Nieuwe bewijzen: rubberboot-“migranten” bellen naar NGO´s alsof het taxi´s zijn

Screenshot_1

(Vertaling: E.J. Bron)

Het EU-grensagentschap Frontex heeft op mobiele telefoons van in Italië aangekomen “vluchtelingen” de telefoonnummers van hulporganisaties gevonden, aldus de woordvoerster van Frontex, Ewa Moncure, in een interview. Waarom en hoe de “migranten” de telefoonnummers zouden hebben gekregen, zou Frontex niet weten. Frontex zou echter geen onderzoeksinstantie zijn, maar alleen maar nieuwe informatie verzamelen en deze aan de Italiaanse autoriteiten doorgeven, benadrukt de woordvoerster.

Kronen Zeitung

Berichten over een vermeende samenwerking tussen hulporganisaties en Libische mensensmokkelaars hebben de afgelopen weken voor ophef gezorgd. Een Italiaanse officier van justitie stelde daarom een onderzoek in. Critici beschuldigen hem er echter van geen bewijzen voor de beschuldigingen te hebben. Bovendien had Frontex de NGO´s bekritiseerd, omdat zij met hun “reddingsacties”, die steeds dichter bij de kust van Libië plaatsvinden, het de smokkelaars gemakkelijker zouden maken.

Screenshot_2

Geredde “migranten” op het schip “Tuna 1” in de haven van Palermo.

Daarover zegt de woordvoerster tegenover APA: “Het is een zeer grote uitdaging om mensen te redden en niet het zakenmodel van de smokkelaars in handen te spelen.”Een einde aan de “reddingsacties” in de middellandse Zee zou echter geen oplossing zijn, benadrukt ze. Er zou een algehele oplossing moeten komen, want de “vluchtelingen”route zou lang zijn. “Wanneer de mensen zich eenmaal op zee bevinden, is dat slechts de laatste etappe van hun reis. Deze mensen hebben om een bepaalde reden hun thuis verlaten, ze hebben hun leven geriskeerd om de Sahara te doorkruisen en worden onderweg mishandeld.” Een oplossing om de migratie in te dammen zou echter niet alleen betrekking mogen hebben op de laatste etappe van de “vlucht”.

Screenshot_3

Geredde “vluchtelingen” op Malta.

“De Middellandse Zee is 2,5 miljoen km² groot”

Frontex staat sceptisch tegenover een vooral door de Oostenrijkse minister van Buitenlandse Zaken, Sebastian Kurz (ÖVP), al maandenlang geëiste sluiting van de Middellandse Zeeroute. Hoe dat zou moeten, zou zij ook niet weten, aldus Moncure. “De Middellandse Zee is 2,5 miljoen km² groot, dat is een heel groot gebied.” De sleutel voor het complexe probleem zou erin liggen om mensensmokkel en smokkelnetwerken effectief te bestrijden.

Screenshot_4

Parallel daaraan zouden er legale manieren voor migratie gecreëerd moeten worden, evenals een samenwerking met transitlanden en landen van herkomst en oplossingen voor een terugkeer van “vluchtelingen” uit Afrikaans elanden naar hun landen van herkomst. “Het geheel heeft tijd nodig en intussen, ook terwijl met elkaar praten, redden schepen mensen in de Middellandse Zee”, aldus de woordvoerster van Frontex.

Screenshot_5

Aankomst in Salerno (Italië).

“Aantal aankomsten neemt toe”

Het grensagentschap waarschuwt ervoor dat het aantal aankomsten via de Middellandse Zee de komende maanden verder zou toenemen. “De centrale Middellandse Zeeroute is op dit moment de enige en belangrijkste route, waarbij de aantallen toenemen”, zegt Moncure. Sinds het begin van het jaar zijn er bijna 40.000 mensen in Italië aangekomen, dat zijn er 33% meer dan in de vergelijkende periode vorig jaar. “We moeten erop voorbereid zijn dat de aantallen dit jaar net zo groot of groter zullen zijn dan afgelopen jaar”, zegt de woordvoerster. Verleden jaar zijn er 180.000 “vluchtelingen” over de Middellandse Zee naar Italië gekomen.

Screenshot_6

“Bootvluchtelingen” in mei 2017 voor de Libische kust.

Tegelijkertijd wordt de overtocht steeds gevaarlijker voor de “migranten”, omdat de smokkelaars proberen kosten te besparen. Steeds meer mensen worden in steeds kleinere en nauwelijks zeewaardige rubberboten gepropt. “Drie jaar geleden hadden we 90 mensen per rubberboot, nu zitten er 150 tot 180 mensen in.” Bovendien zou er al langere tijd sprake van zijn dat de “vluchtelingen” niet genoeg water en onvoldoende benzine bij zich zouden hebben. “Wat nieuw is, is dat smokkelaars zelfs de motor van de migranten afpakken zodra ze internationale wateren bereikt hebben en hen laten drijven”, zegt de Frontex-woordvoerster. Het resultaat zou zijn dat het aantal doden zou toenemen.

Screenshot_7

Minder Oost-Afrikanen, meer uit West-Afrika

Een andere verandering die Frontex geregistreerd zou hebben, is de samenstelling van de aankomende mensen. Zo zou het aantal mensen uit Oost-Afrika de afgelopen maanden zijn afgenomen. “Niet omdat de situatie in landen zoals Eritrea, Somalië of Soedan beter zou zijn geworden, die blijft moeilijk, maar omdat de grenscontroles in de regio door de buurlanden werden opgevoerd”, zegt Moncure. In plaats daarvan zouden er meer West-Afrikanen komen – die daarvoor ook al een groot deel van de aankomende mensen vormden – over de middellandse Zee naar Italië komen.

Als enige significante groep niet-Afrikanen zouden zich interessant genoeg ook Bengalen onder de “migranten” bevinden die over de Middellandse Zee zouden komen. “Ze krijgen in Bangladesh blijkbaar visa voor Libië, stappen daar op een boot en varen naar Italië.”

Bron:
www.krone.at

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "diversiteit", "Integratie", "Religie van de vrede", "Verrijking", "Vluchtelingen", "Weg met ons!", Afrika, Allochtonen, asielwaanzin, Barbarisme, Brussel, cultuurrelativisme, Eurabië, Europa, EUSSR, Graaien, Illegalen, Immigratie, Islamisering, Italië, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, landverraad, Links fascisme, Linkse Kerk, Marxisme, Multiculti, nieuw fascisme, Rotzakken, Socialisten, soevereiniteit, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfbeschikking. Bookmark de permalink .

7 reacties op Nieuwe bewijzen: rubberboot-“migranten” bellen naar NGO´s alsof het taxi´s zijn

  1. Tom Hendrix zegt:

    De zieligheidsindustrie vaart er wel bij. Maar deze invasie van Afrikanen, is gewoon gepland! Het “Coudenhove-Kalerghiplan”, in werking. Er zal geen einde komen aan deze toestroom, omdat de EUSSR, daar NIET een einde aan wil maken.

    Geliked door 1 persoon

  2. tippelaar zegt:

    Frontex wil niet omdat de EU.kopstukken dat niet willen. Alle moslims mogen van mij gedood worden. Goede op0lossing zou zijn dat al die moslims op de middellandse zee verdrinken. Voer voor de haaien. Jammer is dat wer nog veel te veel gezond aankomen. Die aangekomenen zouden we alsnog moeten liquideren.

    Like

  3. Bas zegt:

    Nog even en er ontstaat woningnood.

    Like

  4. Vandevelde zegt:

    Ze gewoon terugsturen genoeg is genoeg ze palmen onze woningen 8n
    Zullen nooit werken dit is georkestreerd om ons europa 1 islamstaat te maken
    B8jna geen vrouwen te zien dus nog meer aanrandingen en verkrachtingen

    Like

  5. Vandevelde zegt:

    Er is al woning noodtoestand inkomen 1200 euro huur woningen grand min 500 + 200 electra wat eet je nog dit is niet meer leven maar overleven

    Like

  6. 4sjun zegt:

    Een zooitje zeemijnen en de mededeling dat niemand die erdoor komt in Europa wordt toegelaten volstaat al om de stroom te keren. Een kwestie van politieke wil. Men kan natuurlijk ook afwachten totdat tot het uiterste getergde en structureel overvraagde burgers voor minder beschaafde oplossingen kiezen om hun dierbaren en vrij besteedbare inkomen te beschermen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie