Frans schandaal in het Europese Parlement

Tijdens de laatste zitting van het Europese Parlement is het tot een schandaal gekomen. De vicepresident van de fractie van De Groenen, de Fransman Daniel Cohn-Bendit, viel de erepresident van het Franse Front National, Jean-Marie Le Pen, scherp aan. Die sloeg terug, noemde Cohn-Bendit een “pedofiel” en klaagde over bolsjewieken in het Europese Parlement.

 

Reden voor de aanvallen van Cohn-Bendit op Le Pen waren diens uitspraken m.b.t. de Breivik-aanslagen in Noorwegen. De FN-politicus had de “naïviteit” van de Noorse regering “tegenover het gevaar van het terrorisme en de massa-immigratie” bekritiseerd. Cohn-Bendit zei daarover:

“Als een Frans afgevaardigde van dit parlement durft te zeggen, dat het probleem waarover het in Noorwegen ging, niet het bloedbad, maar de naïviteit van de Noorse regering geweest zou zijn om de multiculturele samenleving toe te staan, dan moet dit parlement zeggen, dat de heer Le Pen een schande voor dit parlement is.”

Dat liet de 83-jarige oprichter van het Front National zich niet zeggen en ging over tot de tegenaanval:

“Ik heb een politieke mening over de Noorse politiek tot uitdrukking gebracht (…). Ik werd door de pedofiel Cohn-Bendit uitgedaagd (…). Ik heb het recht hierop te antwoorden. Ik heb het recht om er aan te herinneren, dat diegene, die mij heeft uitgedaagd, onderdak heeft verleend aan een terrorist van de Rote Armee Fraktion.”

Nadat Le Pen door parlementspresident Jerzy Buzek onderbroken werd en de microfoon werd dichtgedraaid, stelde hij nog vast:

Ik heb het recht om mijn eer te verdedigen, maar u ontneemt mij het woord! Men zou kunnen denken hier onder bolsjewieken te verkeren!”.

De achtergrond om Cohn-Bendit een pedofiel te noemen, is diens boek “De grote bazaar”, waarin de politicus van De Groenen over zijn seksuele ervaringen met kinderen in het jaar 1975 schreef:

“Het is me meerdere keren overkomen, dat enkele kinderen mijn rits opendeden en begonnen me te strelen. Ik heb afhankelijk van de omstandigheden verschillend gereageerd, maar hun wens stelde me voor problemen. Ik heb aan hen gevraagd: ´Waarom spelen jullie niet met elkaar, waarom hebben jullie mij uitgekozen en niet andere kinderen? Maar als ze er op stonden, heb ik hen toch gestreeld.”

Bron:

http://www.unzensuriert.at/content/005434-Franzoesischer-Eklat-im-Europa-Parlament

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)

(Bovenstaand artikel geeft niet per se de mening van de vertaler weer. Dit geldt overigens eveneens voor alle andere vertalingen van E.J. Bron)

 E.J. Bron is ook te volgen via Twitter

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Europeanisering. Bookmark de permalink .

Een reactie op Frans schandaal in het Europese Parlement

  1. De pedofiel Daniel Cohn Bendit is, als fractievoorzitter van de Groenen in het Europees Parlement, tevens de fractievoorzitter van de Europarlementariërs van GroenLinks. Het is een schande dat de Nederlanders niet worden geïnformeerd over de samenwerking van GroenLinks met deze viespeuk.

    Via Twitter heb ik eens enkele journalisten (onder meer Frits Wester en Bas Paternotte) over de pedofiele achtergrond van Cohn Bendit geïnformeerd. Zij toonden nauwelijks interesse en hebben niets met de informatie gedaan. Was Cohn Bendit een PVV’er, dan zou dat natuurlijk heel anders zijn gegaan.

    Gerelateerd (video):

    Groen-linkse Daniel Cohn Bendit over drugs en pedofilie in 1982
    http://www.dumpert.nl/mediabase/543411/de57d694/groen_linkse_daniel_cohn_bendit_over_drugs_en_pedofilie_in_1982.html

    Like

Plaats een reactie