“Offerfeest” . . .

Geplaatst door:
E.J. Bron (via Twitter; Gerard de Boer)
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Religie van de vrede", Barbarisme, Islam. Bookmark de permalink .

31 reacties op “Offerfeest” . . .

  1. Charles Martel zegt:

    Eid al-Adha, letterlijk: “feest van ‘het oversnijden van de keel'”.

    Like

  2. Richard zegt:

    Fijne vakantie gehad? Fijn dat u er weer bent. Gezond en wel mag ik hopen.

    Een turks klasgenootje van mijn zoontje vertelde dat hij met zijn vader meeging naar het offerfeest. Met geuren en kleuren vertelde hij over het doden van geiten en schapen, het bloed aan de handen van zijn vader, en het bloed op de vloer waar hij doorheen liep en alle geslachte dieren om hem heen. Mijn zoontje kwam thuis en vetrelde geschokt wat wat zijn klasgenootje vetreld had. Ik schudde mijn hoofd en zei tegen mijn zoon: Zo leren ze al jong hoe bloed ruikt en hoe kelen open te snijden. Daar komt hun bloeddorst vandaan.

    Geliked door 3 people

    • Oeps zegt:

      @ Richard (11 augustus 2019 om 22:18)

      Dames en Heren.

      Ik geloof, dat het tijd wordt voor Richard, om zijn zoontje een puppy te geven. Dan is de kans, dat hij met de verkeerde vriendjes thuis komt een stuk kleiner. En geef hem in het vervolg ook maar een boterham met ham mee naar school.

      Geliked door 3 people

      • delamontagne zegt:

        *****

        Like

      • Richard zegt:

        @Oeps,
        Ik bak wel eens worstjes en dan krijgt mijn zoon de volgende dag worst op brood mee naar school. Nu kwam hij eens thuis en vertelde mij dat hij geen worst meer wilde als middagmaal. Ik vroeg hem waarom? Hij vertelde mij dat de moslimkinderen hem pestten en het brood uit zijn hand sloegen. Ik ben daarop naar de school gestapt en heb mijn beklag gedaan, waarop ik te horen kreeg dat ik hem maar beter iets anders mee moest geven om te eten. Ziedend was ik en heb de schoolleiding de wind van voren gegeven. Een tijdje later kreeg ik lucht van een gepland moskee bezoek door de school. Via mijn zoontje, want de school lichtte de ouders hierover niet in. Ik heb hem die dag ziek gemeld met reden dat ik zijn geest niet wou laten verzieken door een bezoek aan een moskee en dat sommige moslim ouders hun kinderen ook thuis hielden tijdens de kerstviering in de kerk. Dat was dus aanleiding tot de grootste ruzie met de schoolleiding en ik heb mijn zoontje aan het einde van het schooljaar daar weggehaald en een andere school voor hem gezocht. Een meer ‘wittere’ school waar hij wel normaal zijn worstje kan eten. Daar is hij de rest van de tijd met veel plezier naar toe gegaan.

        Geliked door 1 persoon

      • ruud beijer zegt:

        Je had de schoolleiding in elkaar moeten slaan en dan pas je kind van school halen. Het grootste gedeelte van de leraren zijn huichelaars en wegkijkers. Ook zitten velen bij de NSB.

        Geliked door 1 persoon

      • Richard zegt:

        Tja, Ruud, ik moet zeggen dat mijn handen regelmatig jeuken, maar dan trek ik aan het kortste end. Dan gaat papa de bak in en mag hij schoffelen en krijgt hij veilig thuis op dak gestuurd en de school iinspectie. Ik ben bij het zoeken naar een andere school keihard tegen gewerkt door de schoolleiding. Zij hebben gedreigd een zeer negatief rapport te schrijven als ik mijn plannen zou doorzetten en dat dreigement hebben zij waargemaakt. Door drie scholen werden wij geweigerd vanwege dat rapport en op de vierde school heb ik moeten praten als brugman om mijn zoontje eerst drie maanden op proef te laten meedraaien. Dat is gelukkig goed gegaan en ik heb gelukkig kunnen bewijzen dat het probleem niet bij ons lag. Wat ik hiermee zeggen wil is dat als je de verkeerde mening hebt, zij je op allerlei manieren gaan dwars zitten en het je heel moeilijk gaan maken. Dus zolang de tijd nog niet rijp is ga ik voor het stille verzet. Dat wil zeggen dat ik mijn mening laat horen, mij verzet waar ik kan, en waar ik maar kan strooi ik zand in de machine. Stemmen doe ik op de PVV, en mijn islamitische buren weten waar zij bij mij aan toe zijn dus zij mijden mij als de pest. Ik hen ook trouwens. Maar voor vuistjes wapperen is de tijd nog niet rijp. Daar zou ik alleen mijzelf en mijn zoon mee hebben. Onze tijd komt nog wel. En die komt sneller dan je denkt. Tot dan wacht ik geduldig af.

        Geliked door 1 persoon

  3. Tijl Uylenspiegel zegt:

    Toch blijft het een beetje bizar.
    In de periode dat deze religies ontstonden waren de voorgeschreven slachtmethodes juist bedoeld om onnodig lijden te voorkomen. (en dat geld zowel voor het jodendom als de islam)
    Wat het bizar maakt is dat ze eeuwen daarna weigeren mee te gaan in betere methodes.
    Stel je maar voor dat je in die tijd een dier moest slachten met alleen messen ter beschikking, daar werd aardig wat mee af geklungeld, de religieuze wetten maakten daar een einde aan, en dat was, zeker in die tijd goed.
    Inmiddels zijn die methoden achterhaald en staan ons betere ter beschikking maar houd men dankzij de priesters de vooruitgang tegen.

    Like

    • Oeps zegt:

      @ Tijl Uylenspiegel (12 augustus 2019 om 00:01)

      Dames en Heren.

      Vroeger in de oudheid werden wetten vooral gemaakt door priesters. En om de wetten wat kracht bij te zetten, zeiden die priesters, dat God het had gezegd. Aan het woord van God kun je natuurlijk nooit twijfelen. God liegt immers niet. En God kan ook nooit op zijn woord terugkomen. Daarom zijn religies, die zich beroepen op “het woord van God” ook altijd zo verschrikkelijk star. Die priesters hadden destijds nog niet door, dat de wereld niet statisch, maar dynamisch is. En die priesters hadden helaas vergeten, om aan het “woord van God” een ontsnappingsclausule toe te voegen.

      Ook het Christendom beroept zich op het “woord van God”. De vier canonieke evangeliën zijn immers geschreven met goddelijke inspiratie. Althans dat beweerden de ruziënde bisschoppen op het eerste concilie van Nicea (325 n.Chr.). Aan die teksten valt dus ook helemaal niet te tornen. Ook al zijn die evangeliën alles behalve eenduidig. Maar gelukkig worden de leraren van de wet, de Farizeeërs, er niet al te gunstig in afgeschilderd. En de leraar van de rechtvaardigheid wordt erin geprezen. Dat geeft dus gelukkig al wat ruimte. En de Christelijke God, Jezus, predikte immers de naastenliefde. En dàt is dus de ontsnappingsclausule, waar je godzijdank alle kanten mee op kunt.

      Geliked door 1 persoon

  4. Oeps zegt:

    Dames en Heren.

    Waarom horen we de Partij voor de Dieren nooit klagen over het dierenleed van het ritueel slachten ???

    Geliked door 1 persoon

  5. delamontagne zegt:

    In NL heb je het kinderfeest Sinterklaas, in andere Westerse landen Santa Claus, père Noêl etc,
    In de moslim-landen maken ze de kinderen ook blij, maar dan met het offerfeest…………………
    / / / /
    Welkom in Cairo, Egypte.
    Dit is een Islamitische Sinterklaas versie in een winkelcentrum om de kindertjes te verblijden voor het Slachtfeest, L’aid.
    Wat verwacht U van een dergelijke bloederige cultuur die een kind dwingt om blij te zijn met keel-af-snijden en al hety bloed ?

    Geliked door 1 persoon

  6. henk verhoef zegt:

    bedoelen ze daar ook de besnijdenis van de moslimvrouwen mee
    want is toch ook een soort ritueelslachten ??
    sorry maar is nog niet doorgedrongen door de GL hoogopgeleide Farras aanbidsters

    Geliked door 1 persoon

  7. kampersrene zegt:

    stop ritueel slachten van islamieten…..neen hoor ….ze zijn bezig ons af te slachten

    Like

  8. ruud beijer zegt:

    Zo Nederlanders weer terug van vakantie in het o zo gezellige turkije?En?Al die onschuldige mensen opgezocht die door erdo in de gevangenis zitten?Vuile huichelaars!!!

    Geliked door 2 people

    • Piet Snot zegt:

      ruud, we kunnen alleen maar hopen dat ze allemaal iets van hepatitis hebben opgelopen na afloop, of een andere aandoening.
      Omdat ze groen voer hebben zitten vreten, wat gewassen was in turken zeik.

      Geliked door 1 persoon

      • ruud beijer zegt:

        Piet wij zijn het weer eens.

        Like

      • Piet Snot zegt:

        Als we het altijd maar overal over eens zouden zijn, dan hoeven we het ook nergens meer te hebben hier.
        Niemand die meer hoeft te reageren ergens op, want we zijn het toch allemaal eens.
        Dat houd het juist spannend en interessant soms.
        En het eens zijn met mekaar, hoeft niet altijd te gaan over wie er gelijk heeft of niet.
        En als je gelijk heb, dan zeg ik het ook.

        Like

  9. jan man zegt:

    Toe we aan het wandelen waren met onze teckel pub , deze week , kwamen we een dood lam tegen verstopt in het hoge gras het is dat de hond het rook , de keel open gesneden en de darmen er uit , dit moet vroeg in zijn gebeurd de lijkstijfheid zat er nog in , we zijn de weg uit gelopen en kwam een er open bakwagen de bocht door schuren met erin juist met het lam etende volk , dat haast heeft om hun vermoorde illegaal slachtoffers op te halen, door de kleine pub hebben wij dit waar kunnen nemen,

    Geliked door 1 persoon

  10. Piet Snot zegt:

    “#DuinBollestreek #Leiderdorp. In verband met het offerfeest, bestaat de kans dat er vanuit vrachtwagens veel #kadavers worden verkocht. Dit is een legale actie. Schrik er niet van en er hoeft geen contact met de politie gemaakt te worden erover. Bedankt voor uw begrip! ^DV”

    “Begrip? Legaal? Volgens de Wet dieren is een kadaver niet voor menselijke consumptie bestemd en volgens Vo (EG) 853/2004 gelden voor karkassen voorwaarden om van een slachthuis afgevoerd te worden. Is dit weer een gevalletje van “in de geest van de wet handelen” @POL_OCDH?”

    “3. Bent u het met de PVV eens dat, zelfs als het legaal zou zijn, het enorm aanstootgevend is en voor kinderen zelfs beangstigend, dat dode dieren op dergelijke wijze worden uitgestald en verkocht? Zo nee, waarom niet?”
    https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/08/pvver-lilian-helder-clasht-met-politie-dan-maar-kamervragen/

    Like

  11. Alphons Mantel zegt:

    Merkel, Marcon en Rutte keuren dit goed

    Like

  12. Pietersen zegt:

    Het verbod op ritueel slachten is destijds in de 2de kamer aangenomen maar in de 1ste kamer getorpedeerd. Vergeet dat niet, en vergeet niet de hufters die daarvoor verantwoordelijk waren !

    Like

  13. Jean zegt:

    Iedereen die een schaap ‘onverdoofd’ slacht 5.000 euro boete doen betalen en hem dan met heel zijn gezin/vrouwen/kinderen het land uit flikkeren.

    Geliked door 1 persoon

  14. delamontagne zegt:

    Ach, zolang je er geld mee kan worden verdiend !
    Zelfs Providers doen mee met de felicitaties……………
    blob:https://www.pinterest.fr/390b8ecc-ff96-4b7d-9807-07eb839fd61e

    Like

  15. delamontagne zegt:

    SORRY, foutje.
    Moet zijn:

    Like

  16. har zegt:

    wil het niet opnemen voor die islamietjes maar bedenk wel, de reguliere slachthuizen houden er ook niet echt frisse slacht methodes op na.
    heb op youtube meerdere video,s gezien en was meteen voor 2 weken vegetariër, terwijl ik toch een rasechte carnivoor ben !
    .
    en vlees verkopen op straat, of het nou om een kilo gaat of een heel schaap, uit een vrachtauto (mits gekoeld en goede hygiene) is niet verboden voor bedrijven (er vanuit gaande dat er een vergunning voor verstrekt is). het is wel verboden voor particulieren.

    Like

  17. Rinske de Vries zegt:

    Er zijn vanwege het ‘offerfeest’, weer 10.000 den lammetjes /schapen geslacht. Verstaan alle moslim-mannen de ‘kunst’ van het slachten, of gaat men zomaar ‘los’ op de dieren?
    Ik denk dat, gezien sommige moslim’s, de vrouwen én dieren, waar geen respect voor is,
    bij duizenden hebben geleden, omdat niet iedere moslimman, tevens een ‘goede slager,’ is!

    Like

Plaats een reactie