Woolworth in Duitsland stapt naar de rechter: 2G schending van gelijkheidsprincipe, beroepsvrijheid en eigendomsgarantie

(Vertaling: E.J. Bron)

Terwijl deze dagen 150 internationale firma´s zich voor een grootscheeps opgezette reclamecampagne ten gunste van de coroa-vaccinatie voor het karretje lieten spannen, is er in ieder geval hier en daar sprake van verzet: de warenhuisketen Woolworth wil de door de politiek opgelegde 2G-regel in de detailhandel niet accepteren en stapt naar de rechter. De onderneming ziet o.a. een schending van het gelijkheidsprincipe.

Daarom heeft Woolworth bij de administratieve rechtbank in tweede instantie Nordrhein-Westfalen een klacht ingediend. Een woordvoerder van de rechtbank zei in Münster dat de onderneming in een kort geding de voorlopige buitenwerkingstelling van de regeling in de deelstaat Nordrhein-Westfalen bereiken.

Volgens de 2G-regeling hebben alleen gevaccineerde of genezen personen toegang tot veel winkels. Een uitzondering op de aanscherping van de corona-regels vormen winkels voor de dagelijkse behoefte, dus bijvoorbeeld supermarkten, levensmiddelenwinkels en drogisterijen. De onderneming ziet in de 2G-regel een misplaatste ingreep in de grondwettelijk gegarandeerde beroepsvrijheid en de eigendomsgarantie evenals een schending van het gelijkheidsprincipe, deelde de rechtbank mee.

Woolworth argumenteert dat de invoering van de 2G-regel buitenproportioneel en misplaatst zou zijn. Want het zou twijfelachtig zijn of er van de detailhandel met het oog op de aanwezige beschermingsmaatregelen zoals de mondkapjesplicht überhaupt significante infectiegevaren zouden uitgaan.

Wanneer de warenhuisketen succes met haar klacht zou hebben, dan zouden niet alleen de filialen van Woolworth daarvan profiteren, maar ook alle andere detailhandelaren in Nordrhein-Westfalen.

Bron:
zuerst.de

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Woolworth in Duitsland stapt naar de rechter: 2G schending van gelijkheidsprincipe, beroepsvrijheid en eigendomsgarantie

  1. Peter zegt:

    Amazone wordt voor het 2e jaar vol in de kaart gespeeld door deze maatregelen,een grote schande,MKB moet kapot ,ook in Duitsland .

    Like

  2. droevige mof zegt:

    De doelgroep van Woolworth zijn mensen met een klein budget, waaronder velen “die hier nog niet zo lang wonen”, zoals Merkel graag zei. Ik heb het sterke vermoeden dat de vaccinatiebereidheid in deze groep niet hoog is. Ja, je kunt niet alles hebben, vluchtelingen en vaccinatie.

    Geliked door 1 persoon

  3. Rensk. zegt:

    Nu al met die QR code wordt er gigantisch mee gesjoemeld. En gelijk hebben ze degenen, die een nepcode of een code van iemand anders gebruiken. Zelf zou ik dat ook willen, maar ben een te brave burger. In de bibliotheek hebben ze met tafeltjes een afscheiding gemaakt voor mensen, die geen code kunnen laten zien en pakweg 1 meter ernaast tafeltjes waar de mensen mogen zitten die een code hebben en zijn mogen koffie en zo bestellen. Je kijkt ze zo in de mond. Ik aan de ene kant en de bezitter van de code vlak ernaast. Het virus kan denken blijkbaar en gaat niet door het kijkgat van de tafeltjes. Bizar. De vrouw die vooraan zat zou waarschijnlijk de controleur zijn al weet ik dat niet zeker. Ik keek haar een tijdje aan en even later was ze weg en had ik daar gewoon kunnen gaan zitten. Iedereen zit met die achterlijkheid. Niet alleen in Nederland trouwens. Heel West-Europa is knetterdebiel. Veel mensen zijn angstig. Ik niet. Echter het doet me wel wat dat ik mijn leven niet kan leiden zoals ik gewend was. Ik mis het dansen het sporten en wandelen met mensen. Want buiten blijven na 10 km even rusten valt niet mee en dan nog weer 10 km wandelen. Ik verwacht van mensen niet dat ze met mij rekening houden. Omgekeerd verwacht ik van hun dat ze mij respecteren als niet gevaccineerde. Het doet me zoveel dat ik fysiek door emotionele stress over mijn hele lichaam jeuk heb terwijl er niets te zien is. Ik hoop toch dat dit geen jaren gaat duren, want wat ik en meer mensen dan gaan oplopen zal niet best zijn. Om gek van te worden. En als je dan zo;;n you tube filmpje ziet van Henk Otten die even flink fascistisch tekeer ging dat ongevaccineerden een eigen bijdrage moeten betalen als ze door corona in het ziekenhuis komen. Ik zeg dan op mijn beurt: laat alle vetzakken zoals hij die bijdrage maar betalen als ze met corona in het ziekenhuis belanden. 80 procent die daar ligt heeft obesitas. Volksziekte nummer 1 met alle gevolgen van dien. Grote goedheid dat zulke mensen daar zitten om het volk te vertegenwoordigen. Bizar en krankzinnig.

    Geliked door 1 persoon

  4. antiislamnu zegt:

    Het hele corona gezeik begint een beetje uit de hand te lopen ik zal maar niet opschrijven wat ik voor tegenmaatregelen in gedachten had maar goed een tip van mij bij eventuele opstootjes over de corona regels bij winkels en ik de horeca ga er op af en steun de gene die zich verzet tegen deze waanzin.

    Like

    • Alex Delarge zegt:

      Ik doe het anders. Ben op dat gebied een stiekemerd.

      Like

    • Julia zegt:

      antiislamnu Opstootjes komen niet we zijn omgeven door een zeer groot aantal burgers die NSB streken in de genen hebben en grote lafaards zijn. https://www.frontnieuws.com/politiejacht-op-ongevaccineerden-in-de-trein-onder-applaus-van-de-passagiers/ Daarbij vooral in Duitsland is het Nazisme nooit weg geweest en viert nu wederom hoogtij. Dat blijkt nu al miljoenen mensen hebben onderdanigheid getoond en er zijn naar verhouding maar een handjevol mensen die zich terecht tegen deze waanzin verzetten. Inderdaad u kunt beter niet zeggen wat voor een daadwerkelijke tegenmaatregelen u, ik of en gelukkig toch nog duizenden mensen het liefst zouden willen want dan staat binnen de kortste tijd een aantal soort Gestapo uniformen voor de deur om tegenstanders op te pakken desnoods met geweld. Tegenspraak wordt tegen de huidige ziekelijke machtswaanzin niet meer geduld en is zwaar strafbaar. Kortom vertrouw niemand dan alleen u zelf want onder buren, kennissen o.i.d. kunnen wel terdege verraders zitten.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie