt:

    Nog een fragment:

    Meneer Griezel was ook zo’n baardaap. Zijn hele gezicht,
    behalve zijn voorhoofd, ogen en neus, was begroeid met
    een dikke bos haar. Zelfs uit zijn oren en neusgaten sproten
    walgelijke plukken haar.
    Meneer Griezel had het gevoel dat hij er enorm wijs en
    deftig uitzag met al dat haar. Maar dat had hij mooi mis.
    Meneer Griezel was een griezel. Als baby was hij al griezelig
    en toen hij zestig jaar was, was hij griezeliger dan
    ooit.
    Het haar op het gezicht van meneer Griezel groeide
    niet glad en golvend omlaag zoals de meeste baarden.
    Het groeide in harde stekels recht vooruit, zoals de ha –
    ren van een nagelborsteltje.
    En hoe vaak waste meneer Griezel dat stekelige,
    nagelborstelige gezicht van hem?
    Het antwoord is: nooit! Zelfs niet op zondag.
    Hij had het in geen jaren gewassen.

    Liked by 1 persoon

    • delamontagne zegt:

      Ze zijn niet zo gewend zich te wassen, die baardapen.
      In de woestijn is héél weinig water.
      Je zult maar rechter zijn en zo’n zwerm ongedierte onder ogen krijgen

      Liked by 3 people

      • hendrikush zegt:

        Nu we het toch over hygiëne hebben. De profeet heeft bevolen om, bij afwezigheid van water, reetketelsteen te voorkomen door met drie stenen te schrapen. In noodgevallen mag je er meer gebruiken maar wel een oneven aantal; een even aantal is des duivels.

        Liked by 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        @ delamontagne 8 augustus 2017 om 22:37

        Hij is steengoed en binnenkort de gewoonste zaak van de wereld.
        Nu de rechter nog een baard.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ hendrikush 9 augustus 2017 om 07:19

        De ‘vrome’ volgelingen van de ‘profeet’ hebben het de hele dag druk met hun dwangneurose.

        Liked by 1 persoon

  4. Oeps48 zegt:

    De baardaperij is een modegril onder de progressieve genderneutrale jongeren, die zich hebben latten inpakken door de lieden, die de islamitisering en omvolking van ons Nederland voorstaan. Het is onderdeel van de NWO. Ik heb er geen enklel respect voor.

    http://hlnregiophotoprovider0.hln-cdn.be/photo/vlaams-belang-voorzitter-steve-herman-bij-de-affiche-met-daarop-baardapen-moe-grenzen-toe-een-verwijzing/p1/img-ZjY3NjExMTQvYXQvODU1MDkwNS82NDB4NjQwL0ZU/8550905.jpeg?v=pHDhyQo

    Liked by 2 people

  5. Elisah zegt:

    Een baard is gewoon net een gezicht vol schaamhaar.

    Liked by 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      @ Elisah 8 augustus 2017 om 23:08

      Volgens mij is een baard inderdaad van hetzelfde spul gemaakt.
      Nee, dán Sinterklaas. Die heeft pas een mooie, glanzende, zachte baard.
      Prachtig, hè? En dat voor een ouwe kerel?

      Liked by 1 persoon

      • Elisah zegt:

        Zoals ik al eens schreef, ik maak een uitzondering voor Sinterklaas en de Kerstman 😉

        Liked by 1 persoon

      • Oeps48 zegt:

        @ Tistochwat (9 augustus 2017 om 09:43)
        Goede morgen Dames en Heren.
        Ja, Sinterklaas en de Kerstman hebben uiteraard een grote baard. Dat heeft een hele goede reden, want zonder zouden ze niet echt zijn. Vraag het maar aan de kinderen. Die vertellen de waarheid. En Sinterklaas zonder Zwarte Piet is geen Sinterklaas, Netzomin als de Kerstman zonder Rudolf geen kerstman is. Daarom hoop ik dat Zwarte Pieten als vanouds weer meekomen met de stoomboot.

        Liked by 1 persoon

  6. Joannes den Hollander zegt:

    Ongewassen en onverzorgde woestijnbaarden stinken een uur in de wind. Het meurt naar overjarige koeskoes, vermengd met knoflook en kamelenzijk. Een ware broedplaats voor zandvlooien, schaamluis en andere parasieten. Ik beklaag de vrouwen die hij onder dwang wil kussen.

    Liked by 2 people

  7. tinekevanschagen zegt:

    Das waar Oeps 48
    Ik word helemaal kotsmisselijk van de mannen??? anno 2017
    Geef mij de mannen uit de jaren 80/90 die vanuit een bouwput me nafloten.
    Nu ga ik met mijn gezicht naar beneden naar de supermarkt om dat ik naast een afrikaneninstituut woon.
    Was vroeger alles beter???? ….Ja..ik zeg JA.

    Liked by 1 persoon

  8. Claudia M. zegt:

    Heel veel mannen staat een baard gewoon niet. Dan is het net of er een of ander ongedierte op hun kin is dood gegaan, helemaal als zo’n sik onverzorgd is.

    Het schijnt inderdaad een hype te zijn momenteel en heel eerlijk, wat mij betreft mag ie overwaaien, hoewel er nu wel meer te lachen valt natuurlijk. Je ziet ze soms lopen…

    Liked by 2 people

  9. ReneKampers zegt:

    Je moet zelfs erg voorzichtig zijn met een stoppelbaard . Toen ik verleden jaar in Antwerpen was op familiebezoek vergat ik mij eens te scheren …. Ze vroegen mij al of ik aan’t radicaliseren was

    Like

  10. Jan zegt:

    Verslaggever ziet bij toeval twee behoofdoekte sharmuta’s uit winkel van Victoria’s Secret komen en schrijft hierover op Twitter. Pavlovreactie van linksvolk volgt en wel in zo hevige mate dat hij zijn account moet opzeggen om niet onder de bagger bedolven te worden


    ……
    http://observer.com/2017/08/victorias-secret-muslim-twitter-michael-kane/

    Like

  11. Tistochwat zegt:

    Als je een kaal hoofd hebt, is een baard natuurlijk buitengewoon handig. Zodra hij lang genoeg is, vouw je hem om je hoofd en knoop je de boel daar bij elkaar met een strikje.

    Like

    • delamontagne zegt:

      ROALD DAHL, “did ring me a bell”.
      Vroeger veel van zijn boeken gelezen, Niet de kinderboeken maar b.v. ook de “short-stories”.
      Vooral deze 2 bleven mij bij.

      “dip in the pool”.
      and
      Parson’s Pleasure. De antiek handelaar die z,n cliënten oplichtte.

      Moet weer eens gaan zoeken naar de boeken die ik van hem heb.

      Like

  12. Republikein zegt:

    Al zestig jaar gaat de Iraniër Amoo Hadji (80) ongewassen door het leven. De man leidt een primitief bestaan in het dorpje Dezhgah. Een washandje en water staan duidelijk niet in zijn woordenboek, en dat is merkbaar.
    http://www.ad.nl/bizar/deze-man-heeft-zich-al-zestig-jaar-niet-gewassen~af3cce89/

    Liked by 1 persoon

  13. Luchtpint zegt:

    Anarchistenbaard van Peter Kropotkin, vol linkse rattenvlooien.
    http://news.infoshop.org/sites/default/files/styles/article_image_full_node/public/field/image/kropotkin-eller-kaos22-copia1.jpg?itok=QAIwCdUB

    Millennial-begin-20’er- hipster-baard, naar voorbeeld van Kropotkin.

    “Ik ben nog niet volwassen, kan nog geen zelfstandige gedachten van mezelf formuleren, heb nog acné te verbergen en hol alle ‘coole’ hipster trends van het moment achterna”-baard.

    https://i0.wp.com/johnblakeswigs.com/wp-content/uploads/2015/02/long-full-beard.jpeg?ssl=1

    zie ook: https://www.pinterest.com/hadtom/beards-men-should-never-shave/

    Like

  14. Lieve Mona
    Ik heb nu sinds een paar dagen ook een baard en waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat ik vannacht opeens aan het aanrecht wakker schrok en met mijn lul in de hand een aardappelschilmesje stond te zoeken. Het kan iets genetisch zijn, dat er door die baard enkele genen weg zijn gelopen onder het motto van use it or loose it. Dat er heel oude rudimentaire dingen getriggerd worden want ik heb ook een zak zand bij het tuincentrum gekocht om mijn baard mee te wassen. En tijdens het douchen voelde ik de drang om mijn voorhuid flink met dat zand in te raggen. Heel vreemd allemaal. Nu ben ik bang dat ik morgenvroeg wakker wordt met zonder voorhuid.
    BB

    Liked by 2 people

Geef een reactie

