“Get Woke, Go Broke”: Boycot na transgender-reclame – bierbedrijf verliest $ 4 miljard aan waarde

(Vertaling: E.J. Bron)

Van kritiek tot boycot: de samenwerking van de firma Anheuser-Busch en de transseksuele sociale media ster Dylan Mulvaney had voor de producent van “Bud Light”een tegenovergesteld effect – de onderneming verloor binnen korte tijd $ 4 miljard aan waarde.

De transseksuele TikTok-ster en sociale media “influencer” Dylan Mulvaney (foto) deelde een video van de deelname aan de Easy Carry Contest van Bud Light ter afsluiting van de “March Madness” en verried dat de onderneming haar erbij hielp om haar “365e dag vrouw zijn” met het “waarschijnlijk beste cadeau aller tijden” te vieren – een blikje Bud Light bier met “haar” eigen gezicht er op.

Anheuser-Busch (de onderneming die Bud Light produceert) deelde mee dat de blikjes met het gezicht van Mulvaney erop “niet te koop” zouden zijn. Desondanks leidde de actie tot een schreeuw van verontwaardiging op internet. Het merk zou reclame maken voor de “ideologieën van transgenders”, bekritiseerde een gebruiker. Slotsom: de onderneming verloor $ 4 miljard aan waarde, de supermarkten raken het bier niet meer kwijt.

Boycot van de onderneming

De musicus Kid Rock publiceerde als reactie op Twitter een korte clip, waarin hij met een geweer op meerdere kratten Bud Light-bierblikjes schiet, daarna op het biermerk en het concern vloekt en tegen beide zijn middelvinger opsteekt. Kid Rock behoort tot de weinige prominente Amerikaanse kunstenaars die Trump in diens ambtsperiode openlijk ondersteunden. In zijn clip droeg de zanger ook een pet met het opschrift “MAGA”. De afkorting staat voor Trump´s verkiezingsslogan “Make America Great Again”.

Bron:
exxpress.at

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

8 reacties op “Get Woke, Go Broke”: Boycot na transgender-reclame – bierbedrijf verliest $ 4 miljard aan waarde

  1. karton zegt:

    Een transseksuele sociale mediaster genaamd Dyla Mulvaney ?
    Nóóit van gehoord !
    Ik wil dat graag ook zo houden.

    Geliked door 4 people

  2. Peter zegt:

    Transgenderbiertje in de hand ,trapt een beetje vent niet in .Goed dat het een bedrijf zoveel verlies opleverd ,dan bedenken de andere zich nog maar een keer .

    Like

  3. koosv8 zegt:

    Dat ze er nooit meer overheen mogen komen.

    Geliked door 1 persoon

  4. kruisridder zegt:

    Mooi zo, weg met die zwijnerij.

    Like

  5. Ravian zegt:

    Mooi voorbeeld dat stemmen met je beurs werkt.

    Dit moeten we dus doen met al die bedrijven die op de LGBTQ / BLM / Diversity / etc. enz. kar menen te moeten meeliften.
    Gewoon boycotten totdat hun aandelen enkel nog maar als WC papier bruikbaar zijn.

    Geliked door 1 persoon

  6. Boike zegt:

    De brouwer had de narrenkap opgezet en liep vrolijk dansend voor de fanfare der idioten uit en betaalt daarvoor nu de prijs.

    Een zakenman behoort beter te weten.
    Schoemaker blijf bij je leest.
    Kietel je klanten onder de kin en strijk ze nooit tegen de haren in.

    Like

Plaats een reactie