Caroline Glick en Ari Shavit: de essentie van Israël

Screenshot_70

Caroline Glick kan tijdens haar betoog haar tranen nauwelijks bedwingen

(Door: Martien Pennings)

Onder deze zelfde titel heb ik op dinsdag 16 juni 2015 een eerste klein artikeltje geschreven. Dat heb ik geschrapt, off-line gehaald, en vervangen door dit veel langere stuk.

In deze discussie – bekijkluister die video !!! – tussen Caroline Glick en Ari Shavit wordt vooral door Glick fundamenteel gediscussieerd over hoe het nou écht zit met die “Palestijnen” en “het vredesproces”. Elk denkend mens met Verantwoordelijkheidsgevoel richting de Grote Wereld-Processen zou deze discussie aandachtig moeten volgen. Ik denk dat Caroline Glick gelijk heeft. Een van haar voornaamste stellingen luidt: als je “de wereld” laat beslissen of Israëls daden moreel juist zijn, dan geef je je over aan antisemieten en terroristen-lovers. Ari Shavit, haar tegenstander, noemt dat braaf-zijn-van-Israël “the moral high ground”. Ten onrechte, dunkt mij. Want de waarheid is nooit vrijblijvend. Wat zei ik nou? Ja, ik wil het best nóg een keer zeggen: de waarheid is nooit vrijblijvend. En Glick is volgens mij degene die de waarheid ziet en Shavit is degene die . . . . . hem óók ziet en aan de consequenties probeert te ontkomen.

 Lees verder>>>

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in antisemitisme, Israël, Israël-vijandigheid, Joden, Jodendom, Jodenhaat. Bookmark de permalink .

10 reacties op Caroline Glick en Ari Shavit: de essentie van Israël

  1. Pingback: Caroline Glick en Ari Shavit: de essentie van Israël | Nikontino's Blog

  2. Pegidafan zegt:

    we always support Israel. Wie achter die gebreide sokken aan hobbelt met hun zoetsappige gelul over de palestijnen die zo slecht behandeld zouden worden door de Israelie’s is ziende blind.
    Het enige wat de moslimwereld wil is Israel van de kaart vegen , wie dwarsboomt nou het vrede’s proces . En als Israel niet reageerd en doet zoals ze doen , waren ze allang van de kaart geveegd , daarom blijf ik achter Israel staan . als Israel er niet was ,zou de wereld er voor ons ook veel gevaarlijker uitzien , Israel is het enige land wat ballen toond tegen dat agresieve volk , respect.

    Like

  3. Jan zegt:

    Shavit’s instelling leidt tot de ondergang van Israël en een tweede holocaust. De huidige situatie waarin Israël zich bevindt laat zien dat hij ongelijk heeft.
    De uitkomst van de laatste verkiezingen noemde hij een ramp
    http://tw-sajp.newsvine.com/_news/2015/03/21/31294040-is-israel-losing-its-soul-ari-shavit

    Like

  4. kernrob4 zegt:

    Jij deed wat je kon Martien en het is veel.

    Like

  5. lucky bee zegt:

    Wij zullen er voor zorgen dat Nederland weer een betrouwbare bondgenoot van Israel wordt. Daar om is het noodwendig dat ik hier in Holland blijf, en de strijd hier uitvoer.

    Like

  6. lucky bee zegt:

    Sorry E.J. Bron de rest van je bijdraag moet ik als Spam wegdeleten.

    Like

  7. Vederso zegt:

    De einduitkomst staat nog helemaal niet vast. “Moedig voorwaarts”, zoals Reve zei. Knap stukje werk overigens.

    Like

  8. Maskeroen zegt:

    Mooie commentaar op een debat waar ik heel stil van werd.

    Like

Plaats een reactie