Ze pakten mijn diesel af punt nl

Screenshot_44

(Door: “Weethetwel”)

Inmiddels begint de omvang van het knettergekke milieubedrog door te dringen tot het dagelijkse leven. Langzaam sijpelt de bittere waarheid door naar de uitgeknepen burgers. Er is geen duidelijker voorbeeld dan het dieselschandaal hoe de Europeanen voor de gek gehouden worden. Het dieselschandaal is niet dat de fabrikanten zo verkeerd waren, nee, het zijn de politici die van het begin tot het eind de boel in het honderd joegen. Het is werkelijk niet te geloven hoe een hele kaste van politici met in hun kielzog een kudde gehersenspoelde goedgelovigen in bijna kinderlijke blijheid zichzelf en anderen het leven zuur maakt.

Dieselgate begon met het veroordelen van diesel

Op een goede dag werd diesel veroordeeld door de politiek. Bij simpele mensen kun je met simpele praatjes grote effecten bereiken. Iedere politicus heeft wel eens een stinkende dieselmotor gezien, waarschijnlijk in een onderontwikkeld land waar ze te gast waren voor een milieuconferentie. Greta Thunberg-achtige figuren zeggen dan dat alle diesels zo stinken en dus moet de diesel uitgebannen worden. Zo maar van de ene op de andere dag.

Duitsland is een land dat groot geworden is met diesels. Een Duitse diesel is al lang niet meer een stinkende vervuiler. Integendeel, het is één van de schoonste en meest efficiënte krachtbronnen geworden en is bij de huidige stand van de techniek in auto’s zelfs béter voor het milieu dan elektrisch. Maar diesel werd veroordeeld en moest verdwijnen. En dan komt het geniepige achterbakse van de politicus helemaal naar voren. Ze vaardigden een aantal eisen en milieuregels uit waar de Duitse diesels aan moesten voldoen die in internationaal opzicht iedere concurrentiekracht teniet zou doen.

In het kort komt het er op neer dat je een diesel zo zuinig afstelt en met zulke lage toeren, dat de motor maar heel langzaam op gang komt en geen korte felle prestaties meer kan leveren. Voor de auto-industrie is dat natuurlijk funest, want daar tellen op zijn tijd de prestaties wél. Zo kon het gebeuren dat een bedrijf als Volkswagen in een enorm moeilijk parket kwam en in de toekomst duizenden mensen gaat ontslaan. Ze hadden de beste en de schoonste diesels ter wereld, maar mochten ze niet meer gebruiken in de concurrentiestrijd met diesels uit andere landen. Het gevolg was dat de motor zodanig ingeregeld was dat hij bij normaal gebruik voldeed aan de zeer strenge regels maar bij topprestaties niet. En op dat laatste werden ze gepakt door de politiek. Dieselgate stinkt echt. De échte dieselgate is de politiek, die zijn meest moderne basisindustrie in de waagschaal stelt en voor een groot gedeelte opheft voor het bereiken van één of ander vaag doel.

De prijs van dieselauto’s kelderde, maar alleen in West-Europa

Door alle politieke gekrakeel is er nóg een groep die enorm benadeeld is: dat zijn de dieselrijders zelf. Ze hebben een fantastische wagen gekocht, maar door alle politieke besluiten is de prijs gekelderd. Dat betekent miljarden verlies voor deze groep burgers. Daarnaast zijn er duizenden mensen en bedrijven die zo’n auto op afbetaling hadden gekocht en nog járen moeten betalen voor een bezit dat een groot deel van zijn waarde verloren heeft. En het wrange is: de kwaliteit van de wagens blijft onveranderd hoog en dat weten ze overal op de wereld. Er zijn tientallen bedrijven ontstaan die de diesels in de tien landen van West-Europa tegen lage prijzen opkopen en ze in zo’n 35 landen ter wereld tegen normale prijzen verkopen. Het in Nederland ontstane bedrijf Dealerdirect, het bedrijf achter sites als “ ik wil van mijn auto af.nl” is in vier jaar tijd gegroeid tot  marktleider met een omzet van meer dan 4 miljard euro en dubbel-cijferige groeicijfers per jaar.

Zo beginnen de prachtige West-Europese diesels aan een nieuw leven in de rest van de  wereld. Is dat de milieuwinst? De politici mogen zich op de borst slaan. Door een unieke basisindustrie om zeep te helpen, pakken ze de burgerij niet alleen hun werk en inkomen af, maar ook nog hun bezit.

Door:
“Weethetwel”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", "Weg met ons!", achterlijkheid, belangenverstrengeling, gezond realisme, klimaatfascisme, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, Links fascisme, Marxisme, meningsdictatuur, Naïviteit, nieuw fascisme, onwetendheid, politici, Rotzakken, verloedering, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

66 reacties op Ze pakten mijn diesel af punt nl

  1. Hovawart zegt:

    De groene mondjes vol van al die vervuilende dieselauto’s en dieselvrachtwagens, alles waar de economie profijt bij heeft moet eraan geloven bij de Links-geschiften, het is toch opmerkelijk dat deze wereldverbeteraars exact uitdragen wat de grootste multinationals bepalen…………als moderne monniken van een nieuwe ideologie.

    Geliked door 4 people

  2. Fred Nimwegen van zegt:

    We laten ons naaien door dat zielige zootje dat zich politiek noemt en die dwaze lui van milieu erbij mensen zonder gezond verstand dus. En wij krijgen de rekening van hun vestandloze optreden. Echt de wereld en special de leiders worden steeds gekker kijk Trump Erdogan Johnson Poetin die horen in een inrichting en niet in de wereld politiek

    Like

    • Qvic zegt:

      Vreemd? Eerste instantie noem je de west Europese politici echte dwaze, wat betreft hun milieu inzicht. Om vervolgens de echte realistische wereld leiders als Trump, Poetin en Johnson voor gek te verklaren en deze wil je zelfs laten opsluiten. Je spreekt met een gespleten tong. Want je kennelijk niet op de hoogte van de echte realiteit en wat er speelt op wereld niveau.

      Geliked door 5 people

    • Ivanneau zegt:

      Ik weet niet in hoeverre je al wakker bent maar volgens mij zijn Trump, Johnson en Poetin nog vrijwel de enige barrière tussen een linkse werelddictatuur en het beetje vrijheid dat nog over is. Maar als je het anders ziet mag dat van mij. Droom lekker verder, dat doe ik ook.

      Geliked door 4 people

    • Nemesis zegt:

      Oh man, voel je wel lekker, of ken je de realiteit niet? Degenen die in een gesloten inrichting horen zijn niet die jij noemt, maar wel Merkel, Macron, Rutte, Timmermans, klaver, Jette, mevrouwtje Kwakje en nog diverse anderen.

      Geliked door 3 people

  3. F1802 zegt:

    En weer een schoonvoorbeeld waarom we met spoed van die maffe, linkse, doorgedraaide, socialisten af moeten!

    Geliked door 3 people

  4. Pieter Zijlstra zegt:

    Ja mijn Diesel VW word te duur. Rij niet te veel km. Dus kan niet meer. Jammer. Lekker autootje. Veel belasting voor een kleine Fox. Denk dat ik hem weg doe. Is van 2006. Heb de auto bijna 11 jaar. Rijd als een trein. Zonde.

    Like

  5. Phinus Spaargaren zegt:

    Ja het is net als met de Toevoegingen aan de benzine wordt door je strot gedouwd zonder enige klimaat winst De verbranding is in efficiënt en het verbruik 2 tot 10 % hoger waardoor je over dezelfde afstand De zogenaamde klimaat verminderde uitstoot van 2% absoluut niet haalt En eigenlijk het milieu Zwaarder belast Om over de andere nadelen van E5. En E10 maar niet te praten Ook de prijs die eigenlijk lager zou moeten zijn is veel hoger

    Geliked door 2 people

  6. Gerrit zegt:

    Jarenlang met plezier diesel gereden. Toen de eerste hybride Honda Civic ( 2005) gekocht omdat we minder kilometers maakten. Een milieu vriendelijke auto maar wel met een accu achterin.
    Vorig jaar besloot de overheid dat deze accu ook bij het gewicht van de auto moest worden bijgeteld en dat de wegenbelasting omhoog gaat. We worden op allerlei manieren bedrogen.Niks mis met diesel en de stekker-rijders komen straks ook aan de beurt om even de staatskas te vullen.
    Waar komt anders het geld vandaan dat ze in Den Haag gaan mislopen uit de belasting op fossiele brandstoffen als men op elektriciteit rijdt? Nog nooit iets over gehoord. Iemand een idee???

    Geliked door 4 people

  7. Wim van der Sluis zegt:

    Ja weer gepakt door de heren uit den Haag… Maar ik ga door en blijf genieten van mn diesel uit 2006 zonder roetfilter…. Is het verstandig.. Ik weet het niet, maar blijf vertrouwen hebben in de ontwikkeling van de jongste generaties…. Voorlopig ongeveer 22 euro erbij in de maand aan motorvoertuigen belasting… ZUCHT….

    Like

    • Lucie zegt:

      De roetfilter is slecht voor de gezondheid, werd jaren terug algezegd, is fijnstof.
      Dit fijnstof trekt in je huid en longen terwijl zonder deze filter dit probleem er niet is.
      Zo zie je maar weer dat de meeste maatregelen slecht voor de mens is.

      Like

  8. Harry Atteveld zegt:

    Ik heb ook een leuke Caddy diesel . ik moet nu door medische reden stoppen met mijn bedrijf. Wil graag mijn autootje behouden maar zal moeilijk zijn .De wegenbelasting op diesel is zo hoog ,voor al ik weer prive ga rijden. Ik ga het wel proberen maar ik kom niet aan zoveel kilometers . Het word dus duur rijden .Jammer dat ze de mensen zo belasten.

    Geliked door 2 people

  9. Theo Konings zegt:

    En wat te denken als je een wat oudere diesel rijdt van de fijnstofbelasting die per 1 januari 2020 ingaat en waarvan alle dieselrijders bericht hebben gehad van de belastingdienst.
    Vuile uitzuigers zijn het in dit tegenwoordig volkomen achterlijke land.

    Ik koop een auto die aan de goedkeuringseisen voldoet om op de Nederlandse wegen te worden toegelaten. Ik rijd die auto af (diesel) en dan ineens kan ik hem afdanken omdat hij niet meer aan de goedkeuringseisen voldoet.
    Wie in Den Haag geeft mij het geld om een andere auto te kopen die wel aan de eisen voldoet en hoe lang gaat zo’n nieuwe of andere auto dan ook weer mee.
    Subsidieert degene maar meneer Rutte die het toch al wel goed kunnen betalen.
    Stelletje oplichters!

    Geliked door 3 people

  10. G.de Flart zegt:

    Ik heb ook een camperbus met een turbodiesel die daardoor erg zuinig is. Bovendien gebruik ik ook dieseladditief voor een nog schonere verbranding. Desondanks moet ik 15% meer gaan betalen. Ik rijd nog geen 5000 km. per jaar. Ook mijn verzekering is op dat aantal kilometers berekend. Dit betekent dat ik meer euro’ s per km. kwijt ben aan brandstof dan het aantal gereden km.

    Like

  11. Dave zegt:

    Ik zat er ook aan te denken om mijn diesel weg te doen. Maar nee .heb hem net aan geschaft. Voor werk. Zuiniger sterker betrouwbaar .als alle andere. Dus ga hem niet weg doen moet dus prijs om hoog gooien. Wil liever gaan protesteren tegen de gekeken. Blijf van mijn diesel af .breek snelwegen af .maak vaargeulen.terug naar keuter boeren. Grenzen dicht. Bemoei je niet met de natuur. Klaar Nederland.

    Geliked door 1 persoon

  12. S.k. Sailing zegt:

    En niet alleen met diesels belazeren ze de boel, ook – en vooral met het “klimaatgedoe”. Bovendien worden wij met een complex opgezadeld: vrijwel alles wat je als levensgenot hebt meegekregen, is ineens “fout” geworden.

    Geliked door 4 people

  13. Pieter zegt:

    Heb vorig jaar een camper uit 2008 gekocht heb er 5000 mee gereden waarvan max 700 in Nederland 7maanden belasting betaald nu komt er weer de roet tax bij eigenlijk is het me beter de camper ergens net na de grens te parkeren hier dit land maar niet meer te bezoeken alleen voor de apk dat mag als die geschorst is dan maar onze buurlañden vertoeven het is ongelooflijk

    Like

  14. bigljohn zegt:

    Hetzelfde verhaal voor mijn luxe VW Passat uit 2003. Een 6 cilinder 2.5 liter turbodiesel van 180 pk, die ik had laten tunen tot een eind over de 200 pk. Hij is 1650 kilo zwaar, loopt gemiddeld 1 op 14 en is behoorlijk snel. Zijn topsnelheid durf en kan ik nergens rijden (245), maar dit terzijde. Ook al zo’n brief ontvangen van de belastingdienst die vermelde dat ik per kwartaal een flink bedrag extra aan wegenbelasting moet betalen vanwege de stikstofuitstoot van mijn auto. Er komt een tijd dat autorijden niet meer te betalen is, met uitzondering voor de elite die topinkomens hebben. Doe je de auto weg, dan ben je je vrijheid kwijt en praktisch genomen aan huis gebonden, of afhankelijk van het (dure) openbaar vervoer. Na al die jaren is door omstandigheden mijn financiele situatie behoorlijk verslechterd en ben ik niet meer in staat om een andere auto aan te schaffen (Nieuw of tweedehands). Mijn Passat ziet er nog steeds als nieuw uit rijdt nog steeds geweldig, maar die schoften uit Den Haag hebben nu een strop om mijn nek gelegd. Blijven rijden word onbetaalbaar, en wegdoen van mijn mooie auto vind ik heel erg vanwege voornoemde omstandigheden. De Engelsen zouden zeggen; It’s a choice between the Devil and the deapsee…

    Geliked door 4 people

    • Dirk zegt:

      Je kan een kleine wagen met benzinemotor kopen…. Veel beter voor het milieu en je portemonnee….

      Like

      • Harry zegt:

        Wel eens die uitzending gezien van Top gear , met Jeremy Clarkson ?
        Daar werd een klein rottig Japans autootje getest , dat nogal zuinig reed tot 120 kilometer per uur . Een of ander Toyotaatje Aigo , meen ik .
        Zo’n wijvenblikje .
        Kwam je boven de 130 , dan verbruikte ie ineens veel MÉÉR dan een Jaguar XJ6 , met een 4,2 liter zescilinder motor en tweeduizend kilo !
        Zo word je dus gefopt .
        Sommige bedrijven maken auto’s zó , dat ze gunstig uit de test komen , daar wordt alles op afgesteld !

        Heb een klant die een kleine Volvo had met een dieselmotor . Een T 4 , meen ik .
        Die gebruikte ongeveer 1 op 23 , gemiddeld !
        Nu heeft ie een Volkswagen hybride , die ie thuis niet op kan laden : gebruik NU :
        1 op NEGEN !
        Tel uit je winst .
        Hij noemt het zelf : “ een rijdend milieu delict “ .

        Laat je niet foppen door die milieu maffia !
        Door onkunde op dat vlak kunnen ze ons heel veel wijs maken .

        Geliked door 1 persoon

    • John69 zegt:

      Helemaal mee eens en als reactie op de meneer hieronder @dirk zou ik zeggen…onwetendheid is niet strafbaar maar komt wel dom over….hoezo klein autootje goedkoper ? Rij nu in n bmw 320d touring .uit 2004 net 390 k op de teller mankeert niets…te koop voor minder dan gangbare ..kleine ..autootjes ..en die liggen allang op t autokerkhof boven de de 250k aan km…nog maar niet te spreken over beandstofkosten en onderhoud meten=weten meneer DIRK

      Like

  15. R. Nagel zegt:

    Het tesultaat van een politiek in stand gehouden milieu achterlijkheid.

    Like

  16. Ace Jansen zegt:

    Vraag. Aan allen:
    Wat kunnen, nee, moesten we hier aan gaan doen?
    Het bedrog van alles, wat met politiek te maken heeft?
    Ik lees alleen kritiek. (terecht, overigens)
    Wat is de oplossing van het vraagstuk???

    Like

    • John69 zegt:

      Al die zg mileu-ologen verplicht een dag lang letterlijk emmers water naar de zee laten dragen…… want dat is t hele punt onze ..vervuilende..diesels worden opgekocht door handelaren..en na een maznd rijden onze ouwe dieselkes weer vrolijk nig 30 jr door in landen in Africa ….goed gedaan hoor sjapoo jammer dat we op deze wereld zoveel mensen hebben die het schijnbaar prettig vinden om gemarteld te wirden. En dan ook nog dankjewel zeggen…t zij zo

      Like

  17. Monalisa zegt:

    Tja u kunt klagen wat u wild maar Rutte en u provincies hebben een hoop geld nodig u weet wat u oosterburen aan wegenbelasting betalen??? voor een diesel mijn mercedes E klasse diesel daar betaal ik 340 euro per jaar voor, dat word in nederland straks 2000 euro per jaar, geen wonder dat er ook zoveel bedelnaders hun land verlaten ook een goedemorgen. Ps over drie dagen gaat er voor velen miljoenen de lucht in volgens de media is de verkoop zeer hoog, als ik de beelden uit de Aldi bij ons in Duitsland zie, waar nederlanders voor tussen de 6/7 honderd euro kopen gaat het niet slecht onder de aow grens, alleen de AOWer is de lul in u Nederland.

    Geliked door 3 people

    • Monalisa zegt:

      bedelnaders Moet Nederlanders zijn.

      Like

    • Tistochwat zegt:

      Monalisa 29 december 2019 om 09:21

      Zolang het klootjesvolk tijdens de jaarwisseling nog voor miljoenen aan zware bommen de lucht in knalt en ‘oranje bóóóven’ blijft blaten, verandert er hier NIETS!
      Dan zal alles elk jaar steeds duurder worden.

      Geliked door 3 people

      • Monalisa zegt:

        Klopt dame, ben benieuwd hoeveel euro aan het vuurwerk 🧨 word uitgegeven + dat er nog veel gekocht word in Duitsland 🇩🇪 en België 🇧🇪 Dit is de graat meter voor Rutte om de broekriem nog strakker te zetten, maar als de zorg omhoog gaat bruld driekwart van Nederland 🇳🇱

        Geliked door 2 people

      • Nemesis zegt:

        Bij ons wordt niks de lucht in geknald, oranje booooven blaten is bij ons al altijd “verboden” en mijn 2007 Diesel SUV met roetfilter, dat ook schoon gemaakt wordt, blijft bij mij. Het loont zich wel niet, gezien ik niet die aantal kilometers rijd en ook niet gebruik waarvoor ik het gekocht heb, maar een nieuwe kopen zit er niet in en nodig heb ik die auto toch wel wegens geen openbaar vervoer hier. Maar heb wel een voordeeltje, ik betaal al veel minder belasting als in NL, maar vanwege mijn zeg maar classificatie in 4, hoef ik daar ook nog maar de helft van te betalen.

        Geliked door 1 persoon

      • Monalisa zegt:

        Heer Nemesis die roetfilter is duurder dan u hele uitlaat systeem.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Even terzijde: het is mevrouw “Nemesis”. . .

        Webmaster

        Geliked door 1 persoon

      • Monalisa zegt:

        Dat wist Monalisa niet sorry.

        Like

      • Nemesis zegt:

        @ Monalisa:

        Voor het roetfilter was er een enorme bak subsidie van de Duitse regering, als je er vroeg genoeg bij was. Hat was zoveel, dat ik alleen het uurloon van de garage hoefde te betalen.

        Like

      • Monalisa zegt:

        Mevrouw Nemesis, klopt vele wagens zijn uitgerust van af 2006 als ik het goed hebt??? met een roetfilter maar deze gaat ook een keer vol zitten dan moet deze vervangen worden daarom schreef ik die roetfilter is dan duurder dan u hele uitslaat systeem wat onder de auto zit Gr

        Like

  18. Edwin zegt:

    De huidige gang van zaken is verre van eerlijk.
    Als je op de huidige dieselauto’s die nog niet schoon zijn extra belastingen gaat heffen, wordt hij niet schoner. Wel minder waard en daardoor wordt het voor de bezitter alleen maar moeilijker om een andere auto te kopen. meestal is iemand met een oudere auto minder kapitaalkrachtig, dus gaat dat niet werken,! Als ze dus iets voor het milieu willen doen, dan denk ik dat ze er eerst eens moeten proberen om het openbaar vervoer goedkoop en laagdrempelig te maken. We betalen BPM, brandstof accijnzen, wegenbelasting. En de opbrengst hiervan kan gebruikt worden om dit te realiseren. Dan ben je werkelijk bezig met het milieu!!

    Like

  19. Peter zegt:

    Ja zoals ik zovaak heb gezegd het is niet die motor nee het zijn de raffinasrderijen en regeringen die de dienst uit maken
    In de 50 /60 vorige euw was dieselolie blank van kleur nu is hij gif groen door alle toevoegingen en moeten nu de nieuwe motoren adbleu bij tanken om de rommel te verdoezelen alles wat niet meer kunnen dumpen aan vloeistoffen doen ze bij de dieselolie en de regeringen beuren miljarden van de raffinaarderijen om de arme dieselrijder het hoofd op hol te jagen om hun oude diesel op te ruimen dan kunnen zij door gaan met knoeien

    Geliked door 4 people

  20. Guus van Wechem zegt:

    Je moet je wel aan de waarheid houden. De Duitsers met VW voorop en mijnheer Piech als aanstichter zijn de oorzaak van het probleem. Hij wilde wereldmarktleider worden en dat wilde hij bereiken door in de USA waar VW klein is zuinige auto ’s aan te bieden en die ook nog eens aan de emissieeisen voldoen. Je hebt bij een diesel ADBLUE nodig om de uitlaatgassen te reinigen. Gemiddeld 4% van het brandstofverbruik heb je nodig. (ervaring bij vrachtwagens) Diesel personenwagens rijders zijn niet gewend om ADBLUE te tanken en het is in de USA ook nog eens slecht te verkrijgen. De oplossing :vul de ADBLUE tank bij de service beurt. Stel elke 15000 km een beurt verbruik 1 op 15 dat is dus 1000 liter brandstofverbruik 4% daarvan is 40 liter ADBLUE voor zo ’n grote tank is geen ruimte. Piech is de grote baas waar iedereen bang van is, dus verzin een list. De autofabrikanten hebben het zelf veroorzaakt en daar hebben ze ontzettend spijt van de diesel is DE oplossing voor het CO2 probleem. Dus met ADBLUE een superoplossing:schoon en zuinig. Het zal even duren maar het komt wel weer goed. Politici en dat wordt je als je een grote mond hebt en ter compensatie geen hersens zullen op hun schreden terugkomen

    Like

  21. M zegt:

    De regeringen in west europa zijn de weg kwijt om de diesel auto van de burgers af te pakken , alles wat een burger bezit afgepakt ,rijken worden rijker en de armen worden armer, 3.5 miljoen mensen leven onder de armoede grens en zeker onder kabinet rutte, burgers word een keer wakker en ga de straat op en kom voor je rechten

    Like

  22. leo1 zegt:

    Ja, mensen, zo wordt de strop om ons nekje steeds een beetje strakker aangehaald…..
    Hierna komen de accijnzen van tabak en alcohol aan de beurt.

    Alles wird wieder verboten !

    Geliked door 5 people

  23. Dick zegt:

    Een dieselmotor mag door zijn hogere compressie wel iets efficiënter zijn dan een benzinemotor, echter het rendement blijft rond de 30 a 35 % schommelen.
    Een dieselmotor die op de dieselbrandstof moet werken stoot vuile uitlaatgassen uit, omdat het een onvolledige verbranding blijft.
    De huidige motoren vergelijken met die van 30 jaar geleden is appels met peren vergelijken, daar ben ik het mee eens.
    Maar om nu te zeggen dat de motor heel anders is dan 100 jaar geleden?
    Nee, hij is wat verbeterd maar niet zoals de diesel liefhebbers willen doen geloven.
    In de uitlaat adbleu spuiten en roetfilters plaatsen is en blijft een lapmiddel.
    Doe dat ook bij een benzine motor en zie wat een schone uitlaat gassen we ineens meten.

    Laat een dieselmotor op LPG of cng werken dan kunnen we wel zeggen dat de uitlaatgassen een heel stuk schoner zijn in vergelijk met de diesel brandstof.

    In de jaren 70′ bouwden we als diesels om naar LPG.
    Waarom is dit nooit gepromoot?
    De fake artikelen die nu verschijnen zou een dieselmotor schonere uitlaatgassen uitstoten dan hij opzuigt zijn misselijk makend en geven een vertekend beeld.
    Dit fenomeen is alleen waar indien de lucht die hij opzuigt vuiler is dan de uitlaatgassen die hij uitstoot.
    Anders niet.
    Een dieselmotor is een werkmotor en moet goed op temperatuur zijn om goed te functioneren.
    Dus in een vrachtwagen ok.
    In een boodschappen autootje?
    Nee, verbannen die onzin.
    Ga dan lekker electrisch rijden

    Like

    • - besparen zegt:

      Haloo Dick.

      Ik raad u aan van efkes GOED na te denken vooral leer je nonsens uitkraamt. Inderdaad een diesel;

      – Verbruikt minder, dus stoot minder CO2 (broeiskasgas) uit.
      – Indien zoals u zelf beweert benzinemotor met filter minder of geen fijn stof in de
      atmosfeer, waarom zou dat niet bij een dieselmotor gebeuren? Hier gaat u wel sterk
      uit de bocht me dunkt.
      – Hebt u al eens nagedacht wat elektrisch rijden betekent. Wel mijn beste, aangezien we
      actueel maaximum van onze huidige behoefte aan elektriciteit maar voor 50% zullen
      Kunnen opwekken door zonnepanelen en windenergie zal die andere 50% opgewerkt
      worden door CO2 uitstotende centrales. Hebt u al eens nagedacht wat het verlies aan
      energie men heeft tussen productie en finaal wat men overhout in de electriche
      wagen. Wel mijn beste ik zal u de opsomming van die verliezen besparen, maar weet
      dat, als men omrekent die die elektriche wagen tussen de 30 à 50 liter brandstof per
      100 km. zal nodig hebben. Dus beste wordt wakker en besef dat het de
      beleidsmensen alleen maar te doen is om ons zoveel mogelijk van onze zuur
      verdienende centen te ontdoen.
      Robert. .

      Like

    • Monalisa zegt:

      Ga dan lekker electrisch rijden. Ik zie het al waar wij wonen🇩🇪 en waar we nu zijn🇨🇭, in de zware kou moet je wel 12 keer opladen, waar komt die elektra vandaan?? laat mij maar met mijn Mercedes E klasse rijden op diesel verbruik 3.6 op de honderd.boven de honderd verbruik hij wat meer. Je wild graag na de vakantie naar huis met 100km valt je in slaap.😴😴 achter het stuur.

      Like

    • bigljohn zegt:

      Dick; Wat rendement van 30 % voor een Diesel. Mijn eerste auto(tje) met een gereviseerde motor was een Fiat 850 met 37 SAE Pk benzinemotor. Zeg maar 25 Din pk. Deed ik het heel zuinigjes aan dan was het verbruik in de stad 1 op 12. Het wagentje had een eigen gewicht van 670 kilo. Mijn huidige auto, die VW Passat weegt 1650 kilo, dus is bijna 2,5 x zo zwaar, heeft een motorvermogen dat maar liefst 9 a 10x zo groot is als van die Fiat 850, en loopt in de stad 1 op 11. Over rendement gesproken….

      Like

  24. Peter zegt:

    Ik snap niet waarom mensen die meer verdienen dan modaal en wachtgeld hebben i.p.v UWV en andere voordelen zaken bepalen voor de burgers.
    Kamerleden en ministers hebben een flink netto loon.
    Dus als b.v de zorgverzekering duurder word of de wegenbelasting stijgt hebben zij daar minder last van dan gezinnen die het moeten doen van 2500 netto per maand.

    Ik vind dat zij ook salarissen moeten ontvangen tussen de 1500 euro en max 3500euro netto.

    Like

  25. Harrie zegt:

    Helle maal top schoften zijn het

    Like

  26. Wouter zegt:

    Geld dat stinkt wel of niet .wat wel stinkt is de politiek die met hun linkse Groenen alles om zeep helpt ,elektrisch rijden heeft de toekomst maar er men denkt er niet over na hoe deze stoffen voor elektrische gewonnen worden door kinderarbeid om dat men hier het Groene jongetje wil zijn van de klas en dan hebben wij het nog niet gehad over de vervuiling de deze Groenen autos net zich mee brengt wanneer zij zogenaamd gerecycled worden . Het draait mijn inziens om een woord met 4 letters nl
    GELD wanneer men nu met een vervuilde rond rijd en wil blijven rijden komt er een toeslag op de wegenbelasting.politiek Den Haag vult daar mee hun schatkist en hun eigen zakken ,en nu rijden rijden alle vervuilende auto’s in eens schoon ? Oh ja nog even dit .autos en trucks die hier om die reden hier het land uit moeten en naar het Oostblok geëxporteerd worden rijden volgende maand weer in Nederland rond

    Like

  27. Hendrickx Lucien zegt:

    Volledig akkoord, en zeggen dat de klimaatverandering niet van de mens komt, maar van de veranderde stand van de aardas t.o.v. de zon. Lees verslag NASA! Zelfs bij CO2=0 zal de opwarming niet stoppen. Het beste is deze opwarming zo best mogelijk op te vangen, maar schaft niet zomaar onmiddellijk de fossiele brandstof af. Laat dit gewoon uitreiken indien men toch iets anders verkiest als brandstof. Dit gaat niets veranderen aan het klimaat.

    Like

  28. Meine zegt:

    Het doel van de Roverheid is een nieuwe auto kopen. Dat levert BPM en BTW op, werkgelegenheid, en natuurlijk poliskosten bij verzekeringen. Er is geen andere uitleg omdat het BEZIT wordt belast. De fijnstofbelasting moet betaald worden, of je de auto gebruikt of niet. In het verleden had Diederik Samson al “geadviseerd” om een nieuwe auto te kopen. Ook weer met als enige reden inkomsten voor de Roverheid genereren.

    Diesels zijn de techniek van de toekomst !! Er is valt nog veel te ontwikkelen uit deze zelfontbranders. LET-OP !!! Benzine motoren vervuilen meer dan de moderne Diesels.

    https://www.autoblog.nl/fijnstof-alert-benzinemotoren-viezer-dan-diesels
    https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mobiliteit/1898/nieuwe-benzine-autos-schadelijker-dan-voorgangers
    https://www.egear.be/fijnstof-benzinemotor/
    https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/diesel-of-benzine-welke-brandstof-vervuilt-het-meest_5aaa926c42127.html

    Like

  29. Toon Boeren zegt:

    Het is al eerder uitgesproken, het probleem zit links.
    Linkse politici maken winst met grote leugens door te overdrijven.
    Die Timmermans is gevaarlijk.
    Jetten en Klaver ook niet te vergeten.
    Ik hoop dat de volgende verkiezingen hier over nagedacht zal worden

    Like

  30. Theo zegt:

    Ja, : ,, wij zijn allemaal gele hesjes” , dat was de
    reactie van onze kameleon Mark Rutte.We
    weten nu beter.Per 1 januari weer extra diesel-
    accijns als straf.Onderzoek heeft bewezen dat
    80% van de fijnstof veroorzaakt wordt door
    slijtage van de remblokken.
    Troost: van de VVD zal weinig overblijven.
    Op naar een regering van PVV,FvD en 50+ met
    Groep Otten.

    De overwinning van Boris Johnson en straks van Donald Trump in 2020 wetpen hun schaduw vooruit.

    Like

  31. Peter van Geloven zegt:

    Deze blog bevat een aantal onwaarheden. Politici hebben onder druk van lobbyisten uit de machtige autoindustrie jarenlang de nedc meetcyclus in de lucht gehouden. Deze was te herkennen en zo was het mogelijk om vuile auto’s, even anders te laten lopen, zodat de emissies schoon leken. Maar dat in praktijk verre van waren. Er zijn openbare tno rapporten beschikbaar waarin aangetoond wordt dat de uitstoot in praktijk vele malen hoger is dan de toegelaten grenswaarden. https://www.tno.nl/nl/aandachtsgebieden/mobiliteit-logistiek/roadmaps/sustainable-traffic-and-transport/sustainable-mobility-and-logistics/verbeteren-luchtkwaliteit-door-monitoring-werkelijke-uitstoot/emissies-van-voertuigen-in-de-praktijk-euro-5-diesel/

    Like

  32. De Schipper zegt:

    Ik doe niet mee aan de klimaat hype.
    Mijn oude diesel was helaas afgekeurd.
    Dus niet getreurd en weer een diesel gekocht. Deze zijn nu in de aanbieding.
    Een mooie V6 van 200 pk. Zolang het niet helemaal verboden wordt blijf ik doordieselen.
    Geen flauwekul van een roetfilter of adblue. Gewoon een diesel zoals hij bedoelt is.
    Rutte mag wel even komen snuiven aan de uitlaat. Geef ik wel extra gas.

    Like

  33. Hans zegt:

    Helemaal mee eens! De dieselban is en vorm van massahysterie die niet op feiten gebaseerd is. Elektrisch rijden is heel mooi, maar daar kleven ook enorm veel bezwaren aan. Een directeur van Mazda meldde onlangs dat de produktie van een accupakket met een bereik van 500km evenveel CO2 opleverde als 80.000km rijden met een diesel. Daarbij komt dat stroom in Nederland nog voor 90% opgewekt wordt met fossiele energie (vooral aardgas). Reken dan ook alle transport- en onzettingsverliezen mee en dan blijkt elektrisch rijden gewoon een weinig efficiente manier van rijden op aardgas te zijn.

    Like

  34. kwadranet zegt:

    @Hans: goede opmerking van Hans.
    Als het zo zou zijn dat we met z’n allen alles in het werk moeten stellen om CO2 als broeikasgas tegen te gaan om het klimaat en de planeet te redden, waarom horen we van de activisten en politici dan niets over methaan? Methaan komt niet uit de uitlaat van een dieselauto. Maar heeft wel een effect op de klimaatopwarming dat 25 à 30 maal groter is! (bijvoorbeeld https://www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140327111724.htm , maar ook vele andere ernstige bronnen)
    Om een probleem op te lossen moet je eerst en vooral de juiste oorzaak vinden. Als je je vergist van vijand, dan verdwijnt het probleem niet.
    Trouwens, voor wie het niet zou weten, een gemiddelde 1600 cc hedendaagse benzinemotor stoot meer CO2 uit dan een 2500 cc diesel van 20 jaar geleden.
    En wie met een elektrische auto rijdt (die in meer dan 90% door de zaak of de staat betaald wordt natuurlijk) heeft altijd het ‘gezelschap’ van enkele tientallen kilogram accu’s, die altijd meerijden.
    Besluit: het is of een kwestie van geld of van incompetentie of van corrupte politici

    Like

  35. Pingback: Autofabrikanten zien niets in elektrische auto’s | E.J. Bron

  36. Johan Mierop zegt:

    vraag ik de RDW –> als ik een roetfilter plaats kom ik dan in aanmerking om de extra belasting niet te betalen.
    ANTWOORD: wat u ook doet om uw auto schoner te maken, JE MOET GEWOON BETALEN,
    Geen extra keuring mogelijk, type keuring zegt vieze auto en je mag niet nadenken om hem schoner te maken, althans je wordt er niet voor beloond.
    LANG LEVE ONZE REGERING!!!!!!!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s