Mededeling webmaster: ETIQUETTE!

Screenshot_247

De afgelopen periode is er, om welke reden dan ook, onrust op het blog ontstaan. De omgangsvormen tussen bepaalde reaguurders staat me absoluut niet aan! We strijden onderling met open vizier en er wordt NIET meer op de man/vrouw gespeeld! (blogregel 4!). Comments van reaguurders, niemand uitgezonderd (!), die zich niet aan bovenstaande blogregel wensen te houden, worden vanaf nu onverbiddelijk verwijderd. Bij herhaling volgt een definitieve ban! Reclameren is niet mogelijk.

Webmaster E.J. Bron

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

215 reacties op Mededeling webmaster: ETIQUETTE!

  1. goed plan , eindelijk

    oom vladimir

    Like

    • Rookmelder zegt:

      @Vladimir, nou ja, nota bene de eerste reactie, maar dat je het een goed plan vindt is al een hele opsteker, het wordt hier een aangenaam verpozen !!

      Geliked door 2 people

      • WHAHAHAHA LEES ,DE BRIEF EVEN , DIE ZE PLAATST
        UIT 2015

        mocht je nog twijfels hebben / dan zijn ze na het lezen wel over

        huggie ome bob

        Like

      • monalisa64597182 zegt:

        We nemen vanavond een heerlijke 🥃🥃 en wensen Bert succes met zijn blog. Vladimir doe je mee jij neemt 🍸🍸 nog een paar dagen en hup ✈️ op naar de 🌅 💝💝

        Geliked door 1 persoon

      • Rookmelder zegt:

        @Vladimir, ik zal je verrassen, dat doe ik -bewust- niet, ondanks dat de link hier staat ! Het is oud, ik was nog geen reaguurder, mogelijk wel -veel- anderen, weet niet wat er toen -onderling- speelde, wil dat zo houden en ga daar dus -ook- geen tijd in steken !! Bovendien heb in de tijd dat ik hier reageer (+/- 6 mnd,) genoeg waargenomen om daar een beeld van te kunnen vormen, maar…..Vlad,. kijk vooruit en niet achterom, zie het als een “herstart” nu en laten we elkaar in de strijd steunen, tegen alles wat er wereldwijd -fout- gaande is, op een voor ieder hier aangename en faire wijze !! Deal ??

        Like

      • beste rookmelder,
        doe dat nou wel ,
        dan zie je het hele verhaal en wie de veroorzaker was en is

        life is simpel . nu groetjes bob

        Like

      • Rookmelder zegt:

        @Vladimir, sorry, ik doe het niet om boven genoemde redenen, jij zegt dat je zelf bent weggegaan, prima, bewijs het zelf ook vanaf nu dat het niet zover hoeft te komen !
        Kap zelf dan ook en negeer -alle- toespelingen, hoe vilein ook !!!!!
        Zie je parate kennis stukjes met belangstelling tegemoet, Huggie, piep, piep, piep….

        Like

  2. stef zegt:

    Heel goed heer Bron.
    Als ik DDS lees wordt ik onpasselijk van het ordinaire gescheld.
    Verder is het goed dat iedereen zijn mening kwijt kan op een nette manier.

    Geliked door 1 persoon

  3. Geef u groot gelijk.
    Ben hier al eens eerder weg gegaan om dit soort dingen, maar aangezien ik de berichten miste, weer terug gekomen.

    Like

  4. monalisa64597182 zegt:

    Klasse.

    Like

  5. theresageissler zegt:

    Ja, zeg: Hoe zou dát nu toch komen…..
    Zelf ben ik eerlijk gezegd hartstikke blij, dat blogregel 4 eindelijk weer eens expliciet van stal wordt gehaald.
    Er zijn er doodgewoon bij, die die restrictie, maar dan ook strikt toegepast, nódig hebben. Dat móet nu eenmaal.
    Het lag me al niet echt om aan de hele tsunami van schelden , verdacht maken en verwensen mee te gaan doen, maar je moet tenslotte wel, wil je er niet aan onderdoor gaan(Eerder bèn ik er bijna aan onderdoor gegaan.).
    Eindelijk, eindelijk…..Hópelijk gaat het nu gauw beter.
    Oh, en laten we dan meteen bepaalde gemene, uit de lucht gegrepen “aannames” niet vergeten; waar zekere lieden in grossieren. (Namen zal ik niet noemen.)

    Like

    • gewoon bezig blijven, net als na je excuus brief huggie

      Like

      • theresageissler zegt:

        Oh, zéker!
        Overigens: Wèlke excuusbrief? Want bij mijn weten was ik niet van plan om ooit een EXCUUSbrief te schrijven aan wie dan ook hier.
        Ook dát laat ik me al niet door de strot duwen. Tsssss….het is me toch wat, hè?

        Like

      • monalisa64597182 zegt:

        📝📝📝📝📝📝📝📝

        Like

    • Taljaard zegt:

      @Trees
      Heb me daar nooit iets van aangetrokken, want een vrij dik vel.
      Oud marinier, weet je wel?
      Maar om te voorkomen dat het hier een tweede DDS wordt ondersteun ik de opscherping van onze hoofdredacteur van harte.

      Trouwens; in het gesticht van Breedveld moeten de patienten voortaan helemaal hun mond dicht houden. Want Peter, die mij een week of 2 geleden nog dood wenste, heeft de reactiemogelijkheid onder Frontaal Braakt uitgeschakeld.

      Like

    • Wolf zegt:

      TheresaGeissler, zeer wijze woorden weer Uwerzijds. LIKE!

      Like

    • Rapunzel zegt:

      “Er zijn er doodgewoon bij, die die restrictie, maar dan ook strikt toegepast, nódig hebben. Dat móet nu eenmaal.”

      En iedereen die niet inziet dat dit een doodenge slippery slope richting voormalige DDR is mag wat mij betreft snel naar de dokter want die kan wel wat medicijnen gebruiken.

      Like

      • theresageissler zegt:

        Alwéér zo kort door de bocht!
        Maarre…Als ik het goed begrijp, staat een consequente toepassing van blogregel 4 ( niet op de man/vrouw spelen) voor jou dus gelijk aan de censuur van de voormalige DDR? Opzienbarend!
        Je wéét, dat het bestaat: Mensen die zich alleen maar vrij, onafhankelijk en autonoom mèns voelen in een omgeving, waarin iedereen de ander non-stop zit te schofferen, verdacht te maken, compleet in de zeik zit te drukken en wat al niet meer, en waarin de plooien vervolgens worden glad gestreken door de morele verplichting, om overal de lol van in te zien en om alles te láchen!
        Nou, ik weet niet, of je het beseft, Rapunzel, maar wat jij in feite zo ziet zitten, is wèl zo’n uitgesproken aspect van diezelfde voormalige DDR: Lachen op commando Iets geestig vinden op commando. Enthousiast zijn op commando. Verguizen op commando.
        Want als je het misschien nog niet door had: In de voormalige DDR mócht men dat elkaar juist aandoen, gráág zelfs, ZOLANG DE PARTIJKOERS ER DOOR BEVESTIGD WERD.
        Of neem communistisch China, een nóg beter voorbeeld: Openbare schuldbekentenissen, veroordeelden tentoonstellen, uitschelden, schandmutsen…..
        Nou, ik kan alleen maar hopen, dat het kwartje nu wil vallen…

        Like

      • BertG. zegt:

        Ik geloof ook dat jij het niet helemaal begrijpt.
        Ik mag nog steeds schrijven b.v. wat een vervelend mens ben jij zeg.
        Dat is iets anders dan bij elke reactie schrijven, daar hebben we dat vervelende mens ook weer.

        Like

      • theresageissler zegt:

        En mocht het onverhoopt nog niet gevallen zijn, dan schoot me zoëven nog deze kortere en meer bondiger uitleg te binnen:
        Diegenen, die non-stop gebruik maken van dergelijke grensoverschrijdende “communicatie” doen dat met de bedoeling, de ander te dwíngen, hun manier van denken over te nemen, m.a.w.:Beledigen om te overtuigen.
        Als dát niet de voormalige DDR ten voeten uit is….!

        Like

      • theresageissler zegt:

        @BertG., 7.38u: Kwestie van persoonlijke normen, Bert: In mijn ouderlijk huis gold eertijds ècht de norm: Iets niet té direct in iemands gezicht slingeren en zéker niet en plein public.
        Je mocht uiteraard kenbaar maken, dat iemands denkwijze je niet aanstond, maar níet op een té directe manier.
        Kennelijk was dat nu eens iets, waarvan ik de zin onbewust inzag, waardoor ik het heb overgenomen.
        Inderdaad ben ik nogal gauw iemand van: “Dat hóeft niet zo”, dat kan ik niet ontkennen.

        Like

      • Rookmelder zegt:

        Omgangsvormen met mensen is in algemene zin een karaktereigenschap, zo zijn er ook -veel- mensen die direct en to the point zijn, dat schept direct -ook- duidelijkheid en helpt om op softe wijze lang-ere- onenigheid te voorkomen.

        Like

  6. Rookmelder zegt:

    Luid en duidelijk, gelukkig, ondersteun het van harte ! Het verbaasde me echt hoever het al was en kon gaan, sterker nog en verklap het nu, hierdoor is er zelfs een overwegingsmoment geweest om mezelf terug te trekken, maar besloot uiteindelijk het nog een tijdje aan te zien, dat is bij deze dan opgelost ! Laten we met z’n allen de waardevolle info tot ons nemen en eventueel of daar waar kan kennis delen op een vreedzame manier, zodat het voor alle partijen -incl. de webmaster- hier een aangename site is en -bovenal- blijft, zoals het eigenlijk ook hoort en waarvoor het bedoeld was en is !
    Allen succes en een hartelijke groet van Rookmelder !

    Like

    • IK BEN DAN OOK DE VORIGE KEER OOK GEWOON ZELF WEG GEGAAN !!
      er is niets veranderd !

      huggie bobbbbbertttttttttttttttttt

      Like

    • Rapunzel zegt:

      Over het algemeen laat ik jou fijn zwatelen Theresa, jij weet ook wel dat jij juist altijd loopt te zuigen waar ander vrouwmensen helemaal niet op zitten te wachten. Ook als een vrouw hier iets zegt waarbij ze jou niet eens aanspreekt laat staan uitscheld kan je zomaar een preek te beurt vallen over hoe het komt dat jij alles beter weet en dat het zo jammer is dat verder niemand dat inziet.

      Maar deze griezelige oproep tot correctheid is precies wat ik het noem, griezelig.
      In het stuk “Nederland in tijden van overgang” wat nu bovenaan de site staat is het goed omschreven.
      Ik kopieer maar even daaruit :
      ————————————————-
      “Het is nu volkomen onbegrijpelijk geworden dat men vroeger het verlies van de zogenaamde “vrijheid van meningsuiting” als een achteruitgang van beschaving zag. Onderzoekingen op het gebied van sociologie, psychologie en bioinformatica hebben al diverse malen aangetoond dat Vrijheid van Meningsuiting juist een hindernis was voor een hoger beschavingsideaal. De openbare orde raakte veelal bevuild door onfatsoen, zoals scheldpartijen en andere barbaarse uitingen. De roep om een ethisch reveille werd steeds luider. Gelukkig heeft de Europese Unie dit ingezien en hebben de daarvoor verantwoordelijke bestuurders binnen de lidstaten op gezag van het Commissariaat met succes en voortvarendheid beleid kunnen uitvoeren.”
      ————————————————–
      Niet dat ik me verbeeld dat Theresa hier wat van opsteekt maar misschien kan die Rookmelder er nog wat van leren. Gatverdamme. Weten jullie waar deze hele non-discussie me aan doet denken? Aan die vieze glipper Jozias van Aartsen die de onthoofding van een pop bij een moskeet gelijkstelt aan een terroristische aanslag.
      Ben je dan knettergek of ben je dan knettergek?

      Like

      • BertG. zegt:

        Maar gaat het verder wel goed met je.
        Je komt een beetje teleurgesteld over dat je dat grote vriend verdwenen is.

        Like

      • theresageissler zegt:

        @BertG., 23.14u: Zeg maar gerust gefrustreerd: Ze zat misschien wel in stilte te geníeten en hoopte al half en half, dat ze dankzij die “grote vriend” binnen afzienbare tijd van MIJ verlost zou zijn.
        Dus dat valt dan nogal tegen, daar kan ik inkomen.

        Like

      • Rookmelder zegt:

        @Rapunzel, leren doe ik over het algemeen snel, ook hier, maar als u daarover t.ov. mij een opmerking heeft , mag ik u dan verzoeken om dat niet in een reactie van een ander te benoemen, maar gewoon gericht aan mij zelf, dan krijgt u daar persoonlijk een gepaste reactie op terug volgens het beleid en de daartoe bepaalde maatstaven hier ! Dank u.

        Like

  7. Joannes den Hollander zegt:

    Gezamenlijk streven we een gemeenschappelijk doel na. De islam en alle andere kwaadaardige en invasieve handophoudende bacteriën volledig verwijderen uit Europa heeft daarbij de hoogste prioriteit. Persoonlijke belangen zijn daarbij ondergeschikt aan het algemeen belang. Dat geldt natuurlijk ook voor het op de man of vrouw spelen want dat heeft geen toegevoegde waarde in ons streven.
    Wat dat betreft ben ik het eens met Bron.

    Geliked door 2 people

    • Rob Everwijn zegt:

      Juist Joannes, ik heb hier al eens aangegeven dat we van hetzelfde kamp zijn, dus waarom denigrerende opmerkingen maken omdat we het niet altijd op alle punten eens zijn? Om die reden reageer ik hier zelden.

      Like

      • dat komt ze klaverjasten vroeger, maar 2 van de ploeg
        zijn dood ,
        dus nu zit die man, een beetje te mijmeren
        en is de draad kwijt ,
        biertje erbij , en op zijn dood te wachten denk ik ,
        niks aan verloren ook ,
        nooit geen argumenten
        groeten bob

        Like

    • Wolf zegt:

      Totaal Eensch met u Joannes Den Hollander. We strijden samen met maar 1 gezamenlijk doel. Overeenkomsten moeten we naar kijken, niet wat ons onderscheidt. ThersaGeissler probeert dit dan ook constant uit te leggen aan een ieder die dat niet wil inzien, bewust of onbewust.

      Like

  8. Guardiacivil zegt:

    Ik geef u helemaal gelijk hier in, ze branden elkaar nog net niet af.
    Het is niet alleen een kwestie van respect maar ook van gedrag naar de ander toe.

    Geliked door 1 persoon

    • Anneke zegt:

      Respect opbrengen en empathie is voor véél mensen héél moeilijk, zeker in een samenleving die zo ziekelijk geïndividualiseerd is als het gehele westen !!!

      Like

      • Harry zegt:

        Aan een samenleving met alleen zacht gekookte eieren heb je ook niks , Anneke .
        We verkeren al haast in staat van oorlog met die kut-moslims .
        Het moet toch komen van de wakkere strijdvaardigen lieden .
        Watjes zijn nutteloos . Contraproductief zelfs .
        En ieder woord op een goudschaaltje wegen is toch ook geen leven ?
        Voorheen was het hier soms net een optocht van lui die het helemaal met elkaar eens waren , dat is ook nogal saai .
        Afijn, de één wil het zus , de ander strooit graag wat leven in de brouwerij .

        Het belangrijkste is de strijd tegen de islam, maar militairen in hetzelfde leger kunnen elkaar soms ook niet uitstaan !
        Ego’tjes , betweters , de vrome snurkers , variatie alom .

        En dan heb je nog de licht gepikeerde horzels , die het maar niet kunnen laten bij ieder woord wat ze niet zint , om daar iedere keer volgas op in te vliegen .
        En dat lokt dan weer andere commentaren uit .
        De haast onuitroeibare spiraal van acties en reacties .
        En als iemand dan een chronisch gebrek aan zelfbeheersing heeft , dan blijft dat ronddarren .
        En een ijzeren geheugen is daar ook een ramp voor .
        Net als mijn voormalige schoonmoeder , het loeder wist 25 jaar na dato nog woordelijk te herhalen wat iemand ooit gezegd had .
        Maar goed , die had geen donder om handen en dus alle tijd en aandacht om te onthouden .
        Begrijp je wel ?

        Geliked door 2 people

      • Rookmelder zegt:

        @Harry, ben het gedeeltelijk met je eens, licht gepikeerde horzels zijn er altijd, maar dat werkt wederzijds als het om ieder woord gaat, dat moet herkenbaar zijn. Een ijzersterk geheugen is ideaal, tenzij het op negatieve connotatie heeft en mis/gebruikt wordt voor een persoon of situatie, dan kan het niet altijd leuk overkomen.

        Like

  9. monalisa64597182 zegt:

    👏👏👏👏👏👏👏proost🍺

    Geliked door 1 persoon

  10. abouneenee zegt:

    Orde op zaken stellen en de regels handhaven of afschaffen is het bouwen aan iets. Hersenloos schreeuwen, vloeken of tieren op je medemens breekt alleen af. Sorry namens die trollen voor het verminderen van het plezier in het modereren van deze WordPress-blog, dat is hun bedoeling natuurlijk ook, daarom zijn het trollen…

    Geliked door 1 persoon

  11. Aegolius cs zegt:

    Houdt ook een beetje rekening met bezoekers/meelezers, E.J. De onderstaande link zal niet werkelijk niveauverhogend werken omtrent de postings van een overigens uitstekende site.

    FOTOSHOPPER Merkel . . .

    Neeehee. niet namens de EO.

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      ??? Wat is er mis met Merkel in deze outfit? Willen we dat niet allemaal het liefst?

      Geliked door 4 people

      • Aegolius cs zegt:

        Merkel naaien? Dat doet ze ons wel. Pijpe, pijpe voor een wasemkap. Ik wil u niet neuken voor een theezeefje.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Nee, Merkel in een dwangbuis!!!

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ E.J. Bron 24 januari 2018 om 15:12

        Dat komt door dat vieze plaatje van Angela met haar zongebruinde toyboy, denk ik.
        Daar kunnen veel nette mensen niet zo goed tegen.
        Nou ja, ik zeg altijd maar zo: een grapje mag, maar je moet niet overdrijven.
        Vandaar dat ik de meest onsmakelijke afbeelding van Angela maar niet aan u had voorgelegd.

        Like

      • Velociraptor zegt:

        Ik ben het eens met Aegolius. Ik kom al jaren op deze site, vooral vanwege de vertaalde artikelen uit het buitenland, maar heb nog nooit gereageerd.
        En hoewel ik aan jullie kant sta, vind ik het soms pijnlijk om de tenenkrommend slechte fotoshoppers en cartoons te zien. Ik denk dan altijd aan onze tegenstanders, die “munitie” krijgen om (het voor hen gebruikelijke) “zie je nou wel dat het achterlijke tokkies zijn” te zeggen. Kortom: ik vind dat deze zaken onze zaak eerder schade dan goed doen. Het is tevens een van de redenen waarom ik nooit ben gaan reageren.

        Maar de vertaalde artikelen zijn goed en nuttig. Andere artikelen vind ik vaak “preken voor eigen parochie”, waar op zich niets mis mee is, maar ik sla ze over omdat ik al van de behandelde inhoud op de hoogte ben.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        En moet ik nu blij zijn dat u zich “verwaardigt” een comment op deze “tokkie”-site te plaatsen??!! Ik dacht het niet!

        Webmaster

        Geliked door 3 people

      • Lach me altijd wezenloos om de fotoshoppers en cartoons, en denk hoe verzinnen ze het.

        Geliked door 1 persoon

      • Velociraptor zegt:

        Ik had deze reactie wel verwacht, eerlijk gezegd.

        Ik heb op een nette manier aangegeven wat ik goed vind aan de site, wat ik wat minder goed vind, en wat ik slecht vind. Nergens heb ik gezegd dat dit een tokkiesite vind, ik heb mij slechts verplaatst in tegenstanders van de site dat zouden kunnen vinden. Ook heb ik aangegeven dat ik de site al jaren bezoek, en waarom zou ik dat doen als ik het een tokkiesite zou vinden?
        Mijn reactie was bedoeld als opbouwende kritiek, met een suggestie om de site breder toegankelijk te maken waardoor wellicht een bredere lezersschare kan worden aangetrokken.

        Indien u dit wenst, zal ik u verder niet lastig vallen met verdere reacties.
        Wel zal ik de site blijven bezoeken, vanwege de vertaalde artikelen, die ik, zoals ik heb aangegeven, goed en nuttig vind.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        OH? Hoezo had u die reactie verwacht?
        Eerlijk gezegd interesseert het me helemaal geen zier wat ieder individu goed en minder goed aan de site vindt. En de tegenstanders van de
        site interesseren me al helemáál geen zier! De site “breder toegankelijker” voor een “bredere lezersschare” maken is een knieval doen aan de political correctness. Dat vertik ik ten enen male!
        Iemand die niet tegen bepaalde plaatjes kan, hoeft hier gewoon niet te komen. Er is niemand die hem/haar hiertoe verplicht.

        U mag overigens zoveel comments plaatsen als u wilt. Daar heb ik helemaal niets op tegen. We zijn niet op “Joop.nl”!

        Webmaster

        Geliked door 2 people

      • Rookmelder zegt:

        @Velociraptor, oh, dit is dus de eerste keer ? Proficiat, uw bijdrage straalt ook van enthousiasme en zo positief, ‘k heb ervan genoten ! Groet van geen Tokkie…..

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ E.J. Bron 24 januari 2018 om 17:12

        De site “breder toegankelijker” voor een “bredere lezersschare” maken is een knieval doen aan de political correctness. Dat vertik ik ten enen male!
        Iemand die niet tegen bepaalde plaatjes kan, hoeft hier gewoon niet te komen. Er is niemand die hem/haar hiertoe verplicht.

        Dat ben ik nou eens helemaal met u eens, heer Bronmaster!
        Kom nou, zeg, een grappig plaatje moet tenslotte kunnen, ook al is het een ‘vies’ plaatje van een dwars iemand zoals ik met een HBO-opleiding.
        We hoeven hier toch niet vromer dan de paus te zijn?
        Volgens mij zitten degenen die niet tegen bepaalde plaatjes kunnen, er met een vergrootglas op te studeren, c.q. stiekem van te genieten.
        Je zou de ‘keurige’ heren (advocaten, rechters, burgemeesters, D66’ers) eens moeten zien die pornosites bezoeken. Leer mij de ‘nette’ heren kennen!

        *ha ha ha, proest*

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        O ja, de manier van reageren door “Velociraptor” doet me denken aan de kéúrige schrijfstijl van “Triplepundit”. Die kon ook zulke uiterst ‘politiek correcte’ commentaren geven, prachtig gewoon! Dat was een fan van Guy Verhofstadt. Trippelpoen durfde zelfs te wedden dat Guy heus wel genoegen zou nemen met slechts 6000 euro per maand.

        Stripverhaal Guy Verhofstadt (deel 1)

        Ik kan op zich best lachen om deze karikatuur van de heer Verhofstadt, ware het niet dat ik gezien de reacties bang ben dat veel lezers dit zien als als representatief voor het werkelijke verhaal. In werkelijkheid is deze man namelijk een genie, een man met visie en lef, of je het nou met hem eens bent of niet!

        Ik durf overigens te wedden dat hij met een salaris van zo’n zesduizend euro zonder bijverdiensten en onkostenvergoedingen ook genoegen zou nemen. Het zou goed zijn als hij dit ook doet, al was het maar om door iedereen serieus genomen te worden.

        Like

      • Jean zegt:

        Beste Bert
        Ik zou willen zeggen: merkel IS een dwangbuis.

        Like

      • Wolf zegt:

        YESS!! Opsluiten dat mens in een KRANKZINNIGEN GESTICHT!! en SCHOK therapieën toepassen om de dag. Ze heeft het Avond land Europa inclusief alle Volken verraden weggeven en verkwanselt aan onze grootste vijand de afschuwelijke vergiftige islam met hun linkse slaafse NPO achtige honden hulpen .

        Like

    • Velociraptor zegt:

      Dat we hier niet op Joop.nl zijn is me wel duidelijk. Daarom kom ik dagelijks op uw site, en op Joop alleen als er na ophef (b.v. op GeenStijl of TPO) naar wordt gelinkt.

      Verder is het uw site, en bepaalt u zelf wat u plaatst of niet plaatst. Niets mis mee.
      Ik heb daar vervolgens een mening over, ook niets mis mee lijkt me. Het lijkt me nogal veelgevraagd om van bezoekers te verwachten dat ze het volledig (100%) met alles op de site eens zijn. Dat heb ik met geen enkele site. Bovendien vind ik dat nou juist een bezwaar aangezien links dat verwacht van hun eigen Pavlov-honden achterban. Daarom heb ik juist 20 jaar geleden links achter me gelaten.

      En zoals gezegd, blijf ik de genoemde vertaalde artikelen gewoon lezen.
      Tenzij u liever heeft dat ik beter maar helemaal weg kan blijven, dan zal ik dat respecteren, en me beperken tot GS, TPO, VladTepesBlog, Gates of Vienna, en de vele vlogs op YouTube.

      Like

      • E.J. Bron zegt:

        Ik kan en wil u helemaal niet verplichten weg te blijven.

        Webmaster

        Geliked door 1 persoon

      • guusvelraeds zegt:

        Tenzij u liever heeft dat ik beter maar helemaal weg kan blijven, dan zal ik dat respecteren, en me beperken tot GS, TPO, VladTepesBlog, Gates of Vienna, en de vele vlogs op YouTube.

        Schei toch uit Velociraptor, het is goed zo. Je hebt van die mensen waarbij het kwartje lang moet door rollen alvorens het valt. Jij gaat zeker nog artikelen lezen van deze site.

        Like

    • Velociraptor zegt:

      Aan Rookmelder,

      Het is de eerste keer dat ik reageer. Ik ben zelf niet zo van het reageren, ik lees liever de reacties van andere mensen, vooral als het inhoudelijke reacties zijn.

      Verder, voor wat betreft de eerste keer, dat betreft alleen de reactie. U hebt kunnen lezen dat ik al jaren met veel plezier de vertaalde artikelen lees. Maar dat is blijkbaar niet enthousiast en positief genoeg.

      Jammer dat u zo los gaat op iemand die aan uw zijde staat. Dat is een fout die ik ook zie bij links, zoals onlangs mensen als James Damore en Lindsay Shepherd hebben kunnen ervaren.

      Maak niet dezelfde fouten als links.

      Like

    • Velociraptor zegt:

      Aan Tistochwat,

      Grappig dat je me “aanvalt” op mijn keurige schrijfstijl, alsof rechtse mensen dat niet zouden kunnen. In feite bevestig je hiermee 1 van de valse vooroordelen van links.

      Verder kun je me moeilijk “politiek correct” vinden, gezien de genoemde websites die ik bezoek. Ook op YouTube volg ik vloggers die door links doorlopend in de hoek van Alt-Right, nazi’s en fascisten worden gezet. Als ik iets haat is het wel de “policor”.

      Like

      • Trucker zegt:

        @ Velociraptor 24 januari 2018 om 18:08

        Zegt niks “…gezien de genoemde websites die ik bezoek…”, staatsveiligheid, linkse ratten en tutti quanit leest ook rechtse nationalistische islamofobe fora of blogs (om zoals Sun Tzu mij geleerd heeft : weten wat de vijand denkt of doet).
        Ook in the real life zijn er spionnen uit de hoek die ik haat (wilt u weten wie dat zijn moet u maar eens grasduinen in mijn comments).
        Ik wantrouw het schrijven met keurige taal op fora of blogs, iedereen vloekt wel eens of laat krachttermen horen.
        U zou trouwens eens moeten weten hoeveel van de intellectuele SOORTEN in realiteit (of als er stront aan de knikker is begrijpt u misschien beter) dan echt zijn (of als ze bezopen zijn) dan is dat bekakte laagje “fatsoen” we… foetsie, dan krijgen we eyeopeners te zien (hoewel mij dat niks verbaasd).
        Verder, meisje Tistochwat fijntjes (lees leep) terechtwijzen doet mij één zaak besluiten: aan u verspil ik geen nanoseconde aandacht want slotsom is mijn nekhaar komt overeind van typetjes als u die het beter weten en een bredere kijk willen.
        Een tunnelvisie wat betreft islam(ieten) en eu HQ brussel is meer dan voldoende, hoeft weinig duiding.
        DAG DOEI enne ik ben een Vlaams Nationalist maar voel me op deze (en andere fora en blogs) waar het leitmotiv is weg met islam(ieten) en de eu HQ brussel als een vis in het water.
        Ga vlug naar huis moeder heeft visjes gebakken

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ Velociraptor 24 januari 2018 om 18:08

        Als ik iets haat is het wel de “policor”.

        Mooi. Houdt u dat vooral zo.

        Geliked door 1 persoon

      • Velociraptor zegt:

        Aan Tistochwat,

        Politieke correctheid is mondensnoeren, en mondensnoeren is voor mij fascisme.
        In het geval van de policor-gutmensch noem ik dat linksfascisme. En de policor-mens begrijpt niet dat al dat mondensnoeren er uiteindelijk toe zal leiden dat hen zelf ook de monden zullen worden gesnoerd.
        Ze begrijpen niet dat ze meewerken aan de opbouw van het systeem waar ze zelf (uiteindelijk) ook slachtoffer zullen worden. Orwell’s “1984” is waar links naar toe werkt.

        Geliked door 1 persoon

    • Rookmelder zegt:

      @Velociraptor, uw eerste keer was me duidelijk en op u los gaan is -wat- overdreven, het was slechts een constatering dat, de weliswaar opbouwende kritiek, m.i, de boventoon voerde. Maar goed, bij deze zand erover, een medestrijder !

      Geliked door 1 persoon

      • Velociraptor zegt:

        Aan Rookmelder,

        OK, fijn dat dit uit de wereld is, hoop je nog eens te spreken.

        Aan Trucker,

        Je hebt het volste recht op je mening, dus zal ik je verder niet lastig vallen.
        Ik wist alleen niet dat kritiek op meisje Tistochwat verboden is.
        En rechtsmensen kunnen echt keurig schrijven. Theresa Geissler kan keurige artikelen schrijven, en Baudet, Joost Niemoller en een Sid Lukkassen kunnen dat ook.
        Maar ik begrijp dat die mensen fout zijn. Wist ik niet. Sorry.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Er is hier niemand die beweert dat kritiek op “Tistochwat” (ken ik persoonlijk) verboden is. Ook is er hier niemand die beweert dat Theresa Geissler (ken ik persoonlijk), Baudet, Joost Niemöller (ken ik persoonlijk) en een Sid Lukkassen niet keurig kunnen schrijven!

        Webmaster

        Geliked door 4 people

      • Trucker zegt:

        @ E.J. Bron zegt:24 januari 2018 om 21:23
        steuntje in de rug uit (eerlijk gezegd Boss) onverwachte hoek dus 🙂 (BIG SMILE)

        Geliked door 1 persoon

      • Velociraptor zegt:

        Ik werd door Tistochwat en Trucker aangesproken op mijn keurige schrijfstijl, en beweerde dat rechtse mensen ook keurig kunnen schrijven. Dat dat dus niet iets “links” is. Verder noemde Trucker mijn reactie op Tistochwat “fijntjes (lees leep) terechtwijzen”.
        Mijn opmerking over dat kritiek op Tistochwat verboden is had ik meer specifiek op Trucker moeten richten, en niet op de site als geheel. Mijn excuses daarvoor.

        Geliked door 1 persoon

  12. spoorinmiddelsbijster zegt:

    Heel erg goed mijnheer Bron. Ik heb het zelf ook al een aantal keren aangegeven dat ik sommige commentaren onnodig grof vind en dat schelden staat me al helemaal niet aan. Ik ben blij dat u aktie onderneemt, zal wel weer extra werk voor u zijn ben ik bang. Door zoals het de laatste tijd ging begon ik me door al dat gescheld en grove taalgebruik eigenlijk niet meer zo thuis te voelen op uw overigens verder uitstekende en zeer lezenswaardige site!

    Geliked door 2 people

  13. Anneke zegt:

    Goedendag meneer Bron, HARTSTIKKE goed !!! Om bovenstaande reden heb ik ook al wat minder commentaar geleverd. Máár bezoek deze site nog wel vrijwel dagelijks, realistisch nieuws hebben we (als maatschappij) hard nodig. We leven nu eenmaal niet in het paradijselijke sprookjesbos, wat de rooien/socialisten ons wel willen laten geloven.

    Geliked door 1 persoon

  14. Anneke zegt:

    Ik ben blij dat u tot dit besluit bent gekomen. ik irriteerde mij vaak aan bepaalde opmerkingen, dus een goed besluit en weer een reden om vaker reactie’s te geven…..

    Geliked door 1 persoon

  15. Cathja zegt:

    Een weblog is volgens mij bedoeld om ons informatie te geven, waar we dan eventueel op kunnen reageren. Het kan nooit de bedoeling zijn (geweest) dat we elkaar hier soms tot de grond toe afbranden.
    Ik ben blij met het besluit van onze Webmaster om ons aan blogregel 4 te houden. Ook ik had vaak moeite met de strubbelingen en grove verwensingen, en ik hoop en verwacht dat dit nu voorgoed verleden tijd is. Ook voor mensen die af en toe E.J. Bron bezoeken is het prettig als ze goede informatie krijgen, en interessante reacties kunnen lezen.

    Webmaster, ik hoop dat u inmiddels weer helemaal beter bent!

    Like

  16. Roeland zegt:

    Bron for president! Make Europe Great Again.. 🙂
    Ik vind deze site echt geweldig! Mijn WELGEMEENDE complimenten!
    Ga zo voort!
    Mvg,
    Roeland

    Like

  17. Mary zegt:

    Helemaal mee eens!!!!.

    Geliked door 1 persoon

  18. Nikolaos zegt:

    Oh, is het hier ook al raak? Een vriend van me had het over een betaald “trollenleger” dat opgezet zou zijn om de publieke opinie te beïnvloeden.

    Nou weet ik niet of dat klopt maar op alle blogs waar ik met enige regelmaat kom lijkt het erop dat er nogal wat nieuwe klanten zijn die zich regelmatig bedienen van een ad hominem.

    Geliked door 1 persoon

  19. BigLJohn zegt:

    Goed initiatief van u mijnheer Bron. Soms kom ik op de Dagelijkse Standaard, alwaar ik ook wel eens een berichtje achterlaat. Maar ik erger me geel en groen aan sommigen die daar de sfeer behoorlijk verpesten met hun ultra linkse ideeen, en iedere commentator aanvallen die het niet met hun ultra linkse ideeen eens is. Ik vraag mij wel eens af waarom de Dagelijkse Standaard deze schuinsmarcheerders niet voorgoed van hun site af-knikkeren. Hebben ze er soms toch symphatie voor ? Mij hebben ze er in het verleden ook eens afgegooid omdat ik schijnbaar te rechts was, in de tijd dat de Dagelijkse Standaard nog een rood randje had. De waarheid mocht niet gezegd worden. Gelukkig maak ik deze toestanden op deze site niet mee. Een hele verademing.

    Like

    • dat kan ik je wel uitleggen mijn jongen
      op de DDS zitten constant 4 a 5 EU betaalde trollen
      soms is het zo rustig dat ze met elkaar zitten te praten
      het meerendeel van de mensen daar wordt dus dagelijks tegengesproken
      door EU fans zeg maar
      GEERT WORDT UITGEKOTST DAAR
      EN
      TOT IEDERS VERBAZING IS NU Fvd
      HUN FAVORIET EN DAT MOET TIE WORDEN ?
      DUS vvd 3.0 WORDT OPGESTART !
      om geert onschadelijk te maken
      nou de gemiddelde reageerrder heeft het IQ van een bus Vim
      en hoppa op naar de 20 zetels
      VVD in een ideale positie
      en de kaarten zijn geschud
      geen nexit
      geen referendum
      niets ,noppes , niemendal
      OP NAAR DE HEL
      ,
      als je de islam aanhanger – Turk van der Galien, de duimschroeven aanzet
      dan wordt je eraf gepleurd ,
      vraag hem om , een Putin lijst te maken van zijn misdaden ?
      een ban !!!!
      dus de DDS is overgenomen door van der galien van Livenstro VVD
      geloof er geen reet van , whahahaha

      maar was altijd al een VVd side, toen kwam Jalta
      whahaha dus er waren mongolen om achter de side te gaan
      voor nieuws en er voor te betalen ook VVD dus opgezet door Livenstro

      Livenstro is EU aanbidder
      LiVENSTRO IS DUS EIGENAAR VAN JALTA
      lIVENSTRO IS DENK IK OOK NOG GEWOON EIGENAAR VAN DDS
      Livenstro is SOROS AANBIDDER
      lIVENSTRO RAMT HEM REGELMATIG BIJ DE MOSSELRUGGENGRAAT NAAR BINNEN
      EN ??

      Werkte Annabel, de rolmops, dus heel lang voor ????? LIVENSTRO
      EN ZIT NU BIJ DE fVD / vvd IN AMSTERDAM

      DE NEDERLANDER SLAAPTT HEERLIJK DOOR HUGGIE

      BOB

      Like

      • D. G. Neree zegt:

        Annabel Nanninga is naar mijn beste weten nooit aan DDS verbonden geweest. We bij Jalta, maar daar was ze snel weg toen ze doorhad wat voor club dat was. FvD met Livestro op één hoop gooien is absurd.

        Like

  20. Pingback: Hier word men knap verdrietig van: | Jasterke's kwijt-zonder-spijtsite

  21. Geachte Heer Bron,

    99% van de reacties is reeds anoniem en voor mij dus als persoon man/vrouw totaal onbekend. Ik zie dan ook helemaal geen enkele reden om allerlei anonimi verbaal aan te pakken of sterker uit te schelden of te beledigen. Als die 99% openlijk extreem links zouden zijn en niet anoniem zouden zijn, wordt het m.i. een geheel ander verhaal want dan zijn die gasten ONS Nederland aan het verzieken en te verpesten voor onze kinderen en kleinkinderen..

    Like

  22. Pieter G zegt:

    Maak net zo veel cartoons en plaats net zoveel artikelen dat u wilt E.J.Bron en liever meer want dit is broodnodig om het nog enigszins leefbaar te houden in deze krankzinnige wereld.
    Bij Joop.n.l wordt bijna alles wat niet in het straatje past niet toegelaten. Elke belediging en onzin is toegestaan mits het extreem links is. Dus een heeel klein beetje tegengas is wel op zijn plaats.
    Ik moet erg lachen om de cartoons en blijf in verbazing hoe knettergek deze wereld is wanneer ik weer een artikel lees over de toenemende islam invloed waar onze toekomst van afhangt.
    Merkel is super knettergek dus daar kan geen cartoon genoeg van verschijnen.
    En bedankt voor het goede werk!!!

    Geliked door 1 persoon

  23. g2-91e8a788030faf65537511fb6d208583 zegt:

    .
    Hier wordt men knap verdrietig van:
    wéér moet Bron dreigen met een ban
    omdat men regels blijft negeren
    die moeten gelden tussen heren
    (en dames uiteraard incluis…)
    op blogs is hij die scheldt een luis,
    een hond, verbale crimineel,
    een paria, ach weet ik veel…
    maar om het kort te preciseren
    Ik blijf iedere galbak óók negeren !
    .
    Jasterke
    (completer: http://www.Jasterke.Wordpress.com )

    Geliked door 1 persoon

    • monalisa64597182 zegt:

      Ik denk dat u een verkeerde tekst hier neer zet.
      Hier wordt men knap verdrietig van:

      heer Bron moet dreigen met een ban

      omdat men regels blijft negeren

      die moeten gelden tussen heren

      (en dames uiteraard incluis…)

      op blogs is hij die scheldt een luis,

      een hond, ’n woorden-crimineel,

      een paria, ach weet ik veel…

      maar om het kort te preciseren:

      Ik help iedere Monalisa méé negeren !

      .

      DÀT doet dan weer plezier helaas,

      maar ja, ik ben dus HIER de baas … 😛

      Like

      • JA, MIJN JONGEN DAT ZIJN DE MENSEN HIER,
        DIE HET ACHTER HUN ELLEBOGEN HEBBEN

        OPZIJN BLOG STAAT DAT INDERDAAD ANDERS
        SOORT NSBER IN TOPVORM

        leuk om zulke engnekken hier ook te zien whahahaa

        die is dom

        Like

  24. Heer M zegt:

    Huh? Berichten worden hier toch altijd gecontroleerd voordat ze geplaatst worden?

    Like

    • niet van Theresa die doet dat zelf wel effe,

      makkie

      Like

    • BertG. zegt:

      Maar de reageerderds hebben hier dan ook een enorme vrijheid, zeldzaam zelfs voor een site.
      Maar ben je dan ook in staat om dat te waarderen, of om daar gewoon misbruik van te maken omdat het kan, die vrijheid.

      Een grapje of een mening verschil kan gebeuren, maar je moet niet door gaan over iets wat je zelf grappig vond.
      Zo al door zeiken over een jurk of over iemands gebrek, zo als een spasme.
      Lager kan je niet zinken, als je met zo iets aankomt in herhaling.

      Dan ben je gewoon triest.

      Geliked door 3 people

  25. Lee zegt:

    De verhalen op deze site lees ik graag, je leest dit elders niet of nauwelijks. Daarnaast is respect naar elkaar een groot goed wat niet uit het oog verloren moet worden. Ik zou zeggen, ga zo door! Respect voor de webmaster en bedankt voor de tijd die hij erin steekt.

    Geliked door 1 persoon

  26. hslot4 zegt:

    Ik heb hier nog maar een ding aan te voegen https://www.youtube.com/watch?v=7-KHpaaE_gM
    LMFAO!

    Like

  27. BertG. zegt:

    Het kan dus wel, als het maar lang genoeg duurt blijkbaar.
    Daar ben je dan tenslotte ook webmaster voor.
    Mijn dank hiervoor.

    Ik was al van plan om dan ook maar elke dag een tandje er bij te zetten in deze strijd van gevloek en getier en geschreeuw en eeuwige treitereitjes op de man/ vrouw, wat de laatste dagen gebruikelijk begon te worden hier.
    Ik ben blij dat ik daar nu van af kan zien, want echt leuk is het niet om te doen.
    Maar wat moet, dat moet.
    Ik laat mezelf niet weg treiteren, door helemaal niemand.

    Like

    • Cathja zegt:

      @BertG.

      Ik heb/had niet de indruk dat jij werd weggetreiterd, of dat iemand het daar op aanstuurde.
      Als iedereen zich hier aan de spelregels houdt, is er geen vuiltje aan de lucht lijkt mij.
      En je hebt gelijk. Laat je niet weg treiteren. Door niemand.
      Overigens is daar nu een stokje voor gestoken.
      Terecht.

      Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        “…geen vuiltje aan de lucht lijkt mij….”

        we gaan zien als er een gelovige (Christelijke Geloof) te expliciet wordt…
        Ben benieuwd hoe snel the usual suspect op hun achterste poten gaan staan en net niet gaan schelden 🙂 🙂 🙂 🙂

        Geliked door 1 persoon

      • monalisa64597182 zegt:

        Maar een woord tyfus hoort ook niet.

        Like

      • BertG. zegt:

        Trucker, voor de zoveelste keer, ik heb helemaal niks tegen gelovigen.
        Maar ga niet evangeliseren hier.
        In welke vorm dan dan ook.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Dat stokje heb ik daar niet voor nodig, het scheelt wel.
        Ik kan nog veel grover reageren als dat jij kan bedenken, indien nodig.
        Jij waarschijnlijk ook wel.
        Ik ben een (vind ik zelf en andere ook) een zeer vriendelijk mens, maar ga mij niet tarten, dan vraag je er om.
        Maar daar zijn we toch niet mee bezig hier op deze site, om te kijken wie nou de meest bijdehande opmerkingen kan plaatsen om mensen neer te zabbelen.

        Like

    • monalisa64597182 zegt:

      Ik laat mezelf niet weg treiteren, door helemaal niemand.BertG u hoeft voor mij niet weggegaan blijf lekker Proost

      Like

    • Rookmelder zegt:

      @BertG. gevloek, getier en geschreeuw zijn kenmerken van onmacht en voegen sowieso niets aan waarde toe ! Velen prikken daar -ook- doorheen….

      Like

      • theresageissler zegt:

        Maar BertG. is óók degene, die het nog wel eens doorheeft als een ánder wordt getreiterd en zeker niet te beroerd of te bang om daar iets van te zeggen!
        En dat is niet iets, wat iedereen hier hem kan nazeggen!

        Like

    • Rob Everwijn zegt:

      Nogal hypocriet BertG!

      Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Dat zal dan wel weer over een geloof uitspraak van jou gaan.
        Iets waar je andere niet mee moet lastig vallen, naar mijn mening.
        Maar laat het maar weten wat jij hypocriet noemt.

        Like

      • Rookmelder zegt:

        @BertG, iets met Tofik Dibi !?

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Rook, ik weet het alweer, bedankt voor de tip.
        Ik was zo iets onbenulligs allang weer vergeten.

        Like

      • BertG. zegt:

        Rob, dat jij daar nou nog steeds mee bezig bent, onvoorstelbaar.
        Ik vermelde iets van, had je dat dan niet eerder door of zo dat het een gluiperd is.

        Like

      • Rookmelder zegt:

        BertG. misschien even wennen voor jou, niet iedereen is hetzelfde, maar wat de een als onschuldig ziet en tikt, kan voor een ander teleurstellend en vernederend zijn of hard aankomen ! Zo vindt ik het ontzettend vervelend dat ik op Rensk.-ongevraagd- gewoon en correct reageerde, niet wetend wat dat Rensk. zou doen, gezien haar reactie die daar op volgde ! Misschien is het mij ontgaan, maar ik heb haar daarna -nog- niet terug gezien, dat kan natuurlijk ook een andere reden hebben. Rensk. bij deze sorry, het was slechts een hint en niet vervelend bedoeld, kop op, enjoy the club !

        Like

      • Rob Everwijn zegt:

        BertG, oa je reactie over Tofik Dibi, maar dat was lang niet je eerste afzeikreactie!

        Like

      • Rob Everwijn zegt:

        Geloof?? Ik ben orthodox atheist!

        Like

    • Rookmelder zegt:

      @BertG, haha, ongelooflijk, leuk gevonden, hoe krijg je het uit je toetsenbord ?

      Like

      • Rookmelder zegt:

        BertG. P.S. een reactie op de jouwe van 22:05 !

        Like

      • Trucker zegt:

        Rookmelder zegt (om het even)

        lik lik en nog een lik er achteraan, no problem weet al langer welk vlees ik in de kuip heb waar het u betreft.

        ‘lik’ is pejoratief bedoeld maar zal u vast wel snappen neem ik aan.

        Like

      • Rookmelder zegt:

        @Trucker, pejoratief, mmhh, zou kunnen, met jouw reactie kan ik alle kanten op…..

        Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        @ Rookmelder zegt:25 januari 2018 om 21:39

        “…, mmhh, zou kunnen, met jouw reactie kan ik alle kanten op……..”

        GRMPF
        In deze context is het pejoratief éénrichtingsverkeer en zeker niet het goede.
        Maar goed ingeval je het in zuiver Vlaams wil ik hoef je comments niet

        Like

      • Rookmelder zegt:

        Trucker, ahaa, dit is al een heel stuk duidelijker, maar in gewoon ABN, dat is uw visie, dat kan, dat mag en dat is -ook- prima, smaken verschillen nu eenmaal !

        Like

  28. Hansfree zegt:

    Ik ben het helemaal eens met de maatregel van de webmaster, maar ik snap niet waarom hij en anderen nu opeens zo los moeten gaan op Velociraptor, die m.i. een heel redelijke en helemaal niet negatieve reactie gaf, en zich ook na de onvriendelijke reacties netjes bleef uiten. Dat wil ik toch even gezegd hebben.

    Geliked door 1 persoon

    • Velociraptor zegt:

      Dank u.
      10 jaar geleden begon ik te reaguren op NuJij, en toen had ik ook wel eens momenten dat de emotie hoog opliep en ik scheldwoorden gebruikte. Maar ik leerde snel dat ik er niets mee op schoot, het haalde alleen maar de kracht uit mijn argumenten.
      Nu probeer ik er altijd op te letten niet emotioneel te worden en te gaan schelden. Maar extreem-links “linksfascisten” noemen beschouw ik niet als een scheldwoord, maar als een juiste beschrijving.

      Like

    • Trucker zegt:

      “onvriendelijk”… wie bent u om mijn (want zo bent u dan wel lekker geniepig) comments te kwalificeren als “onvriendelijk” ??????????????????????????????????????
      “bredere kijk” en ander gezwam hoeven we niet op deze blog kan op de linkse mutikule islamofiele raddraaiers blogs en aanverwante.

      Like

  29. leefbarbaar zegt:

    Heer Bron,
    u doet goed werk. Informeert ons zonder aanziens des persoons en het moet voor u ook vol te houden zijn. Aarzel dan niet om de kleuterklas tot de orde te roepen. Men is vrij om een andere site te bezoeken en / of er zelf één te beginnen.
    Sterkte.

    Geliked door 3 people

  30. dutchess43 zegt:

    Ik houd van uw site zoals hij is hr. Bron, niets op of aan te merken.
    Maar ik zie wel een oude trol uit het verleden opduiken met nog steeds dezelfde naam, alleen wat cijfertjes toegevoegd. Ik hoop van harte dat hij niet zoals in het verleden meermaals gebeurd is, reageerders op hun privé emailadres met allerlei aantijgingen en leugens gaat lastig vallen.

    Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      Dat is je eigen schuld, je bent er zelf ingetuind, goed gelovig.
      Je had het kunnen weten als je GOED leest.
      Met je privé gegevens moet je altijd zuinig zijn.
      Van jou zou ik niet zo iets verwachten als ik jou de mijne gaf.

      Like

    • monalisa64597182 zegt:

      geachte dutchess43 dus u bent u tijd op ekudos nog niet vergeten met u hatelijk post. of wilt u u email hier hebben het kan hoor. zal het maar niet doen ik wil Bert niet in ongelegen tijd brengen. Tja u moet straks toch op deze blog kijken jasterke heeft zijn tijd er bijna op zitten.

      Like

      • BertG. zegt:

        Jij blijft blijkbaar aan de gang, ik snap meteen waar dutchess43 het over heeft.
        Ik kan haar of hem niet anders dan vriendelijk.
        Jij kan niet blijkbaar niet anders. Mensen lastig vallen op hun mail adres.
        Wees er maar trots op.

        Ik had graag nog wat willen toevoegen, maar in verband met dit artikel zal ik het jou besparen.

        Heb jij eigenlijk ooit wel weleens een eigen leven gehad?

        Like

    • monalisa64597182 zegt:

      dutchess43 Een leuke tijd op ekudos met grootmoeder u vriendin, en wolf Tja daar had je niet van terug.

      Like

    • ik zag uw geweldige reactie bij jasterke

      u kunt echt trots op uzelf zijn
      ik zou er een glaasje vitriool op nemen . proost

      Like

    • theresageissler zegt:

      Zó, deed hij dat? Je komt telkens weer achter nieuwe dingen.

      Like

    • monalisa64597182 zegt:

      Bert zij heeft het zelf niet doorgegeven maar ze hebben rakkertje die hier ook op zit vlink belazert maar daar zwijg ze over.

      Like

    • monalisa64597182 zegt:

      R.Kroonenberg 
januari 25, 2018 om 10:09 
E.J. Bron IS wakker… 😛


      Like

  31. Trucker zegt:

    Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is, niks op aan te merken, ik heb geen probleem met lieden op deze blog die “op de bal spelen” of het persoonlijk maken.
    Ik ben mondig genoeg om hun terecht te wijzen en soms zijn ze zo dom dat ze blazend en schuimbekkend veel details geven.
    In, the real life deze lieden tegenkomen zou ik geen bezwaar in zien, kunnen rekeningen gemaakt worden (of vereffend) 🙂

    Like

    • BertG. zegt:

      Goed dat je dat verschil aan geeft, in real life.
      Dan zou ik er ook geen enkel probleem mee hebben, ik hou daar wel van.
      Daar zit een heel groot verschil tussen, tussen een site, en real life.
      Elke vorm van mimiek ontbreekt en ook de ware bedoeling er achter.

      Geliked door 1 persoon

  32. Japio zegt:

    Top webmaster. Het lijkt erop dat bepaalde reageeeders niet zijn wie ze zeggen te zijn. Laat u niet uit de tent lokken door deze individuen heer Bron. Het kan zomaar zijn dat ze proberen deze mooie site in een kwaad daglicht te brengen. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar sommige reacties zijn buitensporig en missen volkomen het doel van deze site. Atheïst, christen of joods we hebben 1 ding gemeen en dat is het gevaar dat islam heet. Hou vol heer Bron met het goede werk, er zijn genoeg lezers en reageerders die snappen wat er gaande is en uw inzet enorm waarderen.

    Like

  33. Republikein zegt:

    Geliked door 2 people

  34. Bezorgde Burgert ofwel xenofoob, islamofoob, etc zegt:

    Jullie moeten de geperveteerde, kranzinnige, criminele, satanistische islam bestrijden, niet elkaar.

    Geliked door 4 people

  35. Trucker zegt:

    Voor mij hoeft er geen éne zijn commentaar te laten, “elitaire” teksten of boertig scheldproza, no problem.
    Ik heb niet lang school gelopen en heb derhalve de school op straat gevolgd.
    Resultaat velen zien in moi (jaja ik ken ook een beetje Frans 🙂 ) éne die geen coherente teksten kan schrijven of leesbare comments produceert, who cares ik zeker niet, misschien de Fleumers en consoorten.
    En (eat your heart out Fleumer) een paar meisjes op Bron’s blog zijn wel fan van mijn schrijfsels (alé vaak) 🙂 🙂 🙂 🙂

    Like

  36. hslot4 zegt:

    Hahahahahahha omg nou die video was dus niet specifiek gericht aan iemand maar voor diegen die de schoen aan wil trekken ga gerust je gang lol.
    En over wie en wat gaat deze ruzie nou eigenlijk ? graag in klare text aangezien ik geen Jomanda heet en ook niet gedachten kan lezen (niet altijd hahahahha) .

    Like

  37. 107 reacties tot nu toe,
    Over afzeiken gesproken.
    Heb mijn meldingen maar uit gezet, als het gekakel afgelopen is, kom ik wel terug.

    Like

  38. Beste E.J.Bron… ik heb groot respect voor je berichten. Want zo blijf ik op de hoogte van de gevaren van de islam. Je had het net over dat sommige mensen je beledigen. Je hebt mij ook een keer beledigd. Ik zei dat die cartoons die je plaatst niet veel aan zijn. Dat je ook mijn cartoons… anti-islam schilderijen… foto-collages… kunt publiceren in je berichten. Maar dat wilde je niet… je vond mijn kunstwerken maar rotzooi. Gelukkig verschillen meningen!!!

    Like

  39. Penny Lain zegt:

    Secret Society” Letterlijk en figuurlijk …….
    Texas Republican congressman Ratcliffe on ‘secret society’ referenced in Strzok texts…

    Like

  40. Piet Karbiet. zegt:

    Keurig. Vraagje: Wie vind ook dat er de laatste tijd op GS wel heel veel wordt opgerot. Zonder reden een permaban voor bekende reaguurders. Geen antwoord op vragen aan GS? Zonde.

    Like

    • Rookmelder zegt:

      @Piet, bij deze een keurig antwoord, ik loer-de- ook wel eens op die site, ze hebben ook goede en treffende artikelen, maar sinds de overname van TMG door Mediahuis -fam. Puijen……broek- waait daar een andere wind ! Om op je vraag terug te komen, kwestie van beleid en niet teveel tegenspraak of commentaar op. Mijn ervaring, ik reageerde op Spartacus die -echt- een zuur artikel over Trump schreef als volgt: Spartacus, niet om het een of ander, maar heeft u azijn in de koffie gedaan i.p.v. koffiemelk ? En raad eens wat, daar was Joris die zijn werk deed en jawel, weggejorist, dus geen ban !!
      Prima hoor, kijk er daarna eigenlijk niet meer op, er zijn nog zoveel andere sites -internationaal- !

      Like

      • Rookmelder zegt:

        @Piet, moet zijn, ook internationaal ! Overigens zaten er wel altijd zeer goede en ook waardevolle reacties tussen, komt nog bij dat necrosis, de hardrocker dood is en DKS een ……… stoorzender was/is !

        Like

  41. Aegolius cs zegt:

    Samenvatting van de reacties: we hebben nader met elkaar kennis kunnen maken onder de paraplu van E.J.

    Ik wil de mogelijk straffe hand van E.J. niet begroeten. Die is welbekend in de EU partijpolitiek alsook het kadaver stemgedrag in de DDR oeps, WDR.

    Was zeer verhelderend, de reacties.

    Like

  42. D. G. Neree zegt:

    Het is begrijpelijk dat mensen die elkaar vaker spreken, zoals hier de reageerders, onderling, soms kunnen gaan kissebissen of zelfs ruzie krijgen, waardoor men in “het heetst van de strijd” de omgangsvormen uit het oog verliest en op de man/vrouw gaat spelen. Ook speelt denk ik mee de frustraties die kunnen ontstaan door het gevoel dat al dit geschrijf niets uithaalt en het politiek correcte circus steeds brutaler en restrictiever wordt.
    Maar geloof mij: WE ZIJN AAN HET WINNEN!
    Trump, Brexit en het referendum hebben laten zien dat de geestelijke macht die ons deze neo-linkse rotzooi in de maag aan het splitsen is aan het tanen is. Het keerpunt is al bereikt alleen weigeren de politiek correcte misdadigers het nog te erkennen. De ledenaantallen van politieke partijen, krantenabonnees en mensen die de propagandistische televisie kijken nemen iedere dag verder af. In heel Europa speelt zich een kentering af. Het VK heeft het zinkende EU-schip al verlaten (in theorie) en Italië gaat een wereldschokkende verkiezing tegemoet. Oost Europa weigert zich in een nieuw sovjet-keurslijf te laten dwingen en in Amerika wordt er een moeras gedraineerd, althans daar ziet het nu naar uit.

    Nu heeft de PvdA zich aangesloten om te demonstreren tegen de “raciste Annabel Nanninga”. Deze club wordt steeds kleiner, belachelijker en absurder. Maar ja, het is Amsterdam, dus ze zullen nog best wat mensen op de been brengen, die zich daarmme dan volkomen buiten de realiteit heeft geplaatst.

    En “the powers that be” zijn in paniek. Daarom komen er nu censuurwetten, die faliekant zullen falen. Het is de enige manier waarop ze de tegenstroom nog denken in te kunnen dammen: door andere geluiden te verbieden. Maar ze zijn te laat en het gaat ze nooit lukken. Er hangt teveel af van het vrije informatieverkeer, Alles is tegenwoordig hiervan afhankelijk.

    Dus beste mensen,
    Ga niet onderling twisten. Het zet de deur open voor trollen van allerlei snit en de tegenpartij zal daar met graagte gebruik van maken. Onderlinge ruzies hebben grotere sites als deze kapot gemaakt. Haal dus ook geen oude koeien uit de sloot, het rakelt alleen modder op waar anderen weer mee kunnen gaan gooien. Los meningsverschillen per email op en speel niet onder de gordel bij discussies.

    Met vriendelijke groet,

    D. G. Neree

    Geliked door 2 people

    • monalisa64597182 zegt:

      Denkt u maar aan ekudos ook haat en nijt en de zelfde personen zitten hier ook.

      Like

      • D. G. Neree zegt:

        Misschien ben ik gedeeltelijk a-digibeet maar ik weet niet wat ekudo’s zijn en wat je bedoelt met ‘dezelfde personen’ Kun je me dat uitleggen?

        Like

    • Rookmelder zegt:

      @D.G., een helder betoog en even een hart onder de riem steken, ik ondersteun het, alhoewel ik de moed de moed niet verloren heb, nooit zal opgeven en strijdbaar ben en blijf voor wat er in Nederland gaande is, nu de rest van de ongelooflijk makkelijk denkende kuddedieren nog, dan is de tijd rijp !!

      Like

    • Cathja zegt:

      @ D.G. Neree op 25/1 om 17:36

      Uiteraard onderschrijf ook ik uw reactie. Laten we elkaar de ruimte geven om te reageren op het artikel, maar die ruimte niet gebruiken om elkaar aan te vallen.
      Persoonlijk vind ik het niet verkeerd om een scherpe reactie te geven, maar het is niet nodig om elkaar ‘af te branden’. Laten we, ondanks het feit dat we zeer verschillend zijn, wel respect hebben en houden voor de mening van anderen.

      Like

    • BertG. zegt:

      D.G. met kissebissen had dit allang niks meer mee te maken.
      Eerder met bewust het uitlokken van bepaalde personen, en dat langdurig volhouden.
      Met kissebissen hou je weer mee op, en je gaat daarna weer vrolijk verder op de oude voet.
      En met kissebissen probeer je zeker niet om iemand persoonlijk af te breken.

      Like

    • Aegolius cs zegt:

      D. G. Neree 25 januari 2018 om 17:36:
      Dank voor het hart onder de riem steken!

      Like

  43. Rapunzel zegt:

    Hmn. Ik zal me er aan houden aan die uiterst selectieve etiquette die hier voor de één strenger geldt dan voor de ander maar wel onder protest.
    Wat worden wij nu voor een mietjes samenleving als je niet eens meer een potje creatief mag schelden? We worden toch al aan alle kanten beperkt in wat we wel of niet “mogen” zeggen.
    Persoonlijk kan ik enorm genieten van een potje intelligent moddergooien liefst gelardeerd met mij nog niet bekende scheldwoorden.
    Dat hele kwetscircus komt me mijn neus uit!
    En die zijden sokken die het hier allemaal niet politiek correct genoeg vinden voor hun lange tenen en gevoelige zieltjes daar krijg ik helemaal de hik van. Tjezus als we daar de oorlog mee moeten winnen.

    Like

    • theresageissler zegt:

      Wat kort door de bocht: Alsof regelmatig, al dan niet ‘intelligent’ moddergooien onontbeerlijk zou zijn om oorlogen mee te winnen!
      Wat mij betreft is wederzijds respect daarvoor heel wat deugdelijker.

      Like

    • monalisa64597182 zegt:

      Rapunzel met jou kan ik een biertje drinken 🍺🍺🍺🍺🍺 maar het comtaar zegt al genoeg.

      Like

    • D. G. Neree zegt:

      “Persoonlijk kan ik enorm genieten van een potje intelligent moddergooien liefst gelardeerd met mij nog niet bekende scheldwoorden.”

      Misschien kun jij ervan genieten als andere mensen elkaar de tent uitvechten, maar de personen in kwestie, degenen die de ontvangers zijn van dat “intelligente modderooien” genieten er zeker NIET van. Een argeloze lezer die hier terecht komt voor de artikelen zal hier ook raar tegenaan kijken en het ondermijnt de betrouwbaarheid van deze uitmuntende site.

      Er is een verschil tussen scherp/fel debatteren en op de man (m/v) spelen en een ander proberen te diskwalificeren door ze uit te schelden. Dat heeft niets met “mietjessamenleving” te maken maar met normale omgangsvormen. Men hoeft geen lange tenen te hebben om gekwetst (veel misbruikt woord tegenwoordig) te worden door onterechte aantijgingen. Deze site is toch geen kleutercreche? De heer Bron is toch geen kinderoppas?
      Bewaar het intelligente moddergooien en de scheldwoorden voor degenen die bezig zijn Nederland en Europa te vernietigen. Dat zijn de vijanden. Scheld die maar uit. Zij dringen zich immers ongevraagd aan iedereen op met hun giftige acties.

      Misschien is het voor sommigen amusant om scheldpartijen te lezen, maar voor anderen staat het bijzonder kinderachtig. Zoals ik zei: er is verschil tussen een fel betoog met argumenten en stoten onder de gordel. Dat laatste is het wapen van trollen en intriganten.
      Ik denk niet dat de heer Bron wil dat we elkaar hier met zijden handschoenen aanpakken. Het is hier geen safe space voor makkelijk gekwetste zieltjes lijkt me.

      Geliked door 3 people

      • theresageissler zegt:

        En zó is het eens precies!!!
        Hartelijk dank, D.G.: Zo voel ik het precies, maar, enigszins emotioneel geworden door bepaalde ervaringen van de afgelopen tijd had ik het zéker NIET op deze manier kunnen verwoorden!
        Anders had ik de vorige avond nog wel wat uitgebreider gereageerd op deze dame, tot wie jij nu zo to the point het woord richt. Maar ik was, omgelogen, bang om over de schreef te gaan.
        En wat jou betreft: Nogmaals chapeau!

        Geliked door 1 persoon

  44. Wachteres zegt:

    Jammer! Had ik net de behoefte om eens flink ruzie met E.J.Bron te maken, mag het weer niet.

    Hij voelde het zeker aankomen …

    Dat we zo weinig mot hebben gehad, ligt niet aan hem, maar aan mijn zachtaardig karakter

    ’t Is maar dat jullie het weten. [Laat Henk V dit niet lezen]. 😀

    Geliked door 1 persoon

    • Cathja zegt:

      Wat bent u eerlijk als het om iets heel persoonlijks gaat @Wachteres! Dat zie je toch niet zo vaak (hier).

      Geliked door 1 persoon

      • Guardiacivil zegt:

        In het land van leugens en bedrog duurt eerlijkheid het langst, dus ook hier bij ons.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Jou kunnen ze ook alles wijs maken.

        Like

      • theresageissler zegt:

        Het is nou, dat BertG. er onomwonden mee komt, maar nu ga ik daarom toch maar vragen, wat ik me daarnet ook al afvroeg:
        Cathja, ben je nu serieus of niet….?

        Like

      • Cathja zegt:

        @ BertG.

        Dacht je nou wérkelijk dat ik niet snapte hoe Wachteres dit bedoelt? Ik had er eigenlijk een knipoog bij moeten plaatsen, maar dat is achteraf gepraat.
        Nee Bert, mij kunnen ze in werkelijkheid zeer weinig wijs maken. Ik geloof nu eerder dat jij niet snapte dat ik het spelletje met Wachteres meespeelde…..

        Geliked door 2 people

    • Wachteres zegt:

      Ben ik een keer serieus, neemt niemand mij serieus.

      Ik geef het op … Bert Bron, ze doen lelijk tegen mij…..

      Geliked door 1 persoon

    • Harry zegt:

      Ik had een jaar of tien geleden eens een vriendin die iedere twee weken zonodig ruzie moest maken , Wachteres .
      Dat bleek een hormonenkwestie te zijn , maar dat speelt nog als je 35 bent of zo .
      En zeg nou zelf , Wachteres , wie zou nou met mij ruzie willen zoeken ?
      Niemand , die ze een beetje op een rijtje heeft , toch ?
      (Volgens mijn goddelijke buurvrouw ben ik een van de liefste mannen die er bestaan .
      Het is een Belgische : Gij zijt toch wel zo’n schatteke” , zegt ze steeds ).
      En ze geeft zulke heerlijke kusjes dat ik er voor eentje al honderd kilometer om zou rijden !
      Kijk dat is andere koek hee ?

      Maar als je op een leeftijd komt , dat je “royaal volwassen” bent , dan zijn die hormonen toch wel verdampt ?
      Ik ken Henk V. helaas niet persoonlijk , maar ik zou hem toch graag eens een beetje moed willen inspreken .
      Zijn recente ontboezeming dat ie WEL gelooft , kan ik nu beter plaatsen , hij zoekt troost !
      De stakker !

      Geliked door 3 people

      • Rookmelder zegt:

        @Harry, stakker ? Valt wel mee, hij gaf aan dat hij de waarheid zoekt, en had als christen daar in de hedendaagse maatschappij een -hele- positieve en weldoordachte visie op, hoezo dan een stakker ?

        Geliked door 1 persoon

      • Wachteres zegt:

        Harry, heb ik ooit ruzie met jou gemaakt? Ik kan het me niet herinneren.

        Ik herinner me alleen een vriendelijk verzoek aan jou om de tuin te wieden en ik was niet de enige.

        Tistochwat en ik voelen gewoon aan dat je talenten in die richting hebt en volgens de Bijbel moet je daarmee woekeren.

        Henk V. zegt dat hij lijkt op het mannetje uit Lucky Luke dat de hele dag ‘Ja, lieve’ tegen zijn vrouw zegt.

        Aan de wijze woorden van Rookmelder heb ik niets toe te voegen.

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ Wachteres 28 januari 2018 om 06:55

        Tistochwat en ik voelen gewoon aan dat je talenten in die richting hebt en volgens de Bijbel moet je daarmee woekeren.

        Zo is dat, Wachteres, en voor Harry zou het daarom heel heilzaam zijn als hij bij ons eens een keer liet zien wat hij kan (op tuiniergebied dan, hè?) En bovendien zouden wij hem dan tijdens het onkruid wieden enkele mooie passages uit de Bijbel kunnen voorlezen. 😛

        Geliked door 1 persoon

      • Harry zegt:

        Sommige vrouwen gooien steeds hun eigen glazen in .
        Hoe aardig ik jullie ook vind , wéér een gemiste kans !

        Jullie weten wel dat de Chinezen een oud en wijs volk zijn .
        Met vele uitstekende spreuken .
        Eén ervan is : “vrouwen moeten lief zijn , anders zijn ze volstrekt overtollig”.
        (Ik heb negen jaar met een Chinese arts samengewoond , dus kan niemand me meer van rassendiscriminatie beschuldigen .
        Hooguit van selectiviteit) .

        Maar ,
        in de eerste plaats heb ik zelf een tuinman om het onkruid te verdelgen .
        In de tweede plaats , met bijbelgeneuzel kun je me ECHT wegjagen .
        Van psalmen krijg ik gordelroos !
        Van preken schurft .
        Dus als jullie niks beters in de aanbieding hebben , dan groeit het onkruid volgend jaar tot in de hemel .

        Als je nou eens zou beginnen over koffie op barista niveau , goddelijke appeltaart of hazelnootgebak van Brokking ,
        een prima wijntje of zes na afloop en een comfortabel bed om uit te rusten ,……………………..wakker gekust worden door een malse buurvrouw de volgende morgen .
        Maar nee hoor !
        Preken en Senseo koffie . BAH !
        En dan mag ik het tuinafval zeker ook nog zelf afvoeren ?
        Hoe is het in hemelsnaam mogelijk ( om maar even in de sfeer te blijven ) , dat twee slimme meiden zo’n manco vertonen ???

        Wél heb ik een mail gestuurd aan de EU , om het onkruid gewoon te verbieden .
        Als dat er door komt , zijn ál jullie problemen in één keer opgelost .

        Geliked door 2 people

      • Harry zegt:

        Enne , nee je hebt nooit ruzie gemaakt met mij , Wachteres , ik kon met jou en Gielah altijd prima door de bocht , (die ik ook heel hoog acht) , ondanks een verschil aan inzichten .
        Heb je nog gelezen hoe mijn Belgische buurvrouw me noemt , trouwens ?
        En die is arts , dus die kan het weten !
        ( Zal het hier nog even herhalen , hoef je niet te zoeken : gij zeit un schatteke ) .

        Met sommigen kun je trouwens prima van mening verschillen zonder irritatie .

        Maar er zíjn er ………………
        Vooral die met heftige uitgroei …………….

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ Harry 28 januari 2018 om 13:21

        Als je nou eens zou beginnen over koffie op barista niveau , goddelijke appeltaart of hazelnootgebak van Brokking ,
        een prima wijntje of zes

        Is een glaasje ranja ook goed? Met een biscuitje?

        Like

  45. Wel weer uur lezen en gelachen .. etiquette maar heb ’t liever over etiketting en etikettering ..alles in hokkie , etiket er op en tering : nóg problemen want zelfs geen hond die gelabeld worden 😛

    Like

  46. Zou eens in HG -folder kijken wat er zoal is op gebied van gemakkelijk ‘tuinonderhoud ‘ …het doet nl ook wat het beloofd 😛

    Like

    • Harry zegt:

      Beton ?
      Of verhuizen naar zeven hoog .
      Allebei onkruidloos .
      maar ja , vrouwen he ?
      Je moet ze alles vóórzeggen .

      Geliked door 1 persoon

      • Wachteres zegt:

        Harry een stuk uit de Bijbel voorlezen?

        Hooglied zal hem vast wel aanspreken,Tistochwat.

        Sluit aan bij zijn interesses. 😛

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        @ Wachteres 28 januari 2018 om 22:24

        Nou, Wachteres, daar zal Harry rode oortjes van krijgen, wed ik.
        Hij zal ademloos aan onze lippen hangen.
        Jij leest hem toch ook wel een stukje voor als ik naar de keuken ga om hem een glaasje limonade in te schenken?

        Like

      • Wachteres zegt:

        Geen probleem. Maar een glaasje water kan toch ook?

        Dat zuivert zijn geest.en zijn hersens.

        Like

      • theresageissler zegt:

        @Wachteres, 15.00u: Zo, mijn beurt om nog eens een duit in het zakje te doen voor de verandering: Dat lijkt m i j nu eens een, niet alleen nuttig, maar zelfs hóógst noodzakelijk gebeuren!
        Ik had de hoop al opgegeven, dat jij je humor met betrekking tot dit heerschap ooit nog eens in déze richting zou sturen, dus dát valt me nu nog eens mee!
        Hij is raak; proficiat!

        Like

      • BertG. zegt:

        Theresa, is dat jou humor tegenwoordig geworden?
        Dat het raak is wanneer je iemand met bijbel teksten om de oren wil slaan.
        En dat is dan grappig.
        Dat moet je mij dan nog eens uitleggen.
        Of stuur je op iets anders uit, omdat jij nog met iets anders zit.
        Gaat weer lekker opschieten zo met jou.

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        @ theresageissler 29 januari 2018 om 16:51

        Geloof jij nou écht dat Harry een seksist is? Ik geloof er niks van.
        Dat hij soms sneren uitdeelt richting jou, dat is waar, maar verder lijkt hij me een doodnormale vent met gevoel voor humor. Zijn schrijfstijl is prima, heel apart. Hij zou een boek moeten gaan schrijven en dat meen ik.

        Geliked door 1 persoon

      • theresageissler zegt:

        @BertG.: Bijbelteksten? Bedoel je nu dat comment van Wachteres om 15.00u?
        Zo had ik dat, ongelogen, helemaal niet opgevat!
        Wèl triggert mij inderdaad een dergelijke opmerking, dat zijn geest en hersenen wel eens een grondige schoonmaakbeurt kunnen gebruiken, wat je mij aan één kant nog niet zo héél erg kwalijk kunt nemen met het oog op wat hier allemaal aan vooraf gegaan is.
        En hoe het begonnen is, dat kan ik je desgevraagd nog precies vertellen, al zal ik dat hier niet (meer) doen:
        Dat was niet ík, die begonnen is, persoonlijk te worden; laat ik dát alleen nog maar even vaststellen.
        @Tistochwat: Hoe jij hierover denkt, weet ik allang.

        Like

      • BertG. zegt:

        Laat het rusten, het gaat al tijden weer goed hier.
        Wakker niet iets opnieuw aan waar geen sprake meer van is.

        Geliked door 1 persoon

      • theresageissler zegt:

        @BertG.: Oh juist: Wachteres mag wèl geintjes maken en als ik daar dan eens één keertje op inhaak, is dat over de schreef, omdat jullie van mij vermóeden, dat het meer dan geintjes zijn.
        En misschien heb je daarin gelijk, misschien niet.
        Maar hard gemaakt kan dat niet worden.
        Weet je wat? Negeer m i j dan maar eens, als ik er toevallig eens wat tussendoor gooi, zoals jullie mij constant zitten aan te raden, dat ík Hárry maar zou moeten negeren.
        Of raad hèm eens één keertje aan, om, wederom, één keertje niet op een opmerking van MIJ te reageren.
        Redelijk voorstel, lijkt me:
        Het is anders altijd dezelfde hier, die “de verstandigste” moet zijn, snap je.

        Like

      • BertG. zegt:

        Maak er dan een keer een grapje over, dan kunnen wij er ook om lachen.
        Nu ben je bezig met iets wat geweest is.

        Ik hou hier over op. hier komt anders geen eind aan.

        Like

      • Harry zegt:

        Jezus Christus , wat moet ik hier toch allemaal dóórmaken !?
        Ik moet onkruid komen wieden bij lui die ik alleen digitaal ken en waarvan ik geen idee heb waar ze wonen , hoe moet je dat doen ?
        Dan doe ik ze oplossingen aan de hand en dan is het wéér niet goed .
        Vervolgens moet ik aan lippen gaan hangen , waarbij ik naar adem schijn te snakken ,
        terwijl me bijbelteksten toegesnauwd worden ………..
        Wat zijn dat in godsnaam voor lippen ?
        Vervolgens moet ik kinderdrank tot me nemen ,
        waar de rest van mijn gebit van omdondert .
        Ik ben aan de godsdienstlessen ontsnapt en heb dus geen idee wat het “Hooglied” is .
        In mijn optiek is die hele religie de grootst mogelijke onzin .
        En met mijn verstand schijnt het ook niet zo best gesteld te zijn .
        En wáter om me te zuiveren ?
        Weet je wel wat er allemaal in water huist ? De vissen schijten er in ! En negers .
        Nou , ik weet één ding wél , Wachteres , bij snoeien moet je je verstand gebruiken , dus van die opdracht ben ik wellicht ontheven ?

        Ik ga m’n verdriet wegdrinken ; met chardonnay ! Héél zuiverend !

        En tegen onze bedrijfspitbull met uitgroei zou ik tot slot nog willen zeggen : bemoei je nou eens met je eigen zaken .
        Hoeveel mensen heb je al niet weggejaagd ?
        Helaas is er een blogregel uit het stof gehaald , anders zou ik je nog even wat duidelijk maken .
        Je zou jezelf en vele anderen een groot plezier doen als je niet overal als een horzel op zou duiken .
        En een chronisch gebrek aan humor doet er ook geen goed aan .

        Tistochwat en Wachteres snappen het wél en prikken er doorheen .
        De goocheme dames , zeg maar .
        Jij bent daar niet toe in staat , laat het daarom rusten !
        Maar wédden dat je dat niet kunt ?
        Je gaat er nog eens aan onderdóór !

        Geliked door 1 persoon

      • delamontagne zegt:

        Tistochwat zegt:
        29 januari 2018 om 17:22
        * * *
        Dat hij, Harry, een seksist is geloof ik ook niet.
        Je moet een-en-ander zo nu en dan met een KORREL zout nemen.
        Zo één als uit het Bijbelverhaal van de zoutpilaar in Sodom en Ghomorra.
        Ik denk ook niet dat H een vrouw zwaar werk laat doen met b.v. een kruiwagen bij een verbouwing b.v.

        Dat doet mijn vrouw dan weer wel met die kruiwagen, maar dan zitten er boodschappen in vanuit de auto naar ,t huis……………

        Like

Geef een reactie op Jack Terrible Reactie annuleren