Het kabinet zal de uitslag van het referendum over de nieuwe Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) negeren.
Dat stelt CDA-leider Sybrand Buma in een interview in de Volkskrant. “Hier ga ik uiteindelijk de keuze maken dat we dit referendum niet beschouwen als een echt referendum.”
“En ik wil dat die sleepwet doorgaat.” Volgens Buma denkt de rest van de coalitie er ook zo over. Hij noemt het referendum “een rest uit het verleden” en ziet daarom ook niet goed hoe de uitslag moet worden overgenomen, “terwijl we eigenlijk al hebben afgesproken dat we van het raadgevend referendum af willen.”
Ja Heer Buma.
Al net zo’n hoogmoedige despoot als de rest van het hele zooitje.
Op het moment dat ze het voor het zeggen hebben komt hun WARE aard boven…
LikeGeliked door 4 people
Dat kan ieder mens toch bedenken als je refo’s de dienst laat uitmaken.
Dominee’s weten altijd wat beter is voor het volk, dat is al eeuwen zo.
LikeGeliked door 1 persoon
@ BertG.
Buma is beslist géén Refo!! Als je niet exact weet wat het betekent Reformatorisch te zijn, dan moet je niet iedereen dat ‘Refo-etiketje’ opplakken!
Niet elke christen is een Refo. Je onderzoekt toch altijd alles? Nou Bert, dan heb je nog wat ‘huiswerk’ te doen.
LikeGeliked door 2 people
Wat maakt mij het nou wat hij is, hij heeft in ieder geval een dominee mentaliteit.
Maar refo bekt zo lekker om iemand uit te schelden.
LikeLike
Het is een arrogante ZAK !!
LikeGeliked door 1 persoon
Het bizarre is dat de politiek elite 50 jaar immigratie van criminele, islamitische, niet-westerse alochtonen hebben toegelaten of zelfs bevoorderd. Nu is door deze instroom van criminele, islamitische en niet-westerse allochtonen een enorm veiligheidsprobleem ontstaan. En vervolgen wil de politiek elite onze privacy ontnemen tegen het veiligheidsprobleem dat ze zelf veroorzaakt hebben.
Voor dit veligheidsprobleem hebben verschilllende politici, journalisten en schrijvers al die jaren gewaarschuwd, maar ze werden door de politiek elite weggezet als racsisten die discrimineren en haatzaaide.
Dit hele zaakje is echt niet zuiver.
LikeLike
Of topic.
http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/740481/zomertijd-maakt-plaats-voor-wintertijd.html
LikeGeliked door 1 persoon
Hoera! Dat is nooit weg!
LikeLike
Eerst verdomme decennia allerlei Tuig binnenhalen en, zoals werd gewaarschuwd, nu moet dit volk 24/7 in de gaten gehouden worden! Met de zgn. VERRIJKING is niet alleen ons landje verkloot, maar zijn wij ook van onze vrijheid beroofd! Volgens de regering zijn er genoeg waarborgen ingebouwd om misbruik van die gegevens te voorkomen. Ja, mooie woorden, maar ik herinner mij nog van de jaren 70/80 dat bij de PTT heel gemakkelijk telefoongesprekken konden worden afgeluisterd. Deze telefoongesprekken deden op verjaardagspartijen de ronde! Ik zou dat clubje afluisteraars weleens willen zien! Wie zijn dit? Wedden dat hier ook weer mollen tussen zitten!!!!!!!!! ‘Gedoemd is de man/vrouw die een mens vertrouwt’! Dit gaat 1 groot (miljarden) circus worden, want die afluisteraars moeten ook weer in de gaten gehouden worden, etc etc! Wat een ZOOI is het geworden!
LikeGeliked door 2 people
Kabinet zal uitslag referendum over aftapwet negeren, ja deze reactie van het nieuwe horror kabinet ligt in de lijn der verwachtingen, had iemand wat anders verwacht dan? Natuurlijk wordt het steeds moeilijker voor de bestuurlijke elite om de burger massa onder controle te houden. De multiculturele samenleving is een explosief mengsel geworden wat op elk ogenblik in het gezicht van de elite uiteen kan spatten.
De burger dient onder volledige controle te staan om grip te houden op het doen en laten van de burger. Hierbij denk ik aan het gefaseerd afbouwen van contant geld, alles moet met plastic gaan om controle te blijven te behouden, je kan natuurlijk dan niet een AK 47 kopen met je pinpas bijvoorbeeld. De aftapwet, sleepnet is bedoeld hiervoor, het is meer dan een verfijnde methode op NSA leest geschoeide burger spionage methode waarbij Erich Honnecker zich in z’n graf omdraait van jalousie.
Om eventuele misbruik van het plastic-geld tegen te gaan wordt elke burger die door deze veiligheidszeef is tegengehouden, onderhuids gechipt, net zoals bij huisdieren het geval is. Zo kan de globalistische elite de burger onder totale controle houden, en wanneer dit in de toekomst niet voldoende blijkt te zijn, dan zijn er een hele reeks van andere methodes om dat weer te corrigeren.
LikeGeliked door 3 people
Topreactie!! Op meerdere sites plaatsen aub!! Journalisten leest u even mee!!
LikeGeliked door 1 persoon
“Big Brother is watching you”. George Orwell: 1984.
LikeLike
Dit is op Kattukse Vrienden voor Israël herblogd.
LikeLike
En vooral maar beweren dat het een democratie is !!!
LikeGeliked door 2 people
De normen en waarden van het cda in een paar zinnen bloot gelegd!
LikeGeliked door 1 persoon
Gewéldig toch, die ‘democratie’ in Nederland?
In werkelijkheid spugen ze op ons. Negéren ze ons! Ze kijken op ons neer.
Wij zijn het klootjesvolk.
LikeGeliked door 1 persoon
Het volk weet niet wat goed of slecht is, en moet daarom geleid worden.
En dit onder het motto: “Hou jij ze dom dan houd ik ze arm.”
Dat is de afspraak tussen staat en godsdienst.
En als er al revolutionaire geesten opstaan die oproepen voor ’n eigen keuze, dan krijgen die de geijkte behandeling:
Eerst worden ze belachelijk gemaakt.
Daarna worden ze gedemoniseerd.
Daarna worden ze geïsoleerd.
En daarna worden ze, als het nodig is, geliquideerd.
(Zie Fortuyn.)
Wilders zit momenteel tussen fase 3 en 4.
Wij zijn slecht zwakke schepselen, de duivel loert overal om ’n hoekje.
Aldus Buma, als hij ’s avonds z’n avondgebed bid.
LikeGeliked door 1 persoon
Dames en Heren.
Even een gedachtenkronkel over referenda.
In een democratie wordt van de regering verwacht, dat deze de wil van het volk uitvoert. Omdat we niet voor elk wissewasje kunnen vragen hoe het volk erover denkt, kiest het volk elke 4 jaar een parlement, dat namens het volk het beleid van de regering controleert. Maar er zijn af en toe van die zaken, waarover het volk zich wel wil uitspreken. Daarvoor dient het referendum. Een referendum is immers een ultieme volksraadpleging. De Nederlandse grondwet kent het referendum niet, maar er was wel behoefte aan. De grondwet aanpassen, is niet zo’n eenvoudige zaak. Daarom werd de term “raadgevend referendum” bedacht en daarmee kon deze moeizame procedure worden omzeild. Maar toen de ruttige heersers werden geconfronteerd met een hen niet welgevallige uitslag van een referendum (het Oekraïne referendum), beriepen ze zich uiterst ruttig op de toevoeging “raadgevend” en legden de uitslag naast zich neer. Ze dachten, dat het volk daar wel in zou trappen. Want “raadgevend” is “niet bindend” toch !? Nee dus !!! Dat was immers NIET de intensie van de terminologie. Een raadgevend referendum is een contradictio in terminis (een tegenspraak in zichzelf). In een democratie dient, zoals gezegd, de regering de wil van het volk uit te voeren. De uitslag van een referendum negeren, is de wil van het volk negeren. De toevoeging “raadgevend” is in feite een farce !!! En dat geldt zeker, als de regering achteraf komt met ruttige excuses, dat er “hogere belangen” zouden zijn, maar die “hogere belangen” niet benoemd en niet toelicht. Als er “hogere belangen zijn”, dan dient de regering die “hogere belangen” vóór het referendum kenbaar te maken en toe te lichten !!! De uitslag van een referendum negeren is de wil van het volk negeren. Dan pleegt de regering “HOOGVERRAAD” jegens het volk. Bedenk, dat alle leden van de regering bij het aanvaarden van hun funktie een eend van trouw hebben afgelegd, c.q. trouw hebben beloofd. Een regering, die de uitslag van een referendum negeert, pleegt dus meineed !!! Het negeren van de uitslag van een referendum is dus een heel ernstig vergrijp of misdaad !!! Als het volk een regering daarmee weg laat komen, is het hek van de dam en is de democratie verworden tot een dictatuur. Dan is de democratie ter ziele. En “dominee” Sybrand Buma dient zich hier beter goede rekenschap van te geven, voordat hij zijn betuttelende wijsvinger opsteekt. Hij dient te beseffen, dat het niet gaat over een dogma uit zijn protestante kerkje, maar over het funktioneren van de Nederlandse DEMOCRATIE.
LikeGeliked door 1 persoon
Er is m.i. niet per definitie sprake van HOOGVERRAAD als je de raad van het referendum naast je neerlegt. Dat is echter WEL zo, als je VAN TE VOREN al zegt dat je niets met de gegeven raad zult doen, en de raad van het referendum niet eens weegt!
En DAT is, wat er hier gebeurt, dus is er inderdaad sprake van “HOOGVERRAAD” van het volk.
LikeGeliked door 1 persoon
ik bedoel: jegens het volk
LikeLike
@ MF (28 oktober 2017 om 13:44)
Dames en Heren.
De term “raadgevend” wil niet zeggen, dat het referendum slechts adviserend was. Nee, die term was slechts bedoeld, om aan een moeizame grondwetswijziging te ontsnappen.
Maar de satanische Pinokkio heeft met list leugen en bedrog aan deze terminologie een andere ruttige uitleg geven. Het negeren van de uitslag van een ultime volksraadpleging is en blijft een vorm van HOOGVERRAAD aan het volk.
LikeGeliked door 2 people
@Oeps48
Dank voor uw aanvulling. Erg nuttig.
LikeGeliked door 1 persoon
@ Oeps48
Zo is het. Helemaal mee eens!
LikeGeliked door 1 persoon
Heee Buma,
En ik maak uiteindelijk de keuze, dat ik ( en velen met mij) dat hele k&t-kabinet van jou zeer ongeloofwaardig en onbetrouwbaar vinden.
Flikker toch op met je arrogante praatjes. Samen met Rutte, Pechtold en die andere knakker.
Referenda zijn en blijven voor de gewone burger een belangrijk middel. We willen het niet meer, dat we alleen nog maar eens in de 4 jaar een rondje mogen inkleuren. We willen ook tussentijds een signaal naar de politiek kunnen geven, indien dat nodig is. Bij de sleepwet is dat heel hard nodig. Jammer dat het voor jullie als politici zo vervelend is om daar naar te luisteren, om van die kritische burgers achter je aan te hebben. Wen er maar aan.
LikeGeliked door 1 persoon
Weer zo’n grafpartij, die een ander graag zijn wil oplegt. Geloof en politiek gaan nu eenmaal niet samen.
LikeGeliked door 2 people
Maar die atheïsten kunnen er ook wat van, zou wachteres zeggen.
Wat heeft ze dat lang weten vol te houden dat ze niks met geloof had, maar afkomst verloochent zichzelf niet. En het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
LikeLike
@ Marian (28 oktober 2017 om 12:29)
Dames en Heren.
Sybrand van Haersma Buma is, volgens eigen trotse beweringen, als zoon van een burgemeester op het Friese platteland opgegroeid. Op een gegeven moment ging hij in de voetstappen van zijn vader de politiek in. Hij vertrok naar de “grote stad”, maar kon niet loskomen van zijn plattelandse mentaliteit. Hij werd uiteindelijk fractievoorzitter van een christelijke politieke partij. Na de laatste verkiezingen mocht hij zelfs bij Pinokkio aanschuiven in de coalitiebesprekingen. Met list, leugen en bedrog wist Pinokkio zich van voldoende politieke steun verzekerd, om een een regeerakkoord te produceren. Daarna verdwenen Sybrand en de andere gesprekspartners naar de achtergrond. Ze mochten noch slechts enkele paljassen, jaknikkers en marionetten aanleveren voor Pinokkio’s derde kabinet. En “dominee” Sybrand heeft nog steeds niet in de gaten, dat hij met een duivel scheep is gegaan. Zal Sybrand’s achterban van goedgelovige bijbelbeltse christenen beseffen, dat Sybrand ze een enorme loer heeft gedraaid ???
LikeGeliked door 1 persoon
En hij heeft ook de niet christenen een enorme loer gedraaid door de dienstplicht in te willen voeren voor jongens en meisjes (niet voor allochtonen natuurlijk). Buma vindt vanuit zijn christelijke achtergrond dat jonge mensen zonder betaling , verplichte dwangarbeid moeten gaan doen. (grfatis iemands reet afvegen. Nee dus). Buma en de rest van de christenen, u kan allen de kelere krijgen. Ik noem expres de moslims niet want die wens ik dingen toe die ik hier niet kan noemen ( i.v.m. de sleepwet van de oranje.SS).
LikeGeliked door 1 persoon
@ tippelaar (28 oktober 2017 om 17:02)
Dames en Heren.
Toen Sybrand met de duivel scheep ging, hing hij zijn “roeping” aan de wilgen. Na al die ruttige jaren, had de plattelands dominee de satanische trekjes van Pinokkio nog steeds niet door. Hij geloofde in de mooie sprookjes. Maar hij kende het gezegde niet, dat een vos wel zijn haren verliest, maar niet zijn streken. Nu heeft Sybrand zijn gat verbrand en zal hij op de blaren moet zitten. Het zal zijn bijbelbetse achterban spoedig duidelijk wezen, dat hij hen ontrouw was. Er zal nog wel meer boven water komen.
LikeLike
.
En wéér wordt er ’n Wetje door gejast
en doet “men” of kritiek beslist niet past,
nu al bij voorbaat werd besloten door de heren
Ons Rechtsgeldig Referendum botweg te negeren
waarmee weer knap pijnlijk overduidelijk wordt geëtaleerd
hoe dit den Haag ons naar ronduit nul stemmen manoeuvreert..!
.
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een brutaliteit !!!
LikeGeliked door 1 persoon
De nieuwe zich zelf wanende “goden” zullen ons als een mierennest vertrappen, want in hun ogen zijn wij mierennukkers en insecten.
LikeGeliked door 1 persoon
Kijk eens aan : de ‘verhevene, de elite’. Ze weten al altijd beter dan de ‘kutburgers’ van Nederland. Ik hoop dat dit het laatste kabinet is waaraan ze meedoen…
LikeGeliked door 1 persoon
Een raadgevend referendum KUN je negeren, want het is raadgevend. Maar… je zult in ieder geval het referendum moeten ondergaan, en de uitslag moeten beoordelen. Daarna kun je beslissen wat je met gegeven advies doet. Maar van te voren zeggen dat je niets doet met de uitslag…. dat is echt ongelooflijk.
LikeGeliked door 1 persoon
Zie reacties van Oeps48: geef aanvulling/correctie van mijn commentaar.
LikeGeliked door 1 persoon
Dus, hooggeeerde kiezers. U ziet nu door wie u in de boot bent genomen. Maar goed u heeft er zelf op gestemd.
LikeLike
Zo is het, helemaal mee eens!
LikeLike
De globalistische EU-dictatuur in wording bouwt gestaag verder aan onze gevangenis.
-Belastingen heffen zonder dat hierop democratische controle van de burgers van de lidstaten kan worden uitgevoerd; oftewel ‘taxation without representation’, wat destijds een reden was voor de Amerikaanse revolutie. (Maar wie weet dat nog?)
-Invoeren van internet- en perscensuur, opdat kritiek op immigratie- en islamiseringsbeleid, alsmede de afbraak van de nationale soevereiniteit kan worden geframed als ‘haatzaaien, discriminatie, racisme, populisme en fascisme”.
-Totale controle over alle financieele transacties en een uitvoerige databank aangaande ‘subversieve activiteiten.’
-Het abnormaliseren van heteroseksualiteit en gezin middels het politiseren van alle geslachtelijke betrekkingen. Tenminste zolang als het niet-moslims en blanken betreft, met het oogmerk om de demografische volksvervanging op termijn ook langs deze weg te bevorderen.
-Demoniseren, ridiculiseren, isoleren en zo mogelijk sociaal-economisch verwurgen van staatshoofden, partijen eb desnoods hele volken die niet met deze globalistische agenda willen meegaan.
Het zal ze echter niet lukken.
Want de weerstand van de burgers wordt steeds groter naarmate men deze agenda verder wenst te implementeren en heel Europa onder hun juk te krijgen. Om zo het Romeinse Rijk te herstellen. Het is de Habsburgers in de XVIe eeuw niet gelukt. Het is Louis XIV en de Jezuieten in de XVIIe eeuw niet gelukt. Het is Napoleon en de Rothschilds in de vroege XIXe eeuw niet gelukt. En het is nazi-Duitsland niet gelukt.
Zelfs het oude Imperium Romanorum is er nooit in geslaagd om heel Europa onder controle te krijgen. En het gaat ze nu ook niet lukken; geen Soros, geen Schauble, geen Brussel, geen Timmermans en geen Bilderberg kan dat voor elkaar krijgen. En ook geen marionet als Macron.
Betere, machtigere en grotere mensen hebben dat voorheen al geprobeerd.
LikeGeliked door 2 people
Rutte weet het donders goed (no taxation without representation) want hij studeerde geschiedenis. Maar hij wil het niet weten…
LikeGeliked door 1 persoon
Rutte is een foute nederlander. Het zal hem berouwen. De barbaren komen eraan die ook hem onder de voet zullen lopen. Speciaal in zijn geval ,niemand zal hem helpen zijn lot te ontlopen
LikeGeliked door 1 persoon
Wie moet er dan de baas zijn in de wereld? Ik denk dat het China wordt, met in haar kielzog US. (Ze zijn financieel gezien al geheel “interdependent”, met China als bovenliggende partij; daarom is “America First” van Trump ook zo realistisch, en is niet kinderachtig protectionistisch, zoals critici beweren: het is een concept, dat m.i. juist is).
LikeGeliked door 1 persoon
MF.
Hierin moet ik je teleurstellen.
China zal op de achtergrond altijd ’n machtige partij zijn, maar niet de absolute heersende macht op aarde.
Daarvoor zijn er te veel spelers in het veld.
LikeGeliked door 1 persoon
Dit is ook mijn oordeel.
LikeGeliked door 1 persoon
Goede reactie, @ Taljaard!
Dat uw woorden uit mogen komen is mijn grote wens!
LikeGeliked door 1 persoon
Maak je géén zorgen Cathja.
Het is de absolute realiteit.
LikeGeliked door 1 persoon
@ paulzwueste om 17:51
Toch een lichtpuntje Paul? Ik hoop het!
LikeLike
Buma vind een referendum in dit verband een rest van het verleden. Bepaalt hij dat? Of moet dat staat -en bestuursrechtelijk nog even hard gemaakt worden? Ik dacht van wel.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/10/belachelijk-cda-leider-buma-heeft-maling-aan-de-democratie-en-zegt-kabinet-zal-sleepwetreferendum-negeren/
LikeGeliked door 1 persoon
Tsja.
Da’s ’n slecht begin voor Buma.
Hij laat zich al direct in zijn demagogische kaart kijken.
Met op de achtergrond de heilige kerk die gediend moet worden.
Want dàt zit er achter.
Het volk MOET en ZAL daarom geleid worden.
Dus hij maakt uit wat waar is en niet waar is, en wat er wel of niet gebeurd.
We hebben een reformatorische demagoog in huis gehaald…
In feite zijn we weer terug in de ontwikkelingsperiode van 1918 tot 1939.
Nu ben ik er zeker van dat het antirevolutionaire Nederlandse volk héél ver mee kan gaan in en met de overtuiging van anderen, maar vergis je niet.
Alles wordt in Nederland namelijk op principiële gronden beoordeeld.
Daardoor kan en mag Buma ook heel ver gaan.
Maar niet zo ver dat hij er ’n gewoonte en wet van maakt om de meningsvrijheid van anderen duurzaam te beknotten, want dan zal hij hardhandig terug op zijn plaats worden gezet.
LikeGeliked door 1 persoon
Haha. En wij gaan dat nep-parlement en die nep regering negeren..smerige gristenhond met zijn gereformeerde rotkop.
LikeGeliked door 1 persoon
8 Maanden Rutte III onderhandelen laat zich uitbetalen met een Pinokkio kabinet tegen de burger.
LikeGeliked door 1 persoon
Vandaag in de NRC las ik een interview met Louis van Gaal, die wat over politiek zei. Daar heb je wat aan. Ondanks alle gebreken van Louis, kun je zeggen dat het een kerel is, en dat hij visie heeft, en dat kan die l*l Rutte niet zeggen…
LikeGeliked door 1 persoon
We blijven ons aan de kant laten zetten.Ongelooflijk, maar waar.
LikeLike
Zolang de burgers niet met het mes tussen de tanden de staten generaal bestormen, zal alles doorgaan zoals het nu gaat met het negeren van de bevolking.
LikeGeliked door 1 persoon
Geweldig, hahahahaaaa…..
LikeLike
Wat denkt deze arrogante nepfiguur wel niet wie hij is om dit te bepalen. Hij zit niet eens in het kabinet
Als het volk via een referendum iets bepaald heb je dat te accepteren. Zoniet dan hebben wij in Nederland dus een dictatuur met over het paard getilde arrogante figuren die menen dat ze boven de wet en grondwet staan.
LikeLike
Natuurlijk heb je dat accepteren, als de wet dat zegt.
LikeLike
En Pechtold is boos, omdat Buma het hardop gezegd heeft. Dat mocht niet van Pechtold. Uiteraard was Pechtold het natuurlijk ook van plan het referendum naast zich neer te leggen,maar het is wel de bedoeling dat er net gedaan word alsof er wel degelijk rekening mee gehouden word, om het vervolgens naast zich neer te leggen <Misschien dat Rutte er ook weer een half jaar over gaat denken. Dan lijkt het nog iets op democratie van kijk we houden ons er echt wel mee bezig hoor.
LikeLike
@Tippelaar
Waarom zouden allochtonen geen dienstplicht hoeven te vervullen?
LikeLike
Volgens de regels zullen ze wel moeten maar ze doen het eenvoudig niet en het is met onwillige honden slechthazen vangen.Turken hebben al dienstplicht in Turkije en Marokkanen maken dat ze een tijdje weg zijn. Over anderen heb ik de mening dat de regering wel uitkijkt daar de vingers aan te branden. Allochtonen kunnen hier doen en laten wat ze willen. Een uitgeprocedeerde asielzoeker die eigenlijk weg moet, blijft gewoon in NL en weigert te vertrekken en niemand doet er wat aan en iedereen weet het.
Dat soort lieden laten zich door een nl.wet niet dwingen. Autochtonen wel. Vandaar mijn idee dat allochtonen zich onder de nieuwe dienstplicht uit weten te wurmen.
LikeLike
Ze zullen wel een beroep doen op gewetensbezwaren (sharia e.d.). Een heel leger aan advocaten van de sociale dienst helpen ze er wel onderuit. Wij betalen die advocaten die voor al die lieden via onze belastingcentjes uiteraard helemaal zelf, zo gedwee zijn we: BTW op basisbehoeften van 6 naar 9 %. De autochtone Nederlander c.q. racist zorgt goed voor u. Volgens Mark3 gaan we er op vooruit, haha…..
LikeLike
Die haakneus is een onvervalste gristenfascist. Wat een arrogante klootzak! Ik ben overigens benieuwd hoe die Omtzigt nou gaat stemmen. Als hij nou ook weer braaf His Master’s Voice volgt, dan heeft hij voor mij ook definitief afgedaan.
LikeLike
“Democratie is net een tram, als je er bent stap je uit” Erdogan, Buma, who follows?
LikeLike