Geen integratie, geen assimilatie, maar segregatie

Screenshot_117

(Door: H. Numan)

Beste mensen, zoals u misschien weet woon ik niet in Nederland. Ik woon eind dit jaar precies 25 jaar in Thailand. Mezelf expert noemen gaat wat ver, maar ik denk dat ik proefondervindelijk wel weet wat integratie is. Dit in tegenstelling tot onze weledele heren en dames regenten. Die hebben geen flauw idee waarover ze lopen te raaskallen. Laten we beginnen met wat die drie woorden precies betekenen.

Integratie is wat ik gedaan heb, en wat alle buitenlanders behoren te doen als ze in een ander land gaan wonen. Je aanpassen aan je nieuwe thuisland. Niets meer, niets minder. Je leert de taal, bijvoorbeeld. Leert wat men sociaal van je verlangt. In Thailand bijvoorbeeld betreed je nooit of te nimmer met je schoenen aan iemands huis. Dat is vreselijk onbeleefd. Je trekt gewoon bij de voordeur je schoenen uit. Ik vind het vervelend om elke keer mijn veters te strikken, dus heb ik instappers en een paar slippers. Integratie is anderen geen overlast bezorgen. Dus een paar keer je veters strikken, en dan zo slim zijn om een paar instappers te kopen. Zo simpel kan integreren zijn.

Assimilatie gaat iets verder. Je past je zodanig aan dat je in weinig te onderscheiden bent van de originele bevolking. Je kleedt je hetzelfde, je spreekt de taal vloeiend. Je neemt haar gewoontes over. Je waardeert hetzelfde eten. Juicht bij lokale evenementen. Je bent nu een hele echte <vul maar in>. Dat wil niet zeggen dat je alles opgeeft. Gesteld dat ik een religie had, is dat helemaal geen probleem. Er zijn zat (nou ja, een paar) Thaise christenen en helaas meer mohammedanen, bijvoorbeeld. Assimilatie wil echt niet zeggen dat je in Thailand automatisch Boeddhist wordt of in Nederland Nederlands Hervormd.

Segregatie is wat mohammedanen doen. Zo min mogelijk deelnemen aan de samenleving waarin ze wonen. Uitsluitend dat doen wat wettelijk afgedwongen moet worden. En dan zo minimaal mogelijk. Voor de minste of geringste ‘concessie’ het onderste uit de kan eisen. Nederlandse mensen hoeven niet pers se weggepest te worden uit hun buurten. Die vertrekken vanzelf wel. Je zodanig afsluiten van de samenleving dat er een parallelle samenleving ontstaat. Dat is segregatie.

Ik zie echt niet in waarom je je zo hard mogelijk moet verzetten tegen integratie en assimilatie. Er is niets mis mee. Je kunt het niet eens bij wet opleggen. Integratie en assimilatie zijn natuurlijke processen die je op vrijwillige basis doet. Als je na een cursus verplichte Nederlandse cultuur je diploma in ontvangst neemt, gehuld in een boerka, zo min mogelijk Neddelans spreekt en demonstratief het volkslied weigert te zingen, ben je keihard aan het segregeren en in feite gezakt. Ook al krijg je dat diploma.

Tenzij … je mohammedaan bent. Want mohammedanen integreren niet. Ze assimileren ook niet. Ze segregeren. Tot het moment dat ze de toko kunnen overnemen. Sterker nog: ze verzetten zich zo hard mogelijk tegen elke vorm van integratie, hoe beperkt dan ook. Want zij zijn mohammedanen. Ze zijn beter dan welke dhimmi (dat bent u) dan ook. De domste analfabete straatveger uit Marrakesh is beter dan welke Nederlander dan ook. Of die nu Willempie von Amsberg heet of Heike Kamerlingh Onnes, dat maakt niks uit. Een mohammedaanse bedelaar is altijd beter, want hij is mohammedaan.

Maar, zo zullen multiculti malloten tegenspreken, loop eens rond in de binnenstad. Dan zie je overal Turkse bakkers, Marokkaanse halal slagers en Somalische belhuizen. Je lult uit je nek, want die zijn fantastisch aan het integreren.

Eh, nee dus. Ik weet iets meer af van economische delicten dan de gemiddelde Nederlander, omdat mijn pa voor Economische Zaken werkte. Het viel me destijds als tiener al op dat mohammedanen – nationaliteit maakt niks uit – zich niet aan de wet houden. De Turkse bakker was open op zondag (was toen verboden) en verkocht behalve brood ook soep, jurken, soepjurken, schoenen, kaftans, melk, Turkse kranten en tabak. En dat was ook verboden.

Waarom deed men er toen (1975-1990) niks aan? Ik vroeg het aan mijn pa. Nou knul, zei die. Ten eerste zijn wij weliswaar opsporingsambtenaren, maar geen agenten. We hebben geen wapens. Als we daarop zouden controleren, dan hebben we bijstand nodig. Niet van de ME, maar van het leger. Ten tweede zouden die bakkers en slagers anders met de rest van de bende zitten theeleuten op een uitkering, dus dit is veel beter. En tenslotte: dat mogen we niet doen. Daar hebben we specifieke instructies voor gekregen. Als wij de warenwet en het winkelsluitingstijden besluit bij hen naleven, vliegen we direct de laan uit. En ik moet ergens de huur van betalen.

De wet zo minimaal mogelijk naleven en/of overtreden, omdat je ermee weg komt, is iets heel anders dan integreren. Laat staan assimileren. Want dat is wat er vanaf dag één na aankomst van de gastarbeiders gebeurde. Ze leefden en leven volkomen gescheiden van de rest van Nederland. Sterker nog: ze willen niet integreren. Elke politicus, behalve Wilders, die iets anders beweert, praat poep.

Assimilatie is een natuurlijk proces. De eerste generatie, zoals ik, integreert. Men spreekt de taal al dan niet redelijk. Men trouwt meestal met lokale vrouwen. Ze hebben een beperkte binding met het oude vaderland. De volgende generatie assimileert. De binding met het oude land is bijna nul, ze spreken de taal van pa enigszins, en gaan soms op vakantie naar het oude land. Maar zijn in alles onderdanen van het nieuwe vaderland. Dat is hun land. Niet het oude vaderland van pa. De derde generatie is 100% onderdaan van het land. Ze spreken de taal van opa niet, voelen geen enkele band met zijn oude vaderland. Zonder rancuneuze gevoelens. Amerikanen van Italiaanse of Ierse afkomst zijn best trots op het oude vaderland, maar ze zijn Amerikaan. Geen Italiaan en ook geen Ier.

Er is geen opleiding voor nodig. Je doet het automatisch via de school des levens. Meer niet. Alleen in Europa verdienen linkse malloten zich een slag in de rondte door integratiecursussen te verkopen. Die niet werken. Waar de leerlingen met tegenzin en meestal gedwongen naartoe gaan. Zolang er maar verdiend kan worden, is het prima.

Integratie werkt niet bij mohammedanen. Grotendeels is dat de religie, maar ook chauvinisme. Islamitische landen zijn jonge landen. Marokko bijvoorbeeld bestond niet voor 1963 als onafhankelijke staat, en modern Turkije werd een republiek in 1922. Jonge staten doen er alles aan om een nationaal gevoel te creëren. Deden wij ook. Lees de volledige tekst van het oude volkslied ‘wie Neerlands bloed’. Ik krijg pijn er in mijn aambeien van. Het absurde nationalisme druipt er vanaf. “Wie Neerlands bloed door d’aderen vloeit van vreemde smetten vrij” is zo ongeveer de enige regel die men kent en de enige regel die een beetje te pruimen valt. De rest is chauvinistische bagger.

Als u de tv-serie ‘De Stille Kracht’ gezien heeft, herinnert u zich misschien een scene waarin een Nederlands gezin in Ons Indië een feestmaaltijd bereidt. Vader opent plechtig met hamer en beitel een blik bloemkool. Dat blik was jaren onderweg. Het gezin geniet van een echt Hollandse maaltijd van bloemkool-stamppot. Ze moeten wel toegeven dat het heel veel werk is. Vreselijk duur. Dat de bloemkool goor naar blik smaakt (zeggen de kinderen), jammer. Wij zijn Nederlanders! Dit is Nederlands eten. Geniet! Ze zweten peentjes, maar ze ehhh … genieten. Want ze eten Nederlands. Dat is dus overdreven chauvinisme.

Dat zien we dus terug bij mohammedanen. Welke nationaliteit maakt niet uit. De locatie ook niet.  Australiërs hebben net zoveel problemen met niet integrerende mohammedanen als wij. Amerikanen iets minder, maar dat komt omdat ze slim zijn de krenten uit de pap te plukken. Als je analfabeet bent, hoef je het niet te proberen een Green Card te bemachtigen. Gaat je niet lukken. Gesteld dat je daar op je inburgeringsexamen demonstratief verschijnt in boerka en weigert het volkslied te zingen, wordt dat diploma direct ingetrokken. Mag je nog van geluk spreken dat je niet direct de stad of het land uitgegooid wordt ook.

Ik weet niet of er onderzoek naar gedaan is, of dat dit uitgevoerd mag worden. Maar als ik stel dat mohammedanen over het algemeen tribaal leven, zit ik er niet ver naast. Het zou me totaal niet verbazen als de Marokkaanse gemeenschap in een bepaalde wijk uit hetzelfde district afkomstig is. Of dat bij een bedrijf de Turkse medewerkers grotendeels afkomstig zijn uit hetzelfde dorp.

Eerlijkheid en openheid zijn volstrekt onbekend in tribale samenlevingen. Likken naar boven en trappen naar onderen is de norm. Jezelf afzetten tegenover alle anderen. Als het kan met geweld afdwingen waar jij vindt dat je recht op hebt. Tot in het absurde gepleegde misdrijven ontkennen, en de rest van de wereld daar de schuld van geven. Komt u dat bekend voor?

In een mohammedaans land dien je je onderdanig te gedragen tegenover ambtenaren. Die op hun beurt jou een gunst verlenen. Meestal tegen vergoeding. Een ambtenaar die je begrijpend, vriendelijk en kosteloos behandelt, is een lullo. Die geef je de wind van voren, dan doet die wattenbol wel wat je wilt. Komt u dat bekend voor?

Marokkaanse en Turkse agenten zijn nu niet direct het voorbeeld van klantvriendelijkheid. Een brutale mond betekent een plastic eethoekje. Want die agent slaat al je tanden en kiezen eruit. Als je geluk hebt, blijft het daarbij. Andersom, als een Nederlandse agent je onvriendelijk aankijkt, ga je gelijk een aanklacht indienen wegens dieskriemienaasjie. Dat zal die rottige dhimmi leren!

Is het u opgevallen dat mohammedaanse jongeren (m/v) altijd de hele stoep nodig hebben? Zodat u door de goot moet lopen? Dat is niet toevallig. U bent niet bekend met dhimmi-wetten. Dat waren wetten die christenen en Joden zwaar discrimineerden. De Neurenberger-wetten waren erop gebaseerd. Een van die dhimmi-regels schrijft voor dat dhimmi´s (u) in de goot moeten lopen als ze een mohammedaan passeren. Dacht u serieus dat die jongeren dat zo maar verzonnen hadden? Welnee. Dat leren ze thuis. En op (hun) scholen. Daar leren ze dat er maar één waar vaderland is, het land waar opa vandaan kwam. Daar leren ze dhimmi´s haten. Met andere woorden: daar komt hun godsdienst om de hoek kijken. Zie het maar als de mohammedaanse catechismus.

Die mohammedaanse kolonies beginnen nu volwassen te worden. Ze hebben al drie Kamerleden, en binnenkort zijn ze ook vertegenwoordigd in de gemeente. Hoe was dat mogelijk? Het begon met gezinshereniging. Die arme zielige gastarbeiders misten hun vrouwen en kindertjes zo erg.

Hééééé …. dat is nou precies het argument waarmee Duitsland en de EU op dit moment nog veel meer mohammedanen willen importeren. Destijds neukten de gastarbeiders ook alles wat een gat had. Toen zeiden onze regenten: dat gaat wel over als hun vrouwen en kindertjes er zijn. Precies hetzelfde wat Merkel nu zegt.

Nee, het gaat niet over. Het wordt steeds erger. Want segregatie houdt pas op als er niets meer te segregeren valt. Dat is wanneer het mohammedanisme staatsgodsdienst is geworden.

Door:
H. Numan
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Integratie", "Nuttige idioten", "Religie van de vrede", "Weg met ons!", achterlijkheid, Barbarisme, cultuurrelativisme, Dhimmitude, Eurabië, Europa, gezond realisme, hersenspoeling, Hypocrisie, Indoctrinatie, Islam, islam-collaboratie, islamappeasement, Islamisering, islamitische ideologie, islamofascisme, Islamofilie, Krankzinnigheid, lafheid, landverraad, meningsdictatuur, Moslims, Nederland, nieuw fascisme, onwetendheid, Pacifisme, political correctness, Rotzakken, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

17 reacties op Geen integratie, geen assimilatie, maar segregatie

  1. Floris zegt:

    100 procent correct. zo gaat het in ons mooie land

    Like

  2. Bert Stoelhorst zegt:

    Ik woonde in de 90tiger jaren in Miami, Een heel grote hispanische gemeenschap, echt een cultuur op zich, allemaal in dezellfde wijken, Ik was verplicht om spaans te leren want anderskon je er nog geen brood kopen, Dus dat segregeren is niet iets specifieks Islamitisch, Chinezen en Koreanen doen niet anders in San Fransisco, New York en San Fransisco eyc eyc.

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Nou is dat wel iets typisch aan de Spaanse cultuur: Buitenlandse overwinteraars in kustplaatsen als Benidorm, Alicante en dergelijke lopen er wel tegen artsen aan, die niet eens het ENGELS machtig zijn! Dan vraag je je wel af: Wat leren die lui dan op het Gymnasium/Atheneum? Alleen Latijn en Grieks – dode versie?

      Like

      • delamontagne zegt:

        Als je in een ander land gaat wonen is toch wel een eerste vreiste dat je je enigszins in de taal van dat land kunt uitdrukken.
        Hier maak je soms lui mee die niet eens de getallen in vreemde taal = Frans kennen.
        Niet mee eens Spaanse cultuur.
        In Spanje kun je eerder terecht met Engels dan in Fr.

        Like

      • Guardiacivil zegt:

        Dat is dus weer het foute van Nederlandse expats……die denken dat ze gewoon op elk moment geholpen kunnen worden en het liefst in het Nederlands of Engels, zodat er geen misverstanden ontstaan. De regels in Spaanse ziekenhuizen (gemeentehuizen of andere Spaanse instanties) geldt: Spreekt u een andere taal, dan regelt u een vertaler zodat wij u goed kunnen helpen. En nu ga ik verder, voor de Nederlander mag het niets kosten, hun overwinteren kost al genoeg en dat zegt ook genoeg over de Nederlandse mentaliteit in het buitenland, maar weinig overwinteraars spreken goed Spaans of helemaal niet.
        Verder is het nog zo dat Spanje een aantal jaren geleden vanuit de minister van toerisme het advies gaf aan de horeca en scholen om het Engels in te voeren zodat ze de toeristen beter van dienst konden zijn. Dit heeft voor de Spanjaard internationaal wel een voordeel, want voorheen sprak de Spanjaard alleen maar zijn eigen taal en begreep niets of weinig van de ander. Nu slaat de weegschaal door want op sommige plekken spreken de Spaanse obers je aan in het Engels ipv Spaans, ik bestel dus iets in het Spaans……..uh?
        Niets is een plicht, maar een gunst naar de toerist.

        Like

    • Wachteres zegt:

      Jaren geleden werd onze zoon in Frankrijk, Sarlat, de Dordogne, tijdens onze vakantie aan zijn blindedarm geopereerd.

      We hadden een gesprek met een arts voor het invullen van de gegevens maar hij weigerde Engels te praten.

      “Wij Fransen vinden dat buitenlanders maar Frans moeten spreken” zei hij.
      Ik vroeg me af of hij in Denemarken dan ook Deens zou kunnen spreken, gesteld dat hij daar in een ziekenhuis terecht zou komen.

      “Hebben jullie ook zulke mooie ziekenhuizen in NL, als wij hier hebben?” vroeg hij mij.

      “Nee” antwoordde ik “wij hebben nog van die simpele gebouwtjes met overkappingen waar de patienten buiten in de frisse luht onder liggen” zei ik.

      “Zijn alle Nederlandse vrouwen zulke krengen” was zijn wedervraag.

      “Nog veel erger” was mijn antwoord..

      Geliked door 1 persoon

      • delamontagne zegt:

        Ach zulke dingen maak je allemaal mee !
        Maar Nederlanders zijn er vast-en-beslist van overtuigd dat de “zorg”in NL het aller-aller-beste ter Wereld is.
        Dat wordt ze immers elke dag voorgehouden.
        Dat heeft Pechtold ook verteld voor europa.
        Hij zei:”Heel Europa loopt uit om te kijken
        hoe goed wij het doen “???
        Toen wij 15 jaar geleden hier pas woonden kreeg ik een hartaanval.
        De verzekering ( Nationale ) was nog nauwelijks helemaal rond.
        Met ambulance naar ziekenhuis, enkele dagen later weer met ambulance naar Toulouse, het grote Academische Ziekenhuis voor operatie.
        De afstanden ? naar Toulouse 120 km.
        Toen ik later dat hier op een bevriende NL-se camping een-en-ander vertelde kreeg ik te horen:
        ,. van Nederlanders, lachend:”dan lag je zeker met z’n 30-tigen op een zaal” ??????????
        Nu was het zo dat ik ’n kamer voor mezelf had met WC en douche eraan gekoppeld.
        Wat die taal betreft, dat kan wel kloppen. Fransen zijn niet zo goed in talen.
        Maar ik had ’n paar jaar terug
        een [andere] specialist en die sprak vloeiend Engels.

        Vorig jaar werd ik voor iets anders geopereerd.
        ZE vragen je dan vlak er voor je naam te zeggen etc en je geboorte-datum.
        Maar ik was in de zenuwen en zei dat ik ’t maar per getal wilde noemen.
        De gezondheidszorg hier ? ?
        We hebben er beiden, ouderdom, helaas tamelijk veel mee te maken.
        Iemand die daar over klaagt is niet goed bij z’n hoofd………….

        Like

    • delamontagne zegt:

      Die Italiaans, Joodse etc -wijken in NYC is toch echt iets uit ’t verleden, dacht ik.
      Toen die migranten massaal naar U.S. kwamen.
      In Florida en ook in Cal. is dat allemaal veel recentelijker.
      Daar zullen ze eerder bij elkaar in wijken wonen.

      Like

  3. ben het met Floris eens. Een dikke vette PLUIM voor de SCHRIJVER !!!!!!!! Bravo !!!!!!!

    Geliked door 2 people

  4. Bagul zegt:

    Meneer Numan. Dank voor het artikel. Welke naam we ook verzinnen voor een proces dat ermee te maken heeft, het zal wel. Waar ik mij het meeste druk over maak is dat in den beginne het lijkt alsof ze dankbaar zijn, zich maar al te graag laten helpen en ondersteunen en je zelfs uitnodigen deel te nemen aan maaltijden en zogenaamde feesten na afsluiting van een bepaalde periode. Suikerfeest bijvoorbeeld. Dat is het zand in de ogen. De afleidingsmanoeuvre. Dat is wat we zien en voelen. Dat is een soort fase waar echt over nagedacht is. Een tactiek. Vriendelijk lachen. Zogenaamd geïnteresseerd zijn. Meepraten. Deelnemen. Maar….allemaal met in het achterhoofd die haat. Dat doel. De opdracht. De ideologie. Het streven. En dit allemaal met steun van Allah. Dit is het grote gevaar. De misleiding toepassen op een bevolking die opgedragen wordt gastvrij te zijn. Mee moet in de stroom van de totale waanzin. En kom ertegen in opstand net als de grote PIM destijds, dan is het tijd je publiekelijk neer te sabelen. Gisteren Baudet in het debat. Precies hetzelfde. Asscher dit keer. Met behulp van die Pechman. Destijds Melkert en Dijkstal, Rösenmuller…de Graaf. Moordenaars in mijn ogen. Allemaal zijn ze ermee weggekomen! En wat doen we dit keer? Weer die duivel van een Pechtold overeind laten staan? Zijn gang laten gaan? In stand houden? Idem dito geldend voor Asscher. Ook hij is schuldig. Zonder hoor en wederhoor. Hetzelfde zal geschieden. Ook voor Baudet is het nu oppassen geblazen. En wij…diegene die zich hier verzamelen staan het allemaal toe! Of toch niet? Dit keer. Wat links doet en deed kunnen wij op rechts ook. Is dat het? Het is niet meer om aan te zien. Het is tijd voor de volgende stap. Maak het de diensten in dienst van de witteboorden moeilijk. Doe wat zij al jaren doen. Het ons moeilijk maken. Doe het ondergronds. Doe ook eens gemeen. Achterbaks. Ongezien. Net als het verzet destijds. Toen kon het ook. Doe het voor de laatste kans die we hebben om dit stukje land een beetje waardigheid te bieden. Ja, ook in Delfzijl en Hengelo is het nodig. In Vaals en Krabbedijke. We zullen het niet gaan redden met debat. Democratie. Overleg. Braaf zijn. Regeltjes volgen. Ons best doen. ‘Zij’ doen het al jaren niet meer en zie waar wij staan. Op een ijsschots die steeds verder weg drijft van de ijsberg waartoe wij eigenlijk behoren! Kom op echte Nederlanders! Kop op!

    Geliked door 1 persoon

  5. Statler & Waldorf zegt:

    Absoluut niet belangrijk.
    Men kijkt liever naar Boer zoekt vrouw, Heel Holland bakt en Wie is de mol.

    In wat voor Europa hun nageslacht zal leven laat 80% van de burgers koud.

    By the way: goed stuk Numan.

    Like

  6. Guardiacivil zegt:

    Herhaling in het algemeen:
    Dat is dus weer het foute van Nederlandse expats……die denken dat ze gewoon op elk moment geholpen kunnen worden en het liefst in het Nederlands of Engels, zodat er geen misverstanden ontstaan. De regels in Spaanse ziekenhuizen (gemeentehuizen of andere Spaanse instanties) geldt: Spreekt u een andere taal, dan regelt u een vertaler zodat wij u goed kunnen helpen. En nu ga ik verder, voor de Nederlander mag het niets kosten, hun overwinteren kost al genoeg en dat zegt ook genoeg over de Nederlandse mentaliteit in het buitenland, maar weinig overwinteraars spreken goed Spaans of helemaal niet.
    Verder is het nog zo dat Spanje een aantal jaren geleden vanuit de minister van toerisme het advies gaf aan de horeca en scholen om het Engels in te voeren zodat ze de toeristen beter van dienst konden zijn. Dit heeft voor de Spanjaard internationaal wel een voordeel, want voorheen sprak de Spanjaard alleen maar zijn eigen taal en begreep niets of weinig van de ander. Nu slaat de weegschaal door want op sommige plekken spreken de Spaanse obers je aan in het Engels ipv Spaans, ik bestel dus iets in het Spaans……..uh?
    Niets is een plicht, maar een gunst naar de toerist.

    Like

    • delamontagne zegt:

      Ik lees je reactie nu pas. Ben het HELEMAAL met je eens.
      Nu is het zo dat voordat die “GEWELDIGE” zorgwet uit 2006 er kwam, je in Spanje NL-klinieken/ziekenhuizen had met NL-se doktoren etc.
      Daar konden die Nederlanders dan terecht. Maar die zijn allemaal naar de gossi%$^^&& etc geholpen door meneer HOOGERvorst. Moest zich zonodig ook met NL-ers in buitenland bemoeien.
      Ze spreken je aan in het Engels ? Maken we hier ook mee. Ze denken dat als je er een beetje “noordelijk” uitziet je uit Engeland komt.

      Like

  7. Anna zegt:

    Subliem beschreven…. Geniet lekker in Thailand, een mooi en redelijk rustig land!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s