Rotterdamse scholen kunnen niet aan personeel komen en de gemeente stelt een lachwekkende “oplossing” voor

Screenshot_28

(Door: “Frans Brassens”)

Krantenbericht: “Rotterdam overweegt docenten te dwingen om in probleemwijken aan de slag te gaan. Leerkrachten over de stad spreiden, zou het nijpende tekort op Zuid kunnen oplossen. Na de zomer wordt hierover gesproken met schoolbesturen, maar er klinkt nu al kritiek. In heel Rotterdam staan op dit moment meer dan 400 lerarenvacatures open, maar de verschillen zijn groot. Zo zijn er in Noord en Overschie rond de 20 leraren nodig om de gaten op te vullen. Op Zuid is de situatie ronduit alarmerend. Op de 28 scholen in Feijenoord zijn rond de 100 docenten nodig, in Charlois nog eens ruim 70.”

Commentaar:

Als ze dit ‘plan’ doorzetten, zal ook dat deel van de Rotterdamse scholen dat op dit moment nog als ‘redelijk voorzien van personeel’ kan worden aangemerkt, verslonzen. Er zullen nog meer leerkrachten, die dit niet wensen te accepteren, vertrekken uit de stad.

Dat er, met name op Rotterdam Zuid, zoveel vacatures zijn, heeft vooral te maken met de leerling populaties. Waarin zoveel (ernstige) problemen aan te wijzen zijn dat ‘docenten’ het vaak – terecht – niet zien zitten om het omgaan met soms enorme leerachterstanden te combineren met normaal lesgeven (en vaak ook nog het voortdurend moeten handhaven van ‘de orde’). En dan heb ik het alleen nog maar over de personeelsbezetting.

De kwaliteit van het onderwijs is in heel Nederland gedaald en nog altijd dalende. In de grote steden met hun forse aandeel achterstandsleerlingen en leerlingen met gedragsproblemen, is die daling het ergst. Dat mag geen verwondering wekken. Dit geldt voor basisscholen zowel als scholen voor voortgezet onderwijs. Een ‘verdeling van tekorten aan personeel’ (!), zeker als daarbij van dwang sprake is, zal rampzalig werken. Ik voorzie dan een grote uittocht. Er zijn ándere maatregelen nodig – en dat wéét het onderwijs, maar benoemt ze niet! Welke dan? Nou, ik denk dat iedereen met enig inzicht er wel iets over kan zeggen, al zal dat niet meevallen wegens de heersende eis tot ‘politieke correctheid’.

Addendum: Vandaag wordt alwéér een aanzet tot vermindering van de kwaliteit van het onderwijs voor het voetlicht gebracht: de met 20% toegenomen Parttime PABO-opleiding. Volgens de koepelorganisatie Hogescholen komt deze stijging door het toenemend aantal omscholers dat voor het onderwijs kiest.

Maar heus, alleen natuurtalenten met een forse algemene ontwikkeling zullen dan een positieve bijdrage kunnen gaan leveren aan het personeelsbestand. Met deze restrictie: Velen zal het leven in het huidige onderwijsland ernstig gaan tegenvallen. Zoals ook nu al aan de orde is bij degenen die er al in werkzaam zijn. Het nu (kennelijk) levende idee: ‘Hé, daar kan ik vrij makkelijk een baan krijgen, er zijn zat vacatures’ lijkt mij daarbij geen goede motivering.

Door:
“Frans Brassens”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", "Weg met ons!", Bananenmonarchie Nederland, cultuurrelativisme, Hypocrisie, Krankzinnigheid, Multiculti, Overheid, political correctness, praatjesmakers, Rotterdam, Rotzakken, verloedering. Bookmark de permalink .

26 reacties op Rotterdamse scholen kunnen niet aan personeel komen en de gemeente stelt een lachwekkende “oplossing” voor

  1. Monalisa zegt:

    Er zitten zo veel in de ww en de wao. Zet deze weer aan het werk.

    Like

  2. karton zegt:

    Zou een begin van de oplossing niet kunnen zijn om eens te gaan onderzoek (dáár gaan we weer !) hoe het toch komt dat er zo weinig animo bestaat om als onderwijzer(es) aan de slag te gaan in wijken met bijna 100% allochtonen ?

    Geliked door 3 people

  3. verwardeman zegt:

    Wie wil er nu nog voor klassen staan met meer dan de helft allochtonen – meestal moSSlims –
    met een gemiddeld IQ van 70 / 75 : ikke nie begrijpe, ikke nie verstaan ?
    IK NIET !

    Geliked door 3 people

  4. Bas zegt:

    Zelfde probleem?
    GB

    Like

    • Tijl Uylenspiegel zegt:

      Weet niet hoe het anderen vergaat maar als ik die agent was geweest dan had ik mijn wapen getrokken.
      Je af laten drogen door een stel kinderen zou niet in mijn boekje staan.

      Like

  5. Japio zegt:

    Het is heel moeilijk om zwakzinnigen iets te leren. Een kennis van me die gepensioneerd automonteur is was gevraagd om op een school in Rotterdam Zuid les te geven in het vak automonteur. Het lesgeven duurde een half uur bij elkaar. Hij pakten zijn tas in ging naar de leiding en nam afscheid. Nooit meer was zijn betoog.

    Geliked door 3 people

  6. Bart zegt:

    Het vak van docent is een ZWAAAAAAAR ondergewaardeerd beroep.
    Ten eerste moet men op een bepaald beroep te kunnen doceren een ruime mate van eigen vakkennis hebben. Deze mensen zijn op zich al schaars.
    Daarna moet men ook nog beschikken over de juiste didactische kennis zodat je ook in staat bent om jouw kennis OVER TE BRENGEN naar de leerlingen/studenten. Dat is nog niet zo makkelijk.
    Niet voor niets dat je daarvoor een EXTRA opleiding moet hebben afgerond.
    Daarbovenop moet je ook nog eens om kunnen gaan met mensen, en je daarvoor moet beschikken over een redelijke dosis psychologie.

    Ik heb wel eens gesproken met leraren uit de randstad, en de nodige verhalen uit de krant over gewelds-delicten op scholen zijn me ook niet ontgaan. Docenten die op school en in hun dagelijkse prive-leven worden bedreigd en worden geterroriseerd. Van het schoolbestuur wordt je gemaand om erover te zwijgen met het doel de school niet in diskrediet te brengen.
    Wat erg voor die mensen om zo’n baan te hebben.

    Zelfs voor 100.000 euro per jaar zou ik zo geen les willen geven.

    Geliked door 2 people

  7. verwardeman zegt:

    En ik zou mij al helemaal niet laten dwingen door zo’n ABOUTALEB !
    Los je eigen rotzooi maar op , KUTMOSSEL !
    Wat had je daar te zoeken op die BIDERBERGCONFERENTIE samen met die plofkip ? moSSlim , links en Bilderbergtrekpop , KAN HET ERGER ?

    Geliked door 2 people

  8. Julia zegt:

    Wat is het probleem volgens onze regering is de massaal binnengestroomde import toch hoger opgeleid!!!! De dwang van de linkse bestuurders en overheid wordt met de dag verstikkender uiteindelijk maakt een ieder zelf uit voor wie en waar hij gaat werken. De oplossing van probleemwijken ligt al jaren bij de overheid maar doet er nauwelijks iets aan. Dictatuur ten top.

    Like

  9. Tijl Uylenspiegel zegt:

    Het valt mij eigenlijk nog mee dat er mensen zijn die leraar willen worden, je gunt het je ergste vijand nog niet.
    Kijk om je heen hoe ‘onze’ jeugd zich denkt te kunnen gedragen en je weet genoeg.
    De redenen zijn divers en uiteenlopend, migranten/allochtonen vormen een probleem maar ook onze eigen autochtone jeugd is vaak door en door verwend en niet gewend autoriteit boven zich te hebben.
    “Moderne” ouders willen ‘vriend’ zijn van hun kind en niet hun opvoeder, zelfs de opvoedkundige ‘tik’ zit al in het verdomhoekje terwijl iedereen die in zijn jeugd weleens zo’n tik kreeg achteraf begrijpt dat het op dat moment hard nodig was, kinderen zoeken hun grens op en het is aan ouders die grenzen strikt te stellen; tot zover en geen stap verder.
    Diezelfde “moderne” ouders ondergraven ook het gezag van anderen, als ik vroeger strafwerk mee naar huis kreeg dan hield ik daar wijselijk mijn mond over anders kreeg ik thuis ook nog eens de wind van voren.
    Tegenwoordig staan de ouders bij het minste of geringste wat hun ‘engeltje’ heeft misdaan op hoge poten bij de schoolleiding te foeteren dat hun kind “zoiets nooit zou doen”.

    Geliked door 3 people

    • Julia zegt:

      De jongeren club van DENK willen het liefst Wilders verbannen naar Hongarije wat te denken om al dit soort allochtonen die in probleemwijken zitten eens massaal te verbannen naar Marokko, Turkije en de overige woestijnlanden dan is het lerarenprobleem in deze wijken vanzelf opgelost.

      Geliked door 1 persoon

    • Bas zegt:

      Er zijn, buiten de randstad, gelukkig ook nog normale scholen met normale kinderen en in die gebieden is er dus ook helemaal geen lerarentekort.

      Like

  10. droevige mof zegt:

    Volgende week eindigt de zomervakantie in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen. De deelstaatsregering heeft besloten dat kinderen nu ook op school mondkapjes moeten dragen. Overtreders worden van school gestuurd, ouders kunnen een boete krijgen. In de volgende video kunt u de minister van Onderwijs, mevrouw Gebauer, zien en vooral horen.
    Deze manier van spreken komt me bekend voor…

    https://rp-online.de/panorama/coronavirus/maskenpflicht-schule-nrw-bei-groben-verstoessen-droht-schulverweis_aid-52576643

    Like

  11. LUCIA zegt:

    Het leven leek al aardig op een klucht in hoge versnelling maar nu is het gewoon zo… als normaal mens, heb je het gevoel dat je wel erg lang op bezoek bent in een psychiatrische inrichting en zelfs de staf van die inrichting is super mesjogge.. Dat krijg je als de weegschaal uber en untermenschen overslaat naar de laatste groep

    Like

  12. delamontagne zegt:

    Mijn vrouw gaf tot in de jaren ’90 Franse les op het NOVA-College ( nieuw onderwijs voor allah-tonen ! ) [ zeiden de paar overgebleven autochtoontjes. ] in R’dam Zuid.
    Al gebeurde het pal onder haar neus, iets wat
    niet was toegestaan, het was altijd niet waar, niet gebeurt, ikke niet wete etc,etc door de MoH-tjes en Faridaatjes.
    Maar je mocht daar niet teveel nadruk op leggen……………..

    Like

    • Tijl Uylenspiegel zegt:

      @delamontagne
      In het boek “Het Marokkanendrama” staat uitgebreid omschreven dat Marokkanen onder álle omstandigheden blijven ontkennen, zelfs als ze op heterdaad worden betrapt dan nóg blijven ze in alle toonaarden ontkennen, altijd klaar om met de vinger naar een ander te wijzen.

      Geliked door 1 persoon

  13. guusvelraeds zegt:

    Mondkapje Aboutaleb stik in je krachtwijken.

    Like

  14. oprechtegeus zegt:

    Eind jaren zestig is het begonnen. Moderne pedagogen en psychologen kregen via pedagogische studiecentra een dikke vinger in de pap in de scholen. Je moest als docent vooral rekening houden met het tere zieltje van de leerling en hem/haar zoveel mogelijk als gelijke van jezelf benaderen. In de opleiding van de docenten werd dit ook gepropageerd. Niet erboven staan , maar op hetzelfde niveau communiceren met de leerlingen, antiautoritair! Schoolleidingen die in het algemeen niet meer achter de docenten stonden en daarmee hun gezag ondermijnden. Werknemers van links georiënteerde pedagogische studiecentra, met de gekste ideeën, die de docenten kwamen vertellen hoe het allemaal moest, zoals: “Ga eens een tijd lesgeven zonder het bord te gebruiken.” En alles moest vooral “leuk” zijn voor de leerlingen. De linkse kerk heeft langzaam maar zeker het onderwijs in de houdgreep gekregen. Daar plukken we nu de wrange vruchten van. Mijn kleinzoon hospiteerde als studerend leraar op een middelbare school en kreeg als opmerking over zijn lesgeven, dat hij het bord niet moest gebruiken, daar dit (ja, ja) te bedreigend was voor de leerlingen!! Leraren die conflicten met leerlingen proberen te vermijden, door de verantwoordelijkheid naar de leerlingen te verschuiven. “Pak je boek en begin maar, wie vragen heeft komt maar bij mij langs.” Vooraf geen enkele uitleg, zoek het zelf maar uit. Het onderwijs is door en door verziekt en het niveau behoorlijk afgezakt. En dan die bureaucratische administratieve rompslomp. Nu komen er zij-instromers via een stoomcursus voor de klas. Wat kennelijk hoofdzakelijk nog telt, is dat er tenminste iemand voor de klas staat. Dan zien we wel verder. Ik heb het sterke vermoeden dat een groot deel van deze intredende naïeve, welwillende zij-instromers (helaas voor hen) snel tegen een muur zullen oplopen.

    Like

  15. Alfred zegt:

    Het is echt simpel.
    mohammedanen horen bij geen enkel normaal volk, feitelijk zelfs niet bij de mensheid!
    Kenmerken van een mens c.q. mensdom:
    Beschaving: Tot ontwikkeling komen van geestelijk, mentaal en lichamelijk potentieel.
    Samenleven: poging tot gezamenlijk leven, waarbij ook het welzijn van anderen maatstaf is om tot een bevredigend resultaat te komen.
    Respect en liefde voor vrouwen en kinderen in het algemeen en de rest van de mensheid en de schepping in het bijzonder.
    De behoefte vrouwen en kinderen te beschermen, te hoeden en een gelijkwaardig menselijk bestaan te bieden.
    De innerlijke drang om andere mensen eveneens als mens te beschouwen.
    De vaak sterke behoefte aan cultuur: Muziek, kunsten en wetenschap, etc.
    De onblusbare behoefte aan geestelijke, mentale en lichamelijke ontwikkeling.
    Sekse gelijkheid.
    Recht op uiten van kritiek.
    Liefde, goedheid, sympathie, empathie.
    Het bezit van een hart en een ziel. (hoewel dit omstreden blijft door de ‘wetenschap’)
    Voor vrijheid van meningsuiting in ’t algemeen en vrijheid van ‘zijn’ in het bijzonder.
    Houden van het leven.

    Enzovoort….

    Like

  16. fleckie zegt:

    Is dat geen goed idee? …Om het. CDA- lid. BALKENENDE dank zij zijn behoorlijke salaris, waarvan hij bij BIJNA. overspannen raken b.v. (door lesgeven aan irritante leerlingen, ) gemakkelijk zijn OVERWICHT kan laten gelden, ! net zoals hij ONS. NEDERLANDERS de. EU ‘ingerommeld’ heeft?!…….>~<~<~<~<~<~<~

    Like

  17. oprechtegeus zegt:

    Eind jaren zestig is het begonnen. Moderne pedagogen en psychologen kregen via pedagogische studiecentra een dikke vinger in de pap in de scholen. Je moest als docent vooral rekening houden met het tere zieltje van de leerling en hem/haar zoveel mogelijk als gelijke van jezelf benaderen. In de opleiding van de docenten werd dit ook gepropageerd. Niet erboven staan , maar op hetzelfde niveau communiceren met de leerlingen, antiautoritair! Schoolleidingen die in het algemeen niet meer achter de docenten stonden en daarmee hun gezag ondermijnden. Werknemers van links georiënteerde pedagogische studiecentra, met de gekste ideeën, die de docenten kwamen vertellen hoe het allemaal moest, zoals: “Ga eens een tijd lesgeven zonder het bord te gebruiken.” En alles moest vooral “leuk” zijn voor de leerlingen. De linkse kerk heeft langzaam maar zeker het onderwijs in de houdgreep gekregen. Daar plukken we nu de wrange vruchten van. Mijn kleinzoon hospiteerde als studerend leraar op een middelbare school en kreeg als opmerking over zijn lesgeven, dat hij het bord niet moest gebruiken, daar dit (ja, ja) te bedreigend was voor de leerlingen!! Leraren die conflicten met leerlingen proberen te vermijden, door de verantwoordelijkheid naar de leerlingen te verschuiven. “Pak je boek en begin maar, wie vragen heeft komt maar bij mij langs.” Vooraf geen enkele uitleg, zoek het zelf maar uit. Het onderwijs is door en door verziekt en het niveau behoorlijk afgezakt. En dan die bureaucratische administratieve rompslomp. Nu komen er zij-instromers via een stoomcursus voor de klas. Wat kennelijk hoofdzakelijk nog telt, is dat er tenminste iemand voor de klas staat. Dan zien we wel verder. Ik heb het sterke vermoeden dat een groot deel van deze intredende naïeve, welwillende zij-instromers (helaas voor hen) snel tegen een muur zullen oplopen.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s