Budweiser pro-transgender campagne loopt uit op totaal fiasco

Onlangs besloot het Amerikaanse biermerk Budweiser een nieuwe reclamecampagne te lanceren in samenwerking met een transgender model. Trouwe klanten van het merk voelen zich verraden en rekenen derhalve keihard af met het bedrijf.

Sinds kort is er in de Amerikaanse supermarkten Bud Light bier te koop met een afbeelding van Dylan Mulvaney op de verpakking. Deze Mulvaney verwierf tijdens het coronatijdperk bekendheid door zijn transitie naar vrouw gedetailleerd vast te leggen. De transgender is vooral actief als influencer op sociale media en tevens als acteur.

Lees verder>>>

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

9 reacties op Budweiser pro-transgender campagne loopt uit op totaal fiasco

  1. Wolf zegt:

    Geweldig mooi nieuws, moet ook maar overwaaien naar ons hier, net als alles altijd overwaait naar hier zoals linkse hobby’s vooral. Nu maar eens dit soort goed iets.

    Like

  2. droevige mof zegt:

    Menig politicus en acteur, twee woorden voor één persoon, wil er niet meer aan herinnerd worden dat ze twee jaar geleden betrokken waren bij de vaccinatiecampagne. “Duitsland stroopt de mouwen op” was de naam van het spel. Lachende, blije mensen lieten ons een pleistertje op hun bovenarm zien. Een prikje en je had het goed gedaan.
    Nu doen ze er alles aan om de foto’s van het internet te laten verdwijnen. Google helpt ze, duckduckgo niet.

    Like

  3. Boike zegt:

    We leven momenteel in hele rare tijden.

    Als een minderheidsgroepering opeens een hoop kabaal gaat maken, zijn er altijd weer idioten, die menen, dat er iets groots in beweging is gezet. Ze overschatten de situatie en menen mee te moeten gaan in de hysterie.

    Zo ook Budweiseer. De nieuwe leiding deed geen echt marketing onderzoek, maar zette de narrenkap op en ging vrolijk dansend voor de fanfare der transgender-idioten uit.

    Maar de grote massa, waar Budweiser zijn business vandaan haalt, hebben niets met het transgender-gedoe. En dat zeker in niet Amerika, in de Zuidelijke staten, waar de bevolking nogal conservatief en “baptistisch” (calvinistisch) is. Het is daar bijna net zo erg als op de bijbelbelt bij ons.

    De bevolking aldaar staat beslist niet te trappelen op acceptatie van het transgenderisme. Integendeel, ze zullen het afwijzen. Vereenzelvigen met een product, dat het promoot, is dus wel het laatste, dat ze zullen doen.

    Zaken doen is niet zo eenvoudig. Je succes hangt voor een belangrijk deel af van je kennis en inzicht in de markt. Een verkeerde beslissing kan desastreus uitwerken. Het probleem bij Budweiser is daarvan een prima voorbeeld. Aan kennis en inzicht in de markt ontbreekt het bij de feministe, Alissa Heinerscheid, de recent benoemde vice-voorzitter, kennelijk nogal.

    Er zijn een aantal goede vuistregels. Wees voorzichtig met de waan van het moment. Promoot geen religieuze, politieke, of sociale ideologie. Zet je klanten niet voor het blok. Laat keuzes aan de klant. Geef niet af op een concurrent. Zet je klanten niet af. Strijk je klanten niet tegen de haren in, maar kietel ze onder de kin. De klant heeft altijd gelijk, ook al heeft hij het niet.

    Geliked door 3 people

  4. Boike zegt:

    Aldi Utrecht heeft eigenlijk een gelijksoortig probleem in huis gehaald. Ze zijn op de toer van de AI (Automatische Intelligentie) gegaan.

    Om de winkel te mogen betreden, moet je je identificeren met een QR code. Zo’n 475 surveillance camera’s met 3D scanning houden je in de gaten. Er zijn geen kassa’s. Als je de winkel verlaat wordt het verschuldigde bedrag automatisch van je credit card afgeboekt.

    Leuk hè, die hypermoderne technologie. Maar wel erg onmenselijk. De klanten blijven dus weg. Het management had een idioot idee, maar blijkbaar geen kennis en inzicht in de markt.

    Je moet je klanten nooit tegen de haren instrijken.

    https://nieuwrechts.nl/91271-klanten-blijven-massaal-weg-bij-utrechts-surveillance-supermarkt-aldi-met-475-cameras-

    Like

  5. stradivotsi zegt:

    Bud was en is sowieso mierenpis… niks lekkers aan en Bud was ooit gejat
    naam Budweiser door Anheuser Busch duitse immigranten,
    Budweiser Budvar pils uit Chechslowakie is de echte en smaakt 10 keer
    beter. Ik heb ze beide gedronken.

    Like

  6. Claudia Millenaar zegt:

    Nike kon zich met deze actie ook nog wel eens goed in de voet schieten.

    Ik kocht dat merk al nooit, want als zij willen dat ik zo prominent met hun logo op mijn kleding moet rondlopen, ik van mening ben dat ze mij moeten betalen.

    Like

  7. Julia zegt:

    Heel goed nieuws goed voorbeeld doet volgen.

    Like

  8. kruisridder zegt:

    Geen nicht op mijn blik

    Like

Plaats een reactie