Kennen jullie Robert Spencer van het kostelijke blog Jihad Watch?

(Door: Roelf-Jan Wentholt)

Elke dag is er op Jihad Watch een hele reeks uitstekende verhalen te lezen. Spencer heeft een erg leuke, cynische invalshoek gevonden rond het begrip ‘islamofobie’. Ik heb die hieronder zo goed mogelijk vertaald.

Eerst de originele tekst van Spencer:

It’s odd, isn’t it? We all know (on pain of charges of “Islamophobia”) that Islam is a Religion of Peace. Yet its glorious and unparalleled complexity renders it so susceptible of being misunderstood by its most devout adherents that they are constantly misunderstanding it, and — oddly enough! — always in exactly the same way. Yet — yes, oddly! — mainstream, peaceful, tolerant, loving Muslim groups like Hamas-linked CAIR and its counterparts in Europe have done nothing within their communities to try to teach young Muslims how to avoid this all too common misunderstanding. One would almost think they didn’t care to protect their own!

En hier mijn  vertaling:

Opmerkelijk toch: we weten allemaal, op straffe van beschuldiging van “Islamofobie”, dat de Islam het geloof van de vrede is. Maar kennelijk heeft de glorieuze en buitengewoon complexe Islam een bijzondere kracht om steeds helemaal verkeerd begrepen te worden, en dat uitgerekend door zijn meest vrome aanhangers. En, nog gekker, die meest toegewijde aanhangers begrijpen de islam steeds op precies dezelfde manier helemaal verkeerd. Is dat niet opvallend? En, nog gekker: de gangbare, vreedzame, tolerante en van liefde overlopende moslim groeperingen in de wereld slagen er maar niet in om aan de jonge, meest godvruchtige moslims te leren hoe dit verkeerd begrijpen van de Islam te vermijden. Je zou haast denken dat het de vreedzame moslims helemaal niets kan schelen dat zulke misverstanden leven onder hun meest vrome volgelingen.

Inderdaad, hoe kan dat toch zijn dat de felste aanhangers van het Geloof van de Vrede allemáál dat geloof op dezélfde manier verkeerd begrijpen en dat het misverstand alsmaar niet wordt opgelost.

Door:

Roelf-Jan Wentholt (voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Islamofobie", Islam, Islamkritiek, Moslims. Bookmark de permalink .

4 reacties op Kennen jullie Robert Spencer van het kostelijke blog Jihad Watch?

  1. louis-portugal zegt:

    Idd. een tijdje geleden heb ik op zoiets al eens gereagaard.
    Je moet minstens goed arabisch spreken jaren op de koran gestudeerd hebben en daar jaren gewoond hebben om er ook maar iets van te begrijpen.
    Aangezien dat beetje wat ik er dan maar van weet genoeg is om mij volledig af te stoten ga ik daar dus niet wonen en de islam studeren.
    Ik beperk me tot de minieme kennis die wij hier ter beschikking hebben en een beetje rond kijken in die landen en vooral erover te lezen, hoewel mijn conclusie dan niet volledig gefundeerd vind ik het een barbaars systeem.

    Overigens reageren die imams en andere moslims altijd op zo´n manier.
    Je hebt het niet begrepen.
    je hebt het slecht gelezen.
    Het is niet bedoeld zoals het geschreven staat want je begrijpt het verband niet zei de zoon van een imam uit Tilburg over een stuk papier wat door hem of zijn vader geschreven was.

    Zij denken dat we net zo dom zijn als zij.
    Dat is hun pech en daarom wordt het nooit wat met dat systeem en gelukkig zijn ze zo laf als maar mogelijk is wat natuurlijk ook een van de basispunten is om alles te ontkennen.

    Like

  2. treintrien zegt:

    Jamaar Louis, je snapt toch wel dat als er in het arabisch staat dat je dood moet, dan staat er in het nederlands misschien ook dat je dood moet maar het betekent iets anders. Daarom snap je het in het arabisch pas. Of zoiets. ja ik verzin dat niet zelf he.
    Ik zou dan zeggen, begin eens met een goeie vertaling, maar tja, wie ben ik?

    Goed stuk van Spencer ook en puik werk vertaling. Ik weet nou hoe moeilijk het is, in de praktijk.
    Waardering voor de vaste mensen hier wordt steeds groter!

    Like

  3. Predictor zegt:

    Je hoeft de islam/koran niet te bestuderen om je conclusies te trekken! De enige juiste parameter is doodgewoon je eigen waarnemingsvermogen!

    Like

  4. Preditor gelijk hab je .
    een maal het gif van allah in je handen,
    dan ben je verkocht aan de duivel

    Like

Plaats een reactie