Duitse regering stuurt Volkswagen de afgrond in

Screenshot_119

(Door: “Weethetwel”)

De bemoeizucht van overheid en politiek begint angstaanjagende vormen aan te nemen. Wie denkt dat alleen de (goedwillende) burger onder controle gebracht moet worden, heeft het mis. Ook het bedrijfsleven moet er aan geloven. Het groen-communistische wereldbeeld moet en zal de verplichte toekomst worden. Dat het gezonde verstand daarbij uit het oog verloren wordt, is geen probleem. Van veel van de ad-hoc maatregelen zal láter pas blijken hoe dom en ondoordacht ze waren. Maar de daders van nu zijn dan allang weer uit beeld.  Nu de politiek zich ook steeds intensiever met het bedrijfsleven gaat bemoeien, worden de gevolgen steeds ernstiger en indringender. Want deze communisten spelen met het inkomen en de werkgelegenheid van de burger. Volkswagen is een dankbare prooi voor hun experimenten en daardoor gaat het vervolgens steeds verder mis.

Milieumaatregelen

Om de automobilisten in de “ groene” richting te sturen, is er een aantal wetten uitgevaardigd die bijvoorbeeld voorschrijven hoe groot de uitstoot en het verbruik mag zijn van de verbrandingsmotor; de diesel- en de benzinemotoren. Er is niets mis mee wanneer autofabrikanten vanuit de maatschappij de opdracht krijgen meer aandacht te besteden aan zaken waar ze als techneut misschien niet direct aan denken. Het wordt anders wanneer die opdrachten geformuleerd worden vanuit een utopisch maatschappijbeeld en zó taakstellend worden geformuleerd dat het in de praktijk niet meer haalbaar wordt. Nu gebeurde iets dergelijks wél in Duitsland. De normen voor uitstoot werden bij wet zo scherp vastgesteld dat er, zéker op de korte termijn, onmogelijk aan kon worden voldaan zonder de prestaties van de auto’s zodanig te verminderen dat ze ten opzichte van de buitenlandse concurrentie een pleefiguur sloegen. Het is onmogelijk om als enkel industrieel land dit soort maatregelen te nemen voor je eigen industrie zonder de concurrentiepositie ernstig aan te tasten. De groene communisten doen dat tóch, maar op den duur kost het de welvaart van de eigen bevolking. Die afweging wordt niet gemaakt.

Eerste dilemma

De directies van de Duitse automobielindustrie werden door de onmogelijke eisen voor grote dilemma’s geplaatst. Het eerste dilemma: de fabrieken konden auto’s gaan maken die voldeden aan de gestelde Duitse norm voor verbruik en uitstoot, maar die dan internationaal slecht zouden verkopen vanwege lage prestaties. Ze verzonnen daarom een tussenoplossing. De auto’s werden zodanig ingericht dat ze bij normaal gebruik voldeden aan de norm, alleen wanneer er prestaties gevraagd werden, zoals snel optrekken, vielen gebruik en uitstoot niet meer binnen de norm en waren ze dus in wettelijke overtreding. Voor dat doel werden er aanpassingen gedaan in de software van de boordcomputer die bij snel optrekken niét aangaf dat het verbruik op dat moment veel toenam. Zo gezegd zo gedaan.

Tweede dilemma

Het tweede dilemma was of deze benadering ook gekozen moest worden voor het buitenland. De Amerikanen interesseert het verbruik van een auto veel minder dan de Duitse politici: bovendien waren de Duitse auto’s over het algemeen al veel zuiniger dan de Amerikaanse. Het probleem was natuurlijk dat als dezelfde auto in Duitsland én Amerika verkocht werd en in Duitsland als véél zuiniger aangeprezen werd, dat op zijn minst merkwaardig zou zijn. Besloten werd toen dat dezelfde auto die in Duitsland werd verkocht óók in Amerika op de markt kwam. En toen liep het helemaal mis.

Volkswagen wordt door de Amerikanen ontmaskerd als “oplichter”

Volkswagen bracht dus in Amerika een auto op de markt die een zuiniger gebruik aangaf dan in werkelijkheid het geval was. Volgens de Amerikanen (en die niet alleen) is dat een vorm van oplichting: de klant koopt een auto en denkt een bepaalde hoeveelheid benzine of diesel te gebruiken en in de praktijk is het méér. De “sjoemelsoftware” in de auto’s, die bedoeld was om Volkswagen te beschermen tegen de eigen onhaalbare Duitse wetten, keert zich in Amerika nu tegen Volkswagen zelf. En in Amerika betekent dat “claims”. Volkswagen heeft daarvoor al grote bedragen betaald en nog 6,5 miljard euro gereserveerd, maar er zijn nog veel dramatischer schattingen. Bijkomend gevolg is dat in Europa Volkswagen nu óók aansprakelijk gesteld gaat worden, want per slot van rekening is het verbruik ook hier rooskleuriger voorgesteld dan het in werkelijkheid was. Volkswagen zit dus aan alle kanten klem.

Duitse politici ontwikkelen zich tot hater van hun eigen industrie

Wie zou denken dat de Duitse politici door deze gang van zaken weer bij hun positieven zouden komen, heeft het werkelijk helemaal mis. Wóest zijn ze dat Volkswagen hun heilige wetten probeerde te omzeilen. Op geen enkele manier zien ze de onredelijkheid om de Duitse automobielindustrie tot speelbal te maken van hun communistische maatschappijvisie. Die visie komt trouwens steeds meer aan de oppervlakte en gaat ook steeds verder. De onhaalbare voorschriften waren bewust eigenlijk al een voorloper op het afschaffen van de verbrandingsmotor. Er bestaat bij die politici al grote consensus dat de diesel- en benzinemotor maar moet verdwijnen en alles vervangen moet worden door elektrisch. Over de gevolgen wordt verder niet nagedacht, wél over de weg er naar toe. Na het bekend worden van de “softwareoplossing” van Volkswagen werd er niet nagedacht over een oplossing van het door de politici geschapen probleem. Integendeel, de politici vielen over elkaar heen om strenge straffen te eisen voor de directie van deze ongehoorzame concerns. Gevangenisstraffen van vele jaren werden al genoemd. U mag raden wat er in de tijd daarna gebeurde: praktisch de gehele directie van Volkswagen bedankte voor de eer en gaf de pijp aan Maarten. In de pers heette het juichend dat het hele management “op de schop is gegaan”.

Transitie

Voor de maatschappijhervormers is deze gang van zaken een logische stap. Volgens hen zit Volkswagen in een transitiefase: ze willen af van de verbrandingsmotor en alles moet koste wat het kost elektrisch worden. De groep die de particuliere auto helemáál af wil schaffen, komt er ook al aan. Het oude Volkswagen moet gewoon verdwijnen en vervangen worden door iets nieuws. Dat elektrisch rijden vooralsnog geen milieuwinst oplevert, interesseert helemaal niet. Volkswagen is voorts een dankbaar object, omdat de overheid ook grootaandeelhouder van het bedrijf is. Daar kunnen ze extra macht mee uitoefenen.

Nieuwe directie

Onder luid gejuich is inmiddels een nieuwe directie aangetreden. Herbert Diess is de nieuwe CEO. Als je ziet waar ze in de pers over juichen dan weet je het al: “Diess is een grote fan van elektrische auto’s. Hij zal de problemen bij VW aanpakken, ongeacht de verliezen.” “Volkswagen hoopt met zijn nieuwe topman beter te kunnen aanhaken bij alle nieuwe technologische ontwikkelingen in de autosector en tegelijk zijn imago verder op te vijzelen.” “Het is van vitaal belang voor Volkswagen om de vaart erin te zetten en een niet te missen voet aan de grond te krijgen op het gebied van e-mobility, digitalisering van auto’s en transport en andere nieuwe mobiliteitsdiensten”, zegt Diess er zelf over.

Bovenstaande is gemakkelijk in begrijpelijke taal weer te geven: “Er is een slippendrager gevonden die bereid is de politieke wil op te volgen door de verbrandingsmotor af te schaffen en vól in te zetten op elektrische auto’s. Daarmee scoort hij  goed bij de communistische regering die weet wat goed is voor de toekomst van ons allemaal.”

Kort na zijn aantreden wordt dan ook bekend gemaakt dat Volkswagen vól in gaat zetten op elektrische auto’s. Ongeacht de verliezen die daardoor zullen ontstaan. De ramp voltrekt zich nog niet meteen, want de bestaande modellen zullen nog een aantal jaren uitgemolken kunnen worden zonder ontwikkelingskosten (want het heeft geen zin de auto’s verder zuinig en milieuvriendelijk te maken omdat ze tóch verdwijnen). De kosten van de transitie gaan terugverdiend worden met de verkoop van de elektrische bolides in de toekomst (die waarschijnlijk voor een groot deel met verdere subsidies uit de zak van de burger verkocht gaan worden).  De werkelijke kosten worden dus opgespaard voor later. Wie dan leeft dan zorgt. De huidige winsten kunnen voorlopig “totaal onverwacht” afgedragen worden aan alle lopende en toekomstige claims. De koersdaling van Volkswagen is sinds 2015 al meer dan 20 miljard euro, de kosten van de claims al 10 miljard. Wie maalt daar om? In ieder geval niet de politici. En de directie zélf ook niet (meer)……   De Volkswagen is op weg naar een diep ravijn.

Door:
“Weethetwel”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", "Weg met ons!", achterlijkheid, Barbarisme, belangenverstrengeling, betutteling, Communisme, cultuurrelativisme, demoniseren, Duitsland, Groenen, hersenspoeling, Hypocrisie, Indoctrinatie, klimaatfascisme, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, landverraad, Links fascisme, machtswellust, Marxisme, meningsdictatuur, moralisme, Naïviteit, nieuw fascisme, onwetendheid, political correctness, praatjesmakers, propaganda, Rotzakken, Socialisten, verloedering, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

39 reacties op Duitse regering stuurt Volkswagen de afgrond in

  1. Piet Snot zegt:

    Audi heeft weliswaar net de elektrische e-tron klaar, maar in de boardroom kijkt men al naar de volgende stap. Net als mega-toeleverancier Bosch gaat Audi plankgas geven met waterstof.
    https://www.ad.nl/auto/ook-dit-grote-duitse-automerk-zet-nu-maximaal-in-op-waterstof~a101b53e/

    Liked by 3 people

  2. Tistochwat zegt:

    Communisten horen thuis in een passende inrichting in plaats van in een regering.

    Ik heb trouwens al reclamespotjes van elektrische auto’s van Volkswagen zien langskomen.
    Het is om je kapot te ergeren.

    Moeten jullie voor de aardigheid eens letten op de gezichtsuitdrukking van de bezitter van een elektrische auto: retetrots en met iets neerbuigends erin omdat jij in een vieze benzineslurper rijdt.

    Liked by 7 people

  3. wauso zegt:

    Dit geldt niet alleen voor VW !
    In Nederland (en ook de EU) zullen nagenoeg alle winkels en bedrijven uit de binnensteden verdwijnen. Belastingverhogingen (BTW), parkeren, huren en lonen zijn de belangrijkste (gezamenlijke) oorzaak. Niet het internet. Internet is een kans die je kunt benutten of niet ! Voornoemde kosten worden elk jaar hoger en bij internetaankopen spelen ze geen grote rol. Het CBS heeft de mensen al een voorzetje gegeven met de groei van het BBP de komende jaren van 1% per jaar. Nou ik voorspel U dat dit nog aan de voorzichtige kant is. De burger wordt eerst nog eens uitgeperst en dan gaat het los. Zorg dus maar voor provisie want Uw Eurotjes kunnen dan nog enkel als aanmaakbriefjes gebruikt worden. Wanneer is moeilijk te voorspellen, maar ik hou het op zo’n 5 tot 10 jaar als de ‘transitie’ gevolgen begint te krijgen bij Politie en andere overheidsdiensten.

    Liked by 2 people

  4. De linkse maffia in volle actie…….wanneer stoppen we die elite bende?

    Liked by 3 people

  5. Harry zegt:

    Volkswagen was een creatie van adolf hitler , zou het zo erg zijn als dat ikoon zou verdwijnen ?
    Wat ze maken is momenteel bagger !
    Hun winsten waren kennelijk enorm , dat ze boetes van miljarden – wegens sjoemelen – gewoon kunnen betalen .
    Ze hadden dat geld beter besteed aan de verbetering van hun product !
    Het is gewoon troep en de garantie is grotendeels afgebouwd .
    Weggegooid geld dus !

    Liked by 2 people

    • Piet Snot zegt:

      Alsof Ferdinand Porsche nooit aan een auto was begonnen zonder het idee van een wagen voor het volk.
      Misschien was de kever er dan nooit gekomen en had nou iedereen een Porsche voor de deur staan.
      En als je volgende keer je kledingzaak bezoekt, vraag dan even of de man Hugo Boss kostuums heeft.
      Je weet toch waar die mee groot geworden zijn.

      Liked by 1 persoon

      • Nachtkaarsje zegt:

        Het was Porsche niet die op dat idee kwam, noch A. H.
        Het was een Jood die met allerlei uitvindingen kwam die het mogelijk maakte om een auto voor het volk te maken. Deze man werd alles afgestolen en A. H. gaf het aan Porsche.
        Er is een documentaire over gemaakt door de nazaten van die Joodse man.

        Liked by 1 persoon

    • J. C. Th. Köhler zegt:

      Hitler wilde een auto voor het volk. Ir. Porsche heeft de creatie op zijn naam staan.

      j.c.th.kohler@ziggo.nl

      Liked by 1 persoon

    • Wolf zegt:

      DRIEWERF LIKE! @ Harry.

      Like

  6. boorzalf zegt:

    De beste auto, pas nieuw gekocht, super autootje zeker met android auto.

    Like

    • boorzalf zegt:

      Waar ik ook ben ik zeg “Google naar huis”. de android geeft gelijk aan waar ik ben en hoe te rijden, super!!!!

      Liked by 1 persoon

      • Wolf zegt:

        SUBARU OUTBACK Executive 2.5 i BOXER DIESEL symmetrical ALLWHEEL DRIVE gekocht verleden jaar november. Wel wat duur in aanschaf maar oerdegelijk, onverwoestbaar en eenzaam aan de TOP wat kwaliteit en betrouwbaarheid betreft , het merk SUBARU. Reeds vanaf mijn 18e ALLEEN SUBARU gereden en geen vreemde merkjes particulier gereden. SUBARU is de enige uitvinder van DE BOXER DIESEL.Onovertreffelijke en onoverwinnelijke Merk van het Grote FUJI HEAVEY Industries vanaf voor de 1e Wereldoorlog al vliegtuigbouwer waaronder de voortreffelijke zeer SNELLE SUBARU-ZERO die Pearl Habor op zijn overwinningslijst mag schrijven.

        Liked by 2 people

      • I.K. Bennurklaarmee zegt:

        @ Wolf 6 mei 2019 om 14:51:

        Geniet er maar van zo lang het nog kan!

        Liked by 2 people

  7. droevige mof zegt:

    Ik moet toegeven dat ik me ergerde aan het veralgemenen van negatieve uitspraken over Duitsers. Maar ik kan het de mensen niet kwalijk nemen. Blijkbaar worden we in Duitsland geregeerd door criminelen of gekken en de meesten van ons zijn zo mentaal beperkt dat ze het zelfs leuk vinden.
    Hoe kan men zo dom zijn om het meest lucratieve element van de Duitse exportindustrie, de auto-industrie, te vernietigen?

    Liked by 3 people

    • Wachteres zegt:

      Vaak komt er bij te staan dat het in Nederland geen haar beter is, @droevige mof.

      Onze Duitse buren vertrouwen grotendeels ,volledig op het beleid van Merkel [Wij vertrouwen Berlijn]

      Ondanks dat zijn het aardige mensen en ze accepteren onze opvattingen.

      Geen greintje haat of negatief gedrag.

      Liked by 1 persoon

  8. Hovawart zegt:

    Het is in de Pays-Bah niet anders, zelfs de burgemeester van onze hoofdstad is fel tegenstander van de monarchie, onze regering haat de bevolking, de Europese raad breekt de EU-economie af om grondige hervormingen door te kunnen voeren, en ik betwijfel of het met de geitenwollensokken PvdA’er aan het Brusselse roer, het nivelleren opnieuw een feestje zal worden…minimaliseren zal het nieuwe geloof worden.
    De groene energie-transitie als een moderne ‘heilige graal’ een nieuwe sekte is, gesponsord door machtige energiebedrijven, machtige monopolisten, multinationals die machtiger zijn dan landen en continenten, en straks bepalen welke economie er wel of mondjesmaat stroom geleverd gaat krijgen, hoeveel energie men krijgt en ‘Lebensraum’ men nodig acht, en de internetgiganten als ‘Big Brother’ controleren of een volk wel gehoorzaamt…..macht corrumpeert, en daar begint het in de maatschappij al aardig op te trekken.

    Liked by 3 people

  9. BigLJohn zegt:

    Hebben we al niet genoeg problemen aan onze kar hangen. De E.U. de moslims, de klimaatgekte met daaraan gerelateerd de elektragekte. Als Duitsland door economisch wanbeleid van linkse schoften in elkaar stort, trekt deze Nederland met zich mee. Duitsland is onze grootste handelspartner, terwijl alhier de elektragekte ook al toegeslagen heeft. Door al deze factoren is het slechts een kwestie van tijd vooraleer compleet Europa veranderd zal zijn in een straatarm continent alwaar de sharia domineert. Geen VOLKSwagen meer, wel de LIJKwagen die overuren gaat draaien….

    Liked by 4 people

  10. IkBenHet zegt:

    Begrijp niet, dat al die grote Duitse industrieën de politici geen helder schot voor de boeg geven. Gewoon, preventief, 250.000 werknemers uit de auto industrie ontslaan. Kijken wat er dan voor sociale onlust(en) zal ontstaan en waar de benodigde uitkeringsgelden vandaan moeten komen.
    Denk dat dit de enige manier is om de politiek weer bij de les te krijgen.

    Liked by 3 people

  11. Waldorf & Statler zegt:

    Duitsers zijn de ultieme oikofoben van Europa.

    WO I , WO II en …. WO III.

    Einde van een beschaving inluidende ….

    Genialiteit grenst aan de waanzin.

    Liked by 2 people

  12. kampersrene zegt:

    en de vliegtuigen ….daar zal niet aan geraakt worden…want de groooten der aarde verplaatsen zich met een vliegtuig of een prive !

    Liked by 1 persoon

    • Harry zegt:

      Ik zou wel eens willen weten hoeveel vluchten er nu ECHT nodig zijn .
      Zou niet 97% zó maar , voor de lol ergens heen gaan ?
      Ik spreek ondernemers die iets gekocht hebben in Amerika en dan daar heen gaan “om de boel te bekijken” , maar er meteen een vakantie aan vastplakken .
      Een zakelijk betaalde vakantie , zeg maar .
      Als het niet anders kan , ala , maar ik denk dat het véél minder kan .
      Tevens minder overlast voor wie in de omgeving van een vliegveld woont .

      Heb vroeger ook veel moeten vliegen voor m’n werk .
      De halve wereld over .
      Maar ik ben nog nooit in Drenthe geweest …………
      Ik bedoel maar .

      Liked by 1 persoon

      • Wachteres zegt:

        Dat wordt tijd, Harry. Kun je meteen even bij ons op de koffie komen.

        Liked by 2 people

      • Harry zegt:

        Maar , eh , je woonde toch in Mofrika , Wachteres .
        Ik was nooit zo geïnteresseerd in aardrijkskunde , maar Drenthe en Duitsland zijn toch niet hetzelfde ?
        En sinds Geissler heb ik besloten nooit meer in de buurt van Duitsland te komen .

        Liked by 2 people

      • Tistochwat zegt:

        Harry 7 mei 2019 om 17:50

        En sinds Geissler heb ik besloten nooit meer in de buurt van Duitsland te komen .

        Dan kom je toch gewoon naar mij toe? Ik lig vele kilometers van Duitsland vandaan. 😛

        Liked by 1 persoon

      • Wachteres zegt:

        Ik denk niet dat je haar daar vindt, Harry. En wij wonen vlak over de grens bij Drenthe.

        Like

    • Oeps zegt:

      @ kampersrene (6 mei 2019 om 05:27)

      Dames en Heren.

      Vanaf 1-4-2020 mogen er op vanaf Schiphol alleen nog maar electrische vliegtuigen vertrekken. Bij elke gate zal een stekkerpaal worden geplaatst. Hybride vliegtuigen mogen nog wel landen, maar niet meer vertrekken. En alle vervuilende jets mogen het Nederlandse luchtruim niet meer binnen. Nederland gaat het goede voorbeeld geven en zal de wereld wel eens laten zien, hoe het verschrikkelijke CO-2 probleem moet worden aangepakt. Geen CO-2 meer !!!

      Like

      • Tistochwat zegt:

        Oeps 8 mei 2019 om 00:03

        Vanaf 1-4-2020 mogen er op vanaf Schiphol alleen nog maar electrische vliegtuigen vertrekken. Bij elke gate zal een stekkerpaal worden geplaatst.

        En dan een heel lang verlengsnoer aan elk vliegtuig.

        Liked by 1 persoon

  13. Jan zegt:

    Vanaf 2030 kunnen Turken alleen nog in Duitsland blijven en niet naar Turkije, want onbereikbaar met een elektrische auto, die buiten Duitsland nergens kan worden opgeladen.
    Binnenkort kun je blokkeerturken op de snelwegen verwachten.

    Liked by 2 people

  14. Geronimo zegt:

    Dit alles kadert duidelijk binnen de internationale klimaatzwendel: pure oplichting met andere woorden. De bedoeling om de uitstoot van CO2 te verminderen door het bannen in de toekomst van diesel- en benzinemotoren, en te vervangen door elektrische wagens, is even lachwekkend als dwaas.

    Dit wordt nog maar eens duidelijk bewezen door het gerenommeerde Ifo Instituut in München. Dit instituut heeft nl. een studie gepubliceerd van wetenschappers van de Universiteit van Köln, waaruit blijkt dat elektrische auto’s het klimaat veel zwaarder belasten dan diesels. Toch is het de diesel die de komende jaren in heel Europa in de ban wordt gedaan.

    Volgens een van de wetenschappers, een zekere Cristoph Buchal, hebben elektrische voertuigen namelijk aanzienlijke hogere CO2-emissies dan diesels. Dat komt omdat er een enorme hoeveelheid energie wordt gebruikt voor de winning en verwerking van lithium, kobalt en mangaan, wat nodig is voor de productie van accu’s.

    Laten we in die optiek voor de gelegenheid even aannemen dat de klimaatdoordrammers met hun totaal van de pot gerukte CO2-fobie als oorzaak voor de opwarming van de planeet gelijk zouden hebben – het hele CO2-verhaal is overduidelijk een mythe, maar dit is een totaal andere discussie – dan is het door deze studie zonneklaar dat het hier gaat om een leugenachtige bewering van de westerse politieke maffia, die het nog altijd blijft voorstellen alsof de door ons geproduceerde CO2 (een minieme fractie van het totaal aan CO2) een gevaar voor ons vormt, waardoor wij als burgers door de door hen ter zake opgelegde maatregelen, financieel zwaar zullen moeten inleveren om deze uitstoot drastisch te beperken.

    Hier wordt het hele verhaal pas echt hilarisch, ware het niet zo dramatisch, en wordt het nog maar eens duidelijk door welke onbekwame bedriegers/… zulke ingrijpende, economisch nefaste beslissingen boven onze hoofden om worden genomen.
    De elektrische auto als een deel van dé oplossing promoten, d.w.z. om de zogezegde klimaatverandering tegen te gaan juist vanwege de zogezegde mindere CO2-uitstoot ervan, daar waar de wetenschap aantoont dat de productie van een dergelijke auto alleen al meer CO2 genereert dan een conventionele wagen in zijn hele leven. Zo komt er, naar ‘t schijnt, voor het accupak van één Tesla Model 3 maar liefst 11 tot 15 ton CO2 vrij.

    Dezelfde Buchal verrekende bovendien ook de energie die centrales moeten produceren om een elektrische auto gedurende 10 jaar lang op te laden. Resultaat: een CO2-uitstoot van 156 tot 180 gram per kilometer, waarmee elektrische auto’s meteen tot de meest vervuilende op onze wegen gaan behoren.
    De Duitse onderzoekers noemen de term zero emissie auto’s, zoals die door de EU-maffiosi worden genoemd, dan ook letterlijk een (bewuste?)misleiding. Een Mercedes met diesel motor b.v. blijkt daardoor nl. minder belastend voor het klimaat dan zo’n elektrisch vehikel, want produceert minder CO2. Ze schreven ook dat het EU-doel om in 2030 de uitstoot tot 59 gram CO2 per kilometer te beperken technisch onrealistisch is, want dat zou overeenkomen met een verbruik van 2,2 liter diesel of 2,6 liter benzine per 100 kilometer, wat in het geval van Volkswagen intussen al aardig duidelijk is gebleken. En die normen zijn nu bijlange na nog niet zo streng.

    En dan gaan de bij ons verboden diesels naar derde wereldlanden, waar ze nog vele jaren hun CO2 kunnen uitbraken. Maar misschien is het klimaat in die contreien daar minder CO2-gevoelig. Je zou ze het nog kunnen wijsmaken ook, al die groene specialisten, of is dat groen misschien dan toch letterlijk te nemen? Dat zijn dan de zelf verklaarde redders van onze planeet ! Oplichters, ja !

    Even onrealistisch is ook de omschakeling op zogezegde duurzame/groene energie, m.a.w. die afkomstig van windmolens, zonnepanelen… Die zal over een dikke 10 jaar bijlange na nog altijd niet voldoende zijn om zelfs maar een deel van onze basis energiebehoeften te dekken, laat staan als er tegen dan bijkomend nog eens miljoenen elektrische auto’s zouden rondrijden, die dagelijks gigantische hoeveelheden energie gaan verbruiken.

    Om dan nog maar te zwijgen over de immense nevenschade veroorzaakt door al die windmolens, nl. de duizenden vogelslachtoffers en de vele tonnen dode, voor de natuur zo belangrijke insecten, die iedere wind-turbine per jaar veroorzaakt. Ook daarvoor staan de groenen nu met het belerende vingertje te zwaaien, terwijl ze door al hun klimaat-maatregelen zelf de grootste oorzaak ervan zijn. Hypocrieten.

    Daarnaast verzwijgen dezelfde klimaat-leugenaars ook nog een ander belangrijk aspect: de grote bergen niet-recyclebaar afval van hernieuwbare energie. Een onlangs in Waste Management gepubliceerde studie door de University of Cambridge berekent dat windturbine-bladen jaarlijks 2,7 miljoen ton afval opleveren.

    Zo groeit een afvalberg aan kunststof van 40 miljoen ton die je moet dumpen. Dat gaat om een volume van 10 Feijenoord-stadions. En dan hebben we het nog niet eens over de kolossale betonnen voeten voor de altijd maar hoger worden windmolens, betonnen voeten, die nl. zo groot en zo diep zijn, dat men ze praktisch niet meer kan verwijderen, waardoor vele hectaren nuttige bodem voor altijd reddeloos verloren dreigen te gaan. Dat is pas roofbouw op onze zo kostbare planeet waar deze groene idioten toch zo graag mee schermen !

    Maar los van deze hele bewuste CO2-mythe, kortom de hele klimaatzwendel, is het een onmiskenbaar feit dat de elektrische auto in elk geval heel wat minder milieu vervuilend is dan een conventionele wagen. Evenwel is dat blijkbaar voor sommigen niet zo erg belangrijk, zoals o.m. voor deze Duitse onderzoekers, die dat aspect niet eens aansnijden. Weliswaar is en blijft daar nog altijd de pollutie (fijn stof) veroorzaakt door het slijten van banden en remmen, zoals bij alles wat rijdt en remt, maar in elk geval zal de luchtkwaliteit voor ons allemaal bij gebrek aan schadelijke uitlaatgassen enorm verbeteren. Daar kan je niet omheen.

    Nog een opmerkelijke vaststelling bij dit alles is dat totaal van elkaar verschillende begrippen als klimaat en milieu door de nieuwe groene hogepriesters van het opgedrongen klimaatgeloof vele keren nogal verwarrend door elkaar worden gebruikt.

    De aan de stekker op te laden elektrische auto lijkt me evenwel maar een kleine tussenstap naar een auto die het milieu minder belast, wegens de te beperkte radius en vooral de nog altijd veel te lange laadtijden. Het blijft tot nu toe al te zeer een wagen voor kleinere ritten. Voor wie zich twee wagens kan permitteren, een mooie oplossing voor in de stad. Maar hoevelen kunnen dat? Voor de gewone mens is dat onhaalbaar, en misschien is dat wel de valse achterliggende bedoeling van de westerse “elite”: de volksmens zonder auto zetten en drijven naar het openbaar vervoer. Dan hebben de bedenkers van die zwendel voor henzelf meer ruimte op de wegen.

    Bij de huidige stand van zaken in de automobielsector, heeft de waterstofmotor integendeel deze problemen niet, want maakt, kort gezegd, zijn eigen elektriciteit. Het is enkel nog een kwestie van een zuinige productie van waterstof, en de nodige infrastructuur om te tanken. Ga voor moderne kerncentrales, en ook dit probleem is opgelost, en dan nog zonder CO2-uitstoot, in tegenstelling tot de geplande centrales op gas, voorzien als noodzakelijke back-up voor de falende windmolens en zonnepanelen van de groene idioten.

    Deze wagens zijn er al en in productie, onder meer de Mirai van Toyota. De prijzen zijn momenteel nog erg hoog, omdat er te weinig van verkocht worden bij gebrek aan voldoende pompstations, waar een tankbeurt waterstof ongeveer 3 minuten duurt. Dat is even snel als gewone brandstof tanken en veel sneller dan het opladen van een elektrische auto.
    De Toyota Mirai kan hiermee een topsnelheid van 179 kilometer per uur halen. Op een volle tank kan ongeveer 502 kilometer worden gereden. Hij accelereert van 0 tot 100 in 9,6 seconden. Meer dan behoorlijke cijfers dus.

    Wat houdt al die slimmeriken van politici dan toch tegen om een beetje vaart achter die waterstof infrastructuur te zetten? Gratis koken bestaat nu eenmaal niet, en alles is eindig. Ook de grondstoffen voor het maken van batterijen.
    Het enige wat een dergelijke wagen wagen uitstoot, is H2O. Hij vervuilt dus het milieu niet, en dat is al heel wat.

    http://www.skynet.be/nieuws-sport/auto-moto/artikel/1941866/elektrische-wagen-zorgt-voor-hogere-co2-uitstoot-dan-dieselwagen

    https://www.hln.be/auto/nieuwe-studie-stelt-dat-elektrische-wagen-hogere-co2-uitstoot-heeft-dan-dieselwagen~a34a5fe6/

    https://www.zerohedge.com/news/2019-04-21/new-study-shocks-electric-cars-considerably-worse-climate-diesel-cars

    http://www.golfbrekers.be/dodende-windkracht/
    http://interessantetijden.nl/2017/07/10/veertig-megaton-kunststof-afval-windturbine-bladen-in-2050-aldus-wetenschappers/

    Liked by 1 persoon

    • Wolf zegt:

      Daarom, Rijdt allen SUBARU Boxer Diesel 2.5 ltr of 3.6 ltr om de vies smerige co2 leugenaars te laten zien dat we voor kwaliteit gaan en niet voor hun kille koude rotweer door in die domme EU wagentjes te rijden maar in betrouwbare anti linkse wwgens van Japanse hoogstaande technologie. Schaf ook een houtkachel aan om die geitensokken te kwetsen , kom op allen . We gaan die rooien witheet maken van woede. Tegen hun in gaan is 1 van de leukste hobby’s.

      Like

  15. Henk.V zegt:

    De analyse van de Duitse politiek en de gevolgen daarvan voor dat land zelf, zijn glashelder beschreven. Dat de hele Duitse auto industrie uiteindelijk het loodje gaat leggen, wanneer de ultra GroenLinkse koers van de regering verder wordt aangehouden ,kunnen wij zeker aannemen…

    Wie de beelden van de vergaderingen in de Duitse Bundestag beziet moet helaas vaststellen dat het vermogen tot kritisch, onafhankelijk denken alleen in de hoek van de AfD is te vinden. De sprekers uit die hoek, die gewoonlijk heldere, zinnige gedachten verkondigen, worden vaak uit de banken van de regeringspartijen met gejoel en geschimp overladen. Dat is een griezelig schouwspel.

    Het is dieptreurig dat dit land weinig heeft geleerd van de lessen uit de geschiedenis, toen het volk blindelings achter zeer destructieve lieden bleef aanhobbelen, tot aan de laatste dagen van het Derde Rijk.

    Persoonlijk sta ik niet te juichen bij de teloorgang van de Duitse auto industrie. Op technisch gebied heeft dit land immers veel gepresteerd en tot op de dag van vandaag associëren wij Duitse producten met het begrip ‘’hoge kwaliteit’’!.

    De les die wij moeten trekken uit de gruwelijk blinde zelfvernietigingsdrang van de Duitse politieke elites en de -eveneens- blinde volgzaamheid van de meerderheid van de Duitse burgers, is dat het meer dan noodzakelijk is geworden het linkse denken totaal moet worden ontmanteld , omdat het ronduit stompzinnig en extreem schadelijk is voor ieder land in meerder opzichten .

    Links denken baseert zich op ”idealen” die zelden op het juistheidsgehalte ervan worden getoetst! Ideeën moeten worden getoetst aan de uitkomst ervan in de praktijk! Laat men dat na dan zal het gevolg van links beleid dat de uitkomst van die ”idealen” dramatisch zullen uitpakken, zoals wij nu al in Duitsland zien.

    De auto industrie heeft bijvoorbeeld allang dieselmotoren ontwikkeld die net zo schoon zijn als de benzinemotoren. Beide motoren stoten steeds minder fijnstof uit.. Maar in zo’n geval zien wij een merkwaardige zijsprong in het ”idealistische”, linkse denken in de poging om van het fossiele brandstof af te komen: nu legt men legt het accent opeens volledig op CO2 uitstoot. Ik heb zelfs al mallotige linkse stemmen gehoord die -in verband met de uitademing van CO2- pleiten voor een sterke reductie van het aantal mensen op deze planeet. Bill Gates, de Microsoft tycoon, maakte opmerkingen in die richting. Nu meen ik te weten dat ALLE levende schepsels die hier rondlopen op aarde CO2 produceren, maar in vergelijking tot de groot-industrieën en het vlieg- en vrachtverkeer te land, ter zee en in de lucht is de totale mensheid een zeer kleine speler in het CO2 probleem.

    Dit probleem dat kan grotendeels worden ondervangen door het (her) aanplanten van bossen die ’s nachts de CO2 weer omzetten in zuurstof en water…

    Wie een maatschappij wil waarin alleen maar elektriciteit als voortstuwingsmiddel in het wegvervoer mag worden gebruikt, die vergeet daarbij te vermelden dat voor de aanlevering van de benodigde elektriciteit voor de wagens op de weg de totale hedendaagse productie capaciteit van stroom moet worden VERDUBBELD…

    De ene linkse oplossing schept dus telkens weer een nieuw probleem..

    Linkse politiek leidt zelden tot blijvende vrede, welvaart en vrijheid

    Daarom wordt voor mij deze vraag steeds dringender: Wanneer zal het eindelijk definitief doordringen tot de bevolkingen in het Westen, dat hun linkse leidslieden hen definitief op elk mogelijke manier naar de verdommenis helpen?

    Het is te gek voor woorden dat veel mensen kennelijk niet stilstaan bij een zeer verifieerbaar gegeven: Er is NERGENS in de wereld een linkse samenleving tot stand gekomen die zich in elk opzicht kan meten met onze vrije westerse wereld..

    Wij moeten het niet meer dulden dat onrijpe, linkse malloten de koers van onze samenleving willen wijzigen.

    Wie onze vrije samenleving te gronde willen richten beschouw ik als criminele elementen, die bestraft moeten worden., welke positie zij ook mogen innemen in de maatschappij.

    Liked by 4 people

  16. Tijl Uylenspiegel zegt:

    Bijzonder in dit geval is ook dat de benadeelde partij; de koper van de auto er helemaal niets mee opschiet, de meer dan gigantische boetes worden geïnd door de overheid, de koper heeft het nakijken.
    Vergelijk het eens met een hypothetisch geval; er wordt bij u ingebroken en wat spullen weggenomen, daarnaast is er aanzienlijke braakschade, de politie komt en als gevolg van de opsporing worden de daders opgepakt.
    Naast de straf worden deze ook veroordeeld tot terugbetaling van de veroorzaakte schade maar, en nu komt het, dit bedrag moet worden betaald aan de overheid, u als gedupeerde krijgt niets….
    Dan zou elk weldenkend mens in opstand komen.
    Nu gebeurt in principe hetzelfde, u koopt een auto en het verbruik ligt aanzienlijk veel hoger dan u beloofd was. De overheid valt dit ook op en straft de leugenaars met een enorme boete en steekt het geld vervolgens met een vette grijns in eigen zak !
    En de koper ? Die zit nog een hele tijd opgescheept met een auto die duurder is in gebruik dan hij vooraf berekend had en dat wordt niet gecompenseerd.

    Liked by 2 people

  17. Peter zegt:

    Toch knap van Merkel dat ze onder toezicht van 80 miljoen Duitsers,het hele land naar de kloten helpt .

    Liked by 1 persoon

  18. Qvic zegt:

    Als jij je auto die een sjoemel software heeft door de dealer laat aanpassen, dan begint de ellende pas goed voor jou. Want de auto heeft daarna veel minder trekkracht en het verbruik gaat ook nog eens omhoog. Vaak gaan er ook nog andere motoronderdelen stuk doordat die aanpassing niet in het ontwerp van de motor passen. Waardoor sommige onderdelen nu te heet worden. Een caravan trekken lukt dan niet meer. Dat is het resultaat. Je auto inruilen voor een andere, die wel meer vermogen heeft om je caravan te trekken, kom je er achter dat jou inruil waarde extreem gekelderd is, omdat jij die auto aan hebt laten passen. Kortom rij gewoon door met je sjoemel software, jij zelf merkt er weinig van.

    Van die groene linkse fanaten is dat zij totaal niet technisch onderbouwd zijn, die roepen dingen die niet eens kunnen. Stel dat iedere auto elektrisch zou zijn, dan hebben we een mega elektrische probleem. Want de stroom voorzienig in het land is er niet gebouwd om mega piekspanningen te kunnen verwerken. Als de meeste hun elektrische auto rond 5 uur aan het net willen opladen. Dan klapt de spanning massaal in elkaar, een langdurige black out als gevolg. Om dit te voorkomen zou het net compleet aangepast moeten worden en de capaciteit met factor 8 tot 10 verhoogd moeten worden, waardoor de uitstoot van de elektriciteitsbedrijven ook met factor 8 tot 10 zullen toenemen. Dat heeft tot gevolg dat als we massaal over zouden stappen naar elektrisch rijden de uitstoot van CO2 zich 8x tot 10x meer dan nu het geval is. Daar dat het rendement van die energie centrales max. zo’n 40% heeft zal de gascentrales het gasverbruik vertienvoudigen dan nu het geval is, dat is misschien de reden van waarom we in Nederland alle huishoudens van het gas af moeten. Om zo het gasverbruik voor de centrales te kunnen leveren. Het aantal leukemie patiënten zal angst aanjagend stijgen. Want de elektromagnetische velden in een elektrische auto zijn zo gevaarlijk voor kleine kinderen, dat 9 van de 10 kinderen op ten duur leukemie krijgen en veel volwassenen krijgen daar ook last van bij langdurig blootstelling ervan. Over dit wordt geen woord gesproken, omdat dit te negatief is voor de uitrol van de elektrische auto. Daarbij is de vervaardig van elektrische auto’s 3 tot 4x milieu belastender dan een diesel of benzine auto, zo ook bij de recycling ervan. En als er ongelukken gebeuren blijft er stroom op de auto staan, met vaak onmogelijke manieren om deze spanningsvrij te kunnen maken om de inzittende uit hun benarde toestand te kunnen halen. Maar daar hoor je ze niet over bij die groene fanaten. Zij kijken enkel naar het gebruik en verder niet. Dat typeert nou precies de domme onwetende mens, die willens en wetens alles wat goed werkt naar de verdoemenis werkt, door hun onkunde en daar zijn ze ook nog eens trots op. Hoe dom moet je dan zijn, om dat te kunnen begrijpen.

    Liked by 1 persoon

  19. J. C. Th. Köhler zegt:

    Het gaat gesmeerd. Opel is al in Franse handen. Nu is VW aan de beurt. Wie worden het? De Chinezen? Mercedes wordt dan overgenomen door de Amerikanen, die zijn dol op Mercedes.
    Duitsland krijgt dan een licentie om Lada’s te gaan bouwen. En Merkel zag dat het goed was.

    j.c.th.kohler@ziggo.nl

    Liked by 2 people

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s