Waarom ik AfD stem (14)

Screenshot_10

(Door: “Ralf” – Vertaling: E.J. Bron)

Even vooraf, ik was ooit lid. Lidmaatschapsnummer iets boven de 200. Toen de eerste berichten over de oprichting van de partij kwamen, ben ik onmiddellijk lid geworden. Dat was precies mijn ding. Want ik ben een overtuigd Europeaan en wil graag een Europa van de naties behouden, en de euro, dat was in 2013 al duidelijk, is de doodgraver van iedere Europese toenadering. Niet alleen door onze euro, maar juist ook door mijn reizen naar Zuid-Europa was het voor mij duidelijk: dit alles gaat ten koste van de burgers, vooral die in Zuid-Europa. Ik wil graag een Europese Gemeenschap terug, zoals die van 1996, met nieuwe stabiele westerse leden zoals Zweden (vert.: ???), Finland, Oostenrijk. Met nationale valuta, die men aanpassen kan. Zonder een almachtige Europese Commissie.

PI News (2)

Ik zweef bij de AfD altijd tussen hoop en vrees. Vrees over het feit of het kleine vinkje bij de aanmelding wel voldoende zou zijn. Vrees over het feit van welke mensen ik in de beginfase E-mails kreeg en wat er in stond, vrees voor wie men op ontmoetingen zoal tegenkwam. En natuurlijk was er altijd de angst voor maatschappelijke boycot, het eventuele verlies van de arbeidsplaats, angst om de familie. Altijd nog niet immuun tegen de berichtgeving in de mainstream media. Dat alles leidde slechts een jaar later tot mijn overhaaste uittreding uit de partij.

Laatbloeier. Waarschijnlijk was het totale, gewilde falen van de staat in de vluchtelingencrisis ervoor nodig om me definitief mijn ogen te openen. En die blijven open. Ik ben zelf gevlucht, voor een vluchtelingenkamp voor 1000 bewoners bij mij in de wijk, waar 2500 mensen wonen. Ik ben niet in een rustig stadsdeel van Hamburg opgegroeid om daar bij het tramstation dezelfde toestanden mee te maken als op het Centraal Station. Moest ik nu zelf iedere avond de hond uitlaten in plaats van mijn dochters of mijn vrouw? Ik mis mijn oude Hamburg, mijn oude thuis. Het is weg. Ik beleef iedere dag de volledige illusie van een integratie van al die zich hier ophoudende illegale vluchtelingen in Hamburg. De situatie is buiten controle, er bestaan geen gemeenschappelijk regels meer waar de mensen zich aan onderwerpen, van normaal gedrag tot aan ordeverstoringen of delicten. En als er al regels zijn, dan kunnen ze niet meer doorgedrukt worden. Dat weten zij allemaal.

Ondertussen worden wij, ook ik in het dorp, door de fatale foutieve beslissingen van een wereldvreemde politiek ook daar ingehaald. Alles schijnt alleen nog maar ideologisch gemotiveerd te zijn. Ethiek-commissies beslissen over de energiepolitiek. Tegenspraak wordt niet geduld. Zelfs het parlement wordt niet meer gevraagd. Er bestaat in het Duitse partijenlandschap geen enkele partij die vragen stelt over de dwaalwegen zoals de energie-ommekeer, de elektro-mobiliteit, de massa-immigratie, de genderwaanzin, het bewuste demoniseren en betwijfelen van al onze westerse verworvenheden van de welvaart. Behalve eentje. Daarom stem ik op de AfD. Waarom ik onder een pseudoniem publiceer? Zie de tweede alinea!

Bron:
www.pi-news.net
Door: “Ralf”

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in AfD (Alternative für Deutschland), Duitsland, gezond realisme. Bookmark de permalink .

2 reacties op Waarom ik AfD stem (14)

  1. Sjaak zegt:

    En ook daarom !

    Like

  2. Elisah zegt:

    Ben gisteren in Keulen geweest en het viel me op dat er deze keer meer gewone Duitsers in de stad waren, de vorige keer zag je zeer veel nieuwe Duitsers rondlopen, met nogal wat van die helemaal ingepakte zwarte verschijningen.
    Er bleek wel een grote beurs in de stad te zijn, Gamescom, waarbij Hells Angela de officiële opening zou doen. Misschien dat er daardoor een ander publiek in de stad was, want het zag er anders uit dan andere keren, de sfeer was beter, minder grimmig.
    Nou blijkt de zomervakantie in Duitsland nog niet voorbij, dus misschien dat nog veel van de nieuwe Duitsers in hun land van herkomst vertoeven, wie weet… of zou het ook kunnen, dat er langzaam aan beter geïntegreerd wordt?

    Like

Geef een reactie

