Nu blijkt dat de Groenen de auto niet willen transformeren, maar afschaffen

(Door: Max Roland – Vertaling: E.J. Bron)

Met het einde van de zogenaamde “milieupremie” staat de markt voor elektrische auto´s in Duitsland voor een puinhoop. De zogenaamde wending van 180 graden van de Groenen is daarbij geen wonder. Want uiteindelijk wilden ze altijd van één ding af: het individuele verkeer op zich.

In het kader van de begrotingschaos moest de Duitse regering plotseling veel uitgavenposten bij elkaar vegen. De eigen verkwistende politiek leidde uiteindelijk tot een gat in de begroting, dat gebrekkig gedicht moest worden. Ook veel van datgene wat in het begin een gevoelskwestie voor de Groenen lijkt, moest er aan geloven:

Zo ook het einde van de zogenaamde “milieu-bonus”, waarmee de koop van elektrische auto´s tot nu toe ondersteund werd. Plotseling is deze geschrapt, zomaar. Dat zorgt voor veel onvrede. Met het schrappen van de subsidie zijn de Groenen in ieder geval wel eerlijk – het begin van het einde van de elektrische auto´s dreigt.

Want de waarheid is: er kan en mag in de Groene wereld geen individuele mobiliteit meer zijn. Dat heeft vele redenen: lithium bijvoorbeeld, een elementair bestanddeel van accu´s voor elektrische auto´s, is een extreem schaarse grondstof en wordt onder moeilijke omstandigheden gewonnen. Net zoals kobalt, dat vooral door kinderarbeid in de meest gevaarlijke omgevingen wordt gewonnen.

Op deze basis is er geen individueel verkeer voor iedereen mogelijk, alleen puur rekenkundig gezien al – de op dit moment ontsloten en economisch af te bouwen lithium-reserves bijvoorbeeld zullen nog tot uiterlijk 2050 voldoende zijn om de wereldvraag te dekken.

Doel van Groene verkeerspolitiek is het einde van de individuele bewegingsvrijheid

Ook de vraag waar de stroom voor miljoenen elektrische auto´s vandaan moet komen, kan vanuit de Groene kijk op de wereld eigenlijk alleen maar met een “nergens vandaan” beantwoord worden. Een energievoorziening die gebaseerd is op concepten zoals “de was doen wanneer de wind waait”, kan niet in één keer miljoenen accu´s opladen – nooit kan een energie-economie op basis van wind en zon betrouwbaar de stroom voor het energie-intensieve elektrische verkeer leveren. De Groenen weten dat – ze wisten het altijd.

De Groene voorbereidend denker Ulrike Herrmann verklaarde dit in het verleden zelfs openlijk: “de journaliste van de “tageszeitung” noemde de elektrische auto een “totale doodlopende weg”. “Het is gewoon duidelijk: de ecologische stroom zal niet voldoende zijn (…) da is het eerste wat men op moet geven de elektrische auto.” Wie 15 minuten met een Groene praat, komt uiteindelijk te weten dat het probleem niet benzine of diesel is, maar gewoon altijd het individuele verkeer op zich.

Duidelijk: want die gebruikt immers ook meer bronnen dan wanneer we allemaal gedwongen alleen nog maar met de metro, de sneltram of de tram rijden. Het einde van het individuele verkeer was dus altijd het logische eindpunt van alle Groene overwegingen over de “verkeerstransitie” – je kan dan alleen nog maar onafhankelijk onderweg zijn met de fiets.

Bron:
apollo-news.net
Door: Max Roland

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

11 reacties op Nu blijkt dat de Groenen de auto niet willen transformeren, maar afschaffen

  1. Andre zegt:

    Ze kunnen niets ze kunnen het niet maken ze hebben geen grondstoffen en ze hebben geen kennis.
    Wat ze wel hebben is een ongelofelijke grote smoel.
    Rosatom kent U dat bedrijf? Die heeft het lithium contract bij Bolivia binnen geharkt van 1.4 miljard om te ontginnen.

    Geliked door 3 people

  2. BosscheBol zegt:

    Tuurlijk willen de groenen van de auto af. Ze hebben inmiddels ook wel ontdekt dat die idiote windmolentjes niet genoeg stroom leveren voor iedereen een warmtepomp en iedereen een elektrische auto.
    Dat was ook niet de bedoeling van die idiote dingen. De bedoeling was om een paar mensen stinkend rijk te maken en de rest in de kou te zetten en hun auto af te pakken. En vooral: zoveel kapitaal vernietigen dat er geen geld meer is voor zinnigere oplossingen als kernenergie.

    De groenen willen niet alleen van de auto af, maar vooral VAN ONS.
    WEG MET DE GROENE BEESTEN.

    Geliked door 4 people

  3. Drs.E.N.Schilder zegt:

    En dat voor die prijs… JUUUMBOOO

    Geliked door 1 persoon

  4. Alphons Mantel zegt:

    electrische auto is slecht voor milieu vanwege zware accu. Dus meer slijtage aan banden en wegen

    Geliked door 1 persoon

  5. Niek zegt:

    Laat je niet in de maling nemen, het kapitaal regeerd en niet de politiek, die voerd uit wat zij willen en niet andersom.

    Geliked door 1 persoon

  6. Ravian zegt:

    Die metro, sneltram, of tram, zijn helemaal niet energie efficiënter dan een auto, das gewoon een leugen.
    Dit draait helemaal niet om energie of milieu of klimaat, dit draait zuiver en alleen om het de gewone mensen ontzeggen van individueel vervoer.
    Waar dit om gaat is het realiseren van een totale overheidscontrole op mobiliteit, die noodzakelijk is om een linkse dictatuur in het zadel te kunnen hijsen en houden.
    De “Groenen” zijn gewoon de “Roden”, en het enige wat die “Roden” willen is de wereld in een socialistische heilstaat veranderen…

    Geliked door 5 people

    • mooinique zegt:

      Juist! U mag geen auto bezitten. U gaat maar net als de rest van het gepeupel reizen in wat de overheid wilt u MOET NAMELUCK GECONTROLEERD worden. Ze willen precies weten waar u bent en met wie enz. Controle maatschappij.

      Geliked door 3 people

  7. karton zegt:

    Enigszins off-topic :
    de 30 km. in A’dam.
    Als iemand met 30 km. p/u rond rijdt, is tie 2 X zo lang aan ’t rijden als iemand die met 60 km. p/u rond rijdt.
    Dus een automobilist rijdt nu 2 X zo lang in A’dam rond als voorheen.
    Ik weet niet precies waar de winst behaald wordt.

    Geliked door 3 people

    • Ravian zegt:

      Het wordt dan tweemaal zo druk in het verkeer, wat dan vervolgens de linkse hypothese dat er teveel auto’s zijn geloofwaardig moet maken, zodat het volk niet gaat protesteren als het volk de auto afgenomen wordt.
      Je ziet dit in heel Nederland, en al decennialang.
      Fileproblemen worden niet opgelost maar middels ogenschijnlijk domme maatregelen, en voor een hoop geld, enkel erger gemaakt.
      Maar er is niets “dom” aan die maatregelen, het is gewoon links beleid dat het volk rijp moet maken voor een door de staat gecontroleerd “openbare vervoer” mobiliteitsmonopolie.

      Geliked door 2 people

    • ronjaspers zegt:

      karton.Amsterdam en andere grote steden worden voorbereid op 15 minuten steden (concentratiekampen) Met 24/7 surveilance,overal camera,s en afluister microfoons,hier worden de toekomsige slaven in opgesloten.You will own nothing,and you will be happy,welkom in de NWO hel.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie