Verbod op rotjes wegens “vluchtelingen”?

Screenshot_201

(Door: Dr. Michael Grandt – Vertaling: E.J. Bron)

Het zijn de goedmenschen die ons veranderen en nu ook nog de Oud & nieuw traditie van ons willen afpakken: spetterkaarsjes in plaats van vuurpijlen, ballonnen in plaats van rotjes.

Onze traditie is oeroud!

Onze hele samenleving is op grond van miljoenvoudige immigratie en migratie al dermate onzeker geworden. Onze duizenden jaren oude cultuur en onze oude gebruiken werden binnen enkele maanden op de kop gezet. Maar het houdt niet op!

Nu is het de beurt aan Oud & Nieuw.

En dat, hoewel ons gebruik al oeroud is: de vuurfeesten aan het eind van het jaar hebben oude Germaanse wortels. Het Duitse woord “Silvester” (“Oudejaar”) gaat terug tot het jaar 1582. Onze traditie is dus al heel oud.

Verbod op rotjes wegens “vluchtelingen”?  

Maar mediale en politieke goedmenschen willen nu ook nog het vuurwerk met Oud & Nieuw van ons afpakken. Bij veel vluchtelingencentra is een rotjesverbod van kracht en ook steeds meer steden doe hier aan mee. Officieel gaat het om fijne stof (!), maar onofficieel ook om “getraumatiseerde” vluchtelingen.

Veel media vragen serieus: “Brengen de rotjes de oorlog terug?”: “Voor getraumatiseerde vluchtelingen uit oorlogslanden kan echter vooral het op oorlog gelijkende geluid beangstigend overkomen.”

Want vuurwerk kan klinken als bommen en machinegeweren en veroorzaken hetzelfde licht als inslaande raketten.

En dit zijn de vragen die men stelt:

  • Hoe zullen de vluchtelingen zich voelen wanneer met Oud & Nieuw vuurpijlen en rotjes worden afgestoken?
  • Hoe zullen ze zich voelen als ze dat horen?
  • Zullen ze aan datgene denken wat ze gezien en meegemaakt hebben?
  • Worden ze een gevoelswereld ingetrokken die ze destijds moesten doormaken?
  • Zullen ze al die paniek en verschrikking nogmaals aan den lijve ondervinden?

Proefvuurwerk voor vluchtelingen

Daarom wil men op verschillende plekken weer “proefvuurwerk” voor vluchtelingen afsteken om de angst bij hen weg te nemen. Dat gebeurde ook al in 2015 en 2016. Bovendien geven hulpverleners in vluchtelingencentra informatie over ons gebruik. Overal in Duitsland roepen vluchtelingenhelpers op tot consideratie in Oudejaarsnacht.

Spetterkaarsen in plaats van vuurpijlen, ballonnen in plaats van rotjes

De schrijfster Line Fuks plaatste op het blog van de “Huffington Post” haar (goedmenschen)-alternatieven al:

  • “Wat als we spetterkaarsen in plaats van rotjes zouden gebruiken?”
  • Fakkels
  • Een vuur aansteken
  • Stil, zacht kaarslicht i.p.v. vuurpijlen?
  • Het geld aan de vluchtelingen spenderen i.p.v. aan het vuurwerk?
  • Samen met vluchtelingen Oud & Nieuw vieren?
  • Als er dan toch lawaai moet zijn wellicht, zoals in Portugal, pannendeksel tegen elkaar aan slaan?
  • Ballonnen/lampions laten opstijgen?

Ik voorspel u: de goedmenschen krijgen het over enkele jaren voor elkaar dat men ook nog Oud & Nieuw van ons afpakt.

Overigens nog een Gelukkig Nieuwjaar gewenst!

Bron:
www.michaelgrandt.de
Door: Dr. Michael Grandt

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "diversiteit", "goedmenschen", "Integratie", "Nuttige idioten", "omvolking", "Verrijking", "Vluchtelingen", "Weg met ons!", Allochtonen, asielwaanzin, Barbarisme, cultuurrelativisme, Dhimmitude, Duitsland, Eurabië, gezond realisme, Groenen, hersenspoeling, Hypocrisie, Illegalen, Immigratie, Indoctrinatie, islam-collaboratie, Islamisering, Islamofilie, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, landverraad, Links fascisme, Linkse Kerk, Linkse media, mainstream-media, meningsdictatuur, moralisme, Multiculti, nieuw fascisme, political correctness, Rotzakken, sociaaldemocraten, Socialisten, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

51 reacties op Verbod op rotjes wegens “vluchtelingen”?

  1. BertG. zegt:

    Zolang mensen niet in staat zijn om normaal met vuurwerk om te gaan, zal het mij een rot zorg zijn als ze dat zouden verbieden.
    Gecontroleerd op illegaal vuurwerk gebeurt er toch niet, wegens geen personeel.
    En het schijnt vooral nogal grappig te zijn wanneer je voorbijgangers weet je raken met je vuurwerk, hoe zwaar en illegaal een bom ook mag zijn.
    En daarna hard weg rennen als je er weer 1 geraakt hebt.
    Dat levert over het algemeen de grootste lol op van vuurwerk vandaag de dag.

    Maar misschien kan iemand mij even uitleggen welk punt ik mis in deze vermakelijke terreur.

    Like

    • Cathja zegt:

      @ BertG.

      Wat denk je van het gooien van vuurwerk naar dieren, Bert? Om over de meest vreselijke uitspattingen hieromtrent nog maar te zwijgen.
      Het afsteken van vuurwerk is officieel toegestaan vanaf 31/12 om 18:00 uur. Hier knallen ze minstens al twee dagen, en er is niemand die er iets van zegt, want “we zijn toch allemaal jong geweest?”.

      Het is een jaarlijks terugkerende ergernis in winkelcentra en woonwijken.

      Like

      • BertG. zegt:

        Voor mijn katten laat ik overal veel licht branden en overal een radio op een stevig volume.
        Dat werkt al jaren zeer goed.
        Ze hebben nooit ergens last van, met mijn honden deed ik precies hetzelfde.

        Geliked door 2 people

      • paulzwueste zegt:

        Bert.
        Als je met jouw katten van die grote Bengaalse Tijgers en nog ’n paar van die fantastische “Jachtluipaarden” bedoeld, en je gaat daarmee morgennacht om 24.00 uur wandelen in de Schildersbuurt in Den Haag, zul je zien hoe laf dat mocro, turks en neger-gespuis in werkelijkheid is.
        Ik weet zeker dat het doodstil wordt in die hele vervloekte tiefus-buurt.

        Like

    • Statler & Waldorf zegt:

      @BertG.

      ‘Maar misschien kan iemand mij even uitleggen welk punt ik mis in deze vermakelijke terreur.’

      Ik wil het jou wel uitleggen maar dat gaat niks opleveren omdat jouw gezonde verstand in de weg zit.

      Like

      • BertG. zegt:

        Is het weer zo ver.
        Ik had al zo’n vermoeden dat het daar aan zou kunnen liggen.
        Maat als nog bedankt voor de uitleg, nou snap ik ‘m waar het aan ligt.

        Like

  2. Cathja zegt:

    Als men het dan toch steeds over ‘integratie’ heeft, waarom worden onze gewoonten en gebruiken van rond de jaarwisseling dan niet meteen aan de nieuwkomers uitgelegd? Wat is dit nou toch weer voor een onzin? Ontploffende bommen die uit vliegtuigen gegooid werden klinken toch echt heel anders dan rotjes en de knallen van vuurpijlen hoor. Maar….., we moeten dus weer rekening houden met de tere ‘vluchtelingen’zieltjes?

    Wanneer wordt er (weer) eens rekening gehouden met ONS en ONZE tradities?

    Geliked door 1 persoon

  3. en waar die zgn . vluchtelingen VAN DAAN KOMEN doen ze niet aan VUURWERK ???? Als ik sommige beelden op TV /internet zie, is het daar DE HELE DAG EN WEEK ZO……laat het hier in Schalkhaar nou juist die LUI( azc) zijn die met vuurwerk c.q. rotjes en vuurpijlen en ander knal vuurwerk gooien en smijten………………..dus NIKS VERBIEDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Like

  4. theresageissler zegt:

    Het spijt me wel, maar voor één keer kan die traditie wat mij betreft de boom in, althans gedeeltelijk:
    Ik zou het liefste willen, dat die rotjes vandaag i.p.v. morgen naar het kerkhof werden gedragen (voor ze het met mènsen doen!)
    Sinds mensenheugenis in deze dagen al straatjes omlopen omdat er recht voor je uit kids -opvallend vaak allochtóne kids, trouwens – met die rotzooi aan het knallen zijn en er gewoon mee lopen te smijten! En dan nog wat: Om niet goed tegen knallen te kunnen, dames en heren goedmenschen, hoef je geen oorlogstrauma te hebben, hoor:
    Ikzelf moest en zou van de “pedagogen” van de jaren ’50 en ’60 leren, “tegen knallen te kunnen”, wat als resultaat had, dat het alleen maar erger werd; ik ben er nu nóg bang voor! En geloof, dat ik niet de enige ben.
    Wat mij betreft alle rotjes op de schroothoop! Vandaag nog! Alleen siervuurwerk toestaan, en dat ééns per jaar, het liefst op vastgestelde plaatsen.

    Geliked door 2 people

    • Cathja zegt:

      Mee eens, @ Theresa!

      Like

    • BertG. zegt:

      Omlopen doe ik er niet voor, maar let wel goed op om zelf niet geraakt te worden.
      Maar het is wel zeer irritant om zo over straat te moeten gaan.
      Ik ram er met het grootste gemak 1 voor ze kop met een stevig fiets slot als ze mij moeten hebben, ongeacht je leeftijd.
      Dat doe ik met sneeuwballen gooien ook, als je mij hiermee op een vervelende manier mee probeert te raken.

      Like

      • BertG. zegt:

        Met mijn laatste zin bedoel ik, wanneer je je in het verkeer begeeft op een scooter, en mij probeert volop in mijn smoel te raken met een sneeuwbal, midden in het verkeer.
        Dan stap ik even af, en ben je de lul als ik je vind.
        Ik heb er wel eens zo 1 met mijn integraal helm voor ze kop me geramd.

        Dus niet met iedereen die sneeuwballen gooit.

        Like

    • paulzwueste zegt:

      Theresa.
      Je moet het zien als ’n selectieproces.
      Allen de sterkste en intelligentste exemplaren overleven .
      Dankzij dat natuurlijke selectieproces heeft Amerika haar macht als Superstaat, haar succes en economische groei te danken aan de afstammelingen van de slaven.
      Had Amerika die niet gehad dan hadden ze nu Trump niet als president gehad moet je maar denken.

      Jezus, ik ben bezig mezelf te overtreffen…!
      Bovendien heeft het helemaal niks met vuurwerk te maken.
      Ik moest het gewoon even kwijt.
      Denk ik.

      Like

  5. Yvonne zegt:

    geld aan vluchtelingen spenderen ipv aan het vuurwerk, ach ze hebben het zo slecht, wat te denken om de autochtone burger met een laag inkomen wat extra te gunnen
    ik vind het idd zonde van al die miljoenen die letterlijk in rook opgaan, sommigen kopen voor honderden euro s, waarvan een ander een paar weken boodschappen kan doen,
    maar ja het is 1 x per jaar je kan het kopen ervan niet verbieden, eens kijken hoe lang dat nog mag

    Like

  6. Aan de klaagasielparasieten wordt hen precies verteld door de linkse adjudanten van het welkomstcomité waar ze hun privileges ingewilligd kunnen krijgen, mijns inziens stoppen ze maar met hun klaagzangen en nemen ze de knallen van het vuurwerk maar op de koop toe. Zelf ben ik geen voorstander van dat vuurwerk maar dat is een neven kwestie.

    Geliked door 2 people

  7. Tistochwat zegt:

    IK HAAT VUURWERK!
    Toen ik nog in een woonwijk woonde, werd ik horendol van de herrie van die zware bombardementen.
    Die begonnen al in november en gingen door tot half januari. Mijn hele huis was vergeven van de kruitdampen en ik kreeg het er gewoon letterlijk benauwd door.
    Ik durfde de straat niet op om boodschappen te doen omdat allerlei tuig rotjes en andere bommen naar me wierp. Ik had geen zin om blind te worden door de idiote liefhebberij van knalliefhebbers.
    Ik vind het een walgelijke ‘traditie’, dat smerige vuurwerk.
    En voor de christenen onder ons: het is een heidens gebruik om ‘boze geesten’ mee te verjagen.

    Last but not least: vele huisdieren zijn doodsbang voor die zinloze herrie. Veel ‘dierenliefhebbers’ dienen hun huisdieren dan maar ‘kalmerende middelen’ (= vergif) toe.

    En denkt er weleens iemand aan de buitenvogels die een hartstilstand krijgen van schrik? Een vogel is daar tóch al zo gevoelig voor!

    Ik ben dus niet tegen vuurwerk omdat dit ‘zo traumatiserend’ voor de ‘vluchteling’ zou zijn!!!
    Die mohammedanen hebben namelijk allerminst een teer, kwetsbaar, gevoelig zieltje!!!

    Geliked door 3 people

    • Cathja zegt:

      @Tistochwat

      Volledig met je eens! Hoewel onze dieren geen kalmerende middelen hoeven te gebruiken, want ze komen niet buiten, weet ik dat er tal van dieren in doodsnood verkeren tijdens dat geknal! Ook van mij mag het vuurwerk in de ban gedaan worden. Dat vind ik al vele jaren, en mijn hoop was stilletjes op protesten uit de linkse hoek gevestigd, maar die hebben een verbod op het afsteken van vuurwerk ook nog niet voor elkaar gekregen.
      Evenals jij ben ik ook niet tegen vuurwerk vanwege de ‘vluchtelingen’ en hun zogenaamde trauma’s (al doet mijn eerste reactie van 11:15 misschien denken dat ik vuurwerk O.K. vind), maar omdat heel veel mensen (waaronder vele ouderen en gehandicapten) en dieren hier op een hele nare manier mee geconfronteerd worden.
      Wat mij betreft komt er in 2018 een verbod op het afsteken van vuurwerk door de burgers, en wordt het knalwerk totaal verboden. Siervuurwerk op een locatie buiten de stad zou ik prima vinden.

      Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      En dat werkt ook goed voor vogeltjes.
      Als je ze ergens in opgeborgen mocht hebben omdat ze wel gezellig zijn.
      Zet een radio in hun opgesloten ruimte, hoe groot die ook mag zijn die kooi.

      Vogeltjes zijn alleen maar vrij wanneer ze buiten zijn.

      Like

      • Tistochwat zegt:

        @ BertG. 30 december 2017 om 17:46

        Bij wijze van hoge uitzondering reageer ik nog één keer op je.
        De vogeltjes die ik ‘opgeborgen’ zou hebben, bevinden zich in een supergrote volière met daarboven volspectrum verlichting. Ze krijgen het duurste en meest gezonde voer wat er bestaat voor vogels in gevangenschap.
        In feite ben ik een enorm grote tegenstander van het houden van vogels in kooien!!!
        Ik heb veel verwaarloosde vogeltjes gered uit hemeltergende omstandigheden en die op sterven na dood waren.
        NOOIT zal ik meer aan vogels beginnen als die van mij dood zijn. Vogels in een klein pestkooitje zijn NIET ‘GEZELLIG’, maar arme stakkers.
        Een vogel heeft vleugels en die moet hij kunnen gebruiken in de vrije natuur. Daar loopt hij helaas het risico om opgevreten te worden door rovers zoals katten en roofvogels, maar dan leeft hij tenminste wél in vrijheid.

        Zo, dit was mijn antwoord op je sarcastische manier van reageren.
        Zou je misschien de beleefdheid kunnen opbrengen om mij niet meer uit te tent proberen te lokken? Je weet donders goed waarom ik je links wil laten liggen.
        Ik ben je strontzat, begrepen?!
        Of moet ik je reactie nog een keer ergens plakken? Samen met de reactie van de heer Bron n.a.v. jouw onbeschofte opmerking?

        Like

      • BertG. zegt:

        Wat een reactie al niet kan opleveren om vogeltjes veilig oud en nieuw door te laten komen.
        En mijn reactie was op geen enkele wijze sarcastisch bedoeld, dat heb jij er van gemaakt.

        Ik heb jou ooit een keer een ordinair wijf genoemd omdat jou vorm van humor bestaat uit het soms zomaar plaatsen van klaar komende neger lullen.
        En daar hadden we een mening verschil over, meer niet, kan gebeuren.

        Like

      • BertG. zegt:

        Plak ‘m er maar bij die reactie.
        Volgens mij had de heer Bron alles verwijderd wat daar over ging.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ BertG. 30 december 2017 om 19:01

        Je hebt nog iets veel schunnigers gezegd. Je zou de ogen uit je kop moeten schamen.
        Je verdraait bovendien de feiten en dat is erger dan liegen. Je stelt mij door je ‘deskundige analyse’ in een kwaad daglicht.
        En dan durf jij dit slechts een ‘meningsverschil’ te noemen? Man, laat je nakijken.

        Ik heb uitgelegd dat mijn ‘vieze plaatjes’ dienden als illustratie bij bepaalde reacties maar wellicht ben je niet in staat om die uitleg te begrijpen.
        Heer Bron begrijpt dit wél en hij zag de humor er ook van in. We hebben er hier aan tafel nog om zitten lachen.

        Jij bent kennelijk heel kinderachtig dat je niet eens tegen een ‘vies plaatje’ kan.
        Lachwekkend eigenlijk.

        Vanaf nu ga ik weer over tot de orde van de dag en dat is: jou negeren.

        Like

      • BertG. zegt:

        Je doet je best maar, ik kan er niet wakker van liggen.
        Mijn probleem is het niet.
        En volhouden hé, je kan het.

        Like

      • theresageissler zegt:

        @Tistochwat, 30december, 23.01u.: Pffffff….Tis’, ik wil me hier overigens niet mee bemoeien;
        maar je uitdrukking “deskundige analyse” triggert me tóch even om het volgende op te merken:
        Als deze ‘deskundige analyse’ van BertG. jou dusdanig over de rooie helpt om tegen je voornemen in uit je slof te schieten, dan hoop ik, dat je je eveneens kunt voorstellen, hoe een onvoorstelbaar ergere van een andere persoon er een kort tijdje geleden heeft ingehakt bij m i j . En dáár keek toen óók iedereen zwijgend van weg, afgezien van een paar malloten, die het kennelijk nog aanvaardbaar vonden óók, EN dan Trucker, de enige, die de moed opbracht om die doorgeslagen persoon-in-kwestie eens op zijn nummer te zetten!
        En ik kan je ( ter herinnering er aan?) verzekeren, dat dit van BertG. daarbij vergeleken absoluut peanuts genoemd kan woorden!
        Als we nu eens met mekaar afspraken, dat we in het vervolg íets alerter reageren, als iemand van ons door een doorgedraaide mede-reageerder verbaal volledig afgemaakt dreigt te worden en níet de hele tijd doen of onze neus bloedt, wat vind je dáárvan?

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ theresageissler 31 december 2017 om 10:16

        Met alle respect, Theresa, ik begrijp je intentie, maar ik denk dat iedereen zijn eigen ‘vete’ beter zelf kan oplossen.
        Ik heb mijn zegje gedaan en ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om me te bemoeien met de wrijvingen van anderen, hoe onaangenaam die ook zijn voor de personen in kwestie.
        Je kunt je vast nog wel herinneren dat ik je één keer via de mail heb geattendeerd op een flauwe opmerking m.b.t. een geluidsinstallatie, waarvan jij hier al diverse keren had uitgelegd hoe de vork in de steel zat. Ik vond dat je recht had op die informatie. Ik ga daar nu verder niet op in.

        Ik kan dit nu niet bepaald ‘peanuts’ noemen:

        Dan ben je gewoon een ordinair vunzig mens wat mij betreft.
        Of je geilt op klaarkomende negers, dat kan natuurlijk ook.

        En de heer Bron vond dat kennelijk ook:

        E.J. Bron zegt:
        23 juni 2017 om 07:44
        Er zijn grenzen. Je werd persoonlijk tegen iemand die ik persoonlijk ken, zeer waardeer en respecteer!
        Webmaster

        Sorry Theresa, als het hier ‘gedoe’ wordt met een soort in de gaten houden wie er hier verbaal wordt ‘afgemaakt’, stop ik met reageren op de site van de heer Bron.
        Het heeft mijn voorkeur om deze ‘discussie’ hiermee af te sluiten, want ik kan slecht tegen dit soort toestanden.
        Nogmaals: met alle respect voor je ijver, inzet, goede bedoelingen, volharding en moed.

        Ik wens je in ieder geval heel veel geluk, gezondheid en het succes dat je verdient in 2018!

        Like

      • BertG. zegt:

        Inderdaad, peanuts.
        En ik ben het er nog steeds mee eens.
        Maar je hebt gelijk, wie ben ik om over iemands voorkeur te oordelen.
        Bedankt voor het even plaatsen hiervan.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ theresageissler 31 december 2017 om 10:16

        Correctie:

        En de heer Bron vond dat kennelijk ook:

        Daarmee bedoel ik uiteraard dat de ook heer Bron vond dat de desbetreffende laag-bij-de-grondse opmerking van een zekere persoon niet door de beugel kon.

        Like

      • theresageissler zegt:

        @Tistochwat, 12.32u.: Nou, hartelijk dank dan maar voor je welgemeende wens.
        (Je irritatie is er weliswaar duidelijk in hoorbaar, maar goed, dan zullen we maar een even welgemeende poging doen om die twee elementen te scheiden.
        Kijk, ik kan hier nu wel nóg een keer benadrukken, dat jij hier niet de enige bent, die zich door een bepaalde uitlating dodelijk beledigd kan voelen, maar we zullen er maar geen wedstrijd van gaan maken.
        Overigens ben jij het deze keer, die iets veel te persoonlijk neemt: Mijn opmerking, dat we er allemaal iets alerter op zouden kunnen zijn als iemand hier de intentie heeft, een ander verbaal volkomen af te kraken, was zéker niet bedoeld als een persoonlijk appèl op jou, als je dat soms zo begrepen had; eerder een vóórstel ten behoeve van de gezamenlijke verantwoordelijkheid.
        Ik vind het jammer, dat je dat onmiddellijk (gevoelsmatig?) wenst af te doen als “gedoe.” En als je het mij vraagt, is het tevens nogal snel ….maar laat maar: Wie ben ik tenslotte?
        Rest mij slechts, om je dan maar kenbaar te maken, dat ik me juist voorgenomen heb, weer wat alerter te worden op datgene, wat jij hier “gedoe” noemt. Niet om ruzie uit te lokken, totaal niet, maar het wijselijk blijven zwijgen als iemand door een ander buitenproportioneel wordt afgebrand -zoals mijzelf, of, zo je wilt, jóu nu is overkomen, zal bij mij geen navolging vinden.
        Dan neem ik liever een voorbeeld aan Truck’. Of aan nog enige anderen, die dit op hun manier hebben bewezen, te dúrven.

        Like

      • BertG. zegt:

        Theresa, helemaal mee eens.
        We gaan ‘m aanpakken die BertG. in 2018.
        Dat kan zelf jij toch geen peanuts meer noemen wat die BertG. zomaar beweert.

        Like

  8. Tistochwat zegt:

    En wat te denken van al die idioten die een hand of wat dan ook (voor mijn part hun lul) verliezen vanwege vuurwerkongelukken?
    Velen zullen ook wel weer oogschade oplopen.
    Wij moeten wél meebetalen aan de medische kosten die de ‘vuurwerktraditie’ met zich meebrengt, hè?

    En, ik heb dit al vaker geschreven, hoe meer vuurwerk men koopt, hoe blijer men Mark Rutte maakt.
    Waarom? Nou, omdat die liegende zakkenvuller dan ziet dat hij de belastingen nog veel verder kan verhogen. Het volk heeft immers geld zat? Er gaat voor miljoenen de lucht in!

    Like

  9. Verleden jaar had ik een overbuurman die vanaf 18:00 je geloofd het of niet tot 05:00 nieuwjaarsdag zwaar illegaal vuurwerk afstak, ik hoopte maar dat er bij hem door een foutje een hand afgerukt werd, jammer genoeg gebeurde dit niet. Nou woon je toch lekker rustig Tistochwat?

    Like

    • Tistochwat zegt:

      @ Adriaan Jansens 30 december 2017 om 13:55

      Ja, ik woon een stuk rustiger maar hier zijn de knallen ook al enkele dagen in de verte te horen.
      Van kruitdamp heb ik gelukkig geen last meer.
      Als men zo graag vuurwerk wil hebben, dan wat mij betreft alleen maar het kleurrijke siervuurwerk, afgestoken door professionals.

      Maar a.u.b. geen bombardementen meer. De wereld zit al veel te vol met lawaai.
      En neem nu deze verschrikkingen, daar komt ook geen einde aan:

      Geliked door 1 persoon

  10. Anneke zegt:

    Ofwel…ga maar naar de pijpen dansen van de zwaar getraumatiseerde ‘vluchtelingen’. En natuurlijk indirect naar de die van de NWO-politici. ZIJ bepalen uiteindelijk (met hun handlangers), ons lot.

    Geliked door 1 persoon

  11. Mary zegt:

    Heeft niets te maken met die uitvreters, daar mogen ze van mij een keer een enorm vuurwerk van maken of anders doen ze het met ons, maar ik wil zeker wel van dat aso vuurwerk af. Als men zoals eens op oudjaarsnacht’ een uurtje of twee afsteekt vind ik het ook wel te overleven, nee de aso-kindertjes van de aso-ouders beginnen weken van te voren al rotjes en hard knallend vuurwerk af te steken en in tuinen te gooien, niet de hunne, nee vooral een paar straten verderop, de huisdieren en de dieren buiten worden er bloednerveus van, sommige beesten zitten dagen onder de tafel te trillen, mensen kunnen niet meer veilig op straat lopen want het aso volkje vind het geweldig om vuurwerk naar mens en dier te gooien etc.etc.. En politie doet er uiteraard niets aan. Leuk traditie?, welnee het is helemaal niet leuk, in ieder geval niet zoals dat hier gebeurt. Laten ze dan maar een groot vuurwerk zoals is Sydney organiseren voor de liefhebbers en dat is dan dat, voor mij hoeft ook dat niet!!
    TIP voor angstige honden eigenaren, een soft bench, bange honden kruipen daar graag in (met hun speelgoed/spullen) en voelen zich veilig, komen helemaal tot rust!!!.

    Like

    • tinekevanschagen zegt:

      Ik heb mijn kat “DIESEL” 2 weken geleden na 17 jaar moeten laten inslapen.
      En ben blij dat die dit terreur wat al een week hier aan de gang is niet meer hoef mee te maken.
      Elk jaar lag ie op zolder onder het bed van mijn zoon,geklemd tegen de achterste rand ,van het bed!
      Niet meer ,gelukkig!! (RIP) ” DIESEL”)
      Merci, dat jij er was !!!!!
      De mamaX

      Like

      • Cathja zegt:

        @ tinekevanschagen

        Wat verdrietig voor je, Tineke, dat je Diesel hebt moeten laten inslapen. Maar soms heb je geen keus, en is het allerbeste wat je voor je dier kunt doen, hem of haar uit het lijden te verlossen. Diesel heeft nu gelukkig geen angst meer voor het vuurwerk, en dat geeft jou vast een zekere rust. Het is ontzettend triest dat zeer veel dieren jaarlijks moeten lijden onder de vuurwerk-terreur.

        Kijk met veel liefde naar de mooie jaren die jullie samen met Diesel hebben gehad. Ik weet wat het is om een dier te moeten laten inslapen. Op 3 oktober j.l. moesten ook wij een geliefde poes laten inslapen. Zij was 15 jaar. We bewaren mooie herinneringen aan haar!

        Sterkte Tineke!

        Geliked door 1 persoon

  12. Merel zegt:

    Als je net buiten bent en ze blazen weer eens een brievenbus of vuinisbak op schrik jeje helemaal uit de naad, nou wat leuk. Al die balonnen in het milieu is ook niks, en die wensbalonnen kunnen brand veroorzaken.Enige oplossing lijkt me door gemeente georganiseerd vuurwerk,
    al het andere : Weg ermee

    Like

  13. Tistochwat zegt:

    Voor wie moeten de mohammedaanse ‘vluchtelingen’ eigenlijk vluchten?

    Voor christenen? NEE!
    Voor Joden? NEE!
    Voor boeddhisten? NEE!
    Voor andere religies? NEE!

    Voor mohammedanen? JA!

    Like

  14. Merel zegt:

    Als je net buiten bent en ze blazen weer eens een brievenbus of vuinisbak op schrik jeje helemaal uit de naad, nou wat leuk. Al die balonnen in het milieu is ook niks, en die wensbalonnen kunnen brand veroorzaken.Enige oplossing lijkt me door gemeente georganiseerd vuurwerk,
    al het andere : Weg ermee , veilige jaarwisseling iedereen

    Like

  15. BigLJohn zegt:

    Zijn die Moslims allergisch voor vuurwerk ? Ik zou ze een zware vuurpijl in hun kont willen steken waardoor ze richting – zandbak – gestuurd worden. Daarentegen zetten we het geluid van de TV hard aan om het harde knallen van het vele illegale vuurwerk te overstemmen. Dit om ons York hondje rustig te houden. Vorig jaar hadden ze (voor het eerst) mijn brievenbus opgeblazen. Het deurtje en de klep erboven waren spoorloos. Kosten van een nieuwe brievenbus €70,-. Dit jaar zal ik genoodzaakt zijn om de brievenbus van de muur af te schroeven en hem mee naar binnen te nemen, totdat het 1 januari overdag geworden is.

    Like

  16. Qvic zegt:

    Je kunt het ook andersom zien, door het geknal voelen zij zich eerder thuis hier. Daar in die moslim landen is geweld en herrie heel normaal. De moslim generaties die hier geboren zijn, steken het meeste knal vuurwerk af veel meer dan wij Hollanders. Dus waar praten die watjes toch telkens over. Wat betreft vuurwerk; dat mag niet verboden worden door een stelletje angsthazen hier. Egoïstische watjes zijn het, die proberen hun belevingen andere op te dringen. Deze mensen denken alleen maar aan hun eigen ik, door andere te verbieden, wat zij zelf niet leuk vinden. Wat in de volksmond “goedmensen ” genoemd worden, zijn de grootste egoïsten die willen bepalen wat andere moeten gaan doen, zonder enig overleg of inspraak. Het vuurwerk traditie in Nederland moet gewoon behouden worden, iedereen heeft zijn eigen voorkeur en iedereen bepaald zelf wat hij/zij doet met het oud en nieuwjaar. Dat is een vrijheid, waar we trots op moeten zijn. Omdat je nu nog zelf kan bepalen hoe jij oud en nieuw wilt vieren, zonder dat het van overheidsvoorschriften bepaald wordt. De linkse goedmensen leven in een utopia, waar iedereen lief en aardig tegen elkaar doen tot het nichterige toe. Nou die leven erg ver van de realiteit af, die zij liever niet willen zien. Omdat die hun droomwereld verstoord. Nou wen er maar aan, want mede door jullie egoïstische domme beleid hebben jullie de moord ideologie genaamd “de islam” in onze landen massaal geïmporteerd en voeren je ze nog steeds massaal in en allemaal op onze kosten. Die jullie steevast een verrijking voor onze landen en de religie van de vrede blijven noemen. Die ons letterlijk willen afslachten en onze landen willen overheersen. Daar vragen jullie nu ons (het gewone volk) om rekening te gaan houden met onze toekomstige moordenaars, omdat zij volgens jullie getraumatiseerd zouden zijn? Mijn vraag is dan: onder welke steen slapen jullie, dat je een actie/reactie effect niet kunnen begrijpen. Dat jullie de geschiedenislessen niet willen of kunnen begrijpen. Of door jullie eigen ambities en macht de werkelijke realiteit uit het oog hebben verloren. Psychopaten zijn jullie goedmensen, want die kunnen ook helemaal niet tegen kritiek en willen ook iedereen de les voorlezen, hoe hij of zij moeten leven. Dat zijn mensen die enkel en alleen aan hun zelf denken, die verraden ook iedereen waar zij zich zelf mee kunnen verrijken. Zoals nu met het zogenaamd vredelievend zijn voor de gelukszoekers, van kijk mij eens hoe goed en sociaal ik ben. Terwijl zij de werkelijke bedoelingen van die import blijven verzwijgen voor het gewone volk. Goedmensen zijn de ras echte landverraders en die die zullen dan ook als eerste ten prooi vallen, door hun eigen domme beleid. Want volgens de islam worden deze bruikbare idioten als eerste afgeslacht.

    Like

  17. Petra DeBoer zegt:

    Ach gut wat erg dat de linkse kerk de tere zieltjes van vluchtelingen wil beschermen en ons een rad voor de ogen wil draaien want in Syrië hebben ze ook vuurwerk en word afgestoken als de lichtjes van de kerstboom aangaan. Was vorig jaar en vroegere jaren al zo en dit jaar weer. En dat feest van de kerstboom word gevierd door alle religies in Syrië.

    Geliked door 1 persoon

  18. Merel zegt:

    Even de asielzoekers buiten de discussie, vanavond een dode door afsteken vuurwerk, op 1 januari weer een opsomming van ongelukken, vaak raken omstanders gewond,, en dan nog het opzettelijk gooien van vuurwerk naar politie en burgers, en dan nog de giftige dampen, alle niet rokers krijgen op een avond hun gif wel binnen voor een heel jaar, en dat noemen ze een feest!!

    Like

    • tinekevanschagen zegt:

      @ Merel
      Jezus, als dat het punt van van belangrijkheid is,
      Je hoeft niet naar buiten!
      Zit je op de weg het hele jaar? tanken? fijnstof? …ik noem maar zowat.
      Gelukkig Nieuwjaar.

      Like

      • tinekevanschagen zegt:

        Alles maar afschaffen dan?
        Niet roken, geen alcohol,geen Nederlandse tradities meer? Volgend jaar sharia dan maar?
        Een soort van “halal” oliebol volgend jaar?
        Je eerste gedeelte van je comment onderschrijf ik zeker,maar we worden al zo beperkt in ons doen en laten.Het is 1x per jaar oud en nieuw,laten we daar van genieten,nu het nog MAG …van de goegemeente…..moralisten met opgeheven vingertje daar barst het in Den-Haag al van…..

        Like

  19. tinekevanschagen zegt:

    @ merel 31 december 2017 om 00.24
    En juist die groep ,die je in je comment buiten beschouwing wil laten, DAAR hoor je 1 januari niks over(iets met schuiven,en tapijt)

    Like

  20. Onno zegt:

    Het zou al heel wat zijn als dat (steeds krankzinniger) illegale vuurwerk van straat werd gehaald.

    Dat willen ze echter niet. Ze willen ook deze traditie breken (evenals de normale gezinnen) door eerst de overlast zo groot mogelijk te laten worden.

    Gelukkig zijn er alternatieven voor eeuwenoude tradities:

    Like

  21. Gerrit Tienkamp zegt:

    Dit is op NEWS & TRAVEL GURU MAGAZINE herblogden reageerde:
    ELITE RATTEN

    Like

Plaats een reactie