Slimme laadpalen in 21 Nederlandse gemeenten
Een stabieler elektriciteitsnet, groene stroom beter benutten en geld verdienen met een elektrische auto. Dat is wat slimme laadpalen mogelijk maken. Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) trekt daarom 5 miljoen euro uit om gemeenten te subsidiëren bij de aanleg ervan. Met het geld komen in 21 Nederlandse gemeenten door heel Nederland laadpleinen met in totaal 472 slimme laadpunten.
Staatssecretaris Van Veldhoven: Elektrisch rijden wordt het nieuwe normaal. Ik wil daarom niet alleen meer laadpalen, maar ook slimmere. Deze laadpalen zijn de toekomst. Ze ontlasten het stroomnet, benutten groene stroom beter en maken het laden van je auto nog voordeliger. Daarom wil ik de aanleg ervan versnellen. Het laden van je elektrische auto moet net zo makkelijk worden als het laden van je mobiele telefoon.
Lees verder>>>
(h/t “Tistochwat”)
En intussen komen er steeds meer elektrische fietsen met vervuilende accu´s. Ook jonge mensen zie je steeds meer met zo´n fiets. Leuk volk later voor de gezondheidszorg. (als die er nog is )
LikeGeliked door 1 persoon
In verhouding tot het gros der kabinetsleden is elke laadpaal slim, zo’n prestatie is dat nu ook weer niet.
LikeLike
Het van elektriciteit terug leveren aan het net, snap ik niet.
Gebruik je dan je accu om andere elektrische auto’s bij te laden.
Al met al vind ik het maar een raar verhaal.
En waarom moeten WIJ dat betalen met ze alle,
Regel dat even lekker zelf met je gesubsidieerde auto.
LikeGeliked door 3 people
Het laden van je mobiele telefoon doe je, thuis!
LikeLike
Of onderweg in de auto!!
LikeLike
In dat stuk hebben ze het steeds erover dat die auto’s groene stroom opslaan. Hoe moet ik me dat voorstellen, pikken ze de groene elektronen eruit of hebben ze een apart lijntje naar een windmolenpark? Elektrisch rijden wordt het nieuwe normaal? Elektrisch rijden wordt de grote faal. Politici die niet kunnen rekenen proberen ons in die richting te duwen, maar dat is een doodlopende weg. Ben benieuwd wanneer dat tot die lui zal doordringen.
LikeGeliked door 1 persoon
Als je groene stroom te pakken hebt, dan ruikt je auto naar pas gemaaid gras.
Net zo als bij aardgas, hebben ze er een luchtje aan toe gevoegd zodat de mensen het merken of ze groene stroom krijgen.
Dat hebben ze gedaan omdat mensen anders denken dat ze in de maling worden genomen.
In je huis werkt het ook, het ruikt meteen een stuk frisser als je wat lampen aandoet.
Probeer het maar.
LikeLike
Zoals je zegt Bert.
De stroom die aan de laadpalen geleverd wordt moet naar mijn mening ook ergens vandaan komen dus die moet ook betaald worden.
Iemand zou me dan toch eens uit moeten leggen wat er dan zo slim is aan deze palen.
Het komt dus hierop neer dat je de stroom op punt A in je auto laadt en een deel op punt B weer teruggeeft.
Lijkt me inderdaad nogal een vreemde gedachtengang.
Maar jah Ik ben dan ook timmerman met weinig verstand van elektriciteit.
LikeGeliked door 1 persoon
De meeste mensen zeggen gewoon:”Stroom , ? ? dat komt toch uit ’t stopcontact”…….
44Geen benul wat er tussen stopcontact en centrale zit.
Ik heb dit artikel, deze quatsch 2x gelezen voordat ik de nonsense door had.
Op momenten er is te weinig stroom voorradig, de capaciteit is niet genoeg, MOETEN alle elektrieke autobezitters per mobiel-whappies worden opgeroepen om snel aan de laadpalen te koppelen om elektriciteit terug te leveren.
Als ik nu al lees dat er ruzies, vechtpartijen zijn om gebruik van die palen, WAT EEN ONTZETTEND IDEALISTISCH GELUL……
Sorry ik moet om dat artikel lachen.
Zijn er techneuten aan te pas gekomen om dit te bedisselen.
Als in NL alles op electriciteit moet overgaan, verwarming, verkeer, treinen, alles maar ook alles, dan mogen ze het hele land wel volbouwen met van die meer dan 100 m hoge, Zeer hoge Spanningsmasten/torens voor 1 Miljoen Volt te vervoeren om het hele land te voorzien.
Ze kunnen beter die idealistische idioten aan die masten ophangen of aan de meer dan één meter lange isolatoren in die masten.
Electriciteit in een cirkel:
LikeGeliked door 1 persoon
Handig alle formules bij elkaar.
Een uitgebreide versie van U = I x R en P = U x I
LikeLike
Er komt Volt uit een wandcontactdoos.
Stroom is de belasting die je er uit wilt halen door iets aan te sluiten van een bepaald wattage.
Volt kan je direct parallel meten, stroom pas in serie bij een belasting.
LikeLike
Trek daarvoor nóg maar eens een veelvoud voor uit, voor de hulpdiensten die klaarblijkelijk nog achterlopen op het bestrijden (blussen van chemische reacties is nagenoeg onmogelijk) van accubranden en de enorme gevolgen bij calamiteiten met EV’s….. de huidige blustechniek is nog geheel niet toegespitst op accudragers, die grotendeels ook nog uit zéér brandbare materialen bestaan.(kunststof en carbon) en om de giftige rookgassen het hoofd te kunnen bieden.
LikeGeliked door 1 persoon
Dit is op malthablog's Blog herblogd.
LikeLike
Iets anders,
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2299998-gedetineerden-in-het-buitenland-ontvingen-onterecht-uitkeringen.html
Gedetineerden in het buitenland ontvingen onterecht uitkeringen
Eerder bracht Nieuwsuur naar buiten dat ook in eigen land een grote groep gedetineerden onterecht uitkeringen heeft ontvangen. Naar aanleiding daarvan is het ministerie gaan controleren hoe dit zit met gedetineerden in het buitenland. Nu blijkt dat ook daarmee veel fouten worden gemaakt.
Ook bij voortvluchtige veroordeelden gaat het mis. Wie nog een gevangenisstraf moet uitzitten verliest ook in de meeste gevallen het recht op een uitkering. Van bijna duizend voortvluchtigen hebben UWV en de SVB niet gecontroleerd of ze een uitkering hadden die stopgezet had moeten worden.
LikeGeliked door 1 persoon
Heb een vriend met een Tesla – S .
Het rijdt wel leuk , geen geluid en tóch snel .
Veel elektronica en bijbehorend veel storingen .
Deuren die niet meer op slot of er af kunnen , maar dat kunnen ze op afstand herstellen !
Wat kunnen ze nog meer zien wat ik in die auto uitspook , vroeg ie zich af .
Onlangs was ie onderweg naar huis in de Alblasserwaard en als ie op zijn accumeter keek , kon ie het maar amper halen vanuit Breda naar zijn woonplaats .
Dus besloten ze om onderweg maar wat te eten en de accu op te laden .
Ze hadden een snellaadpaal gevonden en die auto ingeplugd .
Maar hij laadde niet .
Gebeld met de importeur .
Die konden vanuit hun kantoor zien waar hij stond en dat zijn accu net genoeg stroom had om thuis te komen , DUS HIJ KREEG GEEN SNELLADING !
De laadpaal moest vrij blijven voor iemand “die het écht nodig had ” .
Het vervelende is dat als je , zeg maar 160 kilometer moet rijden , dat je dan op je boordcomputer kan zien of dat haalbaar is .
MAAR : je haalt die prognose haast nooit , in de praktijk zijn dat dan slechts zo’n krappe 135 kilometers .
Ruitenwissers , verlichting , verwarming , dat alles gebruikt ook stroom en daar wordt onvoldoende rekening mee gehouden !
Nu heeft ie ook ontdekt dat ie zo’n tweehonderdduizend kilometer met die auto moet rijden voordat ie enig milieuvoordeel op gaat leveren ……………
Die auto kostte 93.000 euro .
Hij kreeg haast 45.000 euro subsidie .
En zoals hij opmerkte : “ik rijd in een economisch en milieutechnisch delict ” .
Hij is multimiljonair en had die subsidie echt niet nodig .
Maar zó rolt onze overheid .
Totaal van de zotte !
LikeGeliked door 3 people
Ongelooflijk….wtf!
LikeLike
Net zoiets als die warmtepompen. Ik reken er nu voor 1000 procent al op dat die dingen uiteindelijk gewoon niet werken of snel kapot gaan. Mensen gaan veel te gauw de Overheid achterna en denken dan dat ze er goed aan doen zo´n investering te doen. Het zijn ondingen. Je kunt net zo goed een airco kopen, die verwarmt. Goedkopere investering en als je het over 15 jaar rekent aan energie en investering en niet te vergeten onderhoud, ben je een stuk goedkoper uit dan die grove grote lawaai ondingen/ Overheid en rekenen. tsssss
LikeGeliked door 1 persoon
De 2e alinea is propaganda, er staat letterlijk ‘Miele, er is geen betere’.
Toch eens proberen of ik mijn electrische tandenborstel op zo’n slim punt kan opladen.
LikeGeliked door 1 persoon
De rotzakken drammen gewoon door met hun klimaatgekte.
Ik kan ze wel wurgen.
LikeLike
Ik begrijp er niets van, zo’n ding zet je aan de laadpaal omdat de accu opgeladen moet worden, dan geef je het kleine beetje wat je nog over hebt terug aan de laadpaal en krijgt van dezelfde laadpaal weer nieuwe stroom om hem op te laden.
Ik zie de logica in dit verhaal niet maar ik ben natuurlijk ook geen politicus.
Hetzelfde geldt voor groene stroom, alle z.g. groene stroom word geleverd aan het net dus niks groene stroom maar gewoon een mix van zonnepanelen, windmolens en de elektriciteitscentrale.
Voor wat betreft het nieuwe rijden, dat mogen ze van mij cadeau hebben, als je wat verder van huis wilt mag je een paar uur uittrekken om onderweg aan zo’n paal te gaan hangen en met een beetje pech zijn er ook nog wachtenden voor u.
LikeGeliked door 1 persoon
Het idee van die slimme dingen is nog niet zo gek, auto opladen als er stroom zat is en indien opgeladen aan het systeem laten staan en bv 25% der accucapaciteit weer afstaan bij pieken in het stroomverbruik. Heel veel auto’s kunnen dan een behoorlijke dip in het net opvangen, dit in plaats van een conventionele centrale bijschakelen. En ja, het kan zijn dat je de auto pakt en hij dus maar voor 75 % geladen is; geeft niks, de meeste ritten zullen toch veel korter zijn dan 75% accucapaciteit.
Denk je een geheel gevulde accu nodig te hebben, gewoon het knopje op “nu ff niet” zetten en het terugleveren gebeurt niet.
LikeLike
Men doet het voorkomen alsof die 5 miljoen voldoende zou moeten zijn voor de Gemeenten maar dat is het natuurlijk bij lange na niet, dat komt neer op € 10.525,00 per paal, zo’n ding kost een veelvoud daarvan.
Dus kom maar weer op met die verhoging van de Gemeentebelasting !
LikeGeliked door 1 persoon
Kijken de meest fanatieke klimaat-pessimisten in een Glazen Bol ?
Enkele criteria die een uitgebreide aktie tot desinformatie laten zien.
* * *
1 ) Gelijkgezindheid van alle Media en meeste politieke partijen, zelfs bij internationale organisaties.
2 ) Bovenmatige informatie over een aspect van het klimaat[probleem], een Omerta, een doodzwijgen over alle andere inzichten.
3 ) Al het goede van één kant, al het slechte van de anderen.
4 ) Goedkeuren van meningen die vrijwel zeker leiden naar een collectieve psychose en een totaal verlies van gezond verstand.
5 ) Het weigeren om over observaties te praten die het tegendeel bewijzen en controverse te accepteren.
LikeLike
Het idee van die slimme dingen is nog niet zo gek, auto opladen als er stroom zat is en indien opgeladen aan het systeem laten staan en bv 25% der accucapaciteit weer afstaan bij pieken in het stroomverbruik. Heel veel auto’s kunnen dan een behoorlijke dip in het net opvangen, dit in plaats van een conventionele centrale bijschakelen. En ja, het kan zijn dat je de auto pakt en hij dus maar voor 75 % geladen is; geeft niks, de meeste ritten zullen toch veel korter zijn dan 75% accucapaciteit.
Denk je een geheel gevulde accu nodig te hebben, gewoon het knopje op “nu ff niet” zetten en het terugleveren gebeurt niet.
LikeLike
We worden geregeerd door krankzinnige, criminele ‘klimaat-utopisten’.
We gaan beslist naar de donder, in elk opzicht.
De ‘toekomst’ is:
– een door de ‘overheid’ kaalgeplukte spaarrekening om ‘de planeet te redden’;
– wonen in een onverwarmd huis (als de mohammedaanse asieleiser dat tenminste niet inpikt);
– vreten uit de vuilnisbak;
– geen (medische) zorg meer: onbetaalbaar geworden;
– werken tot aan je kist en daarna meteen de oven in omdat de mohammedaanse asieleiser alle begraafplaatsen nodig heeft;
– afgeslacht worden door de mohammedaanse veroveraars met hun achterlijke ‘allah’.
Gezelli.
LikeLike
Dat heeft de manager van de supermarkt hier dan beter aangepakt.
Die heeft een laadpunt voor ze BMW tegen ze winkel aangebouwd, waar alleen zijn auto geladen kan worden.
Dus een dikke kans dat de klanten voor zijn laadstroom betalen, net zo als voor de verlichting en de verwarming in de winkel.
Dat is nog eens goedkoop auto rijden.
LikeLike
Ze gaan straks allemaal zwaar op hun bek.
Waarom?
Het hele elektriciteitsplan dat zonodig groen moet worden van Groen is een verdienmodel geworden, terwijl over 15 a 20 jaar de elektriciteit niet meer is aan te voeren wegens tekorten, de NS klaagt hier al over wegens tekort minder treinen of geen uitbreiding .
Maar…..er is een grote ondernemer die misschien wel héél slim is….en dat is Renault….deze auto bouwer wil alles zetten op waterstof ipv elektrisch.
Bravo Renault…zet m op.
LikeGeliked door 2 people
Mijn vraag bij al dat ECO-geleuter is standaard, Wie worden er beter van en wie verdient er aan…..dan is het antwoord nooit de burgers…..die gaan heel veel betalen.
(de energietransitie is slechts de herverdeling van het grote geld)….
LikeGeliked door 1 persoon