Nederlandse dagbladpers heft zichzelf op (en dat is maar goed ook)

Screenshot_58

(Door: “Weethetwel”)

De Nederlandse dagbladen mochten zich na de oorlog verheugen in een steeds groeiend aantal abonnees. Was de oplage in 1955 2,9 miljoen stuks, dan groeide dit gestaag tot het respectabele aantal van 4,2 miljoen stuks in 1970. Bijna dertig jaar lang (tot het jaar 2000) bleef dat aantal constant en werd er gemiddeld per drie Nederlanders een dagblad verkocht. En iedere krant werd door meerdere mensen gelezen.

Vanaf 1968 veranderde de maatschappij en werd de macht langzaam overgenomen door links georiënteerde idealisten. Niet langer stond de werkelijkheid centraal, maar vooral hoe de wereld er uit zou kunnen zien als lieflijke dromen uit zouden komen. Zoals in vrijwel het hele onderwijs veranderden ook de scholen voor de journalistiek in opleidingsinstituten voor idealistische wereldverbeteraars. Leek het in eerste instantie nog op een vriendelijk opleidingsinstituut van de PvdA, later veranderde een journalistenopleiding in een rigide hersenspoeling. Een andere dan de linkse mening werd niet getolereerd anders kon je vertrekken. Nieuws was niet langer hoe het was, maar hoe het zou kunnen zijn. Geen realiteit, maar wenselijkheid.

De praktische overname van de media door de wensjournalisten heeft ongeveer twee decennia geduurd, maar was daarna wel compleet. Niet alleen de dagbladen, maar ook de overige media, waaronder niet in de laatste plaats televisie, waren volledig overgenomen door de nieuwe lichting “journalisten”. De macht van de media werd daarnaast benut om ook een nieuwe lichting politici aan de macht te helpen voor wie de harde realiteit van het dagelijkse bestaan van hun achterban steeds minder belangrijk werd en hun handelen vooral ingegeven werd door wat in hun ogen wenselijk was voor de ideale wereld.

Er speelde zich een links-communistische revolutie af, maar het gebeurde zo geleidelijk dat het hoegenaamd niet opviel. De toegenomen welvaart gaf een gevoel van gezamenlijk werken aan een betere wereld voor iedereen. Slogans als solidariteit en eerlijk delen raken per slot van rekening het gevoel van praktisch iedereen die in de vrije westerse wereld is opgevoed. Waar echter geen rekening mee werd gehouden, is het feit dat deze solidariteit door mensen werd uitgevoerd die gaandeweg het zicht op de realiteit hadden verloren. Die geen flauw benul hadden van wat de gevolgen waren van hun handelen. Een enorme kloof ontstond tussen de gewone mensen, die in de realiteit van alledag hun brood moeten verdienen, en de groep vrijgestelde idealisten die op kosten van de gewone man wel even zouden bepalen hoe de toekomst er uit moet zien. De boodschap die de media verkochten, stond dan vaak lijnrecht tegenover het belang van de lezer of de kijker. De nieuwe lichting journalisten probeerde uit alle macht de genoten hersenspoeling verder uit te venten in de maatschappij. Het lijkt een beetje op iemand die in zijn jeugd misbruikt is en zich dan op latere leeftijd zelf vergrijpt.

Het waren Pim Fortuyn, Pamela Hemelrijk en een beperkt aantal heldere geesten die aan het eind van de 90´er jaren deze schizofrenie in de maatschappij met succes aan de kaak stelden. In eerdere jaren wezen politici als Hans Janmaat hier ook al op, maar werden door links geweld gestopt. Ook nu was de reactie van de inmiddels gevestigde media en politici meer dan schandalig. Zonder blikken of blozen werd Pim Fortuyn de dood ingedreven. Pamela Hemelrijk werd als columniste van het AD ontslagen en stierf een paar jaar later onder verdachte omstandigheden. Met een aan het ongelooflijke grenzende arrogantie werd korte metten gemaakt met meningen die links niet aanstonden. Waren het talloze Nederlanders die door de dood van Pim Fortuyn de ogen werden geopend voor wat zich in de maatschappij afspeelde, dan gold dit niet voor de gehersenspoelde media. Zij kozen op dat moment definitief voor de verkeerde kant van de geschiedenis.

Konden de laatste drie decennia van de vorige eeuw nog afgedaan worden als de periode waarin iedereen dacht dat de wereld definitief in een paradijs veranderd kon worden, dan was begin 21e eeuw toch wel duidelijk dat het grootste deel van de wereld daar nog niet aan toe was, laat staan dat je dat van hieruit kunt regelen. Dat de media verzuimden de realiteit onder ogen te zien, heeft ook zeker te maken met de grote financiële belangen die in het spel waren. Het “verbeteren” van de wereld leverde een vermogen op aan te verdelen subsidies en andere gelden waar het betrokken linkse netwerk enorm van profiteerde. De met behulp van de linkse vrienden gekozen politici zorgden voor een constante stroom geld richting de bevriende media en hun weloverwogen “idealen”.

De gezamenlijke acties van de media om Pim Fortuyn de dood in te jagen, betekenden echter een belangrijk keerpunt. Steeds meer mensen werden de ogen geopend dat de media meestal geen nieuws brengen, maar slechts propaganda. En er van uit gaan dat bij die propaganda alles geoorloofd is om het doel te bereiken. Dat loopt van verdraaiing van de feiten, het weglaten van essentiële informatie tot het verkondigen van complete leugens. Alles om het doel te bereiken, van wat? Die betere en eerlijke wereld? Die wereld waarin je iemand kan vertrouwen? Waarin je die media kan vertrouwen?

De ontdekking van veel lezers dat ze door de krant volledig voor de gek werden gehouden heeft geleid tot de enige juiste conclusie: zeg het abonnement op. Sinds het jaar 2000 zijn er duizenden, ja miljoenen lezers die hun abonnement hebben opgezegd. In ruim vijftien jaar is de oplage gehalveerd. Het zijn er nog een ruime twee miljoen en iedere dag vertrekken er honderden.

Screenshot_56

Voor wie zou denken dat de gehersenspoelde journalisten hierdoor eindelijk hun gezonde verstand terug zouden krijgen, heeft het volledig mis. Dat wereldje lijkt op een kippenhok met een agressieve haan. De haan valt de boer aan en krijgt een flinke schop. In plaats van de situatie te accepteren, wordt de haan steeds fanatieker en valt met vernieuwde energie aan. Met als gevolg dat hij een nog grotere schop krijgt. Zo zal het ook met de media gaan. Het links-politieke establishment is in grote paniek, omdat het er naar uitziet dat ze binnen afzienbare tijd zijn macht op moet geven en het daarbij behorende luie leventje op kosten van de domme belastingbetaler. De schijnwereld die het daarom wil creëren, wordt steeds absurder. Nog fanatieker keert ze zich van de dagelijkse wereld af en dompelt zich in een wereld van het afschaffen van christelijke feestdagen en tradities, het binnenhalen van moslims om de oorspronkelijke bewoners een lesje te leren, het afschaffen van man en vrouw, het bevorderen van gender-toiletten en het bestrijden van Trump, omdat die door het volk gekozen is. Maar de oplage daalt en daalt maar. Het is nog maar de vraag of de media nog machtig genoeg zijn om in de toekomst hun politieke vrienden gekozen te laten worden, zoals dat tot nu toe het geval was.

Op 1 januari jl. eindigde het Limburgs Dagblad, één van de oudste regionale kranten van Nederland. Ook deze krant ontkwam niet aan het linkse virus. Stinkend uit al zijn poriën naar anti-Wilders in de provincie waar de PVV de grootste partij is. De krant, wiens belangrijkste doelstelling van de laatste jaren het elimineren van politicus Van Rey was, omdat deze voor de gewone man opkwam. Een populist dus. Tientallen malen is Van Rey op de voorpagina op tendentieuze wijze verdacht gemaakt. Ze hebben er een boek van uitgegeven en er zelfs een theatervoorstelling van gemaakt. Trots dat ze zijn! Er wordt zelfs reclame mee gemaakt. En de abonnees maar weglopen. Snappen ze niks van. Ze hebben twee redacteurs aangesteld om de lezer duidelijk te maken dat moslims een verrijking van de maatschappij betekenen. Om de redacteurs vervolgens weer het zwijgen op te leggen toen die er na serieus onderzoek achter kwamen dat er met die islamisering van alles mis was. De laatste 18.000 abonnees, van wat er ooit meer dan 100.000 waren, zijn overgedaan aan Dagblad de Limburger. Kunnen ze daar verder weggejaagd worden.

Door:
“Weethetwel”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Lügenpresse", Links fascisme, Linkse Kerk, Linkse media, mainstream-media, Marxisme, meningsdictatuur, moralisme, Nederland, Socialisten, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

22 reacties op Nederlandse dagbladpers heft zichzelf op (en dat is maar goed ook)

  1. Het wordt tijd. Wacht hier allang op.

    Like

    • Wolf zegt:

      Arnold Karskens is aal zeer goed bezig met het nos ZWARTBOEK! Nou die hele npo nog afbreken , weghakken en uitbenen tot op hun rooie rot botten door 700 miljoen per jaar weg te snijden aan belastinggeld.

      Like

  2. Marlies zegt:

    Dit is op toodlessss herblogden reageerde:
    Prachtig nieuws!

    Like

  3. paulzwueste zegt:

    Goed geschreven.
    Helaas, zo is het gegaan en gaat het nog steeds.
    Enfin, de linkse honden graven hun eigen graf!

    Like

  4. Alphons Mantel zegt:

    prima tekst, vol met relevante feiten

    Like

  5. Carthago zegt:

    Heel goed artikel, chapeau.!
    En van de resterende nog verkochte nieuwsbladen wordt het grootste deel alleen nog maar op de markt gebruikt om een makreel in te verpakken.

    Like

  6. aquarius4422 zegt:

    Alles heeft een begin en een einde.
    Soms komt het einde snel en onverwacht soms is het als een slepende ziekte die maar voortwoekert.
    Maar vast staat dat het terminaal is en uiteindelijk gaan de kranten aan hun eigenwaan ten onder.

    Like

  7. Rensk. zegt:

    Mooi stukje hierboven en uit het leven gegrepen. Liever maken dat soort mensen de boel dan maar geheel kapot (incluis zichzelf) dan ongelijk bekennen. Gewoon uit boosheid, omdat de werkelijkheid niet hun werkelijkheid volgt. Dat ongelijk bekennen levert voor veel mensen een onoverkomelijk probleem op.

    Like

    • Peacepipe zegt:

      Veel politici lijden ook aan deze ernstige psychische ziekte: het niet kunnen/willen toegeven van fouten! Het is juist een heel goed om fouten te herkennen én te erkennen!
      In de bijbel staat een mooie spreuk:
      “Wie zichzelf overwint, is sterker dan wie een stad inneemt”

      Like

  8. Rensk. zegt:

    Krijg steeds gratis aanbiedingen van kranten, maar de interesse is nul.

    Like

  9. delamontagne zegt:

    De meest verkochte Krant van England, de “Daily Mail”, zal niet langer worden verkocht op de Britse Treinstations en in de trein zelve……………………………;

    Het is niet langer “COMPATIBLE” …….met onze overtuiging [ in ’t goede van de mens.?.?.?.? ]

    Virgin Trains has stopped stocking the Daily Mail in its on-board shops or providing it in first-class carriages, saying it has decided the paper is “not compatible” with its brand and beliefs.
    Read more at https://www.prweek.com/article/1453993/virgin-trains-drops-daily-mail-deems-paper-not-compatible-beliefs#uFLumMX86Oe2pCcv.99

    Like

  10. Hovawart zegt:

    De dagbladen alsmede de publieke omroepen die het tot kunst verheven kastijden van de burgers in Nederland zien als hun dagelijkse bijdrage aan de samenleving, door de Nederlandse Naïevelanders tot vervelens toe te bestempelen als immoreel, een onsolide cohesie van hardwerkende Hollanders die als melkvee worden uitgemolken om een wankel Europa overeind te houden, (zelfs als Rutte cs. zijn theaterstukje opvoert om ons te doen geloven dat hij namens ons een vuist maakt tegen een hogere bijdrage voor de Brusselse tirannie), heeft de onschuldige kijker/luisteraar/lezer nu wel genoeg van de journalistieke hetze tegen het fatsoen.

    Like

  11. Aegolius cs zegt:

    **Het waren Pim Fortuyn, Pamela Hemelrijk en een beperkt aantal heldere geesten die aan het eind van de 90´er jaren deze schizofrenie in de maatschappij met succes aan de kaak stelden. In eerdere jaren wezen politici als Hans Janmaat hier ook al op, maar werden door links geweld gestopt. Ook nu was de reactie van de inmiddels gevestigde media en politici meer dan schandalig.**

    De krant is verworden tot ’n papieren overbodigheid waarvoor inmiddels andere kanalen (internet) zijn gevonden. Helaas door de gebruikers die de juiste info (kaf-koren) bijna onmogelijk kunnen scheiden door Multi betaalde informatieverstrekkers, lees overheid/desinformatie en gefinancierde actiegroepen.

    Like

  12. BertG. zegt:

    Denk dat er ook weinig meer valt te verdienen voor scholieren met een paar wijken voor de bezorging.
    Ik heb wat aan kranten bezorgd voor wat extra’s, elk dagblad wat er bestond.

    Like

  13. Rookmelder zegt:

    Chapeau voor “Weethetwel” !! Een zeer duidelijk en informatief artikel waarin de vinger op de zere plekken van de msm-media wordt gelegd en toevoegingen overbodig zijn.

    Like

  14. Duchesne zegt:

    Voor betrouwbare journalistiek met de nodige achtergrond zal altijd markt zijn, maar staatspropaganda en religieuze indoctrinatie moet ten minste gratis zijn, een cadeautje op zijn tijd voor het consumeren ervan niet meer dan een normaliteit.

    Like

  15. Flo zegt:

    Publieke omroep heeft dezelfde plaat voor zijn kop,mensen verplicht laten betalen voor leugens ,het houd op,en hoe sneller hoe liever, kranten , er staan een paar waarheden in,het weer,de sportuitslagen, een paar ongelukken, en de rest is de mening van de uitgever ,ingefluisterd door links .Heerlijk dat ze omvallen.en voor de journalisten die nog naar de pijpen dansen van d’r baas,begin zelf een krant ,en schrijf de waarheid,er ligt een markt voor u open .

    Like

  16. M. zegt:

    Het valt niet mee na al die leugens die al zijn uitgekomen zijn om de leugens nog verkopen.
    Weg met die bagger we missen die leugens niet.

    Like

  17. Rensk. zegt:

    In het stuk staat een goed advies: zeg de krant op. Laat de mensen hun facebook ook maar opheffen. Allemaal. Ik denk dat ze daar vroeg of laat nog wel eens flink voordeel van kunnen hebben door niet met je hele hebben en houden op facebook te staan. Zelf ben ik er nooit aan begonnen en zo blijkt terecht.

    Like

  18. leefbarbaar zegt:

    Nieuw verkoopt, propaganda niet.
    Je kunt tegenwoordig het hele jaar gratis een krant ontvangen, zoveel aanbiedingen zijn er. Maar waarom zou? Voor mij hoeft het niet, zonde van het papier.

    Like

  19. leefbarbaar zegt:

    Sorry, ik kan niet multi tasken…….
    Nieuws verkoopt, propaganda niet.
    Je kunt tegenwoordig het hele jaar gratis een krant ontvangen, zoveel aanbiedingen zijn er. Maar waarom zou je? Voor mij hoeft het niet, zonde van het papier.

    Like

  20. Hein zegt:

    Helaas heeft de terugloop van abonnees niets te maken met voortschrijdend inzicht van de burger maar alles met de calculerende burger die het nieuws gratis via dezelfde leugenpers op internet volgt. De (meer) op waarheidsvinding gebaseerde (marginale) media slagen er onvoldoende in om het grote publiek te bereiken en te overtuigen. De linkse indoctrinatie gaat gewoon door. Dat is ook te zien aan het stemgedrag, waardoor wij nu met Rutte 3 opgescheept zitten.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s