(Vertaling: E.J. Bron)
Van kritiek tot boycot: de samenwerking van de firma Anheuser-Busch en de transseksuele sociale media ster Dylan Mulvaney had voor de producent van “Bud Light”een tegenovergesteld effect – de onderneming verloor binnen korte tijd $ 4 miljard aan waarde.
De transseksuele TikTok-ster en sociale media “influencer” Dylan Mulvaney (foto) deelde een video van de deelname aan de Easy Carry Contest van Bud Light ter afsluiting van de “March Madness” en verried dat de onderneming haar erbij hielp om haar “365e dag vrouw zijn” met het “waarschijnlijk beste cadeau aller tijden” te vieren – een blikje Bud Light bier met “haar” eigen gezicht er op.
Anheuser-Busch (de onderneming die Bud Light produceert) deelde mee dat de blikjes met het gezicht van Mulvaney erop “niet te koop” zouden zijn. Desondanks leidde de actie tot een schreeuw van verontwaardiging op internet. Het merk zou reclame maken voor de “ideologieën van transgenders”, bekritiseerde een gebruiker. Slotsom: de onderneming verloor $ 4 miljard aan waarde, de supermarkten raken het bier niet meer kwijt.
Boycot van de onderneming
De musicus Kid Rock publiceerde als reactie op Twitter een korte clip, waarin hij met een geweer op meerdere kratten Bud Light-bierblikjes schiet, daarna op het biermerk en het concern vloekt en tegen beide zijn middelvinger opsteekt. Kid Rock behoort tot de weinige prominente Amerikaanse kunstenaars die Trump in diens ambtsperiode openlijk ondersteunden. In zijn clip droeg de zanger ook een pet met het opschrift “MAGA”. De afkorting staat voor Trump´s verkiezingsslogan “Make America Great Again”.
Bron:
exxpress.at
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)
Een transseksuele sociale mediaster genaamd Dyla Mulvaney ?
Nóóit van gehoord !
Ik wil dat graag ook zo houden.
LikeGeliked door 4 people
👍🏻 zo denk ik er ook over Karton
LikeGeliked door 2 people
Juistem en de fabrikanten moeten ook zo weg komen, als zij met dit soort klinkklare nonsens mee doen.😜👍🍻👍
LikeGeliked door 1 persoon
Transgenderbiertje in de hand ,trapt een beetje vent niet in .Goed dat het een bedrijf zoveel verlies opleverd ,dan bedenken de andere zich nog maar een keer .
LikeLike
Dat ze er nooit meer overheen mogen komen.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi zo, weg met die zwijnerij.
LikeLike
Mooi voorbeeld dat stemmen met je beurs werkt.
Dit moeten we dus doen met al die bedrijven die op de LGBTQ / BLM / Diversity / etc. enz. kar menen te moeten meeliften.
Gewoon boycotten totdat hun aandelen enkel nog maar als WC papier bruikbaar zijn.
LikeGeliked door 1 persoon
De brouwer had de narrenkap opgezet en liep vrolijk dansend voor de fanfare der idioten uit en betaalt daarvoor nu de prijs.
Een zakenman behoort beter te weten.
Schoemaker blijf bij je leest.
Kietel je klanten onder de kin en strijk ze nooit tegen de haren in.
LikeLike