Die ándere vliegramp

Screenshot_446

(Door: “eg regs”)

Te midden van de aanhoudende controverse rondom de MH-17 zouden we haast kunnen vergeten dat de Russen enkele jaren eerder (ook al?) betrokken waren bij een andere dodelijke vliegramp. Die van het Poolse regeringstoestel namelijk:de Tupolev die neerstortte onderweg naar de ‘Katyn’-herdenking.

Op 10 april 2010 verongelukte een TU-154 tijdens de landing in Smolensk. Niemand overleefde het ongeluk en aldus werd in één klap de militaire, kerkelijke en politieke elite van Polen grotendeels weggevaagd. Heel vreemd natuurlijk dat iemand ooit had kunnen besluiten om deze toonaangevende persoonlijkheden allemaal te verzamelen op één en dezelfde, afgegrendelde locatie – aan boord van een vliegtuig nota bene -,maar er was nog zoveel meer dat gewoon niet helemaal pluis was.

Zo wisten Russische functionarissen al 15 minuten na het noodlottig ongeval te melden dat de piloten voor de ramp verantwoordelijk waren. Geheel in communistische stijl zou verdere desinformatie al weldra volgen: een dronken generaal in de cockpit, een incompetente bemanning, een koppige president die – in weerwil van de ongunstige weersomstandigheden – halsstarrig zou hebben aangedrongen op de landing. Allemaal leugens die sindsdien stuk voor stuk werden ontkracht. Overigens bevinden de wrakstukken en de zwarte dozen, 9 jaar na dato, zich nog steeds in de verzekerde bewaring van Moskou.

Het is mogelijk dat er een volkomen onschuldige verklaring bestaat voor de sporen van explosief materiaal die naderhand op de onheilsplek werden aangetroffen. De Poolse delegatie werd namelijk vergezeld door een beveiligingsdetachement en deze mensen zullen ongetwijfeld bewapend zijn geweest. Echter, vooraf door de Russen aangebrachte bommen of niet – het scenario van sabotage blijft hoogst aannemelijk. Volgens de officiële verhaallijn had dit imposante gevaarte zich namelijk laten neervellen door zoiets nietigs als een simpel boomstruikje. Een lezing die altijd al weinig geloofwaardig klonk, maar die computersimulaties sindsdien regelrecht naar het rijk der fabelen hebben verwezen. Er moet echt iets anders hebben gespeeld.

Screenshot_447

De Poolse president die in Smolensk het leven liet, was Lech Kaczynsky. Alhoewel minstens even ‘islam-kritisch’ en ‘vluchtelingenonvriendelijk’ als bijvoorbeeld Marine le Pen of Tommy Robinson, bewaarden (en bewaren) ‘rechtse populisten’ bij voorkeur een gepaste afstand. Kennelijk willen zij liever niet vereenzelvigd worden met de onverzoenlijke geloofsijver van deze dappere anticommunist (de Russen hadden meerdere redenen om met hem te willen afrekenen). Zijn zogenaamde ‘homofobie’ vormde vanzelfsprekend een zo mogelijk nog veel groter struikelblok. Maar ondertussen kunnen we ons afvragen wat deze ‘gematigde rechtsen’ nou eigenlijk ooit voor ons hebben weten te bereiken. Hebben zij het soms ooit geschopt tot staatshoofd?

Door:
“eg regs”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Historie, Polen, Rusland. Bookmark de permalink .

16 reacties op Die ándere vliegramp

  1. Jan zegt:

    Politiek en maatschappelijk is Rusland nog even rot als ten tijde van de Sovjet Unie, en zolang iedere oppositielid geliquideert wordt door dePutin-maffia zal er niets veranderen.

    Like

  2. Monalisa zegt:

    Was er ook niet een vliegtuig door usa neergehaald?? Kom met bewijzen zwart op wit graag.

    Like

  3. Henk der Niederlánder zegt:

    Ik weet het niet maar volgens de lezing wilde Lech Kaczynsky op tijd bij de herdenking zijn en wilden de piloten uitwijken naar een ander vliegveld wat door Kaczynsky zelf afgekeurd werd en eiste dat de piloten in Smolensk zouden landen.
    Of de dozen en hun inhoud niet vrijgegeven zijn weet Ik niet maar ik weet wel dat de omstandigheden om te landen nou op zijn minst niet de meest ideale waren.

    Liked by 2 people

  4. andre zegt:

    Als de Russen ergens niet uitkomen of op vastlopen dan conserveren (Lenin ook)/bewaren ze alles voor een later tijdstip. Als die zwarte dozen dus in (verzegelde) opslag zijn bewaard is hier weinig mis mee. Hoe is het verlopen van de MH17 zwarte dozen? Dit was net balletje balletje en het bewijs was foetsie. Donald Tusk lag zwaar overhoop met Lech Kaczynsky over de rol van Polen in de EU.

    Polen mocht onder geen enkel beding meer macht krijgen, trouwens al heel lang niet kijk maar naar WO1 en WO2 en de stad met de meeste poolse inwoners is dan ook Chigago. De rollen zijn nu aan het draaien om te beginnen ze hebben onze topper Frans Timmermans al uitgekotst.

    Polen gaat de draaischijf van Europa worden met medewerking van Rusland wat ook bij Europa hoort.

    Like

  5. Ik blijf hier in het midden. Maar krijg wel het gevoel dat er ineens iets tegen Rusland is gezien het schrijven van dit bericht boven.

    Liked by 2 people

  6. Oeps zegt:

    Dames en Heren.

    Hee, hee, hee, wat is hier aan de hand ??? Gaat de wind opeens uit een andere hoek waaien ??? Wat is dit voor anti-Russische propaganda ??? Er wordt hier van alles gesuggereerd, maar er worden geen bewijzen aangevoerd, zelfs geeneens aanwijzingen gegeven. De vermoedens, die hier worden geuit, zijn op niets gebaseerd. Een vliegtuig tijdens de landing en op slechts enkele meters boven de grond tot ontploffing brengen, zou wel van een enorme stommiteit getuigen. De kans op overlevenden zou namelijk levensgroot zijn. En zo dom schat ik de Russen niet in. Dit vertelsel classificeer ik derhalve als “fake news” !!!

    Like

  7. Adriaan W zegt:

    An unknown Smolensk document indicts the Tusk Government

    Experts from the Polish Commission for Investigation of Aviation Incidents (Miller’s Commission) who went to Russia in 2010 did not investigate the Tu-154M wreckage at all! What’s more, despite their stay in Russia, they did not contact either the Russian aircraft manufacturer or the factory in which the Tupolev was refurbished. The letter, which Donald Tusk had to know, had been hidden by his administration for five years. The author of this letter died in November 2015.

    It seemed that in the matter of the Smolensk catastrophe and the blatant obstruction of the investigation by the Tusk government, nothing could surprise. But it turns out that in the cabinets and drawers left by the Tusk administration, there are still documents that shed new light on the tragedy of April 10, 2010. One of them has been reached by “Gazeta Polska.”

    The document from August 2010 was signed by Stanisław Żurkowski – then Chairman of the Technical Subcommittee of the State Aviation Investigation Commission also known as Miller’s Commission. The letter entitled “memo note” was drafted after the meeting of members of the Millers’ Commission with a group of technical experts who accompanied Colonel Edmund Klich, an accredited Polish Representative to the Russian MAK Investigation Commission, to Smolensk. These experts went to Russia in order to investigate the crash site, the wreckage, and collect all possible information that could be useful in the Polish investigation of the Smolensk crash.

    The picture that emerges from the answers given by Polish government investigators who were sent to Russia is terrifying. It turns out that the activities they were supposed to perform during their trip to Russia were pure fiction, and these technical experts of the Polish side did not carry out even basic tasks that did not require the consent of the Russians.

    The document, which has never before been presented to the public before, consists of the following nine questions and answers:

    1. In which technical studies of Tu-154M wreckage Polish experts took part in Russia?
    Answer: They did not take part in any such technical studies.

    2. What technical reports do the Polish experts have from the analysis of the Tu-154M wreckage?
    Answer: They do not have any and they do not know whether any reports were made [sic].

    3. What informal information about technical testing of Tu-154M wreckage the Polish experts have?
    Answer: They do not have any.

    4. What official and unofficial information do the Polish experts have on the subject of technical inspection and analysis of the wreckage of the Tu154M airplane?

    They received verbal information from the Russians that technical inspections of radio altimeters and radio compasses would begin August 23, [2010].

    So, in fact, no information was obtained because the above reply was of no value and – as Chairman Żurkowski stated in the summary of the document – was not new to the Miller’s Commission.

    Source: November 2016, Gazeta Polska, wdolnymslasku.pl
    Photo: Jerzy Miller by Małgorzata Woźniak
    https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7412988%20pl.wikipedia.org

    Like

  8. bobzelf zegt:

    adriaan , wat willen de regulaire media ons onthouden ??
    NOU ALLES WHAHHAAHAHA
    DIE NIEUWE TREKPOP ZAL NIETS VERANDEREN
    DE BESCHIETINGN VAN DE DONBASS ZIJN NU 24 / 7 GEINIG HE
    gelijk na zijn aanstelling
    NIEUWE PRESIDENT EN EEN ZELFDE LUL
    HOOR JE IETS VAN BRUSSEL ??? NONNONNO
    HOREN WE IETS VAN OOM FRANS ?? NONONONONO

    HET LAND IS GEWOON REDDENLOOS VERLOREN
    GEEN GELD
    GEEN OLIE
    GEEN GAS
    GEEN KOLEN
    IMF SCHULD LOOPT HARD OP , EN NU AL BETALEN ZO DIE OOK NIET TERUG

    EN MAAR RUZIE ZOEKEN MET MIJN OOM ZO GIGANTISCH DOM

    DE NIEUWE OPROEP SOLDATEN WORDEN NU AANGEKLEED MET GELD VAAN PAPA EN MAMA OM EEN UNIFORM AAN TE KRIJGEN

    ZO DROEVIG

    BEN MET MIJN MEISSIE EFFE HET GEKKENHUIS ONTSNAPT NAAR GREECE

    DIKKE HUG BOB

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s