Nieuwe vergelijking

Geplaatst door:
E.J. Bron (via Twitter; “UP! Network“)
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

11 reacties op Nieuwe vergelijking

  1. klaas zegt:

    Like

  2. ronjaspers zegt:

    Ongeveer 2 jaar geleden zijn er 9.500 mensen in nederland overleden aan het griepvirus.Kwam dit in het nieuws nee was er paniek nee.

    Like

  3. Jan zegt:

    De polcor Italianen hebben het over zichzelf uitgeroepen en zijn mede verantwoordelijk

    Linksvolk is het meest weerzinwekkende volk dat er bestaat

    Elders:
    Disgusting ‘coronavirus challenge’ has people licking toilet seats and doorknobs
    https://sea.mashable.com/culture/9597/disgusting-coronavirus-challenge-has-people-licking-toilet-seats-and-doorknobs

    Meer geestelijk gestoorde Italianen, die Chinezen bedanken voor de veroorzaakte ellende

    Like

  4. Jan zegt:

    Neveneffect Coronavirus en thuis werken: toename huiselijk geweld

    As Cities Around the World Go on Lockdown, Victims of Domestic Violence Look for a Way Out

    “My husband won’t let me leave the house,” a victim of domestic violence, tells a representative for the National Domestic Violence Hotline over the phone. “He’s had flu-like symptoms and blames keeping me here on not wanting to infect others or bringing something like COVID-19 home. But I feel like it’s just an attempt to isolate me.“

    Her abuser has threatened to throw her out onto the street if she starts coughing, saying she “could die alone in a hospital room.” She fears that if she leaves the house, her husband will lock her out.
    …..
    https://time.com/5803887/coronavirus-domestic-violence-victims/

    I’m petrified about being trapped inside this house 24/7 with a man who has raped me in my sleep and threatened to cannibalise me,’ says Stephanie*, 24, who lives in South West England.

    ‘I’m scared I won’t see the end of all this. I don’t think I have it in me to keep fighting if I’m forced to be trapped with him and have no face-to-face contact with anyone else.’

    Home is not a safe place for Stephanie, who lives with her abusive, alcoholic ex-partner, from whom she hasn’t been able to escape for financial reasons since they broke up last year.
    ….
    https://www.elle.com/uk/life-and-culture/a31779483/coronavirus-self-isolation-domestic-violence/

    Like

  5. Piet Snot zegt:

    Ik word doodmoe van al die mensen die als een kip zonder kop enkel herhalen van wat andere zeggen of wat ze ergens denken gehoord hebben van iemand.
    Ja, maar ze zeggen allemaal dat………..
    En wie zijn dat dan wel allemaal die dat zeggen. Dat weten ze dan niet.
    Maar ze zeggen het allemaal, herhalen ze dan.
    Dom volk waar ik tussen woon, ze lezen niets, (is teveel werk) zoeken niets op, (is teveel werk) maar herhalen enkel wat andere allemaal zeggen.
    Zelf denken zelf nergens meer over na maar herhalen enkel andere of het journaal, want dat is hun dagelijkse dosis waarheid.

    Geliked door 2 people

  6. Jan zegt:

    Maar men dient wel rekening te houden met de enorme hoeveelheis illegale Chinezen in Italië die designer producten op de markt brengen

    Made in Italy, by Chinese workers

    Prato, the historical capital of Italy’s textile business, has attracted the largest concentration of Chinese-run industry in Europe within less than 20 years.

    As many as 50,000 Chinese live and work in the area, making clothes bearing the prized “Made in Italy” label which sets them apart from garments produced in China itself, even at the lower end of the fashion business.

    Up to two thirds of the Chinese in Prato are illegal immigrants, according to local authorities. About 90 percent of the Chinese factories – virtually all of which are rented out to Chinese entrepreneurs by Italians who own the buildings -break the law in various ways, says Aldo Milone, the city councilor in charge of security.

    https://ww.fashionnetwork.com/news/made-in-italy-by-chinese-workers,377237.html

    Many Italians in Northern Italy have sold their leather goods and textiles companies to China. Italy then allowed 100,000 Chinese workers from Wuhan and Wenzhou to move to Italy to work in these factories, with DIRECT FLIGHTS between WUHAN and Northern Italy.


    https://www.altnewsmedia.net/news/corona-virus-exclusive-why-italy/

    Like

  7. Jan zegt:

    Spanje:


    According to official figures, there were 200,000 Chinese in Spain.
    This does not allow for illegals. Many of these Spanish based Chinese come from mainland China and this is where Spain and Italy have a lethal connection. A significant number of these will have returned to China in December/January, caught the virus and then brought the virus back to Spain with them.

    This has now spread across Spain which has become a major killing field for China Coronavirus.

    Like Italy, Spain allowed Chinese business to take over large chunks of its retail businesses. It also turned a blind eye to Chinese corruption for some time. The true cost of this is apparent today. It can be counted in corpses.
    https://www.altnewsmedia.net/topical-news-general/the-pain-for-spain-lies-mainly-in-chinese-acquisition/

    Like

    • fleckie zegt:

      In het boek ‘GOMORRA’, ‘een bloedstollend verslag. OVER. DE. WERKWIJZE. VAN. DE GAMORRA’, van Roberto Saviano, Uitg Rothschild & Bach, is een imprint van Foreign Media Books b.v. Onderdeel van Foreighn Media Group, Isbn 978.90.499.5091.0. wordt bijvoorbeeld verhaald over hoe snel goederen vanaf schepen, ‘van eigenaar verwisselen’, in HEEL kort tijdsbestek, en de ‘ontduikingen. van ………..belastingen, ( miljoenen,)………op ejbron 8.3.2020, onder’grote ingreep Italie kwart v.d. Bevolking in quarantaine geplaatst, …….op ejbron 5.2.2017, onder ‘de verkiezingsbelofte v. M. le Pen.…….>~<~<~<~<~<~>>>>>>>>>>>>>>>>>>’’…vervolg:..’het is bijna onmogelijk ..‘voor te stellen hoed de Napolitaanse haven als opstapje dient voor de onmetelijke Chinese productie.Het tafereel uit het evangelie lijkt toepasselijk: het oog van de naald lijkt op de haven en de kameel die er doorheen gaat, zijn de schepen. Rijen enorme vrachtschepen buiten de Golf die wachten om erin te mogen , voor Stevens die tegen elkaar botsen,achterstevens die die stampen en slingeren met kreunende geluiden van ijzer ,staalplaten en bouten, als men langzaam het kleine Napolitaanse gat binnenvaart, een anus in zee waarvan de sluitspieren zich pijnlijk verwijden.
      Of toch niet.? Zo gaat het niet, er is geen enkele zichtbare verwarring. Alle schepen varen met regelmaat de haven in en uit. Zo lijkt het tenminste vanaf het vasteland , en toch passeren hier 150.000 containers Hele steden van goederen verrijzen in de haven om vervolgens te worden weggevoerd.. De sterkste eigenschap van de haven is zijn snelheid, iedere bureaucratische vertraging , iedere nauwgezette controle verandert hetb transportluipaard in een trager en logge luiaard.
      Ik verdwaal altijd op de steigers. De Bausankadevis net een Lego bouwwerk. Een onmetelijke constructie die geen ruimte lijkt in te nemen, maar eerder lijkt te doen alsof. Er is een hoek van de kaden die lijkt op de raat van een wespennesten die een hele wand vult: het zijn duizenden stopcontacten voor de elektriciteitsvoorziening van de. REEFER- laad kisten, containers met ingevroren voedsel die met hun staart zijn aangesloten op dit wespennest. Alle vis figuurtjes en vissticks op aarde zijn in die bevroren laad kisten gepropt. Wanneer ik naar de Bausankade ga , heb ik het gevoel dat ik alle goederen die voor de menselijke soort worden geproduceerd zie langskomen. Het is de plek waar de goederen de laatste nacht doorbrengen voordat ze worden verkocht. Alsof je de oorsprong van de wereld aanschouwt. Binnen enkele uren komt de kleding voorbij die de Parijse kinderen een maand lang zullen dragen, de vissticks die ze in zbrescia een jaar lang zullen eten, de horloges die de polsen van de. Catalanen zullen sieren, de zijde voor alle Engelse maatpakken voor één seizoen. Het zou interessant zijn om niet alleen te kunnen lezen waar dev goederen zijn geproduceerd, maar ook welk traject ze hebben afgelegd voordat ze in de handen van de koper terechtkomen. De producten hebben een veelvoudige,gemengde of bastaardnationaliteit. ………..Ze ontstaan voor de helft in. MIDDEN- CHINA, dan worden ze ergens in een buitenwijk in een SLAVISCH land afgewerkt, in Noordoost- Italie geperfectioneerd, in Puglia of ten noorden van Tirana.verpak, om vervolgens te belanden in God mag weten welk Europees magazijn.
      De goederen kunnen overal naartoe worden verplaatst, een recht dat geen mens ooit zal hebben. Alle stukken autoweg zowel de toevallige als de officiële route, vinden een eindpunt in NAPELS. Wanneer de schepen langzaam de Golf binnenvaren en de kade naderen , zijn het nog logge mammoeten van staalplaten en kettingen, met in hun flanken roestige naden waar water doorheen naar buiten sijpelt, maar als ze afmeren aan de kade, lijken de enorme. FULL. CONTAINERS licht gewicht dieren. Schepen waarvan je zou denken dat er veel bemanning voor nodig is, maar waar maar een handjevol kleine mannetjes vanaf komt die je niet in staat acht die wilde beesten op de volle oceaan in toom te kunnen houden. De eerste keer dat ik een Chinees schip zag aanmeren ,kreeg ik het gevoel voor de totale wereldproductie te staan. Mijn ogen konden het aantal containersc niet tellen,kwantificeren. Ik raakte de tel kwijt. Het lijkt misschien onmogelijk niet door te kunnen nummeren, maar toch lukte het niet, de cijfers werden te groot,ze gingen door elkaar heen lopen. ‘Tegenwoordig worden er in NAPELS praktisch alleen maar producten uit CHINA gelost, 1.600.000. ton, althans de geregistreerde c producten. Minstens nog een miljoen ton passeert zonder een spoor achter te laten. Alleen al in de haven van NAPELS ontsnapt ,volgens het douanekantoor, 60% van de waar. aan controle , 20% van de invoer documenten wordt niet gecontroleerd en er zijn 50.000 vervalste papieren in omloop: 99% daarvan komt uit. CHINA en volgens de berekeningen wordt er per halfjaar. Tweehonderd- miljoen euro aan belasting ontdoken. .De containers die moeten verdwijnen voordat ze geïnspecteerd worden, liggen vooraan. Iedere container is genummerd zoals het hoort, maar er zijn er veel meer met hetzelfde nummer. Een geïnspecteerde container staat voor al zijn illegale naamgenoten. Wat maandag wordt gelost, kan donderdag worden verkocht in Modena, of Genua, of in de etalages van Bonn en Munchen liggen. Een groot deel v.d.waar die op de Italiaanse markt wordt toegelaten, moet alleen maar worden overgeladen , maar de toverkunsten van de douane maken het mogelijk dat de transitogoederen blijven. De grammatica van de goederen heeft EEN syntaxis voor de documenten en een andere voor de handel. In april 2005 heeft de Servizio di Vigilanza Antifrode della Dogana – de antifraudedienst v.d. douane,- bij vier operaties die heel toevallig vlak na elkaar plaatsvonden, 24.000 jeans bestemd voor dev Franse markt in beslag genomen, evenals 51.000 voorwerpen afkomstig uit Bangladesh waarop MADE IN. ITALY stond, en ook ongeveer 450.000 poppetjes- Barbie, Spider-Man- plus nog eens 46.000 plastic speeltjes, met een totaalwaarde van ong. zesendertig miljoen euro. Een taartpunt van de economie passeerde in een paar uur de haven van. NAPELS om daarna getransporteerd te worden naar de rest van de wereld. Er is geen uur, geen minuut dat dit niet gebeurt. En de economische tasrtpuntjes worden punten en dan kwarten en hele taarten v.d.handel
      De haven ligt gescheiden van de stad. Een ontstoken blindedarm, ooit ontaard in een buikvliesontsteking ,die altijd in de onderbuik van de kust is blijven zitten. Het is een tussen het water en land ingesloten woestijnachtig gebied, dat noch aan zee noch aan het land lijkt toe te behoren. Een land amfibie , een zee metamorfose. Grond gemengd met afval ,afvalresten die jarenlang door de getijden aan land zijn gespoeld hebben een nieuwe formatie doen ontstaan. De schepen lozen de inhoud van hun latrines, reinigen het laadruim en laten het gele schuim in het water wegstromen, motorboten en plezierjacht en spoelen hun verstopte motoren door maken ze schoon en zo komt alles in de afvalbak van de zee terecht. En alles slaat op de kust,als een weke massa die na verloop van tijd een harde korst vormt. De zo wekt de illusie een zien te laten zien die uit water bestaat,maar eigenlijk lijkt de oppervlakte van de zgOLF op de schittering van vuilniszakken. Van die zwarte. En de Golf zelf lijkt meer op een enorm bassin vol koffie drab dan met water. De kade met zijn duizenden bontgekleurde containers lijkt. een niet te overschrijden grens. NAPELS wordt omringd door muren van goederen. Geen uren die de stad verdedigen, maar een stad die haar muren verdedigt. Er zijn geen legers van lossers, en er is ook geen romantisch haven volk. Je stelt je de haven voor als een lawaaiige plek met een koortsachtig komen en gaan van mensen, van littekens en onmogelijke talen. Daarentegen heerst er de. stilte. van. een. geautomatiseerde fabriek.
      Het lijkt alsof er niemand meer in de haven is, de containers, de schepen, en de vrachtwagens lijken aangedreven door een perpertuum mobile. Een snelheid zonder lawaai……..<~<~<~<~<~<~<~

      Like

  8. fleckie zegt:

    Waar men nog. GEEN zicht op heeft? …PORTUGAL, ? ……..schijnt ‘de dans te ontspringen, wat Corona- ‘besmetting ‘ betreft ?? ( tenminste wordt op geen enkele teletekst vermeld?!)…….<~<~<~<~<~<~<~

    Like

  9. fleckie zegt:

    En niet te vergeten diegenen, ( gastvrijen, voor binnendringers.) . die het. GLASPALEIS . in. BRUSSEL. bevolken, !!…….<~<~<~<~<~<~<

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s