Amerikaanse economie in de crisis: Eén op de drie vrachtwagenchauffeurs weigert vaccinatie

(Door: Anna Samarina – Vertaling: E.J. Bron)

30% van de Amerikaanse vrachtwagenchauffeurs zou liever zijn baan opzeggen dan zich te laten vaccineren. Dat zou enorme gevolgen voor de Amerikaanse economie kunnen hebben. De logistiek-branche in de VS rolt af op een crisis. Onlangs gaf de Amerikaanse president Joe Biden opdracht tot een vaccinatieplicht voor privéondernemingen met meer dan 100 werknemers. Daaronder vallen veel Amerikaanse transportondernemingen met honderdduizenden vrachtwagenchauffeurs in het hele land.

Veel van hen zouden liever hun baan opzeggen dan zich te laten vaccineren. Volgens peilingen van de vaktijdschriften van de expeditiebranche “Commercial Carrier Journal” en “OverDrive” zou 30% van de vrachtwagenchauffeurs dit doen. Dat zou in tijden van leveringstekorten enorme effecten op de Amerikaanse economie kunnen hebben, want volgens de transportonderneming “US Transport” wordt 70% van de goederen in de VS per vrachtwagen getransporteerd.

Het vaccinatiemandaat van Biden zou er dus toe kunnen leiden dat de betrokken transportondernemingen chauffeurs kwijtraken – en dat op een moment waarop het land ze het hardst nodig heeft. Volgens de vrachtwagen handelsorganisatie “American Trucking Associations” heeft de Amerikaanse industrie al 80.000 vrachtwagenchauffeurs tekort. De situatie zal in de toekomst vanwege de vaccinatieplicht nog erger worden.

Vrachtwagenchauffeurs als tweederangs burgers

Veel vrachtwagenchauffeurs beschouwen hun baan als dienst aan Amerika. Als tegenprestatie voor de lange werktijden ver van huis krijgen ze een relatief laag loon, onafhankelijkheid en de mooiste zonsondergangen van het land.

Het corona-virus, ook wel CCP-virus genoemd, verergerde de arbeidsomstandigheden voor de chauffeurs. Ze mochten hun cabine niet verlaten wanneer ze hun leveringen aan depots uitlaadden – ze mochten geen eten kopen en niet naar het toilet.

“Je wordt bijna behandeld als een tweederangs burger”, zegt Victor Morales, die al 25 jaar werkt als vrachtwagenchauffeur. “Zij [de eigenaren van de depots] willen de goederen en de dienstverlening die je hebt, maar ze willen niet dat je uit de vrachtwagen komt”, aldus Morales verder.

In de ogen van veel chauffeurs is de vaccinatieplicht de laatste stap in een lange serie beperkingen, die geen rekening houden met hun behoeften en wensen. Veel van hen vertrouwen het vaccin niet. Of omdat het nog niet werd getest, om persoonlijke medische redenen of omdat ze de regering niet vertrouwen.

“Jaren gelden had ik kanker”, zegt de vrachtwagenchauffeur Jack McGregory. “Ik wil niet iets in mijn lichaam spuiten, waarvan ik exact weet wat het zal aanrichten. Als ik toch moet sterven, dan wil ik dat nu in ieder geval nog niet”. Hij zou liever zijn baan opgeven dan zich te laten vaccineren, aldus McGregory.

Maar ook chauffeurs die zich al lieten vaccineren, wijzen een vaccinatieplicht af. “Iedereen zou zelf moeten beslissen”, zegt Kevin Hambrick, die al jarenlang werkt als vrachtwagenchauffeur. Dat zeg took Juan Martinez, die gevlucht is uit het communistische Cuba. Hij zou het leven zonder vrijheid kennen, vertelt hij. Daarom zouden mensen moeten doen wat ze willen doen.

Wegen naar gezondheid

Volgens de regering-Biden hebben de VS de nieuwe vaccins nodig om zich tegen het CCP-virus te beschermen. “De grote meerderheid van de Amerikanen doet het juiste”, zei Biden op een persconferentie op 9 september. Maar volgens hem zouden meer mensen zich moeten laten vaccineren.

Volgens informatie van de Amerikaanse gezondheidsautoriteit CDC (Center for Disease Control and Prevention) waren er op 24 oktober meer dan 57% van de Amerikaanse burgers volledig gevaccineerd tegen het CCP-virus.

“We waren geduldig, maar ons geduld raakt nu op”, zei Biden over de ongevaccineerden. “Hun weigering komt ons allen duur te staan”.

Volgens de het CDC zijn de Covid-19-vaccins “veilig, effectief en gratis”. Studies echter laten zien dat de werkzaamheid van alle drie in de VS toegelaten vaccins naarmate de tijd minder wordt, wat “booster-shots” noodzakelijk maakt.

In d eAmerikaanse staten met de hoogste vaccinatiecijfers vonden in de afgelopen tijd Covid-uitbraken plaats. In Vermont, de staat met het hoogste vaccinatiecijfer in de VS, bereikte het aantal gevallen begin oktober een recordniveau: het aantal ziekenhuisopnames bereikte bijna het record van afgelopen winter. De staat registreerde in september de dodelijkste dag en d eop een na dodelijkste maand van de pandemie.

Aansturing op een conflict

Het Witte Huis schijnt zich bewust te zijn van het tekort aan vrachtwagenchauffeurs. Op 20 oktober ondertekende Biden een “Executive Order”, die tijdelijk de gewichtsbeperkingen voor vrachtwagens opheft en meer mensen aanmoedigt om vrachtwagenchauffeur te worden. Maar of dat de branche zal redden, is de vraag. Volgens deskundigen zullen veel vrachtwagenchauffeurs ontslag nemen om zodoende de vaccinatieplicht te ontlopen.

“De chauffeurs zullen grotere ondernemingen verlaten en uit gaan kijken naar kleinere, die zich niet aan het mandaat hoeven houden; of ze zullen helemaal stoppen en een andere baan zoeken”, zegt Joe Sculley. Hij is de president van de beroepsvereniging “Motor Transport Association of Conneticut”. De chauffeurs zouden op dit moment de beste kaarten in handen hebben, want de crisis in de aanvoerlijnen, de vastberaden negatieve instelling van de chauffeurs tegenover een vaccinatieplicht en het tekort aan chauffeurs spreken voor zich, aldus Sculley. “De chauffeurs hebben een pressiemiddel”, zegt hij. “Het zal geen loze dreiging zijn. Niemand wil snel vervangen worden.”

Dat denkt ook Jim Ward, president van de logistieke firma “D.M. Bowman” en voorzitter van de vrachtwagenorganisatie “Truckload Carriers Association”. “Omdat we sowieso een tekort aan chauffeurs hebben, zou iedere exodus [van personeel] op grond van een vaccinatieplicht onze natie en onze economie in een nog neteliger situatie brengen”, zei hij. Ook Ward wees erop dat chauffeurs, die ermee stoppen, niet gewoon vervangen zouden kunnen worden. “De beroepschauffeurs van ons land zijn de veiligste en best opgeleide chauffeurs op de straten van vandaag. Elke chauffeur die de branche verlaat, kan niet van vandaag op morgen vervangen worden”, zegt hij.

Gevolgen

Dat komt, omdat nieuwe chauffeurs eerst opgeleid moeten worden. Om vrachtwagenchauffeur te worden, moet een chauffeur slagen voor het examen voor het handelsrijbewijs (Commercial Driver´s License, CDL), wat normaal gesproken vier tot zeven weken duurt. Tijdens de pandemie werden veel rijscholen gesloten, daardoor werden 100.000 minder handelsrijbewijzen afgegeven dan gebruikelijk.

Over 10 jaar zal bijna 30% van de vrachtwagenchauffeurs 65 jaa rof ouder zijn, staat er in de statistiek van het Amerikaanse ministerie van Verkeer. Wanneer deze chauffeurs vanwege de vaccinatieplicht vervroegd met pensioen gaan, zal het een uitdaging zijn hen te vervangen.

Als ook maar 20% van de vrachtwagenchauffeurs vanwege de vaccinatieplicht zijn werk opgeeft, verliezen de VS ongeveer 15% van hun transportcapaciteit.

Ook zou de logistiek-branche op dit moment met het grootste leveringstekort in haar geschiedenis te kampen hebben, zegt Lisa Anderson, presidente van de logistieke groep “LMA Consulting”. Het zou moeilijk zijn om reserveonderdelen voor vrachtwagens te vinden. De ondernemingen bevinden zich in de knel: om hun vrachtwagens te repareren, hebben ze vrachtwagens nodig voor het transport van de onderdelen.

De Amerikaanse infrastructuur is in hoge mate aangewezen op vrachtwagens. Als transportsysteem zijn vrachtwagens ongelooflijk flexibel. Ze kunnen op ieder moment overal naartoe rijden, veel verschillende goederen transporteren en ze zijn het goedkoopste transportmiddel voor korte tot middellange afstanden.

Een vaccinatieplicht zou het tekort aan chauffeurs en zodoende deze crisis nog verscherpen, is Anderson van overtuigd. “Ze zijn eerder individuele strijders, die zich in complexe situaties altijd alleen moeten redden. Ze houden er niet van wanneer men hen vertelt wat ze moeten doen”, zegt ze.

Niet alleen onder vrachtwagenchauffeurs protesten tegen de vaccinatieplicht

Ook andere branches hebben met gelijksoortige problemen te kampen. Zo willen veel werknemer sin het gezondheidswezen in de VS liever ontslag nemen dan zich te laten vaccineren, wat de sowieso gespannen situatie in ziekenhuizen nog zal verergeren.

In New York kwam het zelfs zover dat meer dan 20 brandweerkazernes gesloten moesten worden, omdat brandweermensen zich ziek meldden uit protest tegen de vaccinatieplicht. Datzelfde dreigt oko voor de politie van New York: ongeveer 10.000 politieagenten zouden kunnen uitvallen wegens de vaccinatieplicht.

Bron:
epochtimes.de
Door: Anna Samarina

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Amerikaanse economie in de crisis: Eén op de drie vrachtwagenchauffeurs weigert vaccinatie

  1. Henk der Niederlánder zegt:

    Ja, Het begint er op veel plaatsen op te lijken dat regeringen hun hand overspelen.

    Like

  2. Henk der Niederlánder zegt:

    Explosieve gegevens over ziektekostenverzekering bewijzen: zo brutaal werden we de Lockdown in gelogen

    Slechts ongeveer de helft van alle in het ziekenhuis opgenomen COVID-19-gevallen van afgelopen winter was in het ziekenhuis opgenomen met acute ademhalingsziekten – alle andere “Coronapatiënten” waren echter opgenomen voor heel andere medische aandoeningen. We zijn erin geslaagd de factureringsgegevens van ziekenhuizen voor 2019, 2020 en de eerste vijf maanden van 2021 te bemachtigen, en daaruit komen enkele verrassende bevindingen naar voren, schrijft Kartsen Montag.

    En uiteraard in heel Europa hetzelfde want lockdown moet en zal er komen.

    https://dissident.one/2021/11/03/22509/

    Geliked door 1 persoon

  3. aris1951 zegt:

    Geweldige actie net zoals de verpleging dit moet wereldwijd gebeuren tegen die vaccindrammers.
    Gooi alles maar een tijd plat zodat er geen primaire levensbehoeften meer zijn wordt moeilijk maar volgens mij de enige manier omm dit gajes aan te pakken.

    Geliked door 2 people

  4. Julia zegt:

    Ook Nederland in crisis veel zorgmedewerkers hebben er het bijltje er bij neer gegooid en gigantische personeelstekort in elke sector. Daar bovenop ook een toenemend aantal ziekmeldingen. Kortom ook ons voedseltransport komt in gevaar, prijzen worden dagelijks bewust omhoog gedreven een voorbeeld is al het speelgoed dat met 75% is gestegen alsmede de prijzen voor gas en elektriciteit stijgen de pan uit. Het is het smerige politieke wereldwijd spel ten behoeve van de great reset.

    Like

  5. ronjaspers zegt:

    Fuck you biden,corrupte pedofiele “deep state” marionetpop.

    Like

  6. Jan zegt:

    De Amerikaanse economie is een gigantische puinhoop door toedoen van de Roden

    Op 1 februari stond in de New York Times een artikel waarin gewaarschuwd werd dat de staatsschuld voor het eerst de grens van 30 biljoen dollar had overschreden, waardoor we zoveel schuld zouden hebben dat “de regering een bedrag zou moeten uitgeven dat groter is dan de gehele jaarlijkse economie van Amerika om het af te betalen”.

    Dat is een probleem.

    Vijf dagen later stond er in dezelfde krant een stuk waarin de Moderne Monetaire Theorie werd aangeprezen en waarin werd beweerd dat je gewoon zoveel geld kunt drukken als je wilt om een oneindige welvaartsstaat te financieren.

    De “economische theorie” omarmd door Bernie Sanders, AOC, en Starbucks hipsters overal “stelt dat als een regering zijn eigen munt controleert en geld nodig heeft… het gewoon kan drukken.”

    Geen wonder dat Rep. Alexandria Ocasio Cortez, wier diploma economie van Boston U slechter gewaardeerd is dan alles bij Walmart, erop aandrong dat MMT “een groter deel van ons gesprek” moet zijn. Het moet omdat MMT’s cult-achtige ontkenning van de werkelijkheid is hoe we hier zijn gekomen.

    Huis en Senaat Democraten, samen met de regering Biden, die vol zit met Sanders en Warren apparatsjiks, hebben de theorie getest dat geld gewoon gedrukt kan worden. Zodra de renteverhogingen op de staatsschuld beginnen, zijn we op weg naar $1.4 triljoen aan rente.

    Dus drukken we gewoon meer geld.

    De New York Times beweert niet te begrijpen waarom dit een probleem kan zijn. Of zoals Stephanie Kelton, de leidende voorstander van MMT, het in de Times verwoordde: “Wil je een weg aanleggen? Geen probleem, zolang je maar asfalt en bouwvakkers hebt. Wil je kinderen gratis lunches geven? Ook geen probleem, zolang je maar het voedsel en de cafetaria-werknemers hebt.”

    De arbeiders zullen waarschijnlijk betaald willen worden. En waar betaal je ze mee als geld waardeloos is? Het is een probleem dat progressieve regimes van Weimar Duitsland tot Venezuela hebben aangepakt.

    “Biden kan het groter aanpakken en niet op de oude manier ‘betalen’,” drong Kelton vorig jaar aan in een opiniestuk in de New York Times. Biden pakte het grootser aan en we betalen er allemaal voor op de oudst mogelijke manier.

    Kelton, die had gewerkt als hoofdeconoom voor de Democratische Senaatscommissie Begroting en vervolgens voor Bernie Sanders, werd onderdeel van de Biden-Sanders Unity Task Force. En Biden, die zijn hele leven al in de politiek zit en die het meest in aanraking kwam met de economie toen Hunter naar verluidt 10% van de smeergelden voor hem reserveerde, begrijpt het niet.

    En de New York Times om de andere dag ook niet.

    Maar om het in termen te zeggen die de Times wel kan begrijpen, hebben de zakenmensen van de krant besloten om de prijs van het digitale abonnement voor het eerst in 2020 te verhogen. De krant heeft net Wordle gekocht voor een “zeven-cijferig bedrag” omdat 44% van zijn digitale abonnementen afkomstig zijn van zijn koken, recensies, spelletjes en andere niet-nieuws gebieden. Ondanks het enthousiasme van de Times voor socialisme en zelfs communisme, blijft het genoteerd aan de beurs en wanneer het meer kapitaal nodig heeft, drukt het niet gewoon meer aandelencertificaten, maar verhoogt het de prijzen en probeert het waarde te geven.

    Gek, hè?

    Kelton, die economisch adviseur was van de Bernie Sanders-campagne, trad in dienst bij Stony Brook University, een openbare universiteit, met een ogenschijnlijk salaris van $208.590. Een stijging van 200.000 dollar in 2017. In een opvallend geval van inkomensongelijkheid is haar salaris “163,8 procent hoger dan het gemiddelde salaris van collega’s en 216,3 procent hoger dan het nationale gemiddelde voor overheidsmedewerkers.”

    Bij Stony Brook verdient Stephanie meer dan haar man, een collega professor, die slechts $175.000 verdient.

    En dan zijn er nog haar MarketWatch podcast, honoraria en boek, The Deficit Myth, uitgegeven door de Hachette Book Group die ook In Defense of Looting heeft uitgegeven.

    Dit alles stelt de Keltons in staat te genieten van een comfortabele levensstijl met een landgoed aan het water van naar schatting 2 miljoen dollar op bijna twee hectare. Afgezien van de gebruikelijke plundering van de belastingbetaler wordt deze regeling mogelijk gemaakt door een goed functionerende economie waarin geld van openbare universiteiten en uitgevers kan worden geruild voor de geneugten des levens.

    Maar of het nu gaat om gezondheidszorg, criminaliteit, huizen, familiewaarden of economie, linkse mensen willen een traditioneler leven waarin ze hun artsen kunnen kiezen, hun kinderen uit tweeoudergezinnen naar privé-scholen gaan en crackheads niet om 2 uur ’s nachts op hun ramen staan te beuken.

    En ook zouden ze graag betaald worden in echt geld in plaats van kleurrijke confetti.

    Maar hier is de New York Times, met een marktkapitalisatie van 7 miljard dollar, met een vrouw die woont in een villa aan het water, die erop aandringt dat, zoals Kelton het formuleerde: “Vraag: Zegt u dat de regering gewoon ‘geld kan drukken’ om nieuwe uitgaven te betalen? Antwoord: Is er een andere manier?”

    Een munteenheid gebaseerd op iets anders dan het financieren van linkse beleidsbureaus zou een begin zijn.

    De Verenigde Staten lenen triljoenen om de rentebetalingen te financieren van een schuld die is opgebouwd om een oorlog tegen de armoede te financieren en allerlei “investeringen in onze toekomst”, zoals Obama zijn uitspattingen graag noemde. We hebben onze toekomst verhypothekeerd in een experiment met links sociaal beleid dat is ingestort en verbrand.

    Nu dringen de linkse voorstanders van dat beleid erop aan dat we niet gebonden zijn aan louter cijfers.

    Nu dringen de linkse voorstanders van dat beleid erop aan dat we niet gebonden zijn aan louter cijfers.

    Als de New York Times of de Keltons hun eigen boekhouding zouden voeren zoals zij graag zouden zien dat wij de onze voeren, zouden ze binnenkort helemaal blut zijn. En in de gevangenis. Het Trustfonds van de Sociale Zekerheid, verkocht aan een generatie die de Depressie overleefde en getuige was van de vroege stadia van de desintegratie van het gezin als een bescherming tegen het oud worden in armoede, werd gewoon een nieuwe stroom van belastinginkomsten die niet kan en niet zal worden terugbetaald zodra de niet-gefinancierde rekening volledig opeisbaar wordt.

    De fatale dag voor het Trust Fund is een jaar opgeschoven. Het nieuws dat de ouderdoms- en nabestaandenverzekering nu over 12 jaar op zal zijn, werd in 2021 grotendeels genegeerd. Het zal genegeerd blijven worden tot de verplichte besparingen van 20% beginnen in te gaan. En dan wordt het nog erger.

    Medicaid’s ziekenhuisverzekering zal veel eerder afgelopen zijn in 2026. Dat is over slechts vier jaar.

    Moderne Monetaire Theorie haalt de schouders op over zulke dingen. Een artikel van Truthout over MMT en Medicare verklaart: “Het Congres kan eenvoudigweg de schatkist en de Federal Reserve machtigen om het geld uit te geven dat nodig is voor een eenpersoons gezondheidszorg.” Geld is voor linkse mensen, die vaak uit bevoorrechte milieus komen, een Nietzscheaanse uitdrukking van progressieve wil, niet een echt ding.

    In de echte wereld betekent dat een Venezolaanse nachtmerrie, waarin een welvarend olierijk land een plaats werd waar ziekenhuizen geen medicijnen hadden, winkels geen voedsel, en geld geen waarde omdat de socioloog die de economie leidde verkondigde dat inflatie eigenlijk niet bestond.

    De grote afstand tussen de elites en de echte wereld maakt zulke illusies mogelijk.

    Amerika is groot en prachtig genoeg om zijn academische elites en economische podcasts in een heel ander rijk te laten bestaan dan dat van de mensen die net rond kunnen komen. Socialisme is het stokpaardje van universitair geschoolden die dingen voorstellen waar Karl Marx om zou hebben gelachen. Inflatie mag dan de $1-winkel hebben vernietigd, maar het is nog steeds een realiteit voor het Witte Huis van Biden.

    Tegenover de grimmige gevolgen van hun sociaal beleid en economie klimmen de linksen hogerop in een fantastische wereld waarin de prozaïsche beperkingen van de menselijke natuur niet gelden. Net als volwassenen die naar Marvel-films kijken, is het niet echt een wereld waarin ze geloven, maar die ze graag zouden willen. Het is een wereld zonder enige beperking op de politieke superheldenfantasieën van hun ego’s. Zij verwachten dat wij in die wereld leven, maar vraag hen niet hun landhuizen te verlaten en zich bij ons aan te sluiten.
    https://www.frontpagemag.com/fpm/2022/02/countdown-national-bankruptcy-daniel-greenfield/

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s