Automobilisten gaan demonstreren op Malieveld tegen 100 km per uur

Screenshot_38

Boze automobilisten gaan eind november demonstreren op het Malieveld. Ze zijn tegen de stikstofmaatregel dat automobilisten overdag niet langer sneller dan 100 kilometer per uur mogen rijden.

NOS

De organisator is onder meer tegen de snelheidsverlaging omdat dit volgens hem tot “honderden uren per jaar extra reistijd” leidt. Op Facebook geven enkele duizenden personen aan dat ze op 23 november gaan en zijn ruim 14.000 mensen geïnteresseerd.

De gemeente kreeg vanochtend een ingevuld demonstratieformulier binnen. Het houdt de gemeente “nog niet heel erg bezig”, zegt een woordvoerder.

Randvoorwaarden

“Ik weet niet hoeveel andere demonstraties er daarvoor nog zijn, eerst krijgen we Sint en Zwarte Piet nog. Maar op enig moment gaan we met de organisatie in gesprek over wat goede randvoorwaarden zijn.”

In oktober togen boeren en bouwers al naar het Malieveld om te protesteren tegen de stikstofmaatregelen die hun sectoren raken.

Bron:
https://nos.nl
(h/t “Wachteres”)

 

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", "Weg met ons!", belangenverstrengeling, betutteling, cultuurrelativisme, klimaatfascisme, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, Linkse Kerk, nieuw fascisme, Overheid, Rotzakken, verloedering, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

32 reacties op Automobilisten gaan demonstreren op Malieveld tegen 100 km per uur

  1. koosv8 zegt:

    En zolang iedereen lekker in zijn eigen sectortje blijft ageren over dit of dat zal er nog weinig tot niets ten GOEDE veranderen. Wanneer WIJ, en dan bedoel ik al de mensen met een eerlijke baan, en het beste met Nederland voor hebben, niet samen optrekken naar die idioterie in DEN HAAG, zullen zij u uitlachen. U stemt toch op de verkeerde, en dat doet het gros al jaren. U stemt in met de GROOTSTE onzin, en daar staat u nu voor te demonstreren. Wordt toch eens WAKKER, POLEN gaat goed, en GEEN ISLAM terreur, maar Hongarije ook niet, geen overbevolking, rust degelijk en VRIJ, met een eigen cultuur en karakter. EN WIJ ………
    LOS ZAND, geen structuur en waait met alle winden mee. En dan hebben we het nog niet eens over TRUMP want die deugt toch ook niet? Het gaat er wel GOED, dus wat deugd er dan niet……LINKS WERELDWIJD!!!!!

    Geliked door 2 people

  2. janman zegt:

    Ik men wel mijn auto mee anders ben ik er geen één, ik behoefte mij niet in het pak te hijsen als de ME , en weet wat tevens is de automobilist ook goed beschermd tegen de eleMEnten .

    Like

  3. vangie1206j zegt:

    Wat hadden we en wat hebben nu.
    Gat in de ozon laag zure regen CO2 PFAS.
    En nu las ik.in de Telegraaf een nieuw probleem ja lach niet dat probleem heet nu ZWEVENDE DEELTJES.
    Vraag niet niet wat dat is want dat weet ik ook niet,!! Stof misschien zuurstof waterstof ??
    Nederland en Europa moet kapot en daar doen de rechters hun uiterste best voor met hun krankzinnig uitspraken.

    Geliked door 3 people

    • henk verhoef zegt:

      Gat in de ozon laag boven de zuidpool is veel kleiner geworden/bijna dicht- en de klimaat maatregelen zijn alleen nog maar leuzes op een stukje recycled vegies wc papier
      De natuur heeft het zelf gedicht reeds een 8 miljard jaren geleden

      Boven het zuiden van Ch i li was in de jaren 80 ook een groot ozon gat– toen ik daar regelmatig was voor contracten vervoer van zalm naar japen- zagen we blinde schapen en zalm door ontbreken filters van die die gaten( wij moetsen zonnebrillen op)
      een 15 jaren later– waren die gaten gewoon weer verdwenen-
      Oh nu in frankrijk gewoon 130 en gewoon houtkachels en gewoon nog steeds 2 keer per week JACHT op wild( ERG LEKKER) IN DE ECHTE NATUUR
      en stikstof ja die strooi ik gewoon in mijn tuin
      De publieks bio massa ( dus mijn snoeihout) gaat een oven in maar stroom — mij stroom is voor 85 pct lekkere goedkope KERNSTROOM en verwarming kernstroom of algeriens gas-
      maar zeiken over koeien zeik- nee WEL gele hesjes en reeds een jaar
      ze zijn w4erl geazakt vqan 75 naar 55 pct 0 DUS 20 PCT ER AF maar macrommetje heeft meer verloren en zit nunet iets onder de 28 pct( net zoiets als ruttetrutje een ddr mutti

      Geliked door 1 persoon

  4. ruud beijer zegt:

    Nederland lijdt onder dit kabinet.
    Nederlanders steunen dit kabinet
    Nederlanders houden van de islam en de asielparasieten. Dat er meer dan 100.000 asielparasieten naar Nederland komen vinden ze niet erg .Dat de toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen is verraden aan de islam en de asielparasieten vinden ze niet erg. Maar o wee als we langzamer moeten rijden dan komen de huichelaars en wegkijkers in Nederland in actie. Wat een stom volk!!

    Geliked door 4 people

    • henk verhoef zegt:

      las u niet dat er een heel aardig percentage buiten echtelijke kindertjes waren over de jaren en eeuwen
      En wie kreeg daar van de schuld– ja JANTJE ZWAKBEGAAFDE ARMOEDZAAIER EN NATUURLIJK NIET DE KAPELAAN van die roomse dan wel de penthouse peggies

      Like

  5. vangie1206j zegt:

    Nog even een tip voor de automobilisten u moet voor 1 januari 2020 laten monteren een zwevende deeltjes opvang katalysator bij weigering staat daarop op een hoge boete wegens een milieu delict.
    Geintje natuurlijk maar ik zou daar niet gek van opkijken wanneer die intelligenten in Den Haag daarmee op de proppen komen.

    Geliked door 3 people

  6. vangie1206j zegt:

    Nog even een tip voor de automobilisten u moet voor 1 januari 2020 laten monteren een zwevende deeltjes opvang katalysator bij weigering staat daarop op een hoge boete wegens een milieu delict.
    Geintje natuurlijk maar ik zou daar niet gek van opkijken wanneer die intelligenten in Den Haag daarmee op de proppen komen.

    Geliked door 3 people

  7. Hovawart zegt:

    Onze regering geeft de provincies de vrije hand om regionaal de maximale snelheid te kunnen bepalen,……Groen-Links en Pvda bestuur zijn voor 60km/u……..wat een gaaf land !!!

    Like

  8. J. C. Th. Köhler zegt:

    Wat een gezeur. Het verschil in reistijd is te verwaarlozen. Zelfs als je van Amsterdam naar Rome rijdt, de een met 100 en de ander met 130 is het verschil in reistijd niet meer dan een half uur.
    Daartegenover zal het aantal verkeersdoden verminderen, alsook het aantal files. Benzineverbruik loopt terug, luchtverontreiniging wordt minder, evenals de kosten voor onderhoud en reparatie (minder remmen, minder schakelen, minder stationair draaien, etc.). Alles bij elkaar gewoon terug naar 100, dag en nacht. Betere doorstroming, rustiger verkeersbeeld, minder stress.

    j.c.th.kohler@ziggo.nl

    Geliked door 1 persoon

    • BigLJohn zegt:

      J.C.Th. Kohler; Over een tijdje als de automobilisten gewend geraakt zijn aan deze 100, zullen nieuwe metingen uitwijzen dat zowel het stikstofgehalte en het CO2 gehalte in de lucht heus niet minder zijn geworden. De kans is dan groot dat op alle snelwegen de snelheid verder teruggebracht gaat worden naar 80. Mijn vrouw zal dan met haar brommobiel op alle snelwegen mogen rijden. In 2011 vond Rutte dat de automobilist plezier in het autorijden moest hebben, een recht zij hij, en verhoogde de snelheid naar 130. Nu opeens bestaan er allerlei crisissen die in het buiten land niet bestaan. Sterker nog, het buitenland lacht ons vierkant uit. Nederland, het land waar de idioten wonen. Idioten die niet in staat zijn om te besturen, en andere idioten die menen alsmaar op de verkeerde politieke partijen te moeten stemmen. En maar protesteren….En dan nog eens wat; Rutte verklaarde in een toespraak tegen Amerikanen dat we toe moeten naar een wereldwijde globalisering, een wereldregering, en dat alle macht geconcentreerd moet worden vanuit een punt.

      Geliked door 3 people

    • Tijl Uylenspiegel zegt:

      Helemaal waar, ik had destijds een tweejarige merrie bij Purmerend in de wei lopen, dat was kort nadat de 100/120 km was ingesteld, ik hield me daar altijd precies aan en ging eens per 14 dagen even bij haar kijken, reistijd 1 1/2 uur. Het leeuwendeel van de trip was maximaal 100 km.
      Op zeker moment had ik gepland te gaan maar op de een of andere manier kwamen er steeds kleine dingetjes tussen waardoor mijn vertrektijd uit liep, ik had enorm de pest in en wilde tóch gaan kijken en besloot voor die ene keer maar eens alle snelheidslimieten te laten voor wat ze waren. Knallen dus met 130 – 140 km.
      Bij aankomst was ik compleet verbouwereerd; reistijd 1 1/2 uur !
      Geen minuut gewonnen maar wel het risico op een paar prenten !
      God zij dank kreeg ik geen enkele bon maar dat was meer geluk dan wijsheid.

      Like

    • Statler & Waldorf zegt:

      @J. C. Th. Köhler

      Dat is natuurlijk kletskoek.
      Met 130 km/uur ben je een kleine 13 uur onderweg.
      Met 100 km/uur is het een kleine 17 uur rijden.
      Dat is een verschil van 4 uur en niet een half uur.

      Geliked door 3 people

      • J. C. Th. Köhler zegt:

        Hier zijn wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. Of dachten jullie dat ik dit zelf bedacht had? Theoretisch is de reistijd bij 100 km. 17 uur en bij 130 km. 13 uur. Theoretisch, ja. Maar in de praktijk blijkt het niet te kloppen.
        Twee voorbeelden.
        Je bent te laat en probeert door harder te rijden wat tijd in te halen. LUKT NIET!
        Je bent te vroeg en probeert door wat langzamer te rijden en bij oranje te stoppen, wat tijd te verliezen, zodat je niet veel te vroeg op je afspraak komt. LUKT OOK NIET!
        Ergo, Buziau, conclusio: dat hardere rijden kost alleen maar geld en levert behalve stress en ongelukken en bekeuringen niets op.

        j.c.th.kohler@ziggo.nl

        Like

      • Mijn broer vrachtwagenchauffeur.
        Wij reden samen naar Katowiche in Polen hij met de vrachtwagen en Ik in de luxe wagen en door Duitsland in de nacht maar Ik mag je toch gerust verklappen dat Ik 6 uur eerder aan kwam dan hij. daarbij hadden we beiden de hele weg niet geslapen.
        Ook niet dat Ik 160 of zo reed want dat ligt me niet zo erg.
        Ik reed een gemiddelde van 120 130 en inderdaad bij het bergje klimmen zal hij iets trager zijn geweest maar 6 uur verschil is toch nogal iets.
        Daarbij in noord Duitsland weinig bergen.
        Je moet het ook niet zien als vandaag heb Ik 10 minuten gewonnen, maar bekijk het maar eens op maandbasis hoeveel tijd het je scheelt.

        Geliked door 3 people

    • Tistochwat zegt:

      J. C. Th. Köhler 15 november 2019 om 10:59

      Dat zijn goede argumenten, maar ik ben voor deze demonstratie omdat die ‘100 km per uur’ ons wordt opgelegd door de ‘overheid’, door dwang, en daar houd ik niet van.

      Niet dat deze demonstratie iets oplevert; dat doet geen enkele vreedzame demonstratie, zoals we allang weten.

      Geliked door 3 people

      • J. C. Th. Köhler zegt:

        De overheid kán alleen maar wat opleggen door dwang. De overheid regeert namelijk per wet of per AMVB. Dat is nou eenmaal zo. De ene wet vinden we prettig: de verhoging van de maximum snelheid. De andere wet vinden we vervelend: de verlaging van de maximum snelheid.
        Om de verlaging van de maximum snelheid in verband te brengen met het klimaat of milieu is pure kletskoek, smoesjes. Maar minder verkeersdoden, minder files en minder stress is een valide argument.

        j.c.th.kohler@ziggo.nl

        Geliked door 2 people

      • Tistochwat zegt:

        J. C. Th. Köhler 15 november 2019 om 17:30

        Om de verlaging van de maximum snelheid in verband te brengen met het klimaat of milieu is pure kletskoek, smoesjes.

        Dat bedoelde ik met ‘dwang’.
        Verder blijf ik bij mijn mening dat ik dwang, vanuit een KWAADAARDIGE, LEUGENACHTIGE ‘overheid’ haat en vervloek.

        Geliked door 1 persoon

    • vangie1206j zegt:

      J.C.KÖHLER@ het gaat niet over het gezeur maar over overheids terreur.

      Geliked door 3 people

  9. Josien zegt:

    Heel goed deze actie!
    Alle Nederlanders zouden in verzet moeten komen tegen de leugens en dit idiote en zinloze beleid!

    Geliked door 2 people

  10. droevige mof zegt:

    De Duitse Groenen willen nu een tempolimiet van 130 km/u. Grappig, is het niet? Uw vroegere “gevaarlijke en schadelijke” bovengrens wordt nu onze nieuwe limiet, bijna een filosofische zin.
    De fysionomieën van de twee hoofdrolspelers komen hiermee overeen. Foto’s zeggen meer dan woorden.
    Anton Hofreiter, de onstuimige Duitser, 130 km/u.
    https://www.spiegel.de/auto/aktuell/tempolimit-gruene-fordern-tempolimit-nach-vorstoss-in-den-niederlanden-a-1296406.html
    Johan Vollenbroek, de zuinige, morele Hollander, 100 km/h
    https://www.rd.nl/image/contentid/policy:1.1596105:1569070305/2019-09-21-katZA1-Vollenbroek-3-FC-V-web.jpg?$p=3bb2a6f
    Het geheel is zo ziek en gek dat je het nu al kunt zien als een campagnehulpmiddel voor PVV, FvD en AfD. Als er auto’s aan te pas komt, houdt vriendschap immers op.

    Geliked door 3 people

  11. Lucky zegt:

    Zoveelste foutje…bedankt.
    https://www.geenstijl.nl/5150570/tno-stelt-conclusie-bij-72-000-nieuwe-banen-door-klimaatakkoord-blijken-er-netto-toch-0/

    TNO stelt conclusie bij: 72.000 nieuwe banen door klimaatakkoord blijken er netto toch 0

    Weet je, soms zit je er gewoon nét naast en moet er wat naar boven of beneden afgerond worden. “De ronkende conclusie van een TNO-onderzoek dat het klimaatakkoord 39.000 tot 72.000 extra banen gaat opleveren, blijkt iets te optimistisch. Naar aanleiding van een gegrond verklaarde klacht heeft TNO zijn onderzoeksamenvatting nu aangepast: op lange termijn blijkt het werkgelegenheidseffect zo goed als nul.” Hoe dan? Nou, de conclusie vermeldde “niet helder” dat het om bruto banengroei ging en geen rekening hield met het verdringingseffect in de overige economie. Elke euro die de overheid uitgeeft aan klimaatzaken, kan elders immers geen tweede keer uitgegeven worden in vieze vervuilsectoren.

    Like

  12. Torsten Himmelstoss zegt:

    Waarom weer op dat eeuwige Malieveld? Daar krijgen die Haagse plucheplakkers een
    lachstuip van, ze nemen niemand nog serieus in dit land, daar moet echt snel een eind
    aan komen. Straks gaan ze heel Nederland nog overhoop graven om aan te tonen
    dat PFAS in de grond zit.Heel goed dat de Duitsers die 100 Km/P-uur-WAANZIN van
    Rutte cs TOTAL BESCHEUERT vinden…!(voorpagina/Telegraaf van 14-11)
    Trouwens, de KlimaatGESTAPO komt eraan. Eind volgend jaar kan de gemeente uw
    voordeur laten intrappen om u MET GEWELD van uw aardgasaansluiting te beroven.
    Dat is geen flauwe mop, maar uitgevonden beleid van die verdomde “klimaattafels”
    en Rutte cs.
    Denkt u nu nog steeds dat dat democratie is??Dan moet u naar de dokter…
    https://tpo.nl/2019/04/06/syp-wynia-het-gasverbod-is-peperduur-werkt-niet-en-is-nog-dictatoriaal-ook/

    Geliked door 3 people

  13. Lucky zegt:

    https://www.xandernieuws.net/algemeen/verongelukte-e-autos-te-gevaarlijk-en-giftig-voor-milieu-om-te-kunnen-slopen/

    Verongelukte e-auto’s te gevaarlijk en giftig voor milieu om te kunnen slopen

    De illusie dat – de rijdende bommen die worden verkocht als- elektrische auto’s zo goed zijn voor het klimaat werd al vaak doorgeprikt, en daar komt nu bij dat e-auto’s die bij een ongeluk betrokken zijn geweest nauwelijks kunnen worden geborgen en gesloopt, omdat de zwaar giftige stoffen van de accu een te groot gevaar vormen voor zowel mens als milieu. Maar misschien hebben de zelfverklaarde ‘groene’ klimaat’redders’ hier wel een oplossing voor, zoals dumpen in de oceaan, misschien? Of we exporteren, zoals al jaren gebeurt, ons gevaarlijke afval gewoon naar de Derde Wereld? Verdienen ze er daar ook nog iets aan een van de grootste en kostbaarste hoaxen van deze krankzinnige tijd.

    Vorige week schreven we over een Duitser die in Oostenrijk een eenzijdig ongeluk kreeg met zijn dure (meer dan een ton kostende) Tesla. De auto pilot stuurde het voertuig plotseling de andere weghelft op, waarop de bestuurder in paniek een ruk aan het stuur gaf, waardoor hij met 60 km/uur tegen een boom botste. Andere automobilisten wisten hem ternauwernood te redden uit het inferno wat daarop volgde.

    ‘Niemand wil hier zijn vingers aan branden’

    De eigenaar, Dominik Freymuth, belandde in het ziekenhuis. Nu kan hij niemand vinden die zijn Tesla wil bergen en slopen. ‘Niemand wil zijn vingers branden aan het bergen van een auto met een onvoorspelbare 600 kilo zware lithium-ion batterij erin,’ bericht de Oostenrijkse zender ORF.

    Geliked door 3 people

  14. Jean zegt:

    Ik heb een beter voorstel, neem alle polktiekers hun “gekregen” wagen af en zeg ze dat ze het openbaar vervoer maar moeten nemen voor verplaatsingen en dan daar ook voor betalen.

    Geliked door 2 people

  15. Jan zegt:

    En de Duitse boeren volgen de Nederlandse

    GLOBALISMGerman Farmers Block Hamburg in Revolt Against Globalist Environmental Regulations

    Protesters fury at new measures they say threaten their livelihoods.


    4,000 tractors arrived in Hamburg yesterday in a massive rebuke to what protesters assert is government bullying amidst efforts to impose Green New Deal-style control measures.

    Regional environment ministers were meeting to discuss plans to ban certain weed killers and fertilizers, something that farmers insist will kill their livelihoods.

    ….
    https://summit.news/2019/11/15/german-farmers-block-hamburg-in-revolt-against-globalist-environmental-regulations/

    Geliked door 1 persoon

  16. Jean zegt:

    De ģrootste boosdoeners voor het milieu zijn die wegversmallingen die praktisch op alle wegen zijn en worden aangebracht, auto’s met lage snelheid en stilstaan met draaiende motor zijn echte gifversprijders.
    Verplicht het politiek gespuis al die versmallingen te verwijderen ën verwijder ook die zakkenvullers waar we er toch teveel van hebben en het milieu wordt op zeer korte tijd terug gezond.

    Geliked door 2 people

  17. Lot zegt:

    Het is toch heel simpel; 1.000.000 koeien/auto’s eruit, en 1.000.000 donkere/extra mensen van buiten europa/ver weg, erin. Dat willen ze, zijn we weer co2 en stikstof neutraal.
    Beter is geen asielzoekers en buitenlanders erbij, dan hoeven wij ook niets te doen met werk/boeren/auto rijden.
    Het is mij een raadsel waarom in het dichtbevolkte land ter wereld er mensen bij moeten, Ruimte zat toch in de rest van de wereld? Eerst hadden wij 33.000km2 nu hebben ze alle binnenwateren/zeeën meegenomen en zitten we op 41.000km2, alsof wij op het water kunnen wonen, duh. Vroeger hadden wij 530 mensen per km2. Nederland was het dichtbevolkte land ter wereld, de paar stadstaatjes niet meegerekend zoals hongkong e.a.. Nu staan wij geloof ik nog ergens in de top 10 of 15. Wij zijn hier een hoofdras. Van oudsher trok dat al veel volk uit het oosten, die ergens op de taiga rondtrok op paarden en geen cultuur voor zichzelf kon maken, anders hadden ze wel een paar Rome steden oost van oost-Novgorod gebouwd. Deze slavische mensen hebben zich in mediterraanse zee binnengevochten en met ons Rome gesticht, waren zwartharige mensen 2500 jaar geleden, deels Aziaten.
    Mozaïken van 3000 jaar geleden hadden rood of blond haar en Tacitus zei dat wij hier ook honing kleur /roodblondachtig haar hadden. En de oorspronkelijke Nederlanders hebben dat ook, zoals bijvoorbeeld Bosma honingkleur haar heeft en velen met ons.
    Net de film van Michiel de Ruyter gezien. Die regenten hadden allemaal donker haar en donkere ogen, Willem III, Kievit, de WItt. In de oera linda wordt beschreven hoe Aziaten veel regels nodig hebben, zich er niet aan houden, en nog meer regels maken. Ook vertellen ze anderen graag wat die moeten doen. Dat is de voorloper van het communisme. De slavische bevolking uit het oosten, deels Aziatisch, hadden de magyar priesterelite. Magyar/meester. Hongaren en Finnen worden ook Magyaren genoemd. Orban heeft ook donkere haren en ogen en is behoorlijk gelig. Als ik hem zie, denk ik altijd dat ik de kleuren bij moet stellen.
    Buiten het estetische om uiterlijk, gaat het erom dat het een ander volk is, met andere behoeften.
    Zij hebben regels nodig en het communisme en de dogma, komt van daar uit het oosten.
    Volgens de oeralinda werd geen man oud, zo hard hebben wij gevochten, om die cultuur buiten te houden. Wij zijn dan ook niet vrij meer, ons huis is afgepakt. Freya is onze oermoeder en Finda is de oermoeder van de Aziaten. Ons Freydom(aine), Freyheim, Freyheid, Frihet (zweeds). Heim is oereuropees voor home/huis/hus. Ons huis ons domein is niet meer naar onze zeden en gewoonten, wat wij nodig hebben om goed en gelukkig te kunnen leven.
    Het is een wereld geworden van dogma/regels en communisme, waar empirisme en rede niet meer bestaat.

    Like

Plaats een reactie