Mededeling van Theresa Geissler

Screenshot_291

Beste mede-reageerders!

In overleg met onze webmaster, E.J. Bron, eigenaar en beheerder van dit blog, wil ik jullie het volgende mededelen:

Ik ben mij ervan bewust dat het, zeker de laatste tijd, niet erg lekker loopt tussen enkele – niet alle, dat zeker niet – mede-reageerders op de site en mij. Dat heeft verschillende oorzaken, waarin ik mijn eigen aandeel niet ontken. Wij allen hebben zo onze eigen normen en waarden over wat er zoal over als tégen elkaar gezegd kan worden, zeker als dit ook nog in het openbaar gebeurt. Ik ben daar zeker niet de gemakkelijkste in, nooit geweest ook, en tevens geef ik toe dat ik uitspraken die een ander vaak als open en eerlijk beschouwt, bedoeld om de lucht te klaren, zelf nu eenmaal anders ervaar, en bovendien dat ze bij mij dikwijls extreem lang blijven hangen. Dat zal zeker geen positieve eigenschap zijn, maar het feit ligt er nu eenmaal.

Dat er op dit blog echter momenteel mensen blijken te zijn die zich genoodzaakt voelen te vertrekken vanwege mij, dat is mijn bedoeling niet en nooit geweest ook: ik weet maar al te goed wat het nemen van zo’n beslissing betekent: zelf heb ik, of jullie je dat kunt voorstellen of niet, gedurende de afgelopen vijf jaar enige malen op het punt gestaan om deze stap te zetten. Niet alles laat mij ijskoud, zoals sommigen misschien die indruk van mij krijgen. Maar ik deed het uiteindelijk nooit. En nu nog niet. Waarom niet? Omdat ik dat niet kán en daardoor niet wíl: Deze site is mijn leven.

Om nu echter diegenen die thans op het punt staan deze pijnlijke stap te zetten de reden daarvoor te ontnemen, zou ik jullie thans graag het besluit willen mededelen dat ik, dat moet een ieder van mij geloven, uit eigen beweging genomen heb:

Ik vertrek hier níet, blijf mij bezighouden met vertalingen en, zo mogelijk, eigen bijdragen, maar onthoud mij verder van het geven van comments.

Voor iedereen is dat waarschijnlijk het beste: ik ben er nu eenmaal zo één die over bepaalde zaken haar eigen mening heeft en die mening niet graag (zachtjes uitgedrukt) bijstelt, omdat anderen dat anders zien. Ik geef tevens toe dat ik mij de laatste tijd niet meer al te happy voelde in de discussies, om dezelfde reden. Of dat goed is, kan worden bediscussieerd, maar het is mogelijk dat ik op deze manier eenieder hier de garantie geef dat de bijwerkingen hiervan zich vanaf nu niet meer zullen voordoen.

Er zijn er trouwens meer hier, die het zo doen, tenminste grotendeels: Ik noem als voorbeelden Petra de Geus, de heer Numan en de heer Schilder. Zoals zij het doen, zo lijkt het mij het beste om het van nu af aan óók aan te pakken.

Men zal van mijn opvliegendheid op die manier geen last meer hebben, zonder dat dit een definitief afscheid betekent: Deep down kan ik niet alleen dit blog niet, maar evenmin jullie allen missen, ongeacht of dit wederkerig is of niet. (Sans rancune als het voor sommigen niet zo mocht zijn.)

Laten wij allen blijven bijdragen aan dit geweldige blog, ieder op zijn eigen manier, dus ook ik: op de mijne, zoals nu voorgesteld.

Door:
Theresa Geissler

(in overleg met en met instemming van webmaster E.J. Bron)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

219 reacties op Mededeling van Theresa Geissler

  1. alwine kerkhof zegt:

    Theresa, ik ben hier een tijdje geleden ook weg gegaan om bepaalde mensen, nee ga geen namen noemen, begint het gedonder weer van voren af aan, niet om jou, dat wil ik wel even zeggen. Maar ben weer terug gekomen omdat ik dit ook een fijn blog vind.
    Sommige mensen blijven kleuters, en ik erger me daar mateloos aan. Op de man of vrouw hun frustraties uitspelen, wat niets meer met het bericht heeft te maken.

    Geliked door 3 people

  2. T.Troubadour zegt:

    Jammer dat dit nodig is.

    Geliked door 1 persoon

    • d.g.m.holland zegt:

      DIT IS NIET NODIG !!!
      Theresa heeft net als ieder ander recht op vrije meningsuiting en mag kritek uitoefenen zoveel ze wil. Sommigen vinden dat gezeik, maar dat is dan hun schrale mening.
      Beste mensen, stoor je daar toch allemaal niet aan.
      Als we allen maar één ding als hoofdzaak blijven zien…
      WEG met die haatzaaiende islam.

      Theresa, Al ben ik het soms niet eens, Jouw mening blijf ik toch graag horen.

      Geliked door 3 people

  3. Eva110 zegt:

    Jammer dat u dit zo voelt, maar ik wil mijn dank en waardering uitspreken voor het vele werk dat u voor deze site verzet.

    Geliked door 3 people

  4. spoorinmiddelsbijster zegt:

    Theresa ik heb respect voor je besluit en vooral ook voor je zelfkennis en (bijna pijnlijke) eerlijkheid. Zelf vraag ik me af of je jezelf niet te kritisch beoordeelt. Ik ben blij te lezen dat je wel betrokken blijft bij mijnheer Bron zijn site. Mijn ervaring: ik vind de artikelen die je schrijft en/of vertaalt meestal zeer de moeite waard evenals je commentaren. Maar nogmaals respect voor je denk ik wijze besluit!

    Geliked door 4 people

  5. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    Ik vertrek hier níet, blijf mij bezighouden met vertalingen en, zo mogelijk, eigen bijdragen, maar onthoud mij verder van het geven van comments.

    Mag ik zeggen dat je dat hooguit 2 weken volhoudt? Ik ken je nog niet zo lang maar dat is mijn conclusie n.a.v de relatief korte tijd dat ik je hier meemaak/heb meegemaakt.
    Als reageerders zullen reageren op een artikel van je zoals op artikelen van Ronald Dunki (Rusland en Poetin) denk ik dat je je toch niet zult onthouden van comments.
    Zou ook geen punt hoeven zijn zolang er maar geen venijn in zit.

    Geliked door 4 people

    • paulzwueste zegt:

      Ik dacht precies hetzelfde.
      Gewoon wat gezelliger schrijven.
      Kan jou het schelen.
      Jij hoeft die verantwoordelijkheid niet te dragen voor die mening van de ander.
      En je weet dat Poetin tòch dé grote man is, ook al is het maar ’n klein manneke
      waarmee we Rusland ècht zouden kunnen benaderen.
      En die Russen hè, als ze je eenmaal mogen, zijn het echte vrienden….
      Zelfs Netanyahu en Afshan Ellian zijn bevriend met Poetin op basis van respect.
      Ik ben dat ook omdat hij elk jaar met Kerstmis ’n fles wodka opstuurt en we samen wel eens Incognito naar de Efteling zijn geweest, meer niet.
      Zo zie je maar.
      Gewoon door gaan.

      Geliked door 1 persoon

  6. Taljaard zegt:

    @Trees
    Had wat mij betreft niet gehoeven.
    Ook wij verschillen op sommige punten van mening, maar vind dat helemaal niet erg en ga daar ook niet over doorzagen. Niet alleen met jou trouwens.
    Maar ik respecteer jouw beslissing.

    Geliked door 3 people

    • fleckie zegt:

      Verschil van mening mag best, men kan er altijd iets van leren, en…waarderen dat diegene durft eigen mening ten beste te geven,,,( als men diegene denkt te mogen corrigeren, blijkt ‘corrector zijn eigen mening opde voorgrond te willen stellen.?

      Like

  7. VarAway zegt:

    Mevrouw Theresa, u maakt zich zorgen om NIETS.
    Ga lekker door met uw vertalingen en stukjes.
    Ik vind dat reaguurders zich niet moeten verlagen door op de man/vrouw te spelen.
    Laten we een beetje niveau houden hier.
    Als je dat gekrakeel en haantjes gedrag zo leest op DDS, dan hoeft het van mij niet meer.
    Jammer.
    Fijne Pinksterdagen aan U ALLEN.

    Geliked door 4 people

    • paulzwueste zegt:

      God ja, het is het feest van de totale verlichting…!
      De Goddelijke Geest die indaalt in de mens.
      Nou mooier kan je het niet hebben.
      Daar kan die totaal verrotte islam niet tegen op!

      Like

      • BertG. zegt:

        Als de winkels maar open zijn. Anders kan ik geen bier halen.
        Dan vind ik verder alles wel best waar iemand mee bezig is, ergens om.
        Maar val mij er niet mee lastig.

        Geliked door 1 persoon

      • paulzwueste zegt:

        Bert.
        Sta je daar mooi voor lul voor de ingang met je karretje.
        Het enige dat je dan nog kan doen is de islamitische “nachtwinkel”.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Bovendien hebben wij hier de Carrefour-Expresswinkel.
        Die is open op Blauwe Maandag, Verloren Dinsdag, Aswoensdag, Witte Donderdag, Goede Vrijdag, Paaszaterdag en Palmzondag.
        Maar wel voor het zingen de winkel uit.

        Like

  8. Aegolius cs zegt:

    Dank voor uw stap en begrijp uw overwegende gevoelens, mede vanuit mijn vorige en ik ben gebleven!

    Geliked door 1 persoon

  9. BertG. zegt:

    We gaan het mee maken.

    Blijf gewoon niet zo eeuwig lang ergens over door zeiken.
    Probeer geen mensen te corrigeren omdat jij iets anders vind.
    Dan was er helemaal niets aan de hand geweest.
    Je heb er toch echt zelf een zooitje van gemaakt met je gezeik.
    Maar als ik het allemaal zo lees, is het kwartje gevallen.
    Het heb even geduurd. Maar als jij dat zo wil oplossen, mij best.
    Je kan ook zeggen, ik hou heb met zeiken en doe me best om het een beetje gezellig te houden hier.

    Geliked door 3 people

  10. Statler & Waldorf zegt:

    C’est le ton qui fait la musique.

    Geliked door 2 people

    • paulzwueste zegt:

      Dat is het eigenlijk helemaal.
      Dat zeggen de Fransen ook altijd.
      Ga jij maar lekker in je ton muziek faiten.
      Het is niet om aan te horen….

      Geliked door 1 persoon

      • delamontagne zegt:

        Zo heeft m’n vrouw eens het NL-gezegde :”Leven als een God in Frankrijk”, letterlijk in het ?Frans vertaald voor Franse kennissen.
        Ze keken ons aan alsof % $^&, we gestoord waren.
        ( Ja, ze praten nog wel met ons………….! )

        Geliked door 1 persoon

  11. Sabeltant zegt:

    Soms moet je de wereld nemen zoals hij is met alle onhebbelijkheden, tekortkomingen en missopvattingen. Het is geen schande als je dit eens “vergeet” en jezelf laat inpakken.
    Iedereen maakt wel eens een vergissing in andermans ogen, is het niet bij het reageren dan wel bij het (correct) lezen.
    Ik zou mij er niet druk over maken. Een goede maaltijd met een lekkere fles wijn doet veel vergeten.
    En dan begin je gewoon opnieuw, alsof er niets gebeurd is. Heil Theresa!

    Geliked door 5 people

  12. Lars024 zegt:

    Getuigt van sterkte deze mededeling, en goed te begrijpen. Ik ben al heel blij dat deze pagina -die in een grote behoefte voorziet- blijft bestaan.

    We hebben elkaar nu en dadelijk meer nodig dan ooit tevoren. De info via EJ Bron wordt veel gedeeld, en gewaardeerd! Laat dat ook eens gezegd zijn.

    Een fijn weekend aan allen 😉

    Geliked door 4 people

  13. jantjeuitnl zegt:

    Beste Theresa,
    Blijf toch ook lekker reaguren. Als je niet tegen geschreven lettertjes kan dan verlaag je je tot het niveau van een bepaalde ‘vredelievende’ geloofsrichting, die slecht tegen tekeningetjes van een bepaalde ‘vredelievende’ persoon, die zij persoonsverheerlijken (hetgeen door God verboden is), kunnen.
    Hopelijk is dit een aanmoediging om lekker door te reaguren.
    Ik ga je wel missen.

    Geliked door 2 people

  14. Perfide Albion zegt:

    Laten we hier afspreken dat we hier stevig debatteren maar daarna is het “we agree to disagree”,

    En nooit vergeten. Het geschrevene – zeker op internet- lijkt altijd harder aan te komen dan in het echt. Je mist de lichaamstaal van de gesprekspartner en het is vele malen makkelijker om zo hier en daar een belediging neer te pennen. Iets wat je in het “normale” leven nooit zou zeggen tegen een ander (wel denken) doe je op internet veel makkelijker.

    Laten we hier een beetje lief voor elkaar zijn. Niet op de inhoud maar op elkaar. We hebben zo al vijanden genoeg…

    Geliked door 7 people

    • paulzwueste zegt:

      Nou.
      Dit vind ik persoonlijk nog de allerbeste reactie op de brief van Theresa.
      Het geschrevene komt altijd zo direct over.
      De met de hand geschreven brief was totaal anders.
      Niet dat de inhoud niet confronterend of zelfs kwetsend kon zijn, maar het was
      eerlijk, oprecht en zo de mens zèlf achter de boodschap.
      Dat missen wij hier.
      Dat kan niet anders.
      Maar er is een speciaal zintuig om elkaar toch te begrijpen.

      Like

  15. Peter zegt:

    Jammer dat je stopt met commentaar te geven. Ik heb 1 keer commentaar geven op jouw commentaar omdat het trikkerde , dacht netjes. Ik lees je reacties graag ben het niet altijd met je eens, maar dat hoeft ook niet. We moeten zogenaamd allemaal gelijk zijn, maar onze gedachten en gevoelens kunnen ze gelukkig niet gelijkschakelen. Fijn dat je nog wel stukken blijft vertalen en schrijven Groetjes

    Geliked door 4 people

  16. Oeps48 zegt:

    Dames en Heren.

    Ik kan me heel goed voorstellen, dat Theresa Geissler tot dit besluit is gekomen. De kritiek, die sommigen hier uiten en vooral de wijze waarop, kan soms heel hard aankomen. Zelfs, al zou je beschikken over een olifantshuid, dan is het zo nu en dan toch nog wel even slikken. Ik heb respect voor haar zelfkennis en de wijze, waarop zij die hier uit. Het verheugt mij, dat zij niet de handdoek in de ring gooit, maar toch haar bijdrage wil blijven leveren, zij het op een ietwat aangepaste wijze. Dit getuigt niet alleen van een sterke persoonlijkheid, maar ook van wijsheid.

    Ik zou iedereen hier willen aanraden, om een beetje te dimmen. Ga niet meteen op de persoon in kwestie spelen. Daar bereik je helemaal niets mee. Je maakt er meer me kapot, dan je lief is. Daarmee help je deze site om zeep. Ieder heeft het recht op zijn/haar eigen mening. Ook al is deze mening je niet welgevallig, onjuist, afwijkend, of wat dan ook. De vrijheid op je eigen mening, dat is toch namelijk één van de rechten, waar wij allemaal voor staan, nietwaar. Discussiëren is alleen maar zinvol. als we elkaars mening respecteren. Bedenk, dat niemand alle wijsheid in pacht heeft. Misschien kunnen we van de mening van een ander iets opsteken. Een grapje maken, moet kunnen. Maar pesten is, volgens mij, uit den boze !!! Laten we het a.u.b. met z’n allen een beetje leuk houden hier.

    Geliked door 5 people

    • paulzwueste zegt:

      Oeps.
      Ga nou niet iedereen aanraden.
      Dat laatste woord mist maar een letter, en voordat je het weet zit je er mee.
      Dat weet je.
      Zodus, we gaan ons niet gedwongen voelen ons in te houden want daar krijg je weer je jeugdpuistjes van terug, maar probeer je te realiseren hoe je boodschap bij die ander aan zal komen.
      Dat is de enige manier om die ander NIET of juist wèl te beschadigen.
      Zo.
      Het respecteren van de ander zit hier in verweven en als je echt wat te zeggen hebt doe het dan, want daardoor is deze site juist zo waardevol.
      Juist omdat je de ander hier kunt bereiken.
      En deze site daarvoor de meest en enige site is die dit op een warme en echt menselijke manier mogelijk maakt.
      Samen met de juiste mensen als gesprekspartner.

      En Oeps, daar hoor jij zéker bij…

      Like

    • BertG. zegt:

      Wie een storm zaait, zal een orkaan oogsten.
      En ik ga er zonder meer van uit dat jij je ook niet laat behandelen als een kleuter die even gecorrigeerd moet worden door je terecht te wijzen over jouw mening.
      Dat is heel iets anders dan het hebben van kritiek.

      Geliked door 2 people

  17. Ronald Leibbrand zegt:

    Ik lees alleen de artikelen. Uitstekend!
    Lees géén commentaren. Nutteloos.
    Oh ja, dit is mijn echte naam, want ik ben niet zo een lafaard die zich achter een pseudo verschuilt!

    Like

    • Statler & Waldorf zegt:

      Aha, kijk aan, een stoere man.
      Maar schijnbaar niet op de hoogte van het feit dat het Internet NOOIT iets vergeet.
      Dat het internet jouw bericht/mening/gevoel voor altijd opslaat en je snoeihard daarmee om je oren kan slaan over 5, 10, 20 of 30 jaar.
      Jouw (toekomstige)werkgever, je man of je vrouw, je vriend of je vriendin of noem maar op.
      Dat is het resultaat van onder je eigen naam je mening ventileren.
      Een pseudo is niet laf, een pseudo is verstandig.

      Geliked door 4 people

      • paulzwueste zegt:

        Nou dat valt me nou echt tegen van S&W.
        Ik heb al die bonnetjes ijverig gespaard en dacht op ’n goeie dag als ik met pensioen ga wissel ik ze in, en neem ik de directie over.
        Maar neen, het zal weer niet lukken.
        Maar waar waren we ook weer.
        ’s Kijken, enen zekeren Leibbrand zegt: “hij is geen lafaard”.
        Maar waarom schrijft Leibbrand dan géén reacties?
        Interessante naam overigens.

        Ik stel me zo voor dat je ’n kameraad van de VU tegen komt in de Kalverstraat die je toeroept: “Hallo beste kerel heb jij het laatste boek van Leibbrand al…?”
        Nou daar ga je dan, jij hebt dat boekje nog niet.
        Daar sta je dan beschaamd, en het enige dat je nog kan bedenken is ja maar ik wist niet dat hij ook ècht Leibbrand heette.
        Want dan….

        Zo gaat dat dus….

        Geliked door 2 people

      • delamontagne zegt:

        Nou ja, 30 -40 jaar bewaren. Zal me een r… zijn.
        Ben al op leeftijd dus dat maakt voor mij niet zoveel uit.
        Mijn pseudo heeft met m,n oorspronkelijke naam te maken, maar dat hoeft natuurlijk niet iedereen te weten.
        Oh wacht dat …………..

        Geliked door 2 people

    • Sabeltant zegt:

      Maar…. gaat u de reacties op uw reactie nu wel lezen?

      Geliked door 2 people

    • I.K. Bennurklaarmee zegt:

      Commentaren zijn juist niet nutteloos; je moet gewoon alleen de nuttige lezen.

      Nu gaat paulzwueste zeggen: “Dat heeft ie van mij!”

      En dan wordt het helaas weer niet gelezen.

      Geliked door 1 persoon

    • Trucker zegt:

      Ronald Leibbrand zegt:19 mei 2018 om 17:08

      “…Oh ja, dit is mijn echte naam, want ik ben niet zo een lafaard die zich achter een pseudo verschuilt!…”

      Kijk sé wat een wijsheid volgens deze persoon… als we zijn mening ombuigen in www taal is het dat 90% van de mensen die op het www gaan dus een lafaard is, want meer als driekwart heeft een nickname.
      Ik heb in mijn kennissenkring een paar mensen die je echt allesbehalve lafaard kan heten en toch denken ze geen seconde om hun hun echte naam prijs te geven op het www op fora of blogs.
      ZEIK ergens anders dus.

      Like

    • Trucker zegt:

      @ paulzwueste zegt(*):19 mei 2018 om 18:14

      (*) altijd veel en heel vaak sarcastisch en cynisch in één zin, il faut le faire zegt de Fransman ,-)

      tien op tien 🙂

      Geliked door 1 persoon

      • delamontagne zegt:

        il fait des choses !, zul je bedoelen ?

        Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        @ delamontagne zegt:20 mei 2018 om 15:23

        “il fait des choses !, zul je bedoelen ?”

        euh niks mis mee met “il faut le faire” dat is een gezegde in Vlaanderen dat wel eens meer gebruikt wordt door personen die beide landstalen meester zijn, of het klopt ja dan niet (is nog thans grammaticaal juist) is van ondergeschikt belang het is een gezegde 😉

        Geliked door 1 persoon

      • paulzwueste zegt:

        Inderdaad.

        Like

    • Sjun Demartelaere zegt:

      U komt mij voor als iemand die met enig leedvermaak een knuppel in het hoenderhok gooit.

      Geliked door 2 people

    • Harry zegt:

      Het scheelt ook nog Leibbrand , of je alleen wat leest ofdat je hier af en toe pittige commentaren schrijft tegen de moordende islam en die verdomde corrupte overheid .
      Maar daarvan hoeven we zeker van jou niks te verwachten ?
      Jij leest en zwijgt .
      Je goed recht .

      Maar het is ons goed recht om , als je op dat front wat actiever bent , zeg ik voorzichtig ,
      om anoniem te blijven .
      Zeker als je in het dagelijks leven ook “nogal in de weer bent ” .
      Anders ben de niet dapper , maar gewoon oerstom !

      Alleen de artikelen lezen is prima , hoor .
      Maar sommigen willen wel eens even stoom afblazen .

      Maar wat doe je als de pleuris hier uitbreekt ?
      Je kijkt van achter het raam .
      En je zwijgt ?

      Geliked door 2 people

      • Harry zegt:

        En dan kun je altijd nog zeggen , als je als toeschouwer je staat te vermaken tijdens de veldslagen buiten : verrék , dáár heb ik over gelézen .

        Geloof nooit dat jij een orde voor dapperheid zal krijgen .

        Geliked door 2 people

      • BertG. zegt:

        Het is beter als andere zo min mogelijk van je weten privé.
        Zo als je achternaam of je locatie.
        Het kan altijd tegen je gebruikt worden op een onverwacht moment, waar de gevolgen dan niet te overzien van zijn.

        Geliked door 2 people

      • spoorinmiddelsbijster zegt:

        Het zijn nogal wat aannames die u maakt ten aanzien van de moed van Leibband. Wat ik nu echt heel interessant vind en graag zou weten is wat we voor heldendaden van u mogen verwachten ‘als de pleuris uitbreekt’.

        Like

    • Elisah zegt:

      Het is niet laf, maar verstandig!

      Like

      • fleckie zegt:

        ‘LEIBBRAND’ is waarschijnlijk,een ‘spotnaam.,krenkende naam’ ( wel een naam die LIJFELIJKE PIJN’ aangeeft!!…Uit de tijd,van Napoleon, toen iedereen een achternaam moest ‘kunnen aantonen’!! Of werd ‘aangemeten’!

        Geliked door 1 persoon

  18. Joannes den Hollander zegt:

    Wat ons gezamenlijk bindt is de eendracht als het gaat om het verdrijven van de tirannie veroorzaakt door ongewenst kolonisten en zij dit dit mogelijk maakten.
    Al het overige is van ondergeschikt belang.

    Pugna pro Patria

    Geliked door 3 people

  19. spoorinmiddelsbijster zegt:

    @ BertG 16.51 uur. Ik had een reaktie verwacht maar zeker niet deze. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit wel humor vind.

    Geliked door 1 persoon

  20. Henk der Niederlander zegt:

    Heel jammer Theresa dat we je eigen mening niet meer zullen kunnen lezen maar so it.
    In ieder geval heel erg fijn dat je wel blijft vertalen.
    Jammer ook dat dingen zo kunnen escaleren en zeker met gelijkgestemden.
    Maar toch vriendelijke groet van mij.

    Geliked door 2 people

  21. Trucker zegt:

    De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het jammer vind dat je geen comments meer gaat pennen, ik heb nooit problemen gehad met je inbreng en als je anders dacht over iets (twee thema’s zeer zeker) kon ik daar geen reden tot onenigheid in zoeken.
    Ik sta achter het motto “verschil van mening moet er zijn’ dacht ieder hetzelfde leefden we in een 100% 1984 maatschappij
    Weet niet meer precies hoelang ik op deze blog vertoef 4 of vijf jaar peins ik, van in het prille begin was er éne die constant op mijn huid zat als een vlieg op de stroop..
    Het heeft lang geduurd tot ik besloot om deze reageerder te negeren, voor mij moeilijk want ben iemand meer van daden dan het woord maar soms neem je beslissingen die ingegeven zijn door (wat ik net in een andere topic geschreven heb) “het doel heiligt de middelen”.
    NEGEREN is het toverwoord.
    Als het zover komt dat er (prima) reageerders/sters wegblijven omdat je daar om de één of andere reden een aanleiding toe geeft, dan is het de eer aan jezelf houden en kappen ermee met steeds dezelfde retoriek die aanleiding heeft tot ruzie of geen inbreng (meer) plaatsen.
    Tot slot de wijste houd zijn mond (zal wel een oude Vlaamse spreuk zijn).

    Geliked door 1 persoon

  22. droevige mof zegt:

    (Deze tekst is te ingewikkeld, alleen mevrouw Geissler zou het in goed Nederlands kunnen vertalen.)

    Liebe Frau Geissler,
    Ihre wort- und sinngetreuen Übersetzungen sind ein Meisterstück. Sie fühlen sich in die Autoren ein und übertragen mit der Sprache auch den kulturellen Kontext in unser Nachbarland. Damit leisten Sie einen wichtigen Beitrag zur Verständigung indem Sie unseren Nachbarn nahebringen, dass es Deutsche gibt, die eine andere Politik wollen und deren Gedanken auch in den Niederlanden und Belgien von Wert sein können.
    Ich freue mich, dass Sie weitermachen.

    Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      Beste Geissler,
      Haar woordgetrouwe en trouwe vertalingen zijn een meesterwerk. Ze voelen zich geïnspireerd door de auteurs en gebruiken de taal om de culturele context over te brengen naar ons buurland. Op deze manier levert u een belangrijke bijdrage aan het begrip door onze buren te vertellen dat er Duitsers zijn die een ander beleid willen en waarvan de gedachten ook van waarde kunnen zijn in Nederland en België.
      Ik ben blij dat je doorgaat.

      Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        En Bert, klopt het een beetje.
        Zo van google translate afgehaald.

        Geliked door 1 persoon

      • E.J. Bron zegt:

        Google translate wordt steeds beter, maar mist de finesses. De grote lijn is oké.

        Like

      • Duchesne zegt:

        Ik ben het niet altijd met haar eens geweest, maar ik sluit me hierbij aan. Opmerking; het Dunki stuk uit drie delen was tenenkrommend, maar aan de andere kant rete leerzaam door de complete tegenstelling in alles qua denken. Bij mij werd duidelijk hoe ver het denken uit elkaar ligt en hoe klein de kans dat er ooit nog constructief met elkaar gepraat kan worden. Goud waard maar anders dan qua inhoud.
        Niet stoppen maar doorgaan en juist door met iets anders te komen dan de doorsnee toon qua berichtgeving heb je een meerwaarde toegevoegd. en meningen die verschillen maken vooruitgang mogelijk….

        Je bent uitgenodigd voor discussie als je wit…

        Groet Duchesne

        O ja, dat je de site van Bron schade zou toebrengen, wat heb jij gegeten?
        Gewoon doorgaan en op tijd koffie. Groetjes nogmaals.

        Geliked door 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Goed zeg!
      Dat al die hoofdletters op de juiste plek staan.

      Like

  23. Henk.V zegt:

    Er zaten interessante, veelzeggende passages in deze ontboezeming.
    In discussies die dreigen met enige regelmaat te ontsporen. kunnen blijvende verbeteringen tot stand komen wanneer iedereen die bij de ontsporingen was betrokken zich voldoende zelfkennis eigen maakt . Wanneer dat zelfonderzoek dan bepaalde manco’s in de reactiepatronen aan het licht brengt, dan zou men kunnen overwegen om die grondig bij zichzelf aan te pakken..
    Dit blog berust op team-besef, waarbij onze achtergrond niet van belang is.
    Het is misschien ten overvloede wat ik nu zeg, maar dit blog dient niet om ons op enigerlei wijze persoonlijk nadrukkelijk te presenteren!. Het gaat niet om ons,om onze belangrijkheid of om een bepaalde rangorde in belangrijkheid hier.
    Onze taak is eenvoudigweg SAMEN informatie te verstrekken die broodnodig is voor de gezondmaking van het politieke denken in ons land.

    Geliked door 4 people

  24. tinekevanschagen zegt:

    @Theresa

    Na een aantal maal jou mededeling gelezen en overgelezen te hebben,wil ik graag reageren.
    Allereerst ,respecteer ik jouw beslissing.
    .
    Wie de draadjes en reacties gevolgd hebben,konden op hun klompen aanvoelen,dat dit vandaag of morgen zou gaan escaleren.

    Je was aan het spartelen hier de laatste tijd,om je staande te houden,je reacties werden ellenlange epistels’ En je moest en zou je gelijk halen,van proloog tot epiloog.Het werd pijnlijk om te zien.

    Zoals ik in de mailwisseling met onze webmaster aangaf vanmorgen, zie ik zeker ook jouw pijn.
    Wanneer je een klein beetje tussen de regels door kunt
    lezen,is dat niet zo moeilijk.

    Soms is het goed om even uit de situatie te stappen,
    Dat geeft weer ruimte in het hoofd en denken.

    Als je over een poosje weer instapt,sluit iedereen je weer in het hart.
    Dat weet ik zeker!
    En dan beginnen we weer met een schone lei.

    Voor mij geld dan ook vanaf nu: Sans rancune!
    Sterkte,
    Tineke

    Geliked door 5 people

    • Erik zegt:

      Tineke heeft een scherp annalitisch vermogen, ik constateerde het zelfde.
      Het was als een rode lap voor Theresa en zoveel rode lappen kan geen mens aan.
      Ook BertG heeft gelijk met “Wie storm zaait zal een orkaan oogsten” .

      Theresa, blij dat je blijft schrijven en laat je voorlopig even niet op de kast jagen.
      Elke schrijver zou niet de recensies maar de inhoud van zijn werk voorop moeten stellen.
      Ik adviseer je dan ook om even geen reacties op je toekomstige werk te lezen.
      Geloof me over een tijdje ben je er vast weer klaar voor en zie je dat je weer wat geleerd hebt, aan zelf reflectie heb je zeker geen gebrek.

      Sterkte en veel plezier met het volgende stuk.

      Groet uit de Bron

      Like

  25. roel zegt:

    ikvond het altijd geweldig u stukjes te lezen en ben het helemaal met johhannes eens als het gaat om de eendracht en hetverdrijven van de tiranie ga asjeblieft door met je stukjes

    Geliked door 3 people

  26. Jade zegt:

    Beste Theresa, blijf gewoon jezelf, verander niets, en
    negeer de mensen waar je niet mee overweg kunt.
    Als je stopt met reaguren doet dat afbreuk aan de site.

    Geliked door 3 people

  27. FerdinanadK zegt:

    Mevr. Geisler, ga aub door op de oude voet.

    Geliked door 3 people

  28. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    Ik heb TTW gemaild dat ze niet zo gek moet en gewoon moet terugkomen. Maar ze geeft niet thuis. 😯 Zou niet thuis zijn?
    Misschien is ze aardbeitjes aan het plukken samen met de webmaster. 😛

    Like

  29. Eric zegt:

    Ik vind dit niet nodig. Hoewel ik met Theresa van mening verschilde moet het mogelijk zijn om dat op een beschaafde, geargumenteerde wijze te doen. Wat me tegen de borst stuitte waren niet Theresa’s comments, wel die van Dunki. Deze heer weigerde op argumenten tegenargumenten te geven, weerlegde je hem dan volgde er meestal geen reactie want daarvoor voelde hij zich als ex-bankier te goed. Nee, liever anderen die het niet met hem eens waren verwijten dat ze geen knip voor de neus waard waren. Dit soort uitlatingen vind ik dus niet beschaafd en het is daarover dat ik me geërgerd heb. Niet over Theresa’s meningen dus, wel over de minachting die een bepaald iemand voor allen die het niet met hem eens waren systematisch aan de dag legde.

    Geliked door 1 persoon

  30. hendrikush zegt:

    Schelden doet geen pijn zeiden bij mij thuis.
    Eelt op je ziel is de genezing.

    Like

  31. leefbarbaar zegt:

    Iemand, die bereid is om ook de straat op te gaan indien onze vrijheid in het gedrang komt, verdient altijd het respect van de leefbarbaren. Op een dag ontmoeten we elkaar, tot ziens dus.

    Geliked door 1 persoon

  32. boorzalf zegt:

    Als U stop met schrijven bent U ook gestopt met denken.
    Denken over het leven en vooral over je zelf.
    Als U niet meer schrijft, dan bent U dood.
    Gelukkig, U schrijf nog steeds.
    Zo weinig kan U al gelukkig maken.
    Als U nu geen pen en toetsenbord bezat
    hoe zou dan dit versje op de site geraken.

    Theresa, bij deze fijne pinksterdagen.

    Geliked door 1 persoon

  33. D.DAY zegt:

    Theresa, doorgaan! Vanwege je hoge kwaliteit (zowel je eigen stukken als je vertalingen) zou het een gemis zijn als je was gestopt.

    Geliked door 1 persoon

  34. Republikein zegt:

    Morgen is het Pinksteren, wie weet de betekenis, en dat het al 2 dagen bewolkt is, en nu gaat de zon schijnen, zit ik in pyjama.

    Geliked door 1 persoon

  35. Haksteeg Anton zegt:

    Theresa ik vind het jammer dat je die beslissing neemt wat ook al was ik het wel een niet met je eens las ik je commentaar wel en dacht er over na en soms gaf ik commentaar. Ook ik ben rechtlijnig en heb meestal overtuigingen die ik al jaren heb en waarover door mij althans is nagedacht. Blijf doen wat je deed het geeft bloed aan deze site en schud soms mensen wakker er zijn geen vergelijkbare sites zoals deze en ook bij een verscvhil van mening of een ander inzicht houdt het wat mij betreft de bloedstroom gaande. We hebben je nodig. Dank je voor alles.

    Geliked door 1 persoon

  36. Elisah zegt:

    Ik snap het wel Theresa, wij zijn elkaar nooit in de haren gevlogen, maar het geeft veel ergernis als er vaker vervelende reacties zijn.
    Succes met schrijven.

    Like

  37. boorzalf zegt:

    Ik denk dat we de discussie maar moeten sluiten , Theresa blijft wie ze is, en dat is haar goed recht waar het allemaal om draait is tegen de islam. En voor Israël. Zo denk ik er over.

    Geliked door 1 persoon

  38. koosv8 zegt:

    Laten we iedereen die op deze site van de hr. Bron zijn hart lucht of de stukken leest geen afzeik site maken. Ik denk dat het gros de zelfde mening heeft in grote lijnen, kritiek is dan toch niet meteen dat men wars is van alles wat iemand schrijft. Weet u hoeveel tegenwind Hans Janmaat toentertijd had en Pim Fortuyn, en nu Wilders. Houd vol, met waar u goed in bent.

    Geliked door 2 people

  39. Blaffertje zegt:

    Theresa maak van je hart geen moordkuil en blijf schrijven.
    Zwijgen is geen optie.

    Geliked door 1 persoon

  40. Daan Kranenburg zegt:

    Ik vind de blog van E.J, Bron de beste site die we ons maar denken kunnen. De (vertaalde) artikelen met commentaar informeren je wat er echt in deze wereld gebeurd, Met je eigen rationele verstand en kennis interpreteer je wat voor jezelf en leefomgeving van belang is of een gevaar gaat vormen. Deze site zie ik dan ook niet als een discussieblog, maar om soms een feitelijke en rationele bijdrage als reactie op een artikel af te geven. Neem helaas waar dat het bij de meeste reacties hier het slechts gaat om met je schuilnaam maar wat gebazel op die pc te typen zonder inhoudelijk op het artikel in te gaan. Hoop dat E.J. Bron met mede schrijvers/vertalers hier echter toch nog lang mee door willen blijven gaan. vriendelijke groet met de complimenten van Daan Kranenburg.(eigen naam).

    Geliked door 1 persoon

  41. Weethetwel zegt:

    Beste Theresa,
    Als je deze film over Poetin hebt gezien

    en tot je eigen verbazing een beetje van hem bent gaan houden dan zou ik het graag van je horen. Soms is reageren toch wel goed.

    Geliked door 1 persoon

  42. a s n den haan zegt:

    Uw artikelen en commentaren heb ik altijd zeer gewaardeerd en hoop er verder nog van te genieten. Laat zeurkousen maar zeuren. De beslissing is aan u.

    Geliked door 2 people

  43. Marijke zegt:

    Gelukkig dat je blijft Theresa! We hebben allemaal vrijheid van meningsuiting. Ik laat niet vaak een reactie hier achter, maar lees regelmatig mee. De ontwikkelingen in Europa zijn op zijn minst zorgelijk te noemen en tja, daar worden we niet vrolijk van.

    Geliked door 3 people

  44. Cobbie verhoek zegt:

    Jammer dat u weg gaat vond altijd wel leuk wat u erop zette maar ja als het moet dan maar eh 🇮🇱🇮🇱

    Geliked door 1 persoon

  45. Wim zegt:

    Ik heb eerlijk gezegd nooit iets gemerkt van zogenaamde ontsporingen van Theresa. Nou heb ik ook geen tijd om altijd alles te lezen, dus misschien heb ik een en ander gemist, maar van wat ik gelezen heb, krijg ik eerder de indruk dat de problemen bij anderen liggen, dáár kwamen steeds de onaangename, tegen de persoon gerichte, reacties vandaan (die ik dan ook onbegrijpelijk vond). Dus van mij hoeft ze beslist niet op te houden met reageren, dat zou ik jammer vinden.

    Geliked door 2 people

    • BertG. zegt:

      Je hebt het 1 en ander gemist, maar jou indruk is wel dat het altijd aan andere gelegen heeft.
      Dat is dan verdomde knap voor iemand die het niet gevolgd heeft.

      Geliked door 2 people

      • spoorinmiddelsbijster zegt:

        Het is jouW indruk😜

        Like

      • BertG. zegt:

        Blijven we dat houden, Spoor.
        Lettertjes mierenneukerij.
        Nou weten we het wel

        Like

      • Wim zegt:

        Ik zeg alleen dat ik niet alles gevolgd heb, maar van de schermutselingen die ik tegengekomen ben, ja, daar waren het steeds anderen die Theresa op de persoon aanvielen. Maar allicht kun je me een link geven naar die bijdragen van Theresa, waar zoveel kritiek op is. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

        Geliked door 1 persoon

      • E.J. Bron zegt:

        Ik verzoek u dringend om dit onderwerp nu even te laten rusten!

        Webmaster

        Like

  46. Petra DeBoer zegt:

    Ik kan wel stellen dat Theresa met haar theatrale bericht weer bereikt heeft waar ze naar snakt…aandacht. Het spijt me maar ik zal haar reacties absoluut niet missen en de eeuwige strijd tussen haar en enkele anderen al helemaal niet en kan ook zonder haar vertalingen van artikelen.
    Dat er mensen van de site vertrekken vanwege Theresa, zoals ze schrijft, kan ik me heel goed voorstellen maar is het dan nodig dat ze dat op een dramatische en theatrale manier moet melden!!!

    Geliked door 2 people

    • kampersrene zegt:

      Beste Petra nu sta jij volop in de aandacht maar in de negatieve zin

      Geliked door 3 people

      • Petra DeBoer zegt:

        @kampersrene, ik heb geen bericht geschreven zoals Theresa wel deed en heb alleen maar gereageerd. Moet nu werkelijk iedereen een bericht schrijven als diegene de site verlaat of niet meer reageert? Zoals Theresa al schrijft zijn er mensen die om haar de site verlaten en dan zouden deze mensen ook een bericht moeten kunnen plaatsen maar daar zien ze schijnbaar van af en verdwijnen stilletjes. Zo zou ik het ook doen en ben geen theatrale tam tam nodig. Het is nu eenmaal een feit dat er steeds weer aanvaringen tussen haar en anderen zijn en dat heb ik regelmatig mee gekregen en die aanvaringen doen de site geen goed maar bezorgen meneer Bron figuurlijk “grijze haren”.

        Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        @ Petra DeBoer zegt:20 mei 2018 om 16:10

        ik vind u ronduit een achterbakse madam, u bent heel leep in wat u pent rond Theresa maar als steeds bij dit soort gedoe komt mijn nekhaar recht.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Heer “Trucker”, mag ik u attenderen op blogregel 4:

        4. Op deze site wordt met open vizier gediscussieerd en er wordt NIET op de man/vrouw gespeeld! Dat recht heeft alleen de webmaster.

        Webmaster

        Like

      • Trucker zegt:

        @ E.J. Bron zegt:20 mei 2018 om 19:25

        Nooit geschoten altijd mis 🙂

        Like

    • spoorinmiddelsbijster zegt:

      Theresa kan het blijkbaar bij sommigen ook echt nooit goed doen! U vindt haar bericht dramatisch en theatraal en zo’n bericht schrijft zij omdat zij snakt naar aandacht…. Gelooft u nu werkelijk dat iemand zo ontzettend eerlijk en kritisch is in haar eigen beoordeling en deze stap zet alleen maar om de aandacht te krijgen waar ze volgens u naar snakt? Ik geloof er helemaal niets van. En die eeuwige strijd tussen Theresa en enkele anderen, zeker ook helemaal Theresa haar ‘schuld’? Ik heb overigens niets van die strijd gemerkt. Net als Wim viel het mij vooral op dat Theresa vaak hele grove opmerkingen te verduren kreeg. En dat op de man/vrouw spelen daar heb ik Theresa eigenlijk nooit zo op betrapt.
      U heeft u het bericht niet helemaal goed gelezen want Theresa gaat gelukkig wel door met het vertalen van artikelen.

      Geliked door 2 people

      • BertG. zegt:

        Je hebt helemaal gelijk.
        Het is allemaal de schuld geweest van Tistochwat, Tineke, Harry en van mij en nog een paar andere. Aanstellers zijn het.
        Dat zijn allemaal zeer onredelijke mensen die gewoon hadden moeten zwijgen en luisteren.

        Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        @spoorinmiddelsbijser, ik heb vele aanvaringen tussen Theresa en anderen hier op de site meegekregen en zoals u hebt gelezen is één en ander in samenspraak met meneer Bron gegaan.

        Ik schreef dat ik zonder haar vertalingen van artikelen kan en dat zegt niks of ik haar bericht wel goed heb gelezen. Dat heb ik namelijk wel maar kan dus zonder haar vertalingen van artikelen want ik beheers de Duitse taal en ben haar niet nodig.

        In elk geval gun ik het meneer Bron dat mensen op de site site blijven en niet weggaan om haar zoals ze zelf schreef.

        Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        Theresa liked in elk geval nog wel reacties. Ik las en citeer Theresa: blijf mij bezighouden met vertalingen en, zo mogelijk, eigen bijdragen, maar onthoud mij verder van het geven van comments. Hoe zit het met het liken van reacties?

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Waarom zou ze dat niet mogen doen?

        Geliked door 1 persoon

      • spoorinmiddelsbijster zegt:

        Een commentaar liken is toch echt heel wat anders dan zelf een comment geven.

        Like

      • BertG. zegt:

        Ze gaat haar gang maar met likes uitdelen.
        Maar aangezien ze zelf gesuggereerd heeft dat sommige mensen dat zouden doen om een bepaald standpunt tegen iemand te verdedigen of een aanval zouden steunen.
        Weet ik even niet hoe ik de likes van haar dan moet opvatten.
        Is het van haar dan wel ineens altijd overtuigend gemeend, of wil ze een standpunt steunen hiermee zonder iets te zeggen.
        Heel kinderachtig allemaal, ik begrijp het.
        Maar ik ben er dan ook nooit over begonnen.

        Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        @Meneer Bron, ik had een vraag en krijg een wedervraag terug maar geen antwoord.

        Het liken van een reactie wil iets zeggen en daarom vroeg me dat af.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Het liken van een reactie is in principe hetzelfde als het liken van een artikel. In dit geval: je vindt het een goed comment.

        Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        @meneer Bron, bedankt voor het antwoord wat ik op zich ook zo zie, ook al weet ik dat er een vorm van manipulatie inzit zoals op facebook want sommige mensen doen werkelijk alles voor een like.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Ik denk niet dat WordPress te manipuleren is wat betreft het geven van “likes”.

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        Nee, WordPress niet 😉

        Like

    • Trucker zegt:

      Hoe lang vertoeft u op deze blog om de maat de te nemen van iemand als Theresa.
      Heeft u al wezenljke bijdragen geleverd ?

      Geliked door 3 people

      • Petra DeBoer zegt:

        @Trucker, domme reactie als u wist wat er allemaal al is voorgevallen en mensen weg willen blijven op de site vanwege Theresa, zoals ze zelf schrijft.

        Geliked door 1 persoon

      • boorzalf zegt:

        U bent een zeer vervelend en arrogant ventje op deze site. En wat zijn Uw bijdrage? Ik kan er niet één vinden.

        Like

      • Trucker zegt:

        Petra DeBoer zegt:20 mei 2018 om 16:38

        “@Trucker, domme reactie als u wist wat er allemaal al is voorgevallen en mensen weg willen blijven op de site vanwege Theresa, zoals ze zelf schrijft.”

        VROUWMENS ik denk dat ik beter dan u ooit kan bevroeden kennis heb over ” …wat er allemaal al is voorgevallen….” op Bron’s blog.
        Als u de slimste van de klas wilt zijn moet u van A tot Z weten, enige kennis daaromtrent ontbreekt bij u maar u doet alsof u van de hoed en de rand weet, NIET dus.

        Like

      • Trucker zegt:

        @ boorzalf zegt:20 mei 2018 om 17:25

        “…U bent een zeer vervelend en arrogant ventje op deze site. En wat zijn Uw bijdrage? Ik kan er niet één vinden….”

        zegt u maar gerust vent zonder dat tjeer achteraan en u zal uw mond niet scheuren.

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @Trucker, ik denk dat alleen meneer Bron in deze het meeste van de hoed en de rand weet en aangezien het bericht van Theresa in overleg en met toestemming van meneer Bron is geplaatst, en hij haar niet tegen gehouden heeft, sta ik achter meneer Bron zodat hij geen bezoekers verliest want daar ging het in de kern om in Theresa haar bericht.

        Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        @ Petra DeBoer zegt:20 mei 2018 om 20:12

        bla bla bla

        … An Christy zangers met een begenadigde stem (helaas veel te vroeg overleden) en die pas na haar dood erkenning kreeg.
        In de song was het blabla zéér mooi, kan ik niet zeggen van wat ik nu lees

        Like

      • Harry zegt:

        Ik weet één ding héél zeker, de slimste van de klas werd nóóit vrachtwagenchauffeur !

        Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        Harry zegt:
        20 mei 2018 om 21:22

        Ik weet één ding héél zeker, de slimste van de klas werd nóóit vrachtwagenchauffeur !

        GODVERDOMSE KL**TZ*K heb je gedaan met zeiken tegen of over mij.

        Like

      • Trucker zegt:

        @ boorzalf (eender waar en wanneer) met je “likes”

        opletten met die tong te diep steken en ze ziet bruin

        Like

      • Wolf zegt:

        @ 1.23 uur 21/ 05 Moet je bij ons eens proberen………. Dat vloeken als een echte rooie PAAP! Dan zijn je PAPEN gaar!

        Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      Helemaal mee eens.

      Geliked door 1 persoon

      • paulzwueste zegt:

        Scherp gezien Trucker!
        Petra is iemand die geen maat kent als het om haar principes en overtuigingen gaat.
        ’n Granieten vrouw.
        Met een albasten boezem natuurlijk.
        Kan niet anders.

        Geliked door 2 people

      • Petra DeBoer zegt:

        @paulzwueste, heb in elk geval begrip voor meneer Bron en diegenen die om Theresa, zoals ze schrijft, de site zouden verlaten. En verder hou ik mijn rug recht en zwalk niet mee met allemaal meningen en voorkeuren.

        Like

    • Wim zegt:

      Dit is nou precies een voorbeeld van wat ik bedoel. Theresa wordt hier op de persoon aangevallen: ze zou theatraal zijn en naar aandacht.snakken. Dat is nu wat je noemt psychologiseren vanuit je leunstoel. Gezien de heisa die hier vanwege haar bijdragen steeds rondom haar persoon gecreëerd wordt, is het logisch dat ze officieel meedeelt dat ze niet langer zal reageren. Dat heeft niets met aandachttrekkerij te maken.

      Geliked door 1 persoon

      • E.J. Bron zegt:

        EN NU KLAAR!!!

        Webmaster

        Geliked door 2 people

      • Petra DeBoer zegt:

        @BertG, linkse kerk muziek van Doe Maar! Bah!

        Like

      • BertG. zegt:

        Hoe krijg je het verzonnen bij een stukje muziek.
        Jeugd idolen zijn dat geweest voor mij.
        Ik heb bijna alle muziek van die gasten.

        Linkse kerk muziek, kom er maar op.

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @BertG, toch is het linkse kerk muziek volgens Ernst Jansz van Doe Maar. In elk geval niet mijn muziek en nooit geweest ook.

        De leden van Doe Maar waren links, lees maar!

        https://www.hpdetijd.nl/2015-11-19/hoe-doe-maar-klein-orkest-en-het-goede-doel-een-muziekrevolutie/

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @BertG, de linkse kerk is inderdaad een nachtmerrie en dit lied ook.

        Like

      • BertG. zegt:

        Petra, nou ben je toch alweer een tijdje behoorlijk redelijk.
        Hoor je een stukje muziek, knapt er meteen weer wat bij jou in je kop.
        Linkse muziek.
        Het zijn toch geen communistische strijdliederen.
        Vermaak….. amusement……ken je die woorden….zal wel niet.

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @BertG, het is en blijft linkse kerk muziek en word door Ernst Jansz van Doe Maar ook onderschreven. Als u wist hoeveel er van dit soort muziek is wat mensen manipuleert om de linkse kerk aan te hangen zou u er ook tegen zijn. Het is gewoon communistisch gedachtegoed wat Doe Maar zong en ook al was het niet de internationale het is en blijft communistisch zoals hun lied “De bom”.

        Als u wel eens naar het Eurovisie songfestival hebt gekeken ziet u ook veel linkse kerk muziek voorbij komen. Muziek is niet alleen vermaak of amusement en zoals u weet had Hitler ook zijn muziek wat hij voor propaganda doeleinden gebruikte. Daarnaast is er muziek waar antisemitisme in voorkomt en noem ik absoluut geen vermaak of amusement. Wie de illusie heeft dat muziek alleen vermaak of amusement is heeft gewoon geen idee. Hoe zit het dan met liederen zoals “By the river of Babylon” van Boney M. wat over de berg Zion gaat? Ook alleen vermaak of amusement??? Nee, dat lied heeft een boodschap en zulke muziek ondersteun ik wel.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Wat ben ik blij dat ik niet zo’n ongelofelijk lastig karakter heb en niet zo ongelofelijk dom ben dat ik halsstarrig blijf volhouden dat er een God bestaat en dat iedereen dat MOET geloven.
        Wel bijzonder irritant om die onzin vaak te moeten lezen.
        Nog iets, alleen ’n GEK veranderd niet van mening, dus kan ik mensen gelijk geven als ze gelijk hebben en complimenteren als ze dat naar mijn mening verdiend hebben.
        Als ik zo’n partner had plakte ik ze achter het behang en sloopte wat steunmuren.
        Mooie begrafenis.

        Geliked door 2 people

      • Petra DeBoer zegt:

        @paulzwueste, projecteer uw eigen tekortkomingen niet op mij.

        Like

      • BertG. zegt:

        Paul, en dan komt ze met Boney M aan.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Paul, die Bobby van Boney M. die woonde hier in mijn woonplaats en kwam altijd naar een jongeren centrum.
        Daar werd ie wel zo in de zeik gezet, en hij werkte gewoon mee.
        Hey Bobby, hoe ging dat dansje van jou ook alweer.
        En daar ging ie dan, rondjes draaien.
        En de rest maar lachen, hij bleef aan de gang. Best wel zielig eigenlijk.

        Geliked door 1 persoon

      • Harry zegt:

        Petra 15.32 ,

        Die zanger van Boney M. zat zwaar aan de drugs .
        Hij sloeg zijn zangeressen soms .
        Lekkere jongen , hoor .
        Heb zijn “reserve zangeres” wel eens een paar keer ontmoet .
        Dat was een Indische .
        Hij was ook niet zo goed in betalen .
        Bovendien is ie nogal pigmentrijk .

        Ach , wat maakt het uit , als ie maar bijbelse teksten zingt , he ?

        Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        @ Petra DeBoer zegt:21 mei 2018 om 15:32

        Wat een gezwets weeral nu is het “..Muziek is niet alleen vermaak of amusement…”
        en wat verder wordt er deze figuur “..zoals u weet had Hitler ook zijn muziek wat hij voor propaganda doeleinden gebruikte…..” bijgehaald uw gelijk te halen.
        Obstinaat is het beste wat ik kan omschrijven in veel van uw euh geschrijf.
        Wil wel even duiden dat ik graag muziek hoor gemaakt door homo’s, ik ben niet voor deze eeh heren maar zal hun niks in de weg leggen en ergo sommigen hebben onvergetelijke muziek gemaakt.
        Misschien beseft u het zelf niet (goed) maar als u die belachelijke retoriek koestert van links in de muziek vergeet u waarschijnlijk het aandeel in de totale showbizscene (Hollywood en co inclusief) die links is en dat graag etaleert.
        U kijkt dus zo goed als geen éne film en op de platendraaier ligt alleen “rechtse muziek” om te beluisteren…
        Ik heb weinig restricties voor film of muziek zelfs indien gemaakt door homo’s linksen of een veroordeelde pedofiel in de US als Roman Polanski.

        Geliked door 1 persoon

      • Republikein zegt:

        Die gasten konden niet zo veel, allemaal bedacht door een slimme Duitser.

        Like

      • Petra DeBoer zegt:

        @BertG, ik kwam met “The rivers of Babylon” van Boney M.
        Leg me dus niks in de mond waar ik niet mee aankwam. Inhoudelijk hebt u niks te melden en dan zou ik als ik u was u maar stil houden. Ik ga hier geen muziek plaatsen wat antisemitisch is of propaganda muziek van Hitler maar dat kunt u vast zelf opzoeken en muziek als alleen vermaak of amusement zien is ongelofelijk dom.

        @Trucker, projecteer uw eigen obstinate gedrag niet op mij, en inderdaad luister ik al vele jaren alleen naar muziek waar geen linkse of extreem rechtse boodschap in zit. Films kijk ik nog maar zeer weinig en die ik heb gezien waren zonder een politieke boodschap.U hebt gelijk dat Hollywood links is en als u zich hebt verdiept in Hollywood dan weet u ook dat de deep state daar veel invloed heeft. Ik hoef geen liedjes zoals “Jij bent welkom” wat over gelukszoekers gaat. Ik ben niet links opgevoed en muziek zoals van Doe Maar prik ik zo doorheen als communistisch. Mooi toch dat duizenden jonge meiden met deze muziek gehersenspoeld zijn en schijnbaar dus ook jongens zoals BertG. Het verklaard in elk geval het één en ander over BertG.

        Like

      • Trucker zegt:

        @ Petra DeBoer zegt:23 mei 2018 om 00:14

        “…Trucker, projecteer uw eigen obstinate gedrag niet op mij…

        waar “projecteer ik “obstinate” (u weet wat obstinaat betekend ?) gedrag naar u, ik schrijf wat ik denk van uw reactie(s) en beantwoord die met argumentatie die voorhanden is that’s all.

        “…en inderdaad luister ik al vele jaren alleen naar muziek waar geen linkse of extreem rechtse boodschap in zit. Films kijk ik nog maar zeer weinig en die ik heb gezien waren zonder een politieke boodschap…”

        Ik vraag me (echt) af hoe u het verschil in een song of tekst maakt als “links of rechts”, het gros van de popmuziek gaat over de basics van de mens zijnde de liefde en alles wat daar om heen zweeft.
        Vroegere jaren ’60 en ’70 waren er de protest songs of liedjes (we kennen allemaal (?) de Bob Dylan’s Joni Mitchel en zelfs de Beatles of ‘Stones) met achter hun nog een hele rits. In de vorige eeuw waren er talloze goede (en minder goede) zangers/zangeressen en kleinkunstenaars die zich op dat pad begaven.
        Boudewijn de Groot luistert u dus nooit naar (beperk me tot één naam uit de Lage landen).

        “…U hebt gelijk dat Hollywood links is en als u zich hebt verdiept in Hollywood dan weet u ook dat de deep state daar veel invloed heeft…”

        Waarom u steeds met dat “deep state” geneuzel afkomt, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat u wishful thinking verwart met realiteit, zo van zie je wel het is allemaal één groot complot CIA, liberals, Clinton (Foundation), Bildenberg, olie enzoverder.

        “… Ik hoef geen liedjes zoals “Jij bent welkom” wat over gelukszoekers gaat…”

        Ik peins dat geen éne reageerder/ster (behalve de trollen en mollen) op deze blog “liedjes“ als dat onding (in elkaar geflanst door linkse multikullers) waardeert of zelfs maar beschouwt als iets dat muziek voorstelt.

        “…Ik ben niet links opgevoed…”.

        Dat zegt niks, er zijn genoeg voorbeelden van voorbeeldig opgevoede jongeren die later ontspoorden, wat denkt u trouwens van de RAF (uit de vorige eeuw), velen van hun kwamen uit “bourgeois” gezinnen dat is een milieu dat je bezwaarlijk links kan heten en toch werden de kinderen later extreem linkse terroristen.

        “…muziek zoals van Doe Maar prik ik zo doorheen als communistisch. Mooi toch dat duizenden jonge meiden met deze muziek gehersenspoeld zijn..”.

        Heeft u iets specifiek tegen de muziek van Doe Maar want het lijkt een beetje (veel) obstinaat geneuzel… heeft u misschien een blauwtje opgelopen met één van de leden uit die band ?

        “…Mooi toch dat duizenden jonge meiden met deze muziek gehersenspoeld zijn..”.

        Och God, die bakvisjes stonden op de eerste rij te drummen om die jongens van Doe Maar te zien en een krabbel te krijgen, bent u wel jong geweest ?

        “…met deze muziek gehersenspoeld zijn en schijnbaar dus ook jongens zoals BertG.
        Het verklaard in elk geval het één en ander over BertG….”

        Madam Petra DeBoer, dat is een knappe … euh analyse van uw hand en verklaard veel (zo niet alles) over het gedrag van Bert op deze blog.
        Hij draaide dag in dag uit Doe Maar (zal daarbij ongetwijfeld de heupbewegingen van Elvis Presley geïmiteerd hebben om indruk te maken op al die jonge meiden) en werd zodanig gehersenspoeld door muziek van Doe Maar dat hij een afkeer kreeg voor het Katholicisme en overtuigend atheist geworden is.

        ‘Il faut le faire’ zegt de Fransman in voorkomend geval 🙂

        Geliked door 1 persoon

      • Petra DeBoer zegt:

        @Trucker, u beschuldigt mij van obstinaat gedrag maar u hebt zelf obstinaat gedrag en dat noem je projecteren. Het gaat in deze om linkse kerk muziek van Doe Maar en dat onderschrijft Ernst Jansz van Doe Maar. U en anderen halen er van alles bij maar het ging erom of de muziek van Doe Maar linkse kerk muziek is. Moeilijk hé, toegeven dat de muziek van Doe Maar linkse kerk muziek is. Dat dit soort muziek velen gehersenspoeld hebben staat buiten kijf en zo ging het ook met de muziek die Hitler gebruikte voor propaganda doeleinden. Ik ben tegen linkse kerk muziek en liedjes zoals “Jij bent welkom” verafschuw ik. Tijdens het afgelopen Eurovisie songfestival was er een bijdrage dat over een immigrant ging en zulk soort liederen hoef ik niet te horen. Het is niet zo dat er alleen in de 70-er jaren protestliederen waren, die zijn er nog steeds. Kijk maar naar rap waar het altijd om protest gaat. Er is net een rel geweest in Duitsland over muziek met antisemitisme. Ja, ik luister goed naar teksten en als er linkse kerk propaganda inzit dan moet ik er niks van hebben. Geld ook voor cabaret zoals de huidige rel rondom Sanne Wallis de Vries. En Boudewijn de Groot zijn muziek heb ik altijd walgelijk gevonden. De andere artiesten die u noemt moet ik ook niet.

        https://nos.nl/artikel/2227839-duitse-artiesten-geven-muziekprijs-terug-om-antisemitisme-bij-rappers.html

        De deep state is geen complot maar helaas de waarheid evenals het Kalergi plan. Trump is bezig die deep state op te rollen en dat zou hij niet doen als er geen deep state zou zijn. Kijk eens wat verder dan uw neus lang is zou ik zeggen want daar zitten neoconservatieven in. Oorlog ophitsers zoals John McCain, Hillary Clinton, George Soros e.v.a.

        Zoals ik al schreef ben ik niet links opgevoed en heb ook nooit een uitstapje gemaakt naar links. Ik ben een christen en moet dus niks van de rooien hebben, niet van hun muziek, hun cabaret, films, propaganda enz. Als je naar muziek luistert hoor je de tekst en dan kun je snel genoeg uitmaken of er een politieke boodschap inzit. Ik begrijp dan ook niet waarom mensen naar voorstellingen gaan van Youp van het Hek of die malloot van een Freek de Jonge die het ANC in Zuid-Afrika ondersteunde. Al dit soort lui hebben Nederland willen hersenspoelen met hun gedachtegoed en dat is bij velen nog gelukt ook. Walgelijk want de ellende hebben we er elke dag van.

        Like

  47. kampersrene zegt:

    Beste Theresa vergeet gewoon wat je geschreven hebt ga gewoon door, zoals vroeger .Die vele commentaren bewijzen dat je populair bent .Neem een voorbeeld aan Wilders , wat die allemaal te slikken krijgt..Mensen die je reacties niet waarderen en daarvoor zelfs wegblijven van dit prachtig web horen hier niet thuis .

    Geliked door 2 people

    • Tistochwat zegt:

      @ kampersrene 20 mei 2018 om 08:23

      Neem een voorbeeld aan Wilders , wat die allemaal te slikken krijgt..Mensen die je reacties niet waarderen en daarvoor zelfs wegblijven van dit prachtig web horen hier niet thuis

      .

      U vergelijkt appels met peren. Ik vind het niet terecht dat u beweert dat wegblijvers hier niet thuis horen.
      Er is niet voor niets een ‘deal’ gesloten tussen heer Bron en Theresa Geissler.
      Ik zou hier diverse linkjes kunnen plaatsen om een en ander te verduidelijken, maar dat zal ik niet doen.

      Like

  48. Asgard zegt:

    Trees, lekkahh blijven zitten meisje, in dit leven heb je gewoon te maken met tegenstellingen, zo ook hier op Bron, gewoon lekkahh blijven reageren zoals je doet, totaal geen probleem mee, Trees!

    Geliked door 4 people

  49. Bagul zegt:

    Wat een volkje zijn we toch! Over elkaar heen buitelen na de mededeling van Theresa.

    Het is toch verdomme te gek voor woorden dat zij zich hier op deze manier moet verantwoorden. Ik respecteer helemaal niets! Haar keuze! Jammer! Ga door! Theresa, je gaat gewoon door waar je mee bezig was. Dat doe ik ook! En we gaan zeker niet tegen elkaar te keer hier om dat uitschot in Den Haag te bedienen. Zijn we allemaal gek geworden? Ofzo? Hou vast aan wat we hebben! Waar ej Bron voor staat! Nederland bestaat niet meer over 50 jaar! Baudet zei het nog, gisteren. Theresa….kom terug op jouw besluit! Hoor je mij?;) Jouw aandeel is waardevol en nodig! We spreken elkaar binnen niet al te lange tijd. Dat heb ik allang ‘gezien’. Kop op! Je bent hard nodig……

    Geliked door 2 people

    • BertG. zegt:

      De gevolgen van andere ter verantwoording willen roepen vanwege een mening of uitspraak.
      Niet iedereen is daar van gediend of laat zich als een kleuter behandelen.

      Geliked door 2 people

      • Asgard zegt:

        Bert, jij hebt ook je trekjes, kijk eerst even in de spiegel,..het gaat hier op E.J Bron om samen tegen de vijand te zijn, tegen de staat en Brussel zoals ie nou opereerd en het oprukkende islamisme,..samen sterk, laat dat geouwehoer achterwege. Zowel Trees als jij hebben goeie comments,…Eendracht maakt macht!

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Asgard, wij zijn het ook niet altijd eens.
        Maar ik zal er nooit op staan dat jij je mening wijzigt of iets terug neemt.
        Als ik dat zou doen, dan ben ik geen discussie meer aan het voeren, maar eisen aan het stellen over jou gedrag om daar veranderingen in aan te brengen.

        Geliked door 1 persoon

  50. BertG. zegt:

    Dus ik mag weer niks zeggen over een andere manier van reageren, zo als een like achterlaten.
    En over musicals ook al niet.

    Like

  51. kampersrene zegt:

    En ik die dacht dat wij allemaal en eensgezind tegen de Islam waren

    Geliked door 2 people

  52. Arnold Meijer zegt:

    Zie hier de ondergang van Nederland, ondergang van het vrije westen. Zeiken over van alles… ruzie makend over het eigen gelijk. Toetsenbord ridders. Meer is het niet. Dat moet nu ten strijde trekken. Man man man, jullie verdien het bijna om geislamiseerde te worden.

    Like

    • Asgard zegt:

      Like!!

      Like

    • paulzwueste zegt:

      Arnold.
      Niets menselijks is ons vreemd.
      Maar daarom zijn we nog niet slecht.
      We zeiken niet over van alles en mogen af en toe best eens ruzie maken, net als echte mensen.
      En namens de Transgenders hier maak ik bezwaar tegen dat “Man man man”.
      Schrijf dan liever Onzijdig, onzijdiger, onzijdigst…

      Geliked door 1 persoon

    • Harry zegt:

      @Arnold Meijer ,
      Bedankt hoor : ” jullie verdienen het bijna om geïslamiseerd te worden ” !
      Wat een dwaasheid !
      Wat de islam betreft wijzen alle neuzen hier dezelfde kant op !
      Wie zitten fanatieker de islam te bestrijden dan wij ?
      Wie steekt er vérder zijn nek uit dan de mensen op dit blog , buiten de Wilders ploeg ?
      En als er een misselijke stoorzender op de lijn zit , proberen we dat te tackelen .

      En ” toetsenbordridders ” !
      Wat heb jij daadwerkelijk gedaan om de islam te bestrijden ?
      ik heb nog niet eerder van je gehoord .
      Kom eens met feiten !

      Geliked door 1 persoon

  53. spoorinmiddelsbijster zegt:

    @ BertG 10.49 uur wat u zegt, dat heb ik niet zo gezegd en ook niet zo bedoeld. Aanstellers, niets terug mogen zeggen? Echt niet! Ik vind dat als Theresa haar mening ergens over mag geven u en Iedereen absoluut ook het volste recht hebben daar u/jullie mening tegenover te zetten. Wat mij behoorlijk stoort is de manier waarop sommigen menen hun mening kracht te mogen bijzetten: grof worden, op de vrouw spelen, niet ter zake doende privé zaken erbij betrekken, dingen in Theresa haar schoenen schuiven die zij niet geschreven heeft en haar karakter gaan analyseren. Dat komt op mij heel naar en respectloos over.

    Like

    • BertG. zegt:

      Als iemand denkt dat ie bijdehand is, dan heb je altijd rekening te houden met mensen die net iets meer bijdehander zijn.
      Het zou fijn geweest zijn als je het allemaal een beter gevolgd zou hebben i.p.v. achteraf en mening te vormen over iets wat je nauwelijks gevolgd hebt.
      Je hebt zeer veel achterbakse verwijzingen gemist, of je begreep gewoon niet waar het over ging.
      Jij kent een verschil niet tussen een mening en een gebiedend gebod.
      Wie respectloos is naar andere zal respectloos behandeld worden.
      U vraagt, wij draaien.

      Geliked door 1 persoon

    • Harry zegt:

      Zeg Spoorbijster ,

      Heb jij – en de nodige anderen – nooit notie genomen van de schandalige koeienering
      -gezien je selfie of avatar , hoe heet zo’n ding , zul je die term wel snappen –
      van heel aardige mensen , zeer gewaardeerde dames ,
      zoals Tistochwat en Wachteres ?
      De spanen vlogen in het rond .

      Weet je dat nou echt niet ?
      Heb je dat niet gelezen , ben je het vergeten of is het gewoon niet bij je niet doorgedrongen ?

      Nooit opgevallen hoeveel anderen hier al afgehaakt zijn , om dezelfde reden ?

      Geliked door 4 people

    • BertG. zegt:

      “niet ter zake doende privé zaken erbij betrekken”

      Of je bedoel je hiermee het even terloops tussen de neus en lippen even vermelden van iemand achternaam of woonplaats.
      Dan is dat je blijkbaar wel opgevallen, dat is wel eens gebeurt hier.
      Ook weer zo iets waar je dan niet zo moeilijk over moet doen wanneer je dat vervelend vind.

      Like

      • spoorinmiddelsbijster zegt:

        Nee dat bedoel ik eigenlijk niet. Het is me wel opgevallen dat dit wel eens gebeurd is, echt niet handig maar geen kwade bijbedoeling denk ik. Nee wat ik bedoel is b.v om je laatdunkend uit te laten over iemands kapsel, commentaar te leveren op iemands zoon, grove woorden gebruiken, als leek iemands karakter ongevraagd analyseren. Dat soort dingen komt op mij over dat dit gezegd wordt om iemand te kwetsen. En wie het ook betreft ik vind dat dit niet hoort en niet kan.

        Like

      • BertG. zegt:

        “echt niet handig maar geen kwade bijbedoeling denk ik. ”

        Kijk, dat bedoel ik nou. Waar maak je je druk om.
        Kan jij dat bepalen voor iemand anders?

        En misschien is de rest wel een gevolg er van……………………..
        Je moet niet aan de gang blijven natuurlijk, of snap je dat ook niet.

        Geliked door 1 persoon

      • Harry zegt:

        Tjonge , tjonge , Spoor , 17.13 .
        Wat een onnozele reactie : ” geen kwade bijbedoeling ” ???
        Ben je nou écht zo simpel ?
        Doorzie je nou helemaal niks ?
        Een rund kan het nog snappen !

        Geliked door 1 persoon

  54. fleckie zegt:

    ‘ Die BILDUNG eines MENSCHEN, kennt man daran, WÍE er sich einem Anderen benimmt’, is een …nog…altijd werkend spreekwoord,!

    Like

  55. Elisah zegt:

    Zullen we het hierbij laten?
    Iedereen heeft zijn of haar zegje gedaan en Theresa is gestopt met reageren, dus ze kan zich niet weren.

    Geliked door 2 people

  56. Wolf zegt:

    @ Theresa brengt een groot offer waar ik diep respect voor heb.

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Daar wordt inmiddels héél verschillend over gedacht . . .

      Like

      • Wolf zegt:

        Theresa is en blijft in mijn ogen een hartelijke intelligente zeer belezen en lieve Mevrouw welke commentaren ik zal moeten missen maar gelukkig niet de ingezonden bijlagen van Theresa’s hand. Ik tel mijn zegeningen dus.

        Like

    • Tistochwat zegt:

      @ Wolf 21 mei 2018 om 13:58

      Nog even en ze wordt heilig verklaard.

      Ik vind dat er een wijs besluit is genomen.

      Geliked door 3 people

      • BertG. zegt:

        Zullen we er een speciale herdenkingsdag voor in het leven roepen.
        De dag dat hier de rust weer was terug gekeerd.

        Like

      • BertG. zegt:

        Dus mijn 2de reactie kon blijkbaar niet meer.
        Zelfs een grapje maken is hier al niet meer toegestaan.
        Ik heb geen naam of een verwijzing genoemd.
        Ik gaf alleen een reden waarom zo’n dag.

        we worden hier getraind in stiekem taal gebruik zo, waar je een weegschaal bij nodig heb.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Nee Bert. Het “probleem” is opgelost en we hebben er een punt achter gezet.
        Een goed verstaander heeft slechts een half woord nodig. Vandaar. Het heeft niets met censuur te maken.
        Ik heb al eerder aangegeven: het is nu klaar!

        Webmaster

        Like

    • BertG. zegt:

      Volgens mij weet je niet eens wat dat woord betekend.
      Respect is bij jou zo’n beetje een stopwoordje geworden.
      Jij plakt overal zo’n beetje het woord respect voor, waardoor het geheel betekenisloos is geworden.
      Zijn ze allemaal zo zwaar overdreven over alles bij jou in de buurt.

      Like

      • Wolf zegt:

        Er wordt gezegd door buitenstaanders dat we gesloten en zwaar op de hand zijn ,ja. Zo zijn we OPGEVOED! Om u een idee te geven @ Bert , denk maar aan Doe Maar met KAM! uw haren!, RECHT! naar huis toe ! ,SPREEK! met twee woorden !!! etc. etc. en zeg U!!!!

        Like

      • Wolf zegt:

        Ook wil ik toch even aan @ Bert laten weten dat ik daarom NIET tegen hem ben. @ Bert zijn bijdragen zijn zeer humorvol en wil ik hier ook graag blijven vernemen. Ik geloof zeker dat ik erg goed met u overweg zou kunnen . In ieder geval op onze overeenkomsten wat betreft TEGEN islam,TEGEN alles wat links is, TEGEN onvrijheid en voor de Vrijheid en VOOR Trump ,Israël en natuurlijk de PVV!!!

        Like

      • delamontagne zegt:

        Het lijkt wel of er zijn die een-en-ander precies bijhouden.
        Zoveel likes dit-en-dat. Ik let nergens op en wat mij betreft mogen alle artikelen ’t krijgen, behalve de héél enkele die me tegenstaan.
        Verder lijkt ’t wel of er zijn die precies bijhouden wie met die-en-die sympatiseert etc,etc.
        De kern van ’t conflict weet ik niet precies, ben ik ook niet nagegaan.
        Maar om nu continue allerlei hatelijke dingen naar elkaar te roepen, wat heeft dat voor zin.
        Wat mij betreft moet Mevr. Teresa gewoon [ wat later ? ] weer commentaar kunnen gaan geven.
        Weet niet of jij nu weer boos bent, maar aan de andere kant waardeer ik Harry b.v. ook erg.
        Maar wellicht komt dat ook door z,n buitenlandse ervaringen, die ik kan beamen.
        En respect ?, die heb ik voor de volhouder.
        Weet je al wat de vlammetjes op je “Pinkeren-gebak” betekenen ?

        Like

      • BertG. zegt:

        Ik heb helemaal geen idee waarom het vandaag 2de pinksterdag is.
        Als de winkels maar open zijn, dan vind ik alles wel best.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Ik had je graag een reactie willen geven, over de aanhouder en respect.
        Maar nou weet ik het wel dat het de eindstreep weer niet gaat halen.
        Ik censureer mezelf dan wel.
        Stel de vraag nog eens opnieuw, bij een ander artikel.

        Maar ik wil best wel en positieve bijdrage leveren aan dit item.
        Het mooiste wat mij ooit is overkomen, is dat ik Theresa heb mogen meemaken.
        Ik had het niet graag willen missen.

        Geliked door 1 persoon

      • E.J. Bron zegt:

        Kijk, zo ken ik je weer . . .

        Like

      • BertG. zegt:

        Uiteraard, je leert hier mensen kennen waarvan je niet voor mogelijk had gehouden dat ze zich zouden ontpoppen, in welke zin dan ook.
        Iets waar je je leven wat aan heb in ontmoeting met andere.
        En een gewaarschuwd mens telt voor 2.

        Like

  57. Wolf zegt:

    Excuses en Herstel ‘door buitenstaanders GEZEGD dat we’ ………..

    Like

  58. Aegolius cs zegt:

    Dringen zich hier psychiatrische verschijnselen op in de strijd van ego, waarheidsvinding en alter ego?
    Toch wel ’n vreemd fenomeen dat het blog in leven houdt of kapot kan maken. De uitkomst kan E.J. Bron bepalen.

    Like

  59. Volgens mij zijn alle reacties sterke frustraties en machteloosheid, om aan te geven hoe slecht het met Nederland gaat! Het lijkt dan een voor de hand liggende kettingreactie om het hier op elkaar af te geven.
    Voor Theresa…..sta achter uw eigen keuze en blijf vertalen…….het neemt E.J. Bron veel werk uit handen lijkt mij.

    Like

Plaats een reactie