Nieuw vliegtuig van regering: ingetogen ’Hollands Glorie’

Screenshot_369

(Door: Yteke de Jong)

WOENSDRECHT – Champagne is niet standaard aan boord en bij de kleur van het interieur is bewust gekozen voor grijs. Alles aan boord van het nieuwe regeringsvliegtuig moet werk en zakelijkheid uitstralen, maar als leden van het kabinet of koninklijk huis dat wensen kan er natuurlijk wel ’een drankje’ ingevlogen worden. Van vaderlandse merken dan wel, want naast zakelijkheid moet de 90 miljoen dure Boeing (foto) vooral ’Hollands glorie’ uitstralen.

De Boeing Business Jet was vanochtend te bekijken op vliegbasis Woensdrecht. Daar werd het vliegtuig officieel overgedragen aan KLM en Fokker, die het toestel zullen vliegen en onderhouden. ’Daarom is dit moment ook een staaltje Hollands Glorie”, zei secretaris-generaal Lidewij Ongering bij de ondertekening van de contracten.

Lees verder>>>
(h/t “Tistochwat”)
De Telegraaf

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Elite, Hypocrisie, Koningshuis, Krankzinnigheid, Overheid, Rotzakken, verloedering, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

55 reacties op Nieuw vliegtuig van regering: ingetogen ’Hollands Glorie’

  1. Cathja zegt:

    Mag je tegenwoordig nog wel spreken van ‘Hollands Glorie’?

    Ik was van mening dat we niet meer trots op Nederland mochten zijn, maar dat we ons ‘Europeanen’ moesten voelen…

    Liked by 6 people

    • paulzwueste zegt:

      Waarom moet ik toch denken aan het Hollands melkmeisje als ik deze stijlloze idioterie zie?
      Nou Maxima, hier moet jij toch zelfs bekennen dat de Hollanders wèl een geheel eigen identiteit hebben.
      Broodje kaas en ’n glas melk als je blijft lunchen en geen cent te veel hoor,,,!

      Liked by 2 people

    • Frerik zegt:

      Dacht ik ook Catjha.

      Liked by 2 people

    • Marijke zegt:

      Ik ben een trotse Nederlander. Punt.

      Liked by 1 persoon

      • Blaffertje zegt:

        Ik niet meer.
        Ik voel me een vreemdeling in eigen land.

        Liked by 3 people

      • Tistochwat zegt:

        Marijke 6 juli 2019 om 16:15

        Ik ben een trotse Nederlander. Punt.

        Waarop zouden wij dan trots moeten zijn?
        Dit is mijn land niet meer; nooit geweest ook.
        Als je je niet kapot betaalt aan de belastingdienst, kun je als een hond op straat gaan ‘leven’.

        Liked by 1 persoon

      • Trucker zegt:

        Dat hebben wij in Vlaanderen dan wel voor op jullie wij zijn trots op onze Leuwenvlag en een echte Vlaming spreekt nooit uit naam van belgie.
        Wie dat wel doet is een hyena die huilt met de belgen (ken zo specimen maar die negeer ik volkomen).

        Liked by 1 persoon

      • Piet Snot zegt:

        Zonder grenzen ben jij een inwoner van een Europese provincie.
        Moet ik daar trots op zijn?
        Ik schaam mij kapot voor al die lamlendige “Nederlanders” hier die alles wel best vinden zolang er voetbal op tv is.

        Liked by 1 persoon

  2. Aegolius cs zegt:

    Sorry voor Noorwegen, maar had die NL kist ’n rode neus gegeven.

    Liked by 3 people

  3. Tistochwat zegt:

    Worden wij ook zo comfortabel in een vliegend hotel naar ons werk gebracht?
    De ‘elite’ wél en er kan aan boord zelfs ‘doorgewerkt’ worden.
    Mijn bloed kookt en verdampt omdat ook ik moet mee betalen aan de uitspattingen van de ‘elite’.

    Voor wie het artikel niet gratis kan lezen:

    WOENSDRECHT – Champagne is niet standaard aan boord en bij de kleur van het interieur is bewust gekozen voor grijs. Alles aan boord van het nieuwe regeringsvliegtuig moet werk en zakelijkheid uitstralen, maar als leden van het kabinet of koninklijk huis dat wensen kan er natuurlijk wel ’een drankje’ ingevlogen worden. Van vaderlandse merken dan wel, want naast zakelijkheid moet de 90 miljoen dure Boeing vooral ’Hollands glorie’ uitstralen.

    De Boeing Business Jet was vanochtend te bekijken op vliegbasis Woensdrecht. Daar werd het vliegtuig officieel overgedragen aan KLM en Fokker, die het toestel zullen vliegen en onderhouden. ’Daarom is dit moment ook staaltje Hollands Glorie”, zei secretaris-generaal Lidewij Ongering bij de ondertekening van de contracten.

    Het toestel wordt gebruikt door het kabinet en het Koninklijk Huis en heeft €90 miljoen gekost. De koning, die gastvlieger is bij KLM, heeft zich laten omscholen van Fokker naar Boeing en kan ook achter de stuurknuppel kruipen. De afgelopen maanden is hij af en toe een kijkje komen nemen in de nieuwe kist, die zaterdag voor het publiek te bewonderen is.

    Het interieur laat zich het best omschrijven als ingetogen klasse en ademt werk. Het vliegtuig, dat in beige, bruin en donkerblauw is uitgevoerd heeft 26 zitplaatsen, die allemaal plat kunnen. Er is een kleine badkamer met douche. „Het is na een lange vlucht prettig om je even op te kunnen frissen”, zegt topman Hans Büthker van GKN Aerospace, het moederbedrijf van Fokker zaterdagochtend tegen De Telegraaf. „Het is tamelijke sobere uitvoering, zonder al te veel bling-bling. Het kan nog veel gekker. Dat zie ik bij klanten die bijvoorbeeld uit het Midden-Oosten komen.”
    “Soms vliegen wij een minister ’s ochtends vroeg naar een ander land in Europa. Dan is er geen champagne aan boord, maar gewoon koffie en thee.”

    Er is een satellietverbinding, zodat er gewoon doorgewerkt kan worden tijdens de vlucht. Een aparte slaapkamer is er niet aan boord. Het voorste gedeelte van het vliegtuig kan wel omgebouwd worden tot slaapruimte voor langere vluchten. „Champagne is niet standaard aan boord”, zegt Vincent van Hooff van KLM. „Wij passen de catering aan op het moment van de dag en de bestemming en naar de wensen van klant. Soms vliegen wij een minister ’s ochtends vroeg naar een ander land in Europa. Dan is er geen champagne aan boord, maar gewoon koffie en thee.”

    Eieren bakken gaat niet aan boord, maar een eitje koken wel. „Ontbijten zijn doorgaans net zoals thuis. De een wil een bakje yoghurt, de ander een boterham met kaas”, zegt stewardess Ingrid Bakker. Er is een oven, maar broodjes worden van tevoren aangeleverd en worden niet in het vliegtuig gebakken. Het eten en drinken wordt betrokken bij een gespecialiseerd cateringbedrijf, aldus Bakker, die al 13 jaar op het regeringsvliegtuig werkt.
    Er is geen apart servies gemaakt, de kopjes, glazen en borden zijn gewoon in de winkel te koop. Ook is er een afwasmachine aan boord.

    Naar verwachting zal de PH-GOV begin augustus in gebruik genomen worden. Het is nog niet bekend wat de eerste bestemming zal zijn, zegt Van Hooff.

    Er is een team van 25 man bij KLM dat het toestel vliegt. Afhankelijk van de bestemming, zitten er twee of drie stewardessen op, naast twee of drie piloten. Zij hebben een speciale training ontvangen. Het nieuwe regeringsvliegtuig heeft een bereik van 9000 kilometer en kan daardoor naar de Antillen vliegen. Dat komt omdat er een extra brandstoftank is aan boord. „Met onze eigen 737’s zijn Moskou en Tel Aviv de verste bestemmingen. Als we naar de Antillen gaan, zitten we drie uur boven de oceaan. De veiligheidsvoorschriften zijn dan anders. De piloten zijn speciaal getraind om te landen op andere vliegvelden die niet in ons eigen routenetwerk zitten.”

    Niet iedereen vindt de grijze kleur van het toestel mooi. Naar verluidt heeft premier Rutte zelf de keuze gemaakt voor grijs. „Die kleur is bewust gekozen. We wilden een functionele uitstraling”, zegt Ongering. „De uiteinden van de vleugels zijn oranje, voor het nationale gevoel.”

    Liked by 5 people

    • Piet Snot zegt:

      Je moet je eigen soms toch een beetje verwennen, als je willem heet.
      En als het dan ook nog eens allemaal gratis kan, dan is dat natuurlijk helemaal mee genomen.
      Maar de vele vlaggetjes zwaaiers hebben het er dan graag voor over gehad.

      Liked by 4 people

    • Piet Snot zegt:

      En niet te vergeten een oranje schijtpot en een aparte oranje pisbak, voor het nationale gevoel.

      Liked by 4 people

    • delamontagne zegt:

      Het is dus geen 737 geworden, gelukkig maar want wat zou HKKK .Wim Alexander zich dan schamen.
      In dat toestel is de software gemaakt door Indiase Engineers à Dollar 9 per uur.
      Dat is zo ongeveer wat hijzelf per minuut verdiend (opstrijkt is beter uitgedrukt……..)

      Liked by 3 people

      • delamontagne zegt:

        Ik lees ook in de beschrijving dat er geen Jacuzzi aan boord is.
        Toch wel ’t minste wat ze nodig hebben na alle belangrijke ontmoetingen en handjes schudden met andere zeer hoog verheven lieden.
        Daar raken ook zij beheurlijk van getranspireerd………….

        Liked by 3 people

    • paulzwueste zegt:

      Tistochwat
      Ik werd kotsmisselijk toen ik dat idiote verhaal las.
      Persoonlijk hoop ik dat ’t met de hele regering aan boord en Lex in de cockpit ’n noodlanding moet maken, ergens op ’n onbereikbare berg in sneeuw en ijs.
      Wat zullen ze van elkaar smullen als de voorgebakken broodjes op zijn!

      Liked by 1 persoon

  4. Mary zegt:

    90 miljoen voor een “business Jet” (van uw belastinggeld) daar waar elke paar minuten een vliegtuig opstijgt vanaf Schiphol maar airco tijdens snikhete dagen in bejaarden onderkomens is niet de moeite waard om naar om te kijken die moeten dat die paar dagen maar zien te overleven, schandalig……..

    Liked by 8 people

    • delamontagne zegt:

      Hier een beetje zuidelijker van NL zit ook een “bejaarde !”, en die kijkt JALOERS naar de temp in NL nu 16 à 18 gr daar.
      Ik weet van ellende niet wat te doen. Hier bij m’n bureau 28gr, buiten 36 à 38gr.
      De hele ochtend in de kelder en werkplaats geweest.
      In w-plaats 22gr, de rillingen lopen ove je rug als je er binnenkomt.
      Als de OPWARMIONG VAN DE AARDE ZO doorgaat, neem ik van-de-winter ook Airco………..

      Liked by 2 people

      • paulzwueste zegt:

        Delamontagne.
        Serieuze vraag.
        Geen last van schorpioenen en slangen?

        Like

      • delamontagne zegt:

        Schorpioenen had ik vroeger in de tropen, slange[n]tjes zijn hier wel, giftige en goedige
        de z.g.n. Couleuvres.
        Kunnen 1-1/2 m lang worden, doen geen kwaad.

        De hitte is erger………

        Like

  5. J. C. Th. Köhler zegt:

    Vraagje: Zou zo’n toestel ook neer kunnen storten?

    j.c.th.kohler@ziggo.nl

    Liked by 5 people

  6. Edwin Lauxen zegt:

    Hollands glorie is geen Nederlands glorie, maar we kunnen wel voor dit onzin betalen.

    Liked by 4 people

  7. Steven zegt:

    een verlengde neus had ECHT Hollands geweest….

    Liked by 4 people

  8. delamontagne zegt:

    HOLLANDS GLORIE”, dat was vroeger toen ik jong was en de tijd daarvoor.

    Liked by 3 people

    • paulzwueste zegt:

      Precies.

      Like

      • paulzwueste zegt:

        Die verlengde neus was nodig omdat Rutte vooraan wilde zitten.

        Liked by 1 persoon

      • Trucker zegt:

        @ 𝙥𝙖𝙪𝙡𝙯𝙬𝙪𝙚𝙨𝙩𝙚 𝙯𝙚𝙜𝙩:7 𝙟𝙪𝙡𝙞 2019 𝙤𝙢 15:46

        “…𝘿𝙞𝙚 𝙫𝙚𝙧𝙡𝙚𝙣𝙜𝙙𝙚 𝙣𝙚𝙪𝙨 𝙬𝙖𝙨 𝙣𝙤𝙙𝙞𝙜 𝙤𝙢𝙙𝙖𝙩 𝙍𝙪𝙩𝙩𝙚 𝙫𝙤𝙤𝙧𝙖𝙖𝙣 𝙬𝙞𝙡𝙙𝙚 𝙯𝙞𝙩𝙩𝙚𝙣….”

        S C H I T T E R E N D 🙂 🙂 🙂 🙂

        Like

  9. Hovawart zegt:

    De typische Nederlander bestaat toch niet? maar wie betaalde dan het vliegtuigje, dat vraag ik hare majesteit eens af….en is deze keuze écht voordeliger voor de belastingplichtige samenleving dan een paar businessclass-retourtjes bij reguliere vliegmaatschappijen…..kom maar op met de feiten.! of heeft de rekenkamer de kosten van dit luchtschip (Groene Draeck II) over diverse departementen verdeeld, om het in nevelen gehulde kostenplaatje van dit monarchistische debacle in departementale mist te kunnen (blijven) verhullen.
    Een passende naam voor ‘het vliegende schip van bijleg’ zal Il Elefante Felice, wat ‘de gelukkige olifant’ betekent, kunnen zijn …….of Jumbo VII…..De Vliegende Hollander is geen optie, nu men de Nederlandse reizigers een Groen-Linksche) vliegschaamte aanleunt.

    Liked by 3 people

  10. Hovawart zegt:

    “De piloten zijn speciaal getraind om te landen op andere vliegvelden die niet in ons eigen routenetwerk zitten.”….Buenos Aires (Ezeiza International Airport) is toch een lijndienst van de KLM?…..niks speciaal.

    Liked by 3 people

  11. Ruud zegt:

    Het kan niet op en kennelijk geld genoeg, ook om de AF/KLM-aandelen te verwerven. Vakbonden, gooi de remmen los en leg Nederland plat tot ze het doorhebben. Eis jullie deel en laat je niet voortdurend besodemieteren. De betaalbaarheid van de kosten van levensonderhoud komt voor bepaalde groepen steeds voortdurend verder in het nauw. Denk eraan, Rutte’s gereedschap zijn list, leugen en bedrog! Zet de voet tussen de deur en ga vol de strijdt aan.

    Liked by 1 persoon

  12. Blaffertje zegt:

    En wanneer mogen wij er in vliegen?
    Per slot van rekening hebben wij het betaald met elkaar.

    Liked by 2 people

  13. Dr. Heinz zegt:

    Dat er een nieuwe regeringsvliegtuig moest komen van 90 miljoen, hebben we te danken aan kabinet Rutte2!!
    Want er hoefde maar iets te gebeuren in het buitenland, of Ploumen en of Koenders beide PVDA vlogen er op af om weer en meer miljoenen uit te delen.
    Kan deze waanzin gestopt worden?

    Like

    • Peter zegt:

      Kan deze waanzin gestopt worden?
      Ja ,maar u zult nog even moeten wachten.
      De Grondwet veranderen gaat niet zo makkelijk.

      Procedure Grondwetsherziening
      Bij wijziging van de Grondwet geldt een andere wetgevingsprocedure dan bij wijziging van ‘gewone’ wetten. Herziening vindt plaats in twee lezingen en bij de tweede lezing is in beide Kamers een versterkte meerderheid nodig (namelijk twee derde van de stemmen). Bovendien moet de Tweede Kamer tussen de eerste en tweede lezing opnieuw verkozen worden.

      Omdat de ontbinding van de Tweede Kamer altijd met een reguliere ontbinding samenvalt en de verkiezingen over veel meer onderwerpen(en grondwetsherzieningen) gaan, zijn de meeste kiezers zich er niet van bewust dat ook Grondwetsherziening(en) aan de orde is. Anderzijds waarborgt de procedure wel een geleidelijke en breedgesteunde constitutionele ontwikkeling.

      Like

    • paulzwueste zegt:

      Rutte voelt de bui al hangen.
      Vandaar ’n vliegtuig met verlengde neus en extra brandstoftank, zodat ze naar de Antillen kunnen vluchten.

      Liked by 1 persoon

  14. Monalisa zegt:

    Ach u betaalt het toch.

    Like

  15. delamontagne zegt:

    ………….drie stewardessen, naast twee of drie piloten aan boord…… ? ? ! ?
    Welja ’t kan niet op. 3 PILOTEN + W.A die kan ook vliegen, dus 4

    In de burgerluchtvaart wordt er op de piloten bezuinigd

    Liked by 1 persoon

    • Tistochwat zegt:

      delamontagne 6 juli 2019 om 20:07

      W.A die kan ook vliegen

      Ik heb me ooit laten vertellen dat hij slechts co-piloot is en nog nooit op de stoel van een captain heeft gezeten.

      Als ze nou zeggen dat die genotzuchtige er regelmatig eentje láát vliegen ( na de uiensoep) geloof ik dat meteen.

      Liked by 2 people

  16. Trucker zegt:

    In Vlaanderen pakken ze het slimmer aan, daar hebben ze militaire vliegtuigen (geen C130’s maar Learjets) ter beschikking.
    Het rechtop lopend anachronisme koning huppeldepup vliegt met wat hij wil, die heeft zelfs zijn eigen helikopter, alles betaald met belastinggeld.

    Liked by 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Ach, heel België is ’n anachronisme.
      Elk jaar 9,4 miljard naar Wallonië, dan weet je genoeg.

      Like

      • delamontagne zegt:

        Een echte Francophile ben je dus eigenlijk nooit [niet] geweest en ook al geen Neerlandophile ?

        Like

      • Trucker zegt:

        is vandaag de dag meer als 10miljard

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Delamontagne.
        Wij betalen met z’n tweeën meer dan 2.000 Euro per jaar voor die kut-Walen die werkelijk geen enkele band met Vlamingen hebben.
        Dat volk bestaat voor meer dan 60% uit beroepswerkelozen die al decennia lang op de zak van de Vlaamse belastingbetaler parasiteren!

        Like

  17. Dr. Heinz zegt:

    Nieuwe regeringsvliegtuig 90 miljoen, verbouwing van King Willem-Alexander optrekje 63 miljoen en dan het Binnenhof nog eens.
    Onder leiding van peggold, gaat dat zeker 125 miljoen kosten!!
    Daar gaat de belasting geld wat wij allen hebben moeten ophoesten!!

    Like

  18. bobzelf zegt:

    nou mag ik toch doodvallen ,
    ik dacht dat ik , een dag of wat geleden
    zo’n hele mooie BUKRAKET , JA ZO’N RUSSISCHE JE WEET WEL ,
    UIT 1986 TE KOOP zag staan ??
    zal ik een inzameling houden voor het goeie doel ??
    bellen we Ome frans effe , die weet hoe je zo’n ding moet gebruiken .

    huggie

    bobzzelf

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s