WEF – Autorijden is “ongewenste activiteit”. Parkeerplaatsen moeten verboden worden

(Vertaling: E.J. Bron)

Het World Economic Forum (WEF) heeft de regeringen in de hele wereld opgeroepen om parkeerplaatsen te verbieden om van het autorijden een “ongewenste activiteit” te maken.

Openbaar parkeren een “achterhaald concept”

Volgens een onlangs op de website van het WEF gepubliceerde bijdrage is openbaar parkeren een “achterhaald” concept dat direct verboden moet worden.

Nu is te zien dat de vlijtig agerende groep van Klaus Schwab een nieuwe vijand in het kader van de “demobilisering” van de (Europese) burgers gevonden heeft. Parkeerplaatsen.

Heel logisch te begrijpen. Als er geen parkeerplaatsen meer zijn, is ook een ritje met de auto, bijvoorbeeld om inkopen te doen, niet meer nodig. Geheel naar de tijdgeest dat parkeerplaatsen de klimaat-vooruitgang zouden vertragen en bovendien de “urbane mobiliteit” nog zouden belemmeren, aldus het WEF categorisch in zijn motivering.

Terwijl het voor burgers buiten de verwarrende groene ideologie waarschijnlijk moeilijk te begrijpen is waarom comfortabele parkeerplaatsen de urbane mobiliteit (gedefinieerd als de mogelijkheid om je probleemloos van de ene plaats naar de andere te bewegen) zouden moeten belemmeren, heeft het WEF daar een heel andere mening over.

Parkeren” neemt een derde deel van de stadsoppervlakte in

De uitdaging in veel steden vormen waarschijnlijk de prijzen voor parkeerplaatsen op straat. Of ze zijn te laag, of er is sprake van een overaanbod aan parkeerplaatsen.

Gemiddeld neemt parkeren ongeveer een derde deel van de stedelijke oppervlakte in, op één auto komen ongeveer acht parkeerplaatsen. Voor auto´s geoptimaliseerde oppervlaktes beperken de trendy mogelijkheden van de steden om andere soorten verkeersmiddelen of oplossingen zoals stations voor Bike- of Scooter-Sharing of laadstations voor voertuigen onder te brengen, zegt Shin-pei Tsay, Global Head of Cities and Transportation Policy uitgerekend bij Uber Technologies.

Zelfs als zou men de versleutelde taal van het WEF niet direct begrepen hebben, betekent het desondanks zonder twijfel dat men van de kant van het WEF van mening zou zijn dat parkeren meer zou moeten kosten en dat er minder parkeerplaatsen zouden moeten zijn.

Daarom is het niet echt verrassend dat mevrouw Shin-pei Tsay, een manager van Uber, die lid is van het WEF, hoopt ons het parkeren moeilijker te kunnen maken, uiteraard zonder “concern-bijbedoelingen”.

Uber zou uiteraard meer geld verdienen wanneer de stadsbewoners geen comfortabele parkeerplaatsen meer zouden kunnen vinden. Shin-pei Tsay is een bekende langjarige tegenstandster van parkeerplaatsen.

Het WEF gaat zelfs nog een stap verder. “De autoriteiten zouden zelfs de noodzaak van de bouw van parkeerplaatsen volledig kunnen afschaffen. Dit werd in Buffalo, New York, uitgeprobeerd, waar het stadsbestuur elke vorm van parkeervoorschriften voor bouwondernemers afschafte. Die hebben 25% minder parkeerplaatsen gebouwd.”

Geheel volgens een wat veranderd “overgeleverd” citaat: “Dan eten ze toch taart”, dus in dit geval eerder “dan gebruiken ze toch de elektrische step”, volgens opvatting van het WEF.

Interessant daarbij is echter dat de ervaringen van Buffalo met de afschaffing van parkeerplaatsen absoluut niet gelukkig waren.

Deze zienswijze van de “Schwab-volgelingen” heeft inmiddels haar intrede gedaan in alle (vooral groene) architectenbureaus, die hoofdzakelijk bezig zijn met veranderingen en “vergroeningsprojecten” van stedelijke ruimtes.

Daarbij is waar te nemen dat hier min of meer één en het zelfde concept, alleen een klein beetje aangepast, voor alle projecten wordt toegepast. Op absoluut merkwaardige en onlogische wijze tot in de dorpskernen van landelijke regio´s toegepast.

Alle concepten hebben echter één “kerndoel” gemeen, de mogelijk omvangrijke en definitieve verwijdering van parkeerplaatsen.

Als je dus deze kunstmatig geproduceerde schaarste aan parkeerplaatsen verder doortrekt, dan komt het in ieder geval over als nog een instrument om het doel van zogenaamde “15 minuten steden” te bereiken.

Bron:
unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

20 reacties op WEF – Autorijden is “ongewenste activiteit”. Parkeerplaatsen moeten verboden worden

  1. Blaffertje zegt:

    Dit is de natte droom van GroenSlinks.
    Kan je zien waar die hufters van GL voor staan, ze zouden eigenlijk de naam in GL/WEF beffers moeten veranderen.

    Geliked door 1 persoon

  2. boorzalf zegt:

    Het wordt tijd om dat hele w.e.f zooitje af te schieten, stelletje idioten.

    Geliked door 1 persoon

  3. Andre zegt:

    Zal Klaus Schwab ook het insekten kookboek van queen Maxi hebben? Hier de toekomst voor electrisch rijden.

    https://pbs.twimg.com/media/EQw3COxWoAMzUkO?format=jpg&name=900×900

    Like

  4. Julia zegt:

    Vliegen vooral van de privé jets is een ongewenste activiteit aan de ketting met die toestellen of naar de sloop. Dag Schwab neem nog één enkele reis te samen met de rest van het WEF tuig nog een enkel vliegtuigtripje naar het uiterste puntje van Siberië waar Schwabber en de rest van het tuig voor mij dood mogen vriezen zodat we voor goed van dit schuim zijn verlost. Ben er helemaal klaar mee welk weldenkend mens niet.

    Geliked door 1 persoon

  5. Ton Ruygrok zegt:

    Wat een gezeik allemaal.. op foto’s en beelden zie ik die ouwe made zak toch echt in dikke bolides stappen .. van af parkeerplaatsen.
    Ton

    Like

  6. J.v.d.Heijden zegt:

    Verlopen figuren van het type K.Schwab e.d. hadden ze eergisteren
    moeten verbieden!
    Bekijk de geniale visie van deze 12-jarige…

    Geliked door 1 persoon

  7. Edwin Vissers zegt:

    https://vng.nl › artikelen › overzichtskaart-van-gemeenten-die-meedoen-aan-global-goals
    Overzichtskaart van gemeenten die meedoen aan Global Goals
    Lijst Officiële Global Goals gemeenten Aa en Hunze Aalten Achtkarspelen Alkmaar Almere Alphen aan den Rijn Altena Amstelveen Amsterdam Apeldoorn Arnhem Aruba Assen Baarle-Nassau Beekdaelen Bergen (NH) Bernheze Best Breda Bronckhorst Culemborg Coevorden Dalfsen De Bilt Delft Den Haag Deurne Deventer Dongen Drechterland Dronten Duiven
    Eemnes

    https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=620140fbdd&attid=0.3&permmsgid=msg-a:r-6922679254674178449&th=181023e233700522&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ_bpgT8Yh1C6vtpAZye2PhSzZ6ExeKDpY8llJtpg1T5pL9TlRJiJZlGnplIJF1SRqEYoBRLab5PzpdC8eAfebaxCGDQH1nCo2HN7lS6LeXospE7hJtPFvAtAwM&disp=emb&realattid=ii_l3nipbg12

    Like

  8. Yoshidepossi zegt:

    Soms denk ik weleens dat we in dat verhaal van Edgar Allan Poe zitten: The System of Doctor Tarr and Professor Fether (1845) oftewel Lunatics in Power…waarin de krankzinnigen de medische staf hebben opgesloten en zich uitgeven als dokters en verplegend personeel….’Raus with Soros, Rutte en Claus en just Kill Bill….

    Geliked door 2 people

  9. Gerrit zegt:

    Dit is nu echte dictatuur ! Maar je merkt al dat er voldoende animo is onder de WEF volgelingen om dit al in praktijk toe te passen. Die roepen al om deel-auto”s te gaan gebruiken bij nieuwe woonwijken waar doelbewust te weinig parkeerplaatsen worden gemaakt.
    Een auto bezitten is straks financieel alleen mogelijk voor de elite.

    Geliked door 3 people

  10. Drs.E.N.Schilder zegt:

    Het wordt hoog tijd dat we er voor gaan zorgen dat deze mensen kleiner gaan wonen. De afmetingen van eenvoudige doodskist zou volstaan voor WEF gerelateerde ‘mensen’.

    Geliked door 2 people

  11. BosscheBol zegt:

    Uiteindelijk was dat te verwachten. Fossiele brandstof gaat verboden worden vanwege “moeder aarde” dus zouden auto’s elektrisch moeten worden aangedreven.
    Helaas moeten er dan nog “even” 20 tot 30x zoveel windmolens bij als er nu al staan (en dan is het nog niet genoeg bij zwakke wind) en het elektriciteitsnet moet vernieuwd worden door een veel zwaarder net. En helaas kan daar niet in geïnvesteerd worden want we moeten miljoenen immigranten onderhouden en Oekraïne volstoppen met geld.
    Dus is het logisch: autorijden verbieden of het zó duur maken dat nog maar een paar mensen het kunnen betalen. Jawel: die elite die “het beste met ons voorheeft. ”

    Like

  12. Boike zegt:

    Het WEF is inderdaad een “ongewenste activiteit”.
    Het instituut in Davos moet worden verboden.
    De WEFfers hebben een tribunaal verdiend.
    De vonnissen zullen hard aankomen.
    Zij zullen niets meer hebben en worden geëxecuteerd.
    Dan kunnen zij gelukkig zijn in de hel.

    Geliked door 1 persoon

  13. ronjaspers zegt:

    Gewoon doorslapen mensen,over niet al te lange tijd wordt autorijden en vliegen verboden voor burgers.You will own nothing,and you will be happy.

    Geliked door 1 persoon

  14. Yvonne zegt:

    Bestel alvast je gouden kist vieze hufter de gewone mens alles verbieden,waarom lopen zulke vreselijke mensen op deze aarde om ons leven te verpesten

    Geliked door 1 persoon

  15. Oliedom zegt:

    Verpichten zulks soort ongedierte als sorros,klaus zwabbel, rutte, maxima enz. in een raket naar een andere planeet te sturen, lijkt mij een beter plan.
    Uiteraard die gelukszoekers/statushouders retour sturen naar HUN eigen
    homeland.

    Like

  16. kruisridder zegt:

    De Russen hebben helaas de fout gemaakt te vertrekken uit Duitsland en de Muur te laten vallen. Daardoor kregen deze hopen stront de kans wortel te schieten.

    Like

  17. Ravian zegt:

    Ik zal het effe samenvatten; de aristocraten willen het plebs hun vrijheid afnemen, ze weer gelijk de lijfeigenen van weleer opsluiten in hun dorpen en woonwijken.

    Geen files meer op weg naar je buiten residentie.
    Geen met klootjesvolk vol geladen bussen met vleugels meer die oponthoud bij opstijgen en landen van je privé jet veroorzaken.
    Geen 12 uur vliegen meer om ergens rustig op het strand te kunnen liggen.
    Geen horden als toeristen vermomde armoedzaaiers die je uitzicht op de zeven wereld wonderen verpesten.

    Gewoon terug naar de goede oude tijd dus, toen het gepeupel haar plaats nog kende.
    En dat is sowieso beter, van al die bewegingsvrijheid krijgen ze tenslotte maar rare ideeën van.
    Voor je het weet gaan ze dan als vrije mensen denken, en handelen.
    Daar komt alleen maar ellende van, dat moeten we dus niet willen met ons allen, de mensen die er toe doen dan hè.

    Dit heeft allemaal geen hol met het klimaat te maken, dit draait enkel en alleen maar om het optimaliseren van de wereld om de behoeften van de miljardairs club zo goed mogelijk te bedienen.
    En als je dat niet kunt zien dan ben je nog dommer als het welbekende achtereind van het varken.

    Geliked door 4 people

  18. Hovawart zegt:

    Wederom een methode om de mobiliteit van burgers te beperken zoniet onmogelijk (lees onbetaalbaar) te maken,………15 minuten wijkjes?
    Mevrouwtje Halsema heeft in Amsterdamistan al het voortouwtje genomen en ontmantelt de parkeergelegenheid in het centrum en plempt er om de 50 meter een verkeersdrempeltje, de parkeergarages in de stad plukken de vruchten van dit wanbeleid, dat zijn criminele organisaties want die persen de automobilisten af om te kunnen/mogen parkeren…….

    Like

  19. Barbara Marquart Scholtz zegt:

    Het gemeentebestuur van Utrecht loopt ook al aardig in de pas.
    Per jaar worden er 1000 parkeerplaatsen verwijderd.

    Like

Plaats een reactie