Veel voor weinig bij Powned

Screenshot_137

(Door: Rob Goossens)

 Vetpot bij uitgerangeerde omroep

AMSTERDAM – Omroep Powned is nauwelijks nog op televisie te zien en verliest in 2021 waarschijnlijk zijn subsidie. Toch heeft de roze omroep die het bestel zou gaan slopen al bijna 40 miljoen euro aan belastinggeld gekost.

De Telegraaf

Een fors deel daarvan verdween in de zakken van slechts drie mensen. Oprichter Dominique Weesie heeft in zijn eentje al 2 miljoen euro geïncasseerd. De onbekende zakelijk directeur Roeland Mackloet, die inmiddels alweer weg is, streek 1,4 miljoen euro op. Rutger Castricum kon al 1,8 miljoen euro bijschrijven.

Oud-medewerker Jan Roos vindt het allemaal ’te bizar voor woorden’. „Als een dansclubje een paar duizend euro subsidie krijgt, gaat Rutger Castricum verhaal halen omdat het een schande zou zijn. Zelf hebben ze een veelvoud aan subsidie binnen geharkt.”

Lees hier (abonneeartikel) hoe de revolutionaire rebellen zich ontpopten zich tot de handige jongens van Hilversum.

Bron:
www.telegraaf.nl

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Graaien, Hypocrisie, praatjesmakers, Rotzakken. Bookmark de permalink .

9 reacties op Veel voor weinig bij Powned

  1. Jan zegt:

    Over het paard getild volk. Iedere keer als zij iemand vragen stellen straalt de arrogantie en betwerigheid van kop, met name van die Weesie, een kotsfiguur. Nooit een cent aan die ‘omroep’ besteed, want als je journalistiek wilt bedrijven moet je je niet als een hork gedragen en een grote bek opzetten.

    Like

  2. leefbarbaar zegt:

    Ik krijg sterk het idee dat subsidie voor Powned bij elkaar opgeteld is.
    De Telegraaf is natuurlijk een VVD-krant, die alleen VVD-nieuws brengt.
    Dat neemt niet weg dat de beloning bij Powned uitzinnig is, net als bij de rest van NPO en lokale zenders.
    Dat neemt ook niet weg trouwens dat de andere zenders nog corrupter zijn en dik betaald worden om veel nieuws nooit te brengen en te verdraaien. Dat zul je in de Telegraaf niet lezen natuurlijk.

    Like

  3. Leo zegt:

    En zo zie je maar weer… Graaien is niet enkel een linkse afwijking.

    Like

  4. Thoth zegt:

    Ach, als Nieuwkerk met wat ‘mompelen’, zo’n 500000 per jaar verdiend en de andere, zoals NPO directeuren, etc. mogen ze van mij dit verdienen. Zij staan voor een goede zaak, nl. anti-islam, anti-EU, anti-elite van de partijen, anti-NPO…. Wanneer dit over is, dan tellen ze mee.

    Geliked door 1 persoon

  5. Die jongen hebben de kunst bij Marcel van Dam en intussen shariasocialistische consorten afgekeken en eveneens gepraktiseerd. Zo wordt duidelijk dat er veel meer controle noodzakelijk is op de wijze waarop publiek geld wordt uitgedeeld. Niet enkel aan staatsmedia maar ook aan persoonlijke hobby’s als Gaza en aan bevordering van islamisering en Eurofilie.

    Like

  6. Sabeltant zegt:

    De Telegraaf ontpopt zich steeds meer als een links marxistisch dagblad.
    Maak u geen illusie dat de Telegraaf een rechts blad is, ze schrijven net als het AD gewoon naar de EU marxistische leidraad.
    Mooi verhaal, 40 miljoen tjonge tjonge, wat een bedrag, maar de dagelijkse EU propaganda bagger die 24/24 uitgezonden wordt kost ons miljarden en daar hoor je de Telegraaf niet over.
    Waarom geen artikel over het rammadam hoernaal? Neen, Geen Stijl moet kapot, zo heeft de EU beslist, in alle landen van de EU vinden gelijksoortige acties plaats en de uitgever van de Telegraaf doet daar graag aan mee.
    Rutger en Dominique laten ook mooi zien wat er mis is in omroepland, ze zijn daar overigens heel eerlijk over, lekkere vakanties met vrienden op Ibiza net als de andere omroepen doen. Ze vertellen er altijd bij tijdens een fles dure champagne dat het lekker betaald is door de belastingbetaler.
    Net als al die BN-ers die je dagelijks in warme landen voorbij ziet komen, samen met een heel team van de NOS op door ons betaalde vakantie waarom horen we niets over die kosten Telegraaf?
    Nu valt men zogenaamd voor die 40 miljoen, maar de miljarden die worden uitgegeven aan staatspropaganda en volksvermaak laat ook de Telegraaf, als onderdeel van dezelfde media, handig buiten beschouwing.
    Er zijn geen onafhankelijke kranten meer, alles in ons land valt onder twee door de EU-vriendjespolitiek gestuurde uitgevers.
    Neem een wijs besluit, donder vandaag nog de krant nog bus uit en haal het nieuws bij de onafhankelijk berichtgeving.

    Like

    • Petra DeBoer zegt:

      Geen Stijl staat los van Powned. Geen Stijl is in handen van het Belgische Mediahuis waar de Telegraaf ook onderdeel van is.

      Uit Geen Stijl is Powned ontstaan maar ze hebben al jaren niks meer met elkaar van doen.

      Like

  7. Heer M zegt:

    Jan Roos wat doet die tegenwoordig? Heeft die nog een uitkering?

    Like

  8. Qvic zegt:

    Onze overheid is een verzameling van onrendabele mensen die met veel woorden niets zeggen en niets bijdrage aan de economie. Bij elk onderdeel van de overheid in de top bestaat uit de grote graaiers, die door pruts en klungel werk zich zelf extreem laat belonen. De belasting betaler heeft hierin geen enkele stem in, maar mogen enkel dit zooitje randdebielen wel bekostigen. Iedere organisatie of persoon die dit aan het licht brengt bij de belasting betaler wordt eruit gewerkt of besmeurd en verdacht gemaakt van fraude en oplichting. Terwijl dit vergeleken wordt met de grootste graaiers enkel om kruimels gaat. Dus niet eens in verhouding staat.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s