Wegens gevaar van Black-Out: Groot-Britannië schakelt stroom voor elektrische auto´s uit

(Vertaling: E.J. Bron)

In Duitsland [Nederland] wordt elektrische mobiliteit als veelbelovend voor de toekomst bejubeld. In andere landen weet men inmiddels beter: in Groot-Brittannië zitten elektrische auto´s nu zonder “brandstof”.

Op de Britse eilanden mogen bezitters van elektrische auto´s deze in het vervolg niet meer op private laadpunten aansluiten op tijden dat het stroomnet zwaar wordt belast. Van 08.00 uur tot 11.00 uur en van 16.00 uur tot 22.00 uur is dit alleen nog mogelijk bij openbare laadpalen en snelladers. Die staan echter meestal langs autowegen of autosnelwegen.

De reden voor deze beperkingen, die vanaf mei in werking moeten treden, is een verhoogd gevaar van een Black-Out, bericht “The Times”. Wat wil zeggen: elektrische auto´s verbruiken teveel stroom. Het zou er om gaan een overbelasting van het stroomnet te verhinderen, die wellicht zou kunnen leiden tot een Black-Out.

Een andere maatregel om het instorten van het stroomnet tegen te gaan, zouden zogenaamde “randomised days” – dus toevallig gekozen dagen – zijn, waarop de stroomtoevoer voor ongeveer een half uur gewoon uitgeschakeld kan worden.

Zulke maatregelen zien er niet uit als een bijzonder vooruitstrevende toekomsttechnologie. Eerder als een ontwikkelingsland.

Bron:
zuerst.de

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

35 reacties op Wegens gevaar van Black-Out: Groot-Britannië schakelt stroom voor elektrische auto´s uit

  1. BosscheBol zegt:

    Tja, het ziet eruit als een ontwikkelingsland maar toch gaat hem dit worden.

    Een aantal “heren” (hierna maffiosi te noemen) namen plaats aan de klimaattafels (om de poet te verdelen). Het volk had geen enkele inspraak. Techneuten die konden rekenen waren niet welkom. En daar bepaalde men dat er geen fossiele brandstoffen meer mochten worden gebruikt. Energie zou voortaan alleen opgewekt mogen worden door windmolens en zonnecellen. Vattenfalls zag de miljarden al binnen stromen.

    Het heeft alleen een paar nadelen. Behalve dan dat het erg duur is. Je wilt (bijna) altijd stroom hebben dus ook bij windkracht 1. Dus je moet zoveel windmolens neerzetten dat je ook nog stroom hebt als het nauwelijks waait. Dat zijn heel erg veel windmolens. Zeg maar zeker 30x zoveel als er nu al staan. Voor zonnecellen geldt net zoiets.
    Het volgende nadeel is, dat als je alles elektrisch gaat maken (auto’s en warmtepompen en de rest) ons elektriciteitsnet veel te licht is. Het moet veel en veel zwaarder. Dus nieuwe kabels, nieuwe masten, nieuwe transformatoren.

    Maar gelukkig hebben we onze eigen tuinkabouter timmerfranz die ons troost en zegt dat onze nieuwe welvaart is dat we weten dat we het milieu sparen. Ook als we het stervenskoud hebben en niet naar ons werk kunnen rijden, kunnen we ons troosten met de gedachte dat we goed voor moeder aarde zijn. Zelf heeft de tuinkabouter uiteraard nergens last van. Hij heeft zijn procenten van Vattenfalls wel gekregen.

    Een woord: WAKKO!

    Geliked door 5 people

    • Hans M. zegt:

      Tja… en wie mocht denken dat je hoogspanningstransformatoren, middenspannings-transformatoren of zelfs maar ‘simpele’ wijktrafo’s even op Marktplaats kunt bestellen, of desnoods bij Conrad, en ze dan morgen voor twaalf uur bezorgd krijgt, moet zich eerst wat in de levertijden verdiepen. Over kabels en koperprijzen zullen we het nog maar niet hebben. Tel daar nog bij op dat niet alleen de vraagkant (behalve e-auto’s, ook elektrisch koken en verwarmen wegens “van het gas los”) maar ook de aanbodzijde al schreeuwt om netverzwaring. Want ter bestendiging van de subsidiestromen wordt dit ook geëist door investeerders in wind- en zonneparken en, op wijkniveau, door particulieren die hun daken met zonnepanelen willen volpleisteren. Dat Jansen wel, maar Pietersen geen subsidie zou kunnen lospeuteren, tast verdienmodellen aan en is uiteraard strijdig met wetten voor gelijke behandeling… En daarvoor moeten natuurwetten waarachter elektrotechnici zich verschuilen uiteraard wijken. Zulke wetjes mogen immers het redden van de planeet niet in de weg staan!

      Geliked door 2 people

    • Jan zegt:

      Zie deze aanschouwelijke video: https://www.youtube.com/watch?v=-4qXeOe_35c&t=12s over windmolens.

      Geliked door 2 people

      • BosscheBol zegt:

        Onthullend en onthutsend. De beslissing voor windmolens, zonnecellen en bio-centrales was puur politiek. D66 en Groen Links konden stemmen winnen door zich op te werpen als redders van moeder aarde. Dit zijn allemaal alfa’s met een vlotte babbel. Rekenen kunnen ze niet. Het ergste is, dat als ze lang genoeg doorgaan met kapitaal te vernietigen dat er over een jaar of 10, 20 geen geld meer is om zinnigere oplossingen uit te proberen. Het is dan einde oefening. Terug naar de steentijd met nog maar een paar % van het aantal mensen dat er nu is …

        Geliked door 2 people

  2. G van Peet zegt:

    Vergeet niet dat lithium in een jaar twee keer zo duur is..En nikkel, daar gaat de prijs nog veel sneller omhoog. Het idee dat die elektrische auto’s goedkoper zullen worden, zit er dus niet in…

    Geliked door 1 persoon

  3. Andre zegt:

    Duitsland zijn de afstanden veel groter dan in Nederland en die stekkerbakken halen het simpelweg niet en rondom de stad heb je prima openbaar vervoer in Duitsland dus die stekkerbak is helemaal niet nodig. Polen zijn de afstanden nog groter en in Rusland kan het maar zo zijn dat je 1 dag helemaal niemand ziet. De beroerste was Kazan in Tatarstan…….welkom in blablabla het is 27 graden onder nul en dat is best koud. Rusland NUL stekkerbakken wel bakken met sneeuw maar tram en trein rijden op de 30 seconden on time.

    Geliked door 2 people

  4. Boike zegt:

    Het is inmiddels genoegzaam bekend, dat die enorme wieken van al die windmolens, die het landschap bevuilen, geen lange levensduur hebben. Die wieken zijn helaas niet recyclebaar en de afgedankte wieken worden heel milieuonvriendelijk in de grond begraven. Na ons de zondvloed en een leuk cadeautje voor de volgende generaties. Maar windmolenelectriek moet, moet, moet !!!

    https://pbs.twimg.com/media/ESqUtk-XkAA1Voi?format=jpg&name=large

    Geliked door 1 persoon

    • karton zegt:

      @ Boike op 16-1-2022 om 21.53 u.
      Oplossing voor de wieken van de windmolens :
      maak er surfplanken van !!!

      Like

    • Jan zegt:

      Niet alleen windmolens zorgen voor veel (onnodig) afval: https://www.youtube.com/watch?v=kcMNf5nC2-c&t=73s

      Geliked door 3 people

    • Ravian zegt:

      En de drijvende kracht er achter zijn diezelfde mensen die geen kernenergie wouden van wegen het “afvalprobleem,” de mensen die zo hard riepen dat we het nageslacht niet met het opruimen van ons afval konden opzadelen.
      Diezelfde mensen produceren nu een honderdduizend keer groter afvalprobleem voor datzelfde nageslacht.
      Maar als dat voor iets is dat in hun ideologische kraam past dan maakt dat opeens niets meer uit.
      Net zoals het opstoken van alle bossen die eerst ten koste van alles beschermt moesten worden dan ook opeens niets meer uitmaakt.
      En zoals het afslachten van het vogelbestand dan opeens ook niets meer uit maakt.
      Het zijn gewoon hypocriete klootzakken die ons onder een valse “groene” vlag het socialisme de strot af pogen te (d)rammen.

      Like

  5. Frans Timmermans, c.s. de grootste crimneel aller tijde

    Geliked door 1 persoon

  6. jungleelephant zegt:

    Tot zover dus het `genot`van elektrisch rijden!

    Like

  7. Ravian zegt:

    In Duitsland heeft men berekend dat als heel Duitsland elektrisch zou rijden, en zo’n 5% van die batterijen auto eigenaren zou zo ergens na werktijd de laad stekker van die batterijen auto in het stopcontact steken, dat dan heel Duitsland op zwart gaat.
    Dat houd dan in dat het gehele elektriciteitsnet in Duitsland TWINTIG keer zo zwaar zou moeten worden.
    Vervolgens moet al die stroom dan ook nog eens ergens opgewekt worden, en momenteel zijn zonnepanelen en windmolens, op een zonnige EN winderige dag, goed voor zo’n 20% van de energie productie.
    Om alle benodigde energie voor die bovenvermelde batterijen auto’s te leveren moeten er dan dus HONDERD keer zoveel (20 x 5) windmolens en zonnepanelen geplaatst worden (en Duitsland staat al vol met die dingen).
    Maar dat is nog niet alles; vervolgens ziet die Mutti namelijk die Vati van die arbeit thuis komen en zet het eveneens verplichte elektrische fornuis/de elektrische oven/de elektrische frittenketel aan.
    En dan, beste kijkers, implodeert dit honderd maal zo zware elektriciteitsnet alsnog, en zijn onze Duitse buren enige maanden lang nieuwe zekeringen aan het indraaien en nieuwe transformatoren en dergelijke aan het plaatsen alvorens het licht weer aan gaat…
    Die hele groene alternatieve energie ideologie is dus linkse luchtfietserij ten top.
    Gaat niet werken, en kan niet werken, omdat het zowel onbetaalbaar als technisch onmogelijk is.
    Degenen die met deze plannen op de proppen zijn gekomen zijn dan ook technologische nitwits, linkse imbecielen met een straathoekwerkers opleiding die nog geen lamp kunnen indraaien, maar wel denken de wijsheid in pacht te hebben wat de energie voorziening betreft.
    En dan heb ik het enkel nog maar over de benodigde stroom gehad, nog zo’n vervelende realiteit is namelijk dat de benodigde grondstoffen om alle bestaande auto’s op de wereld door batterijen auto’s te vervangen er simpelweg niet zijn.
    En als we toch gaan proberen om al die auto’s te bouwen dan gaan de prijzen van die grondstoffen exploderen, en dan gaan niet enkel die auto’s onbetaalbaar worden, dan gaan ook al die moderne speeltjes, zoals laptops en smartphones bijvoorbeeld, onbetaalbaar worden.
    Dan kan Jan met de pet gedag zeggen tegen alle moderne gemakken, omdat die dan enkel nog maar door de elite bekostigd kunnen worden.
    Voordeel is dan natuurlijk wel dat als 99% van de bevolking weer in het stenen tijdperk leeft er voor de elite geen gebrek aan om het even wat voor grondstoffen meer gaat zijn, wat uiteraard ook de bedoeling van het hele nefaste plan is…

    Geliked door 7 people

    • delamontagne zegt:

      technologische nitwits *****

      Geliked door 1 persoon

    • Knorr zegt:

      Prima analyse….ik denk dat dit eigenlijk al duidelijk maakt dat electrisch rijden een maximum heeft, zowel qua grondstroffen als qua vonkje uit de stekker…

      Komt erop neer dat enkel electrisch alles doen enkel kan als er een maximale productie is en een minimale hoeveelheid gebruikers….dus moeten er gebruikers weg…..dan werkt het.

      Het zal beginnen met het uitsluiten van voertuigbezit of gebruik voor een grote groep mensen, zowel door absurde prijzen als door regel geving….dan word er geroepen dat het fileprobleem is opgelost….iedereen zit thuis zonder werk of de mogelijkheid er naar toe te gaan….
      Een economische ramp met vele doden of gewoon een afstreefperiode voor alles ingespoten is zeer waarschijnlijk ingecalculeerd….

      Wat ik denk is dat er over de hele linie, dus zowel universitaire als lager onderwijs beroepen word geruimd. Het heeft geen nut een groep mensen te hebben die allemaal gestudeerd hebben, en enkel arbeiders voor simpele klussen werkt ook niet. Opleiden kun je in de toekomst ook en geld ( voedsel en veiligheid, deel mogen zijn van een grotere groep) koopt arbeid op alle niveau’s…….( waarom denkt u dat al die politici en die overheids geweldsploegen zo meelopen…ze mogen misschein blijven in de groep…)

      Het word dus ruimen over de hele linie, en dan selecteren wat over is op bruikbaarheid, en wat dat niet is, gepensioneerden, zieken en gehandicapten, en de overschotten zowel naar boven als naar beneden qua kennisniveau….die gaan dan een gat in de grond vullen of worden opgebruikt in dwangarbeid. Dat is de enige manier om een “Great reset”te laten werken, door te selecteren…..

      …selecteren en ruimen.

      Geliked door 3 people

      • Ravian zegt:

        We hebben nu ook een vraag gestuurd systeem, en met zon & wind is enkel een productie gestuurd systeem met een veel lagere capaciteit mogelijk.
        Daarom moeten we ook allemaal aan de “smart meter”, zodat men op afstand op individuele basis de hoeveelheid beschikbare stroom kan bepalen.
        Nu kan men bij te weinig stroom productie enkel hele gebieden van het net gooien, en daar heeft de elite dan vervolgens ook last van.
        Met de “smart meter” kun je gaan bepalen wie er wanneer hoeveel stroom mogen gebruiken.
        Wat dan in de praktijk gaat inhouden dat de PvdA burgemeester ten alle tijden van alle gemakken voorzien blijft terwijl het klootjesvolk in het donker zit.
        Dat gaan ze dan namelijk geheid koppelen aan een “social credit” systeem, waarna de “foute” burgers eerder in hun stroomverbruik beperkt worden, of geheel op zwart gaan, dan de “goede” burgers.
        Big brother is watching you…

        Like

    • Boike zegt:

      @ Ravian zegt:
      17 januari 2022 om 02:36

      Het is nog veel erger, dan je hebt berekend. Je hebt vergeten, dat de alle verwarming ook op electriek moet. Ook warmtepompen gebruiken electriek. En om stadsverwarming te tranporteren heb je ook electriek nodig.

      Enne ….. hoe moet al die electriek worden opgewekt ??? Er zijn niet genoeg bossen in de wereld, om er biobrandstof van te maken.

      Kortom, het is weer eens, als van ouds, tekentafel- en vergaderkamer-idiologie, dat in de praktijk niet uitvoerbaar is.

      Geliked door 3 people

      • Ravian zegt:

        Niet echt vergeten, maar het ging primair over elektrische auto’s.
        Die “warmtepompen” zijn net zo’n verhaal.
        Een huis echt elektrisch verwarmen is in Nederland, van wegen de accijnzen op stroom, gewoon onbetaalbaar, en het elektriciteitsnet kan al die stroom ook gewoon niet leveren.
        In een elektrisch verwarmt Frans huis hangt al snel voor meer dan 30.000 watt aan elektrische radiatoren.
        De “magische warmtepomp” moet dat dan vervolgens oplossen.
        Realiteit is echter dat een “betaalbare” warmtepomp installatie je huis in de winter gewoon niet warm gestookt krijgt.
        Daar heb je enorme voor de gewone burger onbetaalbare installaties voor nodig (die dan ook stroom zuipen).
        Met warmtepompen gaan dus enkel de rijken er “warmpjes bijzitten”, voor de rest werkt het enkel als een extreem dure vorstbeveiliging.
        De Frans Timmermansen en Edje Nijpelsen van de wereld gaan dus gewoon in een lekker warme villa zitten terwijl het klootjesvolk de hele winter lang met drie truien over elkaar aan in de woonkamer tegen elkaar aan kan gaan zitten kleumen, en daar dan ook nog eens de hoofdprijs voor mag gaan betalen.
        In groenlinkse termen heet dat dan vervolgens “vooruitgang”.

        Like

  8. Henk,B zegt:

    Links is dom een kabel kan maar een bepaald vermogen hebben een kind kan de was doen.
    regels verzinnen en wetten maken dom volk regels maken om hun domheid tebeschermen
    camping stroom moet de wereld van stroom voor zien bossen verbranden,wind molens, solar
    de linkse utopia, veel landen willen van een oplossing niets weten en die is er al lang!
    efficiency is de key 100 % stroom voor maar 50 % energie ik ben er klaar voor maar socialisten
    niet zij kunnen niets opbouwen enkeld afbreken, het is tijd voor een anti socialisten vax en niet
    dat neuspoeder wat zij nu gebruiken geest verruimend noemen zij dat fout als je weinig hersens
    hebt is er ook maar weinig nodig om dat laatste beetje aftebreken.

    Geliked door 3 people

  9. Voight-Kampff zegt:

    Het fundamentele probleem dat niet wordt aangekaart; elektriciteit is géén energiebron.

    Geliked door 3 people

  10. Cathja zegt:

    ‘Gewéldig’, zo’n auto op batterijen! Wat waren ‘ze’ ooit blij toen het mogelijk werd om auto’s op batterijen te laten rijden. ‘Goed voor het milieu’, geen uitstoot…..
    Wat ben ik blij dat wij er nooit ingetrapt zijn om zo’n auto te kopen waarop een berg subsidie zat! Er kleven tal van nadelen aan volledig elektrische auto’s.
    Wij rijden hybride, waardoor je niet snel langs de weg komt te staan en niet meer verder kan, maar waarmee je wel zonder benzinemotor te gebruiken kunt rijden, op bijv. 30-km wegen, in woonerven, parkeergarages, en gewoon binnen de bebouwde kom, mits je niet te hard rijdt. En de batterijen van deze auto’s gaan wel een autoleven mee. Wij zijn erg tevreden met deze auto.

    Like

    • Ravian zegt:

      “En de batterijen van deze auto’s gaan wel een autoleven mee. Wij zijn erg tevreden met deze auto.”

      LOL, als je hem binnen een jaar of vijf weer inruilt voor een nieuwe ja…
      Mijn auto is bijna vijfentwintig jaar oud, daar zou inmiddels met zekerheid al de derde of vierde “batterij” in gezeten hebben.
      Een batterij waarvan enkel bij de productie overigens al het equivalent van zo’n honderd duizend kilometer benzine stoken aan vervuiling is vrijgekomen.
      Dat is overigens het enige dat een auto echt “duurzaam” maakt; levensduur.
      En al die batterijen auto’s en “milieu” diesels gaan bij de eerste batterij of hoge druk injectie problemen zo ergens na hun achtste levensjaar dikke kans economisch total los wezen.
      Die gaan dus nooit van zijn levensdagen vijfentwintig jaar oud worden…

      Geliked door 1 persoon

      • Cathja zegt:

        Batterijen voor hybride auto’s gaan ‘een autoleven mee’, omdat er meer op benzine dan op de batterij wordt gereden. Een volledig elektrische auto heeft alleen batterijen. Daarom stelt Toyota (want dat is mijn auto) dat deze batterijen een autoleven mee gaan. Ik heb het niet verzonnen.

        Like

      • Ravian zegt:

        Wij van Toyota-eend…
        Voor de meeste autofabrikanten geld tegenwoordig dat ze na een jaar of zeven stoppen met de productie van reserve onderdelen, omdat de betreffende auto’s dan volgens hen aan het einde van hun leven gekomen zijn.
        Het door een fabrikant bedoelde “autoleven” is dus meestal heel iets anders als wat normale mensen daar onder verstaan.
        De capaciteit van die batterij gaat gewoon terug lopen, eerst vrij langzaam, maar later vrij dramatisch.
        Maar omdat het een hybride is ga jij daar effectief weinig van merken, en zolang het ding nog genoeg lading kan bevatten om de motor aan te zwengelen is de batterij zuiver theoretisch bezien niet echt “defect”.
        Een hybride is overigens een bovenmatig het milieu vervuilende auto; als je het milieu echt een plezier wilt doen kun je veel beter in een zuinige LPG auto gaan rijden (die, heel typisch, door de overheid zeer zwaar belast wordt).
        Maar de meeste hybride rijders gaat het sowieso enkel om de financiële voordelen.
        Die dan overigens uit de zak van hun medeburgers afkomstig zijn.

        Like

  11. Barbara Marquart Scholtz zegt:

    Ravian, ik heb me zo ongeveer doodgelachen pm je Vati en Mutti. Schitteren.

    Geliked door 3 people

  12. Jan zegt:

    Daar zit je dan met een lachwekkend dure auto die niet groot is te noemen en waar achter je geen caravan mag zetten, hooguit twee fietsen achterop mag plaatsen omdat anders de accu kapot gaat.
    Een bezoek aan Finland kan ik wel vergeten want er zal geen stopcontact zijn in de bossen van Karelië. Maar misschien was dat ook wel de opzet van de Rutte-maffia, iedereen aan huis gekluisterd, nooit meer weg, hooguit de Efteling (en dan met het o.v.), zodat ‘het klimaat maximaal wordt gespaard’.

    Geliked door 1 persoon

  13. Torsten Himmelstoss zegt:

    Wat ze in GB doen kan overal waar die dure electrische rommel(die snel in de fik vliegt
    en zeer moeilijk te blussen is) wordt aangeprezen.

    Geliked door 1 persoon

  14. Julia zegt:

    Niet alleen van het gas af straks duizenden auto’s van de stekker af. Je kunt je maar beter 100 x bedenken voordat je op zijn rijdende zaklantaarn overga. Nu wordt er al gewaarschuwd dat er een enorm tekort aan capaciteit komt laat staan als alleen Nederland zich zo een rijdende batterij aanschaft. Gaat niet goed komen. Over niet al te lange tijd kan er geen elektrische auto meer rijden en wordt men verplicht om op een auto op waterstof over te gaan.

    Geliked door 2 people

  15. delamontagne zegt:

    Heeft nou niemand werkelijk bedacht waar dit allemaal toe gaat leiden ?
    In de nabije toekomst wordt ’t weer [ zoals nog in de jaren ’50 was; de groenteboer met paard en kar langs huis kwam.
    Maar alleen de oude ouderen zullen zich dit herinneren ! ]
    Het gaat nu ook voor personen-vervoer worden gebruikt.
    Komen ook nwe verkeersborden………..

    Geliked door 3 people

    • BosscheBol zegt:

      Het kan nog veel verder gaan. Uiteindelijk kun je geld toch maar één keer uitgeven. Je kunt het jarenlang bijdrukken maar ooit komt boontje om zijn loontje en stort de zaak in elkaar.
      Als je al die honderden miljarden aan windmolens uitgeeft en die blijken niet in staat om aan de energiebehoefte te voldoen, dan moet het aantal mensen omlaag. ik schat zo dat er nog maar 10% over kan blijven. En de samenleving zal veel primitiever worden. Geen medische supertechnologie meer. En dat is definitief. Nog eens opnieuw beginnen door naar kolen en olie te zoeken, zit er niet meer in. De makkelijk winbare kolen en olie zijn al lang weg. Om nog te winnen wat er nu nog is, heb je grote investeringen en moderne technologie nodig. Beide zullen er niet meer zijn. Het groene utopia zal bestaan uit weinig mensen die met elkaar vechten om de schaarse bronnen en geregeld haast uitgeroeid worden door golven besmettelijke ziekten.

      Geliked door 3 people

    • Ravian zegt:

      Ze willen gewoon terug naar “de goede oude tijd”, toen enkel de burgemeester en de dokter, en dikke nekken zoals Timmerfrans zelf, over auto’s beschikten.
      Het klootjesvolk moet gewoon weer op de fiets, en met de bus, zodat de linkse aristocratie weer vrij baan heeft. En met al dat gevlieg, door dat klootjesvolk, moet het ook maar eens afgelopen zijn, zodat luchthavens weer de high society clubs van weleer kunnen worden.
      En dan kunnen ze ook eindelijk de piramiden en zo weer eens op hun gemak bekijken, zonder dat er hele horden plebs in de weg lopen.
      De linkse elite ziet zichzelf gewoon als de nieuwe adel…

      Geliked door 3 people

  16. scherpschutter1943 zegt:

    Bossche Bol, uw glazen bol heeft u perfect onze toekomst voorspeld. Dus, na ons de zondvloed. Alles is de schuld van FRANS TIMMERMANS, de milieuterrorist. Ik hoop dat hij nog lang mag leven en van de honger en kou zal sterven. Daarna komt hij gewoon in de hel, mag ik hopen.

    Geliked door 1 persoon

  17. Hovawart zegt:

    Het is zeer onverstandig om een iPhone aan de oplader aan te sluiten als u naar bed gaat, vanwege het risico op brandgevaar………maar een stekkerauto of fiets aan de lader in de garage niet? ,.slaap lekker.

    Geliked door 2 people

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s