Politie koopt voor € 40 miljoen ME-bussen, bussen falen, ME 020 weigert bus

Screenshot_462

Ramen gaan automatisch open als de ME-bus wordt geschud, handig, bij een ME-bus

De nieuwe ME-bus vertoont zoveel gebreken dat de Amsterdamse politie weigert ermee te rijden. Er zijn twijfels of de aanschaf van dit voertuig, waar een bedrag van € 40 miljoen mee is gemoeid, een slimme keuze is, schrijft het AD.

Post online

Twijfels over de remmen en over de brandveiligheid bij rellen. Te weinig ruimte om beschermende kleding aan te trekken. En het meest opmerkelijke: als de wagen wordt geschud, gaan de zijramen automatisch open. Het is een greep uit een lijst van klachten van de Amsterdamse politie, die tot ze zijn opgelost de voertuigen in de garage laat staan. Ook in andere regio’s is er kritiek op de bus.

Screenshot_543

Presentatie van nieuwe ME-voertuigen bij de politieacademie in Ossendrecht.

De witte Mercedes-bus werd in 2016 gepresenteerd als een flexibeler alternatief voor de blauwe bus waarin de Mobiele Eenheid (ME) zich al jaren verplaatst. De politie koos bewust voor een kleinere bus, zodat die met een normaal B-rijbewijs kan worden bestuurd.

Bron:
https://tpo.nl
h/t “Elisah”

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

31 reacties op Politie koopt voor € 40 miljoen ME-bussen, bussen falen, ME 020 weigert bus

  1. koddebeier zegt:

    Wie heeft er nu weer smeergeld aangepakt ????

    Liked by 1 persoon

  2. ruud beijer zegt:

    Geweldig om te lezen toch. De top bij de politie is onbekwaam en het zijn zakkenvullers.

    Liked by 2 people

  3. leefbarbaar zegt:

    De politie is al jaren corrupt. Vrijwel niets kan worden aangeschaft zonder schandalen. Nog geen paperclip.
    Trap alle commissarissen er uit, die hun baan alleen te danken hebben aan hun politieke partij en niet aan hun bekwaamheden.
    Laat Bromsnor ook eens mee praten als er iets gekocht moet worden.
    Gaat niet gebeuren natuurlijk. Helaas, het roer moet om.

    Liked by 4 people

  4. Tistochwat zegt:

    Waarom mag een stel onbekwame knuppels ongestraft ons belastinggeld over de balk blijven smijten?
    Hoeven ze niet eerst van tevoren alle voor- en nadelen van een aankoop te bestuderen?

    Stel dat ik zo met geld zou omgaan, dan lag ik nú al in de goot.

    Liked by 3 people

    • Oeps zegt:

      @ Tistochwat (27 december 2018 om 14:34)

      Dames en Heren.

      Als ambtenaren van te voren alle voor – en nadelen van een aankoop moeten bestuderen, dan veronderstelt dat, dat ze gaan nadenken.

      Mogen ambtenaren tegenwoordig nadenken ??? Worden ambtenaren tegenwoordig betaald, om na te denken ??? Staat nadenken tegenwoordig in het woordenboek van ambtenaren ??? Hebben ambtenaren al een cursus gehad, waarin ze leerden, hoe ze moeten nadenken ???

      Liked by 2 people

    • Aegolius cs zegt:

      Zou kunnen…. maar in herinnering van Uwe Kerstviering met Bron moeilijk voor te stellen.

      Liked by 4 people

  5. Aegolius cs zegt:

    Beter kan het niet:
    Een Mercedes ME-bus, speciaal ontwikkeld en kleiner dan voor Duitsers maar zeer geschikt voor kabouterland NL.
    Dat ramen na schudden vanzelf opengaan was de Duitse grap van de dag!
    Merkel heeft humor, nietwaar?!

    Liked by 2 people

  6. Oeps zegt:

    Dames en Heren.

    Het gaat niet om betrouwbaar en deugdelijk materieel voor de ME, het gaat om de schone schijn en de euroconomie !!!

    We weten toch, dat Pinokkio zich nog nooit ene mallemoer bekommerd heeft om de veiligheid van de mensen. Hij heeft zelf geen militaire dienstplicht vervuld, maar stuurde wel keer op keer soldaten met onvoldoende en ondeugdelijk materieel naar oorlogsgebieden. Dat mag je van mij als een oorlogsmisdaden bestempelen.

    De ME moet telkens het vuile werk opknappen en de heersers tegen de woede van het volk beschermen. Maar het mag natuurlijk niet teveel kosten. Daarom krijgt de ME ondeugdelijk en onbetrouwbaar materieel. En het is een kniesoor, die aandacht besteedt aan de klachten van het personeel. Die genders moeten niet zo zeuren. Het was een goede deal en daar gaat het om. EUROCONOMIE !!! En dat er wellicht onder de tafel wat heen en weer werd geschoven, zijn onbelangrijke details. Dat houden we gewoon onder de pet. Dat zijn complottheorieën, waar we geen aandacht aan besteden.

    De ME-ers zijn flinke stevige sterke stoere genders. Ze zullen de klussen moeten klaren met het materieel, dat ze hebben gekrijgen. En mocht later blijken, dat het materieel niet goed genoeg is, dan kunnen we te zijner tijd altijd nog bekijken, wat we daaraan wel of niet kunnen en/of willen doen. Trouwens, als die genders niet tevreden zijn, dan ligt dat vooral aan henzelf. Dan hadden ze maar beter moeten specificeren aan welke kwaliteiten het materieel moest voldoen. Niet dat dat iets had uitgemaakt. Het kabinet keek toch alleen maar naar de schone schijn en de euroconomie.

    Liked by 1 persoon

    • Aegolius cs zegt:

      **De ME moet telkens het vuile werk opknappen en de heersers tegen de woede van het volk beschermen.**

      En daarom koopt het handhavende bestuur rotzooi in? O, ja…. Liever een EU leger, dat zal het zijn.

      Liked by 3 people

    • scherpschutter1943 zegt:

      Oeps, u zou wel een gefrustreerde ME.er kunnen zijn. U kan zo in de politiekantines aanschuiven met uw mening, dicht bij het grondpersoneel/voetvolk en ze zouden u direct als 1 van de hunnen beschouwen.

      Liked by 1 persoon

  7. Cathja zegt:

    Mercedes-bussen. “Duitse degelijkheid”…?

    Liked by 4 people

  8. Johan zegt:

    Zo een Duitse Mercedes-bus hebben ze gemaakt met in hun achterhoofd de slogan van Merkel`s welkomstcultuur : “Komt allen binnen“.
    Daarom gaan de ramen vanzelf open bij schudden voor gebruik.
    Is trouwens ook handig als je de sleutels even kwijt bent.

    Liked by 5 people

  9. BigLJohn zegt:

    Bij die Mercedessen zit er ook een slinger bij waar men aan de voorkant de motor aan kan slingeren mocht de motor weigeren aan te slaan. En dat gebeurt heel vaak. Voorts gebruikt men de nieuwste techniek bij de lampen aan de voorkant. Karbidlampen. De auto’s zijn zo gammel als een versleten T-Ford.. Echte Duitse degelijkheid dus uit het huis Mercedes, betaald met ons belastinggeld. Want schijnbaar denkt de elite dat er nog veel geld te halen valt bij ons, en ze tot in lengte van jaren met ons geld kunnen blijven smijten. Geld speelt immers bij hun geen enkele rol !

    Liked by 2 people

  10. Harry zegt:

    Was het niet zó , volgens de vorige burgemeester van 020 , dat Amsterdammers toch “ zulke lieve mensen” waren ?
    Waarom heb je dan “top of the bill” beveiligde voertuigen nodig ?
    De schatten gooien vast niks door een geopend raam hoor !

    Niks dan goeds over de doden .
    Maar die Van der Laan was toch ook wel een onnozele doedel , blijkbaar .
    Heeft ie als advocaat ooit iets voor elkaar gekregen ?
    Wie ?

    Liked by 1 persoon

  11. Oeps zegt:

    Dames en Heren.

    Ik weet het niet zeker, maar als ik goed naar de foto’s kijk, lijken deze auto’s nog gewoon op benzine of diesel te rijden. Dat is tegenwoordig toch “FOEI” nietwaar ??? Waarom zouden de ruttige inkopers niet voor electrieke auto’s hebben gekozen ??? U weet wel van die auto’s met een te kleine aktieradius en die telkens urenlang op moeten laden. Van die auto’s, die ze ons in de maag willen splitsen. Of hoeft de ME en de roverheid niet aan het milieu en de opwarming van de aarde te denken ???

    Liked by 1 persoon

  12. boorzalf zegt:

    Het is al weer zo’n jaar of 20 geleden dat ik werkte bij een transport bedrijf. We hadden ongeveer een stuk of 40 vrachtwagens. Trekker opleggers en een aantal motorwagens. Mijn baas kreeg een aanbod om met de motorwagens over te stappen naar Daf motorwagens. Maar hij was wel zo slim om een proef te doen en liet het personeel bepalen of het wat was. Het was een Engelse DAF, oftewel een rare Bedfort. Het was er maar 1 maand voor de proef en iedereen mocht er mee rijden. Maar na een maand hadden wij als chauffeurs al gezien dat het totaal niks was. Een raar barrel ding. De baas bedankte ons met “Mannen Bedank,t ik weet genoeg”. En zo kan het ook.

    Liked by 2 people

    • boorzalf zegt:

      20 moet 30 jaar zijn.

      Like

    • Oeps zegt:

      @ boorzalf (27 december 2018 om 17:38)

      Dames en heren.

      Ruim 30 jaar geleden werkte ik bij een bedrijf dat enkele Bedford/Daf kleine vrachtauto’s in dienst had. De directie had uit budgettaire redenen voor deze wagens gekozen. De wagens waren te zwak en nogal storingsgevoelig. Er ging altijd wel iets kapot. Het werd steeds moeilijker om bestellingen op tijd af te leveren. De chauffeurs klaagden steen en been. Naast technische storingen en comfort, was vooral veiligheid de grote klacht. De directie ging pas overstag, om andere wagens aan te schaffen, nadat er enkele ernstige ongelukken waren gebeurd en de chauffeurs met staking dreigden.

      Like

  13. Loedhr zegt:

    En dan ieder jaar miljoenen erbij als beloning voor totaal falen.
    Daarbij komt nog dat die jongens en meiden met rommel de straat op moeten en met lege handen naar huis.

    Liked by 2 people

  14. Duchesne zegt:

    Ik snap het niet…hebben we een perfect spoorwegnet, een mooie geprivatiseerd openbaar vervoer en dan kopen ze busjes….in deze tijd van autohaat….vieze milieuvervuilende busjes…..wat is er mis met een openbaar vervoer kaart voor de agenten van de ME….?

    Liked by 2 people

    • Cathja zegt:

      @ Duchesne op 27/12 om 20:25

      Het gaat hier over busjes die gebruikt moeten worden bij een uitruk, dus als er ergens problemen zijn ontstaan. De busjes zijn niet bedoeld voor het woon-werkverkeer.
      Bovendien is een OV-kaart voor politiemensen niet handig als ze onregelmatige diensten moeten draaien, want in de nacht ligt het openbaar vervoer stil.

      Liked by 1 persoon

    • Oeps zegt:

      @ Duchesne (27 december 2018 om 20:25)

      Dames en Heren.

      Ha, ha, ha !!! Dit is lol.

      Like

    • fleckie zegt:

      Waterwegen zijn ook nog compleet ( altijd) aanwezig!. ( wie wilde ook weer het vracht -ervoer over autowegen ‘?……. was dat niet mevrpuw KROES, van de VVD.?
      …….zodat de het ‘binnenvaart”vervoer niet meer floreerde?!

      Like

  15. leefbarbaar zegt:

    Bij de weg: wat moet 020 eigenlijk met ME-busjes. De stad is links, volkomen links, al jaren. Daar moet nu toch alles geheel goed geregeld zijn? Geld voor iedereen, niemand hoeft te werken, inspraak in iedere straat, buurthuizen bij de vleet, geen woningnood, het beste onderwijs en gratis zorg. Laat die busjes maar weg, echt niet meer nodig.

    Liked by 2 people

  16. Thom zegt:

    40 miljoen voor falende ME-bussen. Dat had wel goedkoper gekund. De luitjes van “Wij gaan ze halen” hebben een heel grote bus geschikt voor 150 personen achtergelaten in Duitsland toen ze op weg waren naar Griekenland. Die bus zou echt niet zo duur zijn geweest als ze die gekocht hadden. Het voordeel is dat deze bus voor ANTIFA een politiek correct heiligdom is en dat ze die om die reden misschien wel niet zouden durven te beschadigen.

    Liked by 1 persoon

  17. scherpschutter1943 zegt:

    Alle beslissingen betreffende materieel worden genomen door topambtenaren die zich laten adviseren door commissies van deskundigen. Helaas hebben die commissies vaak maar 1 belang en dat is eigenbelang. de straatagent wordt niet gehoord en als hij eens gehoord wordt, vanwege de schijn van inspraak (over medezeggenschap nog nooit gesproken), dan wordt alles afgedaan met “ja, leuk verhaal maar te duur”. Aldus besloten wordt het de goedkoopste inschrijver die gaat leveren maar dan wel volgens de Europese regels natuurlijk. Voorbeelden. Scaniavrachtautos voor het leger i.p.v. DAF. Italiaanse treinen die geen meter hebben gereden omdat ze zo slecht waren maar, wel volgens de europese regels. Leveranciers hebben naar de overheid toe de slagzin: “Wij leveren de staat een minimaal product tegen een maximale prijs maar dan wel volgens de Europese aanbestedingsregels. Wij zien de resultaten, om te janken.

    Liked by 2 people

    • Oeps zegt:

      @ scherpschutter1943 (27 december 2018 om 23:03)

      Dames en Heren.

      De beslissingnemers, topambtenaren en commissies van deskundigen, zijn genders, die door de politiek zijn benoemd. Ze zitten achter een groot bureau in een mooi kantoor en doen heel belangrijk. Zij drijven met de stroom mee en hebben vooral helikopter-view en dienen hogere belangen (schone schijn en euroconomie). Ze weten ook heel goed hoe er in de achterkamertjes wordt geschoven. Ze hebben er helaas geen snars benul van, wat er op de werkvloer allemaal gebeurt. Dat is de ver van hun bed show.

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s