Zoef zoef, de elektrische auto rijdt op óns geld

Screenshot_5 6

(Door: “Weethetwel”)

Fantastisch: al vijf procent van de dit jaar verkochte auto’s in Nederland is volledig elektrisch. Maar waar zijn die auto’s allemaal? Wie heeft die gekocht?  Het antwoord kwam laatst voorbij zoeven op een parkeerterrein toen er een conferentie voor gemeentes werd georganiseerd. Dáár kwamen al de elektrische auto’s voorbij: burgemeesters, wethouders, zelfs de gewone ambtenaren zoefden binnen. Er kwamen ook een paar ondernemers binnen zoeven: zij zijn afhankelijk van gemeentelijke opdrachten en spelen het transitiespel vrolijk mee. Zonder groen uithangbord kunnen ze het schudden bij de overheid. Het energiebedrog wordt steeds groter.

De zogenaamde energietransitie bestaat niet

De energietransitie is een uitvinding van sluwe mensen. Er ís helemaal geen energietransitie. Er zijn wél gewone veranderingen. Vanuit ondernemingen is er altijd de drive om efficiënter te werken. Dat geldt met name ook voor het energiegebruik omdat daar veel te verdienen valt. Op dat terrein zijn dan ook enorme slagen gemaakt. Het energiegebruik in huishoudens en industrie is al jaren aan het dalen, omdat slimme mensen steeds bezig zijn met innovatie en perfectie. Dat kun je geen energietransitie noemen, maar een gezonde maatschappelijke ontwikkeling. Helaas is de politiek in handen gevallen van communistische extremisten en die hebben het onzalige plan opgevat de wereld in sneltreinvaart te veranderen zoals zij denken dat het moet. Die heilstaat bestaat alleen in hun dromen, maar de meeste politici hebben alles in hun leven zonder enige inspanning verkregen, dus waarom zou dat deze keer ook niet lukken? In hun narcisme zien ze voor zichzelf een rol in de wereldgeschiedenis. Niets is daarbij te gek, maar ondanks het spenderen van astronomische bedragen in hun hersenspinsels wil het maar niet lukken. Nu snakken ze er naar dat elektrisch rijden een groot succes gaat worden en wat gebeurt? Als goed voorbeeld kopen ze zélf die elektrische auto’s. Natuurlijk niet van hun eigen geld maar…  van het geld van de belastingbetaler.

De e-auto wordt geheel door de belastingbetaler betaald

Er zijn dus twee kanalen waarlangs elektrische auto’s gekocht worden en allebei ten koste van de belastingbetaler.

  1. De rijksoverheid, de gemeentes en alles wat aan die staatsruif hangt, pakken door steeds stijgende belastingen het geld rechtstreeks van de mensen af en dat wordt vervolgens in de elektrische bolides gestopt. Omdat het wapen van de gemeente of het ministerie ergens op de wagen geschilderd is, hoeft niemand ook maar ergens een eigen bijdrage te leveren. Dat is pas écht profiteren van de zelf verzonnen energietransitie.
  2. Dan heb je de categorie bedrijven die een elektrische wagen aanschaffen om voor leveranties in een goed blaadje te komen bij de communisten, maar ook gewoon omdat het kan. Want door op elektrische auto’s geen heffingen te leggen, kost zo’n auto voor een onderneming veel minder dan een traditionele auto en loopt de staat veel inkomsten mis. Mensen die een gewoon autootje hebben op benzine of diesel betalen zich scheel aan heffingen, bijtellingen en belastingen. Zij moeten de gemiste inkomsten van het rijk compenseren en draaien ook nog op voor het wegenonderhoud van de elektrische auto’s.

De directeur van BMW wist het treffend te formuleren: “ We willen voor iedereen wel een elektrische auto maken, alleen niemand wil hem hebben”.

De uitzondering zijn onze linkse maatschappijhelden die nu lekker autootje rijden op kosten van de gewone burger.

Brave burgers, blijf er vooral op stemmen.

Door:
“Weethetwel”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

25 reacties op Zoef zoef, de elektrische auto rijdt op óns geld

  1. andre zegt:

    Electrische auto’s zijn voor links uitgevonden. Ze drijven allemaal op mega subsidies en de bestuurders staan de hele dag niet produktief te zijn bij oplaadpunten. En als het dan winter is dan bouwen ze er een standkachel in om hun corrupte reet te verwarmen. Maar waar draait de standkachel op? Diesel natuurlijk. Geen gezicht dan komt er zo een stom stekkerding voorbij in de koudere gebieden met het geluid van een straaljager.

    Geliked door 3 people

  2. Blaffertje zegt:

    Volgens die idioten moeten wij allen in 2030 aan de elektrische auto, maar ten eerste wil ik zo’n milieu onvriendelijk kreng niet en ten tweede, waar mag ik als gewone burger dat van betalen?
    We praten wel over bedragen van 60.000 tot 100.000 euro zwaar gesubsidieerde auto’s waar u en ik nu ook al ongewild aan meebetalen.
    Diegene die de auto’s kunnen kopen doen het vanwege de subsidie.
    Ze verpatsen ze na 5 jaar weer omdat de subsidie kraan dan dicht gedraaid word voor DIE wagen en ze kopen weer een nieuwe MET subsidie.
    En die afgeschreven auto van 5 jaar oud, wie profiteert daar dan weer het meeste van?
    Niet u en ik, omdat ze voor ons nog steeds onbetaalbaar zijn, maar het buitenland want die kopen ze massaal voor een prikkie op.
    En vergeet niet dat de meeste accu’s na 5 jaar hun langste tijd hebben gehad, want dat opladen heeft ook zijn beperkingen en dan zit je ook nog eens aan forse kosten vast want zo’n pakket accu’s kost enkele duizenden euro’s.
    ——-
    De milieu onvriendelijke productie.
    Omdat de ertsen die nodig zijn voor de productie van de accu vaak zulke lage concentraties hebben, kunnen de metaaloxiden er alleen met zuren uit worden vrijgemaakt. Met name door het gebruik van grote hoeveelheden zoutzuur, zwavelzuur en salpeterzuur, is de winning ervan in dagbouwmijnen in Chili en Bolivia, Afrika (Congo) en China (Binnen-Mongolië) sterk milieuvervuilend.

    In de wintermaanden laad men de wagen het gewoon met kolenstroom of stroom uit een gascentrale. De CO2 komt niet uit de auto, maar in plaats daarvan wel uit de energiecentrale.
    Dus ook milieu onvriendelijk.

    Het andere punt van aandacht is de energievoorziening in Nederland. Eerder werd al aangegeven wat de consequenties zouden zijn als 65% van het wagenpark elektrisch zou was, een verdrievoudiging van het huidige huishoudelijke verbruik. Nog een punt van aandacht is de infrastructuur van onze energievoorziening, die totaal niet geschikt is. Zowel in capaciteit alsook technisch. Als iedereen om 6 uur ’s avonds de elektrische auto aan de lader zou hangen zullen toch eerst alle transformatorhuisjes aangepast moeten worden, buiten het feit dat er een enorme energiepiek wordt gegeneerd op het moment dat er al een piek in het net aanwezig is. Als dan ook nog eens de warmtepomp aanspringt is de ramp niet te overzien want alle stroom valt uit.

    Geliked door 4 people

    • Tijl Uylenspiegel zegt:

      Er zijn nog wel meer punten van aandacht, een automobiel magazine stuurde een aantal mensen op vakantie en die bleken moeizaam hun auto op te kunnen laden in het buitenland, aangegeven laadpunten bestaan niet of zijn extreem druk waardoor je achteraan aan mag sluiten en als je eenmaal aan de beurt bent blijkt het laden veel langer te duren omdat een aantal van die palen bij elkaar dermate veel energie moeten leveren dat dit afzwakt.
      Daarnaast bij het kleinst mogelijke brandje komt de brandweer en dompelt de auto in een met water gevulde container ivm het gevaar. Dus ook bij een klein brandje kun je gelijk je auto weggooien.
      Je kunt niet doorrijden tot ‘je tank’ bijna leeg is want je moet maar afwachten of er binnen honderd kilometer een laadpaal beschikbaar is, een auto met een actieradius van laten we zeggen 400 km heeft dus in werkelijkheid een actieradius van 300 km.
      Vergeet niet als je met een lege tank komt te staan dan heb je echt een probleem, een paar jerrycans helpen niet… wegslepen is de enige optie.

      Geliked door 2 people

      • Inderdaad Tijl.
        Ik denk niet dat het 2 jaar gaat duren voordat de klant door heeft dat hij zwaar genaaid is met zijn stekkerauto.
        Dat wordt nog lachen als al die gekken naar Spanje willen en het blijkt dat de halve vacantie tijd verloren gaat met wachten voor een stopcontact.
        Maar ja mensen willen op een of andere manier altijd verneukt worden, zal wel in de genen zitten denk Ik dan maar.

        Geliked door 1 persoon

      • Cathja zegt:

        @ Tijl Uylenspiegel

        Inderdaad, de brandweer is huiverig voor volledig elektrische auto’s, omdat deze bij een brand bijna niet te blussen zijn. Sommige brandende auto’s moeten dagenlang onder water gehouden worden tot het moment dat de temperatuur beneden de 60 graden gekomen is.
        En wat te denken als je met je auto tussen allemaal elektrische auto’s geparkeerd staat in een parkeergarage? Vliegt er eentje in de hens, dan krijg je een inferno.
        Ik zou wel eens willen weten hoe de verzekering hiermee omgaat.
        Voor mij geen volledig elektrische auto. Ik rijd een hybride. Ook zuinig, maar veel veiliger!

        Geliked door 1 persoon

  3. M.A.L. Sion zegt:

    En de media zijn blind en doof.

    Like

  4. GH eerden zegt:

    Het is gewoon te zot voor woorden, zogenaamd duurzaam rijden op de kosten van de harde werkende Nederlander, die het zich niet kan veroorloven anders te gaan rijden! De Diesel wordt in een zwart daglicht gesteld, terwijl deze nieuwste veel schoner en duurzamer zijn! Maar dat wil onze, geweldige overheid toch niet zien,, kinderen die in slechte omstandigheden kobalt moeten zoeken voor de electrische waggels.. Walgelijk gewoon.

    Geliked door 3 people

  5. Rensk. zegt:

    En als klap op de vuurpijl doet Claudia Roth er nog een schepje bij op. Alle klimaatvluchtelingen moeten a la minuut een EU paspoort krijgen. Volgens haar moeten alle Europese landen de deur wagenwijd open zetten. Wat een vreselijke monsters zitten er in de politiek. Heeft totaal geen benul van wat dan ook. Ander partijen wijzen het infantiele voorstel van haar af las ik in de telegraaf.

    Geliked door 3 people

    • Blaffertje zegt:

      Stop die Claudia Roth even diep weg in een put, deksel er op en dicht lassen die hap.

      Geliked door 1 persoon

    • Nemesis zegt:

      Die Roth schijnt toch al de meest door gesnoven en daardoor hersenen verbrande psychopaat van de groene Khmer te zijn, schuwt het zelfs niet het openlijk te “genieten” tijdens de Parlaments zittingen en het ook nog een door te schuiven naar andere verbruikers. Wel eerlijk gedeeld, dat dan weer wel. (sarc.)

      Geliked door 1 persoon

  6. J. De kort zegt:

    Oké deels waar, maar als zo vaak ligt de waarheid in het midden.
    Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren.
    Rotte appels heb je overal.
    Maar je mag mijn elektrische auto wel overnemen voor de kostprijs, dan ga ik wel weer terug naar mijn vervuilende diesel, die niet eens een derde van de electrische kost.
    Groetjes Jan

    Like

  7. Cees zegt:

    Het ergste is nog dat na 5 of 6 jaar (einde lease contract) bijna niemand deze occasions wil hebben omdat de accu dan veel minder bereik heeft, en de auto te duur blijft voor Jan modaal.
    Het gevolg is dat deze auto,s met al hun subsidies de grens over gaan.

    Geliked door 3 people

    • Drvar zegt:

      Ja en nu moeten we meer wegenbelasting voor de diesielauto van 12 jaar en ouder gaan betalen omdat de dieselauto zo vervuilend is. Maar door meer te gaan betalen wordt de dieselauto niet schoner dan moeten ze alle oudere diesels opkopen en de eigenaar een fatsoenlijk bedrag uitkeren zodat hij een benzineauto kan kopen. Maar ik denk nu er minder belasting binnen komt door elektrische auto’s de dieselauto daarvan de dupe is

      Geliked door 1 persoon

  8. Joop zegt:

    Vergeet categorie 3 niet:

    – ondernemers die door hard werken geld hebben verdiend en al jaren graag wel een sportsedan zouden willen maar dit thuis niet konden verkopen ivm kinderen en belachelijke hoeveelheden brandstof. Die toevallig 33 zonnepanelen op het dak hebben liggen en graag geruisloos in 3,5 seconden naar 100 km/h gaan.

    Daar val ik toevallig precies in en kan je vertellen dat de BMW 5 touring sinds komst van de model 3 performance werkeloos op de oprit staat.

    Heb altijd gezegd dat ik pas een electrische auto zou kopen wanneer BMW de funfer electrificeerd. Dit duurde me toch te lang…

    Like

  9. jwz zegt:

    Dit is wel een zeer kort door de bocht artikel. Ik rijd elektrisch, ja een dure auto. Zonder subsidie zou ik een goedkopere auto hebben. Mn belasting is onderaan de streep t zelfde.de belastingbetaler betaalt dus niks extra. Mn volgende elektrische auto zal voordeliger zijn omdat de autos goedkoper worden.

    Mooie ontwikkeling toch? Tegen die tijd rijden de autos ook een stuk verder. Sta jij je tijd niet te verdoen bij de laadpaal, dat heb ik al voor je gedaan..

    Like

    • Dus Beste Jwz jij bent ervan overtuigd dat dat subsidiegeld van jezelf komt en niet van de werkende burger.
      Lul niet een eind uit je nek man.
      Wil je hierop antwoorden zal Ik verder in gaan op deze bullshit, maar op dit moment ben je zwaar door de mand gevallen, idioot

      Like

    • Tijl Uylenspiegel zegt:

      En wie betaalt die subsidie dan denkt u ?
      U betaalt onderaan de streep hetzelfde maar rijd daarmee wel in een duurdere auto en wie betaalt dat denkt u?

      Like

  10. BigLJohn zegt:

    Als iedereen aan de elektrische auto MOET zal ook de consequentie zijn dat men zijn bestaande auto (op brandstof) zal moeten wegdoen. Velen zullen dan verplicht zijn om de trein, de bus, taxi of de fiets te moeten nemen en zijn dan meteen een deel van hun vrijheid kwijt. Een nieuwe (peperdure) elektrische auto zit er dan niet meer in en men kan daardoor ook in een sociaal isolement terechtkomen. Het lijken op tijden uit de tweede wereldoorlog toen de mof alle brandstof voor zichzelf opeiste en de autobezitter zijn auto maar rijdende moest zien te houden met een karretje achter zijn auto met daarop een houtvergasser. En wie een fiets had reed op houten banden, want rubber was niet meer voorradig. We zijn anno nu in oorlog met niet EEN, maar met VIJF verschillende kwade machten, te weten; De E.U. – de linkse politiek – de overheden, justitie, en de islam. Dit kan voor ons Nederlanders nooit lang goed blijven gaan. We bevinden ons reeds in de DERDE wereldoorlog….

    Geliked door 2 people

  11. Frans zegt:

    Zo jongens. Gooi het er maar allemaal lekker uit. Op één punt hebben jullie allemaal gelijk. Het draait allemaal om geld. Wat zou het duurste zijn : stoppen met fossiele brandstof opstoken of over de massa-migratie tegenhouden van de klimaatvluchtelingen ? Blijf vooral ook jullie politieke vrienden in het midden-oosten, de VS, Venezuela en Rusland financieren. Leg ik wel zonnepaneeltjes op mijn dak (zodra de saldering verdwijnt zonder een cent subsidie) en rij vanaf volgende week met mijn eerste (kleine) batterij-auto. Oke, geen wegenbelasting is ook een soort subsidie. En de groene stroom is ook nog wel een klein beetje gesubsidieerd. Die halve zool die straks naar jullie zwaait als je weer eens uitgemolken wordt bij de pomp, dat ben ik.

    Like

    • freda110 zegt:

      Bedoel je nou dat je een elektrische fiets hebt gekocht?
      En mocht het toch een auto zijn dan ga je naar een grote supermarkt als de Lidl, dan kun je daar in de rij gaan staan achter de peperdure tesla’s om je autootje lekker voor niks op te laden, ik rij gewoon even over de grens, gooi mijn tankje vol en en kan weer bijna 1000 km rijden,
      Wie is hier nu een halve zool?

      Geliked door 1 persoon

    • Tijl Uylenspiegel zegt:

      Het is niet anders dan logisch dat u van de regelingen profiteert, het gaat om de idiotie van het instellen van die regels.
      Belasting ontwijken is de nationale sport in Nederland, het gaat om de mafkezen die dit soort regelingen in het leven roept.

      Like

  12. karton zegt:

    Ons elektriciteitsnet kan de vraag naar stroom voor internet niet eens aan, en dan ook nog eens -tig duizenden elektrische auto’s aan de stroom ?
    Fransje T. kan ’t zo “fraai” vertellen, deze killer-haai VLIEGT de gehele wereld over alsof het niks kost en niks vervuilt ! De gore leugenaar !

    Geliked door 1 persoon

  13. Tistochwat zegt:

    Vanmiddag tijdens het boodschappen doen bij twee supermarkten, bij elk van die twee supermarkten twee laadpalen zien staan voor die rot ‘elektrische’ kolencentrale-auto’s van ‘deugstommelingen’. 😡

    En ook heb ik weer een stel wandelende, zwarte vuilniszakken op straat moeten aanschouwen.
    Heel ‘kleurrijk’ en feestelijk, de echte kerstsfeer, zal ik maar zeggen. 😡

    Mijn dag kan niet meer stuk. 😡

    Geliked door 2 people

  14. Pingback: Autofabrikanten zien niets in elektrische auto’s | E.J. Bron

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s