De nieuwe heidenen

Screenshot_86

(Door: Drs. E.N. Schilder)

Ik hoor en lees het regelmatig. Als u – net als ik – geïnteresseerd bent in de voorchristelijke cultuur en ‘god’ of Allah (en dat zijn er al twee…!) NIET als de ENIGE (!) ‘god’ of waarheid wilt aanvaarden, bent u onrein en een ‘heiden’. Symbolen en gebruiken uit die tijd worden bij gebrek aan kennis en interesse, maar met name door de alles beperkende heiige hersenspoeling, te pas en te onpas als ‘heidens’ en dus onrein bestempeld. Maar weten men eigenlijk wel waar men het over heeft en waar de naam ‘heiden’ vandaan komt?

Een ‘heiden’ was iemand die tijdens de gedwongen kerstening van Europa nog ‘op de hei’ woonde (vandaar heiden), wat stond voor de buitengebieden of het platteland. Een gebied dat derhalve nog niet bereikt was door de ‘heilige’ onzin over ‘god’. DAAR bleven ze dan ook het langst bij hun geloof in de oude goden. Om deze mensen over te halen, was er naast dwang, angst en verdoemenis echter veel MEER nodig om ze hun eeuwen oude gebruiken en rituelen deels te laten behouden en hen zo het christendom te laten ‘accepteren’. Vandaar dat er nog altijd weekdagen naar de oude goden zijn vernoemd en bijvoorbeeld het joelfeest ter ere van de toename van de zon na de kortste dag (21 december) werd verdraaid naar de vermeende ‘geboorte’ van dat andere licht vier dagen later… Jezus.

In verdraaien en manipuleren van de waarheid waren de kloosterlingen tenslotte ware meesters. Ook Pasen en veel andere van oorsprong ‘heidense’ gebruiken werden door het christendom compleet verdraaid en anders uitgelegd om de mensen gunstig te stemmen. De grote steden waren al gekerstend en de mensen van het platteland werden er (ook nu nog!) als dom en achtergebleven gezien. Momenteel zijn, mede door de horizontale ‘immigratie’ en het verplichte (!) islamitische doorfok-programma, ook in DEZE tijd de grootste Europese steden al voor bijna of meer dan 50% naar een andere ‘religie’ gebracht. Grappig genoeg zie ik dus een grote overeenkomst tussen de ‘heidenen’ van toen en de huidige christenen (o.a. De Bijbelgordel) waar de mensen het hardnekkigst vast blijven houden aan hun ‘geloof’/hersenspoeling en zelfs de wetenschap blijven ontkennen. Ik vermoed echter dat de islam geen enkele toenadering zal doen om deze nieuwe ‘heidenen’ in hun ‘geloof’ en rituelen tegemoet te komen…

Vrijheid van religie bestaat dus niet! ‘Het geloof’ is op basis van angsten, leugens en verboden opgelegd en heeft NIETS, maar dan ook NIETS met vrijheid te maken! Volkomen logisch derhalve dat na de dood ‘de verlossing’ komt als je op aarde levenslang gevangen bent geweest binnen een alles beperkende, uiterst rigide ‘religie’ en zijn NSB-discipelen! Uitsluitend de simpelste mens heeft het nodig dagelijks door ‘god’ of Allah gestuurd te worden. Zij zijn eenvoudig te naïef om zelfstandig hun eigen weg te kunnen vinden en worden momenteel als makke schapen naar de wolven-roedel geleid. Na papegaaiende draadloos bestuurbare robots van vlees en bloed en daarmee volkomen gelijkwaardig aan de door ‘god’ in eigen persoon gezonden islam, die ze zo vrezen. Ik weet dat dit moeilijk wordt, maar ik zou u willen zeggen; denk nou eens na (!), waarom negeert ‘god’ uw gebeden en zendt hij u uw grootste vijand? Waarom moet u zich middels een brief richten tot een regering of tot “E.J. Bron” en verhoort ‘god’ uw gebeden nooit? Klaarblijkelijk is het voor ons ‘ondoorgrondelijke’ plan van ‘god’ de islamisering! Ik zou het niet anders kunnen uitleggen.

Naïviteit als potentieel gevaar voor de samenleving

Over naïviteit gesproken: eerder al schreef ik over de IND (toentertijd heb ik die per abuis met de AIVD door elkaar gehaald, maar later hersteld) en zijn werkwijze op o.a. de Griekse eilanden, waarbij mensen die te horen hebben gekregen dat ze NIET in aanmerking komen voor asiel TOCH de gelegenheid MOETEN krijgen om (op uw (!) kosten met het vliegtuig!) naar Nederland te komen.

Naast deze door de VN en Brussel opgelegde uitermate tijd- maar vooral geldverslindende achterlijkheid is er echter NOG iets dat mij zorgen baart. De gemiddelde medewerker(ster) is mijns inziens namelijk nogal naïef en daarmee een actueel gevaar voor de Nederlandse samenleving. Moge de jongedame die in de eerste opvang werkte en er een verhouding kreeg met een van de topfiguren van IS daar een voorbeeld van zijn. Zij zien bijna uitsluitend het ‘goede’ in de mensen en trappen in bijna elke leugen die ze verteld wordt. Ik zie hierin een sterke vergelijking met domme gans Halsema met haar eveneens uiterst naïeve en stekeblinde ‘gutmensch’ beleid. Klaarblijkelijk zien zij, terwijl er tal van aanwijzingen EN keiharde bewijzen voor handen zijn, hun eigen kinderen niet eens criminaliseren, laat staan wat de bruinogige ‘vluchtlim’ hen wil doen geloven. Wat mijns inziens hun onvoorstelbare naïviteit en ‘gutmensch’-tunnelvisie in grote kapitalen (I AMsterdam) benadrukt. L E V E N S G E V A A R L I J K !

Overigens heb ik nog een grappige anekdote voor u: ik hoorde via via namelijk dat een van de IND-medewerkers, een negroïde man, bij aankomst op een van de eilanden als een illegale immigrant gezien zou zijn en daardoor een paar uur opgesloten heeft gezeten in de Griekse gevangenis.

Door:
Drs. E.N. Schilder
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

62 reacties op De nieuwe heidenen

  1. Harry zegt:

    Ik heb ooit eens verkering gehad met een jonge vrouw , die op een asielzoekerscentrum werkte .
    Vol goede bedoelingen aan begonnen , maar achteraf hopeloos naïef , natuurlijk .
    Zij vertelde me – meer dan dertig jaar geleden al – dat ze gemeld had dat “asielzoekers” meteen nadat ze een verblijfsvergunning gekregen hadden , naar het land , “dat ze moesten ontvluchten” op vakantie gingen .
    Ruim dertig jaar duurt dit bedrog dus al !
    Hoe hardleers moet je zijn om helemaal niks te leren ?
    of is het gewoon corruptie ?

    En het grootste geteisem waren de palestijnen , zei ze .
    Die deden ” lief een aardig ” , maar bij de minste geringste aanmerking waren ze meteen in staat om je te vermoorden !

    Wanneer valt het kwartje , overheidsmongolen ?
    Mevrouw Kaag ???
    Jouw protegé’s !

    Liked by 2 people

    • rottenpikwick zegt:

      Zelf ook van een AZC’er soortgelijke verhalen gehoord, langgeleden reeds. Het is 1 Grote Verneukzooi en wij worden op onze beurt weer verneukt door die wereldvreemde Minkukels op Het Binnenhof! Moeten ze bij mij wel heel vroeg opstaan!

      Liked by 1 persoon

  2. Rensk. zegt:

    Veel mensen zijn best bang om dood te gaan. En dan helpt het hun te geloven dat ze na hun dood gewoon verder kunnen leven. Ach denk ik dan, als dat ze helpt wat meer chill in het leven te staan? Prima toch. Zolang het maar mooi achter de voordeur blijft.

    Liked by 2 people

  3. Trucker zegt:

    Schilder geeft weer van katoen, ik weet dat die … euh schrijvende schilder tegen onze roots Joods-Christelijk is en denkt te weten dat de perfide misdadige ideologie islam en onze Christelijke religie hetzelfde zijn, waarom zou ik nog één zin van zijn giftig geneuzel lezen.
    Ga effen naar de vogeltjes kijken in de tuin lijkt me veel aangenamer dan ook maar geconfronteerd te worden met zijn geleuter 🙂

    Liked by 2 people

    • bigljohn zegt:

      Trucker; U bent duidelijk geen fan van Drs. E.N. schilder. En in dit stukje maakt hij het inderdaad erg bont met zijn kwatsch over ons geloof. Misschien heeft u meer aan Drs. P. met zijn rake songteksten. Drs. P. is wel altijd leuk om aan te horen. Althans voor mij in ieder geval.

      Liked by 2 people

      • Trucker zegt:

        Leeft die nog Drs. P. ik weet als kind reeds dat ik zijn liedjes hoorde en inderdaad mooie én rake teksten.
        Best mogelijk dat die neuzelende Schilder de schoenlapper was van Drs. P en daarom die naam maar gebruikt hij vond het “chic” staan de schoenpoetser… ik zou hem nog niet eens in mijn straatje willen tegenkomen

        Liked by 1 persoon

      • Piet Snot zegt:

        Drs P. is alweer een tijdje geleden overleden.
        Hij is wel vrij oud geworden.

        Liked by 1 persoon

      • Trucker zegt:

        Thanks Snot, je ziet dat ik als Vlaming niet alles weet over jullie natie en ben een beetje een cultuurbarbaar hoewel Drs. P. kon zelfs een boerenpummel als ik mooi vinden, hoor nu net Ramses Shaffy op de radio waar is de tijd het mooiste aller tijden Ramses en Liebeth List met Pastorale niks mooier ooit gemaakt, kan ik soms bij huilen

        Liked by 1 persoon

    • Jan zegt:

      Rger, schilder weet zelfsniet wat vrijheid van religie inhoudt. Lees de eerste 2 regels maar eens van alinea 4

      Nog erger is dat schilder niet weet dat pasen uit het Hebreeuws komt, van pesach.
      Volgens hem komt het van een of ander heidens gebruik. Gaat niet lukken schilder.

      Dan is er het woord heiden:

      Heiden: Algemeen Germaans woord, van heide afgeleid; reeds Gotisch kent haithnô ‘heidense vrouw’. Het woord zou dus eigenlijk betekenen ‘de heidebewoner’, dus ‘de barbaar’, ‘nog niet bekeerde’. Misschien afgeleid van heide ‘gemene mark’ en dan kan het oorspronkelijk geweest zijn ‘man van de eigen geloofsgemeenschap’, en dus allerminst geringschattend. Dan zou het juist een afweerwoord der ‘heidenen’ tegen de christenen geweest zijn.” Deze betekenis strookt met Engels pagan (Latijn paganus: dorps- of plattelandsbewoner). “Officiële” godsdienst treft men eerder aan in de stad, de “heidense” volksreligie eerder in de bossen en op het boerenland, waar de mens een eigen band met de numineuze natuur heeft gevonden en zoekt te handhaven.
      ….
      https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Heiden_(geloof)

      En dat is toch wel iets genuanceerder dan de onzin die schilder schrijft.

      Dan meent schilder dat ‘zijn’ heidendom, het wodanisme geen tabu’s kende en geen heige onzin. Schildert raaskalt wat af in zijn ziekelijke haat tegen het judaisme en christendom want volgelingen zijn nsb’ers, wat historisch niet kan, maar wat wil je van een nitwit als schilder.

      Wat een misbaksel dat schrijfsel.

      Liked by 2 people

      • Piet Snot zegt:

        Zijn ze in het Joodse geloof dan ook bezig met eieren schilderen en verstoppen.
        Of met kuikentjes de boel te versieren.
        Dat is wat hij bedoeld wat over genomen is en verpakt in het christendom om het te vieren.
        Net zo als kerstbomen en die versieren met verlichting en slingers.
        Dus is het ergens anders vandaan gepikt.

        Like

      • Inge zegt:

        Beste Jan,
        In ieder geval komt het christendom, jodendom en islam uit het Midden-Oosten vandaan en hoort het op de eerste plaats niet thuis in Europa. En zo lang iedereen op zijn eigen eilandje blijft zitten komen we nooit tot elkaar, dat is een feit. mvg

        Like

      • Trucker zegt:

        @ Piet Snot 22 augustus 2019 om 09:54

        Hey Snot, ik lees (zal het cijfermatig uitdrukken begrijp je het het best 🙂 duizend keer liever comments van Jan als één inbreng van die Schilder.

        Like

      • Tom zegt:

        @ Piet Snot.

        Voor wat het waard is: De kerk zou Pasen over een heidens voorjaarsfeest heen hebben geplaatst, in een poging dit feest te kerstenen. Deze theorie rondom de Germaanse mythologie is opgekomen in de Romantiek. Tegenwoordig gaat men er echter van uit dat de kennis van die mythologie is gebaseerd op allerlei twijfelachtige reconstructies en speculaties. Veel van deze opvattingen zijn keer op keer klakkeloos overgenomen uit populaire publicaties, waarin dergelijke theorieën nog altijd worden vermeld, hoewel die door de serieuze wetenschap al lang zijn opgegeven.
        Er is sprake van paaseieren in de christelijke traditie: bij de invoering van de vasten verbood de kerk om eieren te eten tussen Aswoensdag en Pasen. Deze eieren werden dan pas met Pasen opgegeten, waarbij de oudste eieren gebruikt werden om te versieren.

        Like

      • Tom zegt:

        Overigens gebruikte (en gebruiken!) Joden ook al een ei in de voorbereiding op de Pesach (het Joodse feest waar het Pasen zijn oorsprong vindt) in de zogeheten Sederschotel:

        “Een hardgekookt ei vertegenwoordigt het speciale feestoffer gebracht in de dagen van de Heilige Tempel. Het vlees van dit dier bevat het belangrijkste deel van de Pesach maaltijd.”

        In het vroegere christendom verfde men de eieren rood, verwijzend naar het bloedoffer van Jezus. De filosofie achter het ei is dus redelijk hetzelfde gebleven.

        https://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/16352-pesach-recept-de-sederschotel.html

        Like

      • Trucker zegt:

        𝙄𝙣𝙜𝙚 𝙯𝙚𝙜𝙩: –>neuzelt<–22 𝙖𝙪𝙜𝙪𝙨𝙩𝙪𝙨 2019 𝙤𝙢 18:44

        "'…𝘽𝙚𝙨𝙩𝙚 𝙅𝙖𝙣,
        𝙄𝙣 𝙞𝙚𝙙𝙚𝙧 𝙜𝙚𝙫𝙖𝙡 𝙠𝙤𝙢𝙩 𝙝𝙚𝙩 𝙘𝙝𝙧𝙞𝙨𝙩𝙚𝙣𝙙𝙤𝙢, 𝙟𝙤𝙙𝙚𝙣𝙙𝙤𝙢 𝙚𝙣 𝙞𝙨𝙡𝙖𝙢 𝙪𝙞𝙩 𝙝𝙚𝙩 𝙈𝙞𝙙𝙙𝙚𝙣-𝙊𝙤𝙨𝙩𝙚𝙣 𝙫𝙖𝙣𝙙𝙖𝙖𝙣 𝙚𝙣 𝙝𝙤𝙤𝙧𝙩 𝙝𝙚𝙩 𝙤𝙥 𝙙𝙚 𝙚𝙚𝙧𝙨𝙩𝙚 𝙥𝙡𝙖𝙖𝙩𝙨 𝙣𝙞𝙚𝙩 𝙩𝙝𝙪𝙞𝙨 𝙞𝙣 𝙀𝙪𝙧𝙤𝙥𝙖. 𝙀𝙣 𝙯𝙤 𝙡𝙖𝙣𝙜 𝙞𝙚𝙙𝙚𝙧𝙚𝙚𝙣 𝙤𝙥 𝙯𝙞𝙟𝙣 𝙚𝙞𝙜𝙚𝙣 𝙚𝙞𝙡𝙖𝙣𝙙𝙟𝙚 𝙗𝙡𝙞𝙟𝙛𝙩 𝙯𝙞𝙩𝙩𝙚𝙣 𝙠𝙤𝙢𝙚𝙣 𝙬𝙚 𝙣𝙤𝙤𝙞𝙩 𝙩𝙤𝙩 𝙚𝙡𝙠𝙖𝙖𝙧, 𝙙𝙖𝙩 𝙞𝙨 𝙚𝙚𝙣 𝙛𝙚𝙞𝙩. 𝙢𝙫𝙜…'

        GO0DVERDOMME het enige dat ik onthou uit uw geraaskal is dat Joden niet welkom zijn in Europa hoepel op en ga de islamieten opvrijen uw tekst geeft weer wat ik hier al talloze malen heb gepend ;
        dit soort geschrijf is de islamiet maar al te blij mee.
        U bent een ontkenner van onze Joods-Christelijke roots en tevens bent u (maar dat weet u niet en ik zal beleefd blijven en niet de reden pennen) een volleerd handlanger van de islam(iet).
        Voor lieden als jullie hoogst interessante lectuur Sun Tzu"s meesterwerk, hoewel ik betwijfel of je het zou begrijpen;
        te stupide voor woorden, komen pennen op een PRO Israëlische blog en niks willen weten van Joden GET LOST
        HOEPEL OP

        Like

      • Harry zegt:

        Zelfs een ei ontspringt de dans van de godsdienstoorlog niet meer .
        Jezus , wat een gezeik !
        Infantiel gemekker !
        Eieren moeten verboden worden .
        Weer een probleem minder !

        Liked by 1 persoon

      • Inge zegt:

        Trucker op 22 augustus 2019 om 21:05

        Trucker,
        Als u het voorbeeld bent van de joods-christelijke beschaving dan ben ik blij dat ik daar niet bij hoor. Zoals ik schreef hoort ook de islam niet thuis in Europa, dus ik ben geen aanhanger van de islam. Dat het joods-christelijke geloof al lange tijd in Europa is gesetteld wil niet zeggen dat we het voor-joods-christelijke moeten verloochenen. Uw schrijven is onbeschoft en oneerlijk.

        Like

      • Inge zegt:

        Trucker op 22 augustus 2019 om 21:05

        Trucker,
        Als u het voorbeeld bent van de joods-christelijke beschaving dan ben ik blij dat ik daar niet bij hoor. Zoals ik schreef hoort ook de islam niet thuis in Europa, dus ik ben geen aanhanger van de islam. Dat het joods-christelijke geloof al lange tijd in Europa is gesetteld wil niet zeggen dat we het voor-joods-christelijke moeten verloochenen. Uw schrijven is onbeschoft en oneerlijk.

        Like

      • Piet Snot zegt:

        Ok Tom, een ei had dus al iets met pasen te maken, ik geloof.
        Maar nou nog die kerstbomen, heb je daar ook nog een uitleg voor.
        Voor wat het waard is.

        Like

      • Tom zegt:

        @Piet,

        Pasen is een Bijbels / christelijk feest. Kerstfeest is geen Bijbels feest maar een kerkelijk feest. Ik heb dat eerder aangekaart.

        Jezus kan niet in december geboren zijn volgens de Bijbel.

        In het Midden Oosten, waar het christendom is ontstaan, vierden de christenen in de beginjaren ook geen kerstfeest.

        Kerstboom heeft dus niks te doen met het geloof en ikzelf doe ook niet mee met dit alles. Uiteraard is Kerst een gezellige tijd met vooral veel en lekker eten maar het heeft verder niks met mijn geloof te maken.

        Niet christenen (atheïsten) vieren ook Kerst (meesten altans). Waarom vieren atheïsten kerst? Gewoon omdat het gezellig is … En het ‘hoort’ ook bij ons.

        Een (Koptische) christen in Egypte beleeft zijn/haar geloof anders dan een christen in Europa. Een Messiaanse (christelijke) Jood beleeft ook zijn/haar geloof weer anders. Tradities en achtergronden spelen hierin een rol. Dat maakt allemaal niet uit en daar gaat het verder ook niet om in het christelijk geloof (m.i.).
        Misschien hebben de christenen in het verleden hier ook zo over gedacht en hebben daarom het oude Joelfeest genomen om de geboorte van Jezus te vieren. Dat je het viert (op welke dag dan ook) is positief maar nu geloven veel christenen echter dat Jezus echt geboren is met Kerst. Dat is fout en niet Bijbels.

        Like

      • Tom zegt:

        @Piet,

        Nog een leuke wetenswaardigheid. In Rusland heeft men Vadertje Winter. Ik vond hier het volgende over (als het waar is):

        “Oorspronkelijk was Vadertje Winter een soort personificatie van de winter. Hij is ontstaan als tijdens het Jolka-feest geschenken rondbrengende persoon in de jaren twintig van de 20ste eeuw. Het Jolka-feest moest een atheïstische vervanger van het Russisch-orthodoxe kerstfeest worden.”

        Zo zie je maar, we zijn allemaal mensen… 😉

        Like

      • Trucker zegt:

        𝙄𝙣𝙜𝙚 𝙯𝙚𝙜𝙩:
        23 𝙖𝙪𝙜𝙪𝙨𝙩𝙪𝙨 2019 𝙤𝙢 09:22

        𝙏𝙧𝙪𝙘𝙠𝙚𝙧 𝙤𝙥 22 𝙖𝙪𝙜𝙪𝙨𝙩𝙪𝙨 2019 𝙤𝙢 21:05

        “…𝙏𝙧𝙪𝙘𝙠𝙚𝙧,
        𝘼𝙡𝙨 𝙪 𝙝𝙚𝙩 𝙫𝙤𝙤𝙧𝙗𝙚𝙚𝙡𝙙 𝙗𝙚𝙣𝙩 𝙫𝙖𝙣 𝙙𝙚 𝙟𝙤𝙤𝙙𝙨-𝙘𝙝𝙧𝙞𝙨𝙩𝙚𝙡𝙞𝙟𝙠𝙚 𝙗𝙚𝙨𝙘𝙝𝙖𝙫𝙞𝙣𝙜 𝙙𝙖𝙣 𝙗𝙚𝙣 𝙞𝙠 𝙗𝙡𝙞𝙟 𝙙𝙖𝙩 𝙞𝙠 𝙙𝙖𝙖𝙧 𝙣𝙞𝙚𝙩 𝙗𝙞𝙟 𝙝𝙤𝙤𝙧. 𝙕𝙤𝙖𝙡𝙨 𝙞𝙠 𝙨𝙘𝙝𝙧𝙚𝙚𝙛 𝙝𝙤𝙤𝙧𝙩 𝙤𝙤𝙠 𝙙𝙚 𝙞𝙨𝙡𝙖𝙢 𝙣𝙞𝙚𝙩 𝙩𝙝𝙪𝙞𝙨 𝙞𝙣 𝙀𝙪𝙧𝙤𝙥𝙖, 𝙙𝙪𝙨 𝙞𝙠 𝙗𝙚𝙣 𝙜𝙚𝙚𝙣 𝙖𝙖𝙣𝙝𝙖𝙣𝙜𝙚𝙧 𝙫𝙖𝙣 𝙙𝙚 𝙞𝙨𝙡𝙖𝙢. 𝘿𝙖𝙩 𝙝𝙚𝙩 𝙟𝙤𝙤𝙙𝙨-𝙘𝙝𝙧𝙞𝙨𝙩𝙚𝙡𝙞𝙟𝙠𝙚 𝙜𝙚𝙡𝙤𝙤𝙛 𝙖𝙡 𝙡𝙖𝙣𝙜𝙚 𝙩𝙞𝙟𝙙 𝙞𝙣 𝙀𝙪𝙧𝙤𝙥𝙖 𝙞𝙨 𝙜𝙚𝙨𝙚𝙩𝙩𝙚𝙡𝙙 𝙬𝙞𝙡 𝙣𝙞𝙚𝙩 𝙯𝙚𝙜𝙜𝙚𝙣 𝙙𝙖𝙩 𝙬𝙚 𝙝𝙚𝙩 𝙫𝙤𝙤𝙧-𝙟𝙤𝙤𝙙𝙨-𝙘𝙝𝙧𝙞𝙨𝙩𝙚𝙡𝙞𝙟𝙠𝙚 𝙢𝙤𝙚𝙩𝙚𝙣 𝙫𝙚𝙧𝙡𝙤𝙤𝙘𝙝𝙚𝙣𝙚𝙣. 𝙐𝙬 𝙨𝙘𝙝𝙧𝙞𝙟𝙫𝙚𝙣 𝙞𝙨 𝙤𝙣𝙗𝙚𝙨𝙘𝙝𝙤𝙛𝙩 𝙚𝙣 𝙤𝙣𝙚𝙚𝙧𝙡𝙞𝙟𝙠…”

        mijn nickname is Trucker en niet Beleefde of Joviale of Vriendelijke, by the way in de echte wereld ben ik krék hetzelfde recht voor de raap, en voor de volledigheid onbehouwen tegen lieden die ik weet dat ze het verdienen !
        Ik stel mezelf niet als het voorbeeld van de Joods-Christelijke samenleving voor, ik verdedig (op mijn manier) de waarden en de normen van onze roots en die is Joods-Christelijk of u het wilt of niet.
        Als u over uzelf poneert “.. 𝙞𝙠 𝙗𝙚𝙣 𝙜𝙚𝙚𝙣 𝙖𝙖𝙣𝙝𝙖𝙣𝙜𝙚𝙧 𝙫𝙖𝙣 𝙙𝙚 𝙞𝙨𝙡𝙖𝙢. …” maar door wat u schrijft wel hun agenda helpt uit te voeren bewijst dat u echt jota verstand heeft van wat u pent.
        Wat u verder schrijft kan ik geen weerwoord op geven want het is een woordenbrij die alles behalve logica bevat.
        Zal mijn punt nog eens maken maar ik kan met stellige zekerheid al zeggen dat u het toch niet snapt: wie tegen de Joods-Christelijke roots van onze beschaving is en in dezelfde moeite roept (de één al wat luider als de ander) dat dat “flauwekul is” of “gezever” is een loepzuivere handlanger van de islam(iet) want die willen (net als dat zooitje) het christendom wegvegen en vernietigen.
        “… 𝙤𝙣𝙗𝙚𝙨𝙘𝙝𝙤𝙛𝙩 …” verwijt u mij… ik heb de pest aan lieden die niet weten met wat ze bezig zijn en dan maar heel banaal de emo toer opgaan.
        “… 𝙤𝙣𝙚𝙚𝙧𝙡𝙞𝙟𝙠…” ben ik bepaald niet, ik schrijf ook wel eens iets dat mij in een zwakte positie zet, dat doen er mij niet veel na !
        Als afsluiter, wil u intellectuele respons beantwoord Jan zijn reactie (22 augustus 2019 om 22:16) eens, die komt ALTIJD beslagen op het ijs en weet wat velen al vergeten zijn !

        PS “..𝙀𝙣 𝙯𝙤 𝙡𝙖𝙣𝙜 𝙞𝙚𝙙𝙚𝙧𝙚𝙚𝙣 𝙤𝙥 𝙯𝙞𝙟𝙣 𝙚𝙞𝙜𝙚𝙣 𝙚𝙞𝙡𝙖𝙣𝙙𝙟𝙚 𝙗𝙡𝙞𝙟𝙛𝙩 𝙯𝙞𝙩𝙩𝙚𝙣 𝙠𝙤𝙢𝙚𝙣 𝙬𝙚 𝙣𝙤𝙤𝙞𝙩 𝙩𝙤𝙩 𝙚𝙡𝙠𝙖𝙖𝙧, 𝙙𝙖𝙩 𝙞𝙨 𝙚𝙚𝙣 𝙛𝙚𝙞𝙩….”

        neuzelt u ook nog eens in een andere reactie, ben ik maar wat blij dat wij nog (zij het niet lang meer) op ons “eilandje kunnen zitten.
        De komende generaties gaan dat zelfs niet kennen “elk zijn eigen eilandje” want de poorten van de hel zijn al opengezet en typetjes als u zorgen ervoor dat dat niet stagneert.

        Like

      • Inge zegt:

        Trucker op 23 augustus 2019 om 19:36

        Zwaar gestoord geval, daar ga ik niet meer woorden aan vuil maken.

        Like

      • Inge zegt:

        Trucker op 23 augustus 2019 om 19:36

        Zwaar gestoord geval, daar ga ik niet meer woorden aan vuil maken.

        Like

    • bigljohn zegt:

      Trucker; Drs. P. leeft helaas niet meer. Hij is gestorven in 2015 op bijna 96 jarige leeftijd.
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Drs._P

      Liked by 1 persoon

      • Trucker zegt:

        Tnaks bigjohn, had je comment niet gezien was onmiddellijk na Snot’s reactie aan het schrijven gegaan.

        Like

  4. Tom zegt:

    Beste Schilder,

    Ik reageer toch nog maar een keer.

    Het woord heiden binnen het christen -en Jodendom betekent oorspronkelijk ‘niet-Jood’ of ‘niet-Israeliet’. Er bestaan Joodse christenen en heidenchristenen. Vaak wordt deze naamgeving ook vertaald als ‘de Griek’.

    “eerst de Jood en ook (dan) de Griek”.

    De vermeende geboortedag van Jezus die jij noemt (Kerst) is niet christelijk maar kerkelijk. Lees de Bijbel en vindt je antwoorden.

    De simpelste mens wordt gedreven door onwetendheid. Misschien heb je wel eens gehoord van Izaak Newton?
    Hij schreef: “Ik heb een fundamenteel geloof in de Bijbel als Gods Woord, geschreven door hen die geïnspireerd waren. Ik studeer de Bijbel dagelijks. Al mijn ontdekkingen zijn gedaan als antwoorden op mijn gebed”.

    Je hebt hier ook gelijk een antwoord op je opmerking dat God het gebed niet zou verhoren.

    Je stelt je het christelijk geloof te simpel voor en je baseert je op kerkelijk institutionele dogma’s. Dat blijf ik erg jammer vinden. Bestudeer de Bijbel en bevrijdt je geest zoals wetenschappers als Newton dat ook hebben gedaan.

    De grootste fout die niet gelovigen maken is dat zij God overal voor verantwoordelijk houden. Mensen als jij zijn boos op God. Je weet dat er een God is echter je wil er niet aan toegeven. Dat is zeer menselijk hoor. Echter zolang jij je geest niet wil bevrijden zal dat ellendige gevoel in je blijven bestaan en zul je blijven gillen. Je mag ontkennen wat ik schrijf maar gezien jouw artikelen geef jij er blijk van dat jij dagelijks met God worstelt. Een tip: geef jezelf in dit leven gewonnen.

    Dat de moslims deze kant opkomen is te wijten aan onszelf. Wij hebben het christelijk geloof in Europa naar achteren geschoven. Wij hebben dit vervangen voor socialisme. Wij willen rijk worden aan aardolie (hebzucht). En nu krijgen we het deksel op onze neus!

    In het Paradijs wilde de mens ook al gelijk zijn aan God, kennende het Goede en het kwade. De mens was ongehoorzaam aan God met als gevolg dat wij (de mens) de Liefde kwijt raakten op dat moment.

    Adam gaf blijk van het verlies van de (naasten)liefde: “Het was de vrouw die U mij gegeven hebt”.
    Het is volgens de mens altijd de schuld van de ander of de schuld van God.

    De dood deed zijn intrede tijdens de zondeval. De lichamelijke en nog veel meer de geestelijke dood. Onze geest raakt verder en verder afgestompt zolang wij God blijven uitdagen.

    Vanaf het moment van de zondeval gaat het bergafwaarts. Langzaam leven we toe naar een punt dat alles met een grote knaller af zal gaan lopen. Zowel gelovigen als niet gelovigen zien dit aankomen.
    En opnieuw gaan we de ander de schuld geven…

    En jij? Jij geeft de christenen de schuld, je daagt God uit en tegelijkertijd ben je boos op diezelfde God wiens bestaan jij probeert te negeren.

    Heb je naaste lief als jezelf en God boven alles. Deze 2 zaken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door het liefhebben van je naaste toon je de liefde tot God.
    De mogelijkheid om onze naasten lief te hebben zijn we echter kwijt geraakt op het moment dat we ongehoorzaam aan God zijn geworden. En ook al doe jij je uiterste best om je naaste lief te hebben dan alsnog slaat diezelfde naaste jou de kop in.

    Begrijp je? Duffe ellende en dit komt nooit meer goed.

    Liked by 1 persoon

    • Piet Snot zegt:

      “De grootste fout die niet gelovigen maken is dat zij God overal voor verantwoordelijk houden.”
      ” je daagt God uit en tegelijkertijd ben je boos op diezelfde God wiens bestaan jij probeert te negeren.”

      Hoe kan dat nou als je er niet in gelooft en zelfs het bestaan ervan niet erkend.
      Iets wat niet bestaat kan ik toch niet ergens de schuld van geven of negeren.
      En was jij dat niet, die beweerde het zelf ontdekt te hebben zonder je ouders of omgeving, als enige hier op de site.

      Like

      • Tom zegt:

        Juist Piet! Dat bedoel ik dan dus ook aan te kaarten. Het is raar maar waar. Mensen die zogenaamd niet in God geloven komen vaak aan met argumenten waaruit blijkt dat zij boos zijn op God… “God is wreed” is een vaak gehoorde kreet onder de atheïsten.
        Ik begrijp hun worsteling.

        Nee, ik ben juist de persoon die heeft erkend het geloof te hebben meegekregen van mijn ouders. Dat is dan ook de gedachte achter het Evangelie. De ene persoon vertelt het Evangelie aan de ander en het is aan de ander om te beslissen wat hij/zij hier mee doet. Zo is het in mijn geval ook geweest.
        Pas op latere leeftijd ben ik iets gaan doen met het Evangelie. Kerkelijk ben ik nooit geweest en persoonlijk praat ik liever met Joden dan met christenen. In het Jodendom bestaat een bepaalde wijze van denken wat de geestelijke ontwikkeling ten goede komt.

        Dwang in het christendom is niet mogelijk omdat dat juist tegenstrijdig is met het verkondigde Evangelie. Dwangmatige kerstening leidt enkel en alleen tot naamchristenen of juist tot een volledige afkeer van het christendom.

        “Liever Turks dan paaps” is een bekende Nederlandse uitdrukking in deze context.

        Bedenk dat de eerste christengemeenschappen zijn ontstaan in het Midden Oosten waarna het zich heeft uitgebreid naar Europa.

        Like

  5. Republikein zegt:

    Leuk verhaal, raar maar waar.

    Like

  6. droevige mof zegt:

    Ik probeerde erachter te komen wat Drs. Schilder ons probeerd te vertellen in dat barpraatje. Een reeks observaties, meningen en zeer subjectieve conclusies.
    Ik bedoel, wie hier leest en schrijft op ejbron kan zijn vrienden niet kiezen. Er zijn vrienden, daar hebt je geen vijanden meer nodig. Dat geldt natuurlijk ook voor mij, de (rot)mof, die zich hier altijd bemoeit met zijn opgelapte Nederlands.
    Je moet hier en daar tegen kritiek kunnen.
    Mijn oude vriend Kees vat het samen:

    Liked by 1 persoon

  7. Piet Snot zegt:

    Geen enkel mens die meent in iets te moeten geloven zal toegeven dat het ze op een basis van angsten, leugens en verboden opgelegd/ gedwongen is vanaf hun geboorte.
    Ik dacht dat we er hier maar 1 iemand hebben die beweert het zelf ontdekt te hebben.
    Zelf noemen ze het de vrijheid in een geloof en om er mee te leren leven en omgaan.
    En iedereen die iets anders vind, moet dood, als ze heel erg eerlijk zijn.
    Net zo als bij mossels hebben ze het onderling dan ook over heel iets anders dan wanneer je ze ziet of spreekt.
    Het ene is wat dwangmatiger dan een ander geloof om ze onder controle te houden.
    En op het verlaten hiervan volgt er bij christenen ook uitsluiting van de groep.
    Want eigenlijk ervaren ze het allemaal als nadelig om met een niet gelovig mens om te gaan.
    De angst voor een duivel / satan is nog groter, en je weet nooit waar die aanwezig is of in schuilt.
    Niet voor niks vind er hier regelmatig een golf van evangeliseren plaatst.
    En de laatste tijd is het hier weer bar en boos, de 1 na de ander begint er hier mee de laatste tijd.
    Hier zijn ze meestal niet zo agressief zo als in andere landen, maar als ze kans zouden krijgen om het met geweld op te liggen, dan zullen ze dit niet schuwen.
    Het gebeurt ook maar zelden dat ze hieraan ontsnappen, want je “vrienden” en familie ben je dan kwijt.
    Ik kan er een boek over schrijven wat betreft mij ervaring met gelovigen als iemand die niet ergens in gelooft.

    Like

    • Tom zegt:

      Piet, ik vind het jammer om dit te lezen.

      Ik vraag me af welke landen jij bedoelt waar christenen agressief zijn? Mag ik je er aan herinneren dat er veel atheïstische landen zijn (communistische) waar de atheïsten de christenen vervolgen.

      Christen of geen christen, het is 1 pot nat. Probeer nou aan te nemen dat alle mensen hetzelfde zijn. Ik heb het geprobeerd uit te leggen aan de hand van naastenliefde (wat dus niet bestaat in de zin waarin het bedoeld is).

      Kijk naar Schilder. Het liefst wil hij dat iedereen denkt zoals hij wil dat iedereen zou moeten denken (zodat hij god kan zijn). Zodra iedereen denkt en doet wat hij wenst en wil dan meent hij dat het aardse paradijs is bereikt.

      Laat ik verklappen dat de puinhoop blijft zoals deze is. Het gaat echt niet beter worden, enkel erger.

      Ik heb het eerder geschreven maar er is geen enkel verschil tussen een gelovige en een niet gelovige. Atheïsten roddelen graag over gelovigen en gelovigen over atheïsten.

      De laatste zin kun je aanvullen met nagenoeg alle negatieve zaken in het leven.

      Like

    • Inge zegt:

      Helemaal waar Piet!

      Like

  8. Wachteres zegt:

    Inderdaad, droevige mof, met ‘vrienden’ als Schilder heb je geen vijanden nodig.

    Taljaard zei terecht – ik gebruik mijn eigen woorden, anders moet ik het weer opzoeken. – we moeten elkaar accepteren als zijnde gelovig of ongelovig en ons daar op deze site niet druk over maken, omdat we gezamenlijk een andere vijand hebben, die we moeten bestrijden.

    Blijkbaar heeft Schilder een ander doel voor ogen: ‘Weg met het christendom’. Maar hij begrijpt niet dat hij – net als links – op die manier samenwerkt met de islam.

    Harry begrijp ik, maar hier begrijp ik niets van.

    Liked by 2 people

  9. Piet Snot zegt:

    Dat ik onrein zou zijn, dat heb ik hier nog niet gehoord van iemand.
    Maar misschien komt dat nog.
    Wel dat ik een soort van minderwaardig mens zou zijn als ik de “waarheid” afwijs en verwerp.

    Like

  10. Henk.V zegt:

    Op de inhoud van de door deze DRS (???) geschreven tekst ga ik niet in.Die interesseert mij namelijk niet echt. Ik weet wat hij denkt en voor zijn opvattingen behoort ruimte te zijn in een ware democratie waarin vrijheid heerst, ook de vrijheid van meningsuiting..
    In een democratie laten de mensen elkaar met rust en in hun waarde
    Laat ik voor alle duidelijkheid maar zeggen dat ik een christen ben die zich totaal NIET schaamt dat hij gelooft.
    Maar laat ik even terugkeren naar het karakter van een ware democratische samenleving waarin ieder mens zijn of haar eigen keuzes mag maken, ook de keuze of men gelooft of niet gelooft.
    Op die gedachte even voort bordurend wil ik de vraag stellen met betrekking tot het doel dat wij zeggen gezamenlijk na te streven op deze site.
    Wij zijn dacht ik, allemaal voor een vrije samenleving waarin iedereen vrijelijk zijn opvattingen kan vormgeven, zonder in zijn opvattingen voortdurend te worden aangevallen.
    Persoonlijk zitten de opvattingen van S. mij niet dwars en wanneer hij daarbij zou opmerken dat hij onnoemelijk gelukkig is met zijn visie op het leven, dan zou ik zeggen “wees er gelukkig mee, en het ga je verder goed, beste man.
    Maar wij weten dat de schrijver van het artikel niet onbekommerd geniet van zijn atheïsme. Wanneer hij iemand ziet die hetzelfde zegt over het geloof dat hij beleeft, dan komt een horzeltje in de geest van S. naar boven dat wil prikken in de stompzinnige, ”bijgelovige” ziel van een christen, want godsdienst behoort helemaal UIT te zijn!
    Laat ik dit zeggen: wanneer wij allemaal de kijk van S. op het leven en het reactie patroon dat hij laat zien (Aanvalluh) zouden delen,dan veranderde de samenleving letterlijk in een slachtveld.Ook hier op de site….
    Wat onze maatschappij zo gezond heeft gemaakt is het hoog ontwikkelde vermogen tot wederzijds respect, naastenliefde en verdraagzaamheid.Er is ruimte voor iedereen.
    Alleen mensen die gedachten koesteren om deze vorm van samenleven grondig om zeep te helpen zullen moeten inbinden of OPHOEPELEN.
    Zo’n vrijheid sta ik voor.Het is een kwestie van gezond verstand, geloof ik.
    Zoals onze gewaardeerde collega Taljaard hier terecht heeft gesteld: onze samenleving is eeuwenlang voor een groot deel gevormd door duidelijke godsdienstige opvattingen ( toenemend vermengd met humanistische ideeën , HV).
    Een bevestiging van zijn opvattingen komt uit een onverwachte hoek, namelijk uit de mond van de Spaanse ambassadeur in Nederland uit de zeventiende eeuw..Zijn naam weet ik niet meer precies, noch de titel van het fascinerende boek dat hij over ons land schreef .De ambassadeur had een zeer toegankelijke manier van schrijven en zijn analyse van het Nederlandse volkskarakter was glashelder.Daarom is de strekking van zijn verhaal mij altijd bijgebleven. Wat hij opmerkt is hoogst interessant: zijn analyse komt hier op neer dat hij twee kanten in het gedrag van de Nederlandse zag: Er is een Calvijn- kant en daar tegenover een Jan Steen- kant Toen ij zijn boek schreef was Calvijn zeer dominant, maar zei hij : in de periode daarvoor was het losse Jan Steen gedrag (zoals
    die het leven in zijn tijd schilderde) kenmerkend voor de Nederlanders.
    De strijd tussen ”Calvijn” en Jan Steen zal voort duren. De ambassadeur schatte in dat uiteindelijk de schilder zou winnen..

    Bedenk daarbij dat onze samenleving NOOIT perioden heeft gekend waarin het atheïsme de gedachtewereld van de burgers dicteerde.

    Ik wijs op de uitkomst van de pogingen van ALLE communistische dictaturen om atheïstisch denken dwingend op te leggen aan hun bevolkingen. Dat lukte NERGENS.

    Het lijkt me toe dat wij niet op de herhaling van zo’n tot mislukken gedoemd experiment in ons land zitten te wachten.Het kan geen kwaad dat iedereen op de site dat langzamerhand gaat inzien .
    Leven en laten leven is heel gezond:-)

    Liked by 1 persoon

    • Inge zegt:

      Beste Henk,
      Het atheïsme is DE angst van de gevestigde orde, namelijk dat mensen zelf gaan nadenken. Het controle systeem van het christendom is uitgewerkt, daarom word islam nu ingevoerd. Mvg

      Like

      • Tom zegt:

        Beste Inge,

        Kun je mij dan alsjeblieft in klare taal met voorbeelden uitleggen hoe het eerste atoom is ontstaan? Of denk je niet voor jezelf en neem je klakkeloos zaken aan van ‘wetenschappers’ die zich niet houden aan de natuurwetten?

        Pas op: Ik ga wel vragen stellen zodra jij begint met je uitleg.

        Zo zijn er ook klimaatwetenschappers… Die geloven we hier ook allemaal toch?

        Als je dan toch bezig bent stuur me dan alsjeblieft even een youtubefilmpje toe hoe men leven creëert.

        Hopelijk kan ik je een aanzet geven om zelf na te gaan denken. En hierin ben ik eerlijk: dat hoop ik echt serieus!

        Like

      • Harry zegt:

        Zeg Tom ,

        leg mij in simpele begrijpelijk bewoordingen eens even uit hoe god de aarde heeft vervaardigd ?
        En geen lulverhalen ophangen met bijbelspreuken , gewoon een recht voor z’n raap verhaal met feiten , dat iedereen kan begrijpen .

        En nu even zélf nadenken he , geen devoot gezwam !

        Like

      • Tom zegt:

        @Harry,

        Jammer dat je weer onbedacht gaat reageren.

        Inge geeft er blijk van dat zij denkt dat gelovigen niet zelf nadenken. Ik argumenteer dat atheïsten (algemeen genomen) zelf niet nadenken en bepaalde zaken klakkeloos aannemen.
        Nu ga jij weer als een kleuter terug naar de stelling van Inge.

        Als jullie zelf aangeven dat jullie van die grote denkers zijn wees dan een echte vent (of vrouw) om jullie stellingen te onderbouwen. Jullie uiten de beschuldiging dus kom op met antwoorden! Niet als een kleuter reageren.

        Het probleem is echter dat jij totaal niet beseft wat er nodig is om de basisatoom op te bouwen en in stand te houden. Weet jij overigens wel wat het eerste atoom geweest zou moeten zijn? Weet je wel wat atomen en moleculen zijn?

        Zodra je op onderzoek uitgaat kom je tot de conclusie dat er een Schepper moet zijn. Je bent echter geestelijk te lui om op onderzoek uit te gaan en jezelf vragen te stellen. Het is veel makkelijker om anderen te veroordelen zonder zelf enige kennis te bezitten.

        Ga de uitdaging aan Harry. Ontwikkel jezelf en wees geen naprater.

        Like

    • Inge zegt:

      Beste Henk,
      Het atheïsme is DE angst van de gevestigde orde, namelijk dat mensen zelf gaan nadenken. Het controle systeem van het christendom is uitgewerkt, daarom word islam nu ingevoerd. Mvg

      Like

      • Harry zegt:

        Zeg Tom ,

        gedraag je nou niet als een kleuter en stop met het aandragen van stellingen die je uit een of ander achterlijk oud boek overgenomen hebt .
        Want dat is GEEN BEWIJS , behalve voor de naïeve goedgelovigen .
        Jij komt ook niet met bewijs , hooguit met een zinnetje uit een of ander boek !
        Dat bewijst alleen maar dat je een onnozele volger bent .

        Zo heb je ook lui die de sprookjes van Grimm letterlijk nemen en Harry Potter .
        De bijbel , de thora , de koran , overal heb je volgers van een of ander verhaal .

        Jij zaaide onlangs ook twijfel met een soort vileine opmerking dat je wel een idee had welke waanzin ik aanhang .
        Nou niet de islam , in ieder geval !
        Maar ook niet die onzin van jou .
        Als je me in mijn gezicht zo iets zou zeggen , ging je gegarandeerd met een heel zeer hoofd huiswaarts !
        Al ben je twee en een halve meter lang !

        Christenen kunnen zó vreselijk vals en vilein zijn , dat als er een god was , dat ie dan de ogen uit z’n kop zou schamen voor zijn groupies !

        En dat degenen die niet achter een religie aanhollen als een stel blinde vinken , totaal niet ontwikkeld zouden zijn en eens moeten leren nadenken , DAAR HEB IK MIJN BUIK NU OOK WEL VOL VAN !
        VRAAG JEZELF EENS AF WAAROM ZE ZO LABIEL BENT OM JE AAN EEN OUD SCHRIJFSEL VAST TE KLAMPEN !

        Maar WIJ moeten leren ZELF na te denken ?
        De wereld op z’n kop !

        Like

      • Inge zegt:

        Helemaal eens Harry!

        Like

      • Tom zegt:

        @Harry (23 augustus 2019 om 22:58)

        Jij schrijft: “Want dat is GEEN BEWIJS , behalve voor de naïeve goedgelovigen .
        Jij komt ook niet met bewijs , hooguit met een zinnetje uit een of ander boek !”

        De bewijzen voor een God kun je vinden in de natuur(kunde) en in Israël.

        Geloof jij dat dat jouw computer / laptop zomaar spontaan is ontstaan? Of geloof jij dat een bepaalde intelligentie (1 of meerder mensen) deze computer hebben ontworpen en hebben gefabriceerd?
        Hetzelfde geldt voor ons bestaan. Geloof jij nu werkelijk dat alle natuurwetten zo maar spontaan tot stand zijn gekomen? Zo uit het niets waren al deze wetten er? Is het niet logischer dat een intelligentie deze ‘verzonnen’ en bepaald heeft?

        Jij spreekt over sprookjes maar juist jij gelooft in sprookjes echter ze gieten er een ‘wetenschappelijk’ sausje overheen en dan geloof jij het. Ik kan me een sprookje herinneren dat er een kikker spontaan veranderd in een prins. Dat is de basis van de evolutietheorie. Ook daar kan ik nog wat meer over schrijven maar waarschijnlijk lees jij het toch niet.

        Jij schreef: “Jij zaaide onlangs ook twijfel met een soort vileine opmerking dat je wel een idee had welke waanzin ik aanhang.”
        Kun je dit uitleggen want wat jij bedoelt is zeker niet mijn bedoeling geweest en ik ben me hier van geen kwaad bewust.
        Jij schreef dat wetenschappers een steen naar boven hadden gehaald waarvan zij zeggen (en wat jij gelooft) dat deze 450 miljoen jaar oud is. Jij gelooft dus in de wetenschappers die de big bang en de evolutietheorie aanhangen. Anders plaats je niet zo’n opmerking.

        Jij schreef: “Christenen kunnen zó vreselijk vals en vilein zijn , dat als er een god was , dat ie dan de ogen uit z’n kop zou schamen voor zijn groupies!”

        Juist! Daarin heb je volledig gelijk!

        Het tweede bewijs is Israël. Ik heb eerder een artikel geplaatst met profetieën omtrent Israël. Het probleem hier is dat jij het niet wil lezen. Zolang je dat niet wil komen we geen stap verder. De bewijzen waar je om vraagt zijn er maar je moet wel de moeite doen om ze te vinden…

        Jij schreef: “Als je me in mijn gezicht zo iets zou zeggen , ging je gegarandeerd met een heel zeer hoofd huiswaarts!” …
        Kom op! Ik discussieer al jaren met (met name) Joden maar ook met moslims en atheïsten en nog nooit heeft iemand zoiets tegen mij gezegd. Sorry dat ik het zeg maar deze opmerking is wel een teken van zwakte hoor.

        Like

  11. boorzalf zegt:

    Het is weer een hoop bla bla bla van onze tegelzetter,verder weinig inhoud.

    Like

  12. fleckie zegt:

    Eenieder heeft zijn eigen ‘ zienswijze’. op ( zeker) een bepaalde ‘tijds- duur,.+gebeurtenissen! …….is men het met zienswijze van de schrijver niet. eens,: leze men het toch niet, en valt dan ook niet de schrijver aan, die gewoon zijn eigen mening. ten beste geeft ) ,…………om lezers-mening in zijn plaats , de. eigen. mening te kunnen ‘opdreunen’!……..<~<~<~<~<~<~<

    Like

  13. Jan zegt:

    Inge zegt:

    22 augustus 2019 om 18:44

    Niet bepaald intelligent dat antwoord van je en dat is een zwaar understatement

    Like

  14. Jan zegt:

    Het ontgaat mij volledig wie de nieuwe heidenen zijn

    Like

  15. Harry zegt:

    Wat me steeds meer opvalt , is dat naarmate de discussies vorderen , het christelijke deel steeds fanatieker wordt .
    Alsof je in een wespennest staat te porren .
    Zelfs verkapte doodswensen lees ik soms .
    Waarom kan het geloof niet achter de voordeur gehouden worden ?
    Waarom moeten wij daar door pittbull achtige commentaren steeds door aangevallen worden ?
    Het geloof is een residu van vroegere verklaringsdrang van allerhande verschijnselen .
    Zelfs voor onweer was een verklaring .
    Die hebben we nu ook , MAAR NU GEBASEERD OP FEITEN !
    Je kunt natuurlijk ook in die ouwe shit blijven hangen .

    Al die rare ouwe meuk uit de bijbel zouden we eens goed tegen het licht moeten houden .
    Dan blijft er vast niet veel over !
    Persoonlijk heb ik altijd de grootste lol over dat achterlijke Noach verhaal .
    Omdat ik met scheepsbouw opgegroeid ben en daar tot op de dag van vandaag bij betrokken ben , weet ik aardig wat er mogelijk is en wat niet !
    Die klote ark , dat is godsonmogelijk ! Ga maar eens op de werf kijken waar de Zeven Provinciën gebouwd is , dan schrik je misschien wakker .
    Een ieder met een nuchter praktijkverstand , zal dat snappen .
    Gelovigen niet , die wuiven de feiten vrolijk weg .

    Maar al die devote praatjes , over de andere wang toekeren en dat soort gedoe in het christendom , wordt gelogenstraft door de uitlatingen hier van de vrome broeders .
    Wat is het verschil nog met moslims ?

    En wij atheïsten kunnen en mogen niet meepraten over geloof en bijbehorend gemekker , als we de bijbel niet bestudeerd hebben !
    Moet ik dan ook “mein Kampf ” bestudeerd hebben om kritiek op hitler en zijn trawanten te mogen leveren ?
    Moet ik eerst iemand vermoorden om een oordeel over moordenaars te mogen hebben ?
    Het probleem met christenen is , dat ze alles vanuit de bijbel beredeneren .
    Uit een totaal verzonnen boek !
    En wij moeten monddood gemaakt worden omdat we dat niet gedaan hebben ?
    Zo krijg je een scheve discussie die eeuwen stand gehouden heeft , maar daar trappen we nu niet meer in .

    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men hier een smerige valse discussietechniek hanteert !
    Met moslims valt ook niet te discussiëren ! Willen jullie daar bij horen ?
    Maar wij , niet-gelovigen zijn degenen die de islam hier faciliteren ?
    Donder nou toch eens op met die onzin !
    Smerige valse verneukeratieve insinuaties !!!
    Basta !

    Like

    • Piet Snot zegt:

      Zelfs zonder dat wij een reactie plaatsen worden we nog aangevallen.
      Het loopt hier werkelijk weer de spuigaten uit al dat gezeik over godsdienst en alle beschuldigingen.
      De 1 na de ander meent hier op te komen voor ze fantasie vriend de laatste tijd.

      Like

    • Tom zegt:

      @Harry,

      Welke verkapte doodswensen lees jij dan? Deze gedachte zit enkel en alleen in jouw hoofd hoor.

      Waarom kan de anti geloofskwestie dan niet achter de voordeur gehouden worden? Het zijn toch steeds de atheïsten die de discussie starten hoor. Schilder is een atheïst en hij schrijft steeds de inhoudsloze en op fouten gebaseerde artikelen. Zelfs zijn ‘feit’ dat Pasen op een Germaans feest is gebaseerd is gewoon onzin. Ga even op onderzoek uit!

      Ik kom zelf uit een scheepsbouwfamilie en waarom zou de ark van Noach niet gebouwd kunnen worden? Ga hier eens kijken: http://www.arkvannoach.com/

      Inderdaad hanteer jij valse smerige discussietechnieken aangezien je niet weet waar je het over hebt en alleen maar overal tegenaan zit te schoppen zonder enige onderbouwing en zonder enige kennis.

      Nee, christenen beredeneren niet alles vanuit de Bijbel. Dat denk jij omdat jij niet de moeite neemt om je te verdiepen in de materie (en dan bedoel ik ook natuurkundige zaken).

      Hebben we een verklaring voor onweer? Okee, waar komen de natuurwetten vandaan waardoor statische elektriciteit mogelijk is? Waar komen de natuurwetten zoals zwaartekracht, sterke kernkracht, de zwakke kernkracht en de elektromagnetische kracht vandaan zodat er een waterstofatoom gevormd kon worden? Waar komen alle verschillende soorten elementaire deeltjes vandaan die met behulp van deze vier krachten zich konden vormen tot een atoom? Vind je het niet bijzonder dat er een Higgsdeeltje bestaat waardoor atomen hun massa verkrijgen?
      Waar komt alle energie vandaan om de quarks te vormen die op hun beurt weer de atomen vormden?

      Energie blijft altijd behouden. Energie gaat nooit verloren maar kan ook nooit spontaan ontstaan.

      Ik heb het al eens eerder beschreven. Alles in dit universum bestaat enkel uit energie en het equivalent van een computercode (het higgs deeltje ‘vertelt’ bijvoorbeeld tegen het atoom hoe zwaar het uiteindelijk is – pure codetaal).

      Zelfs wetenschappers beginnen nu in te zien dat onze realiteit niets anders is dan een simulatie. Lees bijvoorbeeld dit artikel eens door: https://www.kijkmagazine.nl/space/simulatietheorie/

      Deze gedachte is niet zo maar tot stand gekomen. Als je onderzoekt wat materie en wat ons bestaan in houdt (enkel energie en codetaal) dan kom je snel tot de conclusie dat we in een soort van simulatie leven. Het woord God mag echter niet genoemd worden in de huidige wetenschappelijke kringen want dan word je verdoemd door de huidige states quo (het zijn net gelovigen die atheïsten!). In plaats van God verzint men nu een buitenaardse beschaving die ons gecreëerd heeft… Kom op!

      Als je dus alles wetenschappelijk en natuurkundig hebt beredeneerd dan mag je (hoeft niet) de Torah en de Joodse Godsdienst er op na slaan en wat leer je dan? Dan leer je dat alleen God bestaat en de rest niet.

      Zo kwamen wetenschappers in de jaren 70 tot de conclusie dat het heelal een begin moet hebben gehad. Wat leert de Torah? IN DEN BEGINNE …

      Zodra je de moeite wil gaan nemen om op onderzoek uit te gaan (zoals Newton, Einstein e.a.) dan kom je tot de conclusie dat er een God / Schepper moet zijn. Dit is de eerste stap…

      Waarschijnlijk heb ik dit alles weer voor dovenmansoren geschreven want je sluit jezelf af zodra het woord God om de hoek komt kijken. Dan raak je in paniek en ga je rood voor je ogen zien. Erg jammer!

      Like

      • Harry zegt:

        HA, HA, TOM !!!

        Nou heb je jezelf toch in het pak genaaid met al je kennis van atomen en natuurwetten .
        Dat zijn vruchten van honderden jaren onderzoek , computers en microscopen , maar jouw god heeft dat in zijn fietsenschuurtje allemaal geconstrueerd !
        IN EEN WEEK !

        Die zogenaamde ark van Noach is gebouwd door een voormalige aannemer met godsdienstwaanzin . Hij heeft zijn bedrijf verkocht en dat geld verkwanseld aan een debiele illusie .
        Hij heeft ook nogal wat moeite om dat gekke ding financieel lonend te houden ondanks de enorme entree die men moet betalen om dat sinaasappelkistjes wrak te mogen bekijken .

        Als ervaringsdeskundige zal ik je nou eens uit de droom helpen !
        Die vent is begonnen met een stalen zolderbak , een vrachtvaartuig dat ook aan de bovenkant volledig gesloten is . Eigenlijk onzinkbaar .
        IN MIJN DORP ! Kwam er drie keer per week langs !
        Op DAT STALEN SCHIP heeft ie van een soort sinaasappelkistjes hout een dwaze vorm getimmerd , zodat het op een boot moet lijken !
        De “planken” van de huid reiken maar net tot onder de waterspiegel , dus een mongool kan nog begrijpen dat dit geen “ARK” is of zelfs maar iets wat op een schip lijkt !
        Het is slechts een plankjes omhulsel .
        Volledig nep dus , want als je die stalen zolderbak zou verwijderen , borrelt die hele fake-bende af !!!
        Ik had het over spanten voor een schip van die afmeting , die TONNEN wegen .
        Geen sinaasappelkistenhout , dus !
        Hoe wou iemand daar een schip van bouwen , zonder lintzaag , zonder hijskraan , zonder raamzaag , zonder boortollen , zonder nagels , zonder klinknagels , zonder kit , zonder duimstok , zonder schaaf , zonder houtlijm ?
        Met gangen van minstens vijf centimeter dik voor een schip van die lengte ?
        Hoe wou je die rondingen daar in krijgen dan ?

        En jij maar zwammen over atomen !
        Terwijl het je aan het simpelste primaire besef om iets te maken ontbreekt !

        DIE HELE KUT-BOOT IS ÉÉN GROTE FARCE !
        Net als de rest van die bijbelse onzin !

        Maar alleen de Thora heeft gelijk hoor !
        Waarschijnlijk heb ik dit weer voor dovemansoren en ogen geschreven , want je sluit jezelf af als het woord god genoemd wordt , dan raak je in paniek en wordt het rood voor je ogen .
        Je begint met zwammen over natuurkundige beginsels waar je ooit wel eens iets over gehoord hebt .
        En je hebt gelijk hoor , die nep-ark is helemaal opgebouwd uit atomen .
        Alleen jammer van de energie die die gek daarin gestoken heeft ,
        Zijn energie blijft niet behouden !
        Het kreng rot met de dag verder weg !
        Met miljoenen atomen per uur .

        Weet die Thora veel ?
        Wie in de bijbel of Thora gelooft , gelooft in sprookjes .
        Maar dan moet je daar geen hele discussies op funderen , want het is een kwestie van GELOVEN ; maar geloven heeft niks met werkelijkheid en realiteit van doen .
        Hoeveel gespecialiseerde wartaal je ook uitkraamt .

        Like

      • Tom zegt:

        @Harry 23 augustus 2019 om 22:30

        Jij schreef: “Dat zijn vruchten van honderden jaren onderzoek , computers en microscopen”

        Ja en? Wat wil je daar mee zeggen? Geef mij nou antwoord waar de natuurwetten vandaan komen. Dat ze er honderden jaren naar hebben zitten zoeken snap ik en hoe verder men zoekt hoe meer men er achter komt hoe ongelooflijk wonderbaarlijk alles in elkaar zit. Juist door het onderzoek komt men er achter dat alles niet zo maar spontaan kan ontstaan. Juist de wetenschap begint steeds meer het concept van een Schepper te onderschrijven.

        Overigens zijn de meeste onderzoeken gedaan door christelijke wetenschappers, maar dat terzijde.

        Maar stel… Er komt misschien een moment dat de mens zo vernuftig is dat hij een computersimulatie kan maken met daarin kunstmatige intelligentie (wezens). We zijn hier al aardig ver mee. Heeft de mens dan niet God (op een bepaald vlak) geëvenaard? Hebben we onze eigen realiteit dan nagebouwd?

        De ark van Noach… Mocht je niet overtuigd zijn lees dan dit artikel: https://wetenschap.infonu.nl/diversen/161249-ark-van-noach-afmetingen-stabiel-en-zeewaardig.html
        Bronvermelding staan onder het artikel. Hopelijk wil je het nu wel eens goed lezen…

        Heb jij wel eens bouwwerken gezien uit de oudheid? Oude tempels en Piramides? Ook toen hadden ze geen modern gereedschap en toch hebben ze wonderbaarlijke dingen gebouwd. Jij gaat er van uit dat de mens steeds slimmer wordt maar dat is niet het geval. De mens wordt juist (geestelijk) luier door alle hulpmiddelen die we nu hebben.

        In de tijd van de VOC liepen sommige schepen averij op. De mensen die zich aan boord bevonden lukte het om de schepen te repareren met de spulletjes die ze aan boord hadden. Soms werden complete masten of scheepsrompen op een onbewoond eiland gerepareerd met het hout wat zich, in de vorm van bomen, op dat eiland bevond. Hoe ze dat voor elkaar kregen met de beperkte middelen die ze hadden grenst aan het onmogelijke en toch lukte het ze.
        Ook in de tijd van de VOC had men geen modern gereedschap bij zich.

        Like

      • Piet Snot zegt:

        Harry, om die boot te bouwen hebben ze jodenlijm gebruikt, oftewel spuug.

        Like

      • Tom zegt:

        @Piet,

        In de tijd van Noach waren er nog geen Joden. Abraham kan theologisch gezien worden als de eerste ‘Jood’ maar officieel is het ‘Judaïsme’ ontstaan t.t.v. Mozes tijdens de uittocht uit Egypte.

        Tussen de geboortes van Noach en Abraham zit zo’n 1000 jaar.

        Voor wat betreft vragen over de Ark heb ik hier eerder al een link geplaatst:

        https://wetenschap.infonu.nl/diversen/161249-ark-van-noach-afmetingen-stabiel-en-zeewaardig.html

        Het verhaal van Johan Huibers en zijn replica van de ark wordt ook in dit artikel behandeld.

        Like

    • Jan zegt:

      Je kletst weer uit je nek, maar dat is standaard bij nitwits zoals jij die geen enkel cultureel beseft heeft en vervolgens raaskalt en niet beseft wat hij leest en niet in het bezit bent van een bijbel.
      Dat je dom bnt blijkt uit je opmerking over Noach en de ark.
      Je kunt meepraten als je geestelijke vermogens dit toelaten, maar in jouw geval dien je je er buiten te houden. Zie boven waarom.
      Overigens is er bij jou nog een enorme geestelijke leegte en wel dat je zelfs het woord archeologie niet kent en daarom dien jij je domme opmerkingen voor je te houden.

      Misschien is het voortgezet kleuteronderwijs iets om mee te beginnen maar tot die tijd hou je je onbeschofte kwek maar eens dicht.

      Like

      • Harry zegt:

        Tut tut , Jan !

        Je bent zó verdomd verknipt en gehersenspoeld dat je je niet eens in kunt denken dat er iets anders bestaat dan die religieuze onzin !
        Ik weet dus niet waar ik het over heb , omdat ik geen bijbel in huis heb ?
        Heb jij de boeken van marx en hitler op de plank staan ?
        Ik niet hoor , net zo min als de bijbel .
        Ik hoef die rotzooi allemaal niet .
        Gewoon twee voeten op de grond en geen waanideeën !

        En ik ben geen werkeloze doedel , die de hele week zit te lezen en te studeren in bijbels en aanverwante onzin .
        IK WERK ! Vaak zeven dagen per week .
        En jij ?
        Je woont hier niet eens , meen ik , maar wel van ver weg blaffen ?
        Kom hier maar meevechten tegen die andere idiote gelovigen , dan .

        Maar het is toch frappant hoe vuil en venijnig een boel van die vrome kloten worden , las van jou onlangs ook een aan iemand anders gericht doodwens , zij het enigszins verkapt .
        Zo scoor je geen punten hoor bij je bovennatuurlijke verzinsel !

        Zag deze week een documentaire over opgravingen .
        Daar kwam na bestudering uit voort dat de opgegraven gesteenten 450 miljoen jaar oud waren !
        Uiteraard geschapen door jouw god !
        Hoe oud is die lul dan inmiddels ?
        Of mag ik dat met mijn onbeschofte kwek niet vragen ?
        En dat leeft dan nog steeds ?
        Hoe onnozel kan een zeer hoog opgeleid en alwetend genie wel niet zijn ?

        Mijn vader had drie ingenieurs in dienst .
        Als ze hun eigen boterham moesten verdienen gingen ze kapot van de honger , zei hij .
        Wel moeilijke sommetjes maken , maar verder totaal wereldvreemd .
        Valt het kwartje ?

        Dat komt me trouwens bekend voor , niks mogen vragen , van die vrome kloten in mijn omgeving mag je een héleboel dingen niet vragen .
        Ogen en oren dicht , gewoon die kut bijbel volgen !
        Dan gaan ze met hun armen staan zwaaien : zwijgen !
        Moet je die dreigende blikken zien !

        Triest hoor , als je zó ver verdwaald bent in een materie , dat je wereldvreemd wordt .
        En zelfs zó nijdig , dat je geen haar beter bent dan die klojo’s uit het eerste testament , liefst koppen afhakken !

        Eng volk !

        Like

  16. Tom zegt:

    Beste Harry,

    Jij schrijft: “Zag deze week een documentaire over opgravingen. Daar kwam na bestudering uit voort dat de opgegraven gesteenten 450 miljoen jaar oud waren! Uiteraard geschapen door jouw god”

    Mag ik vragen hoe jij weet dat die stenen 450 miljoen jaar oud waren? Omdat wetenschappers dit zeggen? De wetenschappers zeggen ook dat de mens verantwoordelijk is voor opwarming van de aarde door CO2. Jouw auto is daar de schuld van. Geloof jij dat ook?

    Allereerst dit: ik weet ook niet hoe oud de aarde is. Tijd is ook totaal irrelevant en ook de Bijbel vertelt ons niets over de leeftijd van de aarde. Wel over de leeftijd van de mens.

    Men gaat uit van sterren die miljarden lichtjaren bij ons vandaan staan en dus moet alles miljarden jaren oud zijn. Vanuit dat oogpunt is men theorieën gaan opstellen.

    We hebben echter een zekere meneer Einstein onder ons mogen hebben en die heeft de relativiteitstheorie opgesteld en wat blijkt, deze theorie klopt! Satellieten functioneren mede dankzij zijn opgestelde theorie.

    Wat leert deze theorie ons? Het leert ons o.a. dat de relatieve tijd langzamer verloopt nabij een zware massa. Op aarde verloopt de tijd dus langzamer dan buiten de aarde. Oftewel: op aarde gaat 1 seconde voorbij en in diezelfde seconde gaat er 1,001 seconde voorbij in de satelliet (ik noem maar even een cijfer om het te verduidelijken). We spreken dus over dezelfde tijdspanne maar over 2 verschillende relatieve tijden.

    Mocht je op de zon kunnen lopen dan bevind je je bij een nog zwaardere massa en dan verloopt jouw relatieve tijd nog langzamer

    Als het universum is ontstaan vanuit een centrum dan bevond (bevindt?) de meeste massa zich in dit centrum. Volgens de relativiteitstheorie van Einstein verliep (en verloopt misschien nog steeds) de tijd in het centrum van het universum dus velen malen trager dan aan de rand van het universum.
    De sterren aan de rand van het universum schoten door hun versnelde relatieve tijd bij ons vandaan indien je er van uit gaat dat de aarde zich in het begin rond het centrum van het universum heeft bevonden.
    Door de relatieve tijd kan het zijn dat sterren op miljarden jaren bij ons vandaan staan terwijl de relatieve tijd op aarde slechts 7.000 (aardse) jaren heeft doen verstrijken.

    Er zijn dus meerdere opties mogelijk. Ik merk op dat jij blindelings een bepaalde groep wetenschappers gelooft die hun theorie als waarheid verkopen terwijl er nog veel meer en andere smaakjes mogelijk zijn. Wat de wetenschappers als waarheid verkondigen zijn aannames. Als je uitgaat van 14 miljard jaar dan zul je automatisch andere aannames gaan doen die die 14 miljard jaar zullen onderschrijven. Ga je uit van 7.000 jaar dan kun je aannames doen die die 7.000 jaar zullen onderschrijven. Zo werkt het spelletje.

    Wat jij doet is blindelings bepaalde wetenschappers volgen en de rest moet maar zwijgen.

    Van mij hoef je dan niet eens de Bijbel te gaan lezen maar verdiep je ook eens in andere meningen en theorieën die wetenschappelijk te onderbouwen zijn. Overigens is de Big Bang NIET wetenschappelijk te onderbouwen. Hoe verder de wetenschap komt hoe meer men in gaat zien dat ons bestaan een illusie is. De wetenschap levert uiteindelijk de antwoorden die beschreven staan in de Bijbel. Maar als ik dat zeg dan raak je opnieuw in paniek. Je wilt dan dat ik zwijg en je gaat (waarschijnlijk) dan zelf met je armen staan zwaaien en ik moet zwijgen.

    Het is okee als je de Bijbel niet wil lezen maar neem dan op zijn minst aan dat er bepaalde zaken in de Bijbel staan die ons vertellen dat God geen begin en geen einde heeft. Er staat geschreven dat God de tijd heeft geschapen.
    Nu zie ik jou weer in paniek raken maar kun je op zijn minst aannemen van mij dat het er in staat?

    Jij blijft maar roepen over zaken als de “leeftijd” van God en je blijft maar vragen stellen over wie God gemaakt zou moeten hebben? Ik geef je steeds het antwoord maar je blijft er op terugkomen.
    Als jij vragen gaat stellen over de Bijbel dan moet je wel accepteren dat ik antwoord geef vanuit de Bijbel. Dan moet je niet steeds dezelfde vragen blijven stellen terwijl het antwoord je wordt aangereikt. Jij stelt een theologische vraag en dan moet je een theologisch antwoord accepteren.
    Wat wil je dan? Ik weet wel wat je wil, je wil dat ik zwijg en je gaat druk met je armen staan zwaaien want je accepteert geen andere uitleg. Ik moet zwijgen.

    Maar ik ga toch nog een keer een theologisch antwoord geven op jouw theologische vraag over hoe oud God dan wel niet is.

    Hier dus mijn theologisch (!!!) antwoord:

    God heeft het universum ‘geschapen’ of beter gezegd ‘bedacht’. Zoals de wetenschap ons langzaam maar zeker duidelijk begint te maken is ons bestaan een illusie (computersimulatie noemen sommigen het). Voor/in dit universum heeft God een aantal wetten verzonnen. Wetten zoals de zwaartekracht, de sterke kernkracht, de zwakke kernkracht en de elektromagnetische kracht. Verder heeft Hij bepaald dat alles in dit universum dient te verlopen via tijd. Verder zijn er nog wetten van de thermodynamica bedacht waar het universum zich aan dient te houden. etc…

    Jouw wetenschappers geloven dat al die wetten er zomaar *poef* in 1 keer waren. En jouw wetenschappers weten dat er wetten van de thermodynamica zijn die voorschrijven dat energie niet spontaan kan ontstaan maar toch gaan ze jou wijsmaken dat alle energie er zomaar opeens was na de Big Bang! Jouw wetenschappers weten dat er actie nodig is om een reactie te verkrijgen maar jouw wetenschappers maken jou wijs dat de Big Bang zomaar spontaan ontstond!
    Jouw wetenschappers weten ook dat er leven nodig is om leven te maken. Dit leerde ik al op de lagere school toen er nog goed onderwijs werd gegeven. Nu leert men dat leven ontstaat uit dode materie terwijl niemand het kan nadoen… aannames!!!

    Kom op… Geloof je het allemaal? Of weet jij het zeker?

    Maar goed… God maakt geen onderdeel uit van Zijn eigen schepping. God heeft tijd geschapen (‘daar zij licht’ en ‘het was dag één’) voor het universum. Dit houdt in dat Hijzelf niet van tijd afhankelijk is. God IS … Wij beleven alles lineair maar bij God gebeurt dus wel alles ‘tegelijk’. Hij is de Alfa (het begin) en is de Omega (het einde). God IS …

    God bevindt zich buiten dit universum. In de Bijbel wordt gesproken over meerdere hemelen. De hemel boven ons, de sterrenhemel en de geestelijke hemel waar God Zich ‘bevindt’.

    God is Geestelijk en het enige echte aan onze realiteit in dit universum is onze geest (of ziel) en deze maakt onderdeel uit van de Geest Gods.

    Hopelijk word je nu niet nijdig omdat ik het over God heb gehad en wil je de moeite nemen om mijn verhaal te lezen. En als ik je een wijze raad mag geven: trek alles, maar dan ook echt alles wat je hoort in twijfel!

    ******************************************************************************************************

    Enkele interessante artikelen om aan te tonen dat wetenschap aan elkaar hangt van aannames en dat er naast deze aannames ook andere aannames mogelijk zijn die op zijn minst aannemelijker zijn.

    https://www.demorgen.be/tech-wetenschap/veel-meer-koolwaterstoffen-op-titan-dan-olie-gas-op-aarde~b5bc75bb/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

    https://dvdwier.wordpress.com/2013/03/14/olie-in-overvloed/

    Like

  17. Jan zegt:

    Harry zegt:
    23 augustus 2019 om 19:48

    Citaat: Ik hoef die rotzooi allemaal niet .

    Daarom ben en blijf je dan ook achterlijk. Je hebt hersenen gekregen omdeze te gebruiken. Bij jou komt direct de vraag op, heb je die wel.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s