Onvrede over moskee-schoolreis

Screenshot_158.png

Op de Ghulzar-e-Medina-moskee in Zwolle moesten kinderen leren bidden.

(Door: Wierd Duk)

Ouders in opstand na islamitische bid-les

AMSTERDAM – Een groot aantal Nederlandse scholen organiseert klassikale bezoeken aan moskeeën. Niet zelden wordt scholieren hier uitgelegd ’hoe ze moeten bidden’. Ouders die dit onwenselijk vinden, maken weinig kans dat hun protest wordt gehonoreerd. Moskeebezoek valt onder het verplichte vak ’burgerparticipatie’.

De Telegraaf

De familie Idema uit Eindhoven – die niet onder haar echte naam wil praten – kreeg een email van school met de aankondiging van een ‘praktijkles’ voor één van de kinderen. Het Antoon Schellenscollege had voor tweedejaars leerlingen een excursie van een uur gepland naar de Al Fourqaan-moskee van de stichting Waqf.

Screenshot_157

Een van de excursies ging naar de Al Fourqaan-moskee van de Stichting Waqf in Eindhoven.

Dat deze salafistische moskee omstreden is omdat hier strijders voor de jihad zouden worden geronseld en omdat er aartsconservatieve predikers optreden, werd er niet bij vermeld. De Idema’s wisten dit alles niet, maar zij zagen het moskeebezoek van begin af niet zitten om principiële redenen. Vader Idema: ,,Ik wil niet dat mijn zoon rare bewegingen moet maken in opdracht van een of andere geestelijke, die gelooft in iets dat niet bestaat.” Mevrouw Idema was al net zo sceptisch, maar net als haar man zag zij er tegenop om kritische vragen te stellen want ’dan word je gelijk gezien als rechts’. Dus ging zoonlief mee op excursie. Vader Idema: ,,Gelukkig was het alleen een rondleiding met hapjes en hoefden ze niet te bidden.”

Bij andere moskee-excursies wordt wél gebeden. Zo gingen scholieren van een openbare basisschool in Ommen op de knieën, hiertoe gesommeerd door een imam van de Ghulzar-e-Medina-moskee in Zwolle. ’Kijk tussen je voeten’, instrueerde de imam. ’Ellebogen van de grond af, handen dicht bij de oren’. Het filmpje van de exercitie werd op internet massaal gedeeld en riep veel verontwaardiging op. Wat deden die niet-islamitische kinderen daar met hun neuzen op het tapijt in een moskee, die nota bene ook is bezocht door een radicale Pakistaanse imam?

Diyanet

Het zijn maar enkele voorbeelden in een lange lijst van bezoeken door Nederlandse scholieren aan moskeeën, die óf vallen onder het Turkse staatsorgaan voor godsdienstzaken, Diyanet – dat horig is aan de autoritaire president Erdogan – óf aan gebedshuizen, die niet zelden worden gefinancierd vanuit ondemocratische Arabische landen en die een dubieuze reputatie hebben als broedplaats van obscuur islamistisch gedachtegoed.

Onderzoeker Henk Rijkers bracht het moskeebezoek door Nederlandse scholen in kaart voor het conservatieve initiatief Cultuur Onder Vuur. De excursies vallen onder ‘kerndoel 38’ uit de onderwijswet, zegt Rijkers. ,,Daar staat: ’Leerlingen leren hoofdzaken over geestelijke stromingen, die in de Nederlandse multiculturele samenleving een belangrijke rol spelen’. In de praktijk blijkt dit vooral neer te komen op moskeebezoek.” Rijkers, zelf belijdend katholiek, krijgt uit de reacties die hij verzamelde de indruk ’dat kerkbezoek er nogal eens bij inschiet’.

De moskeebezoeken zijn verplicht als ze deel uitmaken van het reguliere lesprogramma. Kinderen thuis houden kan alleen door vroegtijdig bezwaar in te dienen. De schoolleiding kan dan besluiten om hen een vervangende opdracht te laten uitvoeren.

Hoeveel scholen moskeebezoek aanbieden, kon minister Slob (Onderwijs) in antwoord op vragen van de Partij voor de Vrijheid niet zeggen. Volgens de christelijke scholenkoepel Verus heeft 41% van de bijzondere scholen een moskee-excursie op het programma staan. Henk Rijkers: ,,Er zijn in Nederland ongeveer 7500 scholen voor basis- en voortgezet onderwijs. Als we uitgaan van de cijfers van Verus, betekent dit dat zeker drieduizend scholen aan moskeebezoek doen.”

Schooldirecties, die werden benaderd, reageren zeer terughoudend. Volgens een woordvoerster van het Antoon Schellenscollege worden de moskeebezoeken ’in goed overleg voorbereid’. ,,We willen dat leerlingen een breder beeld krijgen van religies. En als ouders geen moskeebezoek wensen, bieden we een alternatief programma aan.”

Anti-westers

PVV-Kamerlid Harm Beertema wil dat de bezoeken aan islamitische gebedshuizen sowieso stoppen. ,,Scholen hebben geen idee van de achtergronden van de plaatselijke moskee. Noch qua financiering, noch van wat daar gepredikt wordt,” zegt Beertema, wijzend op de antiwesterse en antisemitische teksten die niet zelden in de moskeeën klinken.

Screenshot_159
PVV’er Harm Beertema vindt dat ouders nergens toe mogen worden gedwongen.

Het Kamerlid ontvangt regelmatig mails van bezorgde ouders. Een moeder schrijft: ’Het is voor mij erg dubbel. Aan de ene kant denk ik ’wat maakt het uit’, maar aan de andere kant vind ik de islam heel erg gevaarlijk. Daarnaast wil ik ook niet dat mijn zoontje een buitenstaander wordt in zijn klas door hier stampij over te maken en hem niet mee te laten gaan’.

Screenshot_160
Brahim Bourzik, hoofdredacteur van de glossy Mohammed, vindt dat kinderen niet moeten worden gedwongen om religieuze handelingen uit te voeren.

Sommige islamcritici, onder wie de Amerikaan Robert Spencer, die spreekt over een ’heimelijke jihad’, zien de moskeebezoeken en het bidden als onderdeel van islamitische zendingsdrang. Brahim Bourzik, hoofdredacteur van de Moslimkrant, is het met die analyse niet eens, maar hij maant wel tot omzichtigheid. ,,Klassikale bezoeken aan kerken, synagoges en moskeeën is pedagogisch best een goed idee. Maar de kinderen laten bidden – het gebed is een van de zuilen van de islam – gaat te ver. Zeker in deze gepolariseerde tijden moet je met dit soort zaken voorzichtig omgaan.”

(Bestel HIER het rapport over verplichte schoolexcursies naar moskeeën!)

Bron:
www.telegraaf.nl
(h/t “Tistochwat”)

 

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Nuttige idioten", "Religie van de vrede", "Weg met ons!", achterlijkheid, Barbarisme, cultuurrelativisme, Dhimmitude, Eurabië, hersenspoeling, Hypocrisie, Indoctrinatie, Islam, islam-collaboratie, islamappeasement, Islamisering, islamitische ideologie, islamofascisme, Islamofilie, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, lafheid, landverraad, Linkse Kerk, meningsdictatuur, Multiculti, Naïviteit, nieuw fascisme, onwetendheid, Overheid, political correctness, politici, propaganda, Rotzakken, Taqiyya, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

81 reacties op Onvrede over moskee-schoolreis

  1. Steven zegt:

    ‘Moskeebezoek valt onder het verplichte vak ’burgerparticipatie’’

    Zolang er voor Moslims geen kerkbezoeken worden georganiseerd onder de noemer ‘burgerparticipatie’, kan je de andere groep ook NIKS afdwingen!
    En anders ziek melden..zoals bijna iedere moslim doet als ze ergens niet heen willen.

    Geliked door 6 people

    • laura van der storm zegt:

      Nee, niet ziek melden. Officieël aanpakken die handel! Niemand kan een kind dwingen een moskee te bezoeken. NIEMAND!

      Geliked door 7 people

      • Steven zegt:

        Nou..de school zal zo’n kind wel een hartig woordje toespreken om uiteindelijk toch mee te gaan. De meesters en juffen zijn over het algemeen ook allemaal LINKSE rakkers..en die vertellen wel een GOED verhaaltje zodat het meisje/jochie toch mee wil.

        Geliked door 1 persoon

      • laura van der storm zegt:

        Ik heb het niet over de leerkrachten!! De ouders moeten zich verzetten!Gezamenlijk, landelijk.

        Like

    • Elisah zegt:

      Over turkse mosketen
      https://www.ad.nl/buitenland/erdogan-dreigt-oostenrijk-met-vergelding-na-sluiten-moskeeen~a9185ecc/
      Erdogan dreigt Oostenrijk met vergelding na sluiten moskeeën
      De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zal de beslissing van Oostenrijk om imams uit te wijzen en zeven moskeeën te sluiten, niet ongemoeid laten. Dat heeft hij zaterdag gezegd in Istanboel, zo bericht het staatspersagentschap Anadolu.
      ,Ik ben bang dat de stappen die de Oostenrijkse premier heeft ondernomen de wereld leiden naar een nieuwe kruisvaart”, zei Erdogan. ,,Jij doet zoiets en wij doen niks? Dat betekent dat wij ook enkele stappen zullen ondernemen. De westerse wereld moet zijn boel op orde krijgen.”

      Like

      • paulzwueste zegt:

        Als ik Kurz was zou ik nu gelijk 10 moskeeën opblazen in antwoord op de bedreigingen van die dictator.
        Wat doet die smeerlap erdogan met Christelijke kerken?
        Hij heeft er al tientallen laten afbreken!
        Hij preekt natuurlijk voor z’n eigen parochie want zijn oerdomme onderdanen kunnen niet zelf nadenken en geloven alles wat hij brult.
        Tijd voor een mooi rond gat midden in z’n voorhoofd..

        Geliked door 1 persoon

  2. Eigen volk eerst zegt:

    Het is toch raar dat Nederlandse ouders hier geen inspraak over hebben? Waarom gaan bezoeken moslims kerken bezoeken en daar leren bidden? Als Nederlandse kinderen naar een moskee gesleept worden dan moslimkinderen naar een kerk. Maar dat zal wel een belediging zijn? Wat is er toch geworden van ons mooie en tolerante landje? Waar zelf nadenken gewaardeerd werd en je mening uiten? Sinds er een mosliminvasie is, is alles een “belediging”…. Onbegrijpelijk!

    Geliked door 3 people

    • Thomasson zegt:

      @Eigen volk eerst. Het is zo wie zo een schande dat ouders van niet-islamitische leerlingen geen inspraak hebben over moskeebezoek via de school.. Er is hier een grove schending van wet m.b.t. scheiding tussen kerk en staat. Religieuze zaken zijn in Nederland privé zaken. Zij horen niet bij het algemeen onderwijs. Ook niet in een les over burgerparticipatie. Wie dwingt bijvoorbeeld moslimkinderen een katholieke- of christelijke kerk te bezoeken en deel te nemen aan een mis? Waarom moet de les ‘Burgerparticipatie’ ALTIJD OVER DE ISLAM GAAN? Waarom wordt geen bezoek gesuggereerd naar een Hindi- of boeddhistische tempel? Een kerk? Of synagoge? Het Hindi gemeenschap in Nederland is behoorlijk groot. Daar hoort een flink deel van de Hindoestaans Surinaamse gemeenschap. Ook de Chinese gemeenschap in Nederland is groot genoeg om haar aandacht te schenken. Maar daar praat er niemand over. Horen deze gemeenschappen niet bij de burgerschap van Nederland? Of zijn ze minder belangrijk dan de moslims? Zijn katholieken of christenen niet belangrijk; al maken ze onlosmakelijk deel van de Nederlandse geschiedenis en tradities? Vele jaren geleden bezochten wij op Monumentendag, samen met een hele schaar kinderen (ook van de buren), een van de oudste kerken van Den Haag. Ik denk dat de kerk hoorde bij de stroming die Oud Katholieke Kerk wordt genoemd. De kinderen zagen daar het doopvont en zij vroegen : wat doen ze met dit bakje? Waarom hebben ze water in? De kinderen wisten nul komma nul over kerkelijke tradities en gebruiken; behalve dat mensen gaan naar de kerk om te bidden.
      Als men zo graag wenst kinderen op te voeden in burgerparticipatie, is de tijd rijp om de kinderen – op de eerste plaats – les te geven over kerkelijke stromingen in Nederland. Het christendom maakt deel uit van Nederland en niet de islam.

      Geliked door 2 people

  3. Thoth zegt:

    Burgerparticipatie? Gaan ze ook leren hoe de nazi’s over hen dachten, met allerhande SS’ers? Ahum, ik denk dus niet….. Gvd, wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb.

    Geliked door 3 people

  4. Het gaat steeds gekker worden ! Verplicht naar een moskee ??? te gek voor woorden ! Gaan die moslims ook mee naar een kerk ? Ze slopen de boel ! Nederland raakt volkomen van het pad af !

    Geliked door 4 people

  5. elena zegt:

    laten jullie a.u.b. niet je kinderen gaan, dit leid nergens toe, laten de kinderen de natuur ingaan of een pretpark maar niet wat alleen maar hersen spoeling is.

    Geliked door 4 people

  6. Tistochwat zegt:

    De islamisering gaat met de dag sneller.
    Wie het gevaar nu nóg niet ziet, mag voor mijn part direct onthoofd worden. 😡

    Geliked door 6 people

    • Elisah zegt:


      Nou hoort men het ook eens van een ander…

      Geliked door 2 people

      • delamontagne zegt:

        Daar is geen enkel woord mis mee wat hij zegt, máár…….de mens in NL o.a. luistert liever naar Peter Rrr en Paul de Leeuw etc, dan dat zij mensen horen die ’t uit eerste hand kunnen hebben; Wafa Sultan, Eshi Ellian, Hirsi Ali, en de vele vele anderen die waarschuwen.
        TEVERGEEFS.
        De “linkse”, lieve goedigerts steken liever bloemtjes in de heg van de Turkse Moskeet, waarbij vlakbij een “Barbeque” met varkensvlees zou worden gehouden.
        WANT dat is pas provoceren. Die zielige, arme, onderdrukte moslims PROVOCEREN.
        Ik heb die filmpjes beken van die woedende meute “vredelievende-tolerante”muslims in de buurt waar ik als puber heb rondgelopen.
        HET HEEFT DIEPE INDRUK OP MIJ GEMAAKT………………….
        Niet de tolerantie van die moslims, noch de TOLERANTIE van de onnozele autochtone
        Rotterdammers, die blommetjes in de heg stopten, NEE………. de verschrikkelijk grote hoeveelheid MOSLIMS die allah hakkelbar schreeuwden en allerlei uitingen in een vreemde taal.
        De manier waarop zij schreeuwden en zich al als OVERWINNARS uiten.
        Daar schrok ik van.
        Ik wist niet dat ’t al zo erg was.
        In m’n verbeelding, toen ik die filmpjes zag, zag ik daar als 50 jaar geleden de PATERS Capucijners lopen in die buurten.
        Niet dat ik nog ZO gelovig ben, maar alles toendeertijd beter dan die vreselijke menigte moslims, die ONGETWIJFELD DE BOEL GAAN OVERNEMEN…………………..

        Geliked door 2 people

  7. Cathja zegt:

    Moskeebezoek gaat al veel te ver, want wat interesseert ons nou de ‘godsdienst’ van vreemdelingen, en wat heeft het te maken met onderwijs? Maar dat ze de kinderen verplichten om op islamitische wijze te bidden, dat slaat alles! Hoe hebben ze het gore lef om onze kinderen deze gebeden op te dringen? Onze kinderen hoeven toch ook niet naar een Hindoe-tempel of zo?
    Maar een bezoek aan een kerk of synagoge? Daar hoor je geen enkele school over. Trouwens, moslims zouden het hun kinderen verbieden om daar een voet over de drempel te zetten.

    Het dwingen van de islam richting de vrije westerse samenleving moet nu toch echt eens aan banden gelegd worden, want het is beslist niet zo onschuldig als het lijkt.

    Ouders, weiger het dat jullie kinderen mee gaan naar een moskee, maar accepteer ook geen ‘straf’ van de school als ze die ‘les’ verzuimen! We leggen moslimkinderen ook niet op om een broodje ham te eten in de kantines van sportscholen en dergelijke, om ze zo te laten kennismaken met dit voedsel. Islamitische ouders mogen op grond van hun levensovertuiging zaken weigeren, waar anderen dit niet mogen. Dit is discriminatie, terwijl dit grondwettelijk niet is toegestaan.

    Geliked door 7 people

  8. Mary zegt:

    Zijn ze helemaal gek geworden, verplicht moskee bezoek, Islam is niet eens een religie maar een agressieve ideologie, dit moet onmiddellijk stoppen!!!!.

    Geliked door 4 people

    • Petra DeBoer zegt:

      @Mary, helemaal mee eens. Wel mooi dat Wierd Duk dit aan de kaak stelt zodat er ingegrepen kan worden. Hoe gestoord zijn die scholen die hier aan meewerken om kinderen christenhaat, afvalligen haat, democratie haat e.d. mee te geven.

      Geliked door 1 persoon

      • hendrikush zegt:

        De scholen die daar aan meewerken worden gechanteerd door mohammedanen en durven uit lafheid geen nee te zeggen. Terror makes them gloryfull.

        Geliked door 1 persoon

  9. laura van der storm zegt:

    Slob ga jij gvd eens als de sodemieter uitzoeken hoeveel scholen moskeebezoek aanbieden. Doe eens waar je voor aangesteld bent. Nederland behoeden voor buitenlandse , islamse, inmenging. Hoeveel jaar moet er nog verteld worden dat moslims slechte dingen leren in de moskee, voordat er eens ingegrepen wordt. Landverrader!

    Geliked door 4 people

    • laura van der storm zegt:

      En even off topic. Dat rapport over de steeds religieusere moslims kan gewoon de kachel in. De moslims in Nederland, maar ook in Europa, zien hun aantal gestaag stijgen. Ze worden steeds brutaler en wachten gewoon hun tijd af. Ondertussen laten ze al wat machtsvertoon zien. Laten zich helemaal opfokken in hun moskeeën hoe het Westen te beteugelen en niemand houdt het tegen. Als de tijd rijp is, en ik schat zo ongeveer over15/20 jaar worden eerst de “gematigde” moslims aangepakt en daarna alle ongelovigen. Rutte laat dit allemaal al heel lang gebeuren en stopt daar niet mee. Rutte,
      minister president van Nederland en voor alle Nederlanders! Wat een farce.

      Geliked door 7 people

      • Tistochwat zegt:

        @ laura van der storm 9 juni 2018 om 21:07

        Ik geef het nog 5 tot 10 jaar.

        Like

      • laura van der storm zegt:

        Ja, je hebt gelijk. 10 jaar geleden zei ik ook al 15/20 jaar, maar het gaat nu in sneltrein vaart!

        Like

      • ReaGluurder zegt:

        Bij RTL4 werd gezegd dat het aantal moslims in Nederland 5% van de bevolking bedraagt. Misschien was het opzet om geen paniek te zaaien, maar dit is een leugen. Het gaat al richting de 10%! Over 15 jaar, is de verwachting, zal 1 op de 3 ‘een immigratieachtergrond’ hebben. Als je ziet wat die “5%” nu al teweegbrengt, wat voor toestanden krijgen we hier als meer dan 30% moslim is. En dan ook nog fanatieker als nu!! Dit kan alleen maar op een catastrofe uitdraaien in w-Europa!

        Geliked door 1 persoon

      • Nemesis zegt:

        Ja het is kul, ze worden alleen brutaler en beslist niet religeuzer.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Geweld heeft niets met religie te maken…
        Brutaler worden.
        Veeleisender worden.
        Het heeft alles met geweld te maken.
        Als moslims gewelddadiger worden verstoppen de officiële leugenaars in Nederland zich achter de term “religieuzer’.
        Ze hebben niet in de gaten dat ze daarmee bevestigen wat wij al decennia lang roepen, namelijk dat de islam geen geloof is maar een ideologie die chanteert, onderdrukt en overweldigt.
        Hoe meer moslims, hoe meer geweld.

        Geliked door 1 persoon

  10. Heniusz zegt:

    Als er iemand is die gelooft dat het bezoek aan kerk of synagoge ook op het lesprogramma staat komt natuurlijk wel bedrogen uit. Dat is toch niet “divers” genoeg. Eigenlijk is het mijns inziens zeer simpel: Dit moet stoppen en wel zo snel mogelijk!

    Geliked door 1 persoon

  11. Klaas zegt:

    Geliked door 1 persoon

  12. Pingback: Eerst bezoek aan een synagoge, dan een keuzemenu t.b.v. kerken – pas daarna en in die volgorde een bezoek aan een moskee. | toodlessss

  13. Bijna dagelijks gaan er Nederlandse basisscholen naar een moskee, waar autochtone Nederlandse kinderen onder meer geleerd wordt om – met de gezichtjes naar Mekka gericht – islamitisch te leren bidden. Hieronder een kleine greep uit de vele scholen (video en foto’s).
    https://gerard1945.wordpress.com/2016/12/27/indoctrinatie/

    Geliked door 5 people

  14. Jesus is King of kings. (JOHN 3:16) zegt:

    Wij zullen nooit buigen voor Satan!! Ze zijn bezig met hun zoveelste rooftocht! Ze willen ons dwingen om hun demon te aanbidden. Never!!! De satanische elite help hun een handje. We moeten onze Joods/Christelijke normen en waarden verdedigen! En mede christenen Stop met luisteren naar kerkelijke instituten zoals de katholieke kerk, zij volgen Jezus niet. Ze zijn oprichters van deze ziekte. Er is maar 1 remedie! Stop met religie! En volg Jezus (Yahshua ) Christus.

    Like

    • J. C. Th. Köhler zegt:

      Ga ergens anders prediken, aub.

      j.c.th.kohler@ziggo.nl

      Geliked door 1 persoon

    • Statler & Waldorf zegt:

      @Jesus is …………..

      Het tolerantie-level is omgekeerd evenredig aan het level van commodity-impact, voeg daarbij het zgn. butterfly-effect en u zal zien dat e.e.a. volledig echter niet in haar geheel conform de econometrie wetten in een emotionele onbalans zal geraken.
      Voorts is het inherent dat de evidentie ook het mea culpa gevoel zal genereren.

      Like

    • leefbarbaar zegt:

      Quote: ‘Stop met religie’. Mooi. Dat snap ik, dat begrijp ik. De rest van uw betoog niet. Mede omdat alle christelijke partijen volkomen schuldig zijn aan de import van moslims.

      Geliked door 1 persoon

  15. Joannes den Hollander zegt:

    De islam is voor de moslims een geloof, maar dat betekent niet dat het om een religie gaat. Ouders houdt uw kinderen thuis van deze duivelse sekte die er primair op uit is iedereen uit te roeien die geen moslim is.
    U stuurt uw kinderen toch ook niet naar een bijeenkomst van neo Nazis waar uit Mein Kampf voorgelezen wordt.

    Geliked door 7 people

  16. Wachteres zegt:

    Het is ABSURD dat autiochione kinderen verplicht een moskee moeten bezoeken vanwege ‘burgerparticipatie’, terwijl een moslimkind blijkbaar niet verplicht is een kerk of een synagoge te bezoeken,

    Zijn de autochtone kinderen de enigen die moeten participeren?

    En weer moet de integratie van één kant komen.

    Geliked door 3 people

    • Statler & Waldorf zegt:

      @Wachteres

      “En weer moet de integratie van één kant komen.”

      Integratie?

      Islam/onderwerping bedoel je waarschijnlijk Wachteres

      Geliked door 2 people

      • Steven zegt:

        Het is al jaren zo dat ALLEEN AUTOCHTONEN MOETEN participeren, creperen en incasseren!! Dat kan ook niet anders als je als overheid je EIGEN bevolking probeert af te schaffen en te vervangen voor zwakzinnigen!

        Geliked door 2 people

      • Wachteres zegt:

        Het kost me moeite dat te erkennen, S & W.

        Geliked door 1 persoon

    • Henk der Niederlander zegt:

      Deze ”burgerparticipatie!” Is gewoon in het leven geroepen om de bevolking een bepaalde richting in te kunnen sturen.
      Participatie heeft de cannonatie van vrijwilligheid, maar zoals je ziet is hret gewoon dwang die erachter zit Ans.
      Ik hoop dat jou Henk daar zijn gedachten eens over laat gaan!!!!!

      Like

    • paulzwueste zegt:

      De scholen kunnen kinderen nooit verplichten een moskee te bezoeken.
      Alléén moskee-bezoek kan en mag nooit bij het lespakket horen.
      Dit betekent dat er hier sprake is van eenzijdige beïnvloeding van het onschuldige kind.
      Bovendien worden de ouders gepasseerd die in dit geval toestemming hadden moeten geven.
      Op zich is dat een criminele daad.

      Ik begrijp niet dat niemand van de ouders zich dat realiseert.
      Kinderen ziek melden die niet ziek zijn is onjuist.
      Als ouder moet je je kind naar school brengen en eisen dat het kind niet meegaat met het moskeebezoek.
      Bovendien moeten de ouders aangifte doen van het verplicht moskeebezoek.

      Waar blijft hier de PVV.?

      Like

  17. Sabeltant zegt:

    7% van de Turken en slechts 2% van de Marokkanen is geïntegreerd in ons land.
    Waarom kinderen dwingen om een bezoek te brengen aan de ideologie van in ons land wonende mensen die NIETS met ons te maken wil hebben?
    Tik tak Europa, de burgerlijke ongehoorzaamheid komt steeds dichterbij.
    Er komt een tijd dat men het niet meer pikt.

    Like

    • Steven zegt:

      Aan al die verhalen hier te lezen is het al bijna zover..hehe
      Het gaat pas ECHT van bil als er straks een paar mensen ontploffen en de rest zal volgen…
      Maar ook daar heeft de regeringen rekening mee gehouden..want het EU-LEGER is in volle maak.

      Like

  18. Jules Vismale zegt:

    Wat mij betreft sturen ze het gehele bestuur van al die pro-islam-scholen in Nederland zo diep naar de Sahara of het Midden-Oosten toe dat ze daar ZELF eens voor Allah gaan knielen, het liefste in een snikhete zon en dan ZONDER enige water en verkoeling!
    Collaborateurs heb je nou eenmaal in allerlei soorten en maten, denk maar aan Asterix & Obelix wat de Romeinen betreft, en zodra dat linkse schoolbestuur daar zelf eens het slachtoffer wordt van allerlei moslim-terreurgroepen (die zullen hen uiteindelijk toch blijven zien als huichelachtig en slijmerig ongedierte!) dan kunnen ze uiteindelijk dit goed in hun oren knopen: “Wie anderen bewust schade berokkend en daar geen enkel berouw bij toont hoeft ook geen medelijden met zichzelf te hebben!”
    En de eerste de beste die het waagt om mij tot de islam te gaan bekeren op een zeer opdringerige manier wens ik in ieder geval GEEN paradijs bij allah toe maar gewoon naar Mohammed toe in de hel!

    Geliked door 2 people

  19. guusvelraeds zegt:

    Zo en nu hup alle moslim kindjes verplicht naar de Synagoge!

    Geliked door 1 persoon

    • annah zegt:

      en alle moslim kindjes bij de verjaardagstractatie van onze kinderen een knakworstje laten eten omdat snoep niet meer mag vanwege de suiker !!!!!!! (suikerfeest ???)

      Like

  20. Sjaak uit Dordt zegt:

    Je stuurt je kinderen toch ook niet naar de hilterhugend?

    Geliked door 2 people

  21. BigLJohn zegt:

    Burgerparticipatie (In dit geval verplicht moskee bezoek door de schoolgaande jeugd) is een uitvinding van de Nederlandse Staat. Want iedereen MOET en ZAL moslim worden, te beginnen bij de jeugd. Daarom worden die islamieten met een noodgang geimporteerd, al dan niet door eigen beweging, Frontex of NGO’s. En daarom mogen ook de grenzen nooit meer dicht. En ons strafrecht meet ook met twee maten; de slappe hap wordt gehanteerd voor islamieten, en een zeer strenge voor autochtone Nederlanders. Zo’n 20 a 30 jaar geleden hadden de heren politici de mond nog vol van; Nieuwkomers moeten zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur, maar ze voerden een toen nog geheime agenda. Wat ze met ons voor hadden was; Nederlanders dienen zich aan te passen aan de Islam, om vervolgens islamiet te worden. Zo zijn er nog talloze voorbeelden aan te halen waaruit blijkt dat Nederland, naast alle andere Europese staten, door Sharia gecontroleerde staten moeten gaan worden. Uitgevoerd door de E.U. in Brussel, en door (linkse) politici van alle lidstaten !

    Geliked door 2 people

  22. Oeps zegt:

    Dames en Heren.

    Wat is dat “burgerparticipatieplicht” ??? Welke idioot heeft dat nu weer verzonnen ???
    Als kinderen zonodig verplicht tijdens schooltijd naar een moskee moeten, zorg dan dat ze goed voorbereid zijn.
    Vertel je kinderen dat ze daar goed uit hun dak moeten gaan; schreeuwen, zingen, rennen, dansen, springen, gillen, vervelend zijn, niet luisteren, rotzooi trappen, van alles kapot maken, vechten en noem maar op. Help dat een handje en geef ze flink wat suikerklontjes voor ze naar school gaan. Dan barsten ze van de energie en zijn ze gewoon niet te hanteren. Geef ze desnoods ook een goed laxeermiddeltje. Dan krijgen ze buikpijn en schijten ze de hele boel onder. Geef ze ook flink wat kauwgom mee, dan kunnen ze alles onder plakken. Zorg ervoor dat ze een korte broek aan hebben en blote armen. En geef ze boterhammen mee met varkensvlees erop. Ze zullen wel honger hebben.

    Geliked door 5 people

  23. ReaGluurder zegt:

    Dit wordt van bovenaf opgelegd! Alle mallotigheid en absurditeiten worden uit de kast getrokken om DE OMVOLKING te faciliteren, stimuleren. Dit is indoctrinatie ten top! Ik vind dit je reinste kindermishandeling!! Hier nog een schoolvoorbeeld van (moslim)indoctrinatie in het hoge noorden.
    Kindermishandeling!!

    Geliked door 1 persoon

    • Peter zegt:

      Met interesse en afschuw hierna gekeken.
      De lieve juffrouw en de onnozele meester willen heel lief voor alle kindjes zijn en zoiuden zelfs bereid zijn om alle kindertjes in de klas te laten mee vasten om het ene moslimkindje zich vooral te laten thuisvoelen. Wat een slappe hap !
      In de kerk waar deze happening plaatsvond hadden ze de moslimkindjes moeten leren wat de christelijke visie op de islam is.
      Huilend was het moslimkindje naar zijn ouders gerend en zou hebben gezegd dat zijn ouders hem verkeerd hadden uitgelegd dat Mohammed geen profeet is en dat Jezus gestorven is aan een KRUIS.
      Dat is nog eens andere koek.

      Geliked door 1 persoon

      • annah zegt:

        die lieve juf en die onnozele meester weten heel goed wat ze doen … wat te denken van kinderen met een beperking ??? ze komen thuis met de meest walgelijke verhalen die ze niet begrijpen … ik weet dit als oma van een autistisch kind …

        Geliked door 2 people

    • Oeps zegt:

      @ ReaGluurder (9 juni 2018 om 23:20)

      Dames en Heren.

      Wat een ontheiliging van dit kerkgebouw !!!
      Hoeveel aandacht heeft deze schooltrut aan de Christelijke feestdagen (Kesrtmis, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart enz.) besteed ???
      Het zou goed zijn voor de inburgering van die 3 moslimkindjes, als ze op school ook iets van onze Christelijke waarden meekregen.

      Like

  24. Bas zegt:

    Quote: Moskeebezoek valt onder het verplichte vak ’burgerparticipatie’.
    Dit is ongehoord. De staat / overheid als verlengstuk van Denk.

    Geliked door 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Elke redelijke advocaat prikt hier zó door heen.
      Burgers worden geïmponeerd en knikken direct braaf ja.
      Maar zo is het niet!
      Aangifte doen.
      Elke rechter zal deze “burgerparticipatie”-onzin verwerpen.
      En nog eens wat: “Wij leven hier in een democratie met een grondwet die dicteert dat Kerk en Staat gescheiden moeten zijn en blijven!
      Hiermee alléén al zal de rechter dit soort onzin over “burgerparticipatie” direct verwerpen!

      Volgende zaak.
      Jezus,wat ’n geouwehoer.
      Zou wat voor mij zijn!

      Geliked door 1 persoon

  25. Bas zegt:

    De Staat en de Islam oefenen kennelijk een beslissende invloed uit op elkaar. Dit zou in strijd met de grondwet kunnen zijn.Scheiding tussen Staat en Kerk. Alleen de Islam valt hier buiten, dit is geen kerk.

    Geliked door 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Bas.
      Ik schrijf het net hierboven.
      Zo is het.
      De meeste mensen realiseren zich nog steeds niet wat voor een duivels netwerk er om hen heen wordt gesponnen…!

      Like

  26. Carthago zegt:

    Mijn kinderen op bezoek in een mosKeet ? ,aan m’n reet.Ter compensatie lees ik ze de kalifaatrattenvanger van Hameln voor.

    Like

  27. kampersrene zegt:

    Kerkbezoek en het bezoek aan een synagoge en moskee valt onder het verplichte vak ’burgerparticipatie’.voor alle kinderen uiteraard ook moslimkinderen ….Ik denk dat het bij papa moslim niet lang zou duren, maar papa Nederlander vind het geen slecht idee omwille van de Multiculturele samenleving Moslims en Christenen gezellig in harmonie onder elkaar samen met de joodse medemens …..Toen kwam er een varken met een lange snuit en het vertelseken is uit …..

    Geliked door 1 persoon

  28. Peter zegt:

    In de hele discussie mis ik nog het volgende{
    Christelijke en katholieke scholen dienen duidelijker voor hun identiteit uit te komen wanneer moslimkinderen op deze scholen worden toegelaten.
    Deze scholen dienen aan de ouders duidelijk te maken dat voor de christenen / katholieken Jezus de Zoon van God is en dat voor hen de heer Mohammed geen profeet is.
    Dus geen aanpassingen in kerst- en paasvieringen om de moslimkinderziel niet te kwetsen.

    Geliked door 3 people

  29. koddebeier zegt:

    Nog steeds indoctrineert links de schooljeugd !!

    Geliked door 3 people

  30. Pingback: Nitwit-Nederland: Ouders zonder eigen oordeel | E.J. Bron

  31. boorzalf zegt:

    Zo, kindertjes we gaan wat leren over de islam, je leert al vroeg auto rijden en wat zeer beblangrijk is de omgang met wapens . Want dat is de wil van allah. En meester Rikus zou nog schapen en leeuwen in één hok stoppen.
    http://www.dagelijksestandaard.nl/wp-content/uploads/2017/02/640x360_MP4_6086174608630069041.mp4?_=1

    Geliked door 1 persoon

  32. Bob Fleumer zegt:

    Arm Nederland met kapitein Rutte aan het roer van ons schip van staat en de man weet niets van navigatie laat staan waar hij heen wil. Ik weet wel waar ik heen wil, een islamvrij Nederland voor mijn kleinkinderen en allen die er na komen.

    Geliked door 1 persoon

  33. Jjf zegt:

    Resolutie 1743

    Like

  34. leefbarbaar zegt:

    Kinderen leren heel andere dingen over de islam. Over hoe leuk het is iemands hoofd er af te snijden, een ezel in de brand te steken, stelen, liegen, frauderen.
    Daar hebben ze internet voor. Een bezoekje aan een haatpaleis zorgt alleen maar voor meer vragen. Want de waarheid van de knuffelmoslim, is niet de waarheid van de terrorist.
    In Roosendaal moeten kinderen een bezoek brengen aan een moskeet als vakantieuitstapje. Nogmaals; de NSB is ons grootste probleem.

    Geliked door 2 people

  35. Pieter G zegt:

    Een gruwelijke ideologie wat zoveel menselijk leed veroorzaakt moet verboden worden. Met op de achtergrond al die bloedspatten tegen het behang worden kinderen verplicht om dit menselijke abattoir van binnen te bezoeken.
    Wie kinderen wil laten zien wat de islam inhoud hoeft alleen maar wat terreurfilmpjes te laten zien.
    Binnen dan wel buitenshuis terreur.
    Heftig? Ja, maar dan is het wel gelijk duidelijk.
    Het is juist de taak van ouders en scholen om kinderen te beschermen tegen de gevaren van onze samenleving. Gaat het om verkeer, wapens, roofdieren, drugs, kinderlokkers, dan is het duidelijk.
    Gaat het om een gevaar wat nog veel dreigender en gevaarlijker is dan alle genoemde voorbeelden.
    Dan worden de ogen gesloten en wordt het als een educatief schoolreisje gebracht.
    Wat een tragische onvergeeflijke foute inschatting…..

    Geliked door 2 people

  36. A.Ruygrok zegt:

    Wat is dit ongekend laag, triest en getuigend van een walgelijke, ranzige en stinkende kruiperigheid voor dit goddeloze heidense islamitische barbaren geloof door een Nep gristelijke cu minister.., door onze kinderen hier mee te indoctrineren middels “burgerintegratie” wat is dit voor smeerlapperij, de God van de Bijbel is af gelopen decennia’s uit de maatschappij weg gehoond en ge en bespot en nu zullen we allah in huis halen met allerlei zgn cultuur belevingen.., als er een stukie spek geroosterd dreigd te worden staat islam nl op de achterste poten of een cartoon die allah niet bevalt staat de hele wereld in brand…, en voor die lui moeten wij leren integreren..? Wij zijn tot een volk van slaven en loozers verworden..
    A. Ruygrok, Monster.

    Geliked door 4 people

    • Tistochwat zegt:

      @ A.Ruygrok 10 juni 2018 om 13:32

      Weet Arie slobkous veel? Hij kan er toch ook niks aan doen dat-ie ‘zijn’ Bijbel niet goed heeft gelezen? Als Arie zijn ‘christelijke’ zakken maar flink kan vullen, vindt Arie het allemaal best.
      Arie heeft er geen enkel probleem mee om te buigen voor ‘allah’.
      Arie is ‘tolerant’.

      Geliked door 1 persoon

  37. Tistochwat zegt:

    Laat die schoolkindjes liever een paar video’s zien over de volgende onderwerpen, dat is veel leerzamer:

    – mohammedaanse onthoofding;
    – het op mohammedaanse wijze laten verdrinken van mensen in een kooi;
    – het op mohammedaanse wijze mensen levend verbranden in een kooi;
    – het op mohammedaanse wijze mensen laten exploderen;
    – mohammedaanse steniging;
    – mohammedaanse vrouwen’besnijdenis’;
    – het op mohammedaanse wijze homo’s van daken smijten;
    – enz., enz.

    Geliked door 3 people

  38. Thomasson zegt:

    @delamontagne. Ik kan goed je verontwaardiging begrijpen over de filmpjes met overwinnende moslims; vooral als je weet hoe de buurt vroeger eruit zag. Het is waar, dat de Paters Kapucijners waren niet bij iedereen geliefd. Maar het katholicisme is onlosmakelijk van de Nederlandse geschiedenis en traditie. Wij hebben het geluk dat sinds de 80-jarige oorlog kunnen in Nederland de twee christelijke stromingen vreedzaam naast elkaar leven. Dat gebeurde niet vaak in Europa. Denk aan de oorlog in Noord Ierland. Echter met de islam valt niet te leven. Islam is net als de pest. Overal waar het verschijnt, maakt het slachtoffers. De meute Allah-Kakbaar zint op een ding: overname van het hele land.
    Helaas willen onze politieke leiders in Nederland en over heel Europa dat niet begrijpen. Of ze worden ervoor betaald om niet te begrijpen!. De islam in Nederland en Europa staat niet op zichzelf. Het is met opzet geïmporteerd en geïmplementeerd door de bazen van de EU. Islam wordt als middel gebruikt om ons te knechten. Om ons op den duur dommer te maken, zodat wij niet meer in staat zouden zijn voor onszelf op te komen. Lees de reeks artikels van Catherine A Boon – Langedijk ‘Op weg naar een Nieuwe Wereldorde’ https://ejbron.wordpress.com/2018/06/09/189922/
    Jammer dat zo weinig mensen begrijpen dat het dommer maken van het Nederlandse volk heeft een betekenis: Het fysieke vernietigen van het land Nederland. Zonder mensen met hoge intelligentie en toewijding, kan men niet het water-infrastructuur van dit land onderhouden. Met de gemiddelde IQ van bewoners uit islamitische landen en Afrika (75 – 87) zal Nederland binnen 50 jaar bestaan uit een blauwe gat op de kaart van Europa..

    Geliked door 2 people

    • erfwachter zegt:

      Het kalergi plan is in volle uitvoer gefinancierd door sujetten zoals George Soros miljardair en bekeerde Jood , de totale omvolking en de daaruit voortvloeiende burgeroorlog zal niet lang op zich laten wachten

      Like

  39. Nemesis zegt:

    Moet nog iets leren en wel van ouders met schoolgaande kinderen.

    Kunnen jullie mij opnoemen wat onder het vak “Burgerparticipatie” valt, behalve dan het al bekende moskeetbezoek. Ik ken Burgerparticipatie niet en weet niet wat het moet betekenen, dus s.v.p.

    Like

    • paulzwueste zegt:

      Nemesis.
      “Burgerparticipatie” is geen op zich zelf bestaand woord.
      Het is een uit twee verschillende woorden bestaande omschrijving van een situatie.
      De laatste jaren wordt de Nederlandse taal aan de lopende band verkracht met zogenaamde nieuwe woorden.
      De truck is dat je twee op zich bestaande woorden aan elkaar plakt en daarna beweert een nieuw woord te introduceren.
      Kinderen zijn geen burgers.
      Kinderen moeten burgers worden, vandaar dat we ze moeten leren te “participeren” in de samenleving.
      Kijk.
      Het gaat er nu al helemaal anders uitzien nietwaar?
      De mensen laten zich zo gemakkelijk besodemieteren.

      Nogmaals, dit zou iets voor mij zijn, als ouder met schoolgaande kinderen.

      Geliked door 1 persoon

      • Nemesis zegt:

        Dank je Paulzwueste, ik begrijp het nu. Ja, zo gaat het er heel anders uitzien.

        De ouders met schoolgaande kinderen hebben het nu niet bepaald makkelijk, tenminste die, die niet zelf als ouders al helemaal plat geindoctrineert zijn.

        Geliked door 1 persoon

      • paulzwueste zegt:

        Verdomme!
        Beweert is natuurlijk beweerd!
        Dat zij de waard namelijk ook toen hij dienomtrent ondervraagd werd.
        “Ik heb die mensen voor het laatst bewaard en ze daarna beweerd zoals het hoort.”
        Zei hij.
        Ik stel voor dat we het Esperanto weer eens onder de aandacht brengen.
        Krijgen we er weer ’n nieuwe taal bij, namelijk.
        Maar niemand die daarin iets beweerd met ’n t.

        Like

  40. Marleen zegt:

    Weerzinwekkend, walgelijk, dit is een vrij land, niemand kan een kind dwingen te bidden, ook de onderwijsinspectie kan dit niet afdwingen, ik vraag me af of dit niet strafbaar is, wie denken ze wel dat ze zijn, die onderwijsinspectie, laat je vrijheid niet afnemen, hoe durven ze, in ons vrije land en de manier waarop ze die kinderen erin luizen is schandalig, zo achterbaks, kinderen zeg gewoon nee dit doe ik niet. Dit hoef ik niet te doen. Volwassenen kunnen ze ook niet dwingen.Gemeen om die kinderen zo voor het feit te stellen, dat geldt ook voor bv kerkbezoek.Ze kunnen vertellen over een geloof, maar dat gedwing tot bidden, die onderwijsinspectie doet aan machtsmisbruik, dat mag absoluut niet. Ouders verzet je, laat je niet intimideren.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s