VAN DE WEBMASTER

Screenshot_129

Webmaster E.J. Bron

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

239 reacties op VAN DE WEBMASTER

  1. U ook hele fijne en gezellige PAASDAGEN

    Like

  2. Marlies zegt:

    Dit is op toodlessss herblogden reageerde:
    JOYOUS PESACH EVERYBODY! Moge ONZE slavernij ook spoedig eindigen…

    Like

  3. Mary zegt:

    U ook fijne Paasdagen gewenst, hopelijk met een lekker zonnetje hebben wij het ook.

    Like

  4. koddebeier zegt:

    Fijne Pasen, Bert !

    Like

  5. Tistochwat zegt:

    Geliked door 1 persoon

  6. Wachteres zegt:

    Fijne Paasdagen voor een ieder op deze site.

    Geliked door 2 people

    • Klaas zegt:

      Geliked door 1 persoon

      • Oeps48 zegt:

        @ Joop Kraijesteijn

        Dames en Heren.

        Klopt. Jezus was niet dood. Hij leefde nog. Toen de grond hem in Palestina te heet werd onder zijn voeten, is hij weer naar het oosten vertrokken, naar India , naar waar de 3 wijzen vandaan kwamen. Daar heeft hij nog zo’n jaar of 14 geleefd. Tja, die kruisiging zal wel niet in z’n kouwe kleren zijn gaan zitten. Zijn graf is te vinden in India, Srinagar, Kashmir.

        De lijkwade van Turijn is authentiek en bewijst, dat Jezus niet dood was, toen hij in het graf gelegd werd. Zo’n 36 uur na de graflegging trof zijn vrouw, Magdalena, hem als tuinman verkleed in de hof van olijven aan.

        http://www.reviewofreligions.org/2727/rozabal-%E2%80%93-the-tomb-of-jesus-christas/

        https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.865156573.html/jezus-niet-aan-het-kruis-gestorven–een-documentatie-verslag-over/

        Like

      • kopjethee zegt:

        Oeps48 : het is maar goed dat U dit hier schrijft, want als ik het gedaan had, dan had ik weer een volle bak met commentaar over me heen gekregen van de “bejaarden-huis-afdeling “ ( niks tegen ouwe mensen, maar ze lopen vaak gruwelijk achter en bij die groep blijven helaasss vele dogma `s hangen ) ….waarheid is namelijk niet vast-staand en veranderd constant door vele ontdekkingen, en zeker op dit gebied ! Het is WAAR wat U schrijft, en dit heb ik zelfs al eerder hier geschreven, weet niet meer wanneer…
        Het onderzoek naar de lijkwade van Turijn, heb ik al vele jaren gevolgd ….na een hoop tegenslagen is inderdaad met de modernste apparatuur nu eindelijk aangetoond dat die ECHT was en authentiek. Over zijn reis naar India heb ik zelfs een boek wat al 25 jaar oud is. Dat er dan nog `atheïsten ` bestaan, is mij een raadsel ….( harry en bertg ? )
        men noemt dat met een mooi woord `cognitieve dissonantie ` . En nee, deze ontdekkingen zal men nooit uitzenden op TV of er de kranten vol mee zetten…..want dit komt onze machthebbers niet uit, ook het Vaticaan ( de maria-aanbidders en lucifer-aanbidders ) zullen dit nooit en te nimmer toegeven, want het komt hun niet van pas, zij hebben andere bedoelingen, dat is genoegzaam bekend inmiddels.
        Inmiddels is ook aangetoond dat God wel degelijk bestaat evenals zijn zoon Jezus, het bloed van Jezus is BLIND onderzocht in de 3 grootste labaratoria van de wereld, waarbij de onderzoekers van hun stoel afvielen van verbazing omdat ze nog nooit dergelijke uitkomsten hadden gezien, het bloed van Jezus bevatte namelijk 23 chromosomen van de moeder en 1 van de vader : God ….Terwijl wij mensen altijd 2 x 23 chromosomen = 46 chromosomen hebben ….had Jezus er dus 2 4 !!! Hiermee is onmiskenbaar BEWEZEN dat God bestaat ! …..Het onderzoek is een paar x overgedaan omdat men de uitkomsten zo bizar vond, en toen onmiddellijk wilden weten om WIE het ging en van WIE dit bloed was : Jezus dus. Hij had AB-positief, wat TOEN nog zeldzamer was, als nu ( iets van 3 % vd mensen heeft dat op wereldniveau en komt in het Midden-Oosten nog minder voor ) …..Op youtube staat een prachtige serie documentaires, makkelijk te vinden met de juiste zoekwoorden, heb je `m zo gevonden, er is veel over te vinden ….neem er wel een paar uur rustig de tijd voor, want de docu `s duren lang. Beter een kopjethee erbij dus ( hahaha ) . Bedankt Oeps48
        ( jammer atheïsten, U behoord tot een uitstervend ras )

        Like

    • Elisah zegt:

      Leuk gedaan, stop motion is veel werk.

      Like

  7. theresageissler zegt:

    Prettige Paasdagen, Bert, Ook voor Mevrouw Bron!

    Geliked door 2 people

  8. Japio zegt:

    U en uw geliefden ook een gezegend Pasen heer Bron. En natuurlijk ook alle bezoekers/reageerders van deze mooie site een fijne Pasen.

    Geliked door 1 persoon

  9. Wachteres zegt:

    Nederlandse Bachvereniging – openingskoor Matthäus-Passion 2013

    De Mattháus-Passion mag natuurlijk niet ontbreken.

    Geliked door 2 people

    • Wachteres zegt:

      Slotkoor Matthäus Passion

      Geliked door 2 people

      • Cathja zegt:

        @ Wachteres

        In één woord: SCHITTEREND!

        Geliked door 1 persoon

      • Wachteres zegt:

        Fijne Paasdagen voor iedereen die dit leest!

        Like

      • Nemesis zegt:

        Prachtig ! Heb gisteren de hele Matthäus Passion zitten te bekijken en beluisteren.. Een groot deel van de liederen kan ik nog meezingen.

        Like

      • kopjethee zegt:

        ooooohhhh neeeee ……dan hoor ik toch liever HIP HOP ….bij een kopje thee uiteraard
        hahahaha….en in de auto SLAM keihard, heel ordinair met de ramen half open….

        WAAR gebeurd pas : …was de tuin aan het doen aan de voorkant…..komt een ouwe mevrouw met een hondje de hoek om …..ziet mij, en zegt : Ooohh mevrouw ik moet U toch eens iets vragen ? ….Zou U eens aan Uw zoon willen vragen, als hij `s avonds laat thuis komt, of hij dan de muziek eens wat zachter kan zetten als hij hier de wijk inrijdt ???
        …..ik : “ huhhh ? …..mijn zoon ? Harde muziek in de auto ?? “ ( we hebben allebei dezelfde auto bijna, hij een station, ik een hatchback….da mens is half blind dus ) ….Jaaa, dat is Uw zoon volgens mij….. ik : nou dat is onmogelijk hoor, mijn zoon heeft juist nooooit hard de muziek aan in zijn auto…..( heeft geen tijd voor muziek, zit altijd te eppen……..hahaha ) ….maar, ik denk dat U mij bedoelt ?? ….ik, heb altijd de muziek keihard aan als ik in de auto zit !!! ….( kak-buurt ) ….ik ben dat denk ik hoor, NIET mijn zoon …..hahahahahahaha Die ouwe wist niet waar ze kijken moest, kreeg een kop als vuur……en ik……ging vlug naar binnen, in me broek geplast van het lachen hahahahahahahahahahahahahahahahahaha LOL
        dus gedraag ik me maar voortaan, en zet ik de muziek voortaan maar op gepaste-leeftijd-stand, als ik de kakwijk binnenrij …..pfffffffff
        ( gerrummmm en mijn zoon kreeg de schuld …..hahahaha )

        Like

      • Cathja zegt:

        @ kopjethee op 1/4 om 02:56

        Sorry hoor, maar ik vind keiharde muziek vanuit je auto echt a-sociaal! Ik vind het niet meer dan normaal dat je rekening houdt met anderen! Jouw keuze van muziek is JOUW keuze, en anderen kunnen zich daar aan ergeren.
        Wees voortaan zo beleefd om de muziek binnen de auto te houden, en anderen storen zich er niet meer aan. Als iedereen jouw gedrag zou kopiëren, dan weet je niet wat je hoort.
        Ik zou me schamen als iemand me aan zou houden met de vraag of ‘mijn zoon de muziek wat minder hard zou willen zetten’. En áls je het niet kunt laten, ga dan los op de snelweg. Daar zal niemand er last van hebben, en kun jij je ‘uitleven’…

        Geliked door 3 people

      • Tistochwat zegt:

        @ kopjethee 1 april 2018 om 02:56

        hahahaha….en in de auto SLAM keihard, heel ordinair met de ramen half open….

        En daar ben je trots op. Dat vind je grappig.
        Zullen je tuinvogeltjes ook wel van schrikken, van die herrie, als ze in een struik zitten te slapen.

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        @ kopjethee 1 april 2018 om 02:56

        Aanvulling:

        Die ouwe wist niet waar ze kijken moest

        Wat respectloos om iemand zo te noemen? “Die ouwe”.

        Geliked door 2 people

      • kopjethee zegt:

        Heilige Catharina ; ….achhh laat ik nou toevaligggg 1 a-sociaal trekje hebben, dat mag toch ? …..Heb inmiddels mn leven gebeterd zei ik al : 3 straten voordat ik thuis ben zet ik SLAM wat zachter…..zo goed ??? Ik zal het nooooit meer doen….

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ kopjethee 1 april 2018 om 23:28

        Ik vind je reacties merkwaardig. Er was ook al iets met je toen je jezelf nog “geentvkijker” noemde. Helaas kan ik me niet meer herinneren wat er toen al niet helemaal klopte.

        Dat je vanwege je rijdende discomeubel door een ander op je vingers getikt moest worden, zegt mij al genoeg over jouw persoon.

        Nog even hierop terugkomend (nu ik tóch bezig ben):

        @kopjethee zegt: 1 april 2018 om 03:21
        Tistochwat 15,50 u : heb 80 vogels in de tuin over de hele dag

        Dragen die vogels dan rugnummers? Het lijkt me stug dat er 80 vogels tegelijk in je tuin zitten en dat je die dan nog kan tellen ook. Het zullen er eerder 10 zijn die 8 keer langskomen. Of een enkele keer 20, die 4 keer landen.
        Of neem je iets sterkers in je thee, zodat je dubbelziet?

        Geliked door 3 people

      • theresageissler zegt:

        Tistochwat zegt op 2 april 2018 om 11.52u.:

        “@ kopjethee 1 april 2018 om 23:28…..enz,”

        En op het gevaar af, te worden beoordeeld als “belerend” of “arrogant ” ( ik hóóp het níet: Ik vind het persoonlijk wel wat erg sterk uitgedrukt, maar ja…) zou ik daar dus toch even het mijne van willen zeggen:
        Eenieder zijn prioriteiten, levensopinies en wat dies meer zij. Mensen als Tis’ zijn gezegend met een liefhebbend, zorgzaam oog voor de natuur en al wat daarin leeft, wat een zeer prijzenswaardige eigenschap genoemd kan worden, zonder enige gekheid, en mensen als kopjethee hebben dan weer een ánder, niet minder prijzenswaardig oog voor ándere dingen; bijvoorbeeld voor het feit, dat iemand op een blog met een paar lui tegelijk verbaal totaal áfmaken niet langer onder de noemer “humor” kan worden geschaard en dat het geenszins misstaat, ja, zelfs van menselijk inlevingsvermogen getuigt, om daar metterdaad iets van te zèggen, in plaats van er met afgewende blik het zwijgen toe te doen.
        Alle mensen zijn verschillend, maar juist daardoor heeft de één díe goede eigenschap en de ander weer díe. Dat wou ik maar even opmerken.

        Like

      • BertG. zegt:

        En dan ook nog keiharde hiphop muziek, erger kan haast niet.
        Misschien probeert ze om nog een “vluchteling” te versieren met die muziek.
        Dat is het enige volk dat altijd zulke muziek draait.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ theresageissler 2 april 2018 om 13:11

        En op het gevaar af, te worden beoordeeld als “belerend” of “arrogant ”

        Nee hoor, Theresa, dat vind ik in dit geval echt niet belerend of arrogant.
        Het mag toch eigenlijk niet zo zijn dat iemand bang is om zijn mening te geven?
        Sommige mensen gaan echter in de ogen van andere mensen met bepaalde dingen te ver.
        Laten we het er maar op houden dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

        Like

    • Wachteres zegt:

      Vind ik ook, Cathja. Henk V. en ik hebben – héél lang geleden – ook nog in zo’n koor gezongen.

      Like

      • Cathja zegt:

        @Wachteres op 30 maart 2018 om 22:27

        Het is een gave als je goed kunt zingen! Mijn echtgenoot is vele jaren dirigent geweest, en is een groot liefhebber van de muziek van Bach. Hij speelt ook zelf graag stukken van Bach. Als je deze prachtige muziek vergelijkt met dat wat we vandaag de dag voorgeschoteld krijgen…., geef mij dan maar mooie klassieke muziek. Mij verveelt het nooit.
        Maar dat is uiteraard zeer persoonlijk.

        Like

      • BertG. zegt:

        Cathja, op welk instrument speelt hij Bach.
        Een piano, orgel, viool of iets anders.
        Ik heb hier alle orgel concerten van Bach, soms draai ik ook nog wel, schitterend opgenomen op oude kerkorgels in Nederland.

        Like

      • Cathja zegt:

        @ BertG. op 31 maart om 15:37

        Mijn echtgenoot speelt al meer dan 50 jaar orgel. Heeft ook veel werken van Bach op schijfjes staan, en luistert graag naar Bach-concerten.
        We hadden vroeger ook een piano in de woonkamer staan, maar na verloop van tijd vonden we het toch wel wat vol worden, een orgel én een piano in de kamer.
        Voor zijn koorwerk vond hij de piano meer geschikt dan het orgel, maar als organist kan hij op het (kerk-)orgel en het orgel thuis prima terecht.
        Zijn grote liefde is ook de oude orgels!

        Like

      • Trucker zegt:

        @ kopjethee 1 april 2018 om 23:28

        Ik weet (ook) niet meer juist wat maar ik weet zeker dat ik me al eerder negatief over u heb uitgelaten (het waarom is als steeds onbelangrijk).
        het normaal vinden om in een rijdende discotheek te vertoeven en het prettig vinden als er mensen (“ouwe” dixit uw gekwaak) een opmerking over plaatsen …
        Ik verwed er mijn (jawel) rechterwijsvinger om dat u ook zo’n typetje bent die steeds vol gas rijd want mijn ervaring op de weg heeft me geleerd dat de twee onafscheidelijk zijn.

        Like

    • jantjeuitnl zegt:

      Gezegend Pasen iedereen.
      Zelf denk ik meer aan “Erbarme dich mein Gott”

      Like

  10. Statler & Waldorf zegt:

    Like

  11. W.T.E. Vreeswijk zegt:

    “Fijne Paadagen”? Fijne Paasdagen zult je bedoelen want ik ben al jaren uit de kleine kinderen.

    Like

  12. Elisah zegt:

    Fijne Paasdagen voor allemaal.

    Like

  13. Henk der Niederlànder zegt:

    Ook gezellige dagen voor allemaal hier.
    En Bert de paaseieren liggen achter de piano hoorde Ik zeggen.
    Hehehehe

    Like

  14. fons zegt:

    ook jullie allemaal prettige PAASDAGEN,

    Like

  15. Peacepipe zegt:

    Gezellige dagen toegewenst!

    Like

  16. Philippine zegt:

    Prettige Paasdagen!
    Vooral ook voor E.J.Bron die zoveel goed werk verzet voor dit informatieve en goedleesbare blog.

    Like

  17. tinekevanschagen zegt:

    Heer en mevrouw Bron hele fijne paasdagen gewenst ,zo ook voor al mijn mede reaguurders!
    ———Tineke——–

    Like

  18. Cathja zegt:

    Onze Webmaster en zijn dierbaren wens ik prettige Paasdagen toe, evenals allen die op deze site regelmatig te vinden zijn.

    Like

  19. Roeland zegt:

    Zalig Pasen voor allemaal hier!

    Geliked door 2 people

  20. paulzwueste zegt:

    Zalig Pasen.

    Geliked door 3 people

  21. Helena zegt:

    Een heerlijk paasweekend toegewenst meneer Bron, geniet er van met uw geliefden.

    Like

  22. U ook hele fijne en gezellige PAASDAGEN🐣

    Like

  23. Petra DeBoer zegt:

    Bedankt meneer Bron en ik wens ook u en de uwen fijne paasdagen. Daarnaast wens ik ook alle lezers en lezeressen hier op de site fijne paasdagen.

    Like

  24. alwine kerkhof zegt:

    Allemaal een paar fine dagen toegewenst, en niet teveel eieren eten.

    Like

  25. alwine kerkhof zegt:

    Allemaal een paar fijne dagen toegewenst, en niet teveel eieren eten.

    Nog een keer, zonder fouten.

    Like

  26. Charles zegt:

    Wat is er met die zgn “christenlijke” feesten mis?:
    https://weguitbabylon.nl/video/29-wat-is-er-met-kerst-mis

    Like

  27. Stef zegt:

    Voor iedereen voor wie deze site lief is een fijne Pasen

    Like

  28. Marijke zegt:

    Fijne Paasdagen allemaal.

    Like

  29. Republikein zegt:

    Fijne dagen allemaal, en alle dagen daarna.
    Hopelijk niet meer spuugzat.

    Like

  30. Jade zegt:

    Iedereen fijne Pasen gewenst…

    Like

  31. Benesha zegt:

    Vrolijk Pasen terug aan u heer Bron en ook aan alle reaguurders.

    Like

  32. Trucker zegt:

    Een Zalig Pasen Heer Bron voor u en de uwen…
    en verder aan allen op deze fijne blog die de Christelijke waarden respecteren.

    Geliked door 5 people

  33. Elena zegt:

    Ik wens u allen een liefdevol Pasen.

    Like

  34. dutchdl zegt:

    Fijne dagen Webmaster E.J. Bron!! En ook allemaal hier.

    Geliked door 1 persoon

  35. fransdewit zegt:

    Allemaal hele fijne Paasdagen en dat u in deze dagen de ellende in de wereld even opzij kan zetten. Geniet van u naasten

    Like

  36. BigLJohn zegt:

    Insgelijks voor u mijnheer Bron, en uw gezin. En dat u ons nog lang mag verblijden met deze geweldige site !

    Like

  37. Giny zegt:

    Wens u en uw familie ook gezellige Paasdagen.

    Like

  38. kampersrene zegt:

    En moge uw zoektocht naar chocolate paas-eitjes succesvol zijn

    Like

  39. Erik zegt:

    Dank je wel E.J., ook jij en je naaste en een ieder hier, een pasen met de beloofte van een nieuwe zomer, van weg uit Egypte (islam) tot een nieuw Nederland, van het opstaan uit de dood in een verlicht bewustzijn.

    Like

  40. BertG. zegt:

    Ik ben al blij dat de winkels hier open zijn op 1e en 2de paasdag.
    En dat ze je tegenwoordig niet meer lastig vallen in de winkel met zo’n niet gemeende vrolijk pasen of prettige kerst van 1 of andere kassa dame.
    Maar het vreet festijn kan weer beginnen als ik zo de folders er op na slaan.
    En paas eieren, heeft dat niet met afgoderij te maken?
    Een heidens vruchtbaarheid symbool vieren.
    Of was het jezus zelf die ze laatste maaltijd vulde met eieren en chocola.
    Mag dat eigenlijk wel, van de meest fanatieke gelovige, je bezig houden met iets wat niet eens in de bijbel staat.
    Klauwen met geld uitgeven om de tafel te vullen met allerlei vreetwaren, en dat pasen vieren noemen.

    Like

    • Cathja zegt:

      @ BertG.

      Sla je nou niet een klein beetje door Bert? Dat jij de christelijke feestdagen het liefst zo snel mogelijk achter je wilt laten, wil nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
      Christenen ‘vieren’ Pasen op een ingetogen manier. Niet met vreetwaren, zoals jij dat noemt, maar vaak wel iets extra’s vanwege het feit dat het voor christenen een bijzondere dag is.

      En nee, Jezus had geen eieren en chocola op de tafel staan, maar brood en wijn. Zo’n kleine tweeduizend jaar geleden was er geen sprake van paashazen en paaskippen, plus folders vol lekkere hapjes. Jezus’ laatste maaltijd voor Zijn dood, welke Hij met de discipelen gebruikte, was gewoon sober, zoals Hij Zelf ook heeft geleefd.
      Dat velen van de feestdagen ‘vreetfeesten’ maken, daar kan ik niks aan veranderen.
      Commerciële belangen spelen daarin een rol, want winkeliers varen er wel bij als wij onze magen met deze dagen overbelasten.

      Wij doen er in elk geval niet aan mee. Jou wens ik dan maar gewoon een fijn en zonnig weekend toe!

      Geliked door 5 people

      • BertG. zegt:

        Jij bent 1 van de weinige hier waar normaal mee valt te praten en niet direct zwaar beledigd is bij een opmerking over een christelijke feestdag, waar ik verder helemaal geen probleem mee heb.
        Ik doe er alleen niks aan.
        Maar ik vind het wel allemaal zwaar overtrokken zo als mensen er tegenwoordig mee om gaan.
        Vier je feest en doe je ding verder, als iemand daar plezier aan beleeft.
        Wat kan ik daar nou tegen hebben.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Cathja 31 maart 2018 om 14:17

        Bij ons ligt niet één chocolade paaseitje, we hebben niet eens ‘gewone’ eieren in huis. Wij laten ons door geen enkele feestfolder-vreetgekte beïnvloeden en eten altijd sober. Eerlijk gezegd, interesseert eten me geen zier. Ik moet natuurlijk zo af en toe wel wat nuttigen, anders val ik van de graat. Maar och, het heeft zo zijn voordelen om weinig te eten, kan je vast wennen aan de armoede die over ons wordt uitgestort nadat al ons belastinggeld door de volgevreten ‘elite’ is verbrast. Niet waar, Franske, huilend talenwondertje?

        Mijn tuinvogels verorberen met z’n allen meer dan ik.
        Ik koop elk jaar een massa strooivoer, vetbollen, vogelpindakaaspotten, zonnepitten, pinda’s, meelwormen, enz. voor die beestjes. Grote dozen vol, bij elkaar een paar honderd kilo schat ik. 🙂 Het is hun gegund.

        Like

      • kopjethee zegt:

        Tistochwat 15,50 u : hier precies hetzelfde, we eten doodgewoon omdat we moeten eten we zijn geen grote eters……heb 80 vogels in de tuin over de hele dag, en dat al 30 jaren…..ik verbruik 60 kilo vogelvoer met mais, in de 3 maanden, das ongeveer 3/4 kg per dag, en dan nog krentjes en rozijnen, ongepelde pinda `s en 2 sneden brood aan stukjes. Heb 2 vogelhuizen, en op een bepaald moment heb ik die verbonden met een brede houten plank, waar ik in het midden ook weer een bak geplaatst heb ….totaal plaats voor + / – 30 vogels tegelijk ….tuin vol bloemen en planten in alle kleuren, en daar geniet ik van. Sinds 4 weken een aangelopen poes ( wel probleem met de hond, maar afijn ) … een kikker in de waterval en `s nachts een egel die steeds terug komt…..hier zijn alle dieren welkom ( k ga nooit op vakantie dus….)

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        @ kopjethee 1 april 2018 om 03:21

        Wat leuk! Als ik een tip mag geven: voer de vogeltjes gepelde pinda’s. Zo’n snoer ongepelde pinda’s is dan wel een grappig gezicht, maar het kost de mezen onnodig veel energie (vooral als het erg koud is) om bij de pinda’s te komen.

        En nooit (maar dat weet je vast al wel) ‘mensen’pindakaas voeren, daarin zit gevaarlijk veel zout voor vogels.

        Wat minder leuk is, is dat ik hier indirect ook roofvogels voer. Een rotgezicht om te zien hoe zangvogeltjes op de voederplaats gegrepen worden. Dus hiervoor moest ook weer een bescherming gezocht worden. De natuur is mooi, roepen mensen, maar als je ziet hoe een sperwer er vlak onder je neus met een krijsende merel vandoor gaat, is daar bar weinig moois aan. Die rovers moeten ook eten, maar tóch…

        Er lopen hier ook reeën in de tuin, die houden ontzettend van mijn sierplanten (helaas lusten ze geen wilde bramen) zodat daar een hek omheen moest.

        Ik heb in onze tuin twee keer een haas zien lopen (NIET de ‘paashaas’!) en af en toe komt heer Bronmaster een handje emmer aardbeien plukken. 😛 😉

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Nou zeg . . . 😦

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ E.J. Bron 1 april 2018 om 12:47

        Kom gerust nog maar een emmertje plukken hoor, als die dingen het tenminste nog willen doen. 😉

        Like

      • Anneke zegt:

        Yeshua, heeft het Pesach-feest gevierd…

        Like

      • kopjethee zegt:

        Tistochwat 11.39 u : Klopt, ongezouten pinda `s heb ik ook, maar die potten pindakaas heb ik niet, omdat ik totaaaal geen plaats meer heb aan de schuttingen, het is hier aan alle kanten dicht aan het groeien, alles groen ….beetje tropisch doet het aan, ook de overkapping. Als wij ontbijten ( om 12 uur ! ) dan zitten we altijd buiten, heb spiraal-verwarming boven de tafel, en dan heb ik er zo 10 graden bij. Overal nestjes krijg ik dadelijk, onze hond ( mechelse herder ) is er op getraind en de vogels komen rustig ook als zij in de tuin is, dat is fijn. Heb nu alleen een probleem met de aangelopen poes, na 4 weken observeren, ben ik er van overtuigd dat het toch een zwerf-poes is….wilde haar eerst geen eten geven omdat ze dan uiteraard steeds terug blijven komen. Maar na overdenken, toch besloten haar WEL eten te geven, omdat ik perse wil dat ook de poes niet op mijn vogels gaan jagen….en dat lijkt te lukken ….blikken kattenvoer gehaald en getest hoeveel ze op kon eten totdat ze vol zat…..en het lijkt er inderdaad op dat ze de vogels met rust laat…..vol is vol. De poes is nu hier tussen 1600 en 1800 uur, en `s avonds tussen 2100 en 2300 ongeveer, en dan blijft ze plusminus 3 kwartier heb ik gemerkt, en plots uit het niets is ze weer verdwenen. In het begin reageerde de hond VRESELIJK ! …Nu inmiddels wat rustiger, maar gistermiddag ging het weer bijna fout, want de rest van het gezin moet ook meewerken, en die vonden het maar NIKS. Gister kwam mijn zoon terug van het uitlaten van de hond, en liet hem te vroeg los………poeh poeh……de poes was bij mij achter in de tuin en de keukendeur naar achteren stond open, nou je had t moeten zien : poes vloog als een kim-jong-un-raket over de poort en de hond vloog erachteraan ….de poes wint het dan toch uiteraard, maar ik vond het zo vreselijk zielig…..en dan de ruzie daarna, ….is niet makkelijk nu…..maar ik moet een evenwichts-punt zien te vinden tussen alle partijen, want ik hou van mijn vogels en nu de poes eten krijgt hier, is dat beter…..daarnaast blijven we ook verschoond van muizen eventueel …..dus wel even belangrijk dat de rest van het gezin even meewerkt…..ik weet anders geen oplossing….?

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ kopjethee 1 april 2018 om 17:05

        Ik zou tóch maar oppassen met ‘poes’.
        ‘Poes’ blijft een roofdier en ‘poes’ vangt ook prooien voor de lol, om mee te ‘spelen’.
        Dat vindt ‘poes’ nu eenmaal leuk.
        En als je straks pas uitgevlogen jonge vogeltjes hebt, heeft ‘poes’ die zó te pakken.
        Bij mij zijn katten niet welkom – er zitten hier al genoeg rovers in de lucht – want vogels en katten gaan nu eenmaal niet samen. Ik zou ‘poes’ een belletje ombinden.
        Voor het vangen van muizen bestaan handige vallen. zelf heb ik deze:

        Wel zielig voor de muis, maar die kan je niet in huis/garage hebben omdat ze alle bedrading en de rest kapot vreten.

        Wat betreft die vogelpindakaas (het lijkt wel een theekransje in een damesblad); die schep ik voor de ‘grondtroepen’ (roodborstjes, merels en andere scharrelaars) in een bakje en dat zet ik op de grond. Onder een beschermkooi voor de kleintjes en achter grof gaas voor de grotere vogels.

        Like

      • BertG. zegt:

        Sommige poezen hebben ook vogeltjes als vriendjes.

        Geliked door 3 people

      • Tistochwat zegt:

        @ BertG. 1 april 2018 om 21:41

        Ja, ik ken die filmpjes.
        Maar het gaat geheid een keer mis en dan zegt het baasje: ‘Dat doet-ie anders nooit.’
        Katten kunnen er niets aan doen, zo zijn ze nu eenmaal.
        Vogels blijven prooidieren.

        Geliked door 1 persoon

      • kopjethee zegt:

        ach natuuuurlijk, niet aan gedacht eigenlijk, kan ik ook in een schaaltje scheppen
        die vogel-pindakaas
        …..maar een muizenval bind ik ook z i e l i g g g …..ooh nee da kan k niet…..we hebben geen muizen volgens mij, maar die komen toch `s avonds eventueel, en dan zijn de vogels allang weg…..voor de poes zet ik voer als we naar bed gaan ( 5 uur ) en dan zit ze vol, als de vogels beginnen te komen rond 6 a 7 uur…..opgelost denk ik, Even kijken hoe dat gaat . Deze poes is een beetje speciaal, superlief en nog geen jaar volgens mij, mist aanhankelijkheid en komt behalve voor het eten ook voor mij…..
        Vandaag had ik ze niet gezien ( na dat drama van gister ) , ik dacht : zou ze nog wel komen ….rond half 11 vanavond moest ik buiten zijn achter, en daar kwam ze vrolijk aangerend ….snel naar binnen, De hond naar boven gestuurd even, en terug naar buiten….opgetild, op de aanrecht gezet, eten stond al klaar, had ze zoooo op, en vervolgens samen groentesoep gegeten…..was ergggg gezellig ! Keukendeur mag niet dicht van haar, want ze moet WEG kunnen merk ik …..half uurtje, ik knipper met mijn ogen…..en ze is weer verdwenen de wijde wereld in…..waar ze `s nachts is, is een raadsel….en zeker met regen vraag ik me dat af. Vanaf hals tot aan begin staart is ze maar 28 centimeter lang, Achh jaaa, we zien wel hoe het loopt. Katten kiezen vrijwel nooit voor een huis met een hond, maar zij heeft ook voor mij gekozen, merk ik ….
        gut gut, De Libelle is er niks bij, nee hahaha

        Like

      • Elisah zegt:

        Geliked door 2 people

    • Elisah zegt:

      Doe niet zo depri Bert, het leven wordt een stuk aangenamer door af en toe eens feest te hebben/maken.

      Geliked door 3 people

  41. kruisridder zegt:

    Ik wens u en uw dierbaren hele fijne Paasdagen, mijnheer Bron. Ik geniet elke dag van uw nieuws op uw leuke website. Ik hoop dat u dat nog lang zal willen doen. Als er iemand is, die ook een lintje verdient, bent u het. U draagt bij aan de vrijheid van meningsuiting en met uw artikelen is dat ook zeker een goede vorm van verzet tegen de elite en de islamisering van ons land.

    Like

  42. delamontagne zegt:

    Over heel Frankrijk worden er 41.000 politie-agenten en 29.000 Gendarmes ingezet tijdens de Paasdagen.
    In het zicht waarin de dreiging van terrorisme sterk blijft, zal de politie volledig worden gemobiliseerd om de veiligheid van de Paasvieringen te garanderen.
    / / /
    “Dit is een erg belangrijk moment voor zowel de christelijke gemeenschap als de joodse gemeenschap, ” zegt het ministerie van Interieur in een verklaring
    WIE HOORDE EEN 10-TAL JAREN ZOIETS VAN DE OVERHEID ? ?

    Geliked door 1 persoon

    • delamontagne zegt:

      Iedereen Prettige Paasdagen toegewenst.
      Niet voor ons, wij zijn onderweg naar NL en proberen om Parijs heen de Moslim-vierders van de “Foire-des-Musulmans” niet tegen te komen………..

      Like

  43. Nemesis zegt:

    Bedankt Bert. Peter en ik wensen jou en je vrouw ook hele fijne Paasdagen toe.

    Tevens ook alle lezers en lezeressen hier een zalig Pasen en bedankt voor de mooie video’s en de prachtige muziek. Heb ervan genoten.

    Geliked door 1 persoon

  44. Taljaard zegt:

    Beetje laat.
    Maar iedereen hier, en in het bijzonder de webmaster en zijn dierbaren, goede paasdagen gewenst. Dit blog is voor mij vaak niets meer of minder dan een baken van gezond Nederlands verstand in een allengs steeds absurder wordende wereld. En voor al het werk wat Bert hiermee verricht kan ik hem alleen maar dankbaar zijn.

    Geliked door 2 people

  45. Astrid zegt:

    Fijne dagen gewenst voor iedereen!

    Like

  46. BertG. zegt:

    Dat God niet bestaat is een triviale waarheid, dus eenvoudig te bewijzen. Gods transcendentie noodzaakt de openbaring. De subjectiviteit is de waarheid. De grote ontdekking van de filosofie. Bestaansordes vs. denkordes. Het voorbeeld van het atomisme. God als noodzakelijk Idee.
    http://verenoflood.nu/god-bestaat-misschien-is-god-wel/

    Like

    • Wachteres zegt:

      BertG, je moet zendeling worden. Of bestaan die niet bij de atheïsten?

      Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Atheïsten bezitten zelf de wijsheid om te ontdekken wat waar en niet waar is.
        Dat hoeft niemand ze te vertellen.
        Anders dan bij gelovigen, die telkens bij de les gehouden moeten worden d.m.v. kerk bezoekjes.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Maar waarom heb je nooit een opmerking op b.v. Petra.
        Die iedereen voor van alles en nog wat loopt uit te maken en met niets anders bezig is dan evangeliseren.
        Of ligt dat weer gevoelig onder de broeders en zusters onder mekaar, mekaar aanspreken w.b. kwaadsprekerij over andere.

        Like

      • BertG. zegt:

        Wachteres, zelfs in een reactie op Henk kan ze het nog niet nalaten om nog even na te trappen.

        “Verschillenden hier zijn uit de linkse kerk gestapt maar de ideologie zit nog in hun en dat merk je. Dat jagen op christenen is typisch marxistisch zoals Stalin ook deed. ”

        Menselijk en dierlijk lijden uit puur egoïsme

        Ach, ik begrijp het, niet gelezen natuurlijk, niet opgelet.
        Er is hier maar 1 persoon bezig om continue jacht te maken op andere.
        Maar zo moet ik dat zeker niet zien, ze bedoeld het goed.

        Like

      • Wachteres zegt:

        Eerlijk gezegd had ik de reactie op Henk – en zijn reactie – nog niet gelezen.

        Grappig dat hij je ook zendeling noemde, puur toeval.

        Je kletst uit je nek als ik zeg dat ik mijn ‘broeders en zusters’ bescherm..

        Zo denk ik helemaal niet. Mensen als Harry – en vroeger Rommel – kunnen bij mij een potje breken en ook wel tien potjes. Waarom weet ik niet, maar niet omdat ze christen zijn. [ Laat Harry het niet lezen].

        Ook jou waardeer ik. Wel irriteert het mij dat je voortdurend – ook zonder dat Petra reageert – het geloof/gelovigen aanvalt. Wat denk je daarmee te bereiken?

        Dat mensen die geloven zich bekeren tot jouw atheïsme? Ook een geloof, trouwens.

        Zelf ben ik eerder een agnost dan een ‘gelovige’. Ik heb geen hekel aan gelovigen, waarschijnlijk omdat ik christelijk ben opgevoed en dat mij niet heeft beschadigd.

        Enfin, meer wil ik er niet over zeggen.
        .

        Geliked door 2 people

      • delamontagne zegt:

        ………….omdat ik christelijk ben opgevoed en dat mij niet heeft beschadigd……….
        * * *
        dikwijls lees je iets van een ander en dan denk je “verd.md[t]”, zo denk ik er ook over.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Wachteres, verslik je niet in een eitje.
        Waar heb je mij ooit horen beweren dat mensen moeten stoppen met geloven.
        Ik wil niet meer dan met rust gelaten worden, ik zit hier niet op een evangelische site, voor zo ver ik het begrepen heb.
        Dus mij ontgaat al dat geëvangeliseerd wat ik hier bijna dagelijks aantref.
        En een quote herhalen van Petra is dus een aanval op het geloof.
        Heel eigenaardig zo’n conclusie.
        Dus iemand beledigen mag dus alleen als je gelooft, ook weer zo typisch.

        Like

      • theresageissler zegt:

        BertG. zegt om 8.09u:

        “Dus iemand beledigen mag dus alleen als je gelooft, ook weer zo typisch.”

        Er is nog één andere variant denkbaar: Het mag ook als genoeg anderen je “grappig” en “briljant” vinden. Dan kraait er evenmin een haan naar.
        En de ervaring heeft geleerd, dat je dáár dus niet gelovig voor hoeft te zijn.

        Like

    • boorzalf zegt:

      Jezus Christus komt als overwinnaar naar de aarde terug om alle vijanden, die Zijn boodschap van heil, overwinning, vergeving, verlossing en eeuwig leven niet wilden accepteren, te oordelen.

      Bekeer je BertG, je bent nog niet te laat!!!

      Like

      • BertG. zegt:

        Doe ‘m de groeten, als je ‘m weer een keer tegenkomt.

        En verder schenk ik jou ook veel overwinning, vergeving, en vooral veel verlossing.
        Zie je wel dat ik helemaal niet zo gek veel scheel met die jezus.
        Ik ben verder ook een hele vriendelijke kerel.

        Like

      • Harry zegt:

        @Boorzalf ,

        Het begint toch een beetje pathetisch te worden .
        Jezus Christus komt als overwinnaar naar de aarde terug , etc .etc.
        Wel raar , de laatste keer dat we hem tegenkwamen , hing ie aan een paar eikenhouten balken , met spijkers door zijn handen en voeten .
        Zo dood als een pier .
        Geen praatjes meer .
        Hij had de strijd echt verloren , hoe kan ie dan nu als overwinnaar terugkomen ?
        Net als een politicus zeker , 12 zetels verloren , maar toch nog de grootste partij , dus overwinnaar !

        En dan iemand van 2018 jaar oud , wat hebben wij daar nou nog van te vrezen ?
        En waarom komt ie nu nog terug ?
        Als ik ergens geen leuke ervaringen opgedaan heb met vakantie , ga ik er nooit meer terug . Maar hij komt gewoon . Wanneer dan ?
        Haal ik hem wel af op Schiphol .
        Hoe labiel moet je zijn om daar nog geloof aan te hechten ?

        Las ik elders dat ie niet dood was , maar de boel ontvlucht en incognito nog een aantal jaren op deze aardbol geleefd heeft .

        Persoonlijk geloof ik er helemaal geen moer van !
        Maar die lui wisten het ook zeker .

        Wie heeft er nu gelijk ?

        Like

    • Guardiacivil zegt:

      Pak even een van je mooie gitaren en ga lekker jammen, dan vergeet je even alle toestanden.

      Like

    • kopjethee zegt:

      Dat God bestaat is onlangs BEWEZEN …..das jammer voor de atheïsten….

      Like

      • BertG. zegt:

        Kom maar op met je bewijs dan.
        Heb je een foto, is ie langs geweest.

        Like

      • kopjethee zegt:

        ja, heb er linken van, zeeeer interessante zelfs !….is al een paar jaar hoor vernam ik, maar men gaat dit niet op TV verkondigen, das jammer. Maar ook al zou ik met linken komen, ….dan nog zou dat geen zin hebben dat iemand als jij WEL zou gaan geloven : Immers : Zij die dansen worden voor gek verklaard, door hen die de muziek niet horen !
        Vandaar dus….maar geen linken…..

        Like

      • BertG. zegt:

        Nou. ik ben overtuigd.
        Daar kan ik niet meer omheen.

        Like

      • Harry zegt:

        @Kopje thee ,

        Cohen drinkt thee , zijn opvolger v.d. Laan dronk thee , de grootste idioten in de politiek dronken thee , er is vast iets mis met theedrinkers .
        Als er werkelijk bewijzen waren , dan hadden ALLE kranten daar vol van gestaan !
        De hele wereld had op z’n kop gestaan .
        We kunnen het dus af doen als een onzin verhaal op Niburu niveau .

        En jij gelooft daar in ???
        Je bent niet te benijden !

        Like

      • BertG. zegt:

        Ze houden het wel spannend zo onder mekaar.
        Ik heb bewijzen, maar die laat ik lekker niet zien.
        Want met bewijzen komen heeft toch geen zin, daar ga ik niet aan beginnen.

        En ook nog bloed serieus ook nog zo iets opschrijven.

        Like

    • kopjethee zegt:

      Die `triviale waarheid ` van U, dat God niet bestaat, kan de pispot in ……als ik U was zou ik een TITANIUM pispot nemen, die is wel bestand tegen Uw uitlatingen hier.
      En Uw opmerking over het feit dat HIPHOP muziek van “ de vluchtelingen “ zou zijn is eveneens te bizar voor woorden, ik denk zo dat er heel wat `meelezers ` hartelijk gelachen hebben wederom , maar U behoord tot de ` oudere groep ` die niet mee WILLEN ( en dus niets meer bijleren ) das jammer voor U. Tja inderdaad een azijn-zeiker bent U ( en nog wat van die zeikers / treiteraars hier ) ….die niet op een fatsoenlijke manier kunnen reageren, hebben zeker niks anders te doen met hun tijd, als alles te verdraaien ……over “respectloos “ gesproken : hahahahahaha LOL

      Like

      • Tistochwat zegt:

        @ kopjethee 3 april 2018 om 11:27

        Wat een kinderlijke, provocerende manier van reageren? Wát een taalgebruik…
        Jij verstaat onder ‘bijleren’ zeker dat je voortaan je rijdende discomeubel wat minder hard zet?
        Pas nadat een oudere dame in je buurt er – zeer terecht – iets over had opgemerkt?

        Even over de door jou genoemde ‘proef met het bloed van Jezus’. Daarover heb ik ook weleens een filmpje gezien. Of het waar is? Er worden zo véél ‘wetenschappelijke bewijzen’ over van alles en nog wat verkondigd.

        Overigens: wie zegt in de Bijbel te geloven, moet geen verhaaltjes gaan ophangen over dat Jezus na zijn kruisiging nog zou hebben geleefd en een gezin zou hebben gesticht. Dit staat nergens in de Bijbel vermeld.

        Like

      • kopjethee zegt:

        maar ik geloof helemaaaaal niet in de bijbel, en in geen enkele….GEEN ENKELE religie ! Dus je slaat alweer de plank mis ……er worden hier steeds dingen verdraait, en er wordt NIET goed gelezen, en constant verkeerde conclusies getrokken. En dat gaat maar door, en dat gaat maar door ……God en Jezus hebben namelijk TOTAAL niets met religieen te maken, die VERZONNEN de mensen ZELF, en daar bouwden ze dan ook nog kerken omheen…..ik ben het dus ook nog eens GEDEELTELIJK met BertG eens, behalve dan : dat hij niet in God gelooft…..en ik allang ( ook al VOOR het bewijs ) van Gods bestaan OVERTUIGD ben, dat is het enige verschil……En de bijbel is in 320 NA chr. zoveel BEWERKT en ERIN gedaan, en ERUIT gehaald ( 1 4 belangrijke boeken zijn toen verwijderd ). Dus met de bijbel moet je ook nog eens zeer ernstig uitkijken …..ook hier worden constant dingen over ONTDEKT, dus w e l bij de les blijven
        is het advies a l s je het wil volgen….en die Koran ( of het nou van die Islamieten is of niet, gezien de BARRE situatie nu ) die Koran is van 620 NA chr. ALLEEN AL dat late jaartal, maakt dat het helemaaaal een sprookjesboek is,….nog erger. Maar ja, zoekende naar de waarheid, heb ik het wel ALLEMAAL MOETEN LEZEN ( van mijzelf ) omdat je anders die waarheid niet vindt ….tja ieder zijn ding.
        Sommige mensen vinden lezen nuttig, en andere mensen vinden treiteren nuttig…..iedereen is anders. ….ik ga nog een kopje thee zetten hahaha proost !

        Like

      • theresageissler zegt:

        @Kopjethee zegt om 4.48u:

        “Sommige mensen vinden lezen nuttig, en andere mensen vinden treiteren nuttig…..iedereen is anders.”

        Jij bent toch maar mooi de eerste, die het niet alleen waarneemt, maar ook nog niet bang is om de vinger op de zere plek te leggen! Het is weliswaar één aspect van de talloze in een menselijke persoonlijkheid, maar vrijwel uniek hier. En ik mág het wel – zoals ik eerder ook al liet weten, trouwens.

        Like

      • BertG. zegt:

        Beste mensen, luister even mee.
        Van dit soort muziek is koptjethee nou fan van, gangsterrap.
        Muziek die ik alleen bij mongolen thuis tegen kom en ander agressief laag tuig.

        Like

      • BertG. zegt:

        Jij dacht zeker dat jij mij nog wat kon leren over muziek en muziek stromingen.
        Agressieve neger gangsterrap is waar jij op kickt.
        Muziek waar vrouwen vernederd worden, het altijd gaat over geld scoren gaat en moord.
        En bij welke groep kan je scoren met dit soort muziek?
        Juist bij vluchtelingen en andere nare agressieve en vervelende kereltjes.
        Mensen die ik toch liever ontwijk, vanwege een bepaalde houding die er bij hoort.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ kopjethee 4 april 2018 om 04:48

        Praat van een aardbei.
        Je hebt je theeblaadjes zeker weer zitten lezen.
        Verder ga ik hier geen tijd meer aan verspillen.

        Geliked door 1 persoon

      • Tistochwat zegt:

        @ BertG. 4 april 2018 om 10:36

        Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat “kopjethee” iemand is van ‘zo de wind waait, waait m’n jasje’. Het voelt heel ‘gekunsteld’, ‘verward’ ook. Sommige reacties doen ‘lieflijk’ aan, anderen zijn wat ‘provocerend’.

        @ theresageissler 4 april 2018 om 09:15

        “Sommige mensen vinden lezen nuttig, en andere mensen vinden treiteren nuttig…..iedereen is anders.”

        Ik begrijp dat bovenstaande opmerking van “kopjethee” jou aanspreekt, maar nee, ík ben geen theeliefhebber.

        Like

      • theresageissler zegt:

        @Tistochwat,16.32u: Daar hoef je dan ook geen theeliefhebber voor te zijn; daar moet je zèlf voor getreiterd worden.
        Oh, èn dan ook nog op de koop toe ervaren, dat iedereen dat hier aanvaardbaar lijkt te vinden….behálve nu juist dat ‘kopjethee’.
        Over de rest van haar levensopinies heb ik vooralsnog geen oordeel, maar dat er hier eindelijk eens een derde duidelijk durft te laten weten,dat zij één en ander óók over de schreef vindt gaan, spreekt me dus automatisch wel aan, ja. Dat kun je me vanuit mijn standpunt niet kwalijk nemen, dacht ik.
        (Trouwens, al betrof het een ander dan mijzelf, dan dacht ik er precies zó over.)

        Like

      • BertG. zegt:

        Wat loop je nou te zeiken, Theresa.
        Of probeer je iets te vertellen.

        Like

      • I.K. Bennurklaarmee zegt:

        @ theresageissler zegt:
        4 april 2018 om 17:49:

        Wat gebruik jij toch een hoop overbodige accenttekens. 80 % kun je rustig weglaten hoor.
        We begrijpen heus wel wat je bedoelt. Dat je sommige woorden benadrukt of beklemtoont in een zin is idd soms nodig. Maar veel onnodige accenttekens geeft zo’n haperend leesritme.

        Like

      • theresageissler zegt:

        @BertG., 18.09u: Ik “probeer” niet iets te vertellen, ik vertèl iets.
        @I.K. Bennurklaarmee, 18.22u: “Oh dear. How sad. Never mind.
        Oftewel in het Nederlands: “Nou ja, als dat alles is….” (valt het nog wel mee.)

        Like

      • Harry zegt:

        “Kopje thee” , is ongeveer het laatste houvast geworden .
        Hebben een heleboel lezers al te kennen gegeven van een bepaald soort gedram af te willen , “kopje thee” gaat onverdroten voort .
        Madame G. bijt zich er in vast .
        De laatste strohalm ?

        “Kopje thee” gelooft niet in de bijbel , noch in enige religie .
        Vervolgens trekken we partij voor god en zijn volgelingen .
        Niet te volgen !

        Sommige mensen vinden lezen nuttig , en andere mensen vinden treiteren nuttig .
        Ik vind discussiëren nuttig .
        Maar er zijn er, waarmee de discussie volslagen zinloos is .
        Kromme gedachtegangen en redeneringen zijn talrijk .
        Maar als iemand met reacties of links op niburu niveau aankomt is verder lullen zinloos .
        Dan zit je in de hoek van de chronisch behepten .
        Verknipte kronkels en draaikolken van religieus gezeik .
        Veel meer is het niet .
        Waarom zadel je ons daarmee op ?

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Dan mogen wij er nu toch wel van uit gaan dat jij je verhaaltje kwijt bent.
        Wat je ook probeert te vertellen verder.
        Over iets dat je geplaagd wordt, goh wat triest voor jou.
        We zijn het het er alle over eens dat je zielig bent, is dat wat je wilt horen.
        Misschien zou je wat minder aanleiding moeten geven.
        Of krijgen we nog hier een vervolg op. Begint langdradig te worden.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ theresageissler 4 april 2018 om 19:38

        Goedbedoelde tip.

        klemtoonteken en uitspraaktekens:

        http://woordenlijst.org/leidraad/5

        Like

      • BertG. zegt:

        Je bent met niet meer bezig dan een discussie aan het opstarten, met in je je achterhoofd dat wij ons toch in moeten houden, op verzoek van Dhr. Bron.
        We mogen er dus niet echt inhoudelijk op reageren maar we weten allemaal wat je bedoeld.
        En nou zoek je gewoon de grens op in summier taal gebruik.
        Zolang jij maar de aandacht heb. Daar gaat het je om.
        Kijken wie er als eerst reageert op wat je schrijft en een uitbrander krijgt.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Nee, hij/zij heeft al eerder een ban gehad. De volgende zal definitief zijn. Dus hij/zij kijkt wel uit!

        Like

  47. BertG. zegt:

    Iemand die niet gelooft een fijne pasen wensen, is zo ongeveer hetzelfde als een jehova feliciteren met ze verjaardag.

    Like

  48. kampersrene zegt:

    We hebben onze webmaster een vrolijke Pasen gewenst Onze reactie schrijvers maar we zijn onze getaande broeders vergeten ! Aan al onze getaande vrome Islamieten een vrolijk Paasfeest gewenst…Ga eens kijken in uw hof , misschien hebben de klokken van Rome wat chocolate paaseieren achtergelaten

    Geliked door 1 persoon

  49. bozeoudeman zegt:

    U en alle anderen prettige paasdagen

    Geliked door 1 persoon

  50. BertG. zegt:

    Denk er even aan, mocht je dit weekend nog een kerk gaan bezoeken omdat het pasen is.
    En vergeet niet om een donatie achter te laten, om de kerk te steunen in hun goede werk.
    Ze moeten toch ergens al die “vluchtelingen” van betalen.

    http://www.geennieuws.com/2018/03/kerken-en-gemeenten-saboteren-asielbeleid-en-brengen-daarmee-rechtsorde-in-gevaar/

    Like

    • tinekevanschagen zegt:

      @BertG.
      Bert,Ik heb je al eens eerder gezegd,dat jij zelf nog het meest lijkt te genieten,van dit soort topics,
      waarbij je provoceren zo onderhand tot kunst verheven hebt……
      Ook heb ik je al eens gemeld dat ik al 40 jaar niet in de kerk kom,een jointje heb gerookt etc……
      Toch ben ik een gelovige vrouw….dat zit in mijn hart…daar heb ik geen instituut voor nodig.
      En me volvreten doe ik met geen enkele feestdag,ik kruip bij wijze van spreken liever onder mijn dekbed,tot alles weer voorbij is.
      Iedereen beleeft en ervaart het op zijn eigen manier.
      Wat mij het meest verbaast is,dat iedereen elkaar fijne dagen wenst en de tegenstellingen steeds groter lijken te worden,
      Laten we elkaar in onze waarde laten hierin,en onze energie in belangrijkere vraagstukken steken,
      Haat en nijd is er al genoeg in de wereld.
      Groet,
      Tineke

      Geliked door 3 people

      • BertG. zegt:

        Dus als gelovigen mag je er een doorlopende herhaling van maken over wat je allemaal tegen ongelovigen heb.
        Nee, jij doet dat niet.
        Die tevens voor van alles en nog wat uitmaken, wat maar net in je opkomt.
        Je mag ze voor links, communistisch, marxistisch, mao aanhanger, enz…..en weet ik veel wat nog meer uitmaken.
        Maar als ik daar wat over terug zeg, dan is het provoceren.

        Ik moet alles dus over me heen laten komen, maar er niks op terug zeggen.
        Dus ik moet het maar accepteren en mezelf daar bij neer liggen.
        En dat noem je dan zeker respect opbrengen voor andere.
        Zolang de andere partij maar zwijgt, dan is er niks aan de hand.

        Like

      • theresageissler zegt:

        @BertG.: 8.44u.: Hear hear!
        Dít herken ik dus, zij het op nog iets andere gronden.
        (Hopelijk mag ik dat van je te kennen geven, want het is op geen enkele manier snerend of ironisch bedoeld.)

        Like

  51. Frans Brassens zegt:

    Voor elckerlijc die het paasfeest in ere houdt: PRETTIGE PAASDAGEN!

    Like

  52. aad zegt:

    prettige paasdagen voor iedereen.

    Geliked door 2 people

  53. Perfide Albion zegt:

    Fijne paasdagen voor iedereen op deze site!

    Geliked door 1 persoon

  54. win zegt:

    koshere pesach

    Geliked door 1 persoon

  55. kampersrene zegt:

    Het verschil tussen de Islam en het Cristendom.! Jezus geloofde in het goede van de mensch, wat natuurlijk en ernstige misrekening was Hij stiefr met heel veel pijn aan het kruis . Mohamed daarentegen was een kinderverkrachter een een moordlustig iemand . Hij geloofde dat je met geweld alles kon bereiken en hij had gelijk .Angst en brutaliteit , het spreekt tot de verbeelding van de geestelijk misdeelden,ge moet alleen een grote smoel hebben , ge moet er niets voor kunnen Af en toe wat bedreigingen uiten een beetje verkrachten een beetje moorden en iedereen krijgt angst . Dat is het verschil tussen de Christenen en de Islamneukers .Het feitelijk eenvoudig te begrijpen Spijtig dat al die top politiekers niet het verstand hebben van De E.J.Bron lezers

    Geliked door 3 people

  56. Aegolius cs zegt:

    Ik wens u allen vrolijk springende Paashaasjes toe. De lente en het begin van nieuw-geborenen als u nog wat eieren laat liggen.

    Hoe was het ook weer? Gisteren aan het kruis genageld en morgen : no body no case?! De Heilige geest zal ons toekomstig (Pinksteren) licht moeten verschaffen over deze zaak.

    Like

  57. Harry zegt:

    Iedereen , zelfs degenen die het niet met ons eens zijn ,
    een paar prettige vrije dagen toegewenst .

    Nou heb ik begrepen dat goede vrijdag de dag was dat Jezus aan het kruis gespijkerd zou zijn .
    Waarom noemen ze dat dan in hemelsnaam ” goede vrijdag ” ?
    Voor hen die dat geloven is dat toch een drama dag ?
    Ik kom er toch steeds meer achter dat er bergen discrepanties bestaan .

    Like

    • Wachteres zegt:

      https://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_Vrijdag

      Harry, ik heb het voor je opgezocht. Zelf wist ik het ook niet. 😉

      Hoewel dus het lijden en sterven van Jezus centraal staat, spreekt de Kerk toch van ‘Goede’ Vrijdag, om erop te wijzen dat Jezus zichzelf opgeofferd heeft ter verzoening van de zonden. Andere bronnen noemen echter dat een verbastering van “Gods vrijdag” heeft geleid tot de naam zoals wij hem nu kennen.

      Like

    • Elisah zegt:

      Daar ben ik het mee eens Harry, dat maakt die dagen alleen maar verwarrend, met die onduidelijke benamingen.

      Like

      • BertG. zegt:

        Petra, dus eigenlijk is het hartstikke goed dat ze ‘m aan het kruis genageld hebben.
        Want christenen zijn er blij mee, lees ik.
        Want hij heeft daarmee iets goeds gedaan voor de christenen.
        We mogen die Romeinen dan wel dankbaar zijn daarvoor.

        Dus als jezus was blijven leven, dan was het nooit wat geworden met dat christelijk geloof.
        Dan hadden ze de rest ook aan het kruis moeten nagelen, was het christelijk geloof nog veel groter geworden.

        Zit toch behoorlijk sadistisch in mekaar zo even goed dat christelijk geloof.
        Pijn, ellende en de dood, en dat vieren we dan.

        Like

      • Wolf zegt:

        Voor Goede Vrijdag wordt er Witte Donderdag gevierd! Behalve bij die Roomsen en islamisten niet.

        Like

    • Petra DeBoer zegt:

      @Harry, goede vrijdag is de dag dat christenen herdenken dat Jezus Christus gekruisigd en begraven is. Door zijn kruisdood heeft Jezus Christus de mens verlost en dat is iets goeds voor de christenen.

      Like

      • Wolf zegt:

        Wij vieren de 40 jarige ontberingen van Het Uitverkoren Volk God’s door de Woestijn dezer huidige dagen.

        Like

  58. Tistochwat zegt:

    Zeer indrukwekkende film: The Passion of the Christ:

    Like

    • tinekevanschagen zegt:

      @Tistochwat
      De passion of the christ heb ik al 2x gezien ,emotioneel en inderdaad,zeer indrukwekkend.
      Dit intervieuw kende ik niet.Een acteur die Jezus niet alleen speelt,maar daar ook oprecht in gelooft….die zijn er niet veel meer. Dank voor deze bijdrage.

      Geliked door 2 people

    • Wolf zegt:

      Ja, een heerlijke film. heel veel zachte Christenen vonden hem niet kunnen. Wij die alleen in YHWH geloven vonden hem prachtig!

      Like

  59. Guardiacivil zegt:

    Voor u en uw naasten ook een fijn Pasen heer Bron.

    Geliked door 1 persoon

  60. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    Ook fijne Paasdagen heer Bron en gezin.

    Like

  61. Oeps48 zegt:

    Dames en Heren.

    Ik wens eenieder op deze site graag een zalig paasfeest.

    Like

  62. Niek zegt:

    Voor u heer Bron en uw dierbaren …
    Fijne Paasdagen!
    Und der Osterhase bringt bestimmt viele bunte Eier in ihren Garten!
    Das haben sie sich verdient!

    Like

  63. Marja zegt:

    Hetzelfde voor u en familie gewenst. Dank voor uw harde werk. Wat moeten we zonder u?

    Like

  64. BertG. zegt:

    Zijn offer was niet voor niets. 97 procent van de Nederlanders is Jezus dankbaar omdat hij stierf om hen van een extra lang weekend te kunnen laten genieten. Dat blijkt uit een opiniepeiling van Maurice de Hond.

    “Zeker, dat hele gedoe met die Jezier, of hoe die paashaas ook mag heten, werkt op de zenuwen”, zegt de atheïst John Polman uit Beverwijk. “Maar dat men daarvoor vier vrije dagen op rij terug krijgt is fijn en daarvoor ben ik die man dankbaar.”

    De drie procent van de Nederlanders die niet dankbaar zijn om Jezus’ dood, zijn volgens De Hond de laatste gelovige Christenen in Nederland. “Ze kunnen niet van de vrije dagen genieten omdat ze het grootste deel van het weekend in een donkere kerk moeten zitten.”
    https://speld.nl/2018/03/30/meerderheid-nederlanders-dankbaar-dat-jezus-stierf-voor-extra-lang-weekend/

    Like

  65. Asgard zegt:

    Een vrolijk Pasen E.J Bron en voor iedereen op deze site! Ook voor de kutjepoepthiesten!

    Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      Hoe oud ben je nou, Asgard.
      Om met zo’n kinderachtige kutjepoepplasjepies opmerking te komen.
      Kan nooit ouder dan een jaar of 8 zijn.

      Like

      • Asgard zegt:

        Klopt Bert 10 jaar voor jou gozert 🙂

        Like

      • Trucker zegt:

        Taljaard zegt:31 maart 2018 om 12:53

        @Bert
        Hebben ze bij jou thuis al een speciale azijnzuur-bestendige toiletpot geplaatst?

        ik peins dat gij op deze dagen daar hele dagen op vertoeft, wat zeg ik vastgeplakt
        🙂 🙂 🙂

        Like

      • Asgard zegt:

        Ach Bert, maak je niet druk man, boeihhu wat ik zeg toch, net zo boeihhu voor mij wat je te vertellen hebben over mn fantasievriendje,..steek een goeie joint op zou ik zeggen, tis 1 April man beetje christenhumor mag er zijn toch, laat je eigen niet zo kennen jho! 🙂

        Geliked door 1 persoon

      • Harry zegt:

        Heb je dat gezien Bert , om 12.53 ,

        Daar bewijst iemand dat sommige Belgen niet zo proper zijn ,
        zodat ze soms aan de toiletpot vastgeplakt raken .
        Je zou daar op visite gaan , zeg !
        En gemakshalve denken ze dat dat overal maar zo is .
        Ze hebben geen idee hoe clean wij hier zijn .
        Verontrustend , hoor !
        Maar wél heel veel praatjes .

        Like

      • BertG. zegt:

        Ik vind zo iets wel zo ongelofelijk infantiel, dat ik soms denk dat ik met 8 jarige te maken heb hier.
        Kutjepoepje grappen, vast plakken aan je wc.
        Dat verzint een normaal mens toch niet, alleen kinderen komen met zo iets.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Harry 1 april 2018 om 21:20

        Dan heb je mijn wc-pot niet eens gezien, Harry.
        Ja, ik zeg altijd maar zo: als je iets doet, moet je het gelijk goed doen:

        Like

    • Cathja zegt:

      @ Asgard op 1/4 om 9:57

      Als je nou niks beters kunt verzinnen dan deze ‘wens’, kun je beter niet reageren.
      Mag ik vragen waar het laatste woord op slaat?
      Waarom mede-reageerders beledigen?

      Like

      • BertG. zegt:

        Ik zie dit niet eens als beledigen, daar is het veel te kinderachtig voor.
        Hij laat enkel uit een gevoel van onmacht, even weten wat hij vind van mensen die iets anders vinden dan hij zelf.
        En verlaagt zich daar bij tot het niveau van een 8 jarige qua taalgebruik.
        Komt vaker voor als ze niks zinnigs meer weten om in te brengen.
        Je zou er nog eerder medelijden mee hebben.

        Like

    • Trucker zegt:

      dit vind ik nu eens een leuke (zeer beleefde) kwinkslag, ik zou dat echt nooit zo netjes uit mijn bek krijgen.
      Asgard +1… nee plus tien en een bank voorruit en (bovenop) een kus van de juffrouw.
      🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

      Like

      • Asgard zegt:

        Trucker 🙂

        Geliked door 1 persoon

      • Harry zegt:

        Wat is een bank voorruit ?
        Ik weet wat een bank is , natuurlijk .
        En een voorruit , dat is dat glazen ding waar je als chauffeur jaren doorheen hebt zitten turen .
        Maar een bank voorruit , ken ik niet , dat hebben wij in Holland niet .

        Like

      • Trucker zegt:

        Asgard… jij hebt het begrepen zie ik, leuk om te weten dat er nog reageerders goed Vlaams ( http://www.vlaamswoordenboek.be/ ) zoals kus van de juffrouw en een bank vooruit begrijpen.
        Mag mezelf op de borst kloppen ken eventjes twee talen Vlaams én Nederlands 🙂 🙂 🙂
        PS ‘tien met een griffel’ is ook zo’n bekende in Vlaanderen en voor de reageerders die denken dat ze alles weten maar in feite ‘van toeten nog blazen weten’ die juffrouw en die bank gezegdes bestaan ook (lichtjes gewijzigd) in de Nederlandse taal.
        Bon, voeten op tafel en een bulderlach produceren om lieden die over zichzelf denken dat ze (o toch) zo slim zijn maar zelfs hun eigen taal niet kennen
        Kijk sé: 21h30 en 21h50 zo doe ik dat :
        🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 :- ) 🙂 🙂 🙂 🙂

        Like

      • Asgard zegt:

        Ja Trucker,..voor mij was het al meteen duidelijk, ik ben veel werkzaam in Belgie (Vlaanderen) en jullie hebben leuke zinsnedes die jullie uitspreken ook simpele leuke woorden die bij ons weer zijn omgezet in het Engels, ook heb ik een goeie maatje van mij wonen in Antwerpen waar ik nog regelmatig kom, prima land Belgie!!

        Geliked door 1 persoon

    • Wolf zegt:

      @ Asgard……. Als je dat nou eens zei [of wenst] tegen onze vijanden de linksjes zoals NOSlims of de verdorven islam had ik het kunnen waarderen maar dit is Pasen onwaardige straattaal van linkse tokkie achtige prietpraat waar IK in ieder geval NIET van gediend ben. BAH! Vara achtige 8 jarige kinder gepruttel typisch uit de grachtengordel- dieren regio.

      Geliked door 1 persoon

      • Asgard zegt:

        Wolf,…kennelijk zit je hier nog niet zo lang op op deze site, want anders had je de eerste 2 regels kunnen weglaten,..en dat ik een tokkie ben dat klopt wel, ik kom uit een volksbuurt ofwel een achterstandsbuurt genoemd,….had je voor de rest nog wat, Wolfje?

        Like

      • Trucker zegt:

        @ Wolf 2 april 2018 om 07:29

        Ongetwijfeld is er nog plaats op Bert’s (Hebben ze bij jou thuis al een) speciale azijnzuur-bestendige toiletpot (geplaatst?).
        Man man man wat een verzuurde gedram reactie om een leuk grapje dat Asgard maakte.

        PS ik heb ben beter bij de les want het zijn niet alleen linksjes zoals NOSlims of de verdorven islam zoals u schrijft die de vijand zijn, ik wil ze geen eten geven bij de “rechtsen” en tutti quanto die ik net zo gevaarlijk acht omdat ze multikul faciliteren.
        Misschien wat meer tijd besteden hoe ver eurabia (in al zijn facetten) al gevorderd is, (met inbegrip van de islam(ieten) faciliteerders onder de bevolking, in plaats van op de vinkenslag te liggen om een reageerder de les te moeten spellen.

        Like

      • BertG. zegt:

        Als ik zo die grapjes van jou er op na slaan kan je nooit meer dan een vorkhef truckchauffeur geweest kunnen zijn.
        Een echte trucker is veel scherper in z’n opmerkingen en gaat zeker niet aan de haal met grapjes die door andere gemaakt zijn.
        Dat leer je vanzelf met al dat volk wat je onderweg tegenkomt.
        Ik kan het weten, mijn pa was een echte trucker.

        Like

      • Wolf zegt:

        Asgard, En ik kom uit de Veenkoloniën waar we met duizenden Familieleden bij elkaar wonen , raak 1 van ons aan en je hebt er ons allemaal bij! Op die multikullers uit die Vogelaars buurtjes daarginder in het westen moeten we niks van hebben. Zijn allemaal op zichzelf en allemaal voor zichzelf bezig. moeten we niks van hebben van die schreeuwers met kleine hartjes!

        Like

      • BertG. zegt:

        En Asgard, die volksbuurt ofwel een achterstandsbuurt, waar jij beweert vandaan te komen, kan nooit meer een inteelt dorpje/ wijkje geweest zijn.
        Gezien het niveau van jou humor die een 8 jarige nog met gemak zal overtreffen.
        Met zulke humor ben je al snel het lulletje van de buurt, in een volksbuurt ofwel een achterstandsbuurt.

        Like

      • Asgard zegt:

        Klopt Bert,..Rottterdam is idd een dorp 🙂 Jij bent best grappig 🙂

        Like

      • Trucker zegt:

        @ BertG. zegt 2 april 2018 om 11:20

        “…Ik kan het weten, mijn pa was een echte trucker….”

        Alé ben ik blij dat het toch éne weet wat ik al lang vergeten ben.

        Like

      • BertG. zegt:

        Trucker, ik ben bijna opgegroeid in een vrachtwagen vanaf mijn 4 tot mijn 16 jaar.
        Als ik vrije tijd had, ging ik mee.
        Ik was blijkbaar erg handig om luchtslangen aan te sluiten, douane papieren af te laten stempelen, vrachtbrieven controleren.
        Slapen op de vloerruimte van de bijrijdersbank, er was maar 1 bank.
        Enz………………………….

        Geliked door 1 persoon

      • Trucker zegt:

        @ BertG. zegt:2 april 2018 om 15:24
        Dan heb je wel leuke momenten beleefd want in de vorige eeuw was het nog zeer prettig werken als chauffeur tot zowat in de midden jaren negentig (en laat dat net toevallig samenvallen met de eu HQ brussel aanvang open grenzen gelul).
        Heb ook nog enkele jaren gereden met reefer (koeltransport) heb de tijd geweten dat er een doos vis (heel vaak vis) om één of andere reden teveel was “pak maar mee” zeiden ze dan (waren wel dozen van twintig kg)…
        Vanaf begin 2000 was het beroep gewoon naar de kloten, controles op alles en overal het was gedaan om pakweg in één ruk van Munchen tot in Nederland te rijden (iets dat ik vaak gedaan heb toen ik ADR reed).
        Heden beklaag ik hun die denken chauffeur te worden er is geen greintje lol meer aan te beleven en bovendien stoppen ze de wagens vol electronica en hoef je in die zetel alleen nog aan dat stuur nog te rukken.
        Ik heb meerdere trekkers onder mijn kont gehad met een fuller boite in, vandaag leren beginnende chauffeurs met een automatische bak rijden en ze weten niet wat pakweg een kruipversnelling is of een splitter laat staan dat ze weten hoe te schalkeln met 16 of 18 versnellingen…
        Heb nog éne weten vragen wat een liftas was op een oplegger.

        Geliked door 1 persoon

      • BertG. zegt:

        En alles wat per ongeluk teveel werd ingeladen, was winst voor de chauffeur.
        Computers bestonden niet.

        Geliked door 1 persoon

      • Taljaard zegt:

        @Trucker/@BertG
        Inderdaad.
        Trucker was in vroeger jaren een prachtberoep.
        Maar zat toen eerst op het dak (ook mooi), daarna bij de Mariniers, en vervolgens in de voetsporen van pa getreden en hoogspanningsmasten gaan schilderen.
        Alle dagen in de buitenlucht, het hele land door en 2700 gulden netto in de maand.
        Het is prachtig, maar ook bloedlink en loodzwaar, werk waar je na je 40e gewoon mee moet ophouden want anders gebeuren er ongelukken.

        En paste ervoor om net zo te eindigen als mijn ouweheer.
        Die kon er geen afscheid van nemen, verongelukte, zweefde wekenlang in het ziekenhuis tussen leven en dood, en is daarna zijn leven lang half invalide gebleven.
        Zulk werk kun je hoogstens een jaar of 10 doen.
        Anders ga je fysiek kapot, of je verongelukt, of allebei.
        Daarom op mijn 30e als heftruckchauffeur in ploegendienst gaan werken (tot grote opluchting van mijn vrouw) en daarnaast in deeltijd via een colloqium doctum gestudeerd.
        Dat studeren kun je niet doen als je in de mast werkt en had intussen andere ambities gekregen.

        Like

      • Trucker zegt:

        @ Taljaard zegt:2 april 2018 om 18:12

        “…., daarna bij de Mariniers, en vervolgens in de voetsporen van pa getreden en hoogspanningsmasten gaan schilderen….”

        Hm me dunkt dat je wel lef had (hebt ?), beide “bezigheden” die ik daar lees zijn niet voor doetjes.

        Like

      • Taljaard zegt:

        @Trucker: 2 april 22.42u
        Dat zit in de familie.
        Oudste zoon (33) werkt daar nu ook en heeft ook bij het Korps gediend.
        Met een uitzending naar Afghanistan achter de kiezen.
        Heb hem aangeraden dit werk niet al te lang te gaan doen.
        Want het is slopend zwaar en bloedlink, fysiek nog meer belastend dan stratenmaker. Vooral het naar boven moeten sjouwen van loodzware potten verf gaat je op den duur nekken en dat stof happen bij het afstralen is ook niet echt gezond.
        Doen ze tegenwoordig met mondkapjes, maar er zit wel loodmenie in die oude verflagen.

        Mannen van boven de 40 krijgen in dat werk last van een combinatie van lichamelijke slijtage en een verminderd reactievermogen. Dat is zijn grootvader en mijn vader destijds bijna fataal geworden. Maar ja, het betaalde vorstelijk en je behoorde bij een bepaalde kleine elitegroep met een hoge status; nog steeds trouwens.
        Daar kon hij moeilijk afstand van doen.
        Heb het zelf ook 8 jaar gedaan en begrijp dat volkomen.
        Want het is ook PRACHTIG werk, met een enorme onderlinge kameraadschap, die alleen te vergelijken is met die van een groep soldaten in oorlogstijd, of de bemanning van een XIXe eeuwse zeilclipper.

        Op een junidag in 1990 moest ik er getuige van zijn hoe mijn beste maat, een zeer ervaren mastenschilder, vanaf 60 meter zijn dood tegemoet viel in het Haringvliet.
        Hoor hem nog schreeuwen.
        Dat vergeet je nooit.
        Vader van 5 jonge kinderen.
        Dit zou HEM nooit kunnen gebeuren. En dat dacht ik van mijzelf ook.
        Maar na zijn begrafenis wist ik wel beter.
        Had toen zelf ook twee kleine jochies, met een derde op komst.

        Kort daarop, bij het begin van de bouwvak-vakantie, ontslag genomen en als heftruckchauffeur gaan werken bij de expeditie-afdeling van een bedrijf in mijn woonplaats. Dat betaalde 1200 gulden in de maand minder, hoewel met ploegentoeslag nog niet eens zo’n slecht loon. Een enorme vrijwillige sociale degradatie. Maar mijn vrouw was er erg blij mee. Wilde dat niet blijven doen en daarom in deeltijd een universitaire studie gevolgd.

        Zoon is van plan om een eigen schildersbedrijf te beginnen, en dan het ”masten” aan anderen over te laten. Op zijn linker bovenarm heeft hij, zoals meerdere mastenschilders tegenwoordig, het teken van hun ”orde” laten tattoeren; een gestileerde mast met onder en boven het opschrift ”Master-Blaster.” Alleen zij, een man of 200, mogen deze broederschap-tattoo dragen. Je kunt het nog het beste vergelijken met de colours van een motorbende. Het is trouwens ook alleen maar aan zijn huidige vrouwtje te danken dat hij geen ”full member” is geworden van ”No Surrender” van Henk Kuiper uit Emmen.
        De zgn. ”Kuuperties” hebben ook familieleden die al generaties in de mast hebben gewerkt en zijn goede bekenden van ons. Het bedrijf is in de vijftiger jaren opgericht door een boezemvriend van mijn vader en er werken en werkten vrijwel uitsluitend kerels uit Noord Overijssel en Drenthe. De voertaal is Nedersaksisch, hoewel er per traditie altijd ook Molukse jongens werken.
        Kunnen uitstekend overweg met de autochtonen, want net zulke lefgozers.

        Het is mijn schuld dat hij daar werkt.
        Nadat hij uit Afghanistan terug kwam is zijn huwelijk op de klippen gelopen en zat hij helemaal aan de grond. Op mijn voorspraak (onze achternaam is een paspoort en toegangsbewijs) kon hij bij het bedrijf aan het werk waar ook zijn vader en grootvader hebben gewerkt. En is hij in de broederschap opgenomen.
        Zie hem daar maar eens uit te krijgen……
        Tot zover dus dit inkijkje in de wereld van de ”masters.”

        Geliked door 2 people

      • BertG. zegt:

        Taljaard, ik had werkelijk geen enkele voorstelling van jou.
        Behalve dat je veel met de bijbel bezig bent.
        Maar iemand die hoogspanningsmasten verft, is wel het het laatste wat ik bedacht zou hebben.

        Like

      • Taljaard zegt:

        @BertG
        Er werkten en werken veel reformatorische mannen in sectoren als de visserij en, defensie/politie. De meeste ”masters” zijn rauwdauwen uit de Drentse en Overijsselse veenstreek en nazaten van plaggenhut- woonwagenbewoners, maar dat accordeert uitstekend..

        Like

      • Trucker zegt:

        @ Taljaard 3 april 2018 om 16:37

        Kijk eens wat en relaas, zou ik nooit vermoed hebben achter wat ik tot hiertoe gelezen heb van je hand.
        Je zoon uitgezonden… ik wou in mijn jeugd beroepsmilitair worden bij een gevechtseenheid recce (was toen in die jaren “verkennende” paracommando eenheid), weet niet of die nu nog bestaan, één zekerheid je ging naar conflictgebieden..
        Ging niet door want zwaar ongeval gehad en ze wilden mij niet als beroeps,achteraf weet je dat was om complicaties (medische of financiële) te vermijden.
        Was echt een zware klap voor mij want had de motivering en het karakter, kon één jaartje doen en afzwaaien, heeft lang een wrang gevoel achtergelaten.
        Op bouwwerven gewerkt en dan (was ruim dertig al) eens rijden met een vrachtwagen combinatie en dat is dan gebleven, heb ik het grootste deel van mijn leven gedaan.
        Trainen met gewichten werd minder want als chauffeur heb je in de week geen tijd en weekend was het naar de schietstand, het niet kunnen werken met militair materieel heb ik gecompenseerd in het gebruik van vuurwapens die toegelaten waren.
        Doe het nog steeds zij het minder frekwent want het kost echt fortuinen aan munitie.
        Ik ken er behoorlijk veel die om dit te vermijden met luchtdruk wapens schieten, niet mijn ding .
        Op het randje van filosofisch worden, je denkt te kiezen in het leven maar er spelen andere factoren mee die uiteindelijk je keuze bepalen.
        In mijn geval een trauma op jonge leeftijd, pen ik niks over maar laat ik het zo stellen ik heb mijn “wijsheid” op de straat geleerd.

        Like

  66. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    @ Harry 1 april 2018 om 21:30:
    En dan ook nog eens bovenop een kus van de juffrouw. Ik snap er ook echt geen ene malle moer van.

    Like

  67. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    @ Tistochwat zegt:
    1 april 2018 om 21:48
    @ Harry 1 april 2018 om 21:20:

    Ow, en daarom moet je nu zo sober leven? Ik ben tevreden met pisbakkenstaal en dan houd ik nog es geld over voor een knappe single malt whisky. 😛

    Geliked door 2 people

  68. Wolf zegt:

    Een vruchtbaar!!! [ geef het door aan Familie] en Vrolijk Pasen gewenst aan Dhr. Bron en alle inzenders en medelezers op de Heer E.J. Bron site.

    Like

  69. Japio zegt:

    Een goed bedoelde Paasgroet van de webmaster loopt weer uit op een ordinair heen en weer geouwehoer. Is dit misschien een reden dat wij nooit verenigd een vuist kunnen maken tegen onze werkelijke vijand, de islam?

    Like

    • theresageissler zegt:

      Tja,we hebben inmiddels over de 1.000 volgers, maar daarvan reagéren er misschien te weinig regelmatig: Ik schat het aantal, dat zich iedere dag tot minstens zo’n drie, vier maal per week laat horen op een man of 50.
      Nu, dan is de kans, dat je je na een paar jaar over en weer rót gaat ergeren aan elkaars (on)hebbelijkheden natuurlijk reëel.
      En ‘niet op de persoonlijke toer gaan’ lijkt relatief gemakkelijk, maar als er eenmaal één toe overgegaan is….Sneeuwbal-effect, waarschijnlijk.

      Like

      • Trucker zegt:

        “…maar als er eenmaal één toe overgegaan is….”

        In mooi (schoon) Nederlands (én Vlaams) dan is het hek van de dam 😉

        Like

      • BertG. zegt:

        Goed idee, laten we het het sneeuwbal effect noemen.
        Er zijn altijd wel mensen te vinden die er wel een klein zetje tegen aan willen geven om ‘m nog groter te maken.

        Like

      • kopjethee zegt:

        theresa 16.00 u : je slaat de spijker weer eens op de kop ….het wordt weer eens super-kinderachtig hier, buiten is het lente maar hier sneeuwt het nog ….hahaha

        Like

      • Wolf zegt:

        @ Theresa , Mooi gezegd.

        Like

    • Asgard zegt:

      Klopt Japio,…er zijn enkelen bij die hebben daar patent om te ouwehoeren 🙂 aan de andere kant zijn we het wel gezamelijk met elkaar eens over onderwerpen zoals de Islam en de Linkse teringbende.

      Geliked door 1 persoon

  70. I.K. Bennurklaarmee zegt:

    BertG.
    2 april 2018 om 17:26:

    Hahaha, *Liked*!!

    Like

  71. Republikein zegt:

    Mijn zoon gaat met zijn vriendin dit weekend naar Egypte, drinken graag thee.

    Like

Plaats een reactie