Islam in Duitsland: Waarom veel moslims achtergebleven zijn

(Door: Udo Ulfkotte)

De politiek beweert, dat ook immigranten uit islamitische landen een verrijking voor ons zouden zijn. De realiteit is echter compleet anders.

Onder de migranten in Duitsland zijn de Turken met afstand de slechtste leerlingen. Dat heeft niets met armoede te maken. Want niet arme Russen, Polen of Joegoslaven schitteren op school door onwetendheid, maar Turken. De Frankfurter Allgemeine Zeitung schrijft over een onderzoek onder basisschoolleerlingen: “Het onderzoek maakt bij het land van herkomst onderscheid tussen Turkije, de voormalige Sovjet-Unie, Polen, het voormalige Joegoslavië en de groep andere landen en toont aan dat kinderen van Turkse afkomst gemiddeld de slechtste resultaten hebben behaald”. Volgens dit bericht zijn “migranten uit Turkije, het Nabije en Midden-Oosten en Afrika” de slechtste scholieren. Het wordt door niemand ontkend, dat de meerderheid van de mensen in de hiervoor genoemde regio´s zich tot de islam bekent. Bestaat er dus een verband tussen islam, ontwikkelingsachterstand en achtergeblevenheid?

De intelligentieonderzoeker en voormalige leider van de (aan de deelstaat Sachsen ondergeschikte) Duitse centrale voor genealogie in Leipzig, Volkmar Weiss, wijst er sinds de eerste PISA-studie op, dat het IQ van immigranten uit Turkije tussen de 10 tot 15% lager zou liggen dan dat van de gemiddelde Europeaan. Hij zegt echter ook: “Turken zijn niet dommer dan Duitsers of Britten; een lager IQ betekent slechts, dat bij de immigranten het aantal hoogbegaafden geringer is”. Geestelijke vaardigheden – intelligentie – zijn volgens deze onderzoeken, die niet “racistisch” genoemd mogen worden en internationaal erkend zijn, erfelijk. Intelligentie zit gewoon vooral in de genen. Omdat de meeste immigranten uit de islamitische cultuurkring geen academici zijn, vererven ze vooral die vaardigheden die zij zelf bezitten. De kinderen van Anatolische schaapherders worden gewoon nooit artsen, ingenieurs en onderzoekers. Deze kinderen worden gewoon voor het grootste deel weer mensen op het niveau van schaapherders. En dat merk je in Duitsland niet alleen bij het naar school gaan. Waar geen potentieel aanwezig is, kun je het ook niet bevorderen. De door de staat gestimuleerde import van onderlagen verdubbelt vooral bij migranten uit Turkije, het Nabije Oosten en Afrika.

De westelijke cultuurkring werd vele eeuwen lang gedragen door onbuigzame principes, die de opkomst van Europa uit de Middeleeuwen mogelijk maakten. Hieraan hebben onderzoek en wetenschap een grote bijdrage geleverd. Zogenaamd werd en wordt onze cultuurkring volgens informatie van politici en journalisten nu al jarenlang door geïmmigreerde medeburgers uit de islamitische cultuurkring “verrijkt” – maar waar vinden we deze “verrijking”? Zeer zeker niet op de terreinen die de mensheid naar voren hebben gebracht, zoals onderzoek en wetenschap.

Al in november 2007 heeft een absoluut niet racistisch of buitenlandervijandig Duits nieuwsblad een artikel over de onbeduidendheid van de islamitische wereld geschreven. Het artikel begint met de woorden: “Islamitische wetenschappers waren ooit wereldklasse – ook al was dat duizend jaar geleden”. De islamitische wereld draagt al vele eeuwen lang bijna niets meer bij aan de ontwikkeling van de mensheid. Daarbij is één op de vijf mensen in de wereld moslim – tegelijkertijd vormen moslims de hekkensluiters bij het wetenschappelijk onderzoek. Het aantal moslims dat ooit een Nobelprijs heeft gekregen, is bijna op de vingers van één hand te tellen – een van hen is de moordenaar Yasser Arafat, die de Nobelprijs voor de Vrede kreeg.

Er zijn veel redenen waarom de islamitische wereld zijn blik veelmeer op het glorierijke verleden dan op de realiteit richt en daarom eerder achterwaarts gericht is. Eentje daarvan, de ontbrekende scheiding tussen wetenschap en geloof, werd door een anders politiek correcte journalist verbazingwekkend openlijk aan zijn lezers gepresenteerd. In een artikel wordt de islamwetenschapper Thoma Eich van de universiteit van Bochum met de woorden geciteerd: “Alle kennis staat al in de koran en de wetenschap moet zich daaraan meten”. En: “als de koran niet verenigbaar is met de wetenschap, dan is automatisch de wetenschap fout.” Wetenschap moet uiteindelijk de koran bevestigen. Wetenschap ja – maar niet om voor kennis te zorgen, maar om bestaande kennis te bewaren.

De schrijver van dit artikel heeft echt lang naar de culturele of geestelijke verrijkingen door de islamitische cultuurkring gezocht. Hij vond schandalen m.b.t. bedorven vlees in kebabzaken, door gettotuig bedreigde politieagenten, criminele Turkse “cultuurverenigingen” en multiculturele islamverenigingen, die de staat subsidies aftroggelen. Desondanks: Waar je ook kijkt, overal worden de medeburgers uit de islamitische cultuurkring in Duitsland officieel steeds als verrijking beschouwd – en moeten met fluwelen handschoentjes worden aangepakt.

De Franse filosoof Dennis Diderot zegt: “De islam is de vijand van het verstand”. Diderot benadrukt steeds opnieuw dat de koran iedere vorm van kritisch denken zou verbieden. Diderot zei: “Omdat Mohammed niet kon lezen en schrijven, had dit de moslims ertoe aangespoord om verachting voor kennis te voelen en deze te haten, wat op zijn beurt de overleving van de islam garandeerde”. Wanneer zowel de politiek zeer zeker niet rechts staande “Spiegel” evenals de linkse filosoof Diderot publiceren dat kennis en onderzoek de vijanden van de islam zouden zijn – zijn dan mensen, die deze ideologie aanhangen, werkelijk een “verrijking” voor ons? Er bestaat een publicatie, die zich zeer gedetailleerd bezighoudt met de IQ´s van volkeren uit de islamitische cultuurkring – land voor land. Als je die gelezen hebt, dan weet je waarom Turken op onze scholen de hekkensluiters zijn en vermoedelijk ook in de toekomst ondanks alle stimuleringen achtergebleven zullen blijven. Wij moeten ze financieel onderhouden. En we laten steeds meer van hen ons land binnen. In Berlijn leeft inmiddels één op de twee Turken van een uitkering. En wij noemen dat politiek correct een “verrijking”. Onze kinderen zullen ons waarschijnlijk voor gek verklaren.

Bron:

http://tinyurl.com/8d6ljnj

Auteur: Udo Ulfkotte

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Integratie", "Nuttige idioten", cultuurrelativisme, Duitsland, Immigratie, Islamisering, landverraad, Linkse Kerk, political correctness. Bookmark de permalink .

28 reacties op Islam in Duitsland: Waarom veel moslims achtergebleven zijn

  1. Martien Pennings zegt:

    Bovenstaand artikel uit 2012 begint zo:
    “De politiek beweert, dat ook immigranten uit islamitische landen een verrijking voor ons zouden zijn.”

    Bijna 20 jaar geleden schreef ik op zaterdag 4 september 1993 (!!!) in Trouw:

    “Neem bij voorbeeld Hans Entzinger, adviseur van D66, die de talenten van allochtonen wil ‘aanboren’. Welke boor hij denkt te gebruiken, vertelt de hooggeleerde goudzoeker er ook bij: een stringenter voorkeursbeleid voor allochtonen op de arbeidsmarkt. Beleidsadviseurs als hij zijn zich er klaarblijkelijk niet van bewust dat zich in onze postindustriële maatschappij een schaarbeweging voordoet: het soort werk dat verse immigranten in steeds grotere mate nodig hebben, komt steeds minder beschikbaar. In die omstandigheden is tegen de tegenwoordige instroom – conservatief geschat 60 000 per jaar – en aanwas van immigranten geen enkel voorkeursbeleid of banenscheppingsplan opgewassen. Een simpel feit dat door de cijfers jaar na jaar bevestigd wordt.
    Op donderdag 8 juni verscheen minister Jan Pronk in een Ikon-uitzending op tv. Hij vond, net als Entzinger, dat wij veel meer de positieve aspecten van de migratie moesten zien. Migranten waren, zei hij, niet een probleem, maar een goudmijn. Ook Pronk wilde hun talenten ‘aanboren’. Reeds had de immigratie ons land veel dynamischer en kleurrijker gemaakt, zei hij met een hartstocht die in een gênante tegenstelling stond met de uitgebluste indruk die hij maakte.”

    Like

  2. oogenhand zegt:

    Genen of godsdienst? Dat is de vraag.

    Like

  3. Martien Pennings zegt:

    oogenhand om 12:46.
    Genen én godsdienst.
    Als je een alreeds wrede stammencultuur 1400 jaar lang, dat is dus 70 generaties, bloot stelt aan de waanzin van de islam, dan neem ik aan dat zulks genetische gevolgen heeft.
    Ik weet niet volgens welk mechanisme gedragspatronen op “cellulair niveau” verankerd raken, maar in elk geval komt het gevoelig-intelligente type ook gewoon maatschappelijk in zo’n proces niet bovendrijven en zal “uitgeselecteerd” worden.

    Like

  4. hallo zegt:

    Wat een dom stuk weer! Er is laatst een uitgebreid onderzoek gepubliceerd die duidelijk aanwijst waarom Turken in Duitsland slecht presteren. Dat heeft met het Duitse onderwijssysteem te maken, niet met de genen van Turken, zoals dit racistische stuk beweerd. Het onderzoek verklaard ook waarom Turken in andere landen veel beter presteren op school, zoals in Frankrijk en Zwitserland. Turkse Nederlanders zitten in de middenmoot.

    Like

  5. E.J. Bron zegt:

    @hallo

    1. Hoezo “weer”?
    2. Het “uitstekende” Nederlandse onderwijs is ook aan u voorbijgegaan zie ik: zowel “beweerd” als “verklaard” worden in dit geval nog steeds allebei met de letter t op het eind geschreven.
    “Er is laatst een uitgebreid onderzoek gepubliceerd ´die´ duidelijk aanwijst….” In dit geval moet ´die´ veranderd worden in “dat”!!

    En u moet ik serieus nemen m.b.t. de beoordeling van de kwaliteit van het onderwijs in Duitsland? LOL!!!

    Like

  6. Jan zegt:

    “Omdat de meeste immigranten uit de islamitische cultuurkring geen academici zijn, vererven ze vooral die vaardigheden die zij zelf bezitten.”

    Welke ‘vaardigheden’ dat zijn laat zich raden

    Like

  7. D. G. Neree zegt:

    @Martien en @oogenhand, Als je de intellectuelen 1000 jaar lang vermoordt, dan blijven alleen ‘de schaapherders’ en hun kinderen over.

    Like

  8. Ad zegt:

    E.J. Bron, een uitstekende reactie op het stuk van “hallo”, en die hallo heeft het over een dom stuk,. hij etaleert zich daarbij als nog dommer dan ik ooit heb meegemaakt. Ga zo door E.J. Bron,
    ik wilde zelf al de domme fouten noemen maar u was me voor.

    Like

  9. vederso zegt:

    @ E.J. om 13.42 Ai, scherpe reactie op “hallo”. Weergaloze vertaling trouwens weer en dat is de laatste keer dat ik het zeg. Ik blijf niet bezig.

    Like

  10. Ko Lumbus zegt:

    Voor meer specifieke info klikte ik in het stuk de link ” IQ´s van volkeren uit de islamitische cultuurkring'” aan. Helaas is daar die info niet te vinden.

    Like

  11. Peter Selie zegt:

    Toen in 1968 de Mammoetwet inwerking trad, zal niemand het ontgaan zijn dat het onderwijs de afgelopen decennia ten prooi is gevallen aan de hersenloze vernieuwingsdrang van socialistische idealisten die met hun nivellerings drang het onderwijs kapot heeft gemaakt. Nee door hun drang tot nivellering moest en zou de allochtone leerling zijn of haar diplomaatje halen, integreren en meedraaien in de maatschappij, maar door taal achterstand en integratie problemen werd het onderwijs naar een lager niveau geplaatst ten koste van de autochtone leerling.

    Like

  12. Tom Hendrix zegt:

    De Islam brengt alleen: haat, moord en doodslag, verkrachting en vernietiging met zich mee, en niets anders. En de achterlijke RODEN en sociaal LIBERALEN dwingen ons deze achterlijken te voorzien van: gratis wonen, gratis huis, gratis auto en alle soepsidie wat de muzelmannen maar aanvragen!

    Like

  13. vederso zegt:

    @ Ko Lumbus. Tja, dan blijft je misschien niets anders over dan het boek van Ulfkotte te kopen.

    Like

  14. DonnaDolce zegt:

    Tsja….wat er niet inzit zal er dan ook nooit uit kunnen komen. Een heel volk wordt dom gehouden. Het enige wat ze mee krijgen is moorden, verkrachten, stelen, manipuleren, bedreigen, noem het maar. Daar heb je geen IQ en zeker al geen EQ voor nodig. Maar inderdaad………….breek mijn hersenen over de zin: “immigranten uit islamitische landen zouden een verrijking voor ons zijn.”
    Waarmee worden wij verrijkt? Criminaliteit? Ja, we worden overspoelt, ondergedompelt door criminaliteit. Het rustige en veilige Nederland van weleer is DOOD. Wat een verrijking……………Het zal vast menigeens zakken hebben verrijkt ;-), waarschijnlijk een hersenloze Nederlander geweest, daar zitten er nl genoeg van.

    Like

  15. Ko Lumbus zegt:

    @vederso

    Ah, ik snap het, handig gerarrangeerd zo, door Ulfkotte. 🙂

    Like

  16. Joop Klepzeiker zegt:

    @ hallo

    Het is niet mogelijk om van een voet van een berg op de top te kijken, het is echter wel mogelijk om van de top van een berg de voet te zien.

    Like

  17. vederso zegt:

    @ Ko, wat dacht je waar deze website op draait? LOL.

    Like

  18. E.J. Bron zegt:

    Deze website draait niet op tantièmes van de boeken van Ulfkotte, maar puur op tomeloze energie en inzet!!! 😀

    Like

  19. vederso zegt:

    @ E.J. Je stelt me gerust. Ik vreesde dat je je ziel en zaligheid had verkocht aan Ulfkotte. LOL!

    Like

  20. Jan zegt:

    Die reactie van ‘hallo’ is net zoals die van sommige ‘lezers’ van een boek bij amazon. Zij kraken het boek af omdat het bijv. door de Dinesh D’Souza is geschreven die niet vleiend over Obama schrijft en dus kan het boek volgens hen nooit goed zijn en krijgt het 1 ster en vaak zelfs zonder dat hij het boek heeft gelezen.

    Like

  21. nicolazien zegt:

    De verrijking die de immigranten ons moeten brengen is niet een rechtstreekse, maar een indirecte. Zij worden binnengehaald om hier een sfeer van relativisme en onverschilligheid te creëren, en zodoende het christendom en de christelijke idealen te verzwakken. Zolang moslims in hun eigen landen leven kan je duidelijk zien wat voor een maatschappij dat oplevert, maar als ze hier ook volop wonen lijkt het amper uit te maken wat voor een godsdienst je aanhangt. Men krijgt dan het gevoel van ‘We hebben het christendom niet meer nodig’, en dat is waar al die verrraders onder ons naar toe willen, in de eerste plaats de linksen, maar ook binnen rechts is hiervoor een brede stroom te vinden. De vernietiging van het christelijk geloof staat al heel lang op de agenda van allerlei groeperingen Via de weg van de relativering naar de totale vernietiging.

    Like

  22. oogenhand zegt:

    Misschien bevat het DNA van de moslims nuttige eigenschappen zoals driestheid en doortastendheid, en kunnen we dat aan het DNA van de Nederlandse niet-moslim toevoegen. Wat betreft de Turken, misschien krijgt Nederland de slimme Turken.

    Like

  23. Paardestaart zegt:

    “Islam is een emanatie van de arabische geest” zei André Servier al, en ofschoon het systeem van de ´volmaakste mens die ooit geleefd heeft´ een wanordelijk plakwerkje is van joodse en christelijke geloofslelementen kun je vrij snel vaststellen dat hij de kern van die elementen toen al volledig aan hem voorbij ging. Mohammed is erin geslaagd om over de betekenis van de denkbeelden en gebruiken die al gangbaar waren finaal de plank mis te slaan.
    ” Islam is Christianity adapted to Arab mentality, or, more exactly, it is all that the unimaginative brain of a Bedouin, obstinately faithful to ancestral practices, has been able to assimilate of the Christian doctrines. Lacking the gift of imagination, the Bedouin copies, and in copying he distorts the original”
    Mohammed heeft van een geestelijke leer met als doel zedelijke en morele verheffing een barbaarse krijgsideologie gemaakt om zijn herdersvolk op te stuiten in de vaart der volkeren, ter meerdere eer en glorie van hemzelf en gebruikmakend van de menselijke ondeugden die de joden en de christenen nu juist probeerden te beteugelen. Dat gebeurde omdat hij een jaloerse upstart was die intellectueel en zedelijk niet zo hoog timmerde
    Logisch dat je er niet van opknapt als je zo iemand volgt als leidsman.
    Dit zei Servier er over:
    ‘Islam was not a torch, as has been claimed, but an extinguisher. Conceived in a barbarous brain for the use of a barbarous people, it was-and it remains-incapable of adapting itself to civiliza­tion. Wherever it has dominated, it has broken the impulse towards progress and checked the evolution of society.’

    George Mason op Sixth Column heeft een uitstekende samenvatting geschreven van het boek van Servier, dat voor het eerst verscheen in 1922, en meer over en uit ´Islam and the Psychology (Mind) of the Musulman´ is te vinden op http://musulmanbook.blogspot.nl/.
    Erg verfrissend, en erg nuttig ook.
    In die dagen waren degenen die islam en de arabische wereld bestudeerden nog geen bedriegelijke en onverantwoordelijke handelsreizigers, maar goed opgeleide wetenschappers die wilden weten hoe de wereld in mekaar zit.

    Like

  24. Jan T zegt:

    Verhelderend is het volgende.

    BELGIUM: Many schools are virtually empty on Muslim holidays | BARE NAKED ISLAM

    http://www.barenakedislam.com/2012/10/29/belgium-many-schools-are-virtually-empty-on-muslim-holidays/

    Like

  25. reageerbuis zegt:

    Een uiteenzetting over het achterblijven van islamieten in de wetenschap is te vinden op
    http://hvv.amsterdampost.nl/HVV/www.hetvrijevolk.com/index648d.php?pagina=13063
    @ Ko Lumbus: Daar ook een verwijzing naar het artikel over IQ´s van volkeren uit de islamitische cultuurkring.

    Like

  26. Jan zegt:

    Hilarisch artikel

    Voor altijd grote pauze!

    In Berlijnse scholen leren kinderen vooral een ding: zich niet uitsloven

    Een paar kinderen uit mijn kennissenkring hebben in school ontspanningsonderwijs. De kinderen maken het zich gemakkelijk, luisteren naar rustgevende muziek en oefenen autogene training.

    In plaats van tafels en stoelen waren er in de lokalen dikke tapijten, knuffelruimten en klimwanden. De kinderen lummelden wat rond, bekeken boeken of schilderden. De school, zo werd ik gewaar orieënteerde zich aan de Montessoriregels. Hier bepaalden kinderen hun leertempo zelf.

    De ouders stelden tijdens de rondleiding allerlei vragen. Van welk genderprincipe de school uitging. Of er natuurlijk voedsel was en een lactosevrij menu. Op alles wist de lerares antwoord te geven. Alleen toen ik vroeg hoeveel kinderen dan na de vierde klas naar een gymnasium gingen volgde een pijnlijk zwijgen.

    Große Pause für immer!
    http://www.zeit.de/2012/50/Berlin-Schule-Entspannungsunterricht

    Like

  27. Kelele Nyingi zegt:

    @ hallo 28 oktober 2012 om 13:21
    Een linkje naar dat onderzoek zou wel verhelderend zijn.

    Like

Plaats een reactie