Mohammed-karikaturen: “Gekwetste gevoelens” rechtvaardigen “islamistisch” geweld?

(Door: Willi Huber – Vertaling: E.J. Bron)

Er werd al lang voor de karikaturenruzie gemoord

Gevestigde media, linkse politici en radicale moslims worden het niet moe om hand in hand te benadrukken hoe erg de gevoelens van gelovigen door Mohammed-karikaturen gekwetst werden. Zelfs de rooms-katholieke paus Franciscus plaatste vraagtekens bij de vrijheid van meningsuiting in 2015 kort na de terreuraanslagen op “Charlie Hebdo”: wanneer iemand zijn moeder zou beledigen, zou hij een vuistslag kunnen verwachten. “Want men kan het geloof van de ander niet uitdagen, beledigen of belachelijk maken.”

Het is eigenlijk heel verbazingwekkend hoe belangrijk de tere gevoelens van de gevoelige Mohammedanen toch zijn. Christenen en andere religies kennen zulke gevoelens blijkbaar niet. Hoe is het anders te verklaren dat ze stilzwijgend accepteren dat hun kerken in brand gestoken, hun gelovigen overvallen, geslagen en onthoofd of onschuldigen op straat met messen, vuurwapens en voertuigen vermoord worden? Al deze bloeddaden vonden plaats “in naam van Allah”, die – “Allahu Akbar” – de grootste zou zijn. Het is waarschijnlijk de schuld van de christenen zelf om in serie gedood te worden, omdat in Frankrijk een of ander satirisch tijdschrift, dat geen mens echt kent, de een of andere karikaturen heeft gepubliceerd.

Het is op zich al schandalig genoeg om de discussie over “islamistisch” geweld tegenover ongelovigen slechts te beperken tot de karikaturenruzie. Want er werd ook al gemoord zonder deze “praktische smoes”.

Bron:
wochenblick.at
Door : Willi Huber

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

9 reacties op Mohammed-karikaturen: “Gekwetste gevoelens” rechtvaardigen “islamistisch” geweld?

  1. delamontagne zegt:

    Om de Islam te verslaan hebben we een NIET-vredelievend Christendom nodig……..

    ……………..Zelfs de rooms-katholieke paus Franciscus plaatste vraagtekens bij de vrijheid van meningsuiting……………..
    Zou de paus Don Camillo hebben kunnen tegen houden ?

    Like

  2. delamontagne zegt:

    Het is waarschijnlijk voor de schrandere lezers wel duidelijk welke “gekwetste” groepen worden bedoeld, [ “beschermde groepen” ].
    Nog even geduld en er komen microfoons in elke huiskamer………………….

    Scotland’s justice minister wants to punish citizens over ‘insulting’ conversations AT HOME
    / / /
    SCHOTLAND: Het Wetsvoorstel van de Minister van Justitie, Humza Yousaf, [ muslim ? ] wil uitspraken/uitdrukkingen die OPROEPEN TOT HAAT, als misdaad bestempelen.
    Zelf als dit bij je zelf thuis privé gebeurt.

    De Schotse wet op haatmisdrijven will iedereen straf opleggen die haat tegen “beschermde groepen” aanwakkert.
    “Dit geldt ook voor mensen die thuis ‘beledigende’ opmerkingen maken, zo heeft minister van Justitie Humza Yousaf onthuld.

    Gevraagd naar dit wetsvoorstel door de commissie van Justitie van het Schotse parlement op dinsdag, verzekerde Yousaf de critici dat de voorgestelde wetgeving het “RECHT om beledigend te zijn” zou beschermen. Iedereen die echter “haat aanwakkert” tegen andere mensen op basis van religie, leeftijd, handicap, seksuele geaardheid, transgenderidentiteit of “variaties in geslachtskenmerken”, zal worden vervolgd. in de ruimste zin van de wet, zei hij.

    Het zal dus ook gelden voor gesprekken aan tafel met vrienden en familie.
    Op de vraag of mensen vrij zouden mogen spreken in hun EIGEN huis, zei Yousaf dat hij het “in principe en beleid” niet eens was met het buiten de huiskamer houden van de wet. […]

    Like

  3. oudmarinier zegt:

    Een zielig modder-figuur die Allalalalala Lamstraal , als ie niet eens z’n eigen profeet kan beschermen tegen zgn “belediging ” , maar in plaats daarvan , vele ONNOZELE mensen , moorden laat plegen e.d……..Lekker vredelievend joh…!!!

    Like

  4. Bob zegt:

    De islam vind het normaal om andere
    godsdiensten te beledigen. Ook
    vernielen ze vaak heiligdommen van
    andere godsdiensten( de europese
    politici zijn het er kennelijk mee eens)
    omdat er door bijna niemand tegen
    wordt geprotesteerd. De Paus hoor
    je alleen als het om de islam gaat.
    Het VERBOND VAN DE DUIVELS.

    Like

    • Bas zegt:

      Dan zouden oa de Christenen dus ook hetzelfde geweld mogen gebruiken als ze zich gekwetst voelen….en dat doen ze constant, andere religies kwetsen.

      Like

  5. klaas zegt:

    Like

  6. oudmarinier zegt:

    Het zijn GEVOELENS die zgn “gekwetst” worden….Dat wil echter NIET zeggen dat het WAAR is .

    Like

  7. Bas zegt:

    Gevoelens kwetsen….hun specialiteit.

    https://stellarhousepublishing.com/what-does-the-koran-say-about-nonbelievers/

    Wat zegt de koran over on/anders-gelovigen?

    “Ongeveer eenenzestig procent van de inhoud van de Koran blijkt slecht te spreken over de ongelovigen of roept op tot hun gewelddadige verovering; in het beste geval blijkt dat slechts 2,6 procent van de verzen van de Koran goede wil jegens de mensheid toont.
    Ongeveer vijfenzeventig procent van Mohammeds biografie (Sira) bestaat uit jihad die tegen ongelovigen wordt gevoerd. ”

    Like

    • Bas zegt:

      Kwetsen, beledigen, bedreigen, hate speech…..aan de lopende band.
      Citaten uit de Koran / Koran

      “Dit boek valt niet te betwijfelen…. Wat de ongelovigen betreft, het is hetzelfde of u hen al dan niet van tevoren waarschuwt; ze zullen geen geloof hebben. God heeft hun hart en oren verzegeld; hun zicht is verduisterd en hen wacht een zware straf. ” Koran 2: 1/2: 6-2: 10

      “Gods vloek rust op de ongelovigen! Het kwaad is dat waarvoor ze hun ziel hebben geruild. Om Gods eigen openbaring te ontkennen, met tegenzin dat Hij Zijn milddadigheid zou openbaren aan wie Hij kiest uit Zijn dienaren! Ze hebben Gods meest onverbiddelijke toorn op de hals gehaald. Een schandelijke straf wacht de ongelovigen. ” Koran 2: 89-2: 90

      “Heer … Geef ons de overwinning over de ongelovigen.” Koran 2: 286

      “Heer … geef ons de overwinning op de ongelovigen.” Koran 3: 147

      “Ik zal schrik werpen in de harten van de ongelovigen. Sla hun hoofd eraf, sla de toppen van hun vingers eraf. ” Koran 8:12

      “Laat de ongelovigen niet denken dat ze ooit zullen ontsnappen. Ze hebben niet de macht om dat te doen. Verzamel tegen hen alle mannen en cavalerie tot uw beschikking, zodat u de vijand van Allah en uw vijand terreur kunt slaan … ”Koran 8: 59-60

      “Als de heilige maanden voorbij zijn, dood de afgodendienaars waar je ze ook vindt. Arresteer ze, beleger ze en lig overal voor hen in een hinderlaag. ” Koran 9: 5

      “Profeet, voer oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en ga streng met hen om. De hel zal hun thuis zijn: een slecht lot. ” Koran 9:73

      ‘Gelovigen, voer oorlog tegen de ongelovigen die om u heen wonen. Ga stevig met ze om. Weet dat God met de rechtvaardigen is. ” Koran 9: 123

      “Gelovigen, neem noch de joden, noch de christenen als vrienden. Ze zijn bevriend met elkaar … ”Koran 5:51

      “Hij die een religie verkiest boven de islam, die zal niet van hem worden geaccepteerd en in de komende wereld zal hij een van de verlorenen zijn.” Koran 3:85

      “Laat gelovigen geen vriendschap sluiten met ongelovigen boven de gelovigen – hij die dit doet, heeft niets van het goede te hopen – behalve uit zelfverdediging. God spoort u aan om Hem te vrezen, want tot God zullen allen terugkeren. ” Koran 3:28

      “Er zijn vuurklederen gemaakt voor de ongelovigen. Er zal kokend water over hun hoofd worden gegoten, waardoor hun huid en wat in hun buik is smelt. Ze zullen worden vastgesjord met ijzeren staven.

      “Telkens wanneer ze, in hun angst, proberen te ontsnappen uit de hel, zullen ze teruggesleept worden, en er zal gezegd worden: ‘Proef de kwelling van de vuurzee!'” Koran 22: 19-20

      “Mohammed is Gods apostel. Degenen die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar genadig voor elkaar. ” Koran 48:29

      “Degenen die Onze openbaringen ontkennen, zullen Wij in vuur branden. Zodra hun huiden verteerd zijn, zullen Wij hun andere huiden geven, zodat ze de gesel echt kunnen proeven. God is machtig en wijs. ” Koran 4:56

      “Gelovigen, weet dat de afgodendienaars [niet-moslims] onrein zijn. Laat ze de Heilige Moskee niet naderen nadat dit jaar voorbij is. ” Koran 9:28

      “De ongelovigen onder de mensen van het boek [Bijbel] en de heidenen zullen voor altijd branden in het vuur van de hel. Ze zijn de gemeenste van alle wezens. ” Koran 98: 6

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s