Modeketen UNIQLO presenteert “Hijab Couture”

Screenshot_62

(Door: “Jim Knopfloch” – Vertaling: E.J. Bron)

Moslim-mode voor de massa´s

Onder een “doelgroep” dient in het marketingjargon een groep mensen met gelijksoortige eigenschappen of behoeftes te worden verstaan, die men met een boodschap of een productenaanbod wil bereiken. Dat tegenwoordig door de gender-glorificatie, multiculti en migratiecrisis de bevolkingsstructuren tot nu toe demografisch aanzienlijk veranderen en zodoende ook traditionele doelgroepen, is niet pas duidelijk sinds IKEA köttbullar van gevogelte heeft geïntroduceerd of Bifi de kalkoenvariant van zijn mini-salami.

PI News (2)

En daarom biedt nu ook de Japanse textielonderneming INIQLO met de modecollectie “LifeWear” in grote stijl “cultuurgevoelige kleding” voor een blijkbaar heel nieuwe doelgroep aan. Wat moeten we daar onder verstaan? Bijvoorbeeld peniskokers voor immigranten uit het Amazonegebied? Of gekleurde Schotse kilts? Of – iets heel anders – verkoopt het concern nu misschien keppeltjes om daarmee tegelijk een “standpunt” in te nemen tegen de genese van het antisemitisme?

Helemaal mis. UNIQLO en de designer Hana Tajima zijn verheugd een modelijn te kunnen presenteren die “een rijk gevoel van de culturele diversiteit belichaamt: elegante eenvoudige, maar desondanks doordachte stukken, die comfortabele, veelzijdige kleding aan vrouwen van allerlei herkomst bieden, onafhankelijk van leeftijd, ras, cultuur of geloof”. Aldus de omschrijving op de homepage van Hana Tajima 2018 Spring/Summer collection van het modeconcern.

Je kunt eigenlijk al vermoeden wat er schuilgaat achter deze ingewikkelde formulering. Het gaat bij de designer Hana Tajima dan ook om een (bekeerde)  moslima met Brits-Japanse wortels. En met haar mode moeten uiteraard overwegend islamitische vrouwen aangesproken worden.

Als je je beter met de designer bezighoudt, kun je je bijna niet aan de indruk onttrekken dat Tajima in principe heel naïef met de islam omgaat en haar bekering voor haar eventueel slechts “chique” was en is. Zoals een modetrend, waaraan je gewoon meedoet, omdat je er zin in hebt. The fashion designer redefining the hijab. Dat is fataal en je kunt de goede vrouw alleen maar wensen dat ze niet aan den lijve zal ondervinden wat het voor gevolgen kan hebben wanneer ze zich van het geloof zou willen afkeren!

Haar collectie wordt gepresenteerd met korte reclamefilmpjes HAJRA TARIQ (student) – HANA TAJIMA FOR UNIQLO 2018 Spring/Summer collection, die op internet en in vele filialen te zien zijn. Als model fungeert hier de islamitische blogster en “islam-boodschapster” Hajra Tariq, die alleen al op Instagram Hajra (@hajra_aaa) Instagram photos and videos ongeveer 100.000 volgers heeft. Met een lichtelijk brutaal-arrogante intonatie legt ze uit dat het wat haar betreft het er bij mode vooral om gaat om jezelf en je cultuur tegenover je medemensen “non-verbaal” uit te drukken (in figuurlijke zin: “Kom niet te dicht in mijn buurt, jij Kafir!”).

Nike heeft het eind 2017 voorgedaan met Nike Pro Hijab, nu is er in het kader van de genoemde modelijn ook bij UNIQLO een hijab in het assortiment. WOMEN Hijab – Other Accessoreis – HOMEWEAR & ACCESSORIES – WOMEN/UNIQLO. Heel gezellig, alsof het de gewoonste zaak van de wereld zou zijn. Wie twijfelt er nog aan dat het nog slechts een kwestie van tijd is totdat in de binnensteden van Duitse metropolen de etalagepoppen van een hijab zijn voorzien?

Of de “LifeWear”-collectie internationaal beschikbaar is, vooral ook in het land van herkomst van UNIQLO zelf, dus in Japan, is niet waarschijnlijk. Nauwelijks een ander land volgt zo´s restrictieve immigratiepolitiek als het “Land van de rijzende zon”.

Bron:
www.pi-news.net
Door: “Jim Knopfloch”

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Islamisering, kwaadaardige opzet. Bookmark de permalink .

8 reacties op Modeketen UNIQLO presenteert “Hijab Couture”

  1. kampersrene zegt:

    Nu kunt ge pro-multicultureel zijn Femke , maar als die rechtse op dat footootje boven ooit zetelt in de gemeentenraad van Amsterdam , dan ga ik me toch vragen stellen

    Liked by 2 people

    • koddebeier zegt:

      Dat zou weinig verschil maken met dat groen/linkse zooitje wat er nu zit. Die kunnen beter een groot formaat peniskoker over hun kop trekken, dat zou goed bij ze passen !

      Liked by 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Japanse textielonderneming biedt islamkleding aan…?
      En in Japan mag geen islamiet binnen…?
      Groot gelijk overigens, maar dan zou ik me ook niet op die markt storten, zogezegd.

      Like

  2. Willem Sterk zegt:

    Gaaf hoor zo’n peniskoker, maar dan wel in de nationale kleuren graag en met een oranje lintje erom heen.

    Like

  3. Tistochwat zegt:

    Omdat die mohammedanen het woord ‘kanker’ zo graag in hun bek nemen, moest ik opeens denken aan vrouwen die noodgedwongen een hoofddoek dragen.
    Vrouwen die kaal geworden zijn door chemotherapie en die geen geld hebben voor een pruik.

    Ik kan het woord ‘hoofddoek’ gewoon niet meer horen. 😡

    Liked by 1 persoon

  4. Nemesis zegt:

    Wil hier toch nog even een opmerking over die peniskokers plaatsen. Het zijn niet de mannen uit het Amazonegebied, het zijn de mannen uit Nieuw Guinea die ze dragen/droegen. Touden we als Nederlanders eigenlijk wel moeten weten.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s