(Door: “Victoria” – Vertaling: E.J. Bron)
De NGO “Sea-Eye” maakte in een persmededeling bekend dat haar schip “Alan Kurdi” de Spaanse haven verlaten heeft en op weg is naar de Libische zoek- en reddingszone, dat het waarschijnlijk komend weekend zal bereiken. Hopelijk komt de migrantenkotter niet in het vaarwater van de Libische kustwacht terecht, die de “zeenood redding” overneemt en zodoende de “schipbreukelingen” het doel Europa niet bereiken.
Eind maart 2020 berichtte de “Frankfurter Allgemeine Zeitung” dat de Italiaanse regering weigert om schipbreukelingen überhaupt aan land te laten, ook al zijn andere EU-lidstaten bereid hen op te vangen.
De ontscheping van de passagiers zou nog wel eens spannend kunnen worden, want als Italië het daadwerkelijk aan de migrantenkotter verbiedt om aan te meren, dan zou Malta eventueel als “veilige haven” kunnen bijspringen. Als alternatieven komen Spanje en Frankrijk nog in aanmerking, de zeeweg naar Duitsland zou voor de getraumatiseerde migranten waarschijnlijk te vermoeiend zijn.
Hieronder passages uit de persmededeling:
Na een pauze van acht weken komt het Duitse reddingsschip “Alan Kurdi” nu weer in actie. Meer dan 60 vrijwilligers bereiden de “Alan Kurdi” op het actiejaar 2020 voor. Maandagmiddagen gaven de Spaanse autoriteiten groen licht om te vertrekken. Inmiddels heeft de bemanning rondom de Duitse kapitein Bärbel Beuse de internationale wateren bereikt.
“Mijn bemanning is ondanks alle moeilijkheden aangetreden, getraind en paraat. Hoe zouden we nu in de haven kunnen blijven, terwijl er geen enkel reddingsschip in actie is?”, zei de Duitse kapitein Bärbel Beuse, die al voor de tweede keer de baas is op de “Alan Kurdi”. De zeenood redders rekenen op grote moeilijkheden om een veilige haven toegewezen te krijgen, mocht het daadwerkelijk tot een redding komen.
“Wij vertrouwen ook in deze crisis op de verantwoordelijkheid en een kordaat handelen van onze vlaggenstaat. We staan in nauw contact met de Duitse autoriteiten”, zegt Isler verder.
Op grond van de corona-crisis heeft de actieleiding van de vereniging extra veiligheidsmaatregelen getroffen en een “Outbreak Management Plan” ingesteld.
Bron:
https://politikstube.com
Door: “Victoria”
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)
Als oud zeevarende zie je elk schip dat zinkt als een drama .
Alleen dit soort acties maakt het weer heel aanvaardbaar , net als de Duitse onderzeeërs in 40-45 .
Dáár treurde ook niemand om , buiten Duitsland .
Afborrelen met die zooi !
LikeGeliked door 3 people
Je kunt ook de Spuigaten dichtlassen, Bilgekleppen open en de lenspompen uitschakelen…………….
ziet eruit als ’n oud wrak, is misschien ook geklinknageld alhoewel dat geschiedenis is.
Anders klinknagels loswrikken…………..
LikeGeliked door 1 persoon
Je moet je boot maar naar een door zijn geldbeluste criminele vader vermoord kind durven noemen, om er daarna de zakken van meer van dergelijke criminelen mee te gaan spekken.
Walgelijk gewoon.
LikeGeliked door 2 people
Zij, die Duitse boot-gütmenschen, zien dat anders en de vader ? ? ? ?
die is wellicht dat jongetje al lang weer vergeten.
https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AADAHgs.img?h=0&w=720&m=6&q=60&u=t&o=f&l=f&x=271&y=162
LikeLike
Een Kleef bom’ zou ook tot de orde kunnen roepen!!en het volk laten, waar ze THUIS HOREN😳😡. ……
<~<~<~<~<~<~<~
LikeLike
Die veerponten óverbeladen met “vluchtelingen”, en daarna één torpedo, graag midscheeps !!
LikeLike