Go Woke, Get Broke: CNN, Netflix en 50% waardevermindering bij Disney!

(Door: Jörg Wollschläger – Vertaling: E.J. Bron)

De amusementsindustrie moet in toenemende mate duur leergeld voor het propageren van woke ideologie betalen. Gilette respectievelijk het concern Procter & Gamble streek de eigen clientèle al in 2019 tegen de haren in met een activistische reclame tegen “toxische mannelijkheid” en verloor daarop het ongelooflijke bedrag van $ 8 miljard (link). Uiterlijk sinds 2016 bestaat er een zich verscherpend conflict tussen activistisch links, dat allen inhouden wil politiseren, en de getergde toeschouwers, die met consumptieweigering reageren. Zodoende zetten ze de kapitaalkrachtige ondernemingen steeds meer onder druk, de aandelen van Disney verloren deze maand zelfs 50% van hun waarde!

Linkse journalisten scholden in het kader van Gamer-gate en Comics-gate hun opponenten uit als “racisten, homofoben, seksisten en vrouwenhaters” en veroorzaakten daarmee heftige reacties en een cultuurstrijd (hier en hier). Bij deze moralistisch verbloemde machtsstrijd gaat het om het culturele interpretatiegezag over de amusementsprogramma´s.

Enorme omzetverliezen bij Netflix

Netflix verloor in het eerste kwartaal van 2022 meer dan 200.000 abonnees, in het tweede kwartaal houdt men rekening met een verlies van nog een 2 miljoen betalende klanten. Bovendien verloor de streamingdienst 700.000 abonnees door de beslissing om de Russische markt te verlaten. De aandelen daalden van $ 700,- naar nog maar $ 190,- Eigenlijk hadden de covid-beperkingen en lockdowns van 2021 moeten zorgen voor een goudgraver stemming, desondanks verliest de aanbieder klanten in scharen. In werkelijkheid heeft de omzetdaling inhoudelijke oorzaken! Daarover geeft een interne aanwijzing van het bedrijf uitsluitsel (hier).

Netflix trekt aan de noodrem

“Afhankelijk van uw rol moet u misschien aan titels werken die u als schadelijk beschouwt”, staat er verder in de mededeling. “Als u er moeite mee zou hebben om onze inhouden te ondersteunen, is Netflix wellicht niet de beste plek voor u.” (Netflix Jobs).

Elon Musk sprak van een woke-virus dat de cultuurproductie bij Netflix zou bepalen, dus een obsessie met seksuele, etnische en andere minderheden (hier). In de toekomst dienen geen meisjes met diploma´s in gender studies er meer over te beslissen wat de kijkers voor een programma te zien krijgen. Wie dat niet bevalt, kan vertrekken. Dat is de kernuitspraak van een memo, die in de firma uit Los Gatos, Californië, opzien baarde (hier en hier). Achtergrond: in het afgelopen jaar waren er protesten geweest van woke medewerkers vanwege de show “The Closer” van David Chappelle, die ervan wordt beschuldigd ongevoelig te zijn omgegaan met transgender onderwerpen (hier).

Bron:
unser-mitteleuropa.com
Door: Jörg Wollschläger

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

8 reacties op Go Woke, Get Broke: CNN, Netflix en 50% waardevermindering bij Disney!

  1. Drs..E.N.Schilder zegt:

    Daar kunnen programma’s als Hart van Nederland en het Ziggo Racecafe dan ook aan toegevoegd worden. Wat een LAFFE (!) politiek ‘correcte’ opvoedmatige WOKE hersenspoel programma’s zijn dat geworden! ZUM KOTZEN!

    Geliked door 1 persoon

    • Qvic zegt:

      Wat dacht je van het RTL nieuws met volgens hun uitleg hoe de wereld in elkaar steekt. Op zo’n laag IQ niveau, dat je spontaan de TV uitzet en nooit meer RTL kijkt. Trouwens alle TV programma’s is bagger en van een super laag niveau, dat het begint te irriteren.

      Like

      • Rinus zegt:

        Het mooie van RTL-achtige aanbieders is dat je ze kunt uitzetten. Anders dan de staats-omroepen, sterft het daardoor vanzelf af.

        Like

  2. Claudia Millenaar zegt:

    Ik wens ze inderdaad telkens weer enorm veel succes met hun nieuwe klandizie, de mijne houdt op.

    Like

  3. Boike zegt:

    Wanneer ondernemers algemene politiek gaan bedrijven, is de kans groot, dat ze zichzelf gruwelijk in hun eigen vingers snijden.

    Moraal van dit verhaal.
    Ondernemer jouw winst komt van je klanten.
    Brandt je vingers niet aan politiek.
    Je klanten kopen een product en geen politieke mening.
    Henk en Ingrid zijn niet zo van de politieke correctheid.
    Klanten, die geïrriteerd raken, gaan nadenken en lopen weg.
    Een klant, die wegloopt, komt nooit meer terug.
    Een nieuwe klant maken kost heel duur.
    Kietel daarom je klanten onder de kin.
    En strijk ze nooit tegen de haren in.
    De politiek gaat jouw verlies niet betalen.
    Ze laten de onnozelaar gewoon failliet gaan.
    Ieder zijn stiel.
    Politiekers doen aan politiek.
    Ondernemers verkopen producten.
    En daar hebben de ondernemers hun handen vol aan.
    Gebruik je gezonde naprakkedenkiezeerverstand.
    Wees geen slaaf van de politiek.
    Laat de politiek zijn eigen boontjes doppen.
    Schoenmaker blijf bij je leest.

    Like

  4. Ravian zegt:

    Ik heb het al wel eens eerder gezegd; ze kunnen bij verkiezingen frauderen, maar waar ze niet kunnen frauderen is waar je met je beurs stemt.
    Grote bedrijven hebben vervolgens 80~90% van hun omzet nodig om quitte te spelen, en het wakkere deel van de consumenten is iets van 25%.
    Dat betekend dus dat dit wakkere deel de macht bezit om grote bedrijven te maken of te breken.
    Laten we dus eens wat gaan doen met dit wapen.
    Laten we al die bedrijven die “multiculti diversiteit” en “LGBTQ wokeness” promoten, en dus gewoon normale blanke mensen discrimineren, eens rechtstreeks naar het faillissement boycotten…

    Like

  5. saddy zegt:

    Heb je het verlies van je eigen pensioenfonds al gezien?

    Like

  6. wim23387 zegt:

    Consumenten beseffen zelden hoe machtig ze zijn. Die macht moet beginnen op micro niveau in je eigen stad of dorp. Mijdt de deugers en meldt het ook dat je ze mijdt en waarom. Stop met foute merken. Neem aanstoot aan foute reclames door te reageren en te melden dat die foute reclame reden is om voortaan het bedrijf te mijden. En… heb er wat voor over.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s