Amerikaanse dealers sturen elektrische auto’s terug naar fabrikant: “Genoeg is genoeg”

De elektrische auto heeft het moeilijk, vooral in de Verenigde Staten. Daar worden zo weinig EV’s verkocht dat dealers ze terugsturen naar de fabriek. Pas als de oude voorraad is verkocht, is er weer plaats voor nieuwe elektrische auto’s.

De belangrijkste Amerikaanse fabrikanten zijn eerlijk: de elektrische auto is bepaald geen cashcow. De boekhouders van Ford deden bijvoorbeeld een boekje open. Ze meldden dat de afdeling die zich bezighoudt met elektrische voertuigen dit jaar 4,5 miljard dollar verlies gaat maken (4,16 miljard euro). De autofabrikant had ingecalculeerd dat het de eerste jaren een verlies moest accepteren op EV’s, maar de boekhouders hadden het verlies niet zo hoog ingeschat. 

Lees verder>>>
(h/t “OphEUffen”)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

14 reacties op Amerikaanse dealers sturen elektrische auto’s terug naar fabrikant: “Genoeg is genoeg”

  1. stradivotsi zegt:

    elektrisch rijden is niks word niks dan ellende. Ik moet ze niet hebben die dingen

    Geliked door 3 people

  2. Andre zegt:

    Dat ze blijven produceren is omdat Biden 7500 USD subsidie geeft en dan staat ie er maar inderdaad stof te happen. In Rusland kosten autos geen drol de brandstof hetzelfde maar een stekkerbak is duur want geen subsidie.

    Geliked door 2 people

  3. Peter. zegt:

    Elecktrische auto is als diarree ,je weet nooit of je het red naar huis.

    Geliked door 6 people

  4. Paul zegt:

    Dat komt ervan als je als CEO en managers niet de moed hebt om bij beleidsmakers op tafel te slaan en te zeggen dat hun plannen onhaalbaar zijn en zullen leiden tot faillissementen. Maar neen, ze hobbelen maar mee met de waan van de dag. Ze hanteren een volledig verkeerd business model, maar houden zich wel bezig met idiote ideologieën zoals heel die transgender waanzin. Ford doet daar driftig aan mee. Leeghoofden zijn het.
    Dixit Ford: “EV adoption will take time, money and a shift in consumer behavior to really take off.”
    En dat is nu juist de kern van het probleem. Je kunt blijven luchtfietsen, maar het grote deel van de consumenten wil deze elektrische brol niet. Wij spreken nog altijd over slechts 13% van de totale markt in Europa en slechts 1% in de US. Dat is ruimschoots onvoldoende om een kritische massa te bereiken. En die verkopen drijven dan nog grotendeels op subsidies. Schaf die morgen af en heel de EV markt stuikt in mekaar. Het mooiste voorbeeld hiervan is Noorwegen. Groot volume aan EV daar, gesubsidieerd door … de verkoop van hun rijke bronnen aan olie en gas!!
    Interessant artikel hierover.
    https://www.frontpagemag.com/ford-keeps-losing-more-money-making-electric-cars-no-one-wants/
    Ik citeer:
    Ford Keeps Losing More Money Making Electric Cars No One Wants
    When will shareholders ask Ford to choose between Klaus Schwab and their money?

    Ford, zit nu in de problemen omdat het zijn auto’s niet allemaal verkocht krijgt. Ford heeft momenteel een voorraad van 10.000 onverkochte exemplaren. Het is vooral in de VS waar de verkoop daalt, ondanks de royale subsidies van het land. Zo zijn er 21% minder Mach-E’s verkocht in het tweede kwartaal van 2023.
    In heel mijn loopbaan (in de autobranche) heb ik niet anders gezien dan “managers” aan de top die compleet losgezongen zijn van de dagelijkse realiteit en in hun arrogantie telkens weer de verkeerde beslissingen nemen. En in hun kielzog een hele reeks ja-knikkers, die enkel denken aan hun volgende paycheck en bonus.

    Hét probleem: teveel idioten op alle beslissingsniveau’s (in de politiek maar ook in het bedrijfsleven).

    Geliked door 2 people

    • Henk der Niederländer zegt:

      Ach je moet even weten wat afstanden zijn.
      In de USA praat men over andere afstanden dan in Europa we kunnen het eenvoudig hebben over het 5 voudige, zoniet 10 voudige.
      laten we het even hebben over mensen die van laat Ik zeggen Georgia naar Texas wil reizen, niet zo abnormaar in de USA
      Hebben we het over 1500 km wat dus minstens 3 keer opladen betekend maar 4 keer is dan ook mogelijk.
      Met bijna geen laadpalen is dat uiteraard ondoenlijk en het hele e car gebeuren valt eenvoudig in soep.
      Duidelijker is het niet uit te leggen.
      Dus Klaus Schwab kom er maar in gek Hehehehe

      Like

  5. Hovawart zegt:

    In Europa gooit men er gewoon een dikke subsidie op om de dikke amerikaanse ev’s aan de man te brengen, dat er nog een dikke importheffing op rust is een dikke meevaller voor BV Europa……..en een dikke stroomrekening zit er dan dik in.

    Geliked door 1 persoon

  6. Ravian zegt:

    Elektrische auto’s zijn, net als al die andere groene meuk, enkel betaalbaar dankzij subsidie, die middels accijnzen en belastingen opgehoest wordt door de grote massa die deze groen meuk niet gebruikt.
    Het zijn dus gewoon een soortement uitkeringstrekkers, die parasiteren op de werkenden.

    Maar terwijl iedereen snapt dat als het aantal werkenden te ver daalt de uitkeringen niet meer te betalen gaan wezen, en dan dus verlaagt of afgeschaft gaan worden, snapt niemand dat voor deze gesubsidieerde groene meuk exact hetzelfde geld.
    Elektrisch autorijden gaat voor de massa onbetaalbaar worden, net zoals groene energie voor de massa ook onbetaalbaar gaat worden.

    En denk maar niet dat de ‘groene’ klootzakken die hier achter zitten dit niet weten, want het is al lang bekend dat de grondstoffen die nodig zijn om de bestaande energieproductie en mobiliteit te ‘vergroenen’ er gewoon niet zijn.
    Maar dat is geen probleem voor ze, omdat ze weten dat die vraag er nooit gaat komen, gewoon omdat de grote massa het sowieso allemaal niet zal kunnen betalen.

    Ze creëren gewoon een wereld waar enkel voor henzelf, de elite, alle luxe en welvaart behouden zal blijven, en verder zal groeien, terwijl de grote massa terug de middeleeuwen en de armoede in gedreven wordt.
    Zonnepanelen op je dak, en een Tesla of iets dergelijks op de oprit, zijn dus gewoon de hedendaagse versie van het NSB speldje.

    Die dachten zo tot ergens begin 1944 ook allemaal dat ze lekker “deugden”, vuile landverradende aso’s die ze waren.
    En ook nu hebben ze weer op het verkeerde paard gewed, want de “energiewende” is afgelopen jaar op de realiteit te pletter geslagen, en de “green deal” is inmiddels aan de aftocht begonnen.

    Dacht u dat het toeval was dat “Mister Green Deal” zelf inmiddels de benen genomen heeft, zodat zijn opvolger voor de gevolgen kan opdraaien als het bruine spul straks de ventilator raakt?
    Timmermans is gewoon de rat die het zinkende “Green Deal” schip verlaat, en voor zichzelf een mooie reddingsboot poogt te organiseren…

    Geliked door 8 people

  7. henryN zegt:

    U heeft gelijk en Vernon Coleman kon dit in een zin zeggen: electric cars were never anything more than a scam to wean the public of personal transport. Duidelijker maken was niet mogelijk.

    Geliked door 3 people

  8. J.v.d.Heijden zegt:

    Autorijder krijgt bijval, vandaag in de Telegraaf.
    J.W.Erisman, voorzitter van dit ambtelijke gedrocht…..
    file:///U:/Benoeming%20nieuwe%20leden%20Wetenschappelijke%20Klimaatraad%20Nieuwsbericht%20Rijksoverheid.nl.htm
    …. wil het autobezit beperken. Zit volgens mij een vies WEF-luchtje aan.
    Klimaatraad is een verzonnen politiek woord. Geldt voor alle woorden
    die met klimaat beginnen. Behalve klimaatverandering, maar niemand
    kan bewijzen dat dat op dit moment het geval is.
    Hoe dan ook: het klimaat -waar u middenin staat als u buiten bent-
    trekt zich van niks en niemand iets aan, evenmin van Erisman cs.

    Like

Plaats een reactie