Onderwijs; het einde van onze beschaving!

Screenshot_37

(Door: “bozeoudeman”)

De westerse beschaving gaat eraan door een soort geestelijke inteelt. Met de opkomst van het onderwijs voor iedereen is ook onze ondergang gestart? Door massaal de nadruk te leggen op ‘kennis is macht’, is dus hoger onderwijs niet hoog genoeg als je wat wilt bereiken in deze maatschappij. Het tevens hierdoor indirect stellen dat met de handen werken minderwaardig en voor dommen is, heeft een mens gecreëerd die geestelijk wellicht hoog ontwikkeld is, maar die tevens daardoor intellectueel gezien de weg volledig lijkt te zijn kwijtgeraakt. 

Een veelheid aan mamma’s jochies en autisten en Kenaus en viswijven die alles beter weten, is wat voor een steeds groter deel uit dit onderwijssysteem voortkomt. Eikels, die geen enkel of amper benul hebben hoe een wereld in werkelijkheid reilt en zeilt en een toenemend aantal vrouwelijke schreeuwers dat enkel vindt, of dit feitelijk mogelijk is of niet, dat het na eeuwenlange heerschappij van mannen het nu eens tijd is dat vrouwen het roer overnemen. Beide groepen denken dat zij beter zijn, want ze hebben de universiteit of minstens de een of andere hogeschool doorlopen.

Beide groepen hebben gemeen dat zij door een soort geestelijke inteelt absoluut overtuigd zijn dat zij de beste papieren hebben, dat zij niet kunnen falen, dat zij, en enkel zij, weten wat er moet gebeuren, waardoor een ieder die hen tegenstand biedt, met woorden of daden, als vervelende stoorzenders de mond moet worden gesnoerd of op z’n minst genegeerd. Beide groepen vinden het daarom gerechtvaardigd om democratie als vervelend zeurkind op de gang te zetten. Zeker ook omdat zij dit doen in het belang van die democratie, omdat zij weten goed bezig te zijn. Dit is als wiskunde zonder logica, maar overtuig betweters maar eens.

Zelf heb ik dit gedrag in microvorm gezien in een onderwijsgezin waar het vanaf punt nul duidelijk was dat doorleren een must was en werd gezien als de sleutel naar succes als mens in het algemeen. Dat de kinderen in kwestie wellicht iets anders met hun leven wensten, was niet aan de orde. Er werd hen hierin ook geen keuze gelaten. Punt. De waan van ouders, gevoed uit hun wens de universiteit te ‘doen’, iets dat in hun tijd net buiten hun grip had gelegen, moest nu door hun kinderen worden waargemaakt. Dit leidde tot vier geestelijk kreupele mensen extra op deze planeet.

Hetzelfde geldt voor de macro kant van dwangmatigheid uit waanzin, de multiculturele samenleving, die, zoals deze zich ontwikkelt, geen verrijking maar verarming is, geen vrijheid maar onderdrukking zal brengen, geen vrede maar oorlog zal betekenen. De tekenen aan de wand zijn overduidelijk zichtbaar, maar zoals de ouders uit dat onderwijsgezin niet wensten te zien dat hun kinderen andere behoeftes, andere wensen, andere ideeën hadden, wenst de autistisch te noemen bestuurslaag, die vandaag vanuit hun ivoren torens ‘leiding’ denkt te geven, niet te willen zien dat zij het contact met de basis van de maatschappij al decennia geleden volledig is kwijtgeraakt, en dat zijn waan tot rampen gaat leiden.

De wereld zal zien hoe goed zij bezig zijn geweest als de wereld eens ophoudt hen tegen te werken. Alle mensen worden lid van dat grote gezin dat er iedere zondag op uittrekt om in het park te picknicken. Alle mensen houden van elkaar, helpen elkaar, zijn lief voor elkaar. Eindelijk een eind aan geweld, aan onrecht, aan alle negatieve dingen dan ook. Om dit te bereiken, moeten mensen met elkaar mengen om een betere mensheid te bereiken, zoals je kleuren met elkaar mengt om tot een mooiere kleur te komen. Maar soms heeft die mengkleur een vieze gore kleur. Daar moet je dan even aan voorbij stappen, gewoon doorgaan, nooit twijfelen, dan bereik je uiteindelijk die mooie nog nooit eerder geziene kleur, precies als Van Gogh deed.

Hun waan moet dus worden uitgevoerd, want hun waan is op papier, in theorie mooi en lovenswaardig. Zoals al gesteld, hoe overtuig je betweters? Zeker ook als die betweters een groot financieel belang voor zichzelf op het spel zien staan. Want laten we eerlijk zijn, het is niet makkelijk om bestuurder te zijn, dus daar mag dan ook wel een leuke som tegen over staan. Ze hebben niet voor niks tot midden twintig van een studiebeurs moeten sappelen, toch? Zo vinden zij!

Door:
“bozeoudeman”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

27 reacties op Onderwijs; het einde van onze beschaving!

  1. Inge zegt:

    Het is wel zo dat vrijwel de meeste banen op MBO niveau zullen gaan verdwijnen vanwege de robotisering, dus voor wie kan studeren vooral doen.

    Like

  2. arjo zegt:

    Ik roep al 10 jaar dat de jeugd dommer is dan 20 jaar geleden.
    Dagelijks zie ik daar bewijzen van.
    Kan dit natuurlijk niet keihard maken maar er zijn wel veel tekens.

    Geliked door 3 people

    • Statler & Waldorf zegt:

      @arjo

      “Kan dit natuurlijk niet keihard maken.”

      Jawel hoor.
      Dit was laatst een vraag bij wiskunde VWO derde klas (wiskunde denk ik dan?)

      Hoeveel liter is 45 deciliter?
      Wiskunde derde klas?
      Really?
      Een getal delen door 10 …… ?

      Geliked door 3 people

      • Bastiaan2000 zegt:

        Dat geloof ik niet, dat is groep 6 a 7 van de basisschool. Zelfs op het zmok-onderwijs hadden we dit op de leeftijd van 11 jaar.

        Like

      • Republikein zegt:

        Ze onderrichtten wel dat Rutte de barbaar Wilders heeft weerstaan.
        De som is altijd 2×1/2 en de waarheid ligt nooit in het midden.

        Like

      • Statler & Waldorf zegt:

        @Bastiaan2000

        Geloof het maar wel.
        Ik heb er in de tijd dat mijn kinderen op de middelbare school zaten met diverse leraren, o.a wiskunde, over gesproken en die bevestigden het abominabele niveau.

        Ander voorbeeld, in 2002 wist een leraar op de school van één van mijn kinderen te beweren dat wij in de 20e eeuw leven.
        Een leraar nota bene.

        Like

    • Henk der Niederlánder zegt:

      Ach Arjo.
      Als je de jeugd hun calculator weg neemt weten ze helemaal niks meer en zijn zezwaar in paniek.
      Praat met een kind van de MBO maar eens over een staartdeling.
      Daan kijken ze je aan of ze water zien branden, en eerlijk gezegd een staartdeling is toch niet echt het moeilijkste.

      Geliked door 2 people

    • fleckie zegt:

      Een heel leuk ‘ stopwoordje’ gebruikt men meestal tegenwoordig:: ” ik zou het niet weten”, …waarop men kan antwoorden” dat dacht ik al!!” Dan wordt er ook nog. verbaasd gekeken!*~*~*~*~*~*~*~

      Like

  3. Jean zegt:

    Er mogen NOOIT toegevingen gedaan worden aan onze seculiere wetten ėn ons onderwijs, vreemdelingen hebben zich aan te passen en te gedragen en inspanningen te doen om onze seculiere wetten en onze taal te respecteren, wij moeten op veen enkel vlak toegevingen doen aan vreemdelingen en zeker nooit aan die achterlijke perverse gewelddadige barbaarse zwijnerij islam, die gewelddadige barbaarse smeerlapperij moet uit ons straatbeeld en voor 100% uit ons land verbannen worden.
    Ik walg van die zwijnerij.

    Geliked door 3 people

  4. Jan zegt:

    De wereld van de socialisten

    Like

  5. Taljaard zegt:

    Waarom schrijf ik hier nog maar zo weinig?
    Omdat mensen als @bozeoudeman (wie dat dan ook mag zijn) dat veel beter kunnen.
    Opnieuw chapeau!

    Geliked door 1 persoon

  6. guusvelraeds zegt:

    Maar soms heeft die mengkleur een vieze gore kleur.

    Meng alle kleuren van het regenboog pallet met elkaar en je krijgt pikzwart. Dat is geen prettig vooruitzicht. probeer het een keer.

    Geliked door 2 people

  7. Alex Delarge zegt:


    Geliked door 1 persoon

  8. Barbara Marquart Scholtz zegt:

    Afgelopen vrijdag moest een van kandidaten van de quiz Twee voor Twaalf opzoeken wat de
    hoofdstad van Mongolie was. Zij wist dat niet. Ongelooflijk..

    Like

  9. Tonio2002 zegt:

    Wat een eng stuk!
    Ik schrijf me direct uit!
    Jakkes!

    Like

  10. Hanna zegt:

    Volgens mij bedoelt de schrijver van dit stuk iets heel anders dan wat ik lees uit de commentaren.
    Namelijk dat je meer vrijheid krijgt door te durven kiezen voor onconventionele levenspaden. Door maar achter de meute bestuurders aan te hobbelen houden wij ons eigen onvrijheid in stand.
    Zo het artikel lezend kan ik alleen maar instemmen. Durf te kiezen voor kleur, grijs is er al veel te veel, in meer dan 50 tinten…

    Like

Geef een reactie op delamontagne Reactie annuleren