De flitspaal; socialistisch gemak

Screenshot_118

(Door: “weethetwel”)

80% van de verkeersboetes zijn inmiddels flitsboetes. Zelfs de misdaadstatistieken kunnen er mee opgeleukt worden, want bij bepaalde snelheden is het geen overtreding meer maar een misdaad die automatisch wordt opgelost op hetzelfde moment als hij wordt begaan. Mooier kun je het als luie overheid niet hebben, maar het kan nog gekker. Sinds een paar dagen is er ook nog een soort computerspel van gemaakt en kun je the game volgen via je DigiD “als extra service naar het publiek”. Praktisch iedereen is het er wel over eens dat flitsboetes alles met (belasting)inkomsten te maken hebben en met een luie overheid en nauwelijks meer met verkeersveiligheid.  Maar hoe is dat zo gekomen?

Donderspeech

Oorspronkelijk was het idee om mensen die te hard reden daar op aan te spreken en hun gedrag te veranderen. Dat kan je in Duitsland nog wel overkomen: je rijdt te hard, wordt aangehouden en krijgt dan een donderspeech waar je oren rood van gloeien en vervolgens moet je een tientje “Verwarnungsgeld” betalen. Terwijl de diender een kwitantie uitschrijft, besef je dat dit opvoeding is van de automobilist en dat aan dat tientje niet veel snoepgeld voor de overheid overblijft.

Totdat de verkeerscontrole in socialistische handen komt. Dan is een automobilist door het hebben van een auto al asociaal (en een “dikke” auto al helemaal) en ook nog eens een kapitalist van wie wat te plukken valt. De automobilist moet dan vooral aangepakt worden als gevolg van afgunst en nivelleringsdrift en dat moet de overheid natuurlijk doen. Niks sociale controle en mensen persoonlijk aanspreken op hun rijgedrag. Met een aso praat je niet, meteen de beuk erin. Oorspronkelijk kon je vooral als gemeente bepalen waar een flitspaal kwam te staan. Zo kon je tijdenlang in Nederland zien hoe de politieke voorkeur was van de gemeente waarin je reed. In een socialistische stad als Nijmegen staan op sneaky plaatsen overal flitspalen opgesteld, terwijl op het Brabantse platteland relatief weinig flitspalen stonden waarvan veel met een uitgebrande autoband er omheen.

Maar het grote geld stroomt binnen en daarom is het flitsen de laatste jaren in Nederland verder geprofessionaliseerd. Bijna alle kasten zijn ultramodern vernieuwd. Dat is geen gemeentelijke aangelegenheid meer. Interessant is het om na te gaan waar men geflitst wordt. Meestal is het als “gast” in een andere regio waar men de palen niet weet te staan.

Waarheen op vakantie in Italië?

In Italië is het plaatsen van flitspalen nog steeds voornamelijk een gemeentelijke aangelegenheid. Het aanschaffen van de Michelin stratengids voor Italië is een handig hulpmiddel om de leuke plekken in Italië te vinden. Hierin staan namelijk keurig alle flitspalen vermeld, zodat je meteen weet welke plaatsen socialistisch zijn, bijv. streken rond het Gardameer,  in Umbrië en, net als Nederland, bij bepaalde steden. Op zulke plaatsen is de autobezitter meteen een stuk minder welkom. Dat zijn dan ook de plaatsen waar de rijke toerist  wat meer “afgeroomd” moet worden in plaats van samen te genieten van het leven. Het leven in zulke plaatsen is donkerder. Het is wel gemakkelijk om snel door zulke plaatsen te rijden. Zorg dat je altijd achter een “local” aanrijdt, of het nu een socialist is of een socialistenhater.  De socialist is van mening dat hij de situatie kent en dus verantwoord hard kan rijden. Hij scheurt door het stadje en remt bij iedere flitspaal, omdat hij vindt dat ze er juist voor de anderen staan. De socialistenhaters daarentegen zijn de eeuwigdurende betutteling zo zat dat ze rijden zo hard ze kunnen, maar wel op het juiste moment remmen… bij de flitspaal. Doe hier uw voordeel mee.

Door:
“weethetwel”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Hypocrisie, Nederland, Overheid, Rotzakken, Socialisten, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

18 reacties op De flitspaal; socialistisch gemak

  1. Buffalo Bill zegt:

    Ze zien graag dat je te hard rijdt. Levert geld op. Daarnaast weet je op veel plaatsen niet wat de maximum snelheid is, die ook nog vaak wisselt op ringwegen en provinciale wegen. Onduidelijkheid levert ook geld op. Voor stoplichten is er een oplossing: rijd zo langzaam op een groen stoplicht af dat je voor rood moet stoppen, dan kunnen ze je daar niet voor flitsen. En in zijn algemeenheid: veroorzaak altijd meer ergernis dan de ergernis die je zelf ervaart. Geeft een goed gevoel. Geldt ook buiten het verkeer. Dat heeft de linksmensch als politicus bereikt. Fijne dag nog 🙂

    Like

  2. Teunis zegt:

    Wie langzamer rijdt dan de maximumsnelheid berooft de staat van extra inkomsten. Rustig rijden is dus een vorm van belastingontwijking, een daad van verzet!

    Like

    • johannes zegt:

      idd Teunis dan lopen ze inkomsten mis waar ze recht op hebben,ze zullen ons wel weer op onze plichten wijzen.intussen weet ik nog altijd niet waar die 50 mil.gebleven is die uit onze pensioen pot is verdwenen. Een dergelijkevorm van diefstal behoeft kennelijk geen oplossing,maar ja tís dan ook ons geld nietwaar?

      Like

  3. Tempelier zegt:

    Dat die flitspalen geen verkeer opvoedende taak meer hebben weten we al jaren , maar och het bekt altijd zo lekker om de burger te laten geloven dat het voor hun veiligheid is.
    Net als je privacy, die door de overheid gegarandeerd wordt ( kuch). Wat de AIVD nog niet mag laten ze hun collega’s doen bij de NSA en koppelen die info weer terug , maar beste burgers niet lang meer , u bent vogelvrij straks, als het aan minister Plassterk ligt.
    http://www.volkskrant.nl/tech/geheime-diensten-willen-ongericht-telefoon-en-emailverkeer-tappen~a4093096/

    Like

  4. BertG. zegt:

    Aan mij hebben ze nog nooit 1 stuiver verdient.
    Maar nou heb ik ook geen auto, anders zou het ook wekelijks raak zijn.
    Me laatste bekeuring was toen ik 16 was, wegens rond rijden zonder helm.

    Like

  5. lucky bee zegt:

    Daar heb ik geen last van ; zinds dat ik terug ben in Holland heb ik geen auto meer gereden.

    Like

    • BertG. zegt:

      We zijn je dan ook alle zeer dankbaar hier in Nederland dat je geen auto meer gereden hebt. Ik moet er niet aan denken. Dat heeft heel wat levens bespaard.

      Like

    • harry zegt:

      D’as maar goed ook , Lucky .
      Als je net zo rijdt als je reageert zou je een levensgevaarlijke hardleerse gek in het verkeer zijn .
      Ik dank hierbij de autogod van Abraham dat ie dat ons heeft bespaard .

      Ik zie je al rijden , je kunt maar net over het dashboard heen kijken , klein als je bent , en dan met zo’n slingerend katholiek kruisje aan een ketting om de binnenspiegel heen .
      Zodat je jezelf continu zit te hypnotiseren .

      Zachtjes vloekend op alle andere weggebruikers , die , als ze wat fout doen , natuurlijk ook de verkeerde godsdienst aanhangen .

      Nee , hij heeft ons een hoop ellende bespaard .

      Like

      • BertG. zegt:

        Je zou bijna in een god gaan geloven.

        Like

      • Driek zegt:

        Harry, ik dacht dat Lucky lid was van de gereformeerde kerk, die dragen geen kruisje. Wel dragen ze op Zondag als ze ter kerke gaan een hoedje. Want gereformeerde vrouwen dienen hun hoofd in de kerk bedekt te houden.

        Like

  6. Taljaardse zegt:

    Kan vanwege mijn handicap en mijn (parttime) werk niet zonder auto.
    En moet soms heel wat kilometers maken.
    Scherp oplettend op stoethaspels, de maximum snelheid en flitspalen en veel gebruik makend van de cruise control.
    In al die jaren maar 1 bekeuring gehad.
    BOA’s, die bij wegwerkzaamheden op een provinciale weg achter een bouwkeet verstopt stonden te laseren. Op zondag, zodat zij de enigen waren die daar aan het werk waren. Maar die borden blijven dan natuurlijk wel geldig.

    Like

    • Tistochwat zegt:

      @ Taljaardse 3 juli 2015 om 10:40

      Het kost je verdorie !#$%%$#^&%$ al je energie om te voorkomen dat je 5 km per uur te snel rijdt! Dat gaat ten koste van de verkeersveiligheid want je zit voortdurend op je snelheidsmeter te kijken.
      Dat snelheidsduivels die 100 km per uur rijden in een 30 km zone, een prent krijgen… OK!
      Maar als je op de provinciale weg per ongeluk 85 km per uur rijdt… Te belachelijk voor woorden!
      Ook ik kan om diverse redenen absoluut niet buiten een auto.

      Like

  7. Scheerzeep NU zegt:

    De flitspaal maakt geen onderscheid conform art.1. De overtreding is dat u te hard rijdt en daar mag u best op gediscrimineerd worden, want het was niet eerlijk dat dat domme blondje wel overal mee wegkwam. Donderpreken voor domme blondjes helpen toch niet. Dus waarom agenten daarmee voor of eerder achter de paal zetten? Als u begrijpt wat ik bedoel. Vandaar is die flitspaal zo gek nog niet. Wel jammer dat hij geen jihadisten kan scannen.

    Like

  8. Ginger zegt:

    Door de flitspalen ontstaat er ook file. Wat denk je van die zondaagsrijders? ook deze veroorzaken file maar ik kan ze geen ongelijk geven. En wie werkt dit i/d hand, zij die het voorbeeld dienen te zijn voor de burgers. Maar neen, ze hebben het veel te druk om hun eigen zakken n te vullen en er mee weg komen. Hun codetaal: “als jij lief bent voor mij, dan zal ik lief zijn voor jou”. Een boevenwereld waarin wij leven, de burger is het zat!!!!!!

    Like

  9. Fred zegt:

    Een “luie” overheid, die, paradoxaal genoeg, OVERAL tussenzit met regeltjes en betuttelingen. En het laat afweten waar ze wel present zou moeten zijn. Veiligheid, bijvoorbeeld.

    Like

  10. Idefix zegt:

    Als bewoner aan een polderdijkje kan ik vertellen dat er in het verkeer niets erger en onbeschofter is dan te snel rijden .Men rijdt hier met snelheden van ver boven de tachtig op een meter van mijn voordeur ,waar vijftig de max is ..Maar wordt hier,zelfs na een dodelijk ongeval met een voetganger op snelheid gecontroleerd? Nee….men gaat liever op grote doorgaande wegen staan,Daar is het geld te halen
    Dertig km zones? ..Dat is enkel voor de schijn. daar controleert men niet..

    Like

  11. Wie een snelheidsovertreding beging, mag een boete in de bus verwachten. De hoogte ervan kan je heel gemakkelijk zelf berekenen met een boetecalculator.

    Like

Plaats een reactie