Opnieuw geschiedvervalsing in Nederlands schoolboek

Screenshot_63

(Door: Likoed Nederland)

Opnieuw lukt het een Nederlands schoolboek niet om het Jodendom waarheidsgetrouw weer te geven.

Het schoolboek van Noordhoff Uitgevers voor VMBO ‘Plein M’ laat de Joden weg bij de godsdiensten voor welke Jeruzalem heilige plaatsen bevat.
Tevens beweert het onjuist dat christenen en Joden door de Arabieren “meestal goed behandeld werden”.

Wat betreft dat laatste: in het midden van de vorige eeuw werden bijna alle één miljoen Joden onvrijwillig uit de Arabische landen verdreven (zie Wikipedia).

Lees verder>>>
(h/t Peter Rissing)
LIKOED

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Weg met ons!", antisemitisme, belangenverstrengeling, Censuur, cultuurrelativisme, demoniseren, Dhimmitude, Geschiedvervalsing, hersenspoeling, Hypocrisie, Indoctrinatie, islam-collaboratie, Israël-vijandigheid, Jodendom, Jodenhaat, kwaadaardige opzet, Linkse Kerk, meningsdictatuur, propaganda, Rotzakken, verloedering, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

21 reacties op Opnieuw geschiedvervalsing in Nederlands schoolboek

  1. Aegolius cs zegt:

    **Het lijkt wel of je een Palestijns schoolboek of tv-programma bekijkt. Ook die ontkennen stelselmatig de Joodse geschiedenis van Jeruzalem, als politiek wapen (hier een honderdtal voorbeelden).**

    Het strookt met het Kabinetsbeleid dat slaafs achter het EU en VN beleid loopt.

    Liked by 2 people

  2. Cathja zegt:

    Een schandaal! Waarom horen we niets vanuit Den Haag? Ik kan me niet voorstellen dat zij hier niet van op de hoogte zijn.

    Liked by 3 people

  3. Thoth zegt:

    Door de islamisten ‘respectful treatment’. Hahaha…

    https://www.thereligionofpeace.com/

    Liked by 2 people

  4. Anoniem zegt:

    Antisemitisme is niet het enige wat fout is aan onze schoolboeken. Het christendom wordt volledig vals voorgesteld. Altijd in termen van ‘zou’ iets dit of dat zijn, waarmee consequent het christendom geridiculiseerd wordt. Ook worden de Kruistochten voorgesteld als het particuliere initiatief van de toenmalige paus, terwijl aan dat initiatief een enorme hulpkreet van de toenmalige keizer van het Byzantijnse rijk te horen was. Dit, naast alle roofovervallen en molestaties op christelijke pelgrims.

    Eveneens wordt de invloed van de Turken bij de val en verovering van het Byzantijnse rijk volledig weggelaten: het wordt niet genoemd! Pas bij de behandeling van de conflicten die het Spaanse Rijk onder Karel V en Filips II hadden worden de conflicten met het Ottomaanse Rijk genoemd. We leven dan al in het jaar 1555 en verder! Maar geen slag bij Manzikert, geen verbod op het bezoek van het graf van St. Nicolaas, geen verovering van Constantinopel, geen Slag bij Lepanto. De Ottomaanse aanval op Wenen in 1529 wordt nog net wel genoemd. Evenals de verovering van de Balkan en Noord-Afrika. Maar een zeer uitgebreide bronnenbehandeling is er dan weer niet.

    Ik heb sterk het vermoeden dat in de commissie onderwijs van de Tweede Kamer een stel Turks-islamitisch georiënteerde kameraden zitten die stelselmatig ons onderwijs vervalsen.

    Ik heb over de laatste maand zowel Wierd Duk als Harm Beertema hierover verzocht te schrijven, respectievelijk Kamervragen te stellen. Tot zover zonder resultaat.

    Liked by 2 people

    • Anoniem zegt:

      Plus dat daarbij een overdreven positief beeld van de islam wordt voorgegeven. En dan niet in historische termen, maar in religieuze. Dit houdt in dat ook niet-moslims de Vijf Zuilen van de islam uit het hoofd moeten leren.

      Liked by 1 persoon

  5. BigLJohn zegt:

    De geschiedenis vervalsen is een eigenschap van een land die door een despoten geregeerd word. Alleen de denkbeelden van die despoten tellen nog mee, al het andere dient voorgoed te verdwijnen. En dat is in Nederland toch ook van toepassing onder regie van de E.U. in Brussel ?
    En anders zorgen daar figuren als Sylvana Simons of de moslim gemeenschap wel voor, die altijd hun zin krijgen. In een tijd dat Negerzoenen van Buijs voortaan door het leven gaan als Zoenen, en poppetjes bij de Efteling al aangemerkt worden als racisme, geeft al aan dat het goed fout zit in Nederland.

    Liked by 3 people

  6. RottenPikwick! zegt:

    Leerboek voor het VMBO, waar “toevallig” veel allahtonen heengaan voor Pret-opleidingen zoals dansen, styling en BEVEILIGING etc. Deze geschiedvervalsing, historische LEUGEN, is opzettelijk aangebracht om de rust in de klas te bewaren! Die Haatmoskeet staat bovenop de restanten van de Joodse Tempel die daar 100en jaren eerder al stond! Vraag het de (voormalige) christenen in Libanon, Irak, Syria, waar de rest van hun soortgenoten gebleven zijn! Geschiedvervalsing op scholen, lijkt mij een zaakje voor Arie Slob!!! Bijgaand een video van de door Jordanie verwoestte Hurvaynagoge en door Israel weer herbouwd. Am Israel Chai!

    Liked by 1 persoon

  7. Corné zegt:

    Ook hierom stem ik PVV.

    Liked by 1 persoon

  8. Heniusz zegt:

    Vroeger was geschiedenis gewoon nog geschiedenis. Aan feiten uit het verre en minder verre verleden kon gewoon ook niet zo veel meer worden gewijzigd, want gebeurt is gebeurt. Tegenwoordig is “geschiedenis” ook al subject van politiek correct wensdenken, dat daarmee de geschiedenis geweld wordt aangedaan? Dat zal overigens de gemiddelde klimaatspijbelaar ook worst zijn, alles voor eigen geboortejaar is immers prehistorie.

    Liked by 1 persoon

  9. Wachteres zegt:

    Tja, wat wil Likoed nou:

    Stel je voor: Er zitten tig moslimkinderen in de klas en die lezen dat Jeruzalem de heilige stad van de Joden is of dat de Joden en de christenen en andersdenkenden vervolgd worden in het Midden-Oosten.

    Dat zou toch kwetsend zijn voor de moslimmetjes?

    En op deze manier is de leerkracht ook genoodzaakt zijn/haar mond te houden, want stel je voor dat die moet zeggen dat er leugens in het boek staan, dan krijgen we toch oorlog?

    En wat als de waarheid in het boek stond? Ik moet er niet aan denken …

    Nee, we moeten er maar aan wennen; alles om de islam te gerieven.,

    Dat is geen islamisering, toch? Het is gewoon verstandig beleid en dit maakt noodgedwongen deel uit van de multiculturele [= islamitische] samenleving.

    Liked by 2 people

  10. Anoniem zegt:

    Overigens schijnt de Wet Burgerschapsonderwijs. Het is kennelijk zo dat deze wet op de bestaande onderwijscurricula (waaraan, in ieder geval voor het vak geschiedenis) op zich al het nodige mankeert) ingrijpt op zo’n manier dat vervalsing van die curricula verplichtend werkt.

    ***********
    Dit is uit de Wet Voortgezet Onderwijs
    Artikel 17. Onderwijs in een pluriforme samenleving; burgerschap; sociale integratie
    Het onderwijs:
    a. gaat er mede van uit dat leerlingen opgroeien in een pluriforme samenleving,
    b. is mede gericht op het bevorderen van actief burgerschap en sociale integratie, en
    c. is er mede op gericht dat leerlingen kennis hebben van en kennismaken met verschillende achtergronden en culturen van leeftijdgenoten.
    ******************

    Met daaraan toegevoegd:

    ***************
    Hoewel de kerndoelen van iedere onderwijssoort geen directe wettelijke relatie lijken te kennen met de opdracht tot burgerschapsonderwijs, moeten de artikelen over de onderwijsinhoud steeds gezien worden als een uitwerking van de artikelen waarin uitgangspunten en doelstellingen voor het onderwijs staan (zoals burgerschap, maar ook de emotionele en verstandelijke ontwikkeling van leerlingen in het primair onderwijs).
    *************************

    Dus: ‘moeten de artikelen over de onderwijsinhoud steeds gezien worden als een uitwerking waarin uitgangspunten en doelstellingen voor het onderwijs staan’.
    Hier wordt dus door de wetgever klip en klaar ingegrepen op het reguliere curriculum!

    Uitgerekend vandaag komt de Radbouduniversiteit van Nijmegen met een (nog niet voltooid) onderzoek naar de Wet Burgerschapsonderwijs.
    Hierin staat het volgende:
    “Zo heeft de Onderwijsraad in 2012 de aanbeveling gedaan om scholen een ‘inhoudelijk kompas’ te
    bieden bij het burgerschapsonderwijs. Volgens de raad is de kern daarvan het leren functioneren in
    een democratische gemeenschap: ‘Deze kern kan beter dan nu tot uitdrukking gebracht worden in de kerndoelen van de verschillende onderwijssectoren’.
    Daarnaast zou het verband tussen de kerndoelen en de doelbepaling omtrent burgerschap geëxpliciteerd moeten worden. Scholen zouden in hun schoolplan verantwoording moeten afleggen over de kwaliteit van hun burgerschapsonderwijs.10”

    Dus: ‘het verband tussen kerndoelen en burgerschap moet geëxpliciteerd worden, en de school moet daarover ook nog eens verantwoording afleggen.
    Hier hebben we dus zeer concreet te maken met van bovenaf opgelegde eisen. Want aan wie moet de school verantwoording afleggen als de Grondwet vrijheid van onderwijs garandeert?

    Liked by 1 persoon

  11. Marlies zegt:

    Dit is op toodlessss herblogden reageerde:
    Je hebt mazzel als je kinderen uitgeleerd zijn in Nederland.

    Liked by 2 people

  12. M. zegt:

    Alles moet wijken voor de greatest deciever of all.
    The greatest deciever of all moet gepleased worden boven alles.

    Liked by 2 people

  13. M. zegt:

    Correctie ……deceiver.

    Het begint misschien langzaam bij het volk te dagen waarom de leerplichtambtenaar ieder kindje op school moet houden om de leugens aan te horen.
    Niet omdat dat zo gezond is voor uw kind.

    Liked by 1 persoon

  14. Joannes den Hollander zegt:

    Je krijgt spontaan de neiging om je als vrijwilliger op te geven om geschiedenislessen in het vervolgonderwijs te gaan geven. Ook uitermate geschikt voor de jongere generatie docenten natuurlijk. Discussie ga ik graag aan, ook de diverse manieren om van de islam in Nederland en de rest van Europa af te komen. En waarom dat moet krijgen ze uiteraard ook te horen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s