De doodstraf. Waarover men niet spreekt (deel 2)

Screenshot_151

(Door: Wim van Rooy)

De westerse mens is economisch, financieel en technologisch een reus (soms wel op lemen voeten). Als psychologisch en moreel wezen is hij een zwakkeling, een laffe conformist, zoals hij getoond wordt in de film Il Conformista van Bertolucci uit 1970, al worden de rollen vandaag anders verdeeld: het conformisme komt vandaag immers van de linkerzijde.

De nihilist

De nihilistische linkse mens is zo intens zwak dat hij zelfs vanuit zijn arrogant-morele uitkijkpost het kwade niet meer kan zien. Door de almaar versnellende technologie vervreemdt hij meer en meer van zichzelf en wordt hij van binnenin nog meer uitgevreten en door de mimetische begeerte permanent gefrustreerd. Hij is gemakzuchtig van mening dat het slechte aan de kant zit van datgene wat hem niet zint. Hij noemt ketterij alles waarmee hij het niet eens is en waarover hij zijn hautain-morele licht laat schijnen.

(hier deel 1)

Lees verder>>>
Doorbraak.be

h/t “Jan”

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

7 reacties op De doodstraf. Waarover men niet spreekt (deel 2)

  1. Bob Fleumer zegt:

    Toch jammer dat wij niet echt in staat zijn gebleken om een universele humanitaire filosofie te ontwikkelen die al die primitieve geloven overbodig maakt. Een filosofie die open staat voor groei en nieuwe inzichten zonder dogma’s die achterhaald zijn door de evolutionaire ontwikkeling van de mens. Ook het christendom is gebaseerd op uitsluiting van anders denkende net als de islam en bijna alle andere religies. Laat ons vrije mensen worden met vertrouwen in onze eigen gedachten en gevoelens en laat de liefde koning kraaien over het geleuter van oude starre denkbeelden.

    Like

    • Anneke zegt:

      – Ook het christendom is gebaseerd op uitsluiting van anders denkende net als de islam – Nou, in véél véél mindere mate, dan bij de islam.
      Vergelijk het christendom NIET met de (satanische) Mohammed en Allah aanhangers.
      Christenen zijn lang zo heetgebakerd NIET, als de islamieten. “Waren christenen maar wat temperamentvoller”…Dan kwamen zij nu in deze tijden wat meer op voor hun cultuur en baden zij voor hun christengenoten, in het Nabije-Oosten.
      Waar héél wat christenen op de vlucht zijn geslagen, als tweederangsburgers worden belicht en behandeld. Over dit punt wordt in de kerken überhaupt NOOIT gesproken !!! “Wat christelijk…”.

      Like

  2. Taljaard zegt:

    Een vernietigende analyse van het liberaal-socialistische postmodernisme en haar historische wortels, waaruit enerzijds blijkt dat de keizer geen kleren draagt en anderzijds dat het in feite niets anders inhoudt dan een benauwend conformisme dat slechts berust op denkluiheid en morele lafheid.
    Hoogstens papegaait men Francis Fukuyama’s ”The End of History and the last Man” uit 1989 kritiekloos na (h. 16:p3; ”What we may be witnessing is not just the end of the Cold War, or the passing of a particular period in post-war history, but the end of history as such; that is, the end point of mankinds ideological evolution and the universalisation of Western liberal democracy as the final form of human government.”)

    Een dergelijk verondersteld universalisme is je reinste politieke pornografie voor de zgn. ”progressieve” en ”verlichte” elitaire nomenklatura, waarin men meent de hele wereld aan hun uitgangspunten te kunnen, ja, zelfs te MOETEN onderwerpen; in een ”New World Order.”. Daarop is bijv, het achteraf rampzalig gebleken Amerikaanse interventionisme in het Midden Oosten gebaseerd, alsmede het nieuwe koude oorlogsdenken in de richting van het Rusland van Putin, dat zich niet aan deze NWO wenst te onderwerpen.
    En natuurlijk ook het regelrechte neo Habsburgiaanse streven naar een aan de dictatuur van een aan Brussel onderworpen federalistisch Europa.
    Intussen is men echter vergeten dat Fukuyama schreef; ”We MAY be witnessing” en dus NIET; ”We ARE witnessing” en dat hij zijn universalistische speculatie ook alweer heeft ingetrokken. Want die brave man moet zich een ongeluk zijn geschrokken.

    Liked by 2 people

  3. Pingback: De doodstraf. Waarover men niet spreekt (deel 3) | E.J. Bron

  4. Pingback: De doodstraf. Waarover men niet spreekt (deel 4) | E.J. Bron

  5. Pingback: De doodstraf. Waarover men niet spreekt (deel 5) | E.J. Bron

  6. Pingback: De doodstraf. Waarover men niet spreekt (deel 6) | E.J. Bron

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s