Na shitstorm van moslims vanwege reclame met ramadan: Evian wentelt zich in het stof

(Vertaling: E.J. Bron)

Goed om te weten dat zoiets als islamisering helemaal niet bestaat: in Frankrijk heeft de producent van mineraalwater, Evian, zich nu voor een Tweet verontschuldigd, waarin hij reclame had gemaakt voor het drinken van zijn producten (“Vandaag al 1 liter water gedronken?”). Daar waren protesten en shitstorms door moslims op internet aan voorafgegaan, die daar boos over waren, omdat op dezelfde dag de ramadan begon. De dooddoener van de “culturele ongevoeligheid” leidde eens temeer tot succes.

Uit bezorgdheid om marktaandelen en zijn “internationale” imago ging het concern, zoals dat tegenwoordig gewoon gebruikelijk is, prompt door de knieën en zat in zak en as: “Het ongelukkige toeval van deze Tweet, die geen enkele provocatie vormt, spijt ons”, schreef Evian. Wat een hondse, erbarmelijke en ruggengraatloze geste van onderwerping! In plaats van precies het gepaste tegendeel te doen, namelijk de moslims op hun nummer te zetten en hen duidelijk te maken dat in een ook religieus tolerante samenleving de meerderheid dus NIET steeds rekening kan houden met die ene, altijd dezelfde religie van de gekwetste gevoeligheden, geeft de economie, net zoals al decennia lang de devote politiek, weer eens een speciale beschermende status aan de islam.

Een soevereine, zelfbewuste en een aan alle klanten in gelijke mate verplichte onderneming, zeker bij een wereldmerk, zou op de “storm van verontrusting onder talrijke islamitische gebruikers van de sociale netwerken”, waarover de krant “Le Point” had bericht, helemaal niet zijn ingegaan. Voortdurend gekrenkte en fanatieke moslims hadden daar, behalve beschuldigingen van “racisme”, bijvoorbeeld gezegd: “Waarom uitgerekend vandaag? Dat is toch achterbaks!”. Ook oproepen tot een boycot werden geplaatst.

Of het was de bezorgdheid dat dit ten koste zou kunnen gaan van de omzet, of Franse ondernemingen zijn inmiddels bij de geringste zucht van Mohammedaanse onvrede bang dat er in hun kantoorruimtes een bom zou kunnen ontploffen of een commando “springstofgelovigen” à la Charlie Hebdo langs zou kunnen komen. Anders is deze laffe, onderdanige poging om in de gunst te komen en geste van schuld nauwelijks te verklaren.

Bron:
journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

18 reacties op Na shitstorm van moslims vanwege reclame met ramadan: Evian wentelt zich in het stof

  1. scherpschutter1943 zegt:

    Als je deze protesterende moslims 4 minuten onder water houdt in dat zelfde Evian-water, (maar in iets meer dan 1 fles)protesteert er geen moslim meer.

    Geliked door 4 people

  2. Klaas zegt:

    Like

  3. guusvelraeds zegt:

    Ik had de tweet acuut overgedaan.

    Vandaag 3 kwartier geneukt, 1 sappig biefstukje gegeten, sigaretje gerookt en een sixpack opengetrokken terwijl ik keek naar de sexfilm Mohammed en zijn zeven maagden.

    Geliked door 3 people

  4. Jackboss zegt:

    En dit is een voorbeeld waarom we die mosselimport de kop in moeten drukken. Vanwege hun aantallen die steeds maar stijgen krijgen ze steeds meer macht. En bedrijven spelen nu eenmaal in op de wensen van de consument hoe achterlijk de wens ook is.

    Like

  5. 12gauge zegt:

    Denk je dat die foezels geen liter water drinken als het duister is? C’mon man.

    Like

  6. karton zegt:

    Wel fijn om te weten dat er óók andere merken mineraalwater te koop zijn !

    Like

  7. LUCIA zegt:

    Je kunt ook teveel water in de wijn doen euhhh dat mag natuurlijk ook niet, je kan ook teveel water in je water doen en GVD…… Evian de beste in de super…. ook hun ballen in de ballenbak gedaan en nooit teruggevonden!!! Triest hoor… en ik voel het aan mijn water… straks mag er ook geen reclame over voedingsmiddelen overdag …want Rampapaplan ram je straks dan!!

    Geliked door 1 persoon

  8. delamontagne zegt:

    De eerste spot-cartoons zijn er al……….

    Like

  9. delamontagne zegt:

    Waleed Al-Husseini, de ex-muslim en voorzitter van de Bond van Franse ex-moslims, laat ook van zich horen………..

    Aan de jonge moslims die zo geschiokt zijn door de nietsezeggende “Tweet” uit Evian, uitnodigend zich te laten volstoppen met water, zeg ik:”wat mij echt schokt ! dat zijn de teksten uit jullie Religieuze boeken die ’t toestaat dat zuigelingen worden verkracht tijdens diezelfde RAMMELDAN.

    En dan die reactie uit Evian, die zich verontschuldigd, is betreurenswaardig………
    Wat een tijdperk [ waarin we leven ! ]
    / / / / /
    Hij liet op z’n pagina zien het middagmaal met wijn dat hij tot zich had genomen + foto..
    Het is een ex-muslim die durft en boeken / columns schrijft over de verderfelijke islam en de schande voor Frankrijk die zich zo laat vernederen.
    De vraag is “hoelang zal de man nog leven ?” , ghij zich scherpere dingen dat ooit Theo van Gogh ion NL.
    Ik hoor nog zo’n onbenul NL-er zeggen:’Had ie dat maar niet moeten zeggen, die Theo”…………

    Geliked door 2 people

  10. Bas zegt:

    Waanzin
    De advertentie gaan ze nu dus veranderen naar : “Vanavond al 1 liter water gedronken?”.
    Dan kunnen alle niet-mozzels zwaar beledigd zijn……?

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s