In hoeverre zijn problemen op basisscholen ‘geïmporteerd’?

Screenshot_184

(Door: Fleur Verbeek)

Leerlingen in achterstandswijken hebben het veel moeilijker dan schoolgaande kinderen in reguliere wijken, blijkt uit onderzoek onder leraren in opdracht van onder meer het Jeugdeducatiefonds. Vier vragen en antwoorden.

1. Wat bleek uit het onderzoek?

Voor het onderzoek werden bijna driehonderd leerkrachten ondervraagd. Van de leraren geeft 87%aan dat de kinderen in achterstandswijken een taalachterstand hebben. In ‘gewone’ wijken is dat 23%. Ook hebben deze leerlingen vaker concentratieproblemen: 72% versus 57%.

‘Er zijn scholen waar 50 tot 70% bij Jeugdzorg loopt,’ zegt Hans Spekman van het Jeugdeducatiefonds in het AD.

Lees verder>>>
(h/t “Wachteres”)
Elsevier

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "diversiteit", "Integratie", "Nuttige idioten", "Verrijking", "Weg met ons!", achterlijkheid, cultuurrelativisme, Krankzinnigheid, Multiculti, Nederland. Bookmark de permalink .

14 reacties op In hoeverre zijn problemen op basisscholen ‘geïmporteerd’?

  1. rottenpikwick zegt:

    Er zijn al scholen met RUSTKAMERS!! Niet voor horendolle leerkrachten, nee, voor scholieren! Honderden MILJOENEN zouden er nodig zijn voor de Jeugdzorg. Een KUTSMOES! Wordt ingezet om de Omvolking / Verrijking te faciliteren, om de door het SCP gesignaleerde veenbrand in bedwang te houden! Nederland wás ooit een redelijk beschaafd landje. Nu totaal VERKLOOT!

    Like

  2. Dijkstra zegt:

    Dit werd al 20 jaar geleden opgemerkt. De politiek ziet het niet als probleem, maar als oplossing, namelijk dat ze het hier toch altijd beter hebben dan in het land van herkomst. De kiezer slikt dit omdat de burger wordt voorgehouden dat dit de juiste moraal is. De burger laat zich dus door de politici (die een dubbele agenda hanteren) vertellen wat er moet gebeuren.

    Like

  3. Jan zegt:

    Marco Pastors, directeur van het Nationaal Programma Rotterdam-Zuid (NPRZ) pleitte eerder al voor een hogere beloning voor leraren in Rotterdam-Zuid dan voor hun collega’s in de rest van Nederland.

    Zal niets uithalen aangezien het gaat om de situatie in de klas met islamitisch shitvolk dat geen greintje fatsoen heeft. Iedere allochtonenschool in Amsterdam heeft problemen met het vasthouden van docenten en er wordt al lang met LC en LD reclame gemaakt maar iedereen loopt binnen een jaar weg (Reigersbos, OSB (Bijlmer). Geen Nederlander met gezond verstand wil les geven op Haga Lyceum tenzij met een masochits is. Iedere school met alleen allochtonen is corrupt want men wil diploma’s afleveren en dus volgt herkansing op herkansing tot de schoolleiding uiteindelijk iemand maar een voldoende geeft zodat hij na 5 of 6x tentamen met een zes kan oplazeren. ROC Bijlmer is één ginatisch verrot nest waar iedereen met het IQ van een aardappel voor alle tentamens uiteindelijk slaagt. Snap je niet wat je hebt gestudeerd (te veel eer) kun je nog altijd de porno-industrie in waarin een fiks aantal meiden werkzaam zijn of gaan werken als beroepscrimineel.

    Scholen als Hervormd Lyceum West (Amsterdam) levert leerlingen af die met kunst- en vliegwerk hun diploma halen. Rector ging weg van Haarlemmermeer College (goede school) maar wie even met hem spreekt merkt dat het een idealistische gek is (gemerkt tijdens open dag). Docenten zijn alternativo’s uit het linkse circuit met overspannen gezichtsuitdrukking die zeggen ‘dankbaar’ werk te verrichten.
    Tweede generatie ouders, geboren in Nederland spreekt geen Nederlands wat pure lamlendigheid is. Kinderen komen met achterstand op school en zouden volgens rector halve tot hele Einsteins zijn (en ik maar een uitgestreken gezicht houden). En leerlingen die ‘het wel kunnen’ maar moeite hebben volgen ‘trajecten’.
    Best leuk om zulke avonden te bezoeken. Ook van kakscholen in Amsterdam die menen superieur te zijn omdat zij ‘een naam’ hebben.

    Like

  4. Republikein zegt:

    Zegt Hans met vochtige ogen, terugdenkend aan zijn jeugd.

    Like

  5. Piet Snot zegt:

    We kunnen er uren over blijven lullen., maar bij iedere generatie begint alles weer van voor af aan. De wil ontbreekt om mee te doen of daar moeite voor te doen.
    Geen enkele ouders behoorlijk spreekt Nederlands, of zeer gebrekkig.
    En of ze hier nou zijn geboren en al 4 generatie hier wonen met de hele familie.
    Ze zijn hier ook niet om mee te doen met het land waar ze in leven of waar ze van leven, maar om de boel over te nemen op termijn.
    Dus waarom zouden ze dan moeite doen. Ze mogen zich niet mengen.
    Iedereen die wel eens dit soort kinderen hoort praten op straat, weet het.
    Na 20 jaar naast mijn Marokkaanse buurvrouw te wonen, komt daar nog niet meer uit dan, lekker weer hé, alles goed.
    Verder kom je niet met een gesprek.

    Like

  6. Rensk. zegt:

    Hoeft men helemaal geen onderzoek voor te doen. Een beetje nuchter nadenken en om je heen kijken en men weet voldoende. Als ouders geen klap moeite doen Nederlands te spreken dan………………………………………… weet men de gevolgen. Leuker is het niet te maken wel simpeler. Punt is dat er steeds mensen aan het bewind staan, die het een zalige zorg zal zijn hoe Nederland er over 4 jaar of misschien 12 jaar eruit ziet. Hebben ze al weer een kartelbaantje te pakken. Ze zijn alleen te dom om de gevolgen op de lange duur te zien. En geven die mensen geen plichten, maar rechten.

    Like

  7. M. zegt:

    Migratie is kans voor Nederland om nog meer problemen te importeren.
    De EU is daar bij nodig.

    Like

  8. koddebeier zegt:

    Net als in de rest samenleving zijn ook op de scholen de problemen geïmporteerd door onze linkse bijdehandjes en hun meelopers van christelijke/liberale huize !!
    Al tientallen jaren importeren ze deze ellende waardoor ons land tot op het bot verziekt is en de gevangenissen vol zitten met hun import.

    Like

  9. leefbarbaar zegt:

    De onbeperkte instroom van allochtonen in het onderwijs valt niet op te vangen. Met name de moslimkotert is gedoemd om achter te blijven. IQ. Cultuur. En onwil van de ouders om hun eigen kroost te helpen opgroeien tot waardevolle mensen. Dit moet wel fout gaan.
    Typerend wel weer dat zo’n opvreter van de PvdA directeur mag spelen bij het educatiefonds (iemand ooit van gehoord trouwens?). Hans Spekman. Eerst het onderwijs verzieken met je partij en dan vervolgens cashen. Om te kotsen.

    Like

  10. Aegolius cs zegt:

    Problemen zijn nooit door de overheid geïmporteerd. Ze ontstaan zomaar vanuit zichzelf:

    ALMERE GAAT DRIE DAGEN LANG HET LERARENTEKORT TE LIJF
    ALMERE – Kwaliteit op school valt of staat bij de juiste mensen voor de klas. Juist daar lopen we de komende jaren tegen problemen aan. Als er niets verandert, dreigt een stevig lerarentekort, ook in Almere. Alleen al op de basisscholen kan dat tekort weleens oplopen tot negentig voltijdbanen in 2023. Op de middelbare scholen kan het gaan om zo’n zestig voltijdbanen. Nu al zijn vacatures moeilijk in te vullen en staan lesuren onder druk. Komende vrijdag, zaterdag en zondag zetten tientallen mensen zich drie dagen lang in om vernieuwende oplossingen te bedenken. Volgens de principes van ‘design thinking’ proberen ze tijdens ‘Lerarentekort: De Challenge’ te komen tot de inzichten en doorbraken die het verschil gaan maken.

    https://www.almeredagblad.nl/gemeente/almere-gaat-drie-dagen-lang-het-lerarentekort-te-lijf

    En zo lossen we het probleem in Almere op:

    Lerares basisschool De Dukdalf dakloos

    ALMERE – “Ik heb een fulltimebaan als lerares op basisschool De Dukdalf in Buiten”, zegt Dunja Quené (22). “Maar sinds de brand in de spaceboxen in het Odeonpark heb ik geen woning meer. Ik logeer tijdelijk in een andere studentenwoning, maar dat mag helemaal niet. Ik leef nu met een koffer vol spulletjes. Als ik er daar uit gezet wordt… geen idee waar ik heen moet……..

    http://www.almeredezeweek.nl/nieuws/1497308-lerares-basisschool-de-dukdalf-dakloos

    Like

  11. Ronald B zegt:

    Het is niet meer dan logisch dat leerkrachten niet willen werken op scholen met 80% of meer allochtonen!!! Werk van werk hebben en niet kunnen en willen doen en bereiken waarvoor je bent opgeleid!!! Dit geldt voor heel Europa!!! Ik heb zoiets van….landen van herkomst veilig? Allemaal terug!!!

    Like

  12. Drs.P. zegt:

    99% van de basisscholen problemen zijn geimporteerd, dat is nu toch onderhand wel duidelijk?? Maar we doen er niets aan. Zij die dit alles faciliteren en door onze strot duwen zijn het echte probleem!!

    Geliked door 1 persoon

  13. Laura van der Storm zegt:

    Hoef je toch geen onderzoek voor te doen. Zijn toch gewoon de feiten, als je ze tenminste wilt zien en geinteresseerd bent!

    Like

Geef een reactie op Piet Snot Reactie annuleren