Winst RTL Nederland met bijna 90% gedaald

Screenshot_242

RTL Nederland wordt hard geraakt door de coronacrisis. Het bedrijf maakte nog een winst in de eerste helft van dit jaar, maar die is wel fors gedaald.

RTL Nederland, eigenaar van de televisiezenders, Videoland en deze site, heeft een winst voor aftrek van onder meer belastingen van € 2 miljoen. Een jaar eerder was dat nog € 18 miljoen. De inkomsten namen ook af, naar iets meer dan € 200 miljoen.

Lees verder>>>
RTL Nieuws

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Linkse media, mainstream-media, Nederland. Bookmark de permalink .

9 reacties op Winst RTL Nederland met bijna 90% gedaald

  1. Hovawart zegt:

    “Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt het wel”, waar de politiek begint met liegen rent het volk vanzelf weg. De zendtijdvervuiling en de politieke correctheid worden afgerekend.

    Geliked door 1 persoon

  2. flo zegt:

    Prima!!! Eindelijk wat positiefs.
    Hoe zit het met de “winst” van de ook uiterst linkse npo ellende? Wordt daar ook bijv. €700.000.000 minder subsidie ( belastinggeld) ingehouden.
    Nee natuurlijk, niet want de linkse overheid heeft de linkse npo nodig…..

    Like

  3. Hovawart zegt:

    Op de meeste staatstelevisie zie je door de reclames geen programma’s meer, dus waarom ergert men zich nog aan zoveel zendtijdvervuiling, uit dat ding……..ga d’r op uit.

    Like

  4. Harry zegt:

    Nog VÉÉL te veel winst , ze moeten in de rode cijfers belanden !
    Dat zal ze tot nadenken stemmen , want we hebben geen behoefte om ons nog langer te laten bedonderen !
    Ziekelijke rode hersenspoeling , wie wil dat nog ?
    Ik kijk amper meer TV , terwijl ie vroeger iedere avond aan stond , al was het enkel maar om een donker hoekje op te lichten !
    En die overdosis aan reclame doet me altijd naar de uit-knop grijpen .

    Like

  5. TL zegt:

    Achterhaald tokkie medium alleen systeem volgers kijken nog tv, generatie Z geeft hoop en doorziet deze tijdverspilling met alleen maar propaganda en deugmensjes van het meest extreme soort,

    hopelijk vallen ze zo snel mogelijk om deze zenders hebben bloed aan hun handen door politiek beleid te sturen en de waarheid achter te houden waardoor we nu met een land vol terroristen zitten die al velen Nederlandse meisjes verkracht hebben en dood en verderf achter laten in ons land…

    daarom vallen ze nu videogames aan waarin je voor en tijdens het spelen BLM en andere satanische boodschappen krijgt, Gamers zijn de laatste groep die hier op zitten te wachten get woke get broke zal hier gelukkig veel plaats vinden bij deze verraders onder de game ontwikkelaars….

    Geliked door 1 persoon

  6. BigLJohn zegt:

    Even iets rechtzetten; RTL Nederland, eigenaar van de televisiezenders, Videoland en deze site….
    RTL Nederland is helemaal geen eigenaar van voornoemde zaken, de werkelijke eigenaar is de Duitse Bertelsmanngroep. Het verbaast mij hogelijk dat deze RTL4 (een onderdeel van de RTL groep) maar verder aan laat modderen met het risico dat ze met hun zender grote financiele stroppen gaan halen.

    Like

  7. verwardeman zegt:

    Ik kijk alleen nog de BBC en Discovery / Nat. geo : Midsommer murders , Father Brown .
    Heerlijk , het ” oude ” Engeland . ( ja , u mag lachen )
    De andere twee hebben nog wel eens een goede documentaire .
    Die NPO is pure linkse propaganda , die kutzender kijk ik ook al lang niet meer , om te
    kotsen !

    Like

    • flo zegt:

      Overigens is de bbc ook van twijfelachtig links allooi en ligt ook zwaar onder vuur, ik kijk geen enkele zender, internet heeft totale vrije keuze….

      Like

  8. vanhetgoor zegt:

    Omdat John de Mol niet meer hoofdzakelijk met RTL-Nederland werkt maar meer met SBS is een redelijke hoeveelheid kijkers meegegaan naar de campingzender. Minder kijkers resulteert in minder reclame-inkomsten. Dat is een reden. Maar ik denk dat dit een zeer tijdelijk fenomeen zal zijn. De programma’s die RTL aankoopt zijn voor een groot deel van Europa, SBS is kleiner en kan een minder grote vuist maken bij het inkopen van programma’s.

    Het is en blijft een achterhoede gevecht, wie de laatste restjes mag opvreten. De grote bedragen gaan voortaan om bij Amazon, Netflix, Disney etc. Het is voor Netflix totaal geen enkel bezwaar om gigantische bedragen neer te tellen voor nieuwe producties, en omdat er flink geïnvesteerd wordt ziet de kijker ook een goed gemaakt programma zonder reclames. De TV is dood. Daar verandert John de Mol niets aan. De klassieke commerciële televisie stinkt, avond aan avond brengen oude lijken programma’s op de buis die veertig jaar geleden misschien nog kijkers trokken, maar nu niet meer. En dat is de belangrijkste reden waarom de cijfers teruglopen bij RTL-Nederland.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s