Ondernemer verzet zich tegen Cancel Culture – verdubbelt zijn omzet!

Screenshot_414

(Door: “FlinkFeed” – Vertaling: E.J. Bron)

Dubler is een traditionele Zwitserse familieonderneming, die sinds 1946 moorkoppen (bij ons bekend als “negerzoenen”) produceert. En precies aan deze naam ergeren zich steeds opnieuw linkse activisten. Als gevolg van boycotoproepen nam een grote supermarktketen de moorkoppen uit het assortiment. Dat heeft producent Robert Dubler echter niet geschaad. Integendeel!

FlinkFeed

Migros verwijdert Dubler´s moorkoppen uit de winkels

Als gevolg van de dood van de Afro-Amerikaan George Floyd twitterde een gebruikster een korte video, waarop de verpakkingen van Dubler´s moorkoppen te zien zijn. In de tweet roept ze Migros op om de moorkoppen uit het assortiment te halen, omdat ze een uitermate racistische bijsmaak zouden hebben en niet zouden voldoen aan de politieke correctheid.

Daarop maakte Migros bekend toe te geven aan de eis en de moorkoppen van Dubler uit het assortiment te halen.

Zijn moorkoppen racistisch?

“Nee”, zegt de eigenaar van de onderneming, Robert Dubler. In verband met de zoetigheid zou het begrip zelfs een positieve klank hebben. Zijn vader zou moorkoppen hebben geproduceerd en hij zou dit ook voortzetten. Want waarom, vraagt hij, zou hij aan het eersteklas product een tweederangs naam geven?

Andere handelaars en gebruikers op de sociale media geven Dubler gelijk

Niet alle handelaars springen gehoorzaam over het linkse stokje. Het gastronomiebedrijf SV Group verkoopt de moorkoppen nog steeds in zijn restaurants en ook de bakkerijketen Gysi houdt er aan vast. De drankenhandelaar Kussi uit Nidwald sloot zich zelfs aan bij de uitspraken van Robert Dubler en verklaarde dat moorkoppen gewoon zoetigheden voor jonge mensen zouden zijn.

Tegelijkertijd oogstte Migros heftige kritiek op Facebook. De gebruikers voerden aan dat moorkoppen een stuk Zwitserland zouden zijn en dat ze zich net zo lang van de supermarktketen verre zouden houden totdat deze weer moorkoppen verkoopt.

Dubler heeft zijn omzet door het debat verdubbeld

Het debat heeft de traditionele onderneming geen financiële schade toegebracht. Migros maakt slechts 2% tot 3% van de omzet uit. Meer dan 50% van de wekelijks 200.000 geproduceerde moorkoppen worden rechtstreeks ter plaatse tegen betaling verkocht en dat heeft Robert Dubler ook veel liever.

Bovendien zorgde de openbare discussie over de naam tot een verdubbeling van zijn omzet. Aan uitbreiden denkt Robert Dubler echter niet. Hij zou het vooral belangrijk vinden een eerlijk loon aan zijn werknemers te kunnen betalen.

Bevolking staat niet achter linkse eisen

Een peiling onder 30.000 Zwitsers gaf Robert Dubler gelijk. Want meer dan 70% van de geënquêteerden vindt: “De moorkop heette altijd al zo en moet ook zo blijven heten”.

Bron:
https://flinkfeed.com
Door: “FlinkFeed”

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", "Weg met ons!", achterlijkheid, Barbarisme, belangenverstrengeling, betutteling, Censuur, cultuurrelativisme, demoniseren, gezond realisme, hersenspoeling, Hypocrisie, Indoctrinatie, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, Links fascisme, machtswellust, Marxisme, meningsdictatuur, moralisme, Nationalisme, nieuw fascisme, Patriottisme, political correctness, Rotzakken, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur, Zwitserland. Bookmark de permalink .

14 reacties op Ondernemer verzet zich tegen Cancel Culture – verdubbelt zijn omzet!

  1. Julia zegt:

    Respect voor deze bedrijven. Het is werkelijk te achterlijk voor woorden dat wij binnen onze samenleving moeten aanpassen omdat een stel doorgeslagen linkse wappies dit discriminerend vinden. Dan eten ze maar geen moorkoppen of negerzoenen maar blijf van onze cultuur af. Bedrijven zoals L’Oreal, Knorr en andere kapitalistische multinationals die namen van haar producten veranderen onder mom van deze onzin zouden massaal geboycot moeten worden. Het is ziekelijk om de productnamen te veranderen omdat een aantal gefrustreerde linkse idioten deze racistisch vinden. Dat is net als o.a. AH, Bolcom en Hema (bedrijven in handen van multinationals) zwarte piet hebben verbannen om deze linkse gefrustreerde idioten tegemoet te komen dat nog altijd een minderheid is maar wel de eigen samenleving op hun ziel trappen door onze cultuur totaal de nek om te draaien en hierdoor zelfs een onschuldig kinderfeest als racistisch zien. Dat is voor mij de limiet om überhaupt nog Knorr zigeunersaus te kopen maar ben benieuwd naar de nieuwe benaming mijn voorstel is dus van nu af aan Zwervende Saus en zigeuner schnitzel Zwervende Schnitzel. Complete waanzin en verraad ten top.

    Geliked door 2 people

  2. Blaffertje zegt:

    Prachtig.

    Geliked door 1 persoon

  3. koosv8 zegt:

    En Zwarte Piet is en blijft ZWARTE PIET. En anders spelen we er wel één toe. Uit

    Geliked door 3 people

  4. guusvelraeds zegt:

    Vroeger zeiden als kind tegen chocomel negerinnenmelk. Wat waren we racistisch, Bah.

    Geliked door 4 people

  5. droevige mof zegt:

    Geen Mohrenstrasse meer in Berlijn en geen metrostation met dezelfde naam. Racisme, racisme. Uitroeien, het is onze onwrikbare wil.
    Overigens: na 1945 werden talloze straten en pleinen in Duitsland hernoemd. Ze hadden grappige namen zoals Adolf-Hitler-Platz en Hermann-Göring-Straße. We zijn ook wereldkampioen in het hernoemen.

    Geliked door 1 persoon

  6. J. C. Th. Köhler zegt:

    CanceL culture? Ik noem het liever canceR culture.

    j.c.th.kohler@ziggo.nl

    Like

  7. Jan j zegt:

    Zwarte verf is ook raciaties. Wanneer gaan we niet verbieden dat mensen met zwart of bruin gaan schilderen. Wit kan ook niet, want dat duid op de witte superioriteit etz

    Geliked door 1 persoon

    • Julia zegt:

      Jan j. Het wordt zo belachelijk dat ik überhaupt het woord racisme en al die gefrustreerde gevoelens totaal niet meer serieus kan en wil nemen. Het is te ver gegaan en er is teveel onzin door onze strot heen gedrongen. Wat een rust zal het geven in de samenleving van vele landen als al die gefrustreerde zielige mensen die zich racistisch voelen behandeld massaal worden verzameld en ver buiten de Europese grenzen worden gehuisvest. Alvast één groot probleem is dan uitgeroeid. Als wij dan ook massaal dat genderneutraal gezeik aanpakken scheelt dat weer een groot probleem.

      Like

  8. Cathja zegt:

    Respect voor dit Zwitserse bedrijf. Laat zien wie je bent en waar je voor staat. Zwitsers houden niet van flauwekul.

    Like

  9. Pingback: Mohren-brouwerij buigt niet voor linksen – behoudt haar naam en verhoogt de omzet | E.J. Bron

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s