“Examen Engels óók gestolen en óók op Ibn Chaldoen”

Screenshot_27

(Door: Martien Pennings)

NU.nl meldt:

“Naast het eindexamen Frans zou ook het examen Engels zijn gestolen. De toets zou gestolen zijn op dezelfde middelbare school in Rotterdam. Dat meldt het AD zaterdag. De politie heeft volgens de krant bevestigd dat er onderzoek wordt gedaan naar onrechtmatigheden bij een ander examen, maar wil niet zeggen om welk examen het gaat.”

Dat heeft natuurlijk niks met de islam, Marokkanen en het langzaam desintegrerende, verarmende, verdommende en vercriminaliserende Nederland en Europa te maken. Maar we citeren toch maar even die islamitische schurk waarnaar de betreffende school is genoemd:

Ibn Chaldoun oftewel Ibn Khaldun (1332 -1406):

”Voor de islamitische gemeenschap is de heilige oorlog een religieuze plicht  ( . . .) om iedereen tot de islam te bekeren, hetzij door overtuiging hetzij door geweld. Daarom zijn in de islam Kalifaat en koninklijke autoriteit verenigd, zodat de verantwoordelijke persoon de ter beschikking staande kracht op beide [religie en politiek] tegelijkertijd kan inzetten. De andere religieuze groepen hadden geen universele missie en de heilige oorlog was geen religieuze plicht voor hen, behalve voor verdedigingsdoeleinden. ( . . .) We denken niet dat we de pagina´s van dit boek zwart zouden moeten maken met de discussie over de dogma´s van hun ongeloof. ( . . .) Ze maken allemaal onderdeel uit van het ongeloof. Dat wordt in de edele Koran duidelijk vermeld. Deze aangelegenheden met hen te bediscussiëren of te beargumenteren is niet aan ons.  Het is [aan hen te kiezen tussen] bekering tot de islam, beschermingsgeld betalen of de dood.”

De Rede en de Vrijheid  had de “grote” Ibn Khaldun ook al niet hoog zitten:

“Ons is bevolen om uit te bannen en te onderdrukken elke speculatie over [oorzaken] en ons te richten op de Veroorzaker van alle oorzaken, zo dat de ziel krachtig gekleurd zal worden door de eenheid van God. Een man die zich houdt bij oorzaken is gefrustreerd. Hij wordt terecht een ongelovige genoemd ( . . .) daarom is ons door Mohammed verboden om oorzaken te bestuderen.”

Zoals GeenStijl op 31 mei meldde:

Moslimschool beste vwo sinds examensleutel weg is: Wilt u toeval? U krijgt toeval. Ibn Ghaldoun, de school waar het Franse examen werd gestolen, is de kluissleutel sinds november 2010 kwijt. Iets meer dan een jaar later, op basis van de examens van 2011, 2012 staat de Ibn Ghaldoun na jaren van slechte resultaten plotsklaps bij de beste vijf VWO’s van Nederland. Nou, dat is toeval, of niet?

Dus.

Dus geen redelijkheid, geen vrijheid en wel oorlog bij “Ibn Khaldoen” en meer in het algemeen bij de islam. En natuurlijk ook liegen en bedriegen. Natúúrlijk? Ja, natuurlijk: de hele islamitische wereld is daarvan doortrokken. En in het kader van de jihad is het zelfs verplicht: dat heet Taqiyya.

Maar verder is er niks aan de hand.

Nou, ja, dus . . . eh . . . . alleen wat ik al zei: we desintegreren, verarmen, verdommen, vercriminaliseren, ontredelijken en verhoofddoeken, we worden stiekem en niet zo stiekem beoorloogd, via de baarmoeder en via aanslagen, we worden bestolen en beparasiteerd,  onze vrijheid gaat eraan, we worden belogen en bedrogen waar we bij staan en onze nep-elites vinden het allemaal even prachtig.
Screenshot_26_______________________________________

Door:

Martien Pennings

(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Integratie", "Nuttige idioten", "Verrijking", Appeasement, Criminaliteit, Dhimmitude, Hypocrisie, Immigratie, Islam, Moslims, Multiculti, Naïviteit, Nederland, nieuw fascisme, praatjesmakers, Taqiyya. Bookmark de permalink .

23 reacties op “Examen Engels óók gestolen en óók op Ibn Chaldoen”

  1. Mosje zegt:

    Wat een horror!! En dan bedoel ik de achterlijke tolerantie die de Nederlanders steeds maar weer opnieuw denken te moeten tonen…kots!!

    Nu, als ze dan zo graag oorlog wensen laten wij dan NU toeslaan, voor de uitgelubberde baarmoeders van de vijand de cijfers achterhaald hebben.
    Internetheldin…ik weet het, maar we zullen toch IETS moeten doen.

  2. Martien Pennings zegt:

    Zwaait dat cultuurverrijkertje op die onderste foto nou met een mes naar de fotograaf, of niet?

    • BertG. zegt:

      Het lijkt er wel op want er is niets wat overeen komt met wat ie in ze handen heeft en de rest van de achtergrond of de hoek van de spijltjes van het hekwerk.

  3. Jan zegt:

    Vervolgens worden de afgefraudeerden bij een bedrijf wegens aantoonbare achterlijkheid niet aangenomen en beginnen zij te krijsen dat zij achtergesteld worden en gediscrimineerd, wat juist is want er dient onderscheid gemaakt te worden tussen bedriegers en oprechten.

    Overigens, het onderwijs is de laatste tien jaar gigantisch achteruit gegaan. Leerlingen mogen een woordenboek gebruiken op de middelbare school. Onzin, want het proefwerk gaat over de stof die geleerd is. Zij mogen een overzicht gebruiken van de sterke en onregelmatige werkwoorden (bijv. Duits en Engels) en hoeven alleen nog de uitgangen te kennen bij de persoonsvormen, maar daarvoor zijn zij te lui. Leerlingen mogen een grammaticaoverzicht gebruiken van de mannelijke, vrouwelijke, onzijdige en meervoudsvormen, inclusief adjectief, want “anders is het proefwerk te zwaar.” (hahahahaha! flut sectieleider. Hoe werd dat mens hier ooit sectieleider???). En dus is het gevolg dat hoe minder men hoeft te leren hoe meer men tijdens een proefwerk opzoekt en men in tijdnood komt en de cijfers steeds verder richting dal gaan, zodat iets nieuws door de sectielijder (deze keer met lange ij) bedacht wordt en waarmee ingestemd wordt en de protesterende democratisch weggestemd wordt.
    Ieder proefwerk is een lachertje, een letterlijke reproductie waarvoor een 10 gehaald kan worden. De domheid slaat je in het gezicht (ook als zij iets vragen over geschiedenis (is niet mijn vak):

    Zomaar een proefwerkuur.
    “Meneer, wat is een zelfstandig naamwoord?” (klas 3 HAVO), “Ik snap de vraag niet. kunt u uitleggen wat bedoeld wordt.”
    “Nee, want dan heb ik het antwoord gegeven en bovendien heet dit een proefwerk en die maak je alleen.”
    “Dan ga ik naar het afdelingshoofd.”
    Leerling staat op en maakt samen met vier anderen die ook niet weten hoe zij een studieboek moeten openen aanstalten de klas uit te lopen.
    “Wie door de deur gaat heeft een 1″
    Op slag is de revolutie afgelopen.
    Twee anderen gaan nu zieken door opmerkingen te maken. Jezus wordt er bij gehaald, ook God maar beide helpen niet, er verschijnt niets op het papier.
    “Wie nog één enkele opmerking maakt, wat dan ook heeft een 1, want ik accepteer niet dat wie dan ook het proefwerk verziekt als je zelf niets wilt leren”
    Twee presteerden het toch binnen 1 minuut een 1 te halen en een seconde later te vertreken.
    Toen was het stil.

  4. Theresa Geissler zegt:

    Wel typisch de moslim-mentaliteit: Zelfs het niveau van een school moet opgekrikt worden door middel van leugens en bedrog, of kortweg gezegd: Fraude. Ja, wat moeten ze in dit geval ook anders om het op te krikken? Ik kan me namelijk voorstellen dat er op zo’n islamitische middelbare school veel te veel tijd gaat zitten in het ideologische….ahem….religieuze onderricht en er voor de rest te weinig tijd overschiet om tot een aanvaardbaar niveau op te klimmen. Dus dan maar leugens en bedrog, oftewel taqiyya.

  5. Roelf-Jan Wentholt zegt:

    En dan zijn er hele lieve tolerante Nederlandertjes die bijvoorbeeld bij de Gemeente Amsterdam werken, en die dan alsmaar hoofddoekjes in dienst nemen. Want, vinden ze, dat dient een “juiste afspiegeling van de samenleving”. Maar ze bedenken niet wat er gebeurt als de hoofddoekjes een positie van overwicht bereiken. Of denken ze werkelijk dat die hoofddoekjes in dat geval genegen zullen zijn vanwege “de afspiegeling”, niet-moslims in dienst te nemen? Nee, natuurlijk niet, dat zullen ze NOOIT doen.
    Nu nog even over de onbeschaamdheid je school in Nederland naar die walgelijke Ibn Chaldoen te noemen. De onbeschaamdheid! Het is gewoon onvoorstelbaar. Alleen al vanwege die naam moet die school meteen dicht. Dat is niets dan smerigheid en laagheid. Dat past niet in Nederland. Vele islamitische scholen dragen namen die een verering van geweld en een oproep tot oorlog inhouden. Mogelijk zelfs allemaal. Want de islam draait nu eenmaal om geweld en oorlog. En die brave Nederlanders sjokken maar door naar hun werk om hun brood en dat van de halve islamitische gemeenschap te verdienen. Het zal trouwens wel meer dan de halve islamitische gemeenschap zijn die eet van Nederlandse inspanningen.

    • Theresa Geissler zegt:

      @Roelf-Jan Wentholt 10.12u. Wat je aanhaalt over die naam, Roelf-Jan, klopt natuurlijk als een bus, want de hele Islam past niet in Nederland, dus de verwijzing naar zo’n figuur zeker niet. Om het even in hetzelfde kader te houden, geen schoolbestuur zou er in deze tijd aan moeten denken om haar scholengemeenschap het “Valkenier-Kips” college te noemen, of wel? Maar natuurlijk heeft niemandhier eerder van Ibn Chaldun gehoord en dan mag het opeens wel. Zo is het met alles: Men verdiept zich veel te weinig in wat de Islam eigenlijk inhoudt en ziet alleen het vermeende racisme-gevaar. Daarom laat men alles maar toe.

  6. BertG. zegt:

    Mooi voorbeeld eigenlijk weer. Zonder bedrog redden ze ‘t niet.
    Zegt duidelijk wat over het verstandelijk vermogen. Stelen, oplichten en besodemieteren.
    Zo kennen we ze weer. Gek hé al die vreemde vooroordelen. Waar komen die toch vandaan.

    Alleen erg vervelend voor iedereen die hierdoor ze examen over moet doen in de rest van NL.

  7. Jan zegt:

    Theresa Geissler zegt:
    8 juni 2013 om 10:08

    Ook niet-moslimscholen frauderen, alleen gebeurt dit tijdens de rapportvergaderingen:

    Docente Frans kijkt rond, vraagt:
    “Wie geeft hem er een punt bij zodat hij over is? Hij kan het wel, maar had een moeilijke periode. Een vriend van hem verongelukte dit jaar en hij ‘zat daarom in een diep dal’ (O help)
    Docente kijkt rond, bijna smekend.
    “Jij misschien”
    “Nee, want hij doet niets bij mij, en bovendien ging hij een week later gewoon naar het strandfeest, dus zo diep was het dal niet waaruit hij de afgelopen 9 maanden niet kon komen”
    Uiteindelijk weet docent een half punt bij twee anderen los te peuteren zodat de luie leerling over is.
    “Is ook beter voor hem”, zegt docente (wat doceert dat mens nou eigenlijk, luiheid?) want zo heeft hij zij vrienden waaraan hij zich kan optrekken.”

    Je zou bijna gaan vloeken.

    • Theresa Geissler zegt:

      @Jan 10.23u. Ja, dat gebeurt. Weet ik. Maar met het stelen of anderszins verdwijnen van hele examens valt dat toch niet te vergelijken, naar mijn bescheiden mening.

    • delamontagne zegt:

      In Uw voorgaande reactie schreef U dat ,t onderwijs de laatste 10 jaren gigantisch is achteruit gegaan. Voordien waren er echter ook al allerlei “conveniences” om de boel niet te moeilijk te maken voor de leerling. Wat ,t frauderen betreft op “niet moslim”scholen. =( rapport-cijfer-vergaderingen ) Het omhoog trekken van de resultaten voor cijfergemiddelde. Dat heeft zoals U weet te maken met de “centjes” die een school ontvangt. – Het is in wezen allemaal concurrentie onderling. Toen die moslim school, Ibn Chaldoun, aan de Slinge werd opgericht, een jaar of 15 geleden, was dit een regelrechte bedreiging voor ,t in de nabijheid gelegen St Montfoort ( RKSG) Toen nog RK, maar merendeels al door allochtonen bevolkt, de kruisbeelden verdwenen van de muren en de school ging verder als NOVA. Door de enkele autochtone leerling spottend genoemd: nieuwe opleiding voor allochtonen. DE HELE NEERWAARTSE SPIRAAL IN ,T ONDERWIJS!!!!!
      Enkele maanden terug las ik in het blad “De Ingenieur” een verslag van een gastcollege van een docent aan de TH te Delft. Hij was ,t jaar ervoor met die hele koninklijke entourage naar die “paradijs-landjes” meegereisd ter promotie van NL bedrijfsleven. ,t vakgebied weet ik zo gauw niet, zal met Weg-en-Waterbouw hebben te maken. Was iets uit aan ,t leggen en het WOORD staartdeling kwam erin voor. Hij hoorde nogal onrust achter zich ( 1ste jaarsstudenten zo van ,t VWO…) en vroeg: wie van jullie weten niet wat een staart-deling is. Zoals hij schreef:: voor ik ,t doorhad stond ik staartdelingen uit te leggen. ( en vroeg zich af: “wat sta ik hier in Godsnaam te doen”)

  8. Erik Bink/aka "Erik Mokum" zegt:

    Ibn Chaldoen…, die “ons” als lichtend baken van islamitische wetenschap wordt voorgehouden, zodat ‘wij Europeanen” bescheidenheid zouden moeten betrachten. Want de man, zo zegt “men”, is de grondlegger van zo ongeveer alle sociale wetenschappen, zoals daar zijn: de sociologie, de economie, de sociale geografie, de historische politicologie, en ga zo maar door… Ethisch besef, of, laten we zeggen, eerlijkheid daarentegen heeft men op de school die zijn naam draagt niet van hem geleerd, maar dat kan natuurlijk ook niet, daar de suprematie van de islam boven alles gaat.
    Over hoe ver de onzin van de verheerlijking van de islam en van deze figuur in het bijzonder gaat, het volgende. Enige jaren geleden deelden Frans Groenendijk, Erik Nannen en ik folders uit bij ingang van De Balie toen daar een debat over de wenselijkheid van de invoering van de sharia in Nederland werd gehouden en onze folder daar enige kritische kanttekeningen bij plaatste, zal ik maar zeggen. We werden toen aangesproken (of: erop aangesproken) door een wat oudere dame van joodse afkomst (jawel), die veronderstelde dat we Geert-Wilders aanhangers waren en die ons ervan wilde overtuigen, dat de islam ons veel te bieden had en als bewijs daarvoor inderdaad met Ibn Chaldoen op de proppen kwam. Op de de mentale verwarring van haar en soortgelijken ga ik nu niet in, Martien heeft daar al heel veel tekst aan gewijd.

    De Rede en de Vrijheid had de “grote” Ibn Khaldun ook al niet hoog zitten:
    “Ons is bevolen om uit te bannen en te onderdrukken elke speculatie over [oorzaken] en ons te richten op de Veroorzaker van alle oorzaken, zo dat de ziel krachtig gekleurd zal worden door de eenheid van God. Een man die zich houdt bij oorzaken is gefrustreerd. Hij wordt terecht een ongelovige genoemd ( . . .) daarom is ons door Mohammed verboden om oorzaken te bestuderen.”

    Over dit citaat uit Martiens bovenstaand tekst wil ik nog iets zeggen, omdat wat daar door Chaldoen/Khaldun gezegd wordt, inderdaad van centrale betekenis is voor het fundamentele verschil tussen de mohammedaanse en de westerse cultuur.
    De Griekse filosofen (met name Aristoteles) onderscheidden de “Eerste Oorzaak” en de “Tweede Oorzaken” die het “bestaan”, respectievelijk de “werking” van de werkelijkheid zouden vormen.
    De middeleeuwse westeuropese filosofen, met name Thomas van Aquino (1225-1274, dus levend voor Ibn Chaldoen) werkten ook met dit onderscheid. “De “Eerste Oorzaak” was voor de middeleeuwse Scholastici God van de joods-christelijke traditie, de schepper van de eindige werkelijkheid, en deze werd door hen scherp onderscheiden van de “Tweede Oorxaken” die tot de sfeer van de eindige werkelijkheid behoorden en die volgens Thomas ten opzichte van de Eerste Oorzaak een eigen
    z e l f s t a n d i g h e i d bezitten. Dit laatste legde de grondslag, of zo je wilt, de psychische grondhouding, voor het kunnen bestuderen van de natuur naar haar eigen, zelfstandige werking!!! Daar, zoals uit het Chaldoen citaat blijkt, dit scherpe onderscheid in het mohammedanisme niet werd geaccepteerd en zelfs als blasfemie – met daarop de doodstraf? – werd opgevat werd het zelfstandige onderzoek van de natuur in die cultuur onmogelijk. Maar nog sterker: de eigen zelfstandigheid van de natuur en vooral ook van de mens werd daarmee ontkend.
    Geen zelfstandigheid, geen democratie, geen vrijheid …., hoe een grondhouding ten opzichte van de werkelijkheid een algemeen levensgevoel en het wezen van een cultuur kunnen bepalen. Het gevolg daarvan is, dat “ze” op de “Ibn Chaldoen School” geen eigen verantwoordelijkheid en geweten kennen (?).

  9. louis-portugal zegt:

    Bedankt voor het stuk Martien en helemaal eens met Roelf-Jan.

  10. p.redeker zegt:

    Wentholt

    Ik ben het met u eens dat een school vernoemen naar ee krijgsheer not done is. Maar mag ik dan als republikein dan ook pleiten voor een verbod op scholen met de naam Prins Bernhard? Een ex-nazi, een misdadiger, een vreemdgaander, een charlatan met foute vriendjes, een moreel verwerpelijk sujet?

    • BertG. zegt:

      Hier is een site mee bezig geweest om alle oranje getinte namen uit het straatbeeld te willen laten verdwijnen. Met dezelfde reden die jij aangeeft.
      Is ze niet gelukt want van de prins geen kwaad hier in NL.
      Over de oranje familie mag je hier geen enkel kwaad woord over spreken.
      Eigenlijk net zo hypocriet. Er zijn bewijzen genoeg hierover.

    • Theresa Geissler zegt:

      @p.redeker, 11.46u U richt U nadrukkelijk tot de Heer Wentholt, dus in elk geval excuses, zowel aan hem als aan U, maar U heeft in zoverre gelijk, dat sluiten, alleen vanwege de nààm, een wat buitenproportionele stap is. Wèl kan men als republikein pleiten dat de naam veranderd wordt. Nederland heeft echter geen directe praktische ervaring met deze Ibn Chaldun, zoals ze dat wèl met de (nep)Oranjes heeft. Ik vermoed dan ook dat het oordeel van de Heer Wentholt voortkomt uit een versmelting, niet van Chaldun, maar van de dènkbeelden van Chaldun met het gewelddadige karakter van de Islam in het algemeen, dat zich tegen de westerse maatschappij keert. Daar beide elementen niet los van elkaar gezien kunnen worden, pleit men als westerling aldus voor sluíting van het complex. Het maatschappij-vijandige aspect is nu eenmaal té sterk en niet te vergelijken met onderlinge wèsterse onenigheden en meningsverschillen.

      • BertG. zegt:

        Neem me niet kwalijk dat ik gereageerd heb terwijl het nog zo nadrukkelijk aan de hr. Wentholt was gericht. Wat haalde ik in me hoofd.

  11. G.Deckzeijl zegt:

    Simpele conclusie: quran propelled troublemakers.

  12. luckybee zegt:

    Dat krijg je als je probeert moslims op te voeden.

  13. maria zegt:

    Bij dit soort scholen klotst de subsidie tegen de plinten….

  14. R.A.F zegt:

    ibn kalkoen ??

  15. Pingback: Toedeledokie. Einde verhaal voor Ibn Ghaldoun | E.J. Bron

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s