Kabinet zinspeelt op vuurkorf-verbod

Screenshot_307

(Door: Alexander Bakker)

DEN HAAG – Er dreigt in sommige wijken een verbod op het gebruik van de barbecue, vuurkorf of open haard. Staatssecretaris Van Veldhoven (D66, Infrastructuur) onderzoekt met gemeenten de komst van ’houtstookvrije wijken’ om de lucht schoner te krijgen.

De Telegraaf

De D66-bewindsvrouw schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat ze een ’stookalarm’ wil invoeren voor dagen met ’ongunstig weer’. Verder schrapt het kabinet de subsidies op duurzame palletkachels per 1 januari 2020.

Het ministerie laat weten dat de details van ’houtstookvrije wijken’ nog nader onderzocht moeten worden door Den Haag en gemeenten. „Het gaat om nieuw te bouwen wijken”, legt een woordvoerder uit. „Komend najaar komt er meer duidelijkheid.”

Houtskool

Voor de barbecue zou het gaan om het verbieden van houtskool op de barbecue. Vlees op de grill van een elektrisch of gas gestookte barbecue mag dan nog wel.

Bron:
www.telegraaf.nl

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", "Weg met ons!", achterlijkheid, Bananenmonarchie Nederland, betutteling, D66, klimaatfascisme, Krankzinnigheid, Linkse Kerk, Milieu, moralisme, nieuw fascisme, politici, Rotzakken, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

28 reacties op Kabinet zinspeelt op vuurkorf-verbod

  1. Steven zegt:

    Ze zijn inmiddels al druk bezig om héél Nederland af te schaffen.
    Over een jaar of 10 is hier alles afgeschaft..inclusief de eigen bevolking.. dan hebben we alleen nog maar straatrovers..messentrekkers , moordenaars, verkrachters, tasjes dieven, plofkrakers, wiettelers, illegale prostitutie, inbrekers en drugsbaronnen.

    Geliked door 6 people

  2. leefbarbaar zegt:

    Als Shell niet in olie zou doen, maar in hout; dan moesten we allemaal hout stoken van de regering. Het gaat alleen om geld. Door de gestegen energiekosten stookt men graag anders (en zo zit er subsidie op pelletkachels) en dat is niet de bedoeling. Minder gas is minder smijtgeld. We moeten belast worden. Net als elektrisch rijden bestraft moet worden met rekeningrijden.
    Sta op en pik het niet langer.

    Geliked door 1 persoon

  3. Mary zegt:

    Haha iedereen zal straks wel hout gaan stoken als de warmtepompen met minus zoveel graden het opgeven en gas c.q. elektriciteit niet meer te betalen is…………..

    Geliked door 2 people

    • Tistochwat zegt:

      Mary 2 juli 2019 om 22:17

      Ik vind dat niet zo om te lachen.
      Weet je hoeveel 1 m³ haardhout kost?
      Minstens 60 euro.
      Misschien kost pas gekapt hout iets minder, maar dat moet dan nog wel twee jaar drogen.

      Je doet niet lang met 1 m³ hout; hooguit een paar dagen.
      Hout stoken is onbetaalbaar.

      Geliked door 1 persoon

      • Piet Snot zegt:

        Dat is flink prijzig geworden dan 1 kuub hout.
        Toen ik op een houtzagerij werkte lang geleden, ging een een kuub hout (alles wat naast de zaagtafel viel aan rest stukjes hout) weg voor iets van 15-20 Gulden.
        Dat zou nu dus iets van 130 Gulden zijn.

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        Piet Snot 5 juli 2019 om 07:13

        Als het om zachtere houtsoorten gaat, zoals vuren en grenen, ben je zo door een m³ hout heen. Je moet eiken, beuken, berken, e.d hebben.
        Het is dat we hier zelf een paar jaar geleden bomen moesten laten kappen, waarmee we twee jaar vooruit konden, anders is hout stoken financieel niet haalbaar.

        Maar die bomen konden we niet zelf verwerken, dus daarvoor moest iemand worden ingehuurd. Iets goedkoper dan kant-en-klaar hout kopen, maar nog veel te duur.
        Ik heb me een breuk gesjouwd aan die houtblokken. Je moet ze opstapelen en als je ze nodig hebt voor je kachel moet je ze weer naar binnen zeulen.
        Dat valt niet mee als je een gammele rug hebt.

        Een ander nadeel van hout stoken is, dat je met het hout heel veel stof je huis binnensleept. Ook hoor je de houtwormen duidelijk knagen als het wat ouder hout betreft.

        Kortom: gas is onmisbaar, hoewel de warmte van een houtkachel veel en veel behaaglijker is.

        Geliked door 1 persoon

  4. Wim Vreeswijk zegt:

    Met een elektrische barbecue kun je m.i. ook goed braden

    Like

  5. Piet Snot zegt:

    Als iemand een vuurkorf of een ander fikkie stookt, dan heb ik dan geen enkel probleem mee.
    Ergens waar er ruimte voor is.
    Ik woon op 1 hoog, en het is erg vervelend als de buurman ze oude geverfde planken in de fik wil steken in een vuurkorf.
    Omdat dat zo gezellig zou zijn zo’n vuurtje in de tuin.
    Mijn hele huis ruikt dan alsof er ergens iets brand in mijn huis.

    Geliked door 2 people

    • Piet Snot zegt:

      Dat komt door de lucht ventilatie van mijn CV ketel.
      Ik zou in principe 24/7/365 alles afgesloten kunnen laten in mijn huis en toch verse lucht krijgen.
      Dus een fikkie in de buurt reuk ik mijn hele huis.
      Een open haard ook trouwens in de buurt, en dat is best wel eens vervelend dan.

      Geliked door 2 people

      • Piet Snot zegt:

        Als er iets in mijn buurt gebeurt zou zijn waar chemische stoffen bij vrij komen, dan heb ik ook helemaal niets aan de raad om deuren en ramen goed gesloten te houden.
        Ik moet ook mijn stroom uitschakelen bij mijn verwarming/ luchtventilatie systeem.
        Anders krijg ik nog alles in mijn huis aam giftige troep.

        Geliked door 1 persoon

    • Cathja zegt:

      @Piet Snot op 2/7 om 22:50

      Precies, je zegt het goed. “Ergens waar er ruimte voor is”.
      Helaas wonen de meeste Nederlanders niet zo royaal zodat ze helemaal achter in hun tuin ‘een gezellig fikkie kunnen stoken’.
      Bij ons in de buurt zijn pelletkachels, vuurkorven en tuinkachels met van die hoge pijpen ruim vertegenwoordigd. Ik erger me er kapot aan! Als het op een hele warme zomerdag ’s avonds dan eindelijk een beetje afkoelt, en je opgelucht weer even ‘een frisse neus kunt halen’ buiten, dan vinden de buren dat het tijd wordt om het ‘gezellig te maken’. Deze gezelligheid kunnen ze niet met een citruskaars op de tuintafel creëren, maar de vuurkorf maakt het zo leuk. De woonkamer, de slaapkamers, alles stinkt naar die rot-rook!! Ik kan er bijzonder slecht tegen. Krijg hoofdpijn en ik word licht misselijk.

      In ons meer dan overvolle land zou het geweldig zijn als mensen eerst eens aan de buren denken, en dan pas aan zichzelf als het om ‘gezelligheid’ gaat. Tot 01:00 uur in de nacht in de tuin praten en vooral lachen moet kunnen volgens hen. Dat er mensen zijn die ’s morgens om 06:00 uur uit bed moeten om te gaan werken…., dat zoeken die arme sloebers maar uit.
      Lang leve de zomer…!

      Voor mij de meest irritante en vermoeiende periode van het jaar!

      Geliked door 2 people

      • Piet Snot zegt:

        Ik heb meerdere keren wel eens met een emmer water door me huis gezocht waar er ergens iets staat te fikken.
        Want ramen en deuren gesloten houden, werkt hier dus niet met mijn lucht ventilatie systeem.
        En als ik ergens als de dood voor ben, dan is dat wel brand.
        Na een klein half uurtje overal zoeken in mijn huis, bedenk je dan weer dat het je buren zijn die het gezellig maken.

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        Cathja 4 juli 2019 om 10:34

        Helemaal mee eens! O, wat begrijp ik je goed en wat heb ik met je te doen.
        Ook met de andere mensen die met deze problemen te kampen hebben.

        Ik verkeer (nog) in een iets luxere positie, maar als ik straks arm ben vanwege het ‘beleid’ van die smeerlappen in Den Haag en Brussel en in een herrie-woonwijk zou moeten gaan wonen, maak ik onmiddellijk een eind aan mijn ‘leven’.

        Geliked door 1 persoon

  6. Henikusz zegt:

    Kan iemand dit kabinet afschaffen? Er gaat geen dag voorbij dat niet een of andere halve gestoorde weer een brainfart lucht geeft. Goede reden om de vuurkorf eens vaker aan te steken, die BBQ komt wel goed, het is ZOMER toch!

    Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      Henikusz 3 juli 2019 om 00:02

      Goede reden om de vuurkorf eens vaker aan te steken, die BBQ komt wel goed, het is ZOMER toch!

      Dat geeft je niet het recht om je buren zware overlast te bezorgen!
      Pest liever de ‘regering’ in plaats van mensen die ziek worden van rook en stank.
      Bakken en braden kan ook binnen: in je keuken.
      Tegenwoordig schijnt men alles buiten te willen doen: koken, bubbelbaden, sauna’s, vuurtjes stoken, enz.
      Binnenkort wordt buiten schijten vast ook populair.

      En maar herrie maken!

      Geliked door 1 persoon

  7. BigLJohn zegt:

    Ze zouden eigenlijk dat tweede kamer gebouw eens in de hens moeten steken, en al die rotzakken moeten uitroken. Voor mijn part worden ze daar allemaal levend opgestookt. Ze verdienen niet beter die landverraders. Allemaal de doodstraf. Levend cremeren.

    Geliked door 1 persoon

  8. Tijl Uylenspiegel zegt:

    Eerst moet je er natuurlijk om glimlachen, nou ja, tot je merkt dat het ernst is dan, net als dat een van onze ministers vind dat sigaretten onbetaalbaar gemaakt zouden moeten worden.
    Nou was ik eigenlijk van mening dat dit allang zo was maar hij wil nog véél verder gaan !
    Dus binnenkort staan er niet alleen dakloze verslaafden met een Daklozenkrant te bedelen maar krijgen ze competitie met rokers.
    Als verstokte roker zit er straks niks anders op dan dat ik bij bezoek aan mijn familie in Zeeland even een omweg via België maak want dat vergeet de drol natuurlijk.
    De Nederlandse Staat haalt waanzinnig veel geld op aan accijns op tabak en dat gaan ze dan mislopen omdat het over de grens gekocht gaat worden.

    Geliked door 1 persoon

  9. kruisridder zegt:

    Het enige wat we in overvloed moeten accepteren, zijn de asielparasieten die onbekommerd hun gang mogen gaan. Straks nog milieubelasting betalen per cm2 zuurstof, anders komt een mohamedaan je keel ”afsluiten” in opdracht van de staat. We leven onder het juk van de EUSSR aan de Maas…..

    Geliked door 2 people

  10. Jan zegt:

    Ik zal niet treuren om die stinktroep. Wordt Spaarnwoude eindelijk weer Turken-vrij en niet langer een openbaar schijthuis.

    Geliked door 1 persoon

  11. Joannes den Hollander zegt:

    Wat kunnen we toch trots zijn op zo’n doortastende regering die altijd opnieuw weer de juiste prioriteiten weet te stellen om de belangen des volks onzes veilig te stellen. Zwaarwegende beslissingen nemen zoals plastic zakjes en BBQ’s verbieden in oorlogstijd is toch wel echt lef voor nodig. En dat heldhaftig gedrag met gevaar voor eigen leven is niet iedereen gegeven. We kunnen blij zijn dat ze Staatsvijand nummer een, Geert Wilders, keer op keer blijven boycotten. Gelukkig maar want als hij aan de macht zou komen met zijn futiliteiten en bijzaken zag het er heel anders uit in Nederland. Dan werd er per direct een noodwetje aangenomen zodat moslims niet meer in openbare gelegenheden mogen komen zoals zwembaden, kermissen en uitgaansgelegenheden. En dat willen we natuurlijk niet. Stel je voor dat hij dan ook nog eens alle criminele marokkanen terug gaat sturen naar de Riffijnen. Dat zou de genadeklap voor Nederland betekenen. Wellicht houden we er dan nog maar een stuk of 12 over en is het gedaan met de o zo bejubelde multiculturele uitkeringssamenleving.

    Geliked door 1 persoon

  12. Lucky zegt:

    Nou dit weer…
    https://tpo.nl/2019/07/03/die-warmtepomp-die-u-van-de-overheid-moet-installeren-wordt-nog-duurder/

    Die warmtepomp die u van de overheid moet installeren wordt nog duurder
    Specialisten waarschuwen: Nieuwe geluidsnormen zijn een enorme extra barrière voor aanschaf

    Nieuwe warmtepompen mogen vanaf juli 2020 geen herrie voor de buren meer veroorzaken. Op de erfgrens mag nog maar 40 decibel te horen zijn. Installaties aan de gevel, in de achtertuin of op het balkon produceren nu tussen de 53 en 74 decibel, blijkt uit onderzoek waarop minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken) haar plan baseert.

    Like

    • Tistochwat zegt:

      Lucky 3 juli 2019 om 17:00

      Ja, dat had ik ook al gehoord.
      Och, als de ‘geluidsnorm’ niet wordt gehaald, verhogen ze die toch gewoon?
      We gaan een lawaai-hel vol armoede tegemoet.
      Ik weet zeker dat al die krankzinnige plannen om ‘het klimaat te redden’ zullen doorgaan.

      Wie weet nog wat ‘het geluid van de stilte’ is?
      Dat hoor ik op mijn ‘landgoed’ niet eens meer.
      Nederland zit veel te vol met herriemakers en dan te bedenken dat ook nog eens meer en meer brul-mohammedanen worden geïmporteerd.

      Dat is niet te verdragen voor mensen die overgevoelig zijn voor lawaai en drukte.
      Dan slaap ik liever ‘de trage slaap van de dood’.

      Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      Lucky 3 juli 2019 om 17:00

      Meneer ing. Tistochwat over de decibel:

      De decibel (dB) is een logaritmische maat voor geluidsniveaus.
      Een verdubbeling betekent een toename van 6 dB (= 20 * log (U1/U2), log 2 is 0,3010, dus 20 * 0,3010 = 6,02 dB).
      Als een warmtepomp 40 dBa produceert, dan zou men verwachten dat het niveau van twee warmtepompen 46 dBa zou zijn.
      Echter: dit zou alleen het geval zijn als de twee geluidsbronnen gecorreleerde (met elkaar in fase zijnde) signalen zouden verspreiden.
      In de praktijk is dit niet het geval, waardoor het niveau in werkelijkheid niet zal verdubbelen.
      Vergelijk het met een viool: twee violen klinken niet twee keer zo hard als een enkele viool.
      Voor niet-gecorreleerde signalen kan worden aangenomen dat een verdubbeling een toename van ca. 3 dB veroorzaakt.
      Dus in het geval van twee warmtepompen zal het niveau ca. 43 à 44 dBa zijn, ook een beetje afhankelijk van de golfvorm van het geproduceerde geluid.
      Inde praktijk dus zoiets:

      1 wamtepomp : 40 dba
      2 warmtepompen: 43 dBa
      4 warmtepompen: 46 dBa
      8 warmtepompen: 49 dBa
      16 warmtepompen: 52 dBa
      enzovoort.

      Mijn vraag:

      Hoeveel lawaai als een hele woonwijk (hoeveel rijtjeshuizen staan daar) per woning 40 dB produceert?

      Like

  13. Piet Snot zegt:

    Ik begrijp niet waarom iedereen toch zo graag ze buren wil treiteren ,en zich totaal niet kunnen voorstellen dat andere er wel eens last van zouden kunnen hebben.
    Wonen de meeste in zo een nare buurt dan met vervelende buren?
    We wonen niet allemaal ergens in een bos of op een boerderij of zo.
    Net als dat er iemand een stukje muziek draait, dan is er altijd wel een buurman die daar overheen moet, en daarna de volgende buurman.
    ik kijk hier neer op zo’n 20 tuintjes, allemaal laagbouw, 1 hoog met zolder.
    Als er hier iemand een muziekje opzet, dan blijft dat bij 1 of 2 muziekjes.
    En zo draait iedereen wel een keer een plaatje, kan op elk moment van de dag zijn.
    Meer dan 90% van de tijd is het hier muis stil en hoor je enkel de vogeltjes, als ze er zijn.

    Geliked door 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      Piet Snot 4 juli 2019 om 16:09

      Ik ken diverse mensen die tot op het bot getergd worden door buren die hels lawaai maken. Zelf heb ik jaren in een wijk gewoond waar ik bijna krankzinnig ben geworden van het vele lawaai: dag en nacht! Als ik daar niet had weg gekund, had ik mezelf van kant gemaakt. Ik had er alle pillen voor in huis en ik had alles al zorgvuldig geregeld voor als ik er niet meer zou zijn.

      Buren zijn een groot risico, ook als het ‘autochtonen’ betreft. Reken maar dat daar ook tuig tussen zit! En als je dan ook nog eens een HSP bent, heb je geen leven.

      Waar ik nu woon, is het ook geen feest: o.a. lawaai van landbouwwerktuigen, stankoverlast waarvan je misselijk wordt en nog steeds geluid van razend verkeer.
      Maar goed: geen mohammedanen op mijn lip. Nóg niet, maar ze rukken op; daar wordt in Den Haag en Brussel hard aan gewerkt.

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s